هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─════༅•❥︎●❥︎•༅══┅┅─
◁(11)..#ماندن_کاروان_اسیران_کنار_دروازه_کوفه_تا_صبح_روز_دوازدهم
◉◁کاروان اسیران همراه با عمر سعد و جمعی از سپاهیانش فاصله دوازده فرسخی کربلا تا کوفه را از حدود ظهر تا شبانگاه طی کردند. لحظه ورود به شهر کوفه هوا تاریک شده بود
✪ و عمر سعد ناگزیر شد کنار دروازه کوفه درنگ کند و با استفاده از نگهبانان شب را بگذراند تا صبح هنگام اسیران را وارد کوفه کند و به دارالاماره ابن زیاد برسد
❏ به نظر می رسد در این هنگام عمر سعد پیکی را به کوفه اعزام و خبر را شبانگاه به عبیدالله بن زیاد رسانده باشد. قرائن نیز نشان می دهد که از صبح زود روز دوازدهم، شهر کوفه در محاصره و مراقبت شدید نیروها بوده است
❖ و جاسوسان، حرکات مشکوک را تحت نظر داشته اند و چند هزار نفر اوضاع را را بررسی می کردند و هیچ کس حق حمل سلاح یا خروج مسلحانه از خانه را نداشته است.
┄═┅═༅𖣔2⃣6⃣𖣔༅═┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─════༅•❥︎●❥︎•༅══┅┅─
◁(12)..#برگزاري_مجلس_ابن_زياد_ملعون
◑◁ عمر بن سعد روز يازدهم محـرم به كوفه آمد و عبـيدالله بن زيـاد، بـابرگزاري مجلس باشكوهي، اذن عمومي داد تا مردم در مجلسش حاضر شوند.
❖ آن گاه سر مقدس امام حسين عليه السلام را مقابل او گذاشتند و او به آن نگاه و تبسم مينمود و با چوبي كه در دست داشت جسارت ميكرد.
❍ در اين هنگام زيد بن ارقم برخاست و در حاليكه ميگريست، فرياد زد..چوبت را از لب و دندان حسينعليه السلام بردار كه من با چشم خود ديدم رسول خداصلوات الله لبان مبارك خويش را بر همين لب و دهان گذارده بود!
✪ ابن زياد ملعون به او گفت..اگر پيرمردي سالخورده نبودي و عقل خود را از دست نداده بودي، گردنت را ميزدم!» پس در اين هنگام زيد از جا برخاست و روانة خانهاش شد
اللّهــمَّعَجِّـــلْلِوَلِیِّک الفَــرَج
پـــــایـــــــــــــان
┄═┅═༅𖣔2⃣7⃣𖣔༅══┅─
┄═══✧❁﷽❁✧══┅┄
★#شهادت_امام_سجاد_علیه_السلام_تسلیت
🇮🇷#طرح_مشترک_400_گروه_ولایی
🇮🇷#عمـــــاریون_رهبــــریم
─┅═༅●❥︎🕋❥︎●༅┅┅─
🔍☆◁#کنفــــــــرانــــــس
📖☆◁#جهاد_تبیین
📖☆◁#احیاگر _فقه_و_علوم امام_سجاد_علیه_السلام_احیاگر _فقه_و_علوم
─┅═༅●❥︎🕋❥︎●༅┅┅─
◁جناب استاد #بـــابـــایی
۞◁سوال
🆔 @ilyan313
🗓تاریخ#یکشنبه 1402/05/08
⏰ساعت:18/00
🔮گفتمان#اتحاد_ملی_عمـــاریون
🆔 @ammareyon
🆔 @bisimchee1400
─═┅═༅𖣔🌺𖣔༅══┅─
🔮#اتحادیه_عماریون
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─════༅❥︎●•●❥︎༅══┅┅─
◑◁امام سحاد علیه السلام را می توان احیاگر فقه و علوم آل محمد صلوات الله زمینه ساز و بنیان گذار مراکز علمی و مکاتب فرهنگی و فکری شیعه دانست؛
❖ مکاتب و مراکزی که توسط شاگرد و فرزندش، امام باقر علیه السلام گسترش یافته، علوم اهل بیت علیهم السلام را در جهان آن عصر، منتشر کردند
❍ و با فقهای مذاهب مختلف اموی، عثمانی، زبیری و.. جلسه مذاکره، مباحثه و مناظره علمی برقرار و تعالیم حیات بخش اسلامی را برای آنان بیان میکرد
✪ علی بن الحسین ملقب به زین العابدین و سید السجادین در پنجم شعبان سال 38 هجری در مدینه به دنیا آمد. مادر گرامی ایشان شهربانو دختر یزدْگِرد °آخرین پادشاه ساسانی° است.
۞ امام سجاد علیه السلام دوران رشد خود را در عهد امامت امام مجتبی علیه السلام و پدر خود حسین بن علی علیه السلام سپری کرد. در کربلا حاضر شد اما به دلیل بیماری نتوانست در جنگ شرکت کند.
─┅═༅𖣔1⃣𖣔༅═┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─════༅❥︎●•●❥︎༅══┅┅─
◉◁امام سجاد علیه السلام بزرگمرد عبادت، عرفان و سجده بود، مجاهد بزرگ فی سبیل الله و در عین آن که کانون علم و اندیشه ومعرفت بود، در عین تواضع و شکوه و جلال و ابهت خاصی داشت، دارای حلم و بردباری و سعه صدر مخصوصی بود، و در یک کلمه کانون همه کمالات انسانی و ارزش های والای معنوی بود
✪ امام در شرایط خفقان اموی و مروانی باید شیوه ای نوین برای مبارزه در پیش گیرد تا بتواند آن محیط تاریک و ظلمانی و آن مردم غافل و بی خبر را از چنگ شهوات و نیز ازتسلّط دستگاه های اهریمنی خلاص کند؛ شیوه ای که هم بتواند مردم را با حقایق و معارف دین آشنا سازد و انقلابی در دنیای اسلام ایجاد کند و هم بهانه دست دشمن ندهد.
❍ امام برای بیان مفاهیم مورد نظرشان از دو شیوه استفاده کرد که عبارت اند از..
❖◁(1).. شیوه دعا که در صحیفه سجّادیه متجلی است.
❖◁(2)..شیوه موعظه که در قالب سخنان و روایات آن حضرت تبلور یافته است.
─┅═༅𖣔2⃣𖣔༅═┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─════༅❥︎●•●❥︎༅══┅┅─
◑◁از میان این دو شیوه حکیمانه، بهره گیری از شیوه دعا طرحی نو در تبیین عقاید و معارف ناب اسلام و مبارزه ای نامرئی ضد دستگاه حاکم بود
❖ با این شیوه مردم آرام آرام به بهترین شکل با اندیشه های ناب دینی آشنا شدند و یک مجموعه مؤمن، علاقه مند و صالح برای کارهای آینده به وجود آمد.
❍ دعاهای امام در عین اینکه حرکتی اخلاقی بود، مبارزه ای آرام در برابر قدرتهای اهریمنی، ولی ریشه کن کننده بود.
✪ او با این عمل و برنامه خود نشان داد که راه مبارزه در شمشیر منحصر نمی شود؛ زیرا در بعضی شرایط، شمشیر کارایی خود را به کلّی از دست می دهد و حتی نتیجه عکس میگیرد
❏ نقش دعا و ارتباط با معبودو خدا محوری در زندگی انسان،باعث پایبندی به تکالیف الهی چون نماز، روزه، حج، خمس، زکات، جهاد، توبه و مانند آن دارند
─═┅═༅𖣔3⃣𖣔༅══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─════༅❥︎●•●❥︎༅══┅┅─
◉◁خدا باوران هماره خداوند را در رفتارهای شخصی و اجتماعی خویش در نظر میگیرند و در دایره بایدها و نبایدهای الهی با کمال دقت راه رشد و بالندگی را میپیمایند. مقصد آنها رضا و رضوان الهی است و خداوند، قطبنمای تنظیم کارها و رفتار آنهاست
✪ البته خداباوری به معنی دوری گزیدن از نعمتهای الهی و رهبانیت و گوشهگیری نیست. همانگونه که اباحهگری و بیقیدی نیز از جلوههای دینداری و خدامحوری نیست و این هر دو، راه به بیراهه خواهند برد
❏ خدا باوران در عمل، بندگی را از دل و جان میپذیرند و تکالیف الهی را به انجام میرسانند و نیک میدانند که تلک حدود الله و من یطع الله.. فیها و ذلک الفوز العظیم.
❖ اینها حدود الهی است و هر کس از خدا و پیامبر او اطاعت کند، وی را به باغهایی درآورد که از زیر °درختان° آن، نهرها روان است. در آن جاودانند و این، همان کامیابی بزرگ است
─═┅═༅𖣔4⃣𖣔༅══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─════༅❥︎●•●❥︎༅══┅┅─
◑◁ایمان ویقین به خدا در جان خدا محور حالتی پدید می آورد که رفتارشان را کنترل
میکند و آنان را از لغزش وگناه باز می دارد آنان در حقیقت الحافظون لحدود الله؛ کسانی هستند که حدود الهی را رعایت میکنند
❖ بر این باورند که خدا همواره بر کارهای آنان حاضر و ناظر و از ظاهر و باطن آنان آگاه است که. الم یعلموا ان الله یعلم سرهم و نجواهم؛ آیا نمیدانند خداوند از باطن آنها و سخنان سری ایشان آگاه است.
❍ محوران هماره با مردن با گشاده رویی وتبسم سخن می گویند و به فرمان الهی گوش فرا میدهند که..وقولوا للناس حسنا؛ و با مردم به زبان خوش سخن بگویید
✪ جبرئیل امین نزد رسولالله آمد و گفت..خدای سلامت میرساند و میفرماید.. با خلق من °مردم° مدارا کن.
─═┅═༅𖣔5⃣𖣔༅═══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─════༅❥︎●•●❥︎༅══┅┅─
◉◁سعادتمندی و عاقبتبهخیری، هشیاری و برنامهریزی میطلبد. خدامحور میداند که زندگی دنیا، مرحله دیگری از حیات آدمی است که باید روزی از این مرحله نیز گذر کند.
✪ از این رو، دلبستگی به آن را تباه کننده ارزشها و فضیلتها میداند و این آیه نورانی را فرا روی خود مینهد که..ان الذین لایرجون لقاءنا..غافلون، اولئک ماواهم النار بما کانوا یکسبون.
❏ آنان که به دیدار ما •بازگشت به خداوند° امید و باور ندارند و به زندگی این جهان خشنود شدند و به آن رضایت دادند و کسانی که از نشانههای ما غافلند، اینان جایگاهشان، به سزای آنچه میکردند، آتش دوزخ است.
─══┅═༅𖣔6⃣𖣔༅══┅─