میزان همچنان رای ملت است.
به شرطی که شما اصلاح طلبان دبه نکنید!
#فتنه_88
#کودتای_مخملی
#دروغ_بزرگ_تقلب
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 چرا امام قطعنامه 598 را قبول کرد؟!
🔹قطعنامه را هم که امام قبول کرد، بهخاطر این فشارها نبود.
قطعنامه از طرف امام، به خاطر فهرست مشکلاتى بود که مسؤولین آن روزِ امورِ اقتصادى کشورْ مقابلِ روىِ او گذاشتند و نشان دادند که کشور نمىکِشد و نمىتواند جنگ را با این همه هزینه، ادامه دهد. امام مجبور شد و قطعنامه را پذیرفت.
🔹پذیرش قطعنامه،
🔻به خاطر ترس نبود؛
🔻به خاطر هجوم دشمن نبود؛
🔻به خاطر تهدید امریکا نبود؛
🔻بهخاطر این نبود که امریکا ممکن است در امر جنگ دخالت کند. چون امریکا، قبل از آن هم در امر جنگ دخالت مىکرد.
وانگهى؛ اگر همهى دنیا در امر جنگ دخالت مىکردند، امام رضواناللَّه علیه، کسى نبود که رو برگرداند. بر نمىگشت!
آن، یک مسألهى داخلى بود؛ مسألهى دیگرى بود.
🔹در تمام عمر ده سالهى حیات مبارک امام رضوان اللَّه تعالى علیه، پس از پیروزى انقلاب، یک لحظه اتّفاق نیفتاد که او به خاطر سنگینىِ بارِ تهدیدِ دشمن، در هر بُعدى از ابعاد، دچار تردید شود.
#حکیم_انقلاب ۱۳۷۵/۰۳/۱۴
#زندگی_مکتبی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 کارکرد رفراندوم
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
هدایت شده از قول سدید
همهپرسی به مثابه از خودم بپرس!
🔸"صاحب کشور؛ صاحب کشور مردمند؛ بله، کشور صاحب دارد؛ صاحب کشور کیست؟ مردم. کار وقتی دست خود مردم سپرده شد - که صاحبان کشورند، صاحبان آیندهاند - آنوقت کارها به سامان خواهد رسید." (امام خامنهای)
🔸در این کشور هیچ کس به اندازه امام خامنهای، به این امت باور ندارد و آنها را مدح نکرده و پشت آنها نایستاده است.
جمهوریت نظام یک پشتوانه محکم به نام سیدعلی خامنهای دارد.
هر بار که جریانات سیاسی و سیاستمداران دغلباز علیه جمهوریت و مردم شمشیر کشیدند، امام خامنهای بود که در دفاع از امت خویش سینه سپر کرد و بر حق الناس و حقوق ملت تاکید نمود.
🔸فهرست مناقب ملت ایران از زبان امام خامنهای آن قدر بلند بالاست که فقط لجوجان و عنودان منکر آن هستند.
بیانیه گام دوم نمونه روشن اعتماد و باور ایشان به مردمی است که آنها را معجزه الهی همچون عصای موسی کلیم میداند و پیشبرد تمدن اسلامی را جز با همین اعجاز و حرکت عمومی ممکن نمیداند.
🔸این بار هم در برابر کسانی که مزورانه و منافقانه دم از رفراندم میزنند رهبری خالصانه و واقع بینانه از مردم دفاع کرد.
کسانی که سالهای قبل هر بار در انتخابات شکست میخوردند، رای مردم را نمی پذیرفتند، کسانی که رای مردم را به کمی و کیفی، تهرانی و شهرستانی تقسیم کرده و سیبزمینی را منشا رای مردم میدانستند! کسانی که بارها ملت تحقیر کردند و آنها را قابلمه به دستانی نامیدند که حتی در صف مرگ موش رایگان هم میایستند، آنها که نظر لبوفروش و راننده تاکسی و حتی امامان جمعه را در دیپلماسی و برجام صائب نمیدانستند، آنها که نه دی و سلام فرمانده و تشییع حاج قاسم و دهها تجمع مردمی را ندید میگرفتند، کسانی که نظرخواهی مردم (سال ۹۳) در باب یارانه را به هیچ پنداشتند، آنها که دهها تصمیم محرمانه و دور از چشم مردم و اتفاقا علیه همین مردم گرفتند حالا از رفراندم سخن گفته و به دروغ و با مغالطه میخواهند خود را حامی مردم نشان دهند.
🔸آنها همواره مدافع اقلیت در برابر اکثریت بودهاند و در بزنگاههایی مانند فتنهها به جای دفاع از مردم یا سکوت کردهاند یا در جبهه فتنهگران و آشوبسازان بودهاند.
