eitaa logo
بیم موج
1.3هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.3هزار ویدیو
84 فایل
قال مولانا امیرالمؤمنین ❤ : وَ اللَهَ اللَهَ فِی الجِهَادِ بِاَموَالِکُم وَ اَنفُسِکُم وَ اَلسِنَتِکُم فِی سَبِیلِ اللَه چو غلام آفتابم هم از آفتاب گویم نه شبم نه شب پرستم که حدیث خواب گویم ادمین: @bimemoj1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 آیا انتخابات جمهوری اسلامی همواره سالم بوده است؟! 🔻انتخابات در دوره ‏های گذشته سالم بوده. در مواردی که شبهاتی پیش می ‏آمد، ما فرستادیم تحقیق کردند، دنبال کردند. 🔻در یکی از مجالس گذشته شایعاتی پیدا شد، بعضی‏ها دلایلی آوردند، حرف‌هایی زدند که انتخابات ناسالم است؛ توقع داشتند که در برخی از شهرهای مهم از جمله تهران، انتخابات ابطال شود. ما افراد وارد و مطلعی را فرستادیم تحقیق کردند، مطالعه کردند؛ دیدند نه، خدشه در انتخابات نیست. 🔻در بین هزارها صندوق ممکن است در دو تا، پنج تا صندوق خدشه ‏هایی به وجود بیاید. این، انتخابات را خراب نمی‌کند. 🔻این هم مال بعضی از اوقات بوده است. گاهی یک گروهی، یک جناحی - از این جناح‌های معمولی کشور که شماها این جناح‏بندی‏ ها را می‌شناسید - که بر سر کار بودند، نتیجه ‏ی انتخابات به ضرر آن‌ها و به نفع جناح مقابل شده؛ مکرر این اتفاق افتاده. چطور این انتخابات را کسی ممکن است زیر سؤال ببرد؟ 🦚 بیانات در دیدار جمعی از معلمان، پرستاران و کارگران، 9 اردیبهشت 1388 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 اهانت، تخریب و بدگویی را کنار بگذارید! 🔹آن کسانی هم که دستی در تبلیغات دارند: 🔻فضای سیاسی کشور را آشفته نکنند؛ 🔻بدگویی از این، 🔻اهانت به آن، 🔻معارضه‌ی جناح‌های سیاسی با هم. 🔻مردم چه تقصیری کرده‌اند که بایستی ذهن آن‌ها به خاطر انگیزه‌های مختلف سیاسی اشخاص و گروه‌ها و جناح‌ها و مجموعه‌ها، آشفته و مغشوش شود!؟ 🔻 این‌ها بگذارند فضای انتخابات سالم باشد. 🔻البته هرکس حق دارد از خود و نامزد انتخاباتی خود دفاع و حمایت کند؛ این مانعی ندارد. 🔻تبلیغات در حد متعارف و بدون اسراف و زیاده‌روی، خیلی خوب است؛ 🔻اما اهانت، تخریب و بدگویی - این‌کارهایی که جزو رسوم زشت بعضی از کشورهای غربی است - را کنار بگذارند؛ 🔻بگذارند مردم در یک فضای آرام، با تشخیص، با بصیرت و بدون سراسیمگی انتخاب کنند. 🦚 در خطبه‌های نماز عید سعید فطر 2 آبان 1385 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 به دیگران چه کار دارند؟! 🔻 فضای کشور را فضای دشمنی و نقار و تشنج و اختلاف نکنند! ... 🔻 فضا باید دوستانه باشد؛ 🔻 هر کس حرف‌های خودش را بزند و 🔻 برنامه‌های خودش را بگوید و 🔻 کاری را که خودش می‌تواند بکند، بیان کند؛ 🔻 به دیگران چه کار دارند؟! 🔻 فضا را متشنج نکنند؛ 🔻 فضا را برادرانه و صمیمانه بکنند. 🦚 بیانات در دیدار خانواده‌های شهدا، 3 خرداد 84 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 کربلایی چنینم آرزوست... نجوایی چنینم آرزوست ...😔 عاشقم منم که یار به حالش نظر نکرد ...😔 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 محمد قوچانی سردبیر بسیاری از نشریات اصلاح‌طلب و نیز عضو حزب کارگزاران سازندگی: 🔻محمد خاتمی به تشویق حسین مرعشی برای شرکت کارگزاران در انتخابات مجلس یازدهم پرداخته بود و یک چهره دیگر اصلاح‌طلب گفته بود اگر کارگزاران به نام اصلاح‌طلبان فهرست ندهند از آنان حمایت می‌کنند. 🔻در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ درحالی‌که اصلاح‌طلبانی مانند مهدی کروبی، بهزاد نبوی، محمدجواد ظریف و عبدالکریم سروش به‌صراحت از عبدالناصر همتی حمایت می‌کردند و خاتمی نیز از مردم می‌خواست همت کنند و رأی دهند، بانویی به نام آذر منصوری رو درروی دیگر اصلاح‌طلبان ازجمله کارگزاران ایستاد و با تفاوت یک رأی مانع از حمایت جبهه اصلاحات از همتی شد، درواقع پشت پردهٔ این رادیکالیسم چپ نوعی اپورتونیسم قرار داشت که پشت ویترین زیبایی به نام دفاع از انتخابات آزاد پنهان‌شده بود. اپورتونیسمی که از یک‌سو دنبال کرسی در حاکمیت بود و از سوی دیگر در پی اعتباری در اپوزیسیون می‌گشت! 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
image_2024-02-15_01-38-43.png
4.19M
🔰 آداب رقابت انتخاباتی از نگاه 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰برای اولین بار صوت محمد خاتمی(سران فتنه) در رد تقلب انتخابات ۸۸ منتشر شد 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 روایت رهبر انقلاب از مطالعه کتاب «بینوایان» و کتابی از «ماکس وبر» در دوران تبعید در ایرانشهر 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 | مشاركت سياسي چه معنايي دارد و از چه اشکالي برخوردار است؟ 🔻در دنياي امروز زندگي اجتماعي با مشارکت همگاني شهروندان معنا مي‌يابد که در اين ميان عالي‌ترين سطوح مشارکت را مي‌توان در «مشارکت سياسي» جست‌وجو کرد. مشارکت سياسي يکي از شاخصه‌هاي مهم «توسعه سياسي» است و در ادبيات سياسي امروز جهان، نظام‌هاي سياسي مختلف را نسبت به سطوح و دايره مشارکت به نظام‌هاي سياسي استبدادي تا دموکراتيک تقسيم مي‌کنند. 🔻مشارکت سياسي فعاليت داوطلبانه اعضاي جامعه در شرکت مستقيم و غير مستقيم در سياست‌گذاري عمومي و انتخاب کارگزاران است. اين مشارکت سطوح گوناگوني دارد که تحقق آن در نظام‌هاي سياسي مختلف مبتني بر شرايط سياسي‌ـ اجتماعي آن کشورهاست. در مجموع سطوح زير را مي‌توان براي مشارکت سياسي برشمرد: 1‌- حق رأي و شرکت در انتخابات؛ 2‌ - حق فعاليت‌هاي سياسي و عضويت در احزاب و گروه‌هاي سياسي؛ 3 - حق کانديداتوري در انتخابات؛ 4‌ - دخالت در تصميم‌گيري‌هاي کلان و تغييرات ساختاري. 🔻در همه اين سطوح، وجود برخي صلاحيت‌ها ضروري به نظر مي‌رسد. البته هر چه سطح مشارکت و تأثيرگذاري بر سياست افزايش يابد، بايد انتظار داشت که به همان اندازه شاخصه صلاحيت‌ها بالا رفته و بدين معنا جمع کمتري از افراد مي‌توانند بالفعل در آن سطح از مشارکت نقش‌آفرين باشند، مگر آنکه قبل از آن صلاحيت‌هاي لازم را کسب کنند. 🔻شرکت در انتخابات عام‌ترين، سهل‌ترين و کم‌هزينه‌ترين نوع مشارکت سياسي است و يکي از معيارهاي مناسب براي کشف ميزان مشارکت سياسي مردم ولو به شکل کمي آن است و تا حدودي انگيزه‌ها و عوامل تشديدکننده مشارکت، همچنين موانع مشارکت مردم را در عرصه فعاليت‌هاي سياسي نشان مي‌دهد. انتخابات هرچند اولين سطح مشارکت سياسي است؛ اما از آنجا که فراگيرترين سطح آن به شمار مي‌آيد، مهم‌ترين آن نيز هست و يکي از ملاک‌ها و معيارهاي مهم براي ارزيابي سلامت نظام‌هاي سياسي برشمرده مي‌شود. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 سید مرتضی، مرزنشینِ وادیِ امّت 🖋 مهدی اسکندری مرزنشینان خاصیت هشیاری و حواس‌جمعی را به خوبی در خود نهادینه کرده‌اند، به تعبیری مرزنشین باید شش‌دنگ حواسش همیشه جمع باشد، گوشش تیز و چشمش بینا تا اگر خطری و تحرکی مرزها را تهدید کرد، سریع دست به عمل شود و اقدام کند. سید مرتضی مرزنشین بود، چه در عالم انتزاع و نظر چه در میدان تحرک و عمل. مرزنشینیِ او زمانی آغاز شد که نَفَس پیر جگردار عالم به روحِ مفطور به فطرت توحیدی‌اش خورد و او را جلوه‌گر سطور "مصباح‌الهدایة" و فرازهای "مناجات شعبانیه" کرد. سید مرزنشین که شد، دست رد محکمی بر سینه روشنفکریِ تخصص‌گرا زد و عطای دانشگاه تهران و کافه‌های خیابان انقلاب را به لقایش بخشید و راهی رملستان‌های گرم و خشک جنوب شد تا "انسان" را بیابد. از خِیل متشبّهین به "بیتل‌ها" بیرون آمد و به جُرگه‌ حزب‌اللهی‌های ریشو پیوست و روایت‌گر انسانی شد که به تمام ارزش‌ها و آرمان‌های الهی تعین بخشیده و حیات و مماتش دائما شهادت بر مسیر امت است. روحش را از همان روزها در مرز جا گذاشت تا بعدها دوباره جسمش را به آن پیوند زند و ما متحیّرانه و با صد افسوس عروجش را شاهد باشیم. روحش را در مرز جا گذاشت، در جایی که زمینش با تمسک به حبل دعای بسیجیان تا عرش اعلا بالا می‌رفت و تقدسی الهی را برای خود وام می‌گرفت. کامران که حال در قامت "برادر سید مرتضی آوینی" است، در جای دیگری هم مرزنشین است. او با قامت راسخ و با قلم در دستش بر مرزهای فکری آن "تحول عظیم بشری" قدم بر‌ می‌دارد و با جدیتِ آمیخته شده با آرمان‌گرایی در عصری که "فُرم" و "نُرم" جهان تجدد، در حال کدر کردن ارواح مردمِ ایران بود، به سراغ مشهورات و مفروضات عصر جدید می‌رود تا کشور تفکر انقلابی را از شرّ وجود این "مسلّم انگاشته‌شده‌ها" مصون نگه‌دارد و نجات بخشد. آوینی وقتی دید در جبهه‌های جنگ چیزی بیش از زد و خورد نظامی وجود دارد که اگر روایت و حکایت نشود یحتمل جبر بی‌مهر تاریخ آن را به حاشیه می‌راند، دست به دوربین و قلم می‌بَرد تا به وسیله روایت فتح، راوی فتح قله‌های انسانیت توسط بچه مسجدی‌هایی باشد که روح انقلاب و نفس خمینی آنان را به مرد میدان‌های جنگ بدل کرده بود. اما تمام کار آوینی در این خلاصه نمی‌شود، وقتی جنگ تمام شد و به هوای توسعه و سازندگی، آرمانگرایی فعالی که جنگ را توانسته بود هدایت کند به حاشیه رانده می‌شد؛ آوینی با اعتماد به نفس و با اتکا بر نظریه انقلاب اسلامی و اسلام ناب به نقد و چالش کشیدن مفروضات تازه‌ای مشغول شد که توسط جناح تکنوکرات طوطی‌وار در مطبوعات گسترش می‌یافت. کلان‌پروژه آوینی که صدای بسیاری را درآورده بود این است که به خوبی سعی کرد مشهورات و مفروضاتی که نزد عده‌ای مسلّم و بی‌نقص انگاشته می‌شدند، به چالش بکشد و آنان را مورد سؤال قرار دهد. کار آوینی ادامه داشت، دهه ۷٠ عصر ظهور تفکری بود که نشریات و فضای نخبگانی کشور را تحت‌الشعاع قرار داده بود، روشنفکران دینی و سکولار با بازتعریفی از مفاهیم فلسفی و دینی الهیات جدیدی را علم کرده بودند که با حداقلی کردن دین و دیانت، در صف مقابل اسلام انقلابی ایستاده بود؛ و ایندفعه آوینی به سراغ سیاه‌نویسان حلقه کیان رفته بود تا با به چالش کشیدن آن‌ها و بیان سستی و ضعف انسان‌شناسی و هستی‌شناسی سکولارهای مذهبی و غیر مذهبی برای نسل‌های آینده «حلزون‌های خانه بدوش» را خلق کند، کاری که هم مسیر دیالوگ با مخالفین را هموار می‌ساخت هم حزب‌اللهی ها را از فضای شعارزده احساسی به سمت و سویی برد تا فکر و تعقل کنند. تقلید از آوینی راحت است، اما پیروی سخت. موی بلند و عینک لویی ویتون با چاشنی چند کلیشه به راحتی کسوت آوینی‌وارانه را می‌سازد، اما پیروی از او مستلزم مرزنشینی است. مرزنشین وادی امت باید بود تا قدم در مسیر سید مرتضی گذاشت. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔻اگر مطالبه گرانه و آرمانگرایانه بنگریم که حق هم همین است، مجلس مستقر یا رئیس آن در کنار نقاط قوت، حتما ضعف ها و نواقصی هم دارند، اما در مقایسه با برخی ادوار قبلی، حتما در موقعیت به مراتب بهتری ایستاده ایم. 🔻با وجود برخی اختلاف نظر های نامطلوب میان مجلس و دولت، می توان گفت دوره فعلی از جهت همدلی و هماهنگی دو قوه، نسبتا مطلوب بوده و توانسته نقش موثری در مواجهه با جنگ ترکیبی دشمنان ملت ایران ایفا کند و بنابراین، مورد کینه و آماج حمله است. 🔻واضح است که به ویژه ظرف چند ماه گذشته، شبکه ای سیاسی- رسانه ای، مامور بدگمان، بی اعتماد و درگیر کردن دولت و مجلس یا نیروهای انقلابی با یکدیگر بوده تا در برآیند کار، به دلزده کردن مردم نسبت به کلیت جبهه انقلاب و اصل انتخابات دست یابد. 🔻از ماجرای جنجال و درگیری بر سر بخشنامه معاون پیشین وزیر کشور به فرمانداران بگیرید، تا هک سرور های مجلس و انتشار آمیخته با جعل فیش های حقوقی نمایندگان و سپس، موضوع درخواست اقامت فرزند قالیباف. 🔻چاره چیست؟ پرهیز از موضع اتهام و هر نوع رفتار شائبه برانگیز، اهمیت دادن به پاسخگویی، شفافیت و روشنگری بهنگام، تبدیل تشکیلات سیاسی انتخابات محور به تشکل های دائمی و همیشه پاسخگو، و رفتار مسئولانه طیف های سیاسی. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 چند نکته به بهانۀ ماجرای فرزند آقای قالیباف 🦚محمد ایمانی 🔻پاسخ های تک خطی (بله یا خیر/ تایید یا تکذیب مطلق) در موضوعات چند بعدی، به دور از دانایی و عقلانیت و شریعت است. 🔻"یحیی بن اکثم" به تحریک "مامون" از امام جواد (ع) پرسیده بود: "ای اباجعفر! چه می گویی در باره مُحرِمی که شکاری را کشته است؟". مامون در پوشش پرسشی فقهی -به زعم خود- می خواست بی اطلاعی امام را به رخ بکشد. اما امام سوالاتی ا پرسید که چند وجهی بودن مسئله را نشان می داد: 🔻"صید را در حرم کُشته یا بیرون آن؟ مُحرِم، عالم بوده یا جاهل؟ به عمد کُشته یا خطا؟ بنده بوده یا آزاد؟ صغیر بـوده یا کبیر؟ نخستیـن صیدش بوده یا نه؟ صیـد، پرنده بـوده یا غیر آن؟ مُحرِم، بر کارش مُصِرّ است یا تائب؟ صید در شب و از آشیانه بوده، یا در روز و آشکارا؟ مُحرِم، بـرای حج بوده یا عُمره؟". 🔻این رویکرد به مسئله، درست نقطه مقابل قضاوت های "کیلویی"، "صفر یا صدی"، "حیدری/ نعمتی" و "قرمز/ آبی" است. 🔻طی روزهای اخیر، دو طیف متعارض، از "اقدام فرزند آقای قالیباف برای اخذ اقامت در کانادا" انتقاد کرده اند. 🔻نخست، کسانی که نسبت به امنیت ملی و قربانی شدن فرزندان مسئولان و سپس، آسیب های ناشی از این روند، حساسیت درستی دارند؛ 🔻دوم، کسانی که با انواع انگیزه های نامشروع و در مراتب گوناگون، در پی تسویه حساب با قالیباف، مجلس و یا نیروهای انقلابی و حتی تخریب انتخابات هستند. 🔻در عین حال که باید درباره تفاوت میان "درخواست اقامت، دریافت اقامت، درخواست تابعیت و دریافت تابعیت، انگیزه تحصیلی و شغلی و..." دقت کرد، ممنوعیت های قانونی درباره خانوده های مسئولان ارشد را هم باید مد نظر داشت. 🔻ضرورت دارد حالا که این موضوع در رسانه ها با انواع شایعات آمیخته شده، توضیح کافی از سوی پسر آقای قالیباف و خود ایشان داده شود. هر چند که مسئولیت کار فرزندان را نمی توان پای پدران نوشت، اما در موضوعاتی که بیم تهدید امنیت ملی یا به شبهه و تردید انداختن افکار عمومی می رود، ادای توضیح، اقدامی منطقی است، ولو غرض ورزان قانع نشوند. 🔻حساسیت عمومی به این خاطر است که مردم دیده اند دشمنان چگونه برای خانواده مدیران تله گذاری می کنند و از طریق به دام انداختن آنها، منافذ خطرناکی به داخل کشور می گشایند (چنان که در میان برخی دولتمردان مدعی سازندگی و اصلاحات و اعتدال دیده شد). 🔻از منتقدان صادق و به حق که بگذریم، طیف دومی هم هستند که ماجرای درخواست اقامت را صرفا دستاویزی برای عقده گشایی یا عملیات سیاسی چند لایه علیه "قالیباف"، "مجلس انقلابی"، "جبهه نیروهای انقلاب"، و "انتخابات مهم مجلس" می دانند. 🔻این طیف، همان هایی هستند که وزیر شان پس از خروج از کشور، رئیس اتاق فکر فتنه سبز در لندن شد؛ معاون وزیرشان از فرار و دریافت پناهندگی، کارگزار موساد در سردبیری شبکه اینترنشنال شد، و ده ها نماینده مجلس و مدیر و فعال سیاسی شان در غرب پناهندگی گرفته و به اپوزیسیون پیوسته اند. 🔻آقای قالیباف اگر در برآیند عملکرد خود، در خدمت جمهوری اسلامی قرار نداشت، مطلقا سوژه تخریب مافیای رسانه ای نمی شد، چنان که خاتمی و روحانی و بسیاری از مدعیان اصلاحات و اعتدال یا خانواده های شان، هرگز سوژه این طیف نشده، بلکه مورد حمایت هم قرار گرفته اند. 🔻می گویند فقط کسی که دیکته ننوشته، اشتباه ندارد. قالیباف هم از این قاعده مستثنا نیست. می توان با تفکیک اجزاء عملکرد وی و جمع بندی نقاط قوت و ضعف، به کارنامه او نمره داد. 🔻در عین حال روشن است که او طی چند سال اخیر در کنار نمایندگان متعهد توانسته، از شماری از نقاط ضعف ادوار قبلی مجلس بکاهد و بر قوت آن بیفزاید، تا جایی که مجلس فعلی موفق شد عنوان "مجلس انقلابی" را از رهبر انقلاب دریافت کند؛ البته در کنار تذکرات مشفقانه ای که گرفته است. 🔻مجلس درست در مقطعی که طرف غربی برجام هم عهدشکنی کرده و تحریم ها را برگردانده بود و هم باج مضاعف می خواست، با تصویب قانون اقدام متقابل توانست نقطه پایان بر روند انفعال بگذارد و قدرت چانه زنی و بازدارندگی کشور را افزایش دهد. 🔻این رویکرد با روی کار آمدن دولت آقای رئیسی تقویت شد، به نحوی که کشور توانست صادرات کاهش یافته نفت به زیر سیصد هزار بشکه را در حد پنج برابر افزایش دهد. 🔻مجلس در عین حال، قوانین مهم و موثری را در زمینه "تسهیل صدور مجوز کسب و کار، جهش تولید مسکن، جهش تولید دانش بنیان، مالیات بر خانه‌ های خالی، شفافیت در تصمیات قوا، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، رتبه بندی فرهنگیان، واردات خودرو برای کاهش تورم، افزایش حقوق سربازان، و..." به تصویب رسانده که در صورت اجرایی شدن تمام و کمال می تواند موجب بهبود روند های اقتصادی و اداری شود.
48.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 روایتی از انس رهبر انقلاب با کتاب و اهالی فرهنگ مستند غیر رسمی۶؛ 📌این مستند آبانماه امسال و همزمان با هفته کتاب در کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد و پس از نمایش برای مخاطبان تخصصی، اکنون به قاب تلویزیون رسیده است. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
42.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 مهرداد عزیزالهی را می شناسی؟! 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 داستانِ حق الناس - 1 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 داستانِ حق الناس - 2 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 داستانِ حق الناس - 3 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 داستانِ حق الناس - 4 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 داستانِ حق الناس - 5 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 داستانِ حق الناس - 6 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 مجلس باید چه کار بکند؟ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 می دونی برای چی رای میدم!؟ 1. رأی ندادن، عمل به خواست آن‌هایی است که می‌خواهند ما رأی ندهیم و به تدریج مردم را از حق مسلم «انتخاب» محروم نمایند. 2. انتخابات، تنها دریچه در دموکراسی است که می توان مستقیم در قدرت تاثیرگذار بود. چرا از این تنها فرصت مان نباید استفاده کنیم؟ 3. رای ندیم، جامون رای میدن! بالاخره یکی میشینه رو صندلی قدرت. چه خوب که اونی که من میخواهم رای بیاره! 4. رای ندیم، وضع از این هم بدتر میشه! دودش میره باز تو چشم من و تو! 5. رای میدیم که دیکتاتوری نشه! و اقلیت خودشون رو تکرار نکنند! 6. رای میدیم چون راه هرج و مرج به نتیجه نمی رسه! فقط ایران نابود میشه! 7. رای میدیم که بین بد و بدتر، بدترها همه کاره نشوند! 8. رای ندادن خودش یه رای دادن ه! رای به اونهایی که بانیان وضع موجودند و هوادارانشان میان و رای میدن! 9. رای میدیم چون متعرضیم به وضع موجود! رای میدیم تا اونجایی که بشه اوضاع رو کمی عوض کنیم به نفع خودمون 10. حرف آخر اینکه: خودشون یک عمر رای دادن! حالا که به ما رسیده میگن رای ندید!😁 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 ویژگی‌های سلبی و ایجابی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان آن 🔻مجلس خیلی مهم است؛ مجلس شورای اسلامی جایگاه بسیار با اهمیّتی است. 🔻چرا؟ چون مجلس ریل‌گذار حرکتِ دولت است... 🔻اگر چنانچه مجلس به دنبال رفاه مردم، عدالت اجتماعی، گشایش اقتصادی، به دنبال پیشرفت علم، پیشرفت فنّاوری، به دنبال عزّت ملّی و استقلال ملّت باشد، ریل‌گذاری او به سمت این هدفها خواهد بود؛ 🔻اگر مجلس مرعوب غرب باشد، مرعوب آمریکا باشد، دنبال حاکمیّت جریان اشرافی‌گری باشد، ریل‌گذاری او در این جهتها خواهد بود؛ کشور را بدبخت خواهند کرد... 🔻این است که اهمّیّت نمایندگی مجلس و نمایندگان مجلس را روشن میکند. 28 - 11- 94 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 فوائد انتخابات | اگر نهاد انتخابات تضعیف شود، رادیکالیسم، محافظه‌کاری و ارتجاع رشد می‌کند پرویز امینی در برنامه شیوه مطرح کرد: 🔹اینکه برخی [چهره‌ها و گروه‌های سیاسی] می‌گویند در انتخابات شرکت نکنیم چیز جدیدی نیست قبلاً گفته‌اند و بعداً پشیمان شده‌اند. 🔹همان جریانی که در مجلس پنجم کرکره را پایین کشید و انتخابات را تحریم کرد در دوم خرداد آمد تا بگوید ما هم هستیم و بدنه اجتماعی داریم. آقای خاتمی در دوم خرداد سال ۷۶ آمد و صریحا گفت که ما ۵، ۶ میلیون رای می‌خواهیم که بگوییم ماهم پایگاه اجتماعی داریم. 🔹در انتخابات مجلس ششم دیدند که قهر و تحصن نتیجه بخش نبود و با یک کاندیدای اختصاصی در سال ۸۴ حاضر شدند. بعد از انتخابات ۸۸ و در انتخابات سال ۹۰ دیدند که باز قهرشان بی‌نتیجه بود. 🔹سال ۹۲ خبرنگار نزدیک به آقای خاتمی با من ارتباط داشت، گفت وقتی آقای هاشمی رد شد، رفتم پیش حاج آقا دیدم او از من عصبانی‌تر است، در واقع داشت به ساختار سیاسی اشاره می‌کرد که ما را هالو گیر آورده! آقای عارف یک یک نیم میلیون رای دارد و آقای روحانی هم کمی بیشتر و بخاطر اینها وارد انتخابات نمی‌شویم. اما دیدند میدان گشوده شد و این مسیر عوض شد. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj