🔴به روز باشیم
🗒 واکسن نزنید و حجاب نداشته باشید، دو اقدام حاکمیت زُدا
✍ #صدرا_عاملی
#نه_به_واکسن_اجباری به همان اندازه هماورد طلبی با حاکمیت تلقی میشود که #نه_به_حجاب_اجباری اینگونه است.
فریاد کنندگان مخالفت باحجاب که از اجبار و قوه قهریه مینالند _ درحالیکه درواقع اجبار عملی وجود ندارد و شاهدش هم رواج #بی_حجابی و بدحجابیهای عادیسازی شده و چشمگیر در کوچه و خیابان است_ همزمان، با استفاده از #قدرت_رسانه و فریب مخاطب، #بی_حجابی_اجباری را نهادینه میکنند و با شعار آزادی، بیبندوباری را به جامعه تحمیل میسازند و #قانون و #حاکمیت را هم به چالش میکشند.
حکایت ترویج کنندگان #نه_به_واکسن هم دقیقاً همینطور است. اینها مردم را از واکسن میهراسانند و مجبورشان میکنند که واکسن نزنند.
کسی که از هیاهو و فریاد و سخنرانی طوفانی مخالفان واکسن میترسد و دستش را بهسوی واکسن دراز نمیکند را میشود مجبور ندانست؟
#نه_به_حجاب و #نه_به_واکسن هردو حاکمیت را نشانه میروند. البته اندک تفاوتش این است که طیفی از #واکسن_هراسان و اجبار کنندگان به عدم تزریق آن، خود را انقلابی و در چهارچوب نظام تعریف میکنند _ که البته بخشی از این طیف هم در ادعای خود صادق هستند_ اما بههرحال #تصمیم_حاکمیت را زیر پا میگذارند و به عبارتی #حکومت_خود_مختار_مجازی تشکیل دادهاند و فهم و درک خودشان را بر تصمیم حاکمیت و حتی دستور صریح #امام و #رهبر_جامعه مقدم میشمارند.
#انقلابیها و انقلابینماهایی که مردم را مجبور میکنند تا واکسن نزنند این جمله صریح و بیقیدوشرط #آیت_الله_خامنهای که "#واکسیناسیون_عمومی مسئلهٔ بسیار مهمّی است که حتماً بایستی انجام بگیرد." ۱۴۰۰/۰۶/۰۶ را ندیده و نشنیدهاند یا تمایل دارند تفسیر و تأویل و توجیهی برایش بتراشند؟
اینکه دیگر مسئله #برجام یا #استیضاح و مانند اینها نیست که بتوان دربارهاش ساعتها بحث و گفتگو کرد و برخی بگویند منظور آقا این بوده و برخی هم بگویند خیر قصد ایشان چیز دیگری بوده است.
شما حتی ذهنیت مردم را نسبت به واکسنهای داخلی و تزریق واکسن توسط رهبر جامعه با تردید و ابهام مواجه کردهاید و حرفهایی بر زبان و قلم جاری میکنید که ممکن است از شدت هیجان و تعجب مرده را هم زنده کند.
آقایان و خانمهای واکسن هراس اگر برای سخن رهبری محلی از اعراب قائل هستید و فهم ایشان را حتی اندکی بالاتر از فهم و درک خودتان میدانید پس از خدا پروا کنید و اگر خود و اطرافیانتان تمایلی به تزریق واکسن ندارید حداقل به مصاف حاکمیت نروید و سکوت اختیار کنید.
این را هم بگویم که برخی از شما هیچ تخصصی در زمینه طب ندارید ولی به خود حق می دهید که با استفاده از فضای بی سامان مجازی هرچه را دلتان می خواهد ترویج کنید.درست مثل همان کسانی که اندک آشنایی با #احکام_اسلامی ندارند و از ضرورت لغو #الزام_به_حجاب سخن می گویند.
با این دستفرمان آینده خطرناکی در پیش است. هم بهتدریج خودتان را در اردوگاه #اپوزیسیون و مخالف های عملی و غیر ملتزم به حاکمیت قرار می دهید و هم اعتبار و جایگاه حاکمیت و #امام_جامعه را دچار تزلزل میکنید هرچند آن را خوش نداشته باشید.
