May 11
🔴 فقهای شورای نگهبان گفتهاند مصوبات ستاد کرونا خلاف شرع نیست.
آیا حقوقدانان هم معتقدند این مصوبات خلاف قانون اساسی نیست؟
#امام_زمان عج را در شکست پروژه دشمنانش و افشای حقایق کرونا یاری کنید
آیا اشاره رهبری به روایت حقایق تسخیر لانه جاسوسی به پرستاران و علنی نزدن دوز سوم و ارجاع دادن مردم به متخصصین ، به حدکافی گویا نیست⁉️
🔴آیا تحریف سایت و سخنان ایشان نفوذ گسترده دشمن را اثبات نمیکند⁉️
آیا با وجود چنین جریان #نفوذ عمیقی امکان بازتر کردن موضوع توسط رهبری هست؟!
آیا وظیفه ایشان که حمایت از مسئولین رسمی است با بقیه یکسان است؟!
#حاج_قاسم و مخالفان واکسن هر دو در رسانه های دشمن حذف میشوند...
دلیل از از این روشنتر⁉️
وقتی راه را گم کردی و دچار شک شدی
ببین کجا را دشمن بیشتر میکوبد ؛
آنجا جبهه حق است...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید | ویژگی ممتاز یاران #امام_زمان
♨️ گریههای عجیب یک فرمانده در شب عملیات!!!
🔶 او با لشگری از شهدا خواهد آمد...
💢 روحیه #شهادت_طلبی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ خط قرمز آمریکا در مذاکرات خط قرمز ایران!
♦️خانعلیزاده، کارشناس امور بینالملل: طرف آمریکایی در مذاکرات یک خط قرمز گذاشته، که دقیقا خط قرمز ایران هم هست که انتفاع اقتصادیِ مردم ایران از توافق است.
♦️دولت آمریکا میگوید من هر حوزهای که باعث شود کوچکترین نفع اقتصادی به مردم ایران برسد را انجام نمیدهم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️شیعه بی خطر
برخی تشیع بی خطر برای خودشون ساختند!
🎙 استاد حسن رحیمپور ازغدی
💢 این پدیده که #ستاد_کرونا بهعنوان یک ساختار بروکرات (ساختاری که اعتبارش حاصل یک سیستم بالادستی است و از خود، هبچ اعتبار و وجاهت مستقلی ندارد) علنا و مرتباً قوانین مشخص و متقن کشور را نقض کرده و بر عملکرد غیرقانونی و ساختارشکنانهی خود اصرار میورزد (نظیر موضوع خبری فوق، اصرار بر قرارداد غیرقانونی کواکس، اصرار غیرقانونی بر مصوباتی که دیوان عدالت اداری ابطال کرده و ...):
1⃣ اولا بازتعریفی از همان تئوری فتح سنگر به سنگر نهادهای حاکمیتی است که در دههی ۷۰ توسط تئوریسینهای غربگرای جریان خاتمی تعریف و عملیاتی شده بود؛
2⃣ در آینده باعث فراگیری قانونشکنی خواهد شد، تا بدانجا که حاکمیت، توان ادارهی جامعه در راستای قانون را نخواهد داشت و این یعنی، فاجعهی بیقانونی!
3⃣ اقتدار مشروع را نیز کمکم به چالش خواهد کشید زیرا مقرر بوده قانون ما منطبق بر شرع اسلام باشد؛
4⃣ اعتماد جامعه به ساختارهای رسمی و صحیح حاکمیت را تدریجا سلب خواهد کرد!
5⃣ تدریجا زمینهساز تقابل جامعه با حاکمیت خواهد شد!
🔶🔹آقایان مسئول❗️
برای این ستاد قانونگریز، فکری کنید قبل از آنکه جایگاه خودتان را نیز همانند مجلس، قوهی قضاییه و قانون اساسی؛ زیر سؤال ببرد‼️
✍️مهندس شکوهیانراد
آیا اشاره رهبری به روایت حقایق تسخیر لانه جاسوسی به پرستاران و علنی نزدن دوز سوم و ارجاع دادن مردم به متخصصین ، به حدکافی گویا نیست⁉️
🔴آیا تحریف سایت و سخنان ایشان نفوذ گسترده دشمن را اثبات نمیکند⁉️
آیا با وجود چنین جریان #نفوذ عمیقی امکان بازتر کردن موضوع توسط رهبری هست؟!
آیا وظیفه ایشان که حمایت از مسئولین رسمی است با بقیه یکسان است؟!
#حاج_قاسم و مخالفان واکسن هر دو در رسانه های دشمن حذف میشوند...
