eitaa logo
بینش مطهر کرمان
259 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
905 ویدیو
61 فایل
شبکه ای با هدف تربیت مربیانی جهت ایجاد نظام فکری اسلام ناب محمدی ( ص)
مشاهده در ایتا
دانلود
‏ننه کبری مادر بزرگ بنابی که آلزایمر داره، کرونا گرفته و چون اطرافیانش را نمی شناسه؛فکر می‌کنه پرستارها، بچه‌هاشن و بیمارستان هم خونشه ،واس همین اصرار داره که رو زمین بخوابه؛ اونام اینجوری باهاش تا میکنن.❤️😊 بیمارستان_امام_خمینی_بناب ما ملت امام حسینیم
5-3.mp3
13.42M
هرشب یک صوت از کتاب مهدویت بینش مطهر✅ 🔉 موضوع : تکامل اجتماعی بشریت ، وظیفه ما در عصر ظهور - قسمت سوم فایل پنجم کتاب @binesh_motahar_kerman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️سگ بندگی؟!!🐶 در هیئتی که سقف تفکر افراد سگ بودن ائمه ی طاهر و پاکمان است، سرباز امام زمان در نمیآد.🚫 🔴گفت؛ رسول ترک هم خودشو سگ دید دم خیمه ی امام حسین(ع)..گفت من سگ حسینم..⁉️ گفتم؛ داداش رسول ترک چون عرق میخورد وجودش از حالت انسانی تخریب شده بود..اما چون وفادار بود به حالت سگ تو خواب دیدنش.. این دلیل بر این نیست که بگیم ما سگ اهل بیتیم..⛔️ خداوند هم وجود حیوانی درون ما قرار داده و هم وجود عالی انسانی الهی.. وقتی گناه میکنیم، روحمون، وجودمون تخدیر و تخریب میشه..از حالت انسانی تنزل پیدا میکنیم..به حالت حیوانی در میآیم..و بعضی ها از حیوانات هم بدتر میشن، که خدا فرمود؛(اولئک کالانعام بل هم اضلّ...)⚠️ اما انسان باید وجودشو پاک کنه از گناهان و بیاد بالا.. از حالت حیوانی گناه بیاد بالا به عالم فرشته ها برسه..از عالم فرشته ها هم بره بالاتر به عالم نور و خلیفه اللهی برسه..به لقاءالله... مثل شهداء بزرگوارمون... چرا در برخی هیئت ها همش کف مسائل را در ذهن ها تلقین میکنند؟؟ چرا سقف مسائل انسان الهی که خلیفه اللهی هست را تقویت نمی کنند؟؟!! @binesh_motahar_kerman
7.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنان عطاء الله مهاجرانی در باره امروز ودیروز حوزه علمیه @binesh_motahar_kerman
بسم الله الرحمن الرحیم 💢شلاق تنگ نظریهای مذهبی بر جان صاحبان فضیلت خوارج مردمی تنگ نظر و كوته دید بودند. در افقی بسیار پست فكر می كردند. اسلام و مسلمانی را در چهاردیواری اندیشه های محدود خود محصور كرده بودند. مانند همه ی كوته نظران دیگر مدعی بودند كه همه بد می فهمند و یا اصلاً نمی فهمند و همگان راه خطا می روند و همه جهنمی هستند. این گونه كوته نظران اول كاری كه می كنند این است كه تنگ نظری خود را به صورت یك عقیده ی دینی درمی آورند، رحمت خدا را محدود می كنند، خداوند را همواره بر كرسی غضب می نشانند و منتظر اینكه از بنده اش لغزشی پیدا شود و به عذاب ابد كشیده شود. یكی از اصول عقاید خوارج این بود كه مرتكب گناه كبیره (مثلاً دروغ یا غیبت یا شرب خمر) كافر است و از اسلام بیرون است و مستحق خلود در آتش است. علیهذا جز عده ی بسیار معدودی از بشر، همه مخلّد در آتش جهنم اند. تنگ نظری مذهبی از خصیصه های خوارج است اما امروز آن را باز در جامعه ی اسلامی می بینیم. این همان است كه گفتیم خوارج شعارشان از بین رفته و مرده است اما روح مذهبشان كم و بیش در میان بعضی افراد و طبقات همچنان زنده و باقی است. بعضی از خشك مغزان را می بینیم كه جز خود و عده ای بسیار معدود مانند خود، همه ی مردم جهان را با دید كفر و الحاد می نگرند و دایره ی اسلام و مسلمانی را بسیار محدود خیال می كنند. در دوره های بعد، جمود و جهالت و تنسُّك و مقدس مآبی و تنگ نظری آنها برای دیگران باقی ماند اما شجاعت و شهامت و فداكاری از میان رفت. خوارج بی شهامت یعنی مقدس مآبان ترسو، شمشیر پولادین را به كناری گذاشتند و از امر به معروف و نهی از منكر صاحبان قدرت كه برایشان خطر ایجاد می كرد صرف نظر كردند و با شمشیر زبان به جان صاحبان فضیلت افتادند. هر صاحب فضیلتی را به نوعی متهم كردند، به طوری كه در تاریخ اسلام كمتر صاحب فضیلتی را می توان یافت كه هدف تیر تهمت این طبقه واقع نشده باشد. یكی را گفتند منكر خدا، دیگری را گفتند منكر معاد، سومی را گفتند منكر معراج جسمانی و چهارمی را گفتند صوفی، پنجمی را چیز دیگر و همین طور، به طوری كه اگر نظر این احمقان را ملاك قرار دهیم هیچ وقت هیچ دانشمند واقعی مسلمان نبوده است. وقتی كه علی تكفیر بشود، تكلیف دیگران روشن است. بوعلی سینا، خواجه نصیرالدین طوسی، صدرالمتألهین شیرازی، فیض كاشانی، سیدجمال الدین اسدآبادی و اخیراً محمد اقبال پاكستانی از كسانی هستند كه از این جام جرعه ای به كامشان ریخته شده است. 🔹استاد شهید مرتضی مطهری ره🔹 @binesh_motahar_kerman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ویژگیهای انسانی که بوی ناب انسانیت میدهد از زبان شهید بهشتی @binesh_motahar_kerman
شهیدمطهری و سکولار ۱.جدایی دین از عرصه سیاست و حکومت؛ تعریفِ شایعِ سکولاریسم است. در این تعریف، دخالت دین در امور سیاسی و حکومتی مورد انکار و نفی قرار گرفته است. 2. جدایی دین و دنیا؛ در تعریف پیشین، تنها مشارکت دین در عرصه حکومت و سیاست نفی شده بود، اما در این تعریف هر نوع فعالیت دین در عرصه های دنیوی و اجتماعی، حتی آموزشی نفی شده است. مبنای این تعریف تفسیر تجربی دینی و روانشناسی از دین است که آن را به امر فردی و قلبی فرو می کاهد. 3. نفی دین؛ رویکرد افراطی علیه دین، نه حذف آن از عرصه اجتماع و دنیا، بلکه حذف آن از ذهن و دل انسانی است. در این نگرش، آموزه های فراطبیعی مورد نقد و جرح قرار می گیرد و چون دین نیز از مصادیق بارز آن است، به نفی و پاک کردن صورت آن از ذهن انسانی پرداخته می شود. @binesh_motahar_kerman