🌵یه طنزی بود میگفت یارو رفت سربازی بعد از دو سال برگشت بهش گفتن نبودی برات زن گرفتیم اینم بچه اته
⚠️حالا میشه حکایت کابینه پزشکیان
بهش میگن رییس جمهور شدی
🚫نبودی رفته بودی هیئت گردی و خرید و...برات کابینه چیدیم اینم لیست وزراته
بعد از عاشورای انتخابات ، تبیین زینبی تنها راه نجات امت اسلام از عواقب انتخاب غلط است!✅
امربه معروف و نهی از منکر= جهادتبیین
#محرم #امام_حسین
#پزشکیان
@bidari313yar
👆 آقایان شکریان ، عظیما و شفیعی کیا در مورد سخنان "ظریف" میگویند ...
به گفته بنگر نه به گوینده آن
بعد از عاشورای انتخابات ، تبیین زینبی تنها راه نجات امت اسلام از عواقب انتخاب غلط است!✅
امربه معروف و نهی از منکر= جهادتبیین
#محرم #امام_حسین
#ظریف
@bidari313yar
🔴 اولین رییس جمهور پوششی ایران؟!
بعد از عاشورای انتخابات ، تبیین زینبی تنها راه نجات امت اسلام از عواقب انتخاب غلط است!✅
امربه معروف و نهی از منکر= جهادتبیین
#محرم #امام_حسین
#پزشکیان
@bidari313yar
فردای ظهور امام زمان در دولت پزشکیان:
اگر امام زمان ظهور کند ،از نظر دولت پزشکیان امام زمان هیچ امتیازی ندارد ودر ته لیست ایشان است چراکه :
❗️ بیش از۱۳۰۰سال عمر ایشان است
❗️ایشان شیعه هستند
❗️ایشان مردهستند
چقدر تاریخ تکرار میشود و ما غافلیم
۱۴۰۰سال پیش هم حاکمان جامعه ی اسلامی لیستی تهیه کردند و گفتند کسی که جوان باشد نمیتواند خلیفه شود و به همین راحتی علی را کنار زدند
چرا فکر کرده اید تاریخ تکرار نمیشود؟؟؟
حال بهتر میتوان فهمید که چرا اماممان غایب است......
🖋 م_سلامتی
بعد از عاشورای انتخابات ، تبیین زینبی تنها راه نجات امت اسلام از عواقب انتخاب غلط است!✅
امربه معروف و نهی از منکر= جهادتبیین
#محرم #امام_حسین
#ظریف
@bidari313yar
برای خرید پزشکیان از یک سوپر مارکت ذوق مرگ شدند
همانهایی که به خاطر تعارف کردن یک شکلات مرد سنندجی به رییس جمهور او را مجبور به عذرخواهی کردند!
بعد از عاشورای انتخابات ، تبیین زینبی تنها راه نجات امت اسلام از عواقب انتخاب غلط است!✅
امربه معروف و نهی از منکر= جهادتبیین
#محرم #امام_حسین
#ظریف
@bidari313yar
🔻قبل از انتخابات توضیحاتی درخصوص بیانات حضرت آقا در جمع کارگزاران دولت خاتمی عرض کردم
◀️ قطعا درجریانید که گورباچف کسی بود که با اعتماد به آمریکا فروپاشی شوروی را رقم زد.❌
حالا دقت کنید به تیتر رورنامه اصلاح طلب آرمان امروز که بدون اجازه رئوس اصلاحات آب نمیخورد❗
پس از این فکر نمیکنم این قضیه که دکترین اصلاحات به وضوح فروپاشی ایران را در دستور کار دارد نیاز به توضیح بیشتر داشته باشد
بدانید این دکترین که دیشب ظریف گام اولش را در شکستن ساختارهای قانونی نظارتی بر دولت تبیین کرد دستور شفاف اربابان صهیونیستشان است
بیدار شوید و علم مطالبه بردارید تا زیر لگد دشمن بیدار نشدیم
✅ تقاضا میکنم این بیانات حضرت آقا را کامل مطالعه فرمایید:
https://farsi.khamenei.ir/amp-content?id=3016
✍️ م_طالبی_دارستانی
بعد از عاشورای انتخابات ، تبیین زینبی تنها راه نجات امت اسلام از عواقب انتخاب غلط است!✅
امربه معروف و نهی از منکر= جهادتبیین
#محرم #امام_حسین
#ظریف
@bidari313yar
اگر یک روزنامه منتقد پزشکیان به او لقب "گورباچف ایرانی" میداد جای تعجب نداشت؛ چون شهرت گورباچف در دنیا به خاطر ساده لوحی در اعتماد به امریکا بود که در نهایت باعث فروپاشی شوروی شد اما اینکه یک روزنامه طرفدار پزشکیان نیز از حالا او را گورباچف توصیف میکند، نشان میدهد خطر از آنچه که همه فکر میکنند نزدیک تر است!
