eitaa logo
ثانیه شمار ظهور
1.9هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.5هزار ویدیو
50 فایل
دراین کانال میتوانید ازبیانات متفکران و شخصیتهای طراز اول انقلاب اسلامی,حضرت امام"ره" مقام معظم رهبری ؛استاد شهیدمطهری،شهید بهشتی علامه جوادی آملی،آیت الله مصباح یزدی آیت الله بهجت و دیگر علما بهره مند شدید ارتباط با مدیر @samenolhojajjj
مشاهده در ایتا
دانلود
يا افراد متأهل در مسافرت‏هاي طولاني و يا در مأموريت‏ها و يا به علل ديگري با مشكل عدم ارضاي غريزه جنسي رو به رو مي‏شوند؛ يا افراد متعدد به خصوص بانوان بعد از دست دادن همسران شان به رغم نياز شديد به همدم و همسر ، توان ورود در اين عرصه را در خود نمي بينند و از برخوردهاي بد جامعه هراس دارند . با اندكي تامل مي توان به ضرورت توجه به يك راه حل خاص در اين ميان رسيد كه اين راهكار از نظر اسلام نوعي ازدواج درجه دو است . در اين ميان دو ضرورت مهم اجتماعي وجود دارد : يكي آن كه وجود زنان بي سرپرست و بيوه در جامعه به دلايل گوناگون اقتصادي و روحي و غريزي مي تواند موجب مفاسد و مشكلات فردي و اجتماعي هم براي خودشان و هم براي مردان جامعه و هم فرزندان شان گردد ، در حالي كه با يك ازدواج موقت يا دائم اما كمرنگ تر از ازدواج اول ، بخش عمده اين نيازها برطرف شده و خطرات بسياري در اين زمينه برطرف مي گردد . ديگر آن كه انگيزه هاي موجه جنسي در مردان آن هم در شرايط خاصي كه معمولا دسترسي به همسر يا امكان ازدواج ندارند و يا از طريق همسر خود توان برآورده ساختن آن را ندارند ، در پاره اي موارد تعدد زوجات يا ازدواج موقت را كاملا منطقي مي‏کند . با ازدواجي مشروع از فشارهاي ويرانگر روحي كه ممكن است همه توان مفيد اجتماعي يك مرد را گرفته و او را وادار به رفتارهاي بسيار پر خطر و پر آسيب نمايد، جلوگيري مي شود . به عبارت روشن تر تنها راهكار اسلام براي برخورد منطقي با اين حقيقت وجودي ، طبيعي ترين وجامع ترين راهكار ممكن، يعني ازدواج است كه علاوه بر برخورد منطقي با اين نياز دروني، زمينه ارضاي ساير نيازهاي روحي و رواني انسان و رشد و تعالي فردي و اجتماعي او و ايجاد جامعه اي بالنده و پيشرو را نيز فراهم مي نمايد . اما اگر زمينه ازدواج دائم با اين همه نتايج مثبت وجود نداشت، تجربه انسان در طول تاريخ نشان داده كه اين امر به طغيان ها و خسارات وحشتناكي منتهي مي گردد ؛ به همين خاطر اسلام براي پاسخگويي به برخي از اين نيازها ازدواج موقت را معرفي كرده است تا لااقل بستر ناقصي براي فروكش كردن اين نياز شديد فراهم شده ،زمينه تمرد و عصيان انسان در برابر دستور خداوند را سد نمايد . البته در منظر اسلام شروط خاصي براي اين رابطه خاص در نظر گرفته شده ، چنانچه اين شرايط و مقررات تعيين شده از سوي شرع رعايت گردد،علاوه بر پاسخگويي طبيعي به يكي از غرايز انساني ، حقي هم از كسي پايمال نمي‏گردد . پي‌نوشت‌ها: 1. نظام حقوق زن در اسلام، ص 82. 2. وسايل الشيعه، ج 7، ص 267 ـ 268. 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
۳.docx
9.9K
🇮🇷🌸 🍀 💠 پرسش و پاسخ ✅ سوال سوم: چگونه در انتخابات می‌توانیم عامل به امر مهم «تواصی به حق» باشیم؟ 🍃🌻🍃 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_387926025.mp3
1.07M