🔸رهبری همواره مردم را جلوتر و عاقلتر و با بصیرتتر از این خواص بیخاصیت میداند، برای نمونه کافی است سخنرانی مشهور عوام و خواص ایشان را مشاهده نمایید.
بیان اخیر ایشان، دقیقا مقابله با همین جریان بی منطقی است که دم از رفراندم میزنند اما هدفشان مردم نیست و سوءاستفاده از کلمات زیبا مانند آزادی و انتخابات آزاد و ... سابقه و هنرشان است.
🔸روشن است رهبری هم مدافع اصول قانون اساسی -از جمله اصل ۵۹- است و هم چنانچه گذشت، مومن به مردم؛ اما این بدان معنا نیست که همچون این جریانات سیاسی، مردم را فریب دهد، بلکه با عقلانیت و استدلال، ضمن رو کردن دست دغلکاران، به این امر بدیهی تاکید کردند همه امور را، با این کلیت، نمیتوان به رفراندوم گذاشت، چنانچه همه جای دنیا چنین است و اصولا مردم مجلس و دولت را انتخاب و وکیل خود و به آن اعتماد میکنند تا امور تخصصی و پیچیده داخلی و خارجی را رتق و فتق کنند. اگر قرار باشد برای هر امری آن گونه که در قانون اساسی آمده رفراندم برگزار شود باید بسیاری از کارهای کشور را تعطیل کرد آن هم در کشوری که هر دو سال یک انتخابات معظم برگزار میشود.
🔸اشرافیت همواره در اقلیت اما پر و صدا این بار بنا دارد با شعار رفراندوم علیه مردم بپاخیزد که رهبری مانع آن شد و مردم مانند همیشه به خوبی مسائل را درک و تحلیل خواهند کرد که منظور اینها از همهپرسی در اصل "از خودم بپرس" است.
#مهدی_عامری
#قول_سدید
هدایت شده از قول سدید
🔻محفل دینداران این گونه است!
🔸 محفل برنامه زیبای غروبهای #رمضان ۱۴۰۲ ستایش همگان را بر انگیخت و با شیوه جذاب و محتوای راقی خود بسیاری از مردم مسلمان منطقه را پای خود نشاند.
در بین همه نکات قوت "محفل" و پیش از آن "معلی"، آنچه باید برجسته شود ارائه سبک زندگی دینی و متدینین در سطح گسترده است.
🔸سالهاست در سینما و رسانههای سلبریتیزده تصویری ناموزون و غیرواقعی از مردم مذهبی و متدین ارائه میشود که با جهل و غرض و مرض آمیخته است و با افکار مسموم مخالفین دینداری مخلوط شده و از زاویه دید کسانی که تجربه زیست معنوی و دینی نداشتهاند به نمایش در آمده است.
🔸مردم در محفل و معلی بیواسطه واقعیت یک زندگی مذهبی را مشاهده میکنند که در آن معنویت و تعبد با نشاط و عقلانیت و تلاش و نخبگی و رضایت و خوشبختی جمع شده و کودک آن در حالیکه کودکی میکند قرآن هم حفظ میکند و جوان آن هم با همه خصوصیت جوانیش اهل شریعت و رعایت دین است. به دروغ فیلم ساختند تا قاری و حافظ قرآن و بسیجی و مذهبی را افراطی و بیعقل و بیمنطق و افسرده و غالبا پشیمان از گذشته خود نشان دهند، اما مردم در محفل واقعیات سبک زندگی دینی را با مصادیق متعدد عیان کرد.
🔸ارزش این خدمت محفل به جامعه دینی قابل احصا و بیان نیست. پاداش و رضوان الهی به سازندگان و دست اندرکاران #محفل و معلّی.
#مهدی_عامری
#قول_سدید
رمضان ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 سرباز ولایت
🔹جملات ملکوتی شهید سعید مریدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رودان استان هرمزگان لحظاتی قبل از شهادت، که ۲۲ فروردین در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر به شهادت رسید!
♦️جملاتی که تداعی گر این صحبت های شهید آوینی است که فرمود: «ساعتی بیش به شروع حمله نمانده است و اینجا آیینه تجلی همه تاریخ است. چه می جویی؟ عشق؟ همین جاست. چه می جویی؟ انسان؟ اینجاست. همه تاریخ اینجا حاضر است. «بدر» و «حنین» و «عاشورا» اینجاست و شاید آن یار، او هم اینجا باشد. این شاید که گفتم از دل شکاک من است که برآمد؛ اهل یقین پیامی دیگر دارند.»