دلیل از از این روشنتر⁉️
وقتی راه را گم کردی و دچار شک شدی
ببین کجا را دشمن بیشتر میکوبد ؛
آنجا جبهه حق است...
روشنگری آخرالزمان
💢 این پدیده که #ستاد_کرونا بهعنوان یک ساختار بروکرات (ساختاری که اعتبارش حاصل یک سیستم بالادستی است
💢 سیستمی که به غلط کار کند، سرطان است‼️
💠 باید جایگزین آن را ایجاد کنیم.
#ستاد_کرونا
#قانونگریزی_قانونشکنی
#نظم_نوین_جهانی
✍️مهندس شکوهیانراد
روشنگری آخرالزمان
🔴 فقهای شورای نگهبان گفتهاند مصوبات ستاد کرونا خلاف شرع نیست. آیا حقوقدانان هم معتقدند این مصوبات
آیا کلاهبرداری و خالی کردن جیب مردم و پلیفارماسی و دفن بیغسل و کفن و نپرداختن دیه خلاف شرع نیست؟
من هم یک فقیه هستم و چطور فهمیدم خلاف شرع بودن مصوبات رو و 6 فقیه شورای نگهبان میگویند خلاف شرع نیست؟
شیخ مرتضی کهنسال نالکیاشری
5.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ «تعمیرکار دل»
👤 استاد پناهیان
🔸 بدون امام دل تنظیم نمیشه...
اللهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج 🤲
🔰 رهبر انقلاب اسلامی در پیام به نشست اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا:
👈🏻 لزوم شناخت جبههبندیها و انتخاب موضع درست و آمادگی نقشآفرینی به سود جبهه حق
🔻حضرت آیتالله خامنهای در پیامی به پنجاه وششمین نشست اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا، با اشاره به تحولات سیاسی و نظامی اخیر، بر شناخت جبههبندیها و انتخاب موضع درست و آمادگی برای نقشآفرینی در تحولات به سود جبهه حق تأکید کردند.
📝 متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
دانشجویان عزیز
رویدادهای سیاسی و نظامی در این روزها، تشکیلدهندهی بخشی از همان پیچ تاریخی جهان است که گمان آن رفته بود. نخبگان و زبدگان ملت بزرگ ما در این مرحله، حامل مسئولیتهای ویژهاند. شناخت جبههبندیها و صفآرائیها و انتخاب موضع درست، مسئولیت کوتهمدت، و آمادگی برای نقشآفرینی در تحولات به سود جبههی حق، وظیفهی میانمدت آنان است.
شما جوانان عزیز میتوانید در هر دو بخش بدرخشید و امید به انجمنهائی را که مزیّن به نام مبارک اسلام است، بارور نمایید.
توفیقات روزافزون شما را از خداوند قدیر و حکیم مسألت میکنم.
سیّدعلی خامنهای
۲۰ اسفند ۱۴۰۰
💻 @Khamenei_ir
🔰پ ن حجتالاسلام دشتی:
🔻پیچ تاریخی جهان، همان دوراهی جدیدی است که در حال گشوده شدن است که یک راهش به نظم نوین جهانی، و دوران جدیدی از سلطه نظام سلطه است،
یا نجات از استعمار و حرکت بسوی نظم نوین مهدوی...
(همان چیزی که بارها از آغاز پروژه کرونا گفتیم )
طبق إظهارات سران صهیونیست، آنان به دنبال تکرار حوادث ۱۰۰ سال پیش هستند که پس از به سر آمدن دوران۱۰۰ ساله سلطه بریتانیا بر جهان(۱۸۱۸ تا۱۹۱۸) منجر به تشکیل نظم فعلی جهان شد زیرا همانطور که ترامپ نیز آشکارا اعلام نمود، آمریکا، کدخدای فعلی جهان، به ته خط رسیده است و در آستانه سقوط تا سال ۲۰۲۵ است و باید نظم جدید پروتکلی مبتنی بر سازمان های جهانی ایجاد شود و لازمه اش تکرار نظایر حوادث ۱۰۰ سال پیش است که عبارت بودند از :
۱- جنگ جهانی اول تا ۱۹۱۸ م(۱۲۹۷ ش)
۲- بیماری آنفلوانزا یا کرونای اسپانیایی (۱۲۹۷-۱۲۹۹)
۳- قحطی و مرگ و میر(با واکسن که همه به گردن قحطی انداخته شد)و سقوط کشورهای خاورمیانه
۴- انحلال امپراتوریهای آلمان، عثمانی، اتریش-مجارستان و روسیه
۵-تشکیل کشورهای نو در اروپا و غرب آسیا
۶-بروز انقلاب روسیه، سرنگونی حکومت تزار و روی کار آمدن اتحاد جماهیر شوروی
۷-واگذاری مستعمرات امپراتوری آلمان به دیگر کشورها
۸-تأسیس جامعه ملل و از همه مهمتر :
۹- حاکم شدن رضاخان در ایران،آل سعود،بعثی ها،آتاتورک و سایر حکام وابسته منطقه
۱۰- نهضت هایی در ایران علیه استعمار شکل گرفت تا اینکه نهایتاً در ۱۱ آذر ۱۳۰۰ میرزا کوچک خان جنگلی در برف و کولاک کوههای گیلان درگذشت و و برخی علماء از رضاخان ریاکار فریب خورده و حمایت نمودند و حتی مدرس رضایت داد( و تنها آیتالله شاه آبادی از اول مخالف بود) تا نهایتاً در سال ۱۳۰۵ با تاجگذاری رضاخان و اعلام پایان قاجاریه ، دوران ستمشاهی پهلوی رسماً آغاز شد و پس از آن تعطیلی روضه ها و عزاداریها و کشف حجاب توسط همان شاهی که گِل عزای سیدالشهداء به سر میزد رقم خورد....
✍ دشتی
تقیّه؛ در بیان امام خامنهای
🔻قسمت اول
🔻تقیه؛ وسیلهای صحیح برای رسیدن به هدف
«یکی از چیزهایی که انسانِ هدفی را به هدف میرساند، عبارت است از استتار و کتمان.»
به گزارش ایسنا، روزنامه «کیهان» در ادامه انتشار سلسله گفتارهای رهبر معظم انقلاب در تحلیل مبارزات سیاسی امامان معصوم (ع)، به نقل از حضرت آیتالله خامنهای نوشت: آنچه ما از آیات قرآن - که در چند آیه قرآن مادّه تقیّه و ذکر تقیّه به کار رفته - و از روایاتی که یا در ذیل آیات قرآن وارد شده، یا مستقلّاً در ذکر معنای تقیّه به کار رفته، استفاده میکنیم، این است: تقیّه یک وسیلهای است برای رساندن انسان باهدفی به هدفش، این مجمل قضیّه.
این وسیله چیست؟ هر وسیلهای که انسان را به هدف برساند یا یک نوع وسایل خاص؟ نه، هر وسیلهای نه، چند نوع وسیله خاص مورد نظر است که این وسایل خاص، انسان را به هدف برساند و موجب بشود که موانع و خارِ راهها جلوی انسان را نگیرد؛ مثلاً فرض بفرمایید که اگر انسان بهوسیله یک جنایتی ممکن است به هدف برسد، این را تقیّه نمیگویند؛ اگر انسان بهوسیله مخالفت با اصول هدف خود، یکوقتی بخواهد خود را به هدف برساند، این را در عرف منطق اسلام و تشیّع تقیّه نمیگویند؛ مثلاً فرض بفرمایید آن کسی که میخواهد رهبری جامعه اسلامی را به دست بگیرد و لازمه رهبری، تقوا و عدالت است، این آدم برای اینکه خود را به رهبری جامعه اسلامی برساند، بیتقوایی و بیعدالتی را پیشه کند؛ یعنی مخالفت کند با اصولی که در رهبری جامعه اسلامی در اسلام و در قرآن مقرّر شده، این را تقیّه نمیگویند.
امیرالمؤمنین (علیهالسّلام) در شورایی که عمر تشکیل داد، با یک دروغ، با یک مجامله میتوانست حکومت را در دست بگیرد، امّا امیرالمؤمنین (علیهالسّلام) این مجامله و این دروغگویی را مرتکب نشد؛ میتوانست آنجا بگوید که من برطبقِ کتاب خدا و سنّت پیامبر و سیره شیخین، حکومت خواهم کرد. با گفتن این حرف و با سپردن این تعهّد، حکومت را قبضه میکرد، منتها وقتیکه به حکومت میرسید، به سیره شیخین عمل نمیکرد. این کاری بود که امیرالمؤمنین (علیهالسّلام) آسان میتوانست انجام بدهد، امّا نداد؛ چرا؟ برای خاطر اینکه در منطق اسلام، آن وسیلهای که انسان را به هدف میرساند، آن وسیله نباید برخلاف هدف باشد، نباید نامقدّس و آلوده باشد. وسیله هم بایستی صحیح باشد، وسیله هم باید وسیلهای باشد که با هدف قابل تطبیق باشد. علی (علیهالسّلام) میخواهد حکومت بکند برای اینکه دروغگویی را از عالم بردارد، پیمانشکنی را بردارد، رذالت اخلاق را از بین ببرد، انسانها را در مسیر صحیحی بهسوی هدف معیّن و مقصود رهبری بکند، برای این منظورها علی (علیهالسّلام) میخواهد به حکومت برسد و امور مملکت و ملّت را قبضه کند و این درست نیست که وسیلهاش یک دروغ باشد، یک پیمانشکنی باشد، یک فریب باشد، یک ریاکاری باشد، یک ضدّ فضیلتگرایی باشد، این درست نیست، پس چنین نیست که ما تقیّه را به این معنی بگیریم که هر وسیلهای که انسان را به هدف برساند این اسمش تقیّه است؛ نه، یک نوع وسایل مخصوص، مورد نظر است.
تمثیلی برای بیان تفاوت معنای صحیح با برداشت نادرست تقیه
قسمت دوم از تقیه در بیان امام خامنه ای
مسلم معنای تقیه در روایات این نیست، ضد این است؛ یعنی چه ضد این است؟ یعنی تقیه به معنای این است که اگر چنانچه یک کاری در عالم واقع و عمل برای انسان دارای خطر و ضرر است، انسان باید آن کار را به صورتی انجام بدهد که کار حتما انجام بگیرد و آسیبی به آن کار نرسد، این معنای تقیه است در روایات. البته اینکه میگویم معنای تقیه است نمیخواهم بگویم که همه ی معنای تقیه این است، حالا بعضی از روایات را از روی کتاب نقل میکنم، بحث ما امروز یک بحث روایی است، از روی حدیث امروز بیشتر میخواهیم صحبت بکنیم، ولیکن این را مقدمتا برای آشنایی ذهن شما عرض میکنم؛ فقط معنای تقیه این نیست که در روایات خواهید دید، اما مسلما این جزو معنای جوهری و عنصری تقیه است که انسان عمل را انجام بدهد، به صورتی که این عمل آسیب نبیند و صدمه ای به این عمل وارد نیاید. مثلا فرض بفرمایید: اگر بخواهیم مثال بزنیم این طوری میشود که شما برای مسافرتی از اینجا بلند میشوید مثلا بروید به مشهد یا قم. اینجا در بین راه برخورد میکنید به یک مانعی، مثلا فرض کنید سیل آمده یا دزدی سرگردنه را گرفته و اگر شما بخواهید ادامه ی به راه خودتان بدهید یا سیل شما را غرق میکند و شما به منزل نخواهید رسید یا گرگ به شما آسیب میرساند یا دزد آسیب میرساند یا از این قبیل؛ یا فرض بفرمایید که به یک نقطه ای میرسید که در اینجا جاده خیلی باریک است و خطرناک است و اگر بخواهید عبور بکنید از اینجا با اتومبیل با همان سرعت معمولی، با همان وضع معمولی، اینجا ممکن است که اتومبیل از این فاصله ی عمق زیاد سقوط بکند، اینجا جای احتیاط است.
تقیه در اینجا در ذهن مردم چیست و در روایات یعنی چه، ذهن ائمه و بیان ائمه (علیهم السلام) چیست؟ مردم در اینجا میگویند که: «آقا! تقیه کن.»؛ یعنی چه «تقیه کن.» ؟ یعنی که تا دیدی سیل است، برگرد! قم رفتن ضرورتی ندارد، برگرد بیا به خانه ات، راحت بنشین. وقتی که می بینی که یک ظالمی یا یک دزدی یا یک گرگی سرگردنه را گرفته خب برگرد، چه لزومی دارد که راه را ادامه بدهی؟ و خود را به خطر بیندازی و آخرش هم به منزل نرسی. این تقیه ایی است که مردم به طور معمول معنی میکنند. اما امام صادق (علیه السلام) تقیه را این طور معنی نمیکند - آن طوری که از مجموع روایات استفاده میکنیم - میگوید که: «آقا! تا دیدی که یک گرگی، یک دزدی، یک ظالمی، یک جای تنگی، یک سیلی راه تو را قطع کرده است، اینجا سعی کن آن چنان بروی که این سیل به تو صدمه نزند؛ یعنی برو از بالای کوه عبور کن، برو [ولی] این جادهی معمولی را نرو. آن چنان برو که این دزد یا این ظالم یا این گرگ به تو نتواند آسیب وارد بیاورد و تو را از رسیدن به مقصود باز بدارد؛ یعنی چطوری برو؟ یعنی یک کانال حفر کن برو، یعنی برگرد از راه دیگر برو، یعنی در جیبت، در کمرت ، در دستت وسایلی داشته باش که اگر چنانچه این گرگ، این دزد، این ظالم جلوی تو را گرفت، بتوانی دفاع کنی و به راهت ادامه بدهی و منع و حجاب و سدی را که او به وجود آورده است، از میان برداری