📚داستانهای شگفت انگیز 🥀داستان دوم 📌کتاب" داستانهای شگفت" شامل داستان اخلاقی و اعتقادی از شهید محراب آیت الله سید عبدالحسین دستغیب می باشد. آیت الله دستغیب در مقدمه می فرمایند: چون هریک از این داستان ها موجب تقویت ایمان به غیب و رغبت قلوب به عالم اعلی و توجه به حضرت آفریدگار است آنها را ثبت کردم تا فرزندانم و سایر خوانندگان بهره مند شوند و خصوصا در شداید و مشکلات دچار یاس نشوند. 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹اولین قدم برای امام زمان عج 🎙استاد عالی 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
📌چرا در انجام کارها امروز و فردا میکنیم؟ 1. کمال گرایی 2. نداشتن برنامه ریزی 3. استرس 4. گاهی بی توجهی و گاهی توجه زیادی به زمان 5. علاقه نداشتن 6. ترس از نتیجه 7. باور نداشتن ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼 پرسش: چرا بعضي توي خيلي زمينه ها شانس دارند ولي بعضي ها اصلا ندارند يعني خدا نمي خواد ؟ 🌼 پاسخ: هيچ معناي صحيحي براي شانس وجود ندارد و اصولا چيزي به نام شانس واقعيت خارجي ندارد، هرچند ممکن است تقديرهاي زندگي برخي افراد با ديگران متفاوت باشد و اين تقديرهاي به ظاهر مثبت ناشي از شانس تصور شود. در هر حال هر اتفاق در عالم بر اساس حکمت خداوند و علت خاص قرار داده شده براي آن است نه ناشي از عامل موهومي به نام شانس و مسلمان به چنين چيزي معتقد نمي شود. هر آنچه خداوند حکيم در مورد انسان اجرا مي کند، به مصلحت او است ؛ زيرا خداوند حکيم مطلق است و آنچه براي انسان مقدر نمايد، نيز حکمت و مصلحت نيست؛ پس هر چه خداوند براي انسان خواسته به مصلحت او و بر اساس حکمت الهي است که موجب شکوفائي استعداد هاي انساني شده، يا او را از خواب غفلت بيدار مي کند و متوجه خداوند مي شود. تقدير از قدر است و قدر يعني اندازه و اندازه گيري و تعيين حدّ و حدود چيزي و به اين معنا است که خداوند براي هر چيزي اندازه اي قرار داده و آن را بر اساس اندازه گيري و محاسبه و سنجش آفريده است. ودر محاورات عرفي تقدير همان چيزي است که از آن به قسمت ياد مي شود، زيرا « قسمت» به معاني مختلفي به کار برده مي شود که اعتقاد به برخي از آن ها، موجه است و به برخي ديگر ناموجه و بي دليل .
معناى صحيحى که براى قسمت و مصلحت وجود دارد همان قضا و قدر الهى است؛ هرچند در بين عوام رايج شده که در بسيارى از وقايع زندگى تعبير مى‏کنند که «قسمتش چنين بود» و از اين تعبير معمولاً معناى جبر برداشت مى‏شود، در حالى که «قسمت» به معناى «جبر» و سرنوشت حتمى گريزناپذير پذيرفتنى نيست؛ از اين رو تنها معناى مقبولى که براى «قسمت» وجود دارد، قضا و قدر است که با اراده و اختيار انسان منافاتى ندارد. البته ما معتقديم كه حوادث و وقايع ريزو درشت زندگي هر فرد توسط خداوند از قبل تقدير مي شود و اين امور در دو لوح به نام «لوح محو و اثبات» و «لوح محفوظ» ثبت و ضبط است. اما اين به معناي غير قابل تغيير و تبديل بودن اين امور نيست. در باره تفاوت حکمت و تقدير بايد گفت: گرچه چنان که اشاره شد. هر کدام از واژه گان ياد شده معناي خاص خود را دارد. ولي ممکن است به لحاظ کار بردي گاهي حکمت و تقدير در يک مصداق به کار برده شود بخصوص در جاي که بحث مربوط سر نوشت انسان است . 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🔹آیت الله شیرازی🔹 🔸آینۀ 🔸 آینه‌ها سه نوع‌اند؛ «ساده» که تصویر هر چیز را همان گونه که هست نشان می‌دهد؛ «محدب» یا «کوژ» که تصویر راکوچک نشان می‌دهد. «مقعر» یا «کاو» که تصویر را بزرگ نشان می‌دهد. عقل، آینۀ ساده است و هر چیز را همان گونه که هست نشان می‌دهد. اما نفس انسان، آینه‌ای است که در آنِ واحد هم مقعر و هم محدب است؛ آنچه را خود می‌پسندد، بزرگ جلوه می‌دهد و آنچه را نمی‌پسندد، کوچک نمایش می‌دهد. 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