#یادداشت
#ویروس_کرونا
#طب_سنتی
#طب_ایرانی
#طب_اسلامی
#واکسن_هراسی
در پاسخ به شبهات و شایعاتی که در مورد واکسیناسیون و یا اصل مراجعه به بیمارستان و طب نوین و استفاده از ماسک و شیوه نامه بهداشتی در فضای مجازی به اسم اسلام و طب اسلامی و یا مشابه آن منتشر می شود، می توانید به کانالهای زیر مراجعه کنید:👇
۱-قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
۲- حسین دارابی
۳-سیدبدون سانسور
۴-دلنوشته های یک طلبه(محمدرضاحدادپور جهرمی)
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
✍میرزا اسماعیل دولابی:
بسته شدن راه کربلا، اثر کفران نعمتی است که مردم کردند. به خاطر دارم سالها قبل، روزی که دولت عراق، جلو بازگشت زوّار ایرانی به کشورشان را گرفت، من در کربلا بودم و سری به حسینیه ای، که در جوار حرم حضرت اباعبدالله (علیه السلام) بود و محلّ اقامت زوّار ایرانی بوده زدم.
همه نگران و مضطرب، خواستار بازگشت به ایران بودند و از من خواستند دعا کنم راه برگشتن شان به ایران، باز شود.در دلم گفتم ببین جهالت و قدرناشناسی تا کجاست که در کنار حرم امام حسین؛ التماس می کنند راه باز شود و از کربلا بروند! همین کفران نعمتها سبب شد که سال ها راه زیارت بسته شود. البته شهدای جنگ ایران و عراق، که به عشق امام حسین به میدان رفتند، یک مقدار آن کفران نعمت ها را جبران کرد.
این باره که راه باز می شود، مواظب باشید اگر موفّق به رفتن به کربلا شدید، باز کفران نعمت نکنید و بعد از عمری آرزوی زیارت امام حسین (علیه السلام،) از روز اول ورود به کربلا در بازارها، دنبال خرید و فروش نباشید.
🌹 شادی روح مطهر میرزا اسماعیل دولابی صلواتی قرائت بفرمایید 🌹
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🌼 پرسش:
آيا اباعبدالله در مواجهه با سپاه حر يا عمرسعد درخواست کرد که اگر اجازه رفتن به کوفه را به او نميدهند بگذارند تا برگردد؟يا موثق است؟
و اگر ميخواستند برگردند به کجا قصد بازگشت داشتند؟
🌼 پاسخ:
امام حسين ـ عليه السلام ـ به دنبال استقبال عظيم مردم كوفه پسر عمويش (مسلم بن عقيل) را براي سامان دادن اوضاع كوفه روانه عراق كرد و خود پس از چندي در روز هشتم ذيحجه سال 60 هجري از مكه خارج شد.[1]
زماني كه خبر حركت امام به يزيد رسيد نامهاي به ابن زياد نوشت و با آگاه كردن وي از اين دشواري كه براي كوفه پيش خواهد آمد دستور داد كه شهر را به شدت كنترل نمايد. ابن زياد به دستور يزيد، مسلم بن عقيل را دستگير و به شهادت رساند، خبر شهادت مسلم و هاني مهمترين خبر ناگوار از وضعيت كوفه بود كه به امام رسيد. اما حضرت هنوز به نامهها و دعوتها و بيعتهاي كوفيان اميدوار بود زيرا شيعيان زيادي در اين شهر بودند و اميد آن بود كه امام را ياري كنند.
امام حسين ـ عليه السلام ـ همچنان به حركت خود به مقصد كوفه ادامه داد تا اينكه به سپاه حربن يزيد رياحي كه به قصد كنترل منطقه و مانع حركت امام به سمت كوفه بود مواجه شد. وقتي سپاه حر به امام رسيد حضرت كه اميد به حمايت كوفيان داشت از حر پرسيد كه به كمك آنان آمده يا بر ضدّ آنهاست. حر گفت: بر ضدّ شما.[2]
پس از آن بود كه امام دربارة دعوت كوفيان و نامههاي آنان سخن گفت و اينكه اگر مردم از دعوت خود برگشتهاند حاضر است از راهي كه آمده برگردد. حر پاسخ داد:كه وي از نامهها بيخبر است .
و مأموريت دارد كه وي را به كوفه نزد عبيدالله بن زياد ببرد حضرت حاضر به حركت به سمت كوفه نشدند و به جِدّ قصد بازگشت كردند و به طرف حجاز به راه افتادند.[3]
صحبت از بازگشت يكي از اساسيترين نكاتي است كه امام از اين پس تا زماني كه فرصت طرح آن را دارد بيان ميكند. پس از رسيدن دشمن و حركت به سمت كربلا امام بارها در سخنرانيهاي خود در هر فرصت روي نامههاي اهل كوفه تكيه دارد. به علاوه دربارة ماهيت حكومت اموي سخن ميگويد و امامت را از آن خود ميداند و پس از آن ميفرمايد اگر ما را نميخواهيد و حق ما را نميشناسيد از همين جا باز ميگردم.[4]
دو سپاه امام و حر بن يزيد رياحي در عرض هم در حال حركت بودند و حر مراقب امام بود تا به حجاز باز نگردد. در اين مسير بود كه امام ميكوشيد تا از كوفه دور شود و به سمت باديه حركت كند اما حر ممانعت ميكرد تا به كربلا رسيدند. عبيدالله بن زياد براي مجبور كردن امام به بيعت با يزيد يا جنگ كردن با وي عمر بن سعد را با سپاهي روانه كربلا كرد. گفتگوهاي چندي ميان امام حسين ـ عليه السلام ـ و عمر بن سعد در روزهاي حضورش در كربلا صورت گرفت كه همه روي مسأله بازگشت تكيه داشت و بر آن بود كه وضعيت به گونهاي درآيد كه بتواند از حيطة قدرت ابن زياد خارج شود.
در منابع دربارة محل پيشنهادي امام براي بازگشت مطالب مختلفي آمده است تقريباً در همه منابع كهن اين رساندند.
نکته مهمي که بايد بدان توجه داشت اين است که اين درخواست برگشت،به هيچوجه به معناي کنار گذاشتن فريضه امر به معروف و ترک مبارزه و بيعت با يزيد نيست، چرا که امام حسين(عليه السلام) فقط با اطلاع از بي وفايي و عهد شکني مردم کوفه قصد برگشتن از مسير کوفه را دارند نه تسليم شدن و کنار آمدن با يزيد. بررسي عوامل و زمينه هاي قيام امام حسين(عليه السلام) اين واقعيت را ثابت مي کند که سه عامل بعنوان عوامل قيام امام حسين(عليه السلام) مطرح بوده است:عامل تقاضاى بيعت،عامل دعوت مردم كوفه،عامل امر به معروف و نهى از منكر.
از ميان اين سه عامل، عامل دعوت مردم کوفه در پايين ترين مرتبه است،چرا که اين عامل چند ماه بعد از امتناع امام حسين(عليه السلام) از بيعت و خروج از مدينه و رفتن به مکه خودنمايي کرده بود.لذا با عهد شکني مردم کوفه،فقط اين عامل از بين رفته بود نه دو عامل اصلي ديگر،لذا امام(عليه السلام) فقط درخواست برگشت از مسير کوفه را نمودند و اين به معناي سکوت در مقابل يزيد و يا قبول خلافت او نمي باشد.چرا که امام(عليه السلام) از زماني که کوفيان هنوز از مرگ معاويه مطلع نشده بودند مخالفت خود و مبارزه بر عليه يزيد را شروع کرده بودند.
لذا دعوت کوفيان در اصل قيام و مبارزه امام حسين(عليه السلام) تأثيري نداشته است تا درخواست امام(عليه السلام) از برگشتن و نرفتن به کوفه خدشه اي در قيام آن حضرت وارد کند. امام حسين(عليه السلام) از همان زمان شروع دعوت کوفيان معلوم بود كه مردم كوفه را آماده نمىبيند، مردم سست عنصر و مرعوب شدهاى مىداند. در عين حال جواب تاريخ را چه بدهد؟ قطعاً اگر امام حسين(عليه السلام) به مردم كوفه اعتنا نمىكرد، همين ما امروز مىگفتيم: چرا امام حسين جواب مثبت نداد؟.
پي نوشتها:
[1] . بلاذري، انساب الاشراف، تصحيح محمدباقر محمودي، بيروت، 1379، ج3، ص160.
[2] . ابن اعثم كوفي، الفتوح، بيروت، حيدرآباد، دائرة المعارف العثمانيه، ج 5، ص 136 ـ 138.
[3] . دنيوري، اخبار الطوال، تصحيح عبد المنعم احمد، قم، افشار، چاپ 1960، ص247.
[4] . تاريخ طبري، بيروت، مؤسسه اعلمي، ج 5، ص 402.
[5] . انساب الاشراف، بلاذري، ج 3، ص 225، و تاريخ طبري، ج 5، ص 389.
[6] . انساب الاشراف،ج 3، ص 182.
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
#پابوس
گاهـےبهدیدهـ
اشـكغموگاهاشـكشـوق . .
ایناستحآلِمازفـراقووصـآلِ
طُ..♡(:
اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللّهِ ✨✋
وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنآئِكَ عَلَيْكَ مِنّى سَلامُ اللّهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَ بَقِىَ اللَّيْلُ وَ النَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللّهُ اخِرَالْعَهْدِ مِنّى لِزِيارَتِكُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ .
#اربعین
#اللّھمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج 🌤
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