فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شورش مردم علیه مسئولین
👆 وحالا،مجازات شریفی
🔷 این محکومان در سال ۹۶ به اتهام کلاهبرداری، پولشویی و تصاحب غیرقانونی وجوه بازداشت شده بودند،برای دو متهم دیگر پرونده،پنج و دوسال زندان و حکم سه متهم دیگر نقض و به شعبه هم عرض برای رسیدگی فرستاده شد..
👈همچنین تاکنون مبلغ 5 هزار و 853 میلیارد و 530 میلیون و 636 هزار و 706 ریال بدهی متهمان در قالب املاک و مستغلات بر اساس ارزش زمان وقوع جرم. (سالهای 1392 تا 1395) به بیت المال مسترد شده است.
🔷 رئیسی بار یگر نشان داد در مبارزه با فساد خودی و غیر خودی نمیشناسد وحتی اگر روزی اثبات شود .قالیباف نیز اتهامی دارد،بدون تعارف با او نبز برخورد خواهد کرد و اینکه رئیس مجلس،مثل روحانی در برخورد با اطرافیانش اعلام .ج.نگ. نکرد و قوه .قضاییه را تهد.ید نکرد،جای خوشحالی دارد..
🔷 این شب عیدی،رئیسی باز هم به مردم عیدی داد🙏♥️👌
" تصویری از #پارچه_ایتالیایی قبای آقای #رئیس_جمهور درحاشیه سخنرانی امروز در جلسه بارانی هیئت دولت!
آقای #روحانی شما که حتی درحد تهیه یک قبا حاضر به کمک به تولید کننده داخلی نیستید چطور دم از جنگ اقتصادی و مقابله با دشمن میزنید؟ مشکل تحریم خارجی نیست بلکه داخلیست.
هدایت شده از عرفان، اوج ناز
#سفارشهای_امام_صادق_عليه_السّلام_به_عبداللَّه_بن_جندب (۶۲)
از آیت الله مصباح یزدی
ﺗﺄﺛﻴﺮ ﻣﺼﻠﺤﺖ ﺍﻟﻬﯽ ﺑﺮ ﺑﻬﺮﻩ ﻣﻨﺪﯼ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺍﺯ ﻧﻌﻤﺖﻫﺎﯼ ﺩﻧﻴﺎ:
ﺑﺎﻳﺪ ﺗﻮﺟﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﻢ ﮐﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺍﺯ ﺍﻣﺘﻴﺎﺯﺍﺕ ﺷﻴﻌﻴﺎﻥ ﻭ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻧﻘﻞ ﺷﺪﻩ ﻗﺎﻋﺪﻩ ﯼ ﮐﻠﯽ ﻭ ﻫﻤﻴﺸﮕﯽ ﻧﻴﺴﺖ، ﺑﻠﮑﻪ ﺍﻗﺘﻀﺎﺋﺎﺗﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺧﺼﻮﺹ ﺁﻧﺎﻥ ﺫﮐﺮ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ؛
ﻳﻌﻨﯽ ﭼﻨﻴﻦ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺍﻗﺘﻀﺎﻳﯽ ﺩﺭ ﻭﺟﻮﺩﺷﺎﻥ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﺜﻠﺎ، ﺩﺭ ﮔﺮﻣﺎﯼ ﻫﻮﺍ ﺍﺑﺮﯼ ﺑﻔﺮﺳﺘﺪ ﺗﺎ ﺑﺮ ﺳﺮﺷﺎﻥ ﺳﺎﻳﻪ ﺑﻴﻨﺪﺍﺯﺩ ﻳﺎ ﻣﻠﺎﻳﮑﻪ ﺑﺎ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﺼﺎﻓﺤﻪ ﮐﻨﻨﺪ. ﺍﻣﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﺗﻮﺟﻪ ﺩﺍﺷﺖ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﻌﻀﯽ ﺍﺯ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﺆﻣﻨﺶ ﺍﻳﻦ ﮐﺎﺭﻫﺎ ﺭﺍ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﺑﻪ ﺩﻟﻴﻞ ﻣﺼﺎﻟﺤﯽ ﺑﺎﻟﺎﺗﺮ ﺍﺳﺖ؛ ﻳﻌﻨﯽ ﺍﻳﻦ ﺍﻗﺘﻀﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻧﺎﻥ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺭﻭﺯﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺁﻓﺘﺎﺑﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺍﮔﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﺎﺭﺍﻧﯽ ﺑﺒﺎﺭﺩ، ﺩﺭ ﺷﺐ ﺑﺮﺍﻳﺸﺎﻥ ﺑﻔﺮﺳﺘﺪ ﻭ...، ﺍﻣﺎ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﺩﻟﻴﻞ ﺑﺮﺧﯽ ﻣﺼﺎﻟﺢ ﻭﺍﻟﺎﺗﺮ، ﺍﻳﻦ ﺍﻣﺘﻴﺎﺯﺍﺕ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﺪﻫﺪ.
ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺍﻣﺘﻴﺎﺯﺍﺗﯽ ﮐﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﻪ ﭼﻨﻴﻦ ﺑﻨﺪﮔﺎﻧﯽ ﻋﻄﺎ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ:
ﻟﺎ ﮐﻠﻮﺍ ﻣﻦ ﻓﻮﻗﻬﻢ ﻭ ﻣﻦ ﺗﺤﺖ ﺍﺭﺟﻠﻬﻢ؛
یعنی:
ﺁﻧﺎﻥ ﺭﻭﺯﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ، ﻫﻢ ﺍﺯ ﺑﺎﻟﺎﯼ ﺳﺮﻭﻫﻢ ﺍﺯ ﺯﻳﺮ ﭘﺎﻳﺸﺎﻥ ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ.
ﺷﺎﻳﺪ ﺍﻳﻦ ﺗﻌﺒﻴﺮ ﮐﻨﺎﻳﯽ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﻳﻦ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﻧﻌﻤﺖ ﺍﺯ ﻫﺮ ﻃﺮﻑ ﺑﻪ ﺳﻮﯼ ﺁﻧﺎﻥ ﺳﺮﺍﺯﻳﺮ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﻣﻀﻤﻮﻥ، ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﻫﻢ ﻣﯽﻓﺮﻣﺎﻳﺪ:
ﻭ ﻟﻮ ﺃﻥ ﺃﻫﻞ ﺍﻟﻘﺮﯼ ﺁﻣﻨﻮﺍ ﻭ ﺍﺗﻘﻮﺍ ﻟﻔﺘﺤﻨﺎ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺑﺮﮐﺎﺕ ﻣﻦ ﺍﻟﺴﻤﺎﺀ ﻭ ﺍﻟﺄﺭﺽ؛
یعنی:
ﺍﮔﺮ ﺍﻫﻞ ﺯﻣﻴﻦ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻣﯽﺁﻭﺭﺩﻧﺪ ﻭ ﺗﻘﻮﺍ ﭘﻴﺸﻪ ﻣﯽﮐﺮﺩﻧﺪ (ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻭ ﺍﺳﺘﻘﺎﻣﺖ)، ﺍﺯ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻭ ﺯﻣﻴﻦ ﺑﺮ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭﻫﺎﯼ ﺑﺮﮐﺎﺕ ﺭﺍ ﻣﯽﮔﺸﻮﺩﻳﻢ.
ﻣﺼﺪﺍﻕ ﮐﺎﻣﻞ ﭼﻨﻴﻦ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﺷﻴﻌﻴﺎﻥ ﺧﺎﻟﺺ ﺍﻫﻞ ﺑﻴﺖ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻫﻴﭻ ﭼﻴﺰ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﻧﻤﯽ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﻣﮕﺮ ﺍﻳﻦ ﮐﻪ ﺩﻋﺎﻳﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﺴﺘﺠﺎﺏ ﻣﯽﮔﺮﺩﺍﻧﺪ:
ﻟﻤﺎ ﺳﺄﻟﻮﺍ ﺍﻟﻠﻪ ﺷﻴﺌﺎ ﺍﻟﺎ ﺍﻋﻄﺎﻫﻢ.
@nazz_ir
هدایت شده از صحیفه سجادیه
💠💠💠💜💠💠💠💜💠💠💠
💌 در محضر صحیفه: ۷۶
دعای هشتم - فراز هشتم
🍀وَ نَعُوذُ بِكَ مِنْ شَمَاتَةِ الْأَعْدَاء🍀ِ وَ مِنْ الْفَقْرِ إِلَى الْأَكْفَاءِ🍀
🍀وَ مِنْ مَعِيشَةٍ فِى شِدَّةٍ(۲)
🍀 خدایا از زندگی در سختی و دشواری به تو پناه میبریم🍀
💟به تو پناه میبریم از سختی های
شکننده ای که حاصل سوء تدبیر
و سوء عمل
و سوء خُلق
و سوء فکر ماست
💟پناهمیبریم که یاریمان کنی با
حُسن عمل و
حُسن تدبیر
و حُسن خُلق
و حُسن فکر
بر مشکلات فائق آئیم.
💟و پناه میبریم به تو از شدت هایی
که عاملشان را نمی شناسیم
تا مدیریتشان کنیم
💠ولی هستند و آزارمان میدهند
و دین و ایمان ما را تهدید میکنند
💟پناه میبریم به تو از تنگناهای
نَفَس گیر زندگی
که با دوری از یاد تو، آغاز میشوند
💓خداوندا یاریمان کن که دشواریها
و شدت های زندگی، ما را از «تو» جدا نکند.
و به ما توانی عطا کن
که در مشکلات صبور باشیم
و با برنامه ریزی و مدیریت
از آنها عبور کنیم
🌷آمین🌷
🌷💠🌷💟🌷💠🌷💟🌷💠🌷💟
@sahifeh_ir
هدایت شده از خانواده امن
فرزندان آگاه
(۱۶)
خوش رفتارى به والدين:
«عمار بن حيات» مى گويد: روزى به امام صادق عليه السلام گفتم :
فرزندم اسماعيل در حق من خيلى احسان و خوبى مى كند. امام صادق عليه السلام فرمود: من فرزند ترا قبلا هم دوست مى داشتم ولى اكنون علاقه ام به او بيشتر شد.
سپس امام صادق عليه السلام افزود:
رسول خدا صلى الله عليه و آله يك خواهر و يك برادر رضاعى داشت. روزى خواهر نزد پيامبر آمد، وقتى نگاه آن حضرت بر او افتاد با شادمانى از جا بلند شد و زير انداز خود را براى او بگسترد و وى را روى آن بنشانيد و با خوشحالى و روى گشاده با او به گفتگو نشست.
پس از مدتى او بلند شد و رفت ، اتفاقا بعد از رفتن خواهر، برادرش نزد پيامبر صلى الله عليه و آله آمد. اما آن حضرت به اندازه خواهر، به وى احترام نكرد. از پيامبر علت اين رفتار متفاوت را سؤ ال كردند، در پاسخ فرمود: خواهرم بيش از برادرم به پدر و مادر خدمت مى كرد.
آيا مى دانيد كه نگاه مهرآميز به چهره والدين عبادت محسوب مى شود؟
حضرت رسول اكرم صلى الله عليه و آله مى فرمايد:
النظر الى وجه الوالدين عبادة
یعنی:
نگاه به صورت والدين عبادت است.
در حديث ديگرى آن بزرگوار فرمود:
هيچ شخصى به سيماى پدر و مادر خود نگاه محبت آميز نمى كند، مگر اينكه خداوند متعال در مقابل هر نگاه اوثواب يك حج قبول شده به وى عطا مى كند. به پيامبر صلى الله عليه و آله عرض شد:
يا رسول الله ! اگر فردى هر روز صد مرتبه به چهره پدر يا مادرش نظاره كند بازهم اين پاداش را دريافت خواهد كرد؟
فرمود: آرى!
@amn_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رئیس جمهوری که ۸ سال مملکت را فقط با حرف های مفت و بی اساس اداره کند وضعیتش بهتر از این نیست که #شب_عید برخی ها مجبورند پوست مرغ را چرخ کنند و به خانواده هایشان بخورانند. گرانی بیداد میکند جناب #رئیس_جمهور
هدایت شده از اخلاق، اوج نیاز
برگی زرین از #چهل_حدیث امام خمینی(۱۵۴)
در احاطه قیّومی حق تعالی
محتمل است که جناب موسی حال عجز خود را از کیفیت دعا بیان می کند.
عرض می کند بار پروردگارا، تو منزهی از اتصاف به قرب و بعد تا چون قریبان یا بعیدان تورا بخوانم،
پس من متحیرم در امر و هیچ گونه دعا را در خور پیشگاه جلال تو نمی دانم.
تو خود به من اجازه ورود به دعا و کیفیت آن را مرحمت فرما،
و تعلیم فرما مرا آنچه مناسب مقام مقدس تو است.
پس جواب از مصدر جلال عزت صادر شد که من حضور قیّومی دارم در جمیع نشآت،
همه عوالم محضر من است،
من جلیس آنانم که یادم کنند
و همنشین کسانی هستم که متذکرم شوند.
البته آن ذات مقدس متصف به قرب و بعد نشود و احاطه قیّومی و شمول وجودی دارد به جمیع دایره وجود و سلسله تحقق.
و اما آنچه در آیات شریفه کتاب کریم الهی وارد است از توصیف حق تعالی به قرب، مثل قوله تعالی:
وَ إذا سَأَلَکَ عِبادی عَنّی فَانّی قَریبٌ.
و قوله عَزَّ مِنْ قائل: نَحْنُ أقَرَبُ إلَیْهِ من حبلِ الوَریدِ.
و غیر این ها، مبنی بر یک نحو مجاز و استعاره است،
و الا ساحت مقدسش منزه از قرب و بعد حسی و معنوی است،
چه که این ها مستلزم یک نحو تحدید و تشبیه است که حق تعالی منزه از آن است.
بلکه حضور قاطبه موجودات در بارگاه قدس او حضور تعلقی است، و احاطه آن ذات مقدس به ذرات کائنات و سلاسل موجودات احاطه قیّومی است، و آن از غیر سنخ حضور حسی و معنوی و احاطه ظاهری و باطنی است.
@nyaz_ir
هدایت شده از نهج البلاغه
#سبک_زندگی را از #نهج_البلاغه بیاموزیم (۲۶۳)
وَمَنْ نَظَرَ فِي عُيُوبِ النَّاسِ، فَأَنْكَرَهَا، ثُمَّ رَضِيَهَا لِنَفْسِهِ، فَذلِکَ الاَْحْمَقُ بِعَيْنِهِ
حکمت ۳۴۹ نهج البلاغه
كسى كه به عيوب مردم بنگرد و آن را بد شمرد ولى براى خويش آن را خوب بداند، احمق واقعى است
بخش نهم:
آنگاه امام علیه السلام در ادامه كلام خود به مسائل مهمى از اخلاق اسلامى اشاره مىكند و در هشتمين نكته مى افزايد: «كسى كه به عيوب مردم بنگرد و آن را بد شمرد ولى براى خويش آن را خوب بداند، احمق واقعى است»؛
(وَمَنْ نَظَرَ فِي عُيُوبِ النَّاسِ، فَأَنْكَرَهَا، ثُمَّ رَضِيَهَا لِنَفْسِهِ، فَذلِکَ الاَْحْمَقُ بِعَيْنِهِ).
دليل بر احمق واقعى بودن او روشن است، زيرا از يكسو كارهايى را بر ديگران عيب مى گيرد كه مفهومش تنفر از آن كارهاست و از سويى ديگر همان كارها جزء برنامه زندگى اوست كه مفهومش علاقه مندى به آن است؛
يعنى در آنِ واحد دو چيز متضاد را در درون فكر خود جمع كرده است:
خوب دانستن چيزى
و بد دانستن همان چيز،
و اين كار جز از احمقان انتظار نمى رود.
البته كم نيستند كسانى كه به اينگونه تضادها گرفتارند؛ مال مردم را مى برند وآن را كار خوبى مى پندارند؛ ولى اگر مالش را ببرند داد و فرياد برمىآورد كه اين مسلمانى نيست.
ديگران را به دليل غصب اموال همنوعان، نامسلمان مى شمرد وخودش نيز غاصب است و در عين حال مسلمان!
و امثال آن
كه همگى طبق فرموده امام علیه السلام در زمره احمقان واقعى اند.
بر اين اساس، عاقل واقعى در مكتب اميرمومنان على علیه السلام كسى است كه هيچگونه تضادى در ميان افكار و رفتارش وجود نداشته باشد؛ آنچه را بد مى داند براى همه حتى براى خودش بد بداند و آنچه را خوب مى شمرد براى همه از جمله خودش خوب بشمرد.
امام علیه السلام در حكمت ۱۲۶ موارد فراوانى از كسانى را كه گرفتار تضاد در عقيده و عمل هستند بيان فرموده.
در تواريخ نيز كم نيستند حاكمانى كه گرفتار اينگونه تضادها شده اند و براى ملت خود مصائبى آفريده اند.
در حالات عبدالملك مروان آمده است كه يزيد را به دليل ويران كردن كعبه در ماجراى ابن زبير ملامت مى كرد؛ اما هنگامى كه خودش به حكومت رسيد وابن زبير را مزاحم خود در منطقه حجاز ديد، حجاج بن يوسف ثقفى را فرستاد تا به او حمله كند. او به كعبه پناه برد. عبدالملك دستور داد خانه خدا را بر سرش ويران كنند و به بهانه مضحكى متوسل شد، وى مى گفت: هدف من ويران كردن كعبه نبوده، بلكه هدفم دَرهم كوبيدن عبدالله بن زبير بوده است.
آرى اينگونه افراد را بايد احمقان تاريخ ناميد.
@nahj_ir