علامہ امینے " شب عاشورا "
برای ، امام زمان(عج) صدقہ
ڪنار میگذاشتند و میفرمودند ؛
امشب قلب حضرت درفشار است.
صدقه برای سلامتے و فرج حضرت
فراموش نشود...
#اللهم_عجل_لولیڪ_الفرج💔
@beytalhasan
آقای قدیری:
🎥 سید حسن نصرالله: با حسین زمان می مانیم
دبیرکل حزب الله لبنان در پایان سخنرانی شب عاشورا:
امروز آمریکا و اسرائیل می خواهند خیمه ما را محاصره کنند، عمود این خیمه امام خامنه ای و مرکز آن جمهوری اسلامی ایران است که مانند خیمه امام حسین تحت محاصره قرار گرفته است. این خیمه ما، امام ما و حسین ماست. در این نزاع بی طرفی معنا ندارد یا باید با حسین باشی یا با یزید...ما تصمیم گرفته ایم که حسینی باشیم ... امشب و فردا به ترامپ و نتانیاهو اثبات می کنیم که تحت هر شرایط در کنار حسین می مانیم و اگر حسین زمان ما بگوید بیعت را از شما برداشتم، ما در میدان می مانیم و می گوییم: ای فرزند امام حسین تو را تنها نمی گذاریم.
@beytalhasan
18.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مراسم نمادین سوزاندن و آتش گرفتن چادر و خیمه امام حسین و یارانش در ظهر عاشورا 98 _ چهارراه گلوبندک تهران _ 1
@beytalhasan
14.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مراسم نمادین سوزاندن و آتش گرفتن چادر و خیمه امام حسین و یارانش در ظهر عاشورا 98 _ چهارراه گلوبندک تهران _ 2
@beytalhasan
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
سالروز هتک حرمت عاشورای ۸۸
💠رهبرانقلاب:
‼️گناه نابخشودنی فتنهگران عاشورای۸۸ اینبودکه نظام را به لبه پرتگاه سقوط کشاندند! ۹۰/۳/۸
‼️مردم ما با آن کسانی که به روز عاشورا اهانت کردند قهرند. ملّت با آنهایی که روز عاشورا، با قساوت، با لودگی، با بیحیایی آمدند جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند و کتک زدند، قهر است. با آن کسانی که با اصل انقلاب بدند و میگویند اصل نظام نشانه است، انتخابات بهانه است؛ با آنها آشتی نمیکند! ۹۵/۱۱/۲۷
‼️بعد از اهانتی که در روز عاشورای سال ۸۸ به وسیلهی یک عده تحریک شده نسبت به امام حسین انجام گرفت، دو روز فاصله نشد که مردم در روز ۹ دی توی خیابانها آمدند و موضع صریح خودشان را علنی ابراز کردند. دستهای دشمن و تبلیغات دشمن نه فقط نتوانسته مردم را از احساسات دینی عقب بنشاند، بلکه روزبهروز این احساسات تندتر و این معرفت عمیقتر شده است! ۸۹/۷/۲
🔺أَلسَّلامُ عَلَى الاَْجْسادِ الْعارِیاتِ ،
سلام بر آن جسـدهاى عریان (بر خاک)،
🔺أَلسَّلامُ عَلَى الْجُسُومِ الشّاحِباتِ،
سـلام بر آن بدن هاى لاغر و نحیف
🔺أَلسَّلامُ عَلَى الدِّمآءِ السّآئِلاتِ ،
سلام بر آن خون هاى جارى ،
🔺أَلسَّلامُ عَلَى الاَْعْضآءِ الْمُقَطَّعاتِ،
سلام بر آن اعضاىِ قطعه قطعه شده ،
🔺أَلسَّلامُ عَلَى الرُّؤُوسِ الْمُشالاتِ،
سلام بر آن سرهاىِ بالا رفته (بر نیزه ها)،😭😭😭😭😭😭😭😭😭
📘زیارت ناحیه مقدسه
@beytalhasan
مراسم نمادین سوزاندن و آتش گرفتن چادر و خیمه امام حسین و یارانش در ظهر عاشورا 98 _ چهارراه گلوبندک تهران
@beytalhasan
دل اگر نذر حسین است، خریدن دارد
اشک اگر مال حسین است،خریدن دارد
همه عالم و آدم به فدایت ارباب
غم ارباب به دلها چه کشیدن دارد
بی سر و سامان توام یا حسین
دست به دامان توام یا حسین
شهادت غریبانه امام حسین(ع) و یاران با وفایشان تسلیت باد
@beytalhasan
🏴 معنای دقیق کلمات عاشورا و تاسوعا چیست ؟
اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشتهاند که چون عشر و عاشر از یک ریشهاند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است پس عاشورا یعنی دهم محرم؛ و بر همین قیاس تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند روز نهم ماه محرم گفتهاند. اما این معنا به دلایل زیر اشتباه است:
🏴 آیا واژه عاشورا برای دهم ماهها دیگر نیز به کار میرود؟ مثلاً آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد؟ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است؟
🏴آیا اگر امام حسین(ع) مثلاً در یازدهم محرم شهید میشد، آنگاه تاسوعا با عاشورا عوض میشد و عاشورا واژه دیگری داشت؟
🏴 در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعدهای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود. اعداد بر خلاف کلمات استثناپذیر نیستند؛ به طور مثال در کلام عرب اعداد این گونه شمارش میشوند: اول – ثانی - ثالث - رابع ... و یا اولاً – ثانیاً - ثالثاً - رابعاً و... چنان چه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعدهپذیر باشند؛ یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد؛ مثل تاسوعا – عاشورا – ثامونا – سابوعا-..، اما میبینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمیکنند؛ لذا نمیتوانیم دلیلی داشته باشیم که تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد بلکه معنای دیگری دارند.
🏴 عاشورا؛ روز معاشرت با امام(ع) است .
عشر به کسر عین و عشرت، به معنای معاشرت و مصاحبت است. معاشر به ضم میم یعنی مصاحب و عاشر اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است. خداوند میفرماید: «وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ» (نساء/۱۹) با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید. عشیر یعنی همدم و رفیق؛ «وَ لَبِئْسَ الْعَشِیر ُ» (حج/۱۳) چه بد دوستی انتخاب کردهاند و چه بد معاشر و رفیقی است.
العاشور از ریشه عشر به کسی گفته میشود که معاشرت خصلت او باشد. العاشوراء جایی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان میشود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه میکنند؛ و عاشورا مبالغه است از میل به معاشرت؛ یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام(ع) به شدت بالا میرود.
🏴 تاسوعا؛ روزی برای وسعت ظرفیت است .
با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار میگیرد و معنی نهم را از دست میدهد. اتسع به فتح الف یعنی گروههای ۹ نفره شدند. اما اتسع به کسر الف یعنی وسعت پیدا کرد - گشاد شد - فراخ گردید. اتساع یعنی گسترده شدن و گشاد شدن. بالا رفتن ظرفیت. اتساع شرائین؛ یعنی رگها گشاد شدند و ظرفیت شان برای عبور خون زیاد باشد. التاسوع چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیت اش زیاد باشد؛ و بالاخره التاسوعا یعنی جایی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد؛ و تاسوعا این معنی را پیدا میکند:
روزی که ظرفیت بالا میرود و در سینهها فراخی ایجاد میشود و به جای تنگی، وسعت مییابد.
🏴 این دو نام از ابداعات امام سجاد (علیهالسلام) است و اگر در بعضی از روایات از پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله) از عاشورا گفته شده است، اکثرا جعلیات بنیامیه برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین (علیه السلام) است، اما در مورد تاسوعا تقریباً نداریم که قبلاً از امام سجاد (علیه السلام) لغت تاسوعا به کار برده شده باشد و این معنا از عاشورا و تاسوعا خیلی عاشقانه است...
🏴 برگرفته از کتاب : «سفری از عاشورا تا اربعین»
@beytalhasan
هدایت شده از علیرضا پناهیان
🔻ریشۀ خیلی از نقزدنها به عزاداران حسین(ع)، حسادت به لذتی است که عزاداران میبرند!
🔸وقتی در هیئت با یک عشقی دور هم جمع میشوید، کسی که اهل این بساط نیست، وقتی تو را نگاه میکند، میدانی حسرت تو را میخورد؟ حتی ممکن است به تو حسادت هم بکند.
🔸مثلا کسانی که به عزاداری شما حسادت میکنند، ممکن است بگویند: «چیه برای امام حسین گریه میکنی؟ برو برای خودت بنشین گریه کن. خب این همه رفتی برای امام حسین گریه کردی چی گیرت آمد؟» هی نق میزند.
🔸بهش بگو: ببین! بله، من هنوز از امام حسین بهرهبرداری رفتاری نکردم، ولی کِیف که میکنم! بیچاره تو که همین کِیف را هم نمیکنی، نشستی داری نق میزنی و از حسادت داری میمیری! چون هیچکس را اینقدر دوست نداری که برایش بسوزی، و از سر محبت برایش خودت را بزنی. اگر هم بروی یک جایی برقصی، باز هم کِیفی که من در سینهزدن برای حسین(ع) میکنم، نمیکنی. چون آنجا برای خودت میرقصی. آدم که نمیتواند از دوست داشتن خودش اینقدر لذت ببرد! خودت هم میدانی آنجا خبری نیست.
👤 علیرضا پناهیان - ۹۶/۰۷/۰۷
@Panahian_ir
❤️سلام مهدی جان(عج)❤️
لحظه ها رامتوسل
به دعاییم بیا
سالیانی است که
دل تنگ شماییم بیا
آسمان خواهش یک
جرعه نگاهت دارد
نه که مافاطمه(س)هم
چشم به راهت دارد
❤️اللهم عجّل لولیک الفرج❤️
@beytalhasan
هدایت شده از سَمتِ بِهِشت
4_5816748855504405789.mp3
8.5M
#کنار_قدم_های_جابر ....
السلام علیک یا #اباعبدالله الحسین علیه السلام
#لبیک_یا_حسین
#حب_الحسین_یجمعنا
#امام_حسین
#مداحی #محرم
#مطیعی
#اربعین
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | فرستادگان حسین علیهالسلام
🏴 حضرت آیتالله خامنهای: «[حضرت امام حسین] هم دو سه نفر مأمور کارکُشتهى مبرّزِ قویدست که تالیتِلو خودش بودند، بهسوى تاریخ فرستاد.
این چند مأمور، یکى خواهرش زینب کبرا است -انت بحمد الله عالمةٌ غیر معلّمة؛ آنچنان [امام سجّاد علیهالسّلام] دربارهى زینب کبرا حرف میزند که انسان به یاد یک امامى از خاندان پیغمبر [میافتد] هم علیبنالحسین(صلواتاللهعلیه) امام سجّاد است، هم خواهر دیگرش امّکلثوم است، هم سکینه است، هم فاطمهى بنتالحسین است؛ از خاندان پیغمبر چندین نفر بهصورت ظاهر، اسیرانى در دست دشمنان و در باطن، مأمورانى از جانب آن مرکز الهام و وحى خداوندى به کوفه و شام و مدینه اعزام شدند. و در همان چند روز اسارت و بعد از اسارت و تا آخر عمرشان، قطرى از اقطار را هرکدام احیاء کردند، زنده کردند و از این عملى که امام حسین انجام داد بهرهبردارى شد.»
شب عاشورا ۱۳۵۲/۱۱/۱۳
📥 سایر کیفیتها👇
http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=43451