🔸آری، سعید هم نشان داد که از اهل یقین بود و پیامی دیگر داشت...
#روایت_فتح_عضو_شوید 👇
@ravayatefathavini
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 مدعیان مردم و رفراندوم
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 و اکنون پس از سه سال ...
نماز عید فطر
مصلای امام خمینی (ره)
شنبه، ساعت ۸ صبح
به امامت #حکیم_انقلاب❤️
اولین نماز عید بدون حاج قاسم 😔
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 #حکیم_انقلاب: عید سعید فطر را تبریک عرض میکنم. خدا را شکر میکنیم که یک بار دیگر، یک ماه رمضان دیگر و یک عید فطر دیگر را نصیب ما کرد.
عید بندگی به همه عزیزان مبارک باد
🌸🌸🌸🌸🌸
انشالله بحق مولایمان امیرالمومنین 💚 و به دعای خیر مومنین، بهترین ها برای این ملت و این سرزمین رقم خواهد خورد.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
بخوان!
به شکرانه این عید ؛
بخوان به پاس سرافرازیت
در بندگی و خاکساری حضرتحق
اَللّهُمَّ اَهْلَ الْکِبرِیآءِ وَ الْعَظَمَةِ
وَ اَهْلَ الْجُودِ وَ الْجَبَرُوتِ…
#عید_فطر_مبارک
#نماز_بندگی_در_جبهه
┄┅┅┅┅♦️BASIRAT♦️┅┅┅┅┄
🇮🇷| basirat.ir
🇮🇷| @basirat_fa
🔰شعار یکپارچه مردم در عید فطر 1357 برای برپایی حکومت اسلامی
🔹در ساعت 8:45 نماز عید فطر در #تهران به امامت دکتر #محمد_مفتح و با حضور جمعی حدود 12000 نفر در نیاوران برگزار شد و در ساعت 10 پس از پایان سخنرانی دکتر مفتح و دکتر #باهنر، جمعی حدود 13 الی 14 هزار نفر به سمت جنوب شهر حرکت کردند و اقدام به راهپیمایی کردند. شمار راهپیمایان در طول مسیر به بیش از 100.000 نفر رسید. منابع خارجی، این تظاهرات را بزرگترین تظاهرات مردم ایران علیه حکومت پهلوی تا آن زمان خواندند.
🔸پس از پایان نماز عید فطر به امامت آقای #مروارید در غرب #تهران، شماری از اجتماعکنندگان با شعارهای ضددولتی به سمت میدان آریاشهر (فلکه صادقیه) رفتند.
🔹صبح این روز، تظاهراتی در خیابان نواب #تهران با حضور جمعی حدود 7 الی 8هزار نفر برپا شد. در این تظاهرات حدود 3000 نفر از زنان نیز حضور داشتند. تظاهرکنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته بود:«تشکیل #حکومت_اسلامی هدف جامعه است.»
🔸در ساعت 13:30 حدود 7000 نفر از مردم تهران پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده بود:«ما خواستار #حکومت_اسلامی هستیم»، در دست داشتند و شعارهایی علیه رژیم دادند. این عده در خیابانهای فرح (سهروردی)، و عباسآباد (شهید بهشتی)، به سمت تختطاووس (خیابان شهید مطهری) اقدام به تظاهرات کردند.
🔹نماز عید فطر در #قم به امامت آقای #سیدصادق_روحانی و با حضور جمعی حدود 3000 نفر برگزار شد و در پایان؛ نمازگزاران تظاهراتی علیه رژیم برپا کردند... در این تظاهرات بر اثر تیراندازی مأموران یک طلبه به نام آقای #علی_اوسطی به شهادت رسید و 4 نفر مجروح شدند. به دنبال شهادت حجتالاسلام اوسطی، #آیتالله_مرعشی اعلامیهای صادر کرد و در آن نوشت:
«آقای شیخ علی اوسطی تهرانی طاب ثراه... در روز عید سعید فطر به دست مأمورین جلاد به ضرب گلوله از پای درآمد...» همچنین در این اعلامیه از مردم دعوت شد تا در مراسمی که شب چهارشنبه سوم شوال (برابر با 57.6.14) بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه آقای مرعشی نجفی برای بزرگداشت این شهید برگزار میشود. تظاهرات این روز شهر قم تا ساعات پایانی روز ادامه داشت.
🔸در ساعت 8:30 مراسم نماز عید فطر با حضور جمعی حدود 3000 نفر و به امامت آقای #سیداحمد_پیشوا در مسجدنو شیراز برگزار شد. پس از پایان مراسم نمازگزاران برای شنیدن سخن #آیتالله_سیدعبدالحسین_دستغیب به مسجد جامع رفتند و به مردم حاضر در آن مسجد پیوستند. در پایان تظاهراتی با حضور حدود 15000 نفر برپا شد.
🔹پس از اقامه نماز عید در #اردبیل، تظاهراتی با حضور حدود 6000نفر از جوانان این شهر برپا و شیشههای چندین بانک شکسته شد.
🔸در ساعت 9:30 پس از پایان مراسم نماز عید فطر در #گرگان، حدود 2000 نفر از مردم هنگام خروج از مسجد گلشن تظاهراتی برپا کردند و در حمایت از امام شعار دادند. ساواک در گزارش دیگری اعلام کرد که از ساعت 11 الی 12:15، 200.000 نفر از «قشریون مذهبی» به همراه 100.000 نفر از زنان چادری در حالی که پلاکاردهایی در دست داشتند و علیه رژیم شعار میدادند اقدام به برپایی تظاهرات کردند.
🔹پس از برگزاری نماز عید فطر در برخی از مساجد #کرمانشاه، حدود هزار نفر در حالی که عکسهایی از امام و پلاکاردهایی که روی آنها شعارهایی نوشته شده بود در دست داشتند، اقدام به راهپیمایی کردند. در ساعت 10:30 حدود 5000 نفر از مردم کرمانشاه در مسجد جامع این شهر تجمع کردند و آقای عبدالجلیل جلیلی پس از بیان سخنانی، قطعنامهای را مبنی بر لزوم استقرار #حکومت_اسلامی تحت رهبری امام خمینی، اجرای کامل قانون اساسی و... قرائت کرد.
🚩 (روزهای حماسه و نور، ج3، صص502-494)
#تاریخ_انقلاب
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰باشکوهترین نماز عید فطر سالهای اخیر به امامت #حکیم_انقلاب در حال رقم خوردن است.
به کوری چشم همه دشمنان بزرگمرد تاریخ ایران زمین 💚
ساعت ۷ صبح، یک ساعت مانده به آغاز نماز عید، ایستگاه مترو مصلی تهران
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 مردمی بودن به دو معنا
🔻 مردمی بودن حکومت اسلامی به دو معنا است:
🔻 یکی این است که مردم در ادارهی حکومت و تشکیل حکومت و تعیین حاکم و شاید در تعیین رژیم حکومتی و سیاسی نقش دارند. مردمی بودنِ حکومت یعنی نقش دادن به مردم در حکومت.
🔻 یک معنای دیگر برای مردمی بودنِ حکومت اسلامی این است که حکومت اسلامی در خدمت مردم است؛ آنچه برای حاکم اسلامی مطرح است، منافع عامّهی مردم است؛ نه منافع اشخاص معین یا قشر معین و طبقهی معین.
🔻 اسلام به هر دو معنا دارای یک حکومت مردمی است؛
🔻 امّا مادامی که حکومت مردمی به معنای اوّلی تأمین نشود، یعنی مردم نقشی در حکومت نداشته باشند، نمیشود گفت که حکومت به معنای دوّمی - یعنی آن حکومت در خدمت مردم است - مردمی است.
🔻 نمیشود از هر حکومتی در دنیا این ادّعا را باور کرد که در خدمت مردم خود است.
🔻 امروز در دنیا حکومتهایی که ادّعا میکنند در خدمت مردمند، زیادند؛ هم حکومتهای وابسته به بلوک شرق که خود را مردمی، سوسیالیستی، وابستهی به عموم افراد جامعه قلمداد میکنند، درحالیکه مردم در تعیین این حکومت، در تشکیل این نظام، هیچ نقشی نداشتهاند. مردم خبر ندارند که بعد از حاکمی که مرده است، چه کسی قرار است به حکومت برسد! اگر خبر هم داشته باشند، از او چیزی نمیدانند، تمایلی به او و به حکومت او ندارند، و شاید و به گمان قوی رضایتی هم از کارهای او ندارند. امروز [اگر] شما مثلاً از ملّت بزرگ شوروی بپرسید آیا به اشغال افغانستان راضی هستند؟ آیا به صرف میلیاردها برای نگهداشتن یک حکومت تحمیلی در یک کشور همسایه راضیاند؟ یقیناً یا به احتمال زیاد، اکثر مردم کشور پهناور شوروی از این قضیه یا خبر ندارند - چون در چنین کشورهایی اطلاع هم درست به مردم داده نمیشود - یا اگر خبر دارند، از آن سودی نمیبرند و راضی نیستند.
🔻 همچنین در کشورهای غربی که ادّعا میکنند در خدمت مردم و برای مردمند، مردم هیچ ارادهای، اختیاری در کاری که دستگاه حکومت انجام میدهد، ندارند.
