eitaa logo
بیم موج
1.3هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
74 فایل
قال مولانا امیرالمؤمنین ❤ : وَ اللَهَ اللَهَ فِی الجِهَادِ بِاَموَالِکُم وَ اَنفُسِکُم وَ اَلسِنَتِکُم فِی سَبِیلِ اللَه چو غلام آفتابم هم از آفتاب گویم نه شبم نه شب پرستم که حدیث خواب گویم ادمین: @bimemoj1357
مشاهده در ایتا
دانلود
وقت است تا برگ سفر بر باره بندیم دل بر عبور از سد خار و خاره بندیم گاه سفر آمد؛ نه هنگام درنگ است چاووش می‌گوید که ما را وقت تنگ است گاه سفر شد، باره بر دامن برانیم تا بوسه‌گاهِ وادیِ ایمن برانیم وادی پر از فرعونیان و قبطیان است موسی جلودار است و نیل اندر میان است از هر کران بانگ رحیل آید به گوشم بانگ از جرس برخاست وای من خموشم دریادلان راه سفر در پیش دارند پا در رکاب راهوار خویش دارند گاه سفر آمد برادر! گام ‌بردار! چشم از هوس از خُرد از آرام‌ بردار! گاه سفر آمد برادر! ره دراز است پروا مکن بشتاب! همّت چاره‌ساز است .. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemo
🔰 همپای جلودار وقت است تا برگ سفر بر باره بندیم دل بر عبور از سد خار و خاره بندیم گاه سفر آمد؛ نه هنگام درنگ است چاووش می‌گوید که ما را وقت تنگ است گاه سفر شد، باره بر دامن برانیم تا بوسه‌گاهِ وادیِ ایمن برانیم وادی پر از فرعونیان و قبطیان است موسی جلودار است و نیل اندر میان است از هر کران بانگ رحیل آید به گوشم بانگ از جرس برخاست وای من خموشم دریادلان راه سفر در پیش دارند پا در رکاب راهوار خویش دارند گاه سفر آمد برادر! گام ‌بردار! چشم از هوس از خُرد از آرام‌ بردار! گاه سفر آمد برادر! ره دراز است پروا مکن بشتاب! همّت چاره‌ساز است ره توشه باید عقل را در کار بندیم دل بر خدا، آنگه به رفتن باره بندیم ره توشه باید شب را در دل نشانیم وادی به وادی باره تا بر دل نشانیم باید خطر کردن، سفر کردن، رسیدن ننگ است از میدان، رمیدن، آرمیدن تنگ است ما را خانه، تنگ است ‌ای برادر! بر جای ما بیگانه، ننگ است ‌ای برادر! فرمان رسید: این خانه از دشمن بگیرید! تخت و نگین از دست اهریمن بگیرید! یعنی کلیم، آهنگِ جان سامری کرد ای یاوران! باید ولی را یاوری کرد گر صد حرامی، صد خطر در پیش داریم حکم جلودار است سر در پیش داریم حکم جلودار است بر هامون بتازیم هامون اگر دریا شود از خون بتازیم از دشت و دریا در طلب باید گذشتن بیگاه و گاه و روز و شب باید گذشتن گر صد حرامی، صد خطر در پیش داریم حکم جلودار است سر در پیش داریم فرض است فرمان بردن از حکم جلودار گر تیغ بارد، گو ببارد نیست دشوار جانان من برخیز! بر جولان برانیم زانجا به جولان تا خط لبنان برانیم آنجا که جولانگاه اولاد یهود است آنجا که قربانگاهِ زعتر، صور، صیداست آنجا که هر سو صد شهید خفته دارد آنجا که هر کویش غمی بنهفته دارد جانان من! اندوه لبنان کشت ما را بشکست داغ دیر یاسین پشت ما را جانان من! برخیز باید بر جبل راند حکم است باید باره تا دشت امل راند باید به مژگان رُفت گَرد از طور سینین باید به سینه رَفت زینجا تا فلسطین باید به سر زی مسجد الاقصی سفر کرد باید به راه دوست، تَرک جان و سر کرد جانان من برخیز و بشنو بانگ چاووش آنک امام ما علم بگرفته بر دوش تکبیرزن، لبیک‌گو، بنشین به رهوار مقصد دیار قدس، همپای جلودار ... ✅ استاد «حمید سبزواری»❤️ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemo
🔰 استاد عماد افروغ درگذشت تا نگاه می‌کنی وقت رفتن است...😔 مهمان سفره امیرالمومنین❤️ باشند انشالله 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 جایگاه دادگاه ویژه‌ی روحانیت در کشوری که ادّعای پیروی از آن حضرت را دارد، چیست؟ ❌ : وجود دادگاه ویژه‌ی روحانیت اصلاً امتیازی برای روحانیون نیست. شما باید بدانید که یکی از منتقدان سرسخت دادگاه ویژه‌ی روحانیت، عدّه‌ای از روحانیونند؛ بنابراین امتیازی نیست. این دادگاه، اوّل از طرف امام به عنوان سختگیری بر کار روحانیون تأسیس شد. علّت تشکیل این دادگاه این بوده که همیشه تصوّر میشده است روحانیون وقتی وارد یک دادگاه معمولی میشوند، ممکن است به‌طور طبیعی امتیازی برایشان وجود داشته باشد. بالاخره روحانىِ محترمی است و اتّهامی هم دارد؛ ممکن است بین او و یک آدم معمولی تفاوت قائل شوند. وقتی دادگاه ویژه‌ی روحانیت باشد، دیگر این تفاوت وجود ندارد. دادگاه ویژه‌ی روحانیت هم دادگاهی مثل بقیه‌ی دادگاههاست و با یک شعبه‌ی دادگاه دادگستری تهران تفاوتی ندارد. این‌که شما خیال کنید برای آنها امتیازی وجود دارد، به‌هیچ‌وجه این‌طور نیست. این یک نوع سختگیری برای آنهاست. من به عنوان یک روحانی - که خودم هم نسبت به مسأله‌ی فساد در روحانیت بسیار حسّاسم - به شما عرض کنم، این دادگاه به نفع است؛ مُضر نیست. البته بعضی افراد جنجال سیاسی به راه میاندازند و چون فلان روحانىِ متعلّق به فلان خطّ و ربط سیاسی به آن‌جا برده شده است، علیه دادگاه ویژه‌ی روحانیت جنجال درست میکنند؛ والّا این دادگاه به‌هیچ‌وجه امتیازی برای روحانیون نیست و چیز خوب و مفیدی است. امام این دادگاه را تأسیس کردند و از جمله کسانی که به این کار نظر موافق داد، من بودم. ایشان با بعضی از اشخاص - از جمله با من - مشورت کردند. من گفتم این کار بسیار خوبی است. الان هم اعتقادم همین است که چیز خوبی است و امتیازی محسوب نمیشود. (22 اسفند 1379) 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰بیماری سرطان که سراغم آمد، دریچه‌های تازه‌ای به رویم باز شد. یک سالی که درگیر این بیماری هستم، دریچه‌هایی برایم باز شد که در غیر این صورت باز نمی شد. 🔻با همه وجودم درک کردم که دنیا چه‌قدر حقیر است. قبلا شنیده بودم اما شهودش نکرده بودم. اکنون به این‌جا رسیده‌ام که دنیا سراسر عشق است و غایت عشق هم رسیدن به ذات اقدس حضرت حق است. من خدا را خیلی دوست دارم و واقعا با هیچ چیز عوضش نمی‌کنم. 🔻 باور کنید که شوق به رفتن دارم؛ خیلی دوست دارم هرچه زودتر بروم. به خدا قسم از صمیم قلب می‌گویم. این حرف را به دکترم هم گفتم و او گفت افسرده هم شده‌ای؟ گفتم کسی که با نهج‌البلاغه آشناست و مرگ را از زاویه حضرت امیر دیده و شناخته است افسرده نمی‌شود اما شوق به رفتن پیدا می کند. به تعبیر حضرت امیر(ع): دنیا را باید شنید و آخرت را باید دید. 💢مصاحبه مرحوم عماد فروغ چهارم دی ماه ۱۴۰۱ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 فرزندان شهدا در روز قدس در میدان امام اصفهان از سمت چپ به ترتیب: فرزند شهید مدافع حرم سید سجاد حسینی فرزند شهید مدافع حرم محسن حججی فرزند شهید مدافع حرم حمیدرضا مرادی و فرزند شهید حسین اکبری 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شیخ حسین انصاریان: جرم خدا چیست که با بی‌حجابی با او لج می‌کنید؟ 🔹من باور ندارم، اما اگر مسئله بی‌حجاب‌شدن لجبازی باشد اصلا ارتباطی به این نیروها و مردم ندارد بلکه برمی‌گردد به آیات سوره احزاب و نور. این لجبازی به خدا برمی‌گردد. 🔹از شما خواهر، مادر و هم‌دینم سوال می‌کنم اگر این لجبازی به خدا برگردد، تقصیر خدا نسبت به شما چیست؟ 🔹کدام نعمت را از شما کم گذاشته؟ صورت دیو دوسر به شما داده؟ تقصیر خدا چیست؟ چرا با خدا مخالفت می‌کنید؟ جرم پروردگار چیست که با او و قرآن مخالفت می‌کنید. ❌❌ منتظر توئیت های حمایتی ایطحی و دیگر اصلاح طلبانی هستم که تلاش کردند تا شیح حسین را مصادره به مطلوب کنند!☺ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نوحه ‌خوانی مرحوم دکتر عماد افروغ در شب عاشورا در روستای لفور مرحوم عماد افروغ هر سال تاسوعا و عاشورا در روستای لفور از توابع سوادکوه به سخنرانی در جمع اهالی این خطه می پرداخت. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
بسم الله الرّحمن الرّحیم درگذشت مرحوم آقای دکتر رحمةالله علیه را به خاندان گرامی و دوستان و همکاران و شاگردان ایشان صمیمانه تسلیت عرض میکنم و صبوری و آرامش روحی برای آنان و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم که در سحرگاه جمعه و قدر به لقاءالله پیوست مسألت می نمایم. تلاش‌های فکری‌اش مقبول حق و یادش گرامی باد. سیّدعلی خامنه‌ای ۱۴۰۲/۰۱/۲۶ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰تحولات سودان ۱ - نیروهای واکنش سریع سودان در زمان البشیر و برای دفاع از دارفور از نیروهای بومی تشکیل شده است . ۲ - این نیروها در کودتای اماراتی عربستانی اسرائیلی ضد بشیر با ارتش سودان همکاری کرده است . ۳ - عدد این نیروها حدود ۸۰ هزار نفر و نزدیک عدد نیروهای ارتش می باشد . ۴ - در جنگ یمن حمیدتی فرمانده نیروهای واکنش سریع با گرفتن پول ، ۵۰۰۰ نیروهای قبایل سودان را در اختیار عربستان قرار داده است . ۵ - حمیدتی برادرش را مامور روابط با رژیم اسرائیل کرده و خوش خدمتی زیادی به نفع این رژیم غاصب نموده و مورد حمایت آن بوده است . ۶ - در کودتای این روزها بر ضد ارتش مورد حمایت اسرائیل و امارات بوده است . ۷ - حمیدتی بشدت ضد حزب الله و جریان مقاومت منطقه ای عمل کرده است . ۸ - مصرف حمیدتی پس از چرخش های اخیر عربستان برای سعودی ها تمام شده و ریاض برهان را به حمیدتی ترجیح می دهد . ۹ - حمیدتی در برابر مصوبه مشترک ارتش و شورای رهبری سودان مبنی بر ادغام یگان های واکنش سریع در ارتش تسلیم نشده و خارطوم را به تجزیه دارفور تهدید کرده است . ۱۰ - ارتش مناطق تحت تصرف حمیدتی را به محاصره دراورده و پایتخت را در کنترل خود دراورده است . ۱۱ - نیروهای اسلامی سودان - متحدین سابق البشیر - در این منازعه کنار ارتش قرار دارند . ۱۲ - سودان ابستن حوادث مثبت - چرخش به سمت جبهه مقاومت - می باشد . ۱۳ - متاسفانه گزارش رسانه های ایران از تحولات سودان مخدوش می باشد . 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 نصیری و کوری و حجاب زوری! مرداد ماه سال ۱۳۶۹ بود. آن‌روز ناصر بهرامی راد یکی از دوستانی که تازه به سرویس اندیشه‌های روزنامه آمده بود مطلب خوبی درباره مادام کوری شیمیدانی که تحقیقات مؤثری درباره رادیواکتیو داشت نوشته بود. مطلب خوبی بود و گفتم آن را به خانم قدوسی تایپیست گروه بدهد تا برای چاپ در صفحه آماده کنیم. مطلب را به دوست خوب و هنرمندم علی رضایی هم که آن‌موقع طراح جوان و صاحب سبک و امروز مجسمه‌ساز خوبی است دادم که برای آن طرح بکشد. فردای آن‌روز وقتی کار تمام شد و صفحه را برای امضا پیش آقای نصیری مدیرمسئول وقت روزنامه کیهان بردم، خوب به صفحه نگاه کرد و گفت: مطلب خوبی است اما طرح را عوض کن. فکر کردم در جزئیات طرح مشکلی وجود دارد یا تصویر ماری کوری خوب از آب درنیامده است، اما وقتی گفت چرا مادام کوری را بدون حجاب کشیده است هم خنده‌ام گرفت و هم تعجب کردم! آخر مادام کوری مسیحی لهستانی که یک‌صدوخرده‌ای سال پیش زندگی می‌کرده چرا باید سرش روسری می‌کردیم؟ آن‌هم در طرح و نه در تصویر؟! آن‌هم در شرایطی که شبکه‌های مختلف تلویزیونی در فیلم و سریال و مستند و... زنان خارجی را با همان حالت بدون حجاب نشان می‌دهند! گفتم آقای نصیری! مادام کوری را با حجاب کنیم مردم می‌خندند. راستش را بخواهید خجالت هم می‌کشیدم که او را آن‌هم در قالب طرح باحجاب کنیم. اما آقای نصیری کوتاه‌بیا نبود. به سرویس برگشتم و ماجرا را به دوست طراحمان گفتم. رضایی که اتفاقاً دامغانی هم بود و فکر کنم به همین دلیل آشنایی با آقای نصیریِ دامغانی به کیهان راه یافته بود، بیشتر از من تعجب کرد و البته ناراحت شد. هر چه به او گفتم که مادام کوری را با حجاب بکشد قبول نکرد و گفت این کار توهین به من و به خوانندگان روزنامه است. گفتم: صفحه گیر طرح توئه. گفت: یک کاری‌اش می‌کنم. و شروع کرد طرحی دم‌دستی از وسایل آزمایشگاهی شیمی کشید و داد و کلاً خانم مادام کوری را از طرح حذف کرد. طرح را به آقای نصیری نشان دادم. فهمید که این‌جور طرح کشیدن نوعی اعتراض است اما چیزی نگفت و صفحه را امضا کرد. *** این‌روزها خیلی کسان از مواضع اخیر مدیرمسئول سابق کیهان تعجب می‌کنند، اما تعجب من با توجه به نمونه‌هایی چون ماجرای ذکرشده، خیلی بیشتر از آن‌هاست. آقای مهدی نصیری حق استادی بر گردن من دارد و اگر درخواست او نبود قطعاً سرنوشت من به روزنامه‌نگاری پیوند نمی‌خورد، اما واقعاً فاصله امروز او با آنچه در کیهان اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد اعمال می‌کرد، کم و قابل چشم‌پوشی نیست. در این نوشته هم قصد من نقد و ارزیابی همه جوانب و اطراف و موضوعات متضاد سیاسی و فرهنگی‌ در نصیریِ سال ۷۰ و نصیری سال صفر به بعد نیست، اما مواضع باورنکردنی، پرحاشیه و مصرانه او در همنوایی کامل با کسانی که در داخل و خارج کشور در سرنای حذف قانون شرعی حجاب در ایران اسلامی می‌دمند، مرا به حیرت فروبرده است. دعا کنیم که هیچ‌کدام ما مصداق آن حکمت پرمغز امیرالمؤمنین«علیه‌السلام» نباشیم و نشویم که فرمود: - لَا تَرَى الْجَاهِلَ إِلَّا مُفْرِطاً أَوْ مُفَرِّطاً. جاهل را همواره در این دو حالت می‌بینی: یا افراط یا تفریط. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 افطاریِ قالیباف با روسای سابق مجلس رئیس‌مجلس، دیشب میزبان ناطق‌نوری، علی لاریجانی و غلامعلی حدادعادل رؤسای پیشین مجلس بود. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
در زمانی که راهپیمایی روز جهانی قدس باشکوه تر از گذشته در سراسر جهان برگزار شده و در روزگاری که اسرائیل با بزرگترین بحران داخلی خود مواجه است و در زمانی که مواضع ضدصهیونیستی در جهان اسلام بیش از پیش رشد کرده و کشورهای اسلامی همگراتر شده اند، فقط یک می تونه این زمان را برای رفتن به سرزمین های اشغالی انتخاب کند! 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰جشن تولد 🔻 در دهه 1380 بود که از مدتي پيش از روز 24 تيرماه، شماري از ارادتمندان رهبر انقلاب فرارسيدن اين روز را به عنوان روز تولد رهبري به يكديگر تبريك مي‌گفتند. 🔻 رهبري در آن سالها وقتي براي اولين بار سبدهاي گل و نامه‌هاي تبريك ميلاد به ايشان رسيد، در چند كلمه خطاب به يكي از نزديكان خويش نوشته بودند: «اولاً، مولود اين حقير در تيرماه نيست و ثانياً؛ من و روز تولدم ارزش اين محبت‌ها را نداريم و اينها موجب شرمندگي من است، در عين حال لازم است از همه آنها تشكر شود.» 🔻 در سال 1386 در برنامه‌ريزي متفاوتي با گذشته، علاوه بر ارسال شاخه‌هاي گل، كارت تبريك، پخش شربت و شيريني، تهنيت از طريق پيام هاي تلفني و... برخي از روزنامه ها نيز، ستون و صفحه و يادداشت به اين روز اختصاص دادند. همچنين در يكي از استان‌ها به مناسبت سالروز تولد رهبر انقلاب جشني برپا و از برخي مسئولان براي حضور در اين مراسم دعوت شده بود. 🔻 پس از رسيدن اين خبر به رهبري، ايشان در حاشيه برگه‌اي كه حاوي آن خبر بود نوشتند: «اين كار غلط است، اين تولد و امثال آن هيچ جشني ندارد، برگزاركنندگان مسئول وقت و عمر و اموالي هستند كه در اين كار صرف و ضايع مي‌شود. من از كسي كه براي تولد من جشن مي‌گيرد به هيچ وجه متشكر نمي‌شوم و او را مسئول زيان‌هاي اين كار هم مي‌شناسم» 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آقای زیباکلام چرا از ایران متنفری؟! ایران به تو چه بدی کرده که ایران را چندپاره می خواهی!؟ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰مصلحت کشور بالاتر از حدود اسلامی امام، مجمع تشخيص مصلحت را درست كرد؛ يعني آراء مردم كه مظهرش مجلس شوراي اسلامي است، و حدود اسلامي كه مظهرش شوراي نگهبان است، اگر بين آنها اختلافي پيدا شد، مجمع تشخيص تصميم مي‌گيرد. آن‌جايي كه مصلحت كشور اقتضا كند، آن را بر اين مقدم مي‌دارد. 14 خرداد 1378 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 داستان ضرورت 🔻 قانون اراضي شهري در مرداد ماه 1360 از تصويب مجلس شوراي اسلامي گذشت و براي اظهار نظر به شوراي نگهبان فرستاده شد. طبق اين قانون كليه اراضي موات شهري در اختيار دولت جمهوري اسلامي قرار گرفت و اسناد و مدارك مالكيت صادره در مورد آنها فاقد ارزش قانوني است. 🔻 در مورد اراضي باير نيز فقط صاحبان آن حداكثر مي‌توانند تا يك هزار متر در اختيار داشته باشند و آن را عمران و احيا كنند و حق فروش آن را ندارند، مگر به دولت و با تقويم دولت و مالكان اراضي باير و داير شهري موظفند زمينهاي مورد نياز دولت و شهرداري ها را با تقويم دولت به آنها بفروشند. 🔻 اين قانون كه آشكارا سلطه مالك را تهديد مي‌كرد، مورد بحث فراوان واقع شد و از وقتي كه اين طرح قانوني در مجلس مطرح گرديد، در محافل فقهي و حوزه اي نيز كم و بيش در مورد آن بحث و اظهار نظر مي شد. 🔻 بحث ضرورت و احكام ثانويه نيز در همان وقت جسته و گريخته عنوان مي شد و هر چند ابتدا در تصويب طرح مزبور، صريحا مساله ضرورت و توسل به احكام ثانويه مطرح نشد، ولي طرفداران اين طرح، در توجيه آن بيان مي‌كردند كه وضع موجود و مشكل مسكن و ضرورت توجه دولت به اين مشكل و حل آن ايجاب مي كند كه اين مقررات به تصويب برسد و حل معضل حاد و اجتماعي مسكن – كه معقتد بودند بدين وسيله حل مي شود – توجيه كننده رفع يد از حكم اولي سلطه مالك است. عده اي هم اين توجيحات را براي رفع يد از حكم اولي شرعي كافي نمي دانستند و معتقد بودند كه مشكل مسكن را از طريق ديگر بايد حل كرد. 🔻 به هر حال، شواري نگهبان در آن موقع اين طرح قانوني را كه صراحتا بر مبناي ضرورت تصويب نشده بود، مغاير با موازين شرع اعلام كرد.. 🔻 پس از اين اعلام نظر، مجلس شوراي اسلامي كه تصويب اين قانون را لازم و ضروري مي دانست، به دنبال يافتن راه حلي بود كه توجيه شرعي براي آن پيدا كند و مجوزي براي تصويب قانون مزبور تحت عنوان ضرورت و حكم ثانوي بيابد. از اين رو، رييس مجلس در تاريخ 5/7/1360 نامه خطاب به حضرت امام(ره) نوشت و از ايشان در اين موضوع "مساعدت و ارشاد" طلبيد. 🔻 حضرت امام(ره) در پاسخ به نامه مرقوم فرمودند : بسم الله الرحمن الرحيم آنچه درحفظ نظام جمهوري اسلامي دخالت دارد كه فعل يا ترك آن موجب اختلال نظام مي شود و آنچه ضرورت دارد كه ترك آن يا فعل آن مستلزم فساد است و آنچه فعل يا ترك آن مستلزم حرج است، پس از تشخيص موضوع به وسيله اكثريت وكلاي مجلس شوراي اسلامي با تصريح به موقت بودن آن مادام كه موضوع محقق است و پس از رفع موضوع خود به خود لغو مي شود، مجازند در تصويب و اجراي آن بايد و تصريح شود كه هر يك از متصديان اجرا از حدود مقرر تجاوز نمود، مجرم شناخته مي شود . روح الله الموسوي الخميني 🔻 با اين ارشاد و اجازه امام (ره)، مجلس عنوان " ضرورت " را در قانون‌گذاري وارد كرد و مقرراتي را كه به نظر با موازين اوليه شرعي وفق نمي داد، ولي ضرورت مصلحت ملزمه جامعه، اقتضاي تصويب آنها را داشت به عنوان ضرورت مطرح مي‌نمود و پيرامون آن بحث مي شد و سرانجام اگر اكثريت ضرورت آن را تشخيص مي‌داد، مورد تصويب قرار مي‌گرفت. 🔻 اصل مطلبي كه در حكم حضرت امام (ره) آمده، شايد كمتر مورد اختلاف فقهاي ديگر قرار داشت و فقهاي شوراي نگهبان هم طبعا" آن را قبول داشتند. نكته مهمي كه درحكم امام وجود داشت، معتبر بودن تشخيص اكثريت وكلاي مجلس بود و لازمه اين امر اين بود كه اگر اكثريت نمايندگان ضرورت وضع مقرراتي را با معيارهايي كه در حكم امام آمده است، تشخيص دادند ديگر شوراي نگهبان از ورود در اين بحث فارغ است و بايد با توجه به اينكه تشخيص موضوع داده شده و ضرورت، مفروض است از جهات ديگر، مشروع بودن يا نبودن مصوبه را اعلام نمايد. البته بعدا" امام(ره) براي دقت بيشتر در تشخيص موضوع راي دو سوم نمايندگان را در اين خصوص لازم دانستند. 🔻 بالاخره مجلس قانون اراضي شهري را در 27 اسفند 1360 با عنوان " ضرورت " تصويب نمود و شوراي نگهبان هم با توجه به تشخيص " ضرورت " از ناحيه مجلس، سرانجام آن را مغاير موازين شرع ندانست. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 مغالطه وکیل مغرض! 🟣 علیزاده طباطبایی وکیل اصلاح طلب برخی از خانواده‌های هواپیمای اوکراینی گفته است: «امروز افکار عمومی از خود می‌پرسد این محاربه با سایر احکام محاربه که طی ماه‌های اخیر هم بسیار صادر شده، چه فرقی دارد که اینجا ۱۰ سال حبس داده می‌شود و درخصوص برخی دیگر از پرونده رخدادهای اخیر حکم اعدام صادر می‌شود.» ✅ آقای علیزاده! فرقش آن است که در ماجرای هواپیمای اوکراینی، یک سرباز وطن که خود را حافظ جان ملت ایران می داند، در میان جنگ و احتمال حمله دشمن، به اشتباه هواپیمای مسافربری را موشک دشمن تشخیص داده و به سمت آن شلیک کرده است! در حالی که در ماجرای شهادت شهید عجمیان و علی وردی و ...، یک آدم فاسد، آگاهانه با سلاح سرد و به قصد کشتن یک انسان بی دفاع به سمت آن حمله برده و با ضربات متعدد او را به شهادت رسانده است! ♦آقای وکیل در کدام دانشگاه مدرک گرفته اید که از فهم حداقل میاحث حقوقی ناتوانید! یا آنکه آگاهید و سفسطه کنان به فریب افکار عمومی مشغولید!؟ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔸 رؤیت هلال ماه با چشم مسلح ‌ ✅ برای رؤیت هلال، فرقی بین چشم مسلح و غیر مسلح نیست. پس همان طور که اگر ماه با چشم عادی دیده شود، حکم به اول ماه می‌شود، اگر به وسیله عینک یا دوربین و تلسکوپ هم دیده شود، اول ماه ثابت می‌شود، ولی اثبات اول ماه با رؤیت تصویر هلال از طریق انعکاس به رایانه که صدق عنوان رؤیت در آن معلوم نیست، محل اشکال است. 🔺 رساله نماز و روزه، مسأله ۹۶۳ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
واضح است كه حكومت به جميع شؤون آن و ارگانهايي كه دارد، تا از قِبَل شرع مقدس و خداوند تبارك و تعالي شرعيت پيدا نكند، اكثر كارهاي مربوط به قوه مقننه و قضاييه و اجرائيه بدون مجوز شرعيه خواهد بود و دست ارگان‌ها كه بايد به واسطه شرعيت آن باز باشد بسته مي‏ شود و اگر بدون شرعيت الهي كارها را انجام دهند، دولت به جميع شؤونه طاغوتي و محرم خواهد بود. 🌹حضرت امام، صحيفه نور، ج 17، ص 103، 16/9/61 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍چه برکاتی داشت این فتنه آخر. 🔹۲۰ سالی بود که قرآن از سفره های مردم در ماه رمضان حذف و بجایش عرفان ماه عسلی با مزخرفات میهمان‌هایی مانند پرستو صالحی و الهام عرب جایگزین شده بود. 🔸فتنه اخیر باعث شد نخاله هایی که بدون رقیب در حال جولان دادن با آنتن صداوسیما بودند کنار گذاشته و برنامه های فاخری همچون محفل جایگزین شود. 🔸 برنامه قرآنی محفل حتی مورد استقبال کشورهای همسایه نیز قرار گرفته و ویدیو قسمت های آن در یوتوب بالغ بر ۴۰۰ هزار بازدید دارند. 🔹تصفیه سینما، باز شدن جا برای برنامه سازان متعهد در تلویزیون، شکستن تابوی سلبریتی ها، بازگشت جشنواره فجر به فیلمسازان متعهد و... همه از برکات فتنه بود. عسى ان تكرهوا شیئاً وهو خیر لكم 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰رفراندوم در همه‌ی مسائلی که پیش می‌آمد 🔻 حالا یکی از برادرها گفت رفراندوم؛ این‌جوری گفتند که «اگر چنانچه شما از اوّل در همه‌ی مسائلی که پیش می‌آمد رفراندوم میکردید، حالا آن حسّاسیّت روی رفراندوم وجود نداشت.» 🔻 کجای دنیا این کار را میکنند؟! 🔻 مگر مسائل گوناگون کشور قابل رفراندوم است؟ 🔻 مگر همه‌ی مردمی که در رفراندوم باید شرکت کنند و شرکت میکنند، امکان تحلیل آن مسئله را دارند؟ این چه حرفی است؟ 🔻 چطور میشود رفراندوم کرد، در مسائلی که تبلیغات میشود کرد، از همه طرف حرف میشود زد؟ 🔻 اصلاً یک کشور را شش ماه درگیر بحث و جدل و گفتگو و دوقطبی‌سازی میکنند برای اینکه یک مسئله‌ای رفراندوم بشود. 🔻 در همه‌ی مسائل رفراندوم بکنیم؟ 🔻 یعنی قضایا این‌جوری نیست که آدم این‌جور ساده از رویشان [عبور کند]. 29 فروردین 1402 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 جاهلیت ثانی و تبرج زنانه آنچه امروز دستگاه‌هاى سیاسى غرب ترویج میکنند، همان جاهلیتى است که بعثت پیغمبر براى زدودن آن - از محیط زندگى بشر - به‌وجود آمد. نشانه‌هاى همان جاهلیت، امروز در دنیا، در این تمدن رایج فاسد غربى، مشاهده میشود؛ همان بى‌عدالتى، همان تبعیض، همان نادیده گرفتن کرامت انسان، همان عمده کردن مسائل جنسى و نیازهاى جنسى. قرآن کریم خطاب به همسران مکرم پیغمبر میفرماید: وَ قَرنَ فى بُیوتِکُنَ وَ لاتَبَرَجنَ تَبَرُجَ الجَهِلِیَةِ الاُولَى‌. یکى از نشانه‌هاى جاهلیت اُولى، تبرج زنانه است. امروز یکى از عمده‌ترین مظاهر تمدن غربى، همین تبرج است؛ این همان جاهلیت است، منتها جاهلیتى که توانسته است خود را با سلاح تبلیغات مدرن مجهز بکند، حقایق را از چشم مردم بپوشاند. در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهاى اسلامى ۱۳۹۳/۰۳/۰۶ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
سیدعباس صالحی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات نوشت : سخنان رهبری را در جمع تشکل های دانشجویی شنیدم سخنان ایشان نفی مطلق رفراندوم نبود دانشجویی از رفراندوم در همه مسایل سحن گفت و ایشان پاسخ دادند که در همه مسایل نمی شود رفراندوم کرد چون امکان فهم و نظر عمومی وجود ندارد . نقد سخنان رهبری رواست اما کلام ایشان را تحریف نکنیم. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj