eitaa logo
بیسیمچی
1.7هزار دنبال‌کننده
11هزار عکس
1.5هزار ویدیو
600 فایل
سلام علیکم این کانال بمنظور ارتباط معنوی،فرهنگی ،تبلیغی و مذهبی با فرهیختگان تشکیل شده استbabaii@
مشاهده در ایتا
دانلود
─═┅┅═༅ 🍃🌼🍃༅══┅─ 🌀◁{3}.. فقط بدین شرط ولیعهدی را پذیرفت که در هیچ‌یک از شئون حکومت دخالت نکند و به جنگ و صلح و عزل و نصب و تدبیر امور نپردازد ☄ و مأمون که فکر می‌کرد فعلاً در شروع کار این شرط قابل تحمل است و بعدها به تدریج می‌توان امام را به صحنه فعالیت‌های خلافتی کشانید، این شرط را از آن حضرت قبول کرد. 🗯 روشن است که با تحقق این شرط، نقشه‌ی مأمون نقش برآب می‌شد و بیشترین هدف‌های او نابرآورده می‌گشت ─═┅═༅𖣔1⃣3⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅ 🍃🌼🍃༅═┅─ 🌀◁{4}.. از این ماجرا بسی از اینها مهم‌تر است: امام با قبول ولیعهدی، دست به حرکتی می‌زند که در تاریخ زندگی ائمه پس از پایان خلافت اهل بیت در سال چهلم هجری تا آن روز و تا آخر دوران خلافت بی‌نظیر بوده است ☄ و آن برملا کردن داعیه‌ی امامت شیعی در سطح عظیم اسلام و دریدن پرده غلیظ تقیه و رساندن پیام تشیع به گوش همه مسلمان‌هاست. 🗯 تریبون عظیم خلافت در اختیار امام قرار گرفت و امام در آن سخنانی را که در طول یکصد و پنجاه سال جز در خفا و با تقیه و به خصیصین و یاران نزدیک گفته نشده بود به صدای بلند فریاد کرد و با استفاده از امکانات معمولی آن زمان که جز در اختیار خلفا و نزدیکان درجه یک آن‌ها قرار نمی‌گرفت آن را به گوش همه رساند ─═┅═༅𖣔1⃣4⃣𖣔༅┅┅─
─═┅┅═༅ 🍃🌼🍃༅══┅─ 🌀◁{5}.. و این جدائی را در نهایت وسیله‌ای برای قطع رابطه‌ی معنوی و عاطفی میان امام و مردم می‌خواست، امام در هر فرصتی خود را در معرض ارتباط با مردم قرار می‌داد، ☄ با این‌که مأمون آگاهانه مسیر حرکت امام از مدینه تا مرو را به طرزی انتخاب کرده بود که شهرهای معروف به محبت اهل بیت مانند کوفه و قم در سر راه قرار نگیرند. 🗯 امام در همان مسیر تعیین شده، از هر فرصتی برای ایجاد رابطه‌ی جدیدی میان خود و مردم استفاده کرد. ─═┅═༅𖣔1⃣5⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🍃🌼🍃༅══┅─ 🌖◁در اهواز آیات امامت را نشان داد، ☄ در بصره خود را در معرض محبت دل‌هائی که با او نامهربان بودند قرار داد، 🗯 در نیشابور حدیث سلسلةالذهب را برای همیشه به یادگار گذاشت و علاوه بر آن نشانه‌های معجزه‌آسای دیگری نیز آشکار ساخت و در جابه‌جای این سفر طولانی فرصت ارشاد مردم را مغتنم شمرد، 🍂 در مرو که سر منزل اصلی و اقامت‌گاه خلافت بود هم هرگاه فرصتی دست داد حصارهای دستگاه حکومت را برای حضور در انبوه جمعیت مردم شکافت ─═┅═༅𖣔1⃣6⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🍃🌼🍃༅══┅─ 🌀◁{7}.. از سوی امام به سکوت و سازش تشویق نشدند بلکه قرائن حاکی از آن است که وضع جدید امام موجب دل‌گرمی آنان شد ☄ و شورش‌گرانی که بیشترین دوران‌های عمر خود را در کوه‌های صعب‌العبور و آبادی‌های دوردست و با سختی و دشواری می‌گذراندند 🗯 با حمایت امام علی‌بن‌موسی‌الرضا حتی مورد احترام و تجلیل کارگزاران حکومت در شهرهای مختلف نیز قرار گرفتند 🍂 مأمون نه تنها با حضور او نتوانسته معارضان شیعی خود را به خود خوشبین و دست و زبان تند آنان را از خود و خلافت خود منصرف سازد بلکه حتی علی‌بن‌موسی مایه‌ی امان و اطمینان و تقویت روحیه آنان نیز شده است ─═┅═༅𖣔1⃣7⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🍃🌼🍃༅══┅─ 🌔◁در مدینه و مکه و دیگر اقطار مهم اسلامی نه فقط نام علی‌بن‌موسی به تهمت حرص بدنیا و عشق به مقام و منصب از رونق نیفتاده بلکه حشمت ظاهری بر عزت معنوی او افزوده شده و زبان ستایش‌گران پس از ده‌ها سال به فضل و رتبه معنوی پدران مظلوم و معصوم او گشوده شده است. ☄ کوتاه سخن آن‌که مأمون در این قمار بزرگ نه تنها چیزی بدست نیاورده که بسیاری چیزها را از دست داده و در انتظار است که بقیه را نیز از دست بدهد. 🗯 این‌جا بود که مأمون احساس شکست و خسران کرد و در صدد بر آمد که خطای فاحش خود را جبران کند و خود را محتاج آن دید که پس از این همه سرمایه‌گذاری سرانجام برای مقابله با دشمنان آشتی‌ناپذیر دستگاه‌های خلافت یعنی ائمه اهل‌بیت °علیهم‌السّلام° به همان شیوه‌ای متوسل شد که همیشه گذشتگان ظالم و فاجر او متوسل شده بودند، یعنی قتل ─═┅═༅𖣔1⃣8⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🍃🌼🍃༅══┅─ 🌖◁بدیهی است قتل امام هشتم پس از چنان موقعیت ممتاز به آسانی میسور نبود. قرائن نشان می‌دهد که مأمون پیش از اقدام قطعی خود برای به شهادت رساندن امام به کارهای دیگری دست زده است که شاید بتواند این آخرین علاج را آسان‌تر به کار برد، ☄ شایعه‌پراکنی و نقل سخنان دروغ از قول امام از جمله این تدابیر است، به گمان زیاد این‌که ناگهان در مرو شایع شد که علی‌بن‌موسی همه مردم را بردگان خود می‌داند جز با دست‌اندرکاری عمال مأمون ممکن نبود. 🗯 هنگامی‌که ابی‌الصلت این خبر را برای امام آورد حضرت فرمود: "بار الها، ای پدیدآورنده آسمان‌ها و زمین تو شاهدی که نه من و نه هیچ یک از پدرانم هرگز چنین سخنی نگفته‌ایم و این یکی از همان ستم‌هائی است که از سوی اینان به ما می‌شود ─═┅═༅𖣔1⃣9⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🍃🌼🍃༅══┅─ 🌔◁تشکیل مجالس مناظره با هر آن کسی که کمتر امیدی به غلبه او بر امام می‌رفت نیز از جمله همین تدابیر است. ☄ هنگامی‌که امام، مناظره کنندگان ادیان و مذاهب مختلف را در بحث عمومی خود منکوب کرد و آوازه دانش و حجت قاطعش در همه جا پیچید، مأمون در صدد برآمد که هر متکلم و اهل مجادله‌ای را به مجلس مناظره با امام بکشاند، شاید یک نفر در این بین بتواند امام را مجاب کند. 🗯 البته چنان که می‌دانیم هر چه تشکیل مناظرات ادامه می‌یافت قدرت علمی امام آشکارتر می‌شد و مأمون از تأثیر این وسیله نومیدتر. ─═┅═༅𖣔2⃣0⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🍃🌼🍃༅══┅─ 🌔◁در آخر چاره‌ای جز آن نیافت که به دست خود و بدون هیچ‌گونه واسطه‌ای امام را مسموم کند ☄ و همین کار را کرد و در ماه صفر دویست و سه هجری یعنی قریب دو سال پس از آوردن آن حضرت از مدینه به خراسان و یک سال و اندی پس از صدور فرمان ولیعهدی به نام آن حضرت دست خود را به جنایت بزرگ و فراموش نشدنی قتل امام آلود. اللّهــمَّ‌عَجِّـــلْ‌لِوَلِیِّک الفَــرَج پایان ─═┅═༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅═┅┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺نشست فعالان غدیر شاهین شهر نشست فعالان غدیر شاهین شهر با حضور حجه الاسلام و المسلمین دست افکن دبیر محترم بنیاد بین المللی غدیر استان اصفهان در سالن شیخ بهایی برگزار گردید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
این ملت از شور حسینی برنگردد یک گام از راه خمینی برنگردد او رفت و عالم مملو از هنگامه اوست برنامه نهضت وصیت نامه اوست مسابقه مکتب خمینی رحمه الله علیه این مسابقه در هفت قسمت ارائه خواهد شد شرکت کنندگان محترم می توانند پاسخ سوالات را از متن سخنرانی هایی که از نهم تا پانزدهم خرداد در کانال : https://eitaa.com/bisimchee1400 شبکه پیام رسان ایتا بارگزاری می شود استفاده نمایند. پاسخ را به آیدی babaii@ ارسال فرمایید مسابقه سوم / سخنرانی سوم: https://eitaa.com/bisimchee1400/14608 1-به فرموده مقام معظم رهبری مدظله العالی عزم و اراده مردم ایران برخاسته از چیست الف: وحدت ملی ب: ایرانی بودن ج: ایمان دینی د: سلاح هسته ای 2- امروز جمهورى اسلامى مسلح به چه سلاحى است كه از سلاح اتمى بالاتر و برنده‌تر است الف: سلاح اراده ب: ايمان مردم ج: الف و ب د:هیچکدام 3-اراده‌ى خداى متعال به نفع يك ملت، تابع اراده‌ى کیست الف:اراده ملت ب:اراده دولت ج:اراده مجلس د: اراده نظامی "این سخنرانی مربوط یه سال 1399می باشد"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌┄═┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ 🇮🇷 🕊.... 🇮🇷 ─══༅🍃📔📓🍃༅┅┅─ 🔍☆◁ 📖☆◁ 📖☆◁ اول ─┅═༅🍃📓📔🍃•༅┅═─ ۝◁جنــــاب استـــــاد ❏◁سوال 🆔@ilyan313 ⏰ســــاعت:19/00 🔮گفتمان 🆔 @ammareyon ‎‎‌‌‌‌‌🆔 @bisimchee1400 ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ 🚫 برداری از و کنفرانس ها و ها و بدون اجازه و به هر نحوی‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌─═┅═༅𖣔🌺𖣔༅══┅─ 🔮
─═┅═༅🍃📔🍃༅══┅─ ❖‌◁اللّهُمّ… ألبِسْنِی زِینَهَ المُتّقینَ فی… إفشاءِ العارِفَهِ و سَترِ العائِبَهِ‌. از زیورهای مردم صالح و باتقوا : افشا کردن خوبی‌ها و پوشاندن بدی‌ها. ❍ دو نکته در تبیین این فراز قابل توجه است ¤◁(1)..یکی این که افشا کردن خوبی‌ها و پوشاندن بدی‌ها از صفات و ویژگی‌های خداوند متعال است:یَا مَنْ‌ أَظْهَرَ الْجَمِیلَ‌ وَ سَتَرَ الْقَبِیح. ‌ ✪ این کار خداست که خوبی‌های انسان را منتشر می‌کند و بدی‌های او را می‌پوشاند؛ لذا اگر انسان بخواهد به خدا نزدیک شود و به معرفت حقیقی دست پیدا کند یکی از برنامه‌ها همین متخلق شدن به اخلاق الهی است. ─═┅═༅𖣔1⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓🍃༅══┅─ ❏◁در روایتی از امیر المؤمنین علیه السّلام چنین نقل شده است.. ✪ لَیسَ‌ العِلمُ‌ فِی‌ السَّماءِ فَیُنزَلُ إلَیکُم، ولا فی تُخومِ الأَرضِ فَیُخرَجُ لَکُم، ولکِنَّ العِلمَ مَجبولٌ فی قُلوبِکُم، تَأَدَّبوا بِآدابِ الروحانیون یَظهَر لَکُم. ❍ دانش، نه در آسمان است که بر شما فرود آید، و نه در زیر زمین تا برایتان بیرون آید؛ بلکه دانش در دل‌هایتان سرشته شده است. به آداب خدا، متأدّب شوید تا برایتان آشکار گردد. ─═┅═༅𖣔2⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📔🍃༅══┅─ ¤◁(2)..نکته دیگر که نکته ای است اجتماعی، این است که از عوامل صلاح ذات البین که در فراز قبل آمده بود، همین است که انسان بدی دیگران را بپوشاند و خوبی آنها را منتشر کند. ❖‌ اگر دنبال جامعه اسلامی متحد هستیم که افراد آن همه در کنار هم و بدون اختلاف زندگی کنند، باید به این اخلاق الهی متخلق شویم؛ ❍ ولی اگر بر عکس عمل کنیم و بدی دیگران را افشا کنیم و خوبی آنها را بپوشانیم، برادری و اتحاد از بین می رود ✪ و نتیجه این بی اخلاقی ایجاد اختلافات از جمله اختلافات اجتماعی و سیاسی خواهد بود. ─═┅═༅𖣔3⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓🍃༅══┅─ ❏◁حضرت امام رضوان الله علیه نیز در فرمایشات خود بر این نکته تأکید داشتند. وفرمودند.. ✪ اسلام، احکام اخلاقى اش هم سیاسى است. همین حکمى که در قرآن هست که مؤمنین برادر هستند، این یک حکم اخلاقى است، یک حکم اجتماعى است، یک حکم سیاسى است . ❍ بنابراین، برای ایجاد یک نظام سیاسی قوّی که دارای وحدت کلمه باشد، باید عوامل آن ایجاد شود. یکی از عوامل آن همین است که همه ما و همه رسانه های جمعی و مجازی ما، به نشر خوبی‌ها و ستر بدی‌ها بپردازند. ❖‌ از آنجا که انسان یک موجود اجتماعی است جامعۀ بزرگی که در آن زندگی می کند از یک نظر همچون خانۀ او است و حریم آن همچون حریم خانه او محسوب می شود؛ پاکی جامعه به پاکی او کمک می کند و آلودگی آن به آلودگیش و در دین اسلام با هر کاری که جو جامعه را مسموم یا آلوده کند شدیداً مبارزه شده است. ─═┅═༅𖣔4⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📔🍃༅══┅─ ❖‌◁اشاعۀ فحشاء در نگاه اندیشمندان اسلامی به هر کار یا فعلی اطلاق می شود که گناه و معصیتی را در جامعه و در میان آحاد مردم ترویج دهند ❍ و ناگفته معلوم است که چنین افرادی غالباً در پی کشاندن اجتماع از مسیر بندگی و پاکی بسوی مرداب گندیدۀ زشتی و نادرستی هستند. این تعبیر، مفهوم وسیعی دارد که هر گونه نشر فساد و اشاعه زشتیها و قبائح و کمک به توسعۀ آن را شامل می شود. ✪البته کلمه..فاحشه یا فحشاء..در قرآن مجید غالباً در موارد انحرافات جنسی به کار رفته است ولی از نظر مفهوم لغوی چنان که «راغب» در «مفردات» گفته است ۞ فحش و فحشاء و فاحشه.. به معنی هر گونه رفتار و گفتاری است که زشتی آن بزرگ باشد و در قرآن مجید نیز گاهی در همین معنای وسیع استعمال شده است مانند..کسانی که از گناهان بزرگ و از اعمال زشت و قبیح اجتناب می کنند. ─═┅═༅𖣔5⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓🍃༅══┅─ ❏◁در قرآن کریم تنها گناهی که حتی دوست داشتن آن ولو اینکه به منصۀ ظهور و بروز نرسد دارای عذاب بوده و وعدۀ عقاب درباره اش داده شده است همین گناه اشاعۀ فحشاء می باشد ✪ آنجا که خداوند می فرماید...کسانی که دوست دارند زشتی ها در میان مردم با ایمان شیوع یابد عذاب دردناکی برای آنها در دنیا و آخرت است و خداوند می داند و شما نمی دانید. ❍ در روایات نیز به این مسأله اشاره شده و به شدت از آن نهی شده است. ❖‌ امام صادق علیه السلام فرمود..کسی که آن چه را درباره ی مؤمنی ببیند یا بشنود و برای دیگران بازگو کند جزو مصادیق آیه 19 سوره یوسف است. ─═┅═༅𖣔6⃣𖣔༅═┅┅─