🔻 این ادعا که حکومتی بدون اینکه با مردم خود ارتباط مستقیم داشته باشد، بدون اینکه به آرای مردم متّکی باشد، ادّعا کند که در خدمت مردم است، ادّعای پذیرفتهای نیست. این سخنی است که همهی مدّعیان حکومت مردمی بر زبان جاری میکنند، امّا نمیتوانند ثابت کنند که مردمی اند؛
🔻 همهی حکومتهای تحمیلی هم خودشان را مردمی به حساب میآورند.
🔻 پس مادامی که مردم با حکومت و با دستگاه حاکم همکاری نکرده باشند، در صحنههای فعّالیت اجتماعی در کنار این دستگاه حاضر نباشند، این ادّعا پذیرفته نیست که دولتی و رژیمی بگوید ما مردمی هستیم؛ [امّا ]حکومت اسلامی به معنای واقعی کلمه یک حکومت مردمی است.
#حکیم_انقلاب 14 مرداد 1362
#مردمسالاری_دینی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 دربی ۱۰۰ برای پرسپولیس
🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩
🔸️ پرسپولیس با گل عیسی آل کثیر در دقیقه ۵۰ , مهمترین دربی سالهای اخیر را برد
🔹️استقلال (۰) - پرسپولیس (۱)
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 ولایت مطلقه ابزار انعظاف پذیری و کارامدی حکمرانی اسلامی
🔹من تصورم اين است که بُعد مهمي از قيد اطلاق که امام منضم کردند به ولايت فقيه - که در قانون اساسىِ اول قيد «مطلقه» نبود؛ اين را امام اضافه کردند - ناظر به همين است؛ يعني انعطافپذيري.
🔻دستگاه ولايت - که دستگاه عظيم ولايت، يعني در واقع مجموعهي آن دستگاههاي تصميمساز و تصميمگير که در رأسش رهبري قرار دارد؛ اما مجموعه، يک مجموعه است - بايد بتواند به طور دائم خودش را پيش ببرد، متحول کند؛ چون تحول جزو سنتهاي زندگي انسان و تاريخ بشري است.
🔻ما اگر چنانچه خودمان تحول ايجاد نکنيم و پيش نرويم، تحول بر ما تحميل خواهد شد. تحول يعني تکميل، پيش رفتن به سمت آنچه که درستتر است، آنچه که کاملتر است. يعني آنچه را که ساختيم، ببينيم نقصهايش کجاست، آن را برطرف کنيم؛ ببينيم کجا کم داريم، آن را اضافه کنيم. اين جريان بايستي ادامه پيدا کند.
🔹 البته دشمنان، «ولايت مطلقه» را به معناي «استبداد» گرفتهاند؛ يعني ميل فقيه عادل به صورت دلبخواه. اين معنا در دلِ خودش يک تناقض دارد:
🔻اگر عادل است، نميتواند مستبد باشد؛ اگر مستبد است و بر اساس دلخواه عمل ميکند، پس عادل نيست. دشمنان، اين را ملتفت نميشوند و اين معنا را نميفهمند. اين نيست مسئلهي «ولايت مطلقه» که فقيه هر کار دلش خواست، بکند؛ يک وقت يک چيزي به نظرش رسيد که بايد اين کار انجام بگيرد، فوراً انجام دهد؛ قضيه اين نيست.
🔻 قضيه اين است که يک حالت انعطافي در دست کليددار اصلي نظام وجود دارد که ميتواند در آنجائي که لازم است، مسير را تصحيح و اصلاح کند، بنا را ترميم کند.
🔹 البته در اینجا هم خطری که وجود دارد - که باید از این خطر برحذر بود - این است که ما تصور کنیم این انعطاف بایستی تحت تأثیر فشارهای بیرونی و تغییرِ در جهت انعطاف به قالبهای غربی باشد.
🔻سر قضیهی قصاص به ما اعتراض میکنند و فشار میآورند، سر قضیهی دیه به ما فشار میآورند، سر قضایای گوناگون در مسائل مختلف به ما فشار میآورند؛ لذا ما تسلیم شویم؛ انعطاف به این معنا باشد. نه، این انحراف است؛ این انعطاف نیست.
🔻باید توجه کنیم، همان آیهی شریفهی «و ان تطع اکثر من فی الارض» اینجا هم جاری است. نباید به خاطر اینکه رادیوهای بیگانه و تبلیغات خصمانه و اتاقهای فکر دشمن و کمربستهی علیه نظام اسلامی، راجع به فلان حکم، راجع به فلان مبنا اعتراض میکنند، فریاد میکشند، ما بیائیم بگوئیم حالا تجدید نظر کنیم برای اینکه با دنیا هماهنگ شویم؛ نه، این خطاست، این انحراف است؛ به این انحراف نباید دچار شد.