@sabety_ir ✅
بعد از عاشورای انتخابات ، تبیین زینبی تنها راه نجات امت اسلام از عواقب انتخاب غلط است!✅
امربه معروف و نهی از منکر= جهادتبیین
#محرم #امام_حسین
#ظریف
@bidari313yar
⭕️ آن که رئیس جمهور خواهد شد!
🔹آنها که تصور می کنند تا چند روز دیگر پزشکیان رئیس جمهور خواهد شد سخت در اشتباهند! چون :
▪️پزشکیان نه تنها ایده والگوی مشخصی برای اداره کشور ندارد بلکه درک و تصور او از اداره کشور و جایگاه ریاست جمهوری و اختیارات و مسئولیتهای آن غیرواقعی و تخیلی است ! حوصله مطالعه و کسب اطلاعات در این عرصه را هم ندارد.
▪️پزشکیان نه مانند خاتمی اهل نظر و اندیشه است و نه مثل رفسنجانی و احمدی نژاد شخصیتی مدیر و قدرت طلب ! او حتی مانند روحانی، سیاست باز و سیاسی کار هم نیست!
▪️نگاه پزشکیان به سیاست و اداره کشور بسیار عامیانه و معمولی است و نه می تواند و نه مایل است از پیچیدگی های حکمرانی درک درستی داشته باشد! او حتی با وجود چهار دوره نمایندگی مجلس ( و یک دوره نایب رئیسی مجلس) توانایی و تمایلی به انجام وظایف نمایندگی هم نداشت و به گواهی برخی از نمایندگانی که در مجالس مختلف با او همکار بوده اند از انجام بسیاری از مسئولیتهای نمایندگی شانه خالی می کرد.
🔹 و دقیقا به علل فوق ، اصلاح طلبان او را گزینه ای مطلوب برای ریاست جمهوری دانسته و با هدف بازگشت به قدرت ،گرد او جمع شده و برایش تبلیغات کردند. طرح اصلاح طلبان برای دولت پزشکیان از این قرار است :
▪️پزشکیان در ظاهر رئیس جمهور خواهد بود و برخی از وظایف تشریفاتی و نمایشی رئیس جمهور را انجام خواهد داد اما در عمل،قدرت میان طیفهای مختلف اصلاحات تقسیم خواهد شد و ریاست جمهوری بنام پزشکیان اما به کام قدرت طلبان اصلاحات خواهد بود!
🔹 ریاست جمهوری پزشکیان،سفره گستره قوه مجریه را دو دستی تقدیم تشنگان قدرت خواهد کرد و آنها بدون مزاحمت یا دخالت رئیس جمهور، هر چه بتوانند انجام خواهند داد و هر چه اراده کنند را خواهند بلعید و البته طوق مسئولیت و پاسخگویی را بر گردن پزشکیانِ بی خبر و ساده دل خواهند انداخت و هزینه های تخلفات و منفعت طلبی هایشان را به حساب پزشکیان واریز خواهند کرد !
🔹در عمل، سکان ریاست جمهوری به دستِ تازه بدوران رسیده ها و نسل میانی اصلاحات خواهد افتاد،بدون آن که مسئولیت،پاسخگویی،عواقب و پیامدهای منفی آن را پذیرفته و برعهده گرفته باشند!
🔹نشانه های این روند خطرناک و فاسد در شکل گیریِ کمیته هایِ سهم خواهی و تقسیم قدرت به مدیریت ظریف و با مشارکت سیاسی کاران حرفه ای جبهه اصلاحات به وضوح قابل مشاهده است!(روندی که حتی داد بهزاد نبوی را هم درآورده است!)
▪️به همین دلیل،"دولت آینده" خطرناک ترین و آشفته ترین دولت جبهه اصلاحات خواهد بود چون رئیس جمهور آن،تسلطی بر زیر مجموعه خود نخواهد داشت و مدیران دولت هم از رئیس جمهور حساب نخواهد برد و تمکین نخواهد کرد!
🔹راهکار مقابله با این وضع نامطلوب،ورود جدی، هوشمندانه و بی تعارف مجلس به مقوله رای اعتماد به وزرا است و در این مسیر مسئولیت اصلی بر دوش نمایندگان انقلابی و متعهد مجلس است.نمایندگانی که مانع تکرار خطای نابخشودنی مجلس نهم در دادن رای اعتماد کامل به کابینه پر مسئله و مشکل ساز حسن روحانی باشند.
@pas_kouchehaie_enghelab
بعد از عاشورای انتخابات ، تبیین زینبی تنها راه نجات امت اسلام از عواقب انتخاب غلط است!✅
امربه معروف و نهی از منکر= جهادتبیین
#محرم #امام_حسین
#ظریف
@bidari313yar
🔻دیانت در نسخۀ لیبرالهای مذهبی -۱
🖊مهدی جمشیدی
۱. لیبرالهای مذهبی، هویّت پیچیدهای دارند: تودرتو و چندلایهاند و همچون یک متنِ ناخواسته، محمل تأویلهای متعدّد قرار میگیرند و برداشتهای متفاوت را برمیتابند. هر کسی میتواند از زاویهای و به اعتباری به آنها بنگرد و فهم خاصی را ارائه کند. اما حقیقت این است که اینان، باطن «دین» را به نفع «تجدّد»، مصادرهبهمطلوب میکنند و پوستهای بیخاصیّت و شعاری و ظاهری از دین را به عوام عرضه میکنند تا نشان بدهند که میان دین و تجدّد، جمع کردهاند. عوام نیز که دلبستۀ دین هستند و البته به دلیل غربزدگی تاریخی، بیشوکم نیز سودای تجدّد دارند، فریب اینان را میخورند و «نسخۀ متناقض»شان را میپذیرند. نخستین نسل از لیبرالهای مذهبی، در روشنفکران دورۀ مشروطه متولّد شد و اینجا، نقطۀ آغاز روایت لیبرالی از اسلام بود. التقاط در رویکرد متمایل به عالَم تجدّد، در این برهۀ تاریخی تحقّق یافت و به یکی از چالشهای معرفتیِ جامعۀ ایران تبدیل شد.
۲. اگر از تحوّلات و تطوّرات نیم قرنِ پس از این بگذریم، به نهضت آزادی و مهدی بازرگان میرسیم که ظهورشان در دولت موقت، در عمل و عین نشان داد که لیبرالهای مذهبی، چه اوصاف و احکامی دارند. اینان، چنان مسألهدار و زاویهمند شدند که امام خمینی، چارهای جز حذف و طردشان ندید و قاطع در برابر حضور و حیاتشان در حاکمیّت ایستاد. نسخههای «اصلاحی» و «اعتدالی» از لیبرالیسم مذهبی، در دهههای بعدی سر از خاک التقاط بیرون آورد و برخلاف بازرگان که منتقدِ حاشیهنشین و غیررسمی بود، اینان به عرصۀ «قدرت رسمی» راه یافتند و دههها، نهادهای اصلی و عمدۀ حاکمیّت را در اختیار گرفتند. بهاینترتیب، مرزهای هویّتیای که امام خمینی در دهۀ شصت بر آنها اصرار میورزید، بهتدریج درهمشکسته شدند و اختلاط سیاسی در ساحت قدرت رسمی به وقوع پیوست؛ چنانکه یکی از بحرانهای نظام جمهوری اسلامی در دهههای گذشته، نزاع دامنهدار و دشوار بر سر «تداوم هویّت انقلاب» و ایستادن در مقابل خط «استحاله» و «مسخ» آن بوده است.
۳. در ترکیب لیبرالهای مذهبی، مسألهای که در نسبت با عوام موضوعیّت دارد، همین لفظ مذهبی است. لیبرالها، چهرۀ عریان ندارند و آشکارا، منطق سکولار خویش را بیان نمیکنند، بلکه نقاب دیانت بر چهره دارند و حتی با ادبیات دینی، تجدّد را به جامعه القا میکنند. اگر میان «وجه لیبرالی» و «وجه دینی»، تفکیک و تمایز ایجاد کنیم و مجال ترکیب و تلفیق ندهیم، نقشۀ اجتماعی اینان، فرو خواهد ریخت. پس باید در پی واسازی و تجزیه بود و تعارضهای درونی و تضادهای نهفته را در برابر دیدۀ عوام نهاد تا پوشش تزویر، برافتد؛ از جمله باید نسبت هویّتیِ آنها را با عاشورا فهم کرد.
۴. لیبرالهای مذهبی، «انقلاب حسین» را میستایند، اما برای اکنون، «انقلاب» و «انقلابیگری» را برنمیتابند و نسخۀ اصلاح میپیچند. میگویند انقلاب، سرنوشت نامشخص دارد و طرحی است که به دلیل وسعت آرمانها، محاسبهناپذیر است. به تبعیّت از کارل پوپر، بر این باور هستند که انقلاب، وعدۀ بهشت میدهد اما در عمل، جهنم میآفریند. ازاینرو، باید از انقلاب بر حذر بود و دچار خاماندیشی و بلندپروازی نشد. اگر هم جامعهای، سودایی شد و هوس انقلاب در سر پرورانید و انقلابش نیز به سرانجام رسید، باید انقلاب را یک «نقطه» و «لحظه» بداند و بیدرنگ پس از این، انقلاب و انقلابیگری را کنار بنهد و از «نهضت» به «نهاد» عبور کند. نظریۀ «نظام انقلابی»، خیال اندر خیال است و هیچگاه میان انقلاب و نظام، همافقی و همنشینی پدید نمیآید. باید میان این دو، یکی را انتخاب کرد و دیگری را وانهاد. و اقتضای عقل و ضرورت زمانه این است که «آرمانخواهیِ انقلابی» را به فراموشی بسپریم و یک «نظام واقعبین» را صورتبندی کنیم. ایدئولوژی انقلابی، فقط تا هنگامۀ وقوع انقلاب، کارکرد دارد و پس از آن، با سر به دیوار سختِ واقعیّت برمیخورد و انقلابیها در اثر این حادثه، درمییابند که منطق انقلابی، فقط به کار ویرانکردن نظم سیاسی میآید و نمیتوان با منطقی که انقلاب میکنند، حکومت کنند. راه «حکومت» از «انقلاب» جداست و نظریۀ نظام انقلابی، خیالپردازیِ شبهنظری است. بهاینترتیب، باید «سرمایۀ انقلابی» را نیز کنار نهاد و به «سرمایۀ اجتماعی» رو آورد. باید در پی «عادیسازی» بود؛ به این معنی که وضع انقلابی، اضطراری و موقتی و نابخردانه است و نباید در آن ماندگار شد، بلکه باید شتابان، به سوی وضع عادی و بهنجار حرکت کرد و رویکردها و انگیزهها و اندیشههای انقلابی را به تاریخ سپرد. باید «نظام» و «اصلاح» را جایگزین «انقلاب» کرد و از انقلاب، یک خاطرۀ تاریخیشدۀ استثنایی ساخت. واقعۀ کربلا نیز با همۀ عظمتش، یک استثناست که قابل اقتباس و اخذ نیست.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
#محرم #امام_حسین
#ظریف