فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری
✍️سخنرانی استاد عالی
🎬موضوع: فاجعه سایتهای مستهجن
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
✨
#گفتگو
🔹می گفت:« آخه چرا به خاطر چند تا مرد مریض ما باید خودمون را از زیبا بودن محروم کنیم و فشار و سختی حجاب رو تحمل کنیم؟»
🔹گفتم:« مگه چه تعدادی از مردهای جامعه مون ذاتاً مریض دل هستند؟که بخاطر اون ها ما تو جامعه حجاب و حیا داشته باشیم؟
میدونی! یکی از نتایج حجاب داشتن این هست که مردهای نجیب و عفیف جامعه مون پاک بمونند ☺️
🗣به قول روانشناس معروف #دن_اریلی:*
🔒قفلها برای دزدها زده نمیشوند❗️
🔐قفلها زده میشوند تا
انسانهای درستکار،
درستکار بمانند❗️
*پروفسور دن اریلی dan Ariely استاد روانشناسی و رفتاری اقتصاد در دانشگاه دوک و از بنیانگذاران رفتارشناسی اجتماعی اقتصادی
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
#کتابخوانی
معرفی کتاب
📗 بهشت خانواده
نویسنده سید جواد مصطفوی
📜مهمترین مباحث کتاب عبارتند از:
✅ عوامل الفت و محبت میان زن و شوهر،
✅ عوامل اختلاف کدورت آنها و راه علاج آن،
✅ موقعیت واقعی زن در خانواده از نظر اسلام و تحلیل و بررسی آیات و روایاتی
✅ موضوع حجاب و نظر اسلام نسبت به مقدار محدودیت زن
✅غریزه جنسی و تعیین مرز بین حرام و حلالش
✅ سوادآموزی زن،
✅ داشتن فرزند،
✅ ضرب المثل ها،
✅ سوالات پزشکی و ازدواجهای فامیلی.
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
6.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺️ مروری بر چهار دهه اتفاقات کشورمان
#پرچم_افتخار
@rkhanjani
🌼 پرسش:
علت تناقضات ايه هاي قران چيست ؟؟
مثلا يک جايي رسول خدا را مثل بقيه بشر معرفي ميکند و مي گوييپ فقط به من وحي مي ايد
ودر جايي هم مي فرمايد گفتار اون جز وحي نيست و مثال هاي متعدد که هست
🌼 پاسخ:
هیچ تناقضی در قرآن وجود ندارد بلکه گاهی به صورت ظاهری برای کسانی که اهل دقت و نظر نیستند گمان می شود که تعارض و تناقضی وجود دارد.
در واقع این ها بعضی به نام تناقضات قرآنی از آن یاد می کنند با کمترین تاملی در متن قرآن و آیات مربوطه حل می شود.
هر فرد حکیمی یک حرف را در جاهای مختلف به یک گونه نمی زند بلکه با در نظر گرفتن شرایط و احوال مخاطبین و فضای آن، سخن خود را پرورش داده و بیان می کند.
این بیان های متفاوت از یک حقیقت ، در عرف مردم تناقض گفته نمی شود بلکه مخاطب اقتضا دارد که سخن با فهم او متناسب گفته شده و از این مهم تر ناظر به نیاز مخاطب سخن بیان شود.
مثلا در باره شفاعت :
یک جا خدا اصل وجود شفاعت را نفی می کند:
«يوم لا بيعٌ و لا خلهٌ و لا شفاعهٌ؛ روزي که نه د رآن خريد و فروشي است و نه رابطه دوستي » (بقره، 254)
در جای دیگر شفاعت را مخصوص خود می داند:
«ليس لهم من دونه وليٌ و لاشفيعٌ؛ به غير او ولي و شفيعي برايشان نيست.»(انعام، 51)
و یا:
«قل لله شفاعه جميعاً؛ بگو شفاعت همه اش مال خداست.» (زمر، 44)
در آیات دیگر شفاعت را به اذن خدا نیز صحیح می داند:
«لايملکون الشفاعه عنده الا لمن اذن له؛ شفاعت نزد او براي کسي سودي نمي دهد، مگر کسي که برايش اجازه داده باشد.» (سبأ، 23)
«لا يملو الشفاعه الا من اتخذ عند الرحمن عهداً؛ مالک شفاعت نيستند مگر تنها کساني که نزد خدا عهدي داشته باشند.» (مريم، 87)
اگر کسی ظاهر بین باشد می گوید در قرآن تعارض است . در حالی که که این ها قابل جمع است آنجا که می گوید شفاعت نیست منظور شفاعت بی حساب و کتاب است آنجا که می گوید شفاعت فقط مخصوص خداست با آنجا که می گوید شفاعت به اذن خدا ست نیز کاملا قابل جمع است چرا که کسی که مالک چیزی است می تواند به کس دیگری در مورد ملک خود اذن دهد
و فردی که باذن مالک اصلی کاری را انجام می دهد در واقع این کارش به همان صاحب اذن منتسب است.
در تمامی مواردی که ادعای تناقض شده می توان راه حل های ساده ای پیدا کرد که اهل نظر در قرآن این راه ها را به راحتی می یابند
از این گذشته خود خدا قرآن را دارای آیات محکم و متشابه معرفی کرده که مفسرین قرآن می توانند متشابهات قرآن را به محکمات آن برگردانند.
«هُوَ الَّذِي أَنْزَلَ عَلَيْكَ الْكِتَابَ مِنْهُ آيَاتٌ مُحْكَمَاتٌ هُنَّ أُمُّ الْكِتَابِ وَأُخَرُ مُتَشَابِهَاتٌ ۖ فَأَمَّا الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ مَا تَشَابَهَ مِنْهُ ابْتِغَاءَ الْفِتْنَةِ وَابْتِغَاءَ تَأْوِيلِهِ ۗ وَمَا يَعْلَمُ تَأْوِيلَهُ إِلَّا اللَّهُ ۗ وَالرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ يَقُولُونَ آمَنَّا بِهِ كُلٌّ مِنْ عِنْدِ رَبِّنَا ۗ وَمَا يَذَّكَّرُ إِلَّا أُولُوا الْأَلْبَابِ»[۱]
اوست آنكه اين كتاب را بر تو فروفرستاد. بخشى از آن، آيات محکم است كه اصل و اساس اين كتاب است و بخش ديگر آيات متشابه است. ولی كسانى كه در دلهايشان انحرافى هست، و آنان كه در دلشان ميل به باطل است از پى متشابه رفتهاند به انگیزه اینکه در دین فتنه انگیزی کنند و به بهانه جستجو کردن تأويل (خاستگاه) آن. در حالى كه هيچكس جز خدا خاستگاه آنها را نمى داند. و امّا كسانى كه در شناخت معارف الهى پايدارند، مى گويند: ما به قرآن ايمان آورده ايم، زيرا قرآن - چه آيات روشن و استوار آن و چه متشابهاتش- همه از جانب پروردگار ماست. و اين حقيقت را جز صاحبان خرد درنمى يابند.
از این آیه بر می آید که بعضى از آيات، آيات مادر، اساسى و مرجع هستند که معنای صریح و روشن دارند و بخشى ديگر متشابه که اهل فتنه میتوانند معانی و مراد دیگری غیر معنای حقیقی آنها را دنبال کنند. حال اینکه با توجه به مرجع بودن دسته نخست این آیات نیازمند ارجاع بدانها هستند و نظر استقلالى به آنها انسان را از مسير صحيح فهم قرآن منحرف مى سازد.
در مورد آیاتی که اشاره کردید که یک جا خدا می فرماید پیامبرش بشری بیش نیست و در آیه دیگر می فرماید او جز به وحی نطق نمی کند این دو آیه نیز کاملا قابل جمع است:
در 110 سوره کهف می فرماید: قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِّثْلُكُمْ يُوحَىٰ إِلَيَّ
خطاب به پیامبر می فرماید به مردم بگو من مانند شما بشری هستم که وحی به من می شود
وَمَا يَنْطِقُ عَنِ الْهَوَىٰ إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَىٰ
و هرگز به هوای نفس سخن نمیگوید. سخن او هیچ غیر وحی خدا نیست.
این دو آیه کاملا قابل جمع است حرف پیامبر هر چه می گوید از روی وحی است چرا که به او وحی می شود درست است که فرمود او بشری مثل شماست اما در ادامه هم فرمود یک فرقی با شما دارد که به او وحی می شود. پس گر چه او مانند شما انسان و آدمیزاده است اما یک فرقی با شما دارد که وحی به او می شود و مانند انسان ها ازروی هوای نفس سخن نمی گوید ماینطق عن الهوی چرا که سخن اک منشا دیگری دارد به نام وحی.
نه تنها این دو آیه باهم تعارض و تناقض ندارند بلکه همدیگر را تفسیر می کنند.
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب، صبح امروز: من هم تزریق نوبت سوم واکسن کرونا را انجام دادم، توصیه میکنم مردم هم حرف پزشکان و متخصصین را گوش کنند. ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
💻 @Khamenei_ir
🔴 مطیع بودن نسبت به اوامر ولی، ملاک ایمان
🔵 آیت الله حائری شیرازی(ره):
🌕 مردم کشور ما منتظر ظهور بودند. منتها میدانستند وقتی که شاه می رود، یک دفعه امام زمان نمیآید. حسین بن علی علیه السلام هم وقتی میخواهد وارد کربلا شود، با اینکه عشق و علم به شهادت دارد، اما چون تشکیل حکومت جزء اصول و برنامهاش است، قبلاً مسلم بن عقیل را میفرستد.
🔹 طبیعی است که امام زمان(عج) هم یکباره خودش برای آزمایش وارد قضایا نشود. از فقیه نزدیکتر به او، احدی نیست که حکومت به دست او بیافتد تا مردم ببینند میتوانند از حکومت فقیه حمایت کنند یا نه؟
🔹 این همه شهید نشان میدهد امت آن حالت بی اعتنایی که در صدر اسلام نسبت به اولیاء خدا بود را ندارند. این شهدا نمایشی از فروکش کردن آن طوفان بی اعتنایی و خودخواهیها است.
🔹 امروزه میگویید ببینیم رهبر چه میگوید. ملاک ایمان را مطیع بودن نسبت به اوامر ولی میدانیم. حال ولی فقیه باشد یا امام عصر(عج) باشد یا خود نبی اکرم صلی الله علیه و آله.
ملاک اطاعت اوست.