eitaa logo
بیم موج
1.3هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
77 فایل
قال مولانا امیرالمؤمنین ❤ : وَ اللَهَ اللَهَ فِی الجِهَادِ بِاَموَالِکُم وَ اَنفُسِکُم وَ اَلسِنَتِکُم فِی سَبِیلِ اللَه چو غلام آفتابم هم از آفتاب گویم نه شبم نه شب پرستم که حدیث خواب گویم ادمین: @bimemoj1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 راهبرد رقابت 🖌دکتر عبدالله گنجی 📍مقام معظم رهبری درخصوص انتخابات ۱۴۰۲ یک راهبرد و یک رویکرد جدید به آنچه درباره انتخابات سال‌های قبل توصیه می‌کردند اضافه کردند. رویکرد این بود که در انتخابات پیشین مسئولان و نخبگان سیاسی کشور را از ورود زودهنگام به انتخابات برحذر می‌داشتند و معتقد بودند فضای زودهنگام انتخاباتی ممکن است به خدمت‌رسانی به مردم آسیب برساند. امسال برخلاف گذشته، خودشان در فروردین ۱۴۰۲، یعنی حدود ۱۱ ماه مانده به انتخابات، پرونده انتخابات را باز کردند و اهمیت انتخابات امسال را برشمردند. اما از راهبرد‌های چهارگانه‌ای که اعلام کردند (سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت) رقابت کاملاً جدید بود. به تعبیر دیگر راهبرد‌های امنیت، سلامت و مشارکت را بار‌ها تأکید کرده بودند، اما لااقل نگارنده ندیده بودم که از ناحیه رهبری «رقابت» به‌عنوان راهبرد اعلام شود. طبیعی است که دو راهبرد سلامت و امنیت عمدتاً در حیطه حاکمیت است، اما مسئولیت دو راهبرد مشارکت و رقابت معطوف به مثلث حاکمیت، مردم و نخبگان سیاسی است و این سه ضلع باید با همدیگر به تحقق آن کمک کنند. حال سؤال این است که قدرالسهم حاکمیت در اعمال راهبرد رقابت چگونه محاسبه می‌شود، تمایز و تفاوت در عملکرد سیاستگذاران و مجریان انتخابات نسبت به گذشته چگونه ملموس و باورپذیر می‌شود؟ بدون تردید مشارکت در شرایط فعلی اقتصادی (به‌رغم آرامش نسبی فعلی در بازار) با رقابت میسر است. رقابت به‌عنوان یک امر روانشناختی برای انسان، می‌تواند او را در روز انتخابات از منزل بیرون بکشد. اصولاً مشارکت و رقابت مکمل همدیگر هستند و رقابت پیش‌نیاز مشارکت و مشارکت معلول رضایت و رقابت است. این رقابت به معنای واقعی کلمه باید مبتنی بر سلایق معرفه و قطب‌بندی‌های موجود باشد. البته این به آن معنا نیست که از حضور سکولار‌ها در انتخابات استقبال شود. کسانی که برای عبور از اسلامیت نظام به انحای مختلف فکری، اجتماعی، رسانه‌ای و طراحی توطئه جنگیده‌اند حتماً نمی‌توانند میداندار انتخابات باشند، زیرا سیاست‌های کلی نظام را نپذیرفته‌اند ولذا قانون گذاری آنان منهای سیاست‌های کلی دچار بحران معناست. از دو دسته مفسدین و سکولار‌ها که بگذریم، تحقق راهبرد رقابت نمی‌تواند با پناه بردن به عبارت «مر قانون را عمل کردیم» ابتر بماند یا رفع مسئولیت کند. اگر قرار است نماینده‌ای از مجلس کنونی به خاطر عدم عمل به توصیه رهبری مبنی بر دخالت نکردن در انتصابات رد صلاحیت شود و این طور سفت و سخت به فرامین رهبری جامه عمل پوشیده شود، همین دست‌اندرکاران باید نسبت به راهبرد مشارکت و رقابت رهبری نیز به همین سان حساس باشند. مر قانون پایه و اساس است، اما اقناع اجتماعی صرفاً از عالم حقوق نمی‌گذرد. مقایسه‌ها و استقرا‌ها و قیاس‌ها در عرصه اجتماعی خود عاملی برای رونق یا عدم رونق انتخابات در میدان رأی‌دهندگان است؛ بنابراین ممکن است از یک سو دست اندرکاران متهم به سخت‌گیری بیشتر از قانون شوند و وسواس بیشتری از آنان دیده شود، اما از سوی دیگر برای تحقق راهبرد رقابت – خصوصاً بعد از اغتشاشات ۱۴۰۱- به «اجتهاد تساهلی» برای تحقق امر ولایت نیاز است. اکنون که مدعیان ولایتمداری در عرصه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی هستند این توقع بیشتر از آنان می‌رود. کسانی را که با اصول انقلاب اسلامی درنیفتاده‌اند و صرفاً در یک «منطق موقعیت» به‌خاطر ضعف شخصیتی و غلبه عواطف تهمت یا دروغی گفته‌اند (مانند پزشکیان) یا وابستگی فکری ندارند، اما فهم و تحلیلشان همین قدر است می‌توان در پروسه «اجتهاد تساهلی» در صحنه رقابت دید. نهایت این است که چهار نفر با نمره ۱۰ وارد مجلس می‌شوند، اما هم امر، ولی محقق می‌شود هم دشمنی که منتظر سنجاق ماه‌های پسامهسا به انتخابات است، مأیوس خواهد شد. خناسان و سکولار‌ها گزاره خالص‌سازی را ابتدا درمیان گذاشته‌اند و تمام سعی خود را برای باورپذیرکردن آن به‌کار گرفته‌اند. این‌ها کسانی هستند که وقتی در قدرت بودند صحبت از «جارو کردن» می‌کردند، اما حال می‌توان مستمسک‌سازی آنان را نیز به محاق برد. دشمنان نیز جایگاه مردمی نظام جمهوری اسلامی را از راهپیمایی ۲۲ بهمن یا روز قدس نمی‌شناسند. آنان تفسیر و تحلیل مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی را از رأی ارائه می‌دهند، زیرا رأی از جهت کمی، کیفی و جهت‌گیری با عدد تحلیل می‌شود و قابلیت بزرگ‌تر کردن «نمود» از «بود» نیست. معتقدم شرایط موجود منطقه و کشور رسالتی فراتر از قانون‌دانی و اجرای قانون برعهده دست‌اندرکاران انتخابات می‌گذارد و حزب‌الله هم چشم به تحقق راهبرد‌های مقام معظم رهبری، خصوصاً راهبرد مشارکت و رقابت دوخته است. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰منطق خلوص سازی 🔻خلوص که شما مطرح مي‌کنيد - که ما بايست از فرصت استفاده کنيم و حالا که غربال شد، يک عده‌اي را که ناخالصي دارند، از دائره خارج کنيم - چيزي نيست که با دعوا و کشمکش و گريبان اين و آن را گرفتن و با حرکت تند و فشارآلود به وجود بيايد؛ خلوص در يک مجموعه که اينجوري حاصل نمي‌شود؛ ما به اين، مأمور هم نيستيم. 🔻در صدر اسلام، خوب، با پيغمبر اکرم يک عده بودند؛ سلمان بود، اباذر بود، ابي‌بن‌کعب بود، عمار بود، کي بود، کي بود؛ اينها درجه‌ي اول و خالص‌ترينها بودند؛ عده‌اي ديگر از اينها يک مقداري متوسط‌تر بودند؛ يک عده‌اي بودند که گاهي اوقات پيغمبر حتّي به اينها تشر هم مي‌زد. اگر فرض کنيد پيغمبر در همان جامعه‌ي چند هزار نفري - که کار خالص‌سازي خيلي آسانتر بود از يک جامعه‌ي هفتاد ميليوني کشور ما – مي‌خواست خالص‌سازي کند، چه کار مي‌کرد؟ چي برايش مي‌ماند؟ 🔻آن که يک گناهي کرده، بايد مي‌رفت؛ آن که يک تشري شنفته، بايد مي‌رفت؛ آن که در يک وقتي که نبايد از پيغمبر اجازه‌ي مرخصي بگيرد، اجازه‌ي مرخصي گرفته، بايد مي‌رفت؛ آن که زکاتش را يک خرده دير داده، بايد مي‌رفت؛ خوب، کسي نمي‌ماند. 🔻امروز هم همين جور است. اينجوري نيست که شما بيائيد افراد ضعاف‌الايمان را از دائره خارج کنيد، به بهانه‌ي اينکه مي‌خواهيم خالص کنيم؛ نه، 🔻شما هرچه مي‌توانيد، دائره‌ي خلّصين را توسعه بدهيد؛ کاري کنيد که افراد خالصي که مي‌توانند جامعه‌ي شما را خالص کنند، در جامعه بيشتر شوند؛ اين خوب است. 🔻 از خودتان شروع کنيد؛ دور و بر خودتان، خانواده‌ي خودتان، دوستان خودتان، تشکل خودتان، بيرون از تشکل خودتان. هرچه مي‌توانيد، در حوزه‌ي نفوذ تشکل خود، براي بالا آوردن ميزان خلوص‌هاي فردي و جمعي تلاش کنيد؛ که نتيجه‌ي آن، خلوص روزافزون جامعه‌ي شما خواهد شد. راه خالص کردن اين است. 31 مرداد 1389 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰تجمع بزرگ مردمی حمایت از مردم مظلوم غزه شنبه 27 آبان ساعت 15 تهران - میدان انقلاب 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰جنایت‌های انگلیس در غزه در ۱۰۶ سال گذشته 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 عمده‌‌ترین وظیفه جوانان حزب‌‌الّلهی و انقلابی چیست؟ 🔻 به نظر من، جوانان انقلابی دانشگاه - چون بحث دانشجو را داریم - سعی کنند خوب درس بخوانند؛ خوب فکر و معرفتشان را بالا ببرند. سعی کنند در محیط خودشان اثر بگذارند؛ فعال باشند، نه منفعل؛ روی محیط خودشان، اثر فکری و روانی بگذارند. 🔻 این شدنی است. یک جوان گاهی اوقات میتواند مجموعه پیرامونی خودش را - کلاس را، استاد را و حتّی دانشگاه را - زیر تأثیر شخصیت معنوی خودش قرار دهد. 🔻 البته این کار با سیاسیکاری به‌‌دست نمیآید؛ با معنویت به‌دست میآید، با صفا به‌دست میآید، با استحکام رابطه با خدا به‌دست میآید. 🔻 عزیزان من! رابطه با خدا را جدّی بگیرید. شما جوانید؛ به آن اهمیت بدهید، با خدا حرف بزنید، از خدا بخواهید. مناجات، نماز، نماز با حال و با توجّه، برای شما خیلی لازم است. مبادا اینها را به حاشیه برانید. (بیانات در جلسه پرسش و پاسخ دانشگاه تهران ‌ ۷۷/۲/۲۲) 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 راه دست‌یابی به نظرات امام (ره) چیست؟ 🔹نظرات امام یک مجموعه است و خوشبختانه بیانات امام ثبت شده است و همین است که هست. مثل همه‌ی متونی که از آنها میشود تفکر گوینده را استنباط کرد؛ منتها با شیوه‌ی درستِ استنباط. 🔹شیوه‌ی درستِ استنباط این است که همه حرفها را ببینند، آنها را در کنار هم قرار بدهند؛ 🔹توی آنها عام هست، خاص هست؛ مطلق هست، مقید هست. 🔹حرفها را باید با همدیگر سنجید، تطبیق کرد؛ 🔹مجموع این حرفها، نظر امام است. 🔹البته کار خیلی ساده‌ای نیست، اما روشن است که باید چه کار کنیم: یک کار اجتهادی است؛ اجتهادی است که از عهده‌ی شما جوانها برمیآید. بنشینند واقعاً گروه‌های کاری در زمینه‌های مختلف، نظر امام را استنباط کنند، از گفته‌های امام به دست بیاورند. (دیدار دانشجویان با ۸۷/۷/۷) 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 آیا ما به عنوان سربازان انقلاب و فعالان جریانات دانشجویی انقلابی باید عینا از همان موضعی سخن بگوییم که رهبری معظم به اقتضای جایگاه رفیع ولایی و سکانداری کشتی انقلاب از آن سخن می گویند؟ 🔻میگویند آیا ما هم باید مثل رهبری موضع بگیریم یا نه؟ خوب، رهبری یک تکلیفی دارد، ما یک تکلیف دیگر داریم. 🔻ببینید، نبادا کسی تصور کند که رهبری یک نظری دارد که برخلاف آنچه که به عنوان نظر رسمی مطرح میشود، در خفا به بعضی از خواص و خلّصین، آن نظر را منتقل میکند که اجراء کنند؛ مطلقاً چنین چیزی نیست. 🔻اگر کسی چنین تصور کند، تصور خطائی است؛ اگر نسبت بدهد، گناه کبیره‌ای انجام داده. نظرات و مواضع رهبری همینی است که صریحاً اعلام میشود؛ همینی است که من صریحاً اعلام میکنم. 🔻 چند سال قبل که یک قتلی اتفاق افتاده بود و دشمنان جنجال کردند، تبلیغات کردند و گفتند اینها فتوا داشتند، دستور داشتند، و میخواستند یک جوری پای رهبری را میان بکشند، توی نماز جمعه گفتم: اگر من یک وقتی اعتقاد پیدا کنم که یک نفری واجب‌القتل است، این را توی نماز جمعه علنی خواهم گفت. نه جایز است، نه شایسته است که مواضع دیگری غیر از آنچه که رهبری به صورت علنی و صریح به عنوان مواضع خودش اعلام میکند، وجود داشته باشد؛ نه، همینی است که دارم میگویم. 🔻 البته ممکن است کیفیت روزه گرفتن شما با بنده، نماز خواندن شما با بنده یک تفاوتهائی داشته باشد. خوب، شما جوانید، دانشجوئید؛ فعالیت دینی شما، فعالیت اجتماعی شما جوانانه است؛ با رفتار پیرمردانه‌ی پیرمردها طبعاً تفاوت پیدا میکند. از این تفاوتهای قهری و طبیعی نمیشود صرف‌نظر کرد. (بیانات در دیدار دانشجویان در یازدهمین روزماه رمضان ۸۹/۶/۱) 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
12.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰غرب چگونه غرب شد؟ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰این رسانه است که واقعیت ها را برای ما می سازد! 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰حلقه کیان 🔹عبدالکريم سروش در مورد اعضاي حلقه کيان مي‌گويد: 🔻«حلقه خاص كيان، خود افرادي بودند كه مستقيما در داخل موسسه كيان كار مي‌كردند اعم از سردبير و هيات مديره و پاره‌اي از نويسندگان مجله. 🔻البته بايد اشاره كنم كه به فاصله كمي قبل از انتخاب آقاي خاتمي، وقتي كه من پس از يازده ماه سفر تحميلي به خارج، به ايران بازگشتم، حلقه‌اي از دوستان در كيان تشكيل شد كه جلسات هفتگي داشتند و من هم در آنجا شركت مي‌كردم... 🔻علاوه بر آقاي تهراني و شمس، آقايان حجاريان، آرمين، مرتضي مرديها، اكبر گنجي، آرش نراقي، ابراهيم سلطاني، محسن سازگارا، جواد كاشي، حسين قاضيان، ناصر هاديان، مصطفي تاج‌زاده و گاهي پسر خود من سروش دباغ در آن جلسات شركت مي‌كردند. 🔻 شايد تنها چند نفر را از قلم انداخته باشم اما اينها افرادي بودند كه با كيان همكاري نزديك داشتند و عموما آثارشان در كيان چاپ مي‌شد.» 💢("دوم خرداد به زيان كيان تمام شد"، سايت سروش، دي 1386) 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
13.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🦚 چرا انتخابات اسفند ۱۴۰۲ اهمیت دارد؟ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰حزب اعتماد ملی با این نگاه ساخته شد! 🔹مهدی کروبی در نامه به رهبری (تابستان 1384): 🔻وفاداری به راه امام، دين نسبت به اسلام و انقلاب و قدرشناسی نسبت به مردم، حقير را از عافيت‌جويی بر حذر می‌دارد. 🔻لذا تصميم به تشکيل حزبی فراگير و غيرحکومتی گرفته‌ام. 🔻خوشبختانه سفرهای چهار ماه اخير، اينجانب را با ميليون‌ها ‌ايرانی متدين، خالص و دلسوز آشنا کرد که دغدغه اصلی آنها حفظ اصول و در عين حال رفع مشکلات فراوان جامعه است و اکنون مطمئن هستم اکثر آنها آمادگی دارند در تشکيل حزبی فراگير با اينجانب همکاری نمايند. 🔻حزبی که اينجانب تشکيل می‌دهم - و هر کس که اکثريت اعضا خواستند دبيرکل آن خواهد بود - 🔻هم از حيثيت ملت بزرگ و شريف ايران دفاع خواهد کرد و 🔻هم برای شفاف شدن مواضع و تقويت مبانی تحزب اقدام می‌نمايد و 🔻هم به شدت با دو گروه که دشمنان اصلی انقلاب و کشور هستند، يعنی اقتدارگرايان متحجر و ، مرزبندی خواهد داشت. 🔻حزب مورد نظر اينجانب به شدت در برابر کسانی که با رای مردم مخالف هستند - و حتی از ابراز ‌اين عقيده متحجرانه ابا ندارند - ‌ايستادگی خواهد کرد و اگر لازم باشد آنها را به مردم معرفی می‌کند. 💢💢پینوشت: آیا حزب اعتماد ملی در طول دو دهه فعالیت با ، مرزبندی داشته است!؟ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
1700299676160vcpjufn79pn1p9qoco170dati1-۱.pdf
1.32M
🔰پاسخ به شبهات رایج پیرامون طوفان الاقصی 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 لازمه پذیرش مسئولیت در نظام اسلامی 🔹یکی از توطئه‌های دشمن در چند سال اخیر این بوده است که بتواند آدمهای نامعتقد به آرمان اسلامی را در صفوف مسؤولان بالای کشور نفوذ دهد؛ برای این‌که انسجام مدیران ارشد کشور به هم بخورد. این خطر بزرگی است. 🔹البته مدیران کشور هم مثل بقیه‌ی مردم در هر مسأله‌ای آراء و عقایدی دارند و عقاید آنها برای خودشان محترم است؛ ولی دو نکته وجود دارد: 🔹یکی این‌که اگر کسی در نظام جمهوری اسلامی در مسؤولیتی مشغول کار است، ولی آرمانهای نظام جمهوری اسلامی را آن‌گونه که امام بزرگوار ترسیم کرده است و در قانون اساسی تجسم پیدا کرده، در دلش قبول ندارد، اشغال آن پست برای او است. 🔻آن‌جایی که صحبت از مسائل اساسی نظام اسلامی است، 🔻آن‌جایی که وحدت دین و سیاست مطرح است، 🔻آن‌جایی که اصول قانون اساسی مورد نظر است، 🔻 آن‌جایی که الزام به تبعیت از دین و شریعت مطرح است، 🔻اگر یک مسؤول عقیده‌ای غیر از این دارد، می‌تواند شهروند جمهوری اسلامی باشد - مانعی ندارد - اما نمی‌تواند مسؤول باشد؛ 🔻بخصوص در مسؤولیتهای بالا. مدیران ارشد، نمایندگان مجلس و مسؤولان عالی‌مقام قوه‌ی قضایی، 🔻درعین‌حال که مسؤولیت مهمی در نظام جمهوری اسلامی دارند، نمی‌توانند به آرمانهای نظام جمهوری اسلامی و اصول قانون اساسی اعتقادی نداشته باشند؛ چون اعتقاد انسان در عمل و گفتار او اثر می‌گذارد. ▪️بیانات در دیدار مردم اصفهان‌ 1380/08/08 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
ااا - فلسطین از منظر امام خامنه ای.pdf
2.15M
🔰 فلسطین از منظر امام خامنه ای 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 اگر مسلمین مجتمع بودند، هر کدام یک سطل آب به اسرائیل می‌ریختند او را سیل می‌برد. 24 مرداد 1358 if the Muslims would have united and each of them poured a bucket of water on Israel, it would be carried away by the resulting flood. 15 August 1975 حضرت روح الله💚 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 هیچ قدرتی نمی‌تواند آتش قلب ملت مظلومی را که برای رسیدن به آزادی و استقلال قیام کرده است، فرو نشاند. ۴ آبان ۱۳۵۷ History testifies that no power can put out the fire set in the hearts of an oppressed nation who has stood up for its freedom and independence. October 26, 1978 حضرت روح الله💚 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 مظلومها را جزو بشر حساب نمی‌کنند. حقوق بشر می‌گویند. حقوق بشر یعنی حقوق ظالمها... باید همه این ملتها بیچون و چرا تحت قدرت آنها باشند و نفس نکشند. اینها منطق ظالمهاست که اقلیت هستند. 05 آذر 1358 They would not consider the deprived as human beings. When they refer to human rights, they have in mind the rights of the tyrants. Human rights will allow them to plunder our oil reserves and give us nothing instead. The benefits will go to them. Every nation is supposed to obey them. So, this is the logic of the tyrants, who are in minority. November ۲۶, ۱۹۷۹ حضرت روح الله💚 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰و مستضعفان که اکثریت قاطع جهان را تشکیل می‌دهند مطمئن باشند که وعده حق تعالی نزدیک است و ستاره نحس مستکبران رو به زوال و افول است. 10 مرداد 1360 The oppressed people, who constitute the overwhelming majority of the world, should rest assured that God's promise is near fulfillment and the jinxed star of the superpowers is on the wane. August 1981 حضرت روح الله💚 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰دلیل همبستگی بومیان آمریکا و کانادا با فلسطینیان چیست؟ برشی از جدال اپیزود 383 پنج شنبه ۲۵ ابان سارا لاریجانی لینک کامل برنامه : https://youtube.com/live/Opb7mVg_RpM?feature=share 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰امیرالمؤمنین ❤️ فرمودند: 🔹به خدا سوگند اگر اقلیمهای هفتگانه روی زمین با آنچه در زیر آسمانهایش قرار دارد به من داده شود تا خدا را با گرفتن پوست جوی از دهان مورچه ای نافرمانی کنم هرگز نخواهم کرد)؛ «وَ اللّهِ لَوْ أُعْطِیتُ الاَْقَالِیمَ السَّبْعَةَ بِمَا تَحْتَ أَفْلاَکهَا، عَلَی أَنْ أَعْصِی اللّهَ فِی نَمْلَة أَسْلُبُهَا جُلْبَ شَعِیرَة مَا فَعَلْتُهُ». 🔹سپس به بیان دلیل آن می پردازد و می فرماید: (به یقین دنیای شما نزد من از برگ درختی در دهان ملخی که در حال جویدن آن باشد پست تر و بی ارزش تر است)؛ «وَ إِنَّ دُنْیاکمْ عِنْدِی لَاَهْوَنُ مِنْ وَرَقَة فِی فَمِ جَرَادَة تَقْضَمُهَا» 🔹در تأکید آن می فرماید: (علی را با نعمتهای فانی دنیا و لذتهای ناپایدار آن چه کار؟!)؛ «مَا لِعَلِی وَ لِنَعِیم یفْنَی، وَ لَذَّة لا تَبْقَی!». 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
منتظری - مسایل پوشش و حجاب.pdf
3.2M
🔰 دیدگاه آقای منتظری، مرجع تقلید اصلاح طلبان! در مورد مساله پوشش و زنان در اسلام 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 اولویت سرمایه‌گذاران در کشورهای مختلف کدام بازار است؟ 🔹 در ایران حدود یک‌سوم از مردم سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات را ترجیح می‌دهند که این نوع سرمایه‌گذاری در کشورهای آمریکا و چین به‌عنوان دو اقتصاد بزرگ دنیا، رتبه اول را دارد. در ایران خرید طلا و سکه، در رتبه دوم قرار دارد، نکته جالب اینکه در ترکیه حدود نیمی از مردم این کشور سرمایه‌گذاری در زمینه طلا را ترجیح می‌دهند و خرید ملک در ترکیه پس از طلا قرار دارد. نکته مهم در این مقایسه این است که در بسیاری از کشورها مانند ایران، سرمایه‌گذاری در بازار سهام اولویت اصلی سرمایه‌گذاری محسوب نمی‌شود و حتی در آمریکا حدود یک‌پنجم مردم، مایل به سرمایه‌گذاری در این بازار هستند. البته که متناسب با پیشرفت بازارهای سرمایه و تنوع ابزارهای مالی، سهم سرمایه‌گذاری در بورس رشد می‌کند. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj