eitaa logo
دبیرخانه بینش مطهر اصفهان
185 دنبال‌کننده
740 عکس
269 ویدیو
11 فایل
بسم‌الله ..با هدف نشر مفاهیم و مبانی شهید مرتضی مطهری در قالب سیر مطالعاتی بینش مطهر زیر نظر آقای دکتر هاشمی گلپایگانی ایجاد شده است
مشاهده در ایتا
دانلود
‎‌‌‎‌‎✨﷽✨ 🌹چگونه می توانیم باشیم؟ ۱- اطعام به دوستان و اقوام در روز عید غدیر ۲- برگزاری اجتماعات در شهر و روستا در روز عید غدیر ۳- قرار دادن شیرینی و شکلات درب مغازه و منزل در روز عید غدیر ۴- فعالیت در مورد غدیر در فضای مجازی و پیام رسان ها ۵- هدیه دادن به همسایگان، دوستان، اقوام، رفتگر محله و... ۶- تزئین ماشین در ایام غدیر ۷- تزئین درب منزل یا آپارتمان ۸- دیدار از بیماران در بیمارستان ۹- پخش سرودهای غدیری در منزل ۱۰- پوشیدن لباس نو ، لبخند و سرور . ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‎‌‎↩️ارتباط با دبیرخانه بینش مطهر اصفهان ☎️ ۰۹۱۹۶۸۲۰۶۰۱/۰۹۱۲۴۹۰۴۶۵۳ https://eitaa.com/bineshmotahar_ISF
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
↩️ارتباط با ما ☎️ ۰۹۱۹۶۸۲۰۶۰۱/۰۹۱۲۴۹۰۴۶۵۳ https://eitaa.com/bineshmotahar_ISF دیر‌یا‌زود‌ ولی‌می‌رسد‌از‌راه‌آخر یک‌نفر‌عین‌علی‌‌می‌رسد‌از‌راه‌آخر تازه‌این‌اول‌قصه‌ست‌حکایت‌باقیست ما‌همه‌زنده‌بر‌ آنیم‌که‌رجعت‌باقیست 🌸پیشاپیش عید غدیر و ولادت امام هادی علیه السلام را خدمت بزرگواران گروه و خانواده محترمتان و بالاخص محضر آقا امام زمان تبریک و تهنیت‌عرض‌مینماییم.🌸 "الّلهُــــــمَّ‌عَجِّــــــل‌لِوَلِیِّکَـــــ‌ الْفَـــــــــرَجْ" تعجیل‌درفرج‌آقاامام‌زمان‌‌صلوات ‌ ۱۴۹۳/۴/۱ ‌التماس‌دعا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 حال خونین دلان که گوید باز همسر رئیس جمهور شهیدمان، دوسه روز پیش این کلیپ رو تو کانالشون گذاشتن😭 👊 قطعا این ملت ، به کسی که توهین کنه به رئیس جمهور شهیدشون رأی نخواهند داد🌷🇮🇷 ↩️ارتباط با دبیرخانه بینش مطهر اصفهان ☎️ ۰۹۱۹۶۸۲۰۶۰۱/۰۹۱۲۴۹۰۴۶۵۳ https://eitaa.com/bineshmotahar_ISF
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سیر مطالعاتی بینش مطهر
دبیرخانه بینش مطهر اصفهان
#هشتمین_کتاب
به مناسبت هفته ولایت و عید غدیرخم 📚 سیره امیرالمومنین علیه السلام 👇 پیدایش خوارج یعنی شورشیان پیدایش آنان در جریان حکمیت است .. در جنگ صفین آخرین روزی که جنگ داشت به نفع علی ع خاتمه می‌یافت معاویه با مشورت عمروعاص دست به یک نیرنگ ماهرانه‌ای زد دستور داد قرآن‌ها را بر سر نیزه‌ها بلند کنند، که مردم ما اهل قبله و قرآنیم ،بیایید آن را در بین خویش حکم قرار دهیم .. علی ع فریاد برآورد :بزنید آنها را! این‌ها صفحه و کاغذ قرآن را بهانه کرده می‌خواهند در پناه لفظ و کتابت قرآن خودشان را حفظ کنند و بعد به همان روش ضد قرآنی خود ادامه دهند .. عده‌ای از نادان‌ها و مقدس نماهای بی تشخیص که جمعیت کثیری را تشکیل می‌دادند، فریاد برآوردند که با قرآن بجنگیم؟! جنگ ما به خاطر احیای قرآن است. .. اما نادانی و بی‌خبری همچون پرده‌ای سیاه جلوی چشم عقلشان را گرفت و از حقیقت بازشان داشت ‌گفتند: ما علاوه بر اینکه با قرآن نمی‌جنگیم، جنگ با قرآن خود منکری است و باید برای نهی آن بکوشیم و با کسانی که با قرآن می‌جنگند ،بجنگیم علی ع برای مالک پیغام فرستاد جنگ را متوقف کن و خود از صحنه برگرد ،او به پیام علی ع جواب داد: اگر چند لحظه‌ای را اجازتم دهی جنگ به پایان رسیده و دشمن نیز نابود گشته است شمشیرها را کشیدند که یا قطعه قطعه ات می‌کنیم یا بگو برگردد ...جنگ متوقف شد تا قرآن را حاکم قرار دهند مجلس حکمیت تشکیل شود و حکم‌های دو طرف بر آنچه در قرآن و سنت اتفاقی طرفین است حکومت کنند و خصومت‌ها را پایان دهند ... پس از ماه‌ها مشورت عمروعاص به ابوموسی گفت :بهتر این است به خاطر مصالح مسلمین، نه علی باشد و نه معاویه، سومی را انتخاب کنیم و آن جز عبدالله بن عمر داماد تو دیگری نیست . ابوموسی گفت: راست گفتی، اکنون تکلیف چیست ؟؟؟ ..مردم اجتماع کردند ابوموسی رو کرد به عمروعاص که بفرمایید منبر و نظریه خویش را اعلام دارید، عمر و عاص گفت: من!! تو مرد ریش سفید محترم از صحابه پیغمبر، حاشا که من چنین جسارتی را بکنم و پیش از تو سخنی بگویم ... ابوموسی به سخن درآمد که ما پس از مشورت صلاح امت را در آن دیدیم که نه علی باشد و نه معاویه و انگشترش را از انگشت دست راست بیرون آورد و گفت: من علی را از خلافت خلق کردم همچنان که این انگشتر را از انگشت بیرون آوردم عمر و عاص بر منبر نشست و گفت: سخنان ابوموسی را شنیدید که علی را از خلافت خلع کرد و من نیز او را از خلافت خلع می‌کنم همچنان که ابوموسی کرد و گفت: معاویه را به خلافت نصب می‌کنم همچنان که انگشترم را در انگشت کردم و از منبر فرود آمد!! که به وجود آورنده این جریان بودند نمی‌گفتند خطای ما در این بود که تسلیم نیرنگ معاویه و عمروعاص شدیم و جنگ را متوقف کردیم بلکه می‌گفتند: اینکه دو نفر انسان را در دین خدا حکم و داور قرار دادیم خلاف شرع و کفر بود، حاکم منحصراً خداست نه انسان آمدند پیش علی علیه السلام که نفهمیدیم و تن به حکمیت دادیم ..ماهم توبه کردیم تو هم توبه کن!! بعدها به عنوان طرفداران یک مذهب دست به فعالیت‌های تبلیغی حادی زدند .. به این نتیجه رسیدند که 🙈 👈عثمان و علی و معاویه همه بر خطا و گناهکارند و ما باید با مفاسدی که به وجود آمده مبارزه کنیم لذا مذهب تحت عنوان وظیفه امر به معروف و نهی از منکر به وجود آمد .. آنها روی همان جمود و خشکی و تعصب خاصی که داشتند می‌گفتند :امر به معروف و نهی از منکر تعبد محض است .. نه بصیرت دینی داشتند و نه بصیرت عملی 🌟سیره امیرالمومنین(ع) ص ۷۰ الی ۷۴ .... 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 ↩️ارتباط با دبیرخانه بینش مطهر اصفهان ☎️ ۰۹۱۹۶۸۲۰۶۰۱/۰۹۱۲۴۹۰۴۶۵۳ https://eitaa.com/bineshmotahar_ISF
دبیرخانه بینش مطهر اصفهان
﷽ به مناسبت هفته ولایت و عید غدیرخم #جملات_ناب 📚 سیره امیرالمومنین علیه السلام #شماره_۱👇
👇 اصول عقاید خوارج یک )تکفیر علی علیه السلام و عثمان و معاویه و اصحاب جمل و اصحاب تحکیم دو) تکفیر کسانی که قائل به کفر علی علیه السلام و عثمان و دیگران که یادآور شدیم نباشند سه) ایمان تنها عقیده قلبی نیست بلکه عمل به اوامر و ترک نواحی جز ایمان است ایمان امر مرکبی است از اعتقاد و عمل چهار) وجوب بلا شرط شورش بر والی و امام ستمگر. می‌گفتند: امر به معروف و نهی از منکر مشروط به چیزی نیست و در همه جا باید این دستور الهی انجام گیرد 👈 این‌ها به واسطه این عقاید صبح کردند در حالی که تمام مردم روی زمین را کافر و همه را مهدورالدم و مخلد در آتش می‌دانستند. 📚سیره امیرالمومنین (ع)صفحه ۷۴_۷۵ ... 🔶🔶🔶🔶🔶🔶 ↩️ارتباط با دبیرخانه بینش مطهر اصفهان ☎️ ۰۹۱۹۶۸۲۰۶۰۱/۰۹۱۲۴۹۰۴۶۵۳ https://eitaa.com/bineshmotahar_ISF
دبیرخانه بینش مطهر اصفهان
﷽ #شماره_۲ 👇 اصول عقاید خوارج یک )تکفیر علی علیه السلام و عثمان و معاویه و اصحاب جمل و
👇 عقیده خوارج درباب خلافت ✅اندیشه‌ای دموکرات ماآبانه داشتند می‌گفتند خلافت باید با انتخاب آزاد انجام گیرد و شایسته‌ترین افراد کسی است که از لحاظ ایمان و تقوا صلاحیت داشته باشد خواه از قریش باشد از قبایل برجسته و نامی باشد یا از قبایل گمنام و عقب افتاده عرب باشد یا غیر عرب آنگاه پس از انتخاب و اتمام بیعت اگر خلاف مصالح جامع اسلامی گام برداشت از خلافت از عزل می‌شود و اگر ابا کرد باید با او پیکار کرد تا کشته شود ◀️ آنچنان که شعار معروفشان «لا حکم الا لله» حکایت می‌کند و از نهج البلاغه نیز استفاده می‌شود، در ابتدا قائل بوده‌اند که مردم و اجتماع احتیاج به امام و حکومت ندارد و مردم خود باید به کتاب خدا عمل کنند ✅(نظر شیعه )خلافت امری است الهی و خلیفه باید تنها از جانب خدا تعیین گردد ✅(اهل سنت) خلافت تنها از آن قریش است و به جمله «انما الائمة من قریش» تمسک می‌جویند 📚سیره امیرالمومنین (ع)صفحه ۷۵ و ۷۶ ... 🌸🌸🌸🌸🌸🌸 ↩️ارتباط با دبیرخانه بینش مطهر اصفهان ☎️ ۰۹۱۹۶۸۲۰۶۰۱/۰۹۱۲۴۹۰۴۶۵۳ https://eitaa.com/bineshmotahar_ISF