eitaa logo
بینش‌ مطهر شهرستان‌های‌تهران
181 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
564 ویدیو
87 فایل
شعبه مرکز بینش مطهر در شهرستان های استان تهران (شهرستان های ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت، شهریار، دماوند، واوان، اسلامشهر و ...) ارتباط با مدیریت کانال @sireh_shohada جهت ثبت نام در دوره ها و اطلاع از برنامه زمانی کلاسها ارتباط با @Seilsepour
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ص خ
👆👆👆 آفت دین
هدایت شده از ص خ
بیشتر دعا کنیم که خدا از ما بگیرد تا بدهد....
هدایت شده از ص خ
چه کارهایی «خفیف شمردن نماز» به حساب می‌آید؟ *یکی از گناهان، استخفاف نماز یعنی سبک شمردن نماز است. نماز نخواندن یک گناه بزرگ است، و نماز خواندن اما نماز را خفیف شمردن، استخفاف کردن، بی‌اهمیت تلقی کردن گناه دیگری است. *یعنی چه نماز را سبک می‌شمارد؟ یعنی وقت و فرصت دارد، مى‌تواند نماز خوبى با آرامش بخواند ولى نمى‌خواند. نماز ظهر و عصر را تا نزدیک غروب نمى‌خواند، نزدیک غروب که شد یک وضوى سریعى مى‌گیرد و بعد با عجله یک نمازى مى‌خواند و فوراً مهرش را مى‌گذارد آن طرف؛ نمازى که نه مقدمه دارد نه مؤخره، نه آرامش دارد و نه حضور قلب. طورى عمل مى‌کند که خوب دیگر این هم یک کارى است و باید نمازمان را هم بخوانیم. این، خفیف شمردن نماز است. *این‌جور نماز خواندن خیلى فرق دارد با آن نمازى که انسان به استقبالش مى‌رود؛ اول ظهر که مى‌شود با آرامش کامل مى‌رود وضو مى‌گیرد، وضویی با آداب. بعد مى‌آید در مصلّاى خود اذان و اقامه مى‌گوید و با خیال راحت و فراغ خاطر نماز مى‌خواند. «السّلام علیکم» را که گفت فوراً در نمى‌رود؛ مدتى بعد از نمازْ با آرامش قلب تعقیب مى‌خواند و ذکر خدا مى‌گوید. این علامت این است که نماز در این خانه احترام دارد. 📚 آزادی معنوی، ص86-85
هدایت شده از ص خ
👈 علت اینکه در فقه اسلام در میان حقوق نامی از حق آزادی نیست، این نیست که در اسلام به حق آزادی معتقد نیستند بلکه آزادی را فوق حق می‌دانند. 📝 یادداشت‌های استاد مطهری، ج3، ص244
هدایت شده از ص خ
🔴 شهید مطهری: توحید یعنی ؛ خدا محبوب و مطلوب اول انسان باشد و هر چه غیر خدا هست تابع این محبوب و به خاطر این محبوب، محبوب باشد 🌺 🍃 📚 آشنایی با قرآن، ج6، ص240
هدایت شده از ص خ
مهاجرالی الله و رسوله
هدایت شده از ص خ
👆👆👆اثر مسافرت
اندیشه جوی هنرمند خانم یوسفلو، تصویر استاد شهید مرتضی مطهری را به سبک ترام نقطه ای طراحی و در دهمین جلسه دوره بینش مطهر به دبیرخانه استان آذربایجان غربی تقدیم نمودند.
هدایت شده از 
بسم الله الرحمن الرحیم شرف مطهری در آن است که این مجموعه را به خون خویش امضا کرده و بر آن پیرایه شهادت بسته است و سرافرازی امت اسلامی در آن است که پرچمداران و پیشروانش درستی و راستی این راه را از بن دندان باور کرده و برای آن جان باخته اند.شهید مطهری باید پرچمدار و درست تر پرچم این راه شناخته شود ونسل پژوهنده و جوینده انقلابی امروز که فرزند فکری و معنوی مطهری است پاس این پدر و معلم خود را در شناختن و پیمودن راه او بداند.۱۱/۲/۶۴ تقدیم به همه فرزندان شهید مطهری
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 🌸🍃🌸🍃🌸🍃 🌸🍃🌸🍃 🌸🍃 🌸🍃موضوع بحث خدا در زندگی انسان است. 🌸🍃 زمانی که خدا در اندیشه انسان است می شود توحید نظری : 1⃣ توحید ذاتی : خدا واحد است و دو بر دار نیست. 2⃣ توحید صفاتی : صفات خدا یگانه است و مظهر ذات است و مخصوص خداست. 3⃣ توحید افعالی : تمام افعال عالم چه خیر و چه شر منبعش از خداست (لا حول ولا قوة الا با الله) یعنی خداوند قصد شر نداشته ولی در آن شر حضور داشته یعنی همین که آن شر اثر دارد یعنی خدا حضور داشته ولی نه این که خدا قصد کرده باشد و نمی گوییم خدا کار بد کرد. 🌸🍃 از خصوصیات اعتقاد به توحید این است که یک فکر و یک اندیشه ای است که خود به خود در انسان نوعی بودن و نوعی زیستن را به وجود می آورد.که می شود توحید در زندگی ⬅ توحید عملی ( توحید در پرستش ) ✅ مسئله خداو بسیاری از مسائل دیگردر عالم و در رأس همه آن مسائل، مسئله خداست که کاملاً در زندگی ما مؤثر است.مسئله خدا و اعتقاد به خدا نوعی جهان بینی به انسان می دهد که انسان خواه ناخواه فکر می کند که بنابر این من باید این جور باشم نه آن جور. یعنی اگر انسان اعتقاد به خدا نداشته باشد قهراً در چگونه بودن خودش یک جور فکر می کند و اگر اعتقاد به خدا داشته باشد در چگونه بودن خودش جور دیگر فکر می کند، نمی تواند در هر دو نحوه یک جور فکر کند. ✅ تا زمانی که توحید نظری شکل نگیرد عملاً خدا در زندگی ما حضور ندارد و یکی از مجاریش حوزه و دانشگاه است ولی ممکن است انسان با کشف و شهود ...انسان خدا را ، در زندگی نبیند. حتی ممکن است کسانی که دکترای علم الهی داشته باشند ولی حضور خدا در زندگیشان دیده نشود. ✅ اگر من با هدف خلقت و منظور خلقت هماهنگی داشته باشم، نتیجه اش سعادت می شود و اگر هماهنگی نداشته باشم و بر منظور خداوند منطبق بر خلقت من هماهنگ نباشم و ستیزه گری داشته باشم ثمره اش شقاوت و بدبختی است. این است که توحید نظری به دنبال خود توحید عملی را می آورد. ✳ اگر کسی توحید عملی را فهم کند خسارت یک دقیقه غفلت را می فهمد. 📚 خدا در زندگی انسان ص 15- 18 🌸🍃 🌸🍃 🌸🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🎉🌾🎊🎉🌾🎊🎉🌾🎊🎉🌾🎊🎉🌾🎉🌾 🎉🌾🎊🎉 🎉🌾🎊 🌾🎉 ✨ " ضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً رَجُلاً فیهِ شُرَکاءُ مُتَشاکِسُونَ وَرَجُلاً سَلَماً لِرَجُلٍ هَل یَستَوِیانِ مَثَلاً الحَمدُلِلّهِ بَل أَکثَرُهُم لا یَعلَمُون " سوره مبارکه زمر - آیه 29 ✨ [ خداوند مثالی زده است : مردی را که مملوک شریکانی است که در باره او پیوسته با هم به مشاجره، مشغول اند، و مردی که تنها تسلیم یک نفر است آیا این دو یکسان اند؟! حمد، مخصوص خداست، ولی بیشتر آنان نمی دانند.] 📚خدا در زندگی انسان ص 15 استاد مطهری (ره) 🎊🌾🎉🌾🎊🌾🎉🌾🎊🌾
بسم الله الرحمن الرحیم 📔📔📔📔سفارش کتاب📕📕📕 باعنایت به درخواست برخی اندیشه جویان به خرید برخی کتب دوره، خواهشمند است تا روز سه شنبه ۲۰ شهریور ماه هر یک از اندیشه جویانی که درخواست کتاب دارند ، ضمن ارسال نام کتاب و تصویر واریز هزینه کتاب به شماره کارت 6273811078775621 به ادمین کانال درخواست خودشان را اعلام تا ضمن جمعبندی، کتب در اسرع وقت تهیه شود. 🔔هزینه کتابها در سایت بینش مطهر مندرج گردیده است. 🔔
هدایت شده از خانواده بینش مطهر
🔺درسنامه جدید آزادی بندگی،هدف زندگی منتشر شد.🔻 #انتشارات_بینش_مطهر https://eitaa.com/bineshe_motahar https://sapp.ir/bineshemotahar
🌴✨🌴✨🌴✨🌴✨🌴 ✅ یکی از انقلاب ها که در جامعه بشری رخ می دهداسمش انقلاب فکری فرهنگی است. یعنی انقلابی که در برداشت های فکری و عقلی پیدا می شود به طوری که معیارهای فکری بشر عوض می شود و به جای آن معیارهای دیگری جانشین می شود در قیام فکری : قیام عقل است علیه یک سلسله فکرها اندیشه ها دانسته ها پذیرفته ها که انسان قبلاً در فکر خودش اینها را پذیرفته بود. یک مرتبه جریانی رخ می دهد و تمام بنیان ساختمان فکری که قبلاً داشته فرو می ریزد و به جای آن یک ساختمان فکری دیگر از نو ساخته می شود. ✅ اگر ما خواسته باشیم در جامعه یک کار عمیق انجام بدهیم باید از انقلاب فکری و فرهنگی آغاز نماییم. تا زمانی که خدا را در اندیشه مردم نیاوریم نمی توانیم سبک زندگی مردم را عوض کنیم. ❇ نکته عملی : وقتی یک تحول عمیق ایجاد شود و خدا در زندگی انسانها بیاید و مردم تکثرات را کنار بگذارند و تمام امور زندگیشان را تحت یک مولا و یک مدیریت قرار دهند هم ثبات شخصیت پیدا می کنند و هم از زندگی بیشتر لذت می برند. ✳ در ایران در ابتدای مشروطیت انقلاب سیاسی رخ داد ولی مردم به مشروطیت واقعی نرسیدند چون مردم آمادگی فکری برای این انقلاب را نداشتند. و چیزی را نمی فهمیدند. که استبداد و مشروطه یعنی چه؟ دموکراسی و آزادی یعنی چه؟ به فردی که بی اطلاع بود می گفتند مشروطه یعنی می گفت نان سنگک و کباب. وقتی میگفت زنده باد مشروطه، فکرش نان سنگک و کباب گرم بود. وقتی آدم چیزی را نفهمد نتیجه نمی دهد. ✅ اسلام در تمام شئون زندگی بشر انقلاب بوجود آورد ولی انقلاب اول باید در فکر و جهان بینی توحیدی صورت گیرد و انقلاب های دیگر باید به منزله شاخ و برگ و میوه این انقلاب باشند. ✳ خداوند در سوره مبارکه ابراهیم آیات 24 و 25 مثل آورده از کلمه طیبه به درخت پاکیزه که ریشه در اعماق زمین دارد که از زمین آب و مواد خوب را می گیرد و تنه و شاخه اش رو به آسمان است درختی که در تمام فصول میوه می دهد. آن کلمه طیبه توحید است، خداست که عین حقیقت است و بشر در عمق فطرت خود با آن آشنایی دارد. ✅ ظهور و بعثت پیامبر صلی اللّه علیه و آله و سلم دامنه دار است، نماز ، روزه، حج،.... ولی پیغمبر انقلاب خودش را از اخلاق شروع نکرد، اولین مطلبی را که فرمودند : " قولوا لااله الا اللّه تفلحوا " (نهج الفصاحه، ص 15 ) بشر بگو خدای یگانه، رستگاری پشت سرش هست. خدای یگانه انقلاب فکری است فکر است عقیده و ایمان است. پیغمبر اسلام صلی اللّه علیه و آله و سلم، انقلاب خودش را از یک انقلاب فکری و از یک جهان بینی اساسی، از یک فکر که جهان بینی انسان را از ریشه تکان می دهد ، شروع کرد. ✅ پیامبر صلی اللّه علیه و آله و سلم انقلابی در فکر ایجاد کرد که به دنبالش انقلاب های دیگر می آید. 📚خدا در زندگی انسان ص 44 -52
هدایت شده از 
بزگواران جهت ثبت نام مدارس کوثر از طریق این لینک زیر اقدام کنند 👇👇👇
مدارس کوثر ، مدارس غیر انتفاعی هستند که در حال حال حاضر 500 مدرسه در سراسر کشور تحت این عنوان مشغول به فعالیت هستند، که تا پایان سال 97 ، ان شاءالله این 500 مدرسه به 800 مدرسه ارتقاء پیدا میکند و برای تامین نیروی انسانی آن ، به 25000 نیروی انسانی نیاز هست ..و برای جذب این نیروی انسانی تا پایان سال 97، گام های متعددی در نظر گرفته شده ... گام اول : از بین طلاب خانم وآقا در تهران با عنوان معلمی پرورشی ثبت نام میکنند.. گام بعدی: از بین کسانی که دوره ی بینش مطهر رو گذروندن یا در حالا گذروندن اون هستند، در سراسر کشور، چه حوزه و چه دانشگاهی ، پذیرش صورت میگیره.. پس ، در این مرحله از همه ی عزیزانی که با مرکز بینش مطهر تماس بگیرند، مشخصات ایشون رو ثبت کرده و مربوط به هر گامی که باشند باهاشون تماس گرفته یا از طریق شماره پیام رسان ایتا که اعلام کردن، اطلاع رسانی میکنیم...
دو نقطه ضعف در مجالس عزادارى! ❗️يكى از نقاط ضعف اين است كه معمولًا، هم صاحبان مجالس و هم مستمعين آن چيزى را كه مى‌خواهند ازدحام جمعيت است. اگر جمعيت ازدحام بكند راضى است، اگر جمعيت ازدحام نكند راضى نيست. اين، نقطه ضعف است. اين جلسات كه براى اين نيست كه جمعيت ازدحام بكند يا نه! مگر ما مى‌خواهيم سان بدهیم؟ مگر ما مى‌خواهيم رژه برويم؟ هدف چيز ديگرى است. هدف آشنا شدن با حقايق و مبارزه كردن با تحريفات است. 🔷 گوينده در مقابل اين نقطه ضعف قرار مى‌گيرد، چه بكند؟ اگر بخواهد با اين نقطه ضعف مبارزه كند، حقايق را به مردم بگويد، با تحريفات مبارزه كند، با هدف صاحب مجلس و هدف مستمعين كه از جمع شدن دور يكديگر و از شلوغ شدن و از اينكه خودشان را با هم زياد ببينند خوششان مى‌آيد، جور درنمى‌آيد. و اما اگر بخواهد از اين نقطه ضعف استفاده كند، فقط در اين فكر است كه ما چه كار بكنيم كه جمعيت بيشتر جمع بشود. اينجاست كه يك عالم سر دوراهى قرار مى‌گيرد: از اين نقطه ضعف استفاده كنم، بهره‌بردارى كنم، به عبارت ديگر روى دوش اين جمعيت سوار بشوم، حالا كه اينها اين قدر احمق و نادان هستند و چنين نقطه ضعفى دارند، من هم از همين نقطه ضعف استفاده كنم؟ يا على‌رغم اين نقطه ضعف، من با آن مبارزه كنم، بروم دنبال حقيقت، چه كار دارم به اينكه اجتماع مى‌شود يا اجتماع نمى‌شود . ❗️نقطه ضعف دوم عوام الناس در مجالس عزادارى اين مسأله شور و واويلا بپا شدن است. بايد منبرى حتماً در آخر ذكر مصيبت كند و در اين ذكر مصيبت هم نه تنها مردم اشك بريزند، اشك بريزند قبول نيست، بايد مجلس از جا كنده بشود، بايد شور و واويلا بپا بشود! من نمى‌گويم مجلس از جا كنده نشود، من مى‌گويم اين نبايد هدف باشد. ✅ من مى‌گويم اگر كسى در آن مسير صحيح با بيان حقايق و واقعيات بدون آنكه يك روضه دروغى بخواند، بدون اينكه جعلى بكند، بدون اينكه تحريفى بكند، بدون اينكه براى امام حسين اصحابى بسازد كه در تاريخ نبوده و خود امام حسين آنها را نمى‌شناسد چون وجود نداشته‌اند، بدون آنكه براى امام حسين فرزندانى ذكر كند كه چنين فرزندانى در دنيا وجود نداشته‌اند، بدون اينكه براى امام حسين دشمنانى در كربلا با نام و نشان بسازد، كه اصلًا چنين كسانى وجود نداشته‌اند، اگر اشكى از روى صداقت و حقيقت ريخت، شور و واويلا هم بپاشد، مجلس هم كربلا شد، بسيار خوب؛ ولى وقتى كه نبود، آن وقت ما بايد با امام حسين بجنگيم، دشمنى كنيم؟ دروغ ببنديم؟ دروغ بگوييم؟! 📚 استاد شهید مطهری، حماسه حسینی، ج 1 ص 115 (با تلخیص)
بسم الله الرحمن الرحیم 📢📢📢📢 برنامه کلاس های بینش مطهر فردا پنجشنبه ۲۲ شهریورماه: ✳️دوره تربیت معلم و مربی: قرچک، مؤسسه اولوالألباب ساعت ۸ تا ۹:۳۰ و ۹:۳۰ تا ۱۱ آخرین مقرری کتاب بندگی انسان تحویل برگه پاسخنامه آزمون کتاب آزادی انسان(باکسر ۱۰ نمره محاسبه خواهد شد) ✅دوره تربیت مدرس ورامین، مرکز آموزش طلوع خرداد مقرری دوم کتاب بینش رفتار قرآنی ۳
بسم الله الرحمن الرحیم 📢📢📢📢 کلاس های بینش مطهر که فردا جمعه ۲۳ شهریور ماه برگزار خواهد شد: ✳️ دوره تربیت معلم و مربی ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰ ورامین، مرکز طلوع خرداد کتاب بینش رفتاری قرآنی ۱ ❌دوره تربیت مدرس برادران برگزار نمی شود❌ ❌دوره تربیت مدرس خواهران برگزار نمی شود❌
هدایت شده از روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 تصاویر دوربین مداربسته از #احترام به عقاید دیگران و #آزادی_بیان در غرب #متروی‌آلمان 🇩🇪 #حجاب 🆘 @Roshangari_ir
🌿 دوباره و دوباره تبیین ... دستور به اقامه عزای امام حسین(ع)؟ پيشوايان دين از زمان پيغمبر اكرم و زمان ائمه اطهار اكيد و بليغ داده‌اند كه بايد نام حسين بن على زنده بماند، بايد مصيبت حسين بن على هر سال بشود، ♦️ ؟ بحث در اين است. اين چه دستورى است در اسلام؟ اين همه ائمه دين به اين موضوع اهتمام داشتند؟ براى زيارت حسين بن على اين همه اهتمام و ترغيب است، اين همه تشويق است؟ ♦️ما بايد به اين دقت كنيم. ممكن است كسى بگويد: «اين براى اين است كه تسلى خاطرى براى حضرت زهرا باشد.» آيا اين حرف نيست كه بعد از هزار و چهار صد سال، هنوز حضرت زهرا احتياج به تسليت داشته باشد؟ در صورتى كه به نصّ خود امام حسين و به حكم ضرورت دين، بعد از شهادت امام حسين ديگر امام حسين و حضرت زهرا نزد يكديگر هستند. اين است؟! مگر حضرت زهرا بچه است كه بعد از هزار و چهار صد سال هنوز هم دائماً به سر خودش بزند، گريه كند، بعد ما برويم به ايشان سرسلامتى بدهيم! اين حرفها دين را مى‌كند. حسين مكتب در اسلام كرد. حسين عليه السلام نمونه عملى اصلاحى است. خواستند مكتب حسين بماند، خواستند حسين سالى يك بار با آن نداهاى شيرين و و انگيزش ظهور پيدا كند، فرياد كند: «أَ لا تَرَوْنَ إلى الْحَقَّ لا يُعْمَلُ بِهِ وَ الْباطِلَ لا يُتَناهى عَنْهُ لِيَرْغَبِ الْمُؤْمِنُ فى لِقاءِ اللَّهِ مُحِقّاً» (آیا نمی بینید به حق عمل نمی شود و از باطل نهی نمی شود؟ در چنین شرایطی باید مؤمن مهیای لقاء الهی -شهادت- شود) خواستند «الْمَوْتُ اوْلى مِنْ رُكوبِ الْعارِ» (مرگ از زندگى ننگين بهتر است) براى هميشه بماند. خواستند «لا ارَى الْمَوْتَ الّا سَعادَةً وَ الْحَياةَ مَعَ الظّالِمينَ الّا بَرَماً» (مرگ را جز سعادت و زندگی با ظالمان را جز خسارت نمی بینم) براى هميشه زنده بماند. زندگى با براى من خستگى‌آور است؛ مرگ در نظر من جز چيزى نيست. خواستند آن جمله‌هاى ديگر حسين: «خُطَّ الْمَوْتُ عَلى وُلْدِ آدَمَ مَخَطَّ الْقَلادَةِ عَلى جِيدِ الْفَتاةِ» (در چنین شرایطی مرگ و شهادت چونان گردنبند دختران بر گردن فرزندان آدم زیبنده است.) زنده بماند، «هَيْهاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ» زنده بماند. 🔸حماسه حسینی، ج۱، ص۷۸ ♦️ @SyasatMotahar 🔸تربیت‌مدرس برمبنای استادمطهری(ره)