🔻در عین حال مسائل جدیدی وجود دارد. در زمینهی اقتصاد، مسائل تازهای وجود دارد. مثلاً ما بانکداری اسلامی را به وجود آوردهایم. امروز مسائل تازهای در زمینهی پول و بانکداری وجود دارد؛ اینها را بایستی حل کرد؛ باید اینها را در بانکداری اسلامی - بانکداری بدون ربا - دید. کی باید اینها را انجام بدهد؟
🔻فقه متکفل این چیزهاست.
#حکیم_انقلاب 17 شهریور 1390
#مردمسالاری_دینی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 نیاز به کرسیهای بحث آزاد فقهی در حوزه های علمیه
🔻 البته من همینجا عرض بکنم که نیاز ما به کرسیهای بحث آزاد فقهی در حوزهی قم - که مهمترین حوزههاست - برآورده نشده است.
🔻 من این را الان اینجا عرض میکنم - آقایانی هم از قم اینجا تشریف دارید - این نیاز برآورده نشده.
🔻 در قم باید درسهای خارجِ استدلالىِ قویای مخصوص فقه حکومتی وجود داشته باشد تا مسائل جدید حکومتی و چالشهائی را که بر سر راه حکومت قرار میگیرد و مسائل نو به نو را که هی برای ما دارد پیش میآید، از لحاظ فقهی مشخص کنند، روشن کنند، بحث کنند، بحثهای متین فقهی انجام بگیرد؛
🔻 بعد این بحثها میآید دست روشنفکران و نخبگان گوناگون دانشگاهی و غیر دانشگاهی، اینها را به فرآوردههائی تبدیل میکنند که برای افکار عموم، برای افکار دانشجویان، برای افکار ملتهای دیگر قابل استفاده است.
🔻 این کار بایستی انجام بگیرد، ما این را لازم داریم. محصول این کاوشهای عالمانه میتواند در معرض استفادهی ملتها و نخبگان دیگر کشورها هم قرار بگیرد.
#حکیم_انقلاب 17 شهریور 1390
#مردمسالاری_دینی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 جوهر اصلی مکتب سیاسی حضرت امام
🔻 جوهر اصلی در مکتب امام بزرگوار ما، رابطهی دین و دنیاست؛ یعنی همان چیزی که از آن به مسئلهی دین و سیاست و دین و زندگی هم تعبیر میکنند.
🔻 امام در بیان ارتباط دین و دنیا، نظر اسلام و سخن اسلام را به عنوان مبنا و روح و اساس کار خود قرار داده بود.
🔻 اسلام، دنیا را وسیلهای در دست انسان برای رسیدن به کمال میداند. از نظر اسلام، دنیا مزرعهی آخرت است.
🔻 دنیا چیست؟ در این نگاه و با این تعبیر، دنیا عبارت است از انسان و جهان. زندگی انسانها، تلاش انسانها، خرد و دانایی انسانها، حقوق انسانها، وظایف و تکالیف انسانها، صحنهی سیاست انسانها، اقتصاد جوامع انسانی، صحنهی تربیت، صحنهی عدالت؛ اینها همه میدانهای زندگی است. به این معنا، دنیا میدان اساسىِ وظیفه و مسئولیت و رسالت دین است.
🔻 دین آمده است تا در این صحنهی عظیم و در این عرصهی متنوع، به مجموعهی تلاش انسان شکل و جهت بدهد و آن را هدایت کند.
🔻 دین و دنیا در این تعبیر و به این معنای از دنیا، از یکدیگر تفکیکناپذیرند. دین نمیتواند غیر از دنیا عرصهی دیگری برای ادای رسالت خود پیدا کند. دنیا هم بدون مهندسىِ دین و بدون دست خلاق و سازندهی دین، دنیایی خواهد بود تهی از معنویت، تهی از حقیقت، تهی از محبت و تهی از روح.
🔻 دنیا - یعنی محیط زندگی انسان - بدون دین، تبدیل میشود به قانون جنگل و محیط جنگلی و زندگی جنگلی. انسان در این صحنهی عظیم باید بتواند احساس امنیت و آرامش کند و میدان را به سوی تعالی و تکامل معنوی باز نماید.
🔻 در صحنهی زندگی باید قدرت و زور مادی ملاک حقانیت بهحساب نیاید. در چنین صحنهای، آنچه میتواند حاکمیت صحیح را بر عهده بگیرد، جز دین چیز دیگری نیست.
🔻 تفکیک دین از دنیا به این معنی، یعنی خالی کردن زندگی و سیاست و اقتصاد از معنویت؛ یعنی نابود کردن عدالت و معنویت. دنیا به معنای فرصتهای زندگی انسان، به معنای نعمتهای پراکندهی در عرصهی جهان، به معنای زیباییها و شیرینیها، تلخیها و مصیبتها، وسیلهی رشد و تکامل انسان است.
🔻 اینها هم از نظر دین ابزارهایی هستند برای اینکه انسان بتواند راه خود را به سوی تعالی و تکامل و بروز استعدادهایی که خدا در وجود او گذاشته است، ادامه دهد.
🔻 دنیای به این معنا، از دین قابل تفکیک نیست. سیاست و اقتصاد و حکومت و حقوق و اخلاق و روابط فردی و اجتماعی به این معنا، از دین قابل تفکیک نیست.
🔻 لذا دین و دنیا در منطق امام بزرگوار ما مکمل و آمیخته و درهم تنیدهی با یکدیگر است و قابل تفکیک نیست.
🔻 این، درست همان نقطهای است که از آغاز حرکت امام تا امروز، بیشترین مقاومت و خصومت و عناد را از سوی دنیاداران و مستکبران برانگیخته است؛ کسانی که زندگی و حکومت و تلاش و ثروت آنها مبتنی بر حذف دین و اخلاق و معنویت از جامعه است.
#حکیم_انقلاب 14 خرداد 1384
#مردمسالاری_دینی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نحوه اتصال پیامرسانهای ایرانی به یکدیگر
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
💢راز توصیه به همدلی و همافزایی
🔹سال 1402 سال برگزاری دو انتخابات بزرگ است که هر یک میتواند در شکلگیری سرنوشت کشور در آینده مؤثر باشد و حتی در انتخابات 1404 هم میتوان آثار این انتخابات را مشاهده کرد. اهمیت این چنینی انتخابات است که بازیگران مختلف داخلی و خارجی را به خود جلب کرده و همگی تلاش خواهند کرد تا اهداف خود را در آن دنبال کنند.
🔸با این مقدمه میتوان به استقبال فهم یکی از دغدغههای رهبر معظم انقلاب اسلامی رفت که در خطبههای نماز عید فطر بر همکاری همهجانبه مسئولان اشاره داشتند و فرمودند: «یک راهبرد بسیار مهم و اساسی، همکاری همه مسئولان کشور در نیروهای سهگانه است که بحمدالله همه اینجا حضور دارید، و آحاد مردم هم که بحمدالله تشریف دارند و بعد هم [مردمی که] در سرتاسر کشور این سخن را خواهند شنید: قوای سهگانه باید همدلی کنند، همکاری کنند، همافزایی کنند؛ قانون اساسی برای تشکیل این سه قوه ترتیب خوبی داده است. اگر چنانچه این سه قوه با هم بهطور کامل همکاری کنند، کارها به هیچوجه گره نمیخورد، مشکل پیدا نمیکند. [مسئولان کشور] مانع همدیگر نشوند؛ راه را برای همدیگر هموار کنند، باز کنند. خود مسئولان کشورـ چه نمایندگان مجلس، چه مدیران قوه مجریه و قضائیه که در بین این جمعیت حضور دارندـ متوجهند که این همکاری و همافزایی و همدلی را چگونه میتوان به وجود آورد؛ این امروز یک راهبرد کلی است.»
🔹این اظهارات با توجه به این ملاحظه ارایه میشود که با رأی و خواست اکثریت مردم، جریان انقلابی بر هر سه قوه حاکم بوده و انتظار از آنان هماهنگی حداکثری است. اما تذکر رهبری حکایت از دغدغهای در این زمینه دارد. در این باره باید گفت: هر چند همگراییهای در دو سال گذشته بین قوای سهگانه وجود داشته، اما انتظار جامعه و رهبری انتظار بیشتری است تا با این همگرایی حداکثری، راه برای حل مشکلات کشور هموارتر شود.
🔸دوم اینکه؛ در سالی که سال انتخابات است و مجلس یازدهم سال پایانی خود را سپری میکند، ظرفیتهایی برای واگراییهایی معطوف به رقابتهای انتخاباتی وجود دارد و تریبونهایی در مجلس با نگاه نقد دولت، نیم نگاهی به صندوق رأی خواهند داشت که این امر میتواند راهبرد همدلی و همکاری و همافزایی را تهدید و تضعیف نماید. توصیه رهبری در ابتدای سال اقدامی پیشگیرانه برای مراقبت از نیفتادن در دام رقابتهای سیاسی واگرایانهای است که دود آن بر چشم ملت خواهد رفت و کار خدمترسانی دولتمردان به ملت را از توان حداکثری خواهد انداخت.
#انتخابات۱۴۰۲
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 حضرت امام در اولین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند 1358 به چه کسانی رای داده است؟
1 آقای سید علی خامنه ای
2 آقای هاشمی رفسنجانی علی اکبر
3 آقای محمد جواد حجتی کرمانی
4 آقای سید محمد خوئینی ها
5 عبدالمجید معادیخواه
6 محسن مجتهد شبستری
7 مهدی شاه آبادی
8 احمد مولائی
9 علی اکبر ناطق نوری
10 هادی غفاری
11 دکتر محمد علی هادی نجف آبادی
12 محمد جواد باهنر
13 آقای مهدی بازرگان
14 فخر الدین حجازی
15 حبیب الله عسگر اولادی مسلمان
16- دکتر سید حسن آیت
17 دکتر یدالله سحابی
18 مهندس عزت الله سحابی
19 محمد کاظم موسوی بجنوردی
20 علی اکبر معین فر
21 دکتر حسن ابراهیم حبیبی
22 حاج سعید امانی همدانی
23 علی گل زاده غفوری
24 محمد علی رجائی
25 مهندس صباغیان
26 محمود مانیان
27 مصطفی کتیرائی
28 آقای دکتر ابراهیم یزدی
29 علی اکبر ولایتی
30 علی اصغر مروارید
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 انتخاب های حضرت امام در انتخابات اولین دوره مجلس شورای اسلامی از کدام لیست های انتخاباتی بود؟
✴ از لیست 30 نفره "ائتلاف بزرگ" که شامل حزب جمهوری اسلامی، جامعه روحانیت مبارز تهران و ... بود، حضرت امام به 21 نفر آنها رای داده اند که عبارت بودند از:
1 آقای سید علی خامنه ای
2 آقای هاشمی رفسنجانی علی اکبر
3 آقای محمد جواد حجتی کرمانی
4 آقای سید محمد خوئینی ها
5 عبدالمجید معادیخواه
6 محسن مجتهد شبستری
7 مهدی شاه آبادی
8 احمد مولائی
9 علی اکبر ناطق نوری
10 هادی غفاری
11 دکتر محمد علی هادی نجف آبادی
12 محمد جواد باهنر
13 فخر الدین حجازی
14 حبیب الله عسگر اولادی مسلمان
15 دکتر سید حسن آیت
16 محمد کاظم موسوی بجنوردی
17 علی اکبر معین فر
18 دکتر حسن ابراهیم حبیبی
19 حاج سعید امانی همدانی
20 محمد علی رجائی
21 علی اکبر ولایتی
📛 و به 9 نفر رای ندادند:
1 حسین کمالی
2 اسدالله لاجوردی
3 گوهرالشریعه دستغیب
4 محمدباقر لواسانی
5 سیف الله وحید دستجردی
6 رضا زواره ای
7 اکبر پوراستاد
8 محمدحسن اسلامی
9 فرشته هاشمی
❇ و به جای آن به 9 نفر از فهرست نهضت آزادی که به "گروه همنام" شهرت یافته بودند رای دادند. که عبارت بودند از:
1 آقای مهدی بازرگان
2 دکتر یدالله سحابی
3 مهندس عزت الله سحابی
4 علی گل زاده غفوری
5 مهندس صباغیان
6 مصطفی کتیرائی
7 آقای دکتر ابراهیم یزدی
8 محمود مانیان
9 علی اصغر مروارید
#تاریخ_انقلاب
#اصلح_گزینی
#جریان_شناسی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰آراء امام در اولین انتخابات مجلس خبرگان رهبری
🔴 در اولین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در آذرماه سال 1361، استان تهران 17 نفر نامزد شده بودند که از بین آنها باید 14 نفر برگزیده می شد. که حضرت امام به این افراد رای داده اند:
1 آقایان علی مشکینی اردبیلی
2 سید عبدالکریم موسوی اردبیلی
3 احمد آذری قمی
4 محمد امامی کاشانی
5 علی خامنه ای
6 علی اکبر هاشمی رفسنجانی
7 حسین راستی کاشانی
8 محمد محمدی گیلانی
9 غلامرضا رضوانی
10 یوسف صانعی
11 مهدی باقری کنی
12 محمد باقر خوانساری
13 سید عبدالمجید ایروانی
14 خلخالی صادق
🔵و به این سه نفر رای ندادند:
1. سید هادی خسروشاهی
2. محمدعلی حقی
3. محمد محمدی نیک (ری شهرری)
#تاریخ_انقلاب
#جریان_شناسی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj