eitaa logo
بیم موج
1.3هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.3هزار ویدیو
81 فایل
قال مولانا امیرالمؤمنین ❤ : وَ اللَهَ اللَهَ فِی الجِهَادِ بِاَموَالِکُم وَ اَنفُسِکُم وَ اَلسِنَتِکُم فِی سَبِیلِ اللَه چو غلام آفتابم هم از آفتاب گویم نه شبم نه شب پرستم که حدیث خواب گویم ادمین: @bimemoj1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺فاصله‌گذاری با رادیکالیسم 🔹مروری بر ضرورت تکاپوی انتخاباتی اصلاح‌طلبان گذر زمان ما را به انتخابات حساس 1402 نزدیک می‌کند. انتخاباتی که در آن سرنوشت دو مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تعیین خواهد شد و حتی می‌تواند نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آینده را نیز متأثر کند. طبیعی است که در این مسیر شاهد فعالیت‌های متنوع بازیگران سیاسی خواهیم بود که هر یک تلاش دارند تا به نحوی اوضاع را برای بهره‌گیری بیشتر جریان و جناح سیاسی خود هموار کنند. در همین ایام، اصلاح‌طلبان به تغییراتی در جبهه اصلاحات دست زدند؛ هم برخی از اعضای جدید و جوان را وارد شورا کردند و هم ریاست آن را پس از دو سال از پیرجبهه اصلاحات، یعنی «بهزاد نبوی» گرفتند و به «آذر منصوری» سپردند. این تکاپو هر چند می‌تواند حرکتی مبارک و معطوف به پرشور شدن انتخابات قلمداد شود، اما به نظر می‌رسد انتخاب دبیرکل حزب اتحاد ملت‌ـ که رادیکال‌ترین حزب اردوگاه اصلاح‌طلبان شناخته می‌شود‌ـ انتخاب پرحاشیه‌ای است که کار را برای فعالیت این جریان دشوار خواهد کرد؛ چرا که حساسیت‌ها را نسبت به این اردوگاه بیشتر کرده و عبور از موانع را سخت‌تر خواهد کرد. حساسیت‌هایی که در زمان ریاست بهزاد نبوی وجود نداشت و وی به دلیل عقلانیت سیاسی مناسب و تجربه و پختگی بیشتر می‌توانست در تنظیم روابط و تعاملات این اردوگاه با حاکمیت و دیگر احزاب سیاسی مناسب‌تر عمل کند. تلاش دیگر در این ایام، مصاحبه تفضیلی «سعید حجاریان» یکی دیگر از اصلاح‌طلبان رادیکال با روزنامه «اعتماد» است که در این چند روزه واکنش‌های بسیاری را به همراه داشته است. او در اظهاراتش ابراز می‌دارد: «اصلاحات و اصلاح‌طلبان به بیرون از دایره قدرت پرتاب شده‌اند و بسیار بعید است بتوانند دوباره به آن دایره بازگردند.» البته مجری این اقدام را حاکمیت می‌داند. این در حالی است که اولاً این ادعا انطباق درستی با واقعیت ندارد و ثانیاً اگر هم این اظهارات فرافکنانه صحیح باشد، باز هم این مردم بوده‌اند که در انتخابات‌ گذشته، اقبالی به اصلاح‌طلبان نداشته‌اند و عملکرد مجلس دهم و دولت دوازدهم در کنار تمایلات رادیکال این جریان بوده که حاصل آن ناکامی در انتخابات شده است! وی در ادامه بر همان خط ناامیدسازی می‌دمد و این بار از فرض‌های شش‌گانه‌ای صحبت می‌کند که اصلاح‌طلبان باید به آن توجه داشته باشند و شرط حضور آنان در انتخابات را اینگونه مطرح می‌کند: «آقای رئیسی به ‌نحوی از كابینه استعفا دهد یا به‌ دلیل عدم كفایت عزل شود» و سرآخر جمع‌بندی می‌کند: «اصلاح‌طلبان انتخابات را تحریم نمی‌كنند، اما دیگر دست به كار عبث نمی‌زنند، چون التفات پیدا كرده‌اند قانون كاغذ است و قدرت پشت قانون و مجری آن اهمیت فراوان دارد. از جمله كارهای عبث تشكیل فراكسیون ۱۰ نفره در اتمسفر دولت آقای رئیسی است.» مشروط کردن حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات به برکناری رئیس‌جمهور منتخب مردم را می‌توان اوج اقتدارگرایی و غلیان خوی فاشیستی و کینه‌های جناحی افرادی دانست که سالیان متمادی است خود را سردمدار دموکراسی معرفی می‌کنند! اما اکنون در مقام ذبح رأی مردم برآمده‌اند. این افراد جز بر طبل تنش و درگیری و واگرایی اجتماعی نمی‌کوبند. این در حالی است که حتی اگر این جریان بتواند پیروز انتخابات هم شود و در خردادماه 1403 کار خود را آغاز کند، تنها یک سال باید با دولت منتخب مردم تعامل داشته باشد و با پایان سال چهارم دولت، این انتخاب مردم در بهار 1404 است که تکلیف رئیس‌جمهور آینده را مشخص خواهد کرد. چنین اظهارنظرکنندگانی هر چند معتقدند در حال توصیف وضعیت هستند و قضاوت را به خوانندگان و مردم باید سپرد، اما واقعیت آن است که در حال القای یأس به جامعه و ناامیدسازی افکار عمومی هستند. گویا نسبت رسالت نخبگانی و رابطه بین نخبگان و توده‌ها را فراموش کرده‌اند و به یاد ندارند که این نگاه آنان است که می‌تواند موتور محرک جامعه با عامل انفعال و سکون توده‌ها شود! مواضع حجاریان آنقدر رادیکال و مأیوس‌کننده است که حتی روزنامه اعتماد نیز مسئولیت آن را بر عهده نمی‌گیرد و در همان ابتدا در توضیحی ضروری می‌نویسد: «برخی از گفت‌وگوهای روزنامه اعتماد حاوی مطالبی است که برای آشنایی با نظرات صاحبان‌نظر و اندیشه در بحث‌های مهم نظری مطرح می‌شود، ‌گفتنی است که نباید آنهارا نظر روزنامه تلقی کرد. این گفت‌وگوی حجاریان نیز از آن دسته است.»
اصلاح‌طلبان اگر می‌خواهند در این مقطع تاریخ به رسالت خود به خوبی عمل کنند و سهمی در قدرت داشته باشند، باید تلاش کنند تا موانع تکاپوی انتخاباتی خود را کنار بگذارند. به واقع میدان به طیف رادیکال نداده و آنها را حاشیه‌نشین کنند و از دیگر سو عقلا و مدبرانی را که تدبیر و عقلانیت را بر احساسات و هیجانات ترجیح می‌دهند، در صدر اردوگاه خود بنشانند و تلاش کنند شرایط را برای بازی بزرگ اسفندماه آماده کنند. بدون شک، چنین آرایشی است که می‌تواند پالس مثبت برای دیگر بازیگران انتخابات داشته باشد و آنان نیز در حرکتی وفاق‌گونه به استقبال این تغییر رفتار اصلاح‌طلبان خواهند رفت و حاصل آن رونقی برای انتخابات خواهد بود که البته تعیین‌کننده پیروز انتخابات مردم خواهند بود. ✍️مهدی سعیدی 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @Bimemoj
🔰 اهل عبادت با این که امام رضوان‌اللَّه علیه از سابق هم اهل عبادت بود - ما شنیده بودیم و اطّلاع داشتیم - اما این اواخر که به پایان عمر خود نزدیکتر میشد، با این که انسان وقتی پیر و خسته میشود، همچنان که همه کارهای دیگر برایش سخت میشود، نماز خواندن و عبادت کردن و دعا خواندن هم سخت میگردد، و جوان همچنان که ورزش را راحت میکند، عبادت را هم راحت‌تر انجام میدهد و نماز را هم راحت‌تر میخواند - در عین حال پیری و از کارافتادگی تضرّع و توجّه و اهتمام و گریه‌اش هم بیشتر میشد و خدای متعال هم به همان نسبت، کارها را درست میکرد و جور میآورد. 2 شهریور 1376 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
💢روح و حقیقت غدیر 🔹عید غدیر خم که در مکتب اهل بیت(علیه‌السلام) و ادبیات شیعه از آن با عنوان «عیدالله الاکبر» یاد کرده‌اند را می‌توان سرفصلی نو در سیاست‌ورزی و ارائه الگوی حکومت دینی دانست. در این روز خداوند متعال با تثبیت ضابطه حکمرانی اسلامی و تعیین مصداق ولایت و رهبری جامعه، دین خود را کامل و نعمتش را بر آدمیان تمام نمود و «اسلام با ولایت» را به عنوان دین مطلوب و مورد رضایت خود برای هدایت بشریت معرفی نمود. 🔸برای فهم دقیق حماسه غدیر باید به این مقدمه توجه نمود که اسلام آخرین و کامل‌ترین نسخه هدایت بشری است که از طریق خاتم‌النبیین(ص) ارائه گردیده است. نگاه اسلام نگاهی فردگرایانه و تلاش برای هدایت معدودی از مردم در یک زمان و مکان خاص نیست، بلکه اسلام آن نسخه شفابخشی است که برای هدایت تمام بشریت در همه زمان‌ها و مکان‌ها آمده است. لازمه چنین هدایتی داشتن اقتدار و توانایی اثرگذاری بر تمام ابعاد جامعه است. چنین دینی نمی‌تواند نسبت به مهم‌ترین نهادهای اجتماعی اثرگذار بر سرنوشت آدمیان بی‌توجه باشد. چطور می‌توان در جامعه‌ای که حاکمیت و ساختار و کارگزاران آن مبتنی بر شرک و بی‌خدایی چینش شده، انتظار داشت که توده‌ها و اکثریت جامعه به سمت اهداف دین که نجات انسان از اسارت‌های درونی و بیرونی از طریق عبودیت و بندگی و اطاعت خداوند متعال است حرکت کنند!؟ لذا دین برای تحقق اهداف خود نمی‌تواند نسخه‌ای برای حکومت و اداره جامعه نداشته باشد. 🔹غدیر فراتر از آن آمده است تا این حقیقت را آشکار سازد که تنها شایستگان حق حاکمیت دارند و حکومتی که مبتنی بر صلاحیت‌ها اسلامی شکل نگیرد، نامشروع خواهد بود. به واقع غدیر بنیانگذار قاعده و معیار در حکومت‌داری است و این ویژگی‌ها را در سه‌گانه فقاهت و عدالت و درایت منحصر می‌کند. از سویی دیگر غدیر با معرفی اميرالمؤمنين(ع) به عنوان اسوه و الگوی حاکمیت، مسئله‌ چگونگی حکمرانی را نیز تعیین تکلیف کرده است. در این الگو اگر اهداف حکومت اسلامی را تحقق چهارگانه عدالت، امنیت، رفاهت، معنویت بدانیم، مکتب غدیر این حقیقت را آشکار می‌سازد که این مهم از طریق آموزه‌هایی چون تحقق تمسک به شرع مقدس، اجرای حدود الهی، مردم‌سالاری دینی، عدالت‌ورزی حاکمان و کارگزارن نظام اسلامی، اولویت دادن به محرومان و مستضعفان و... ممکن خواهد بود. 🔸در دنیای جاهلیت ثانی که نفسانیت و اهواء آدمی خود را در قالب خرد ابزاری و نظام لیبرال دموکراسی غرب صورت‌بندی کرده است، تنها راه تحقق عدالت و آزادی و امنیت و سعادت بشری بازگشت و تمسک به غدیر خواهد بود. ✍🏻مهدی سعیدی 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬چرخ دنده‌هاي خونين انقلاب صنعتي در غرب 🔻غارت ثروت ملت‌هاي سراسر جهان و انباشت آن در اروپا در طول قرن شانزدهم و هفدهم ميلادي، به تدريج چرخ دنده‌هاي صنعت غرب را در نبمه دوم قرن هجدهم به حرکت در آورد. 🔻چرخ دنده هايي که به خون ميليون ها انسان بي‌گناه آلوده شده است! 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 حدود نهی از منکر قانون‌شکنی جرم است. تخلّف از قانون و خروج از مدار قانونی برای مقابله با هر چیزی که به نظر انسان منکر می‌آید - بدون اجازه حکومت - خودش یک جرم است؛ مگر نهی از منکر زبانی، که بارها گفتیم نهی از منکر زبانی جایز و واجب و وظیفه همه است و در هیچ شرایطی هم ساقط نمیشود؛ اما آن‌جایی که نوبت اجرا و عمل برسد، همه باید طبق قوانین عمل کنند. هیچ چیزی مجوّز این نیست که بگویند چون نیروی انتظامی و قوّه قضایّیه عمل نکردند، خودمان وارد میدان شدیم؛ نخیر، آن روزی که لازم باشد مردم برای حادثه‌ای خودشان وارد عمل شوند، رهبری صریحاً به آنها خواهد گفت. 11 مرداد 1380 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 اسناد منتشرنشده ساواک درباره برادران رجوی چه می‌گویند؟ نیمه‌ی نادیده‌ی عفو مسعود رجوی توسط شاه https://psri.ir/?id=on0649rj 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
💥 ‏این فوتبالیستها و سلبریتیا رو می بینید که حاضرن به خاطر یه قرارداد یا پول بیشتر تیم محبوب یا وطنشونو بفروشن! 💥 هیچی خواستم بگم یه شیرمرد 22 ساله داشتیم که چند نفر مثل لاشخور ریختن سرش با چاقو، سنگ و... تا تونستن زدنش که دست از آرمانش برداره اما برنداشت و خود خدا خریدش️ 💥‌ آرمان عزیز تولدت مبارک 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
1_3601089568.pdf
10.76M
📚 علی از زبان علی یا زندگانی امیر مومنان علی بن ابی طالب علیه السلام ✏️ نویسنده: سید جعفر شهیدی 🇮🇷 ناشر: دفتر نشر فرهنگ اسلامی ⏳تاریخ نشر: ۱۳۹۱ / چاپ سی و نهم 📄 تعداد صفحات: ۲۰۸ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
554710_143.pdf
4.34M
📚 انسان دویست و پنجاه ساله (حلقه دوم) ✏️نویسنده: سید علی خامنه ای (مقام معظم رهبری) 📖 گردآوری: مرکز صهبا 🇮🇷 ناشر: موسسه جهادی ⏳تاریخ نشر: ۱۳۹۱ ه.ش / چاپ دوازدهم 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅زن زندگی آزادی را هرگز فراموش نمی‌کنیم! ❇️تفسیر بردگان خانگی از چماق ارباب فرانسوی را فراموش نمیکنیم ⭕️غرب در قرن ۱۷ ده میلیون ده میلیون کشتار میکرد ❌در قرن ۱۹ دو میلیون دو میلیون کشتار میکرد 💯غرب این توسعه و پیشرفت را با دانش و علم و تکنولوژی بدست نیاورد بلکه با کشتار و غارت جهان بدست آورد. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ در بلژیک! 🔹موزه‌ی آفریقای به‌عنوان یک باغ وحش انسانی افتتاح شد؛ در این موزه بیش از ۲۰۰ نفر که از کنگو ربوده شده بودند را به نمایش می‌گذاشتند! یعنی با انسان‌ها مانند حیوانات باغ وحش رفتار می‌کردند. 🔺در زمان لئوپولد، پادشاه بلژیک، همه‌ی کشور کنگو به مزرعه‌ی برده تبدیل شده بود. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰حسین مرعشی: اختلاف بین دوم خردادی‌ها در مجلس زیاد شده و توقعات سُنی‌ها و کُردها و افراد دیگر برای داشتن موقعیتی در کمیسیون‌های مهم، یا هیأت‌رئیسه برآورده نشده و آن‌ها زده شده‌اند و به علاوه مجمع روحانیون و مشارکتی‌ها اختلاف نظر دارند و رأی ندادن آقای کروبی به فوریت اصلاحیه قانون مطبوعات، نمودی از آن است و به اختلافات دامن می‌زند. 💢 رفسنجانی (سه شنبه 31 خرداد 1379 ) 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @BIMEMOJ
🔰 عصر آقایان [علی] آقامحمدی، [سیدحسین] مرعشی، سیدحسین هاشمی، علی [هاشمی]، محسن [هاشمی] و مهدی [هاشمی] آمدند. درباره انصراف یا ماندن و نامزد ریاست ‌شدن در مجلس مشاوره نهایی شد؛ مهدی هم برای متن نهایی اعلان انصراف، کمک کرد. در مذاکرات و مشاوره‌های امروز و روزهای گذشته، نکات زیر به دست آمد: ۱- جناح راست، تلاش می‌کنند که من در مجلس باشم تا نیروهای [حزب] کارگزاران هم به خاطر من، از چپ‌ها جدا شوند و مجموعه راست و کارگزاران و مستقل‌ها، اکثریت مجلس را داشته باشد. ۲- چپ‌ها و بخصوص مشارکتی‌ها، تلاش می‌کنند که در مجلس نباشم که کارگزاران از آن‌ها جدا نشوند و مستقل‌ها هم با محافظه‌کاران، در یک مجموعه قرار نگیرند. ۳- رسانه‌های خارجی و ضدانقلاب و لیبرال‌ها در داخل فعال‌اند که من به مجلس نروم تا نیروهای وفادار به انقلاب پراکنده باشند و هستند کسانی هم که مایل‌اند، من در مجلس باشم تا درگیری بین من و طرفداران من با چپ‌ها باشد و آن‌ها از این اختلاف، استفاده سیاسی ببرند و هر دو طرف را ضعیف‌ کنند. 💢 رفسنجانی (پنجشنبه 5 خرداد 1379 ) 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @BIMEMOJ
🔰 با آقای خاتمی و آقای کروبی، در مورد هیأت‌رئیسه مجلس صحبت شد. گفتند، اصرار جبهه مشارکت برای حضور یک سُنّی در هیأت‌رئیسه، کار توافق را مشکل ‌کرده و باعث اعتراض بعضی از مراجع قم، مثل آقایان [حسین] وحید [خراسانی] و [لطف‌الله] صافی‌گلپایگانی هم شده و نیز مراجع به حضور بعضی از نمایندگان زن با مانتو و روسری و بدون چادر در مجلس، اعتراض دارند و ممکن است اعتراض‌شان را اعلان کنند. 💢 رفسنجانی (شنبه 14 خرداد 1379 ) 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @BIMEMOJ
🔰 عصر آقای [علی] لاریجانی، [رئیس سازمان صداوسیما] آمد و گفت، علمای قم، منجمله آقایان [حسین] وحید [خراسانی]، [ناصر] مکارم [شیرازی]، [لطف‌الله] صافی [گلپایگانی] و میرزاجوادآقا تبریزی، به آقای [سیدمحمد] خاتمی، [رئیس‌جمهور] و آقای [مهدی] کروبی، [رئیس مجلس شورای اسلامی]، پیغام داده‌اند که اگر فردی سُنّی را در هیأت رئیسه مجلس بگذارند، آن‌ها علیه این کار بیانیه می‌دهند و مبارزه می‌کنند و مصوبات مجلس را بی‌اعتبار اعلان می‌کنند. 💢 رفسنجانی (دوشنبه 16 خرداد 1379 ) 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @BIMEMOJ
🔰 آقای لاریجانی، به طور خصوصی گفت، آیت‌الله خامنه‌ای، توسط آقای [سیدعلی‌اصغر] حجازی به آقایان [مهدی] کروبی، [رئیس مجلس] و ، گفته‌اند که نباید مجلس، اصلاحیه قانون مطبوعات را به این صورت مطرح کند؛ چون بازی سیاسی است و نه اصلاح قانون. آن‌ها هم به ناچار متوقف ‌کرده و نخواسته‌اند بگویند، رهبری جلوگیری کرده‌اند. 💢 رفسنجانی (پنجشنبه 26 خرداد 1379 ) 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @BIMEMOJ
🇮🇷 📝 آقای رییسی! شما ناهار خوردید؟؟😊 🍃🌹🍃 🔻ناهار خوردید یا: 🤔 👈🏻مشغول تکمیل فرآیند عضویت در شانگهای بودید؟ 👈🏻یامشغول مذاکرات مهم صلح با کشورهای حاشیه ، و قطع ید صهیونیست‌ها از منطقه بودید؟ 👈🏻یا مشغول سفرهای بسیار مهم به سوریه و اندونزی و ونزوئلا و نیکاراگوئه و انعقاد قراردادهای بسیار مهم اقتصادی و تجاری بودید؟ 👈🏻یا مشغول احیای بودید؟ 👈🏻یا مشغول احیای کارخانجات تعطیل‌شده در دولت قبل، و رونق تولید بودید؟ 👈🏻یا مشغول احیای معادن تعطیل‌شده بودید؟ 👈🏻یا مشغول تکمیل اتصال ریلی رشت آستارا بودید؟؟ 👈🏻یا مشغول تسویه بدهی‌های سنگین دولت قبل بودید؟ 👈🏻یا مشغول حل و فصل اختلاف گازی با ترکمنستان و پرداخت بدهی دولت روحانی به آنها بودید؟ 👈🏻یا مشغول ساخت خانه‌های بودید که روحانی پولش را گرفته و نساخته است؟؟ 👈🏻یا مشغول آزادسازی پولهای بلوکه‌شده ایران در سایر کشورها بودید؟ 👈🏻یا مشغول تعاملات مهم تجاری به کشورهای جهان، بدون FATF و بودید؟؟ 👈🏻یا مشغول خرید ۵۰ فروند هواپیما برای ملت( و نه برای نورچشمی‌ها)، بودید؟؟ ✅ دکتر جون! بفرما ناهار!😍 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @BIMEMOJ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙خیبر را کسی فتح می‌کند که ... 🎤 گوینده: محمد گنجی لیسار 🎧 تدوین: زهرا بابایی ساطی ✒️ نویسنده: هاجر صفاییه، الهه زمان وزیری | عضو شوید 👇 https://eitaa.com/joinchat/2090795453Cd379beb21b 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @BIMEMOJ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیخودی از کنکور نترسید، کنکور چیز معمولی است. ان‌شاءالله قبول هم میشوید.... 13 تیر 1402 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @BIMEMOJ
🔰علیّ بن ابی طالب، ولیُ الله اعظم شد ❤️❤️❤️ خیالش باز، شعری بر لبم بی اختیار آورد که اوصاف علی طبع مرا اینگونه بار آورد کلاف شعر دارم، سالها کارم غزل بافی ست دراین بازار آشفته، علی تحسین کند کافی ست نوشتم شاعرش هستم، عجب وهم و خیالاتی نوشتم بی علی هیچم، چه توضیح اضافاتی... نوشتم شمس... دیدم گنبدش زیباتر از آن است نوشتم کعبه و دیدم نجف بالاتر از آن است به قرآن سر زدم دیدم علی گویا تراز آن است نوشتم عرش...دیدم مرتضی اعلی تر از آن است شبیه جبرئیل از درک این اوصاف درماندم صد و ده بار امشب قل هوالله احد خواندم من از شوقش زمین خوردم، ولی مولا بلندم کرد همیشه یاعلی گفتم، علی از جا بلندم کرد سَر و سِرّ مرا با او، کسی جز او نمی داند علی نادیده می بیند،علی ننوشته می خواند چه بهتر ازهمین اول بگویم حرف آخر را کسی از ابتدا تا انتها نشناخت حیدر را کسی نشناخت حیدر را به غیر از مصطفی وقتی... گره زد دست خود را سخت در دست خدا وقتی.... ...به چشم حاجیان شور تماشا می رسید آنروز کنار برکه ای دریا به دریا می رسید آنروز نگاه نافذ احمد، زمین را در تصرف داشت زمان هم از نبی انگار دستور توقف داشت نفس ها حبس شد...، در سینه ها خوف و رجا افتاد بدون همهمه زنگ شتر ها از صدا افتاد زمینِ گرمِ صحرا از پریشانی سراسر بود همه باخویش می گفتند آیا حج آخر بود؟! نبی فرمود بسم الله،ای ارض و سما بشنو! گواهی باش ای تاریخ! پیغام مرا بشنو دوباره صحبت از اسرار خلقت می کنم آری ولی این مرتبه اتمام حجّت میکنم آری تفاوت در میان حق و باطل چیست، معلوم است؟ بدون این خبر اسلام کامل نیست، مفهوم است؟ نمانَد زحمت پیغمبران بیهوده، ای مردم! نه اینکه حرف من باشد خدا فرموده، ای مردم! نبی همدوش مولا آسمان ها را هوایی کرد خدا از شاهکار آفرینش رو نمایی کرد نبی فریاد زد، بر عالم و آدم مسلم شد علیّ بن ابی طالب، ولیُ الله اعظم شد برای خاتم پیغمبران جزاو نگینی نیست شهادت می دهم جز او امیرالمومنینی نیست شکاف کعبه آیا ماند در نزد شما مغفول؟ طواف مرتضی کردید آری ((حَجُّکم مقبول)) الهی گُر نگیرد آتش خاموشِ بعضی ها الهی که بسوزد پنبه ی در گوش بعضی ها پیمبر گفت آری انتظار آمد به سر دیگر ازین دنیای فانی بسته ام بار سفر دیگر وصیت می کنم هرکس که من مولای او هستم بداند این علی هارون و من موسای او هستم که عقبی بی علی  فانی و دنیا باعلی باقی غدیر خم به جوش آمد...الا یا ایها الساقی! امام المتقین، عین الیقین، حبل المتین، حیدر عَماد الآصفین، شمس المبین، یعسوب دین، حیدر علی غایب، علی حاضر، هُوالاوّل هُوَالآخِر  علی پنهان، علی پیدا، هُوَالباطن هُوَالظاهر ((اَشدّاء علی الکفار)) قَتّال العرب... یعنی... جهان از شوکتش فریاد زد: یاللعجب، یعنی... ...خدا وقت تماشایش، دلِ بی طاقتی دارد خوشا قنبر برای خود چه اعلی حضرتی دارد پناه آهِ مظلومان کجا فکر خلافت داشت؟ علی بی تاج و مسند نیز بر دلها حکومت داشت برایش فتح خیبر مثل تفریحی در اوقات است دلِ مسکین به دست آوردنش فتح الفتوحات است میان جنگ هم شمشیر او چون تیغ جراحی ست  اگر خون ریخت،درمان کرد،اعجازش یداللهی ست ریاضت دیده هم از خاک با جادوگری، زر ساخت هنر او داشت که از خاک پای خود ابوذر ساخت عوالم را ببین،آتش علی دریا علی گفته که حتی دشمنش در وصف او ((لولا علی)) گفته... علی هرگز نمی بندد به روی هیچ کس در را کسی از ابتدا تا انتها نشناخت حیدر را 💚 ❤️ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
✅ مهمانی بزرگ غدیر و سرمایه اجتماعی 👈 در چند ماه گذشته تحلیل‌های زیادی راجع به کاهش سرمایه اجتماعی نظام به قلم‌ها آمد تا جایی که برخی ساده اندیشان را دچار توهمات موهوم کرده و سخن از انقلاب(شورش) و ... می‌کردند. البته فشارهای اقتصادی و برخی کاستی‌ها آحاد مردم را عصبانی کرده است، اما در کنار آن مسائل، جمعیت انبوهی که از میدان "آزادی" تا میدان "امام حسین ع " را پر کردند، چگونه باید تحلیل کرد؟ آیا این جمعیت خواهان انقلاب جدید از نوع لیبرال آن هستند؟ اما چند نکته: ۱) این جمعیت انبوه که با یک فراخوان نسبتا ساده و برای یک ارزش دینی به خیابان آمدند، نشان از ظرفیت‌های فراوان نظام برای بسیج مردمی و نمایش انسجام ملی دارد که باید هر از چند گاهی آن را تکرار نمود. ۲) حضور افراد با ظواهر مختلف که بدون هیچ گونه تنش و چالشی به یک منظور گرد هم آمده بودند، پادزهری برای دو قطبی سازان جامعه بود. ۳) کار رسانه ای و تبلیغاتی روی این مانور بی‌نظیر مردمی باید با شدت و گستره فراوان در دستور کار قرار گیرد. ۴) شک نکنید بدخواهان خارجی و خائنان خارج نشین و دنباله‌های آنها در داخل در سانه‌ها و روزنامه‌های خود از فردا دنبال بهانه و موضوعاتی می‌گردند که این مانور عظیم را بی‌اثر کنند و اگر بهانه هم پیدا نکنند، آن را خلق می‌کنند. مراقب کید جدید آنها و ستون پنجم آنها در رسانه‌های داخلی باشیم. سخن آخر آنکه: ای علی جان! چه گنجینه بزرگی برای اسلام و نظام اسلامی ایران هستی، کاش دستورات شما را در نهج البلاغه بهتر بفهمیم و حاکمان و شهروندان مو به مو به آنها عمل کنیم. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 در انتظار شهادت 🔻در آن روز، بنا نبود که فقط شهید بهشتی به شهادت برسد؛ بلکه بنا بود همه کشته بشوند. 🔻یعنی آنها طرح را فقط برای شهید که نریختند. آقای و من و آقای و دیگران هم قرار بود در آن حادثه کشته بشویم. 🔻در انقلاب، تمام این چهره‌های معروف و همه‌کاره‌ی انقلاب، در معرض شهادت قرار داشتند و از این قضیه، روگردانی نداشتند. 🔻بعد از شهادت شهید ، معلوم شد که این پا در انقلاب هست و عافیت نیست. همه فهمیدند که خطر مرگ، خیلی جدی و روبه‌رو، این مسؤولان را تهدید میکند. در عین حال، اینها این‌طور قرص و محکم ایستادند. 29 خرداد 1369 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj