eitaa logo
بی‌تفاوت نباشیم
54 دنبال‌کننده
35 عکس
42 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘 مدیران کشور اگر فرشتۀ آسمانی هم باشند باید قدرت را تا آنجا که ممکن است از آنها بگیریم و به مردم بسپاریم. 🔘 فرمانداری که با نخبگان شهر ارتباط مستمر ندارد باید عزل شود؛ حتی اگر اهل نمازشب و عاشق ولایت باشد 🔘 مهمترین اقدام دولت سیزدهم، انجام «مردمی‌سازی دولت» و افزایش مشارکت مردم در کارهاست 🔘 برای مردمی‌سازی دولت باید سیستم بروکراسی موجود در ادارۀ کشور را کنار گذاشت 🔘 چرا دولت امیرالمؤمنین(ع) موفق نبود؟‌ دلیل اصلی‌اش این بود که مردم مشارکت لازم را نداشتند و نمی‌خواستند داشته باشند 🔘 دلیل اصلی موفقیت حکومت امام‌زمان(ع) «مشارکت و مسئولیت پذیری بالای مردم در اداره امور» است _ مقام معظم رهبری از 10 سال پیش حرکت جدیدی را به سمت مردمی‌سازی دولت آغاز کرده که این حرکت در رهنمودهای ایشان به وضوح دیده می‌شود. یادمان هست که بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری قبلی، استفاده از کلمه «‌آتش به اختیار» از سوی ایشان خیلی به چشم آمد. رهبر انقلاب صریحاً به این دولت فرمود که حضور و مشارکت مردم را در سه محورِ «تصمیم‌گیری‌ها»، «نظارت بر رفتار مدیران» و «اقدام مردم» افزایش دهید. (بیانات ۱۴۰۰/۱۰/۱۹) مهمترین وظیفه دستیاران مردمی‌سازی دولت، تقویت این سه محور برای مشارکت مردم است. دولتِ امیرالمومنین(ع) مظهرِ عدالت، زُهد و خدمت بود، اما چهار سال و نیم بیشتر دوام پیدا نکرد! چرا موفق نبود؟ دلیل اصلی این بود که مردم مشارکت لازم را نداشتند و نمی‌خواستند داشته باشند. حکومت امام زمان(عج) فقط یک تفاوت با حکومت‌های دیگر بزرگان دین دارد؛ آن هم مشارکت و مسئولیت پذیری بالای مردم در اداره امور جامعه است. بروکراسی امری غیرانسانی است؛ رویکرد بروکراسی این است که مردم دزد هستند و باید از این دزدی جلوگیری کند. بروکراسی موجود، عامل پدید آمدنِ مافیا و رانت است؛ مافیا در بخش خصوصی و رانت در بخش دولتی شکل می‌گیرد. بروکراسی موجود به کارمند یاد می‌دهد که شما کار می‌کنی و پولت را می‌گیری و مسئولیتی نداری. برخی از وزرای محترم به بنده می‌گفتند که آن‌قدر کار اداری روی سرمان ریخته که فرصت کار عملی و میدانی نداریم! این هم نتیجه بروکراسی است. امام(ره) می‌فرمود که دولت اسلامی دولتی است که اگر بودجه کم آورد، مردم از نان شبشان بزنند و به دولت بدهند. این چگونه محقق می‌شود؟ فقط در یک صورت؛ اینکه حلقه‌های میانی فعال بشوند و به مردم نشان بدهیم که کار دست خودشان است. فرمانداری که به صورت هفتگی با نخبگان شهرش جلسه نمی‌گذارد باید عزل شود؛ حتی اگر نماز شب بخواند و عاشق ولایت باشد. امیرالمومنین(ع) و فرزندانش شهید شدند تا مردم را به صحنه بیاورند. ..... یکی از اهالی محله‌های مردم‌سالار می‌گفت: دیگر برای ما فرقی نمی‌کند که دولت اصولگرا باشد یا اصلاح‌طلب؛ چون ما خودمان کارهای محله را مدیریت می‌کنیم و همه مسئولان را هم پای کار آورده‌ایم. 📌 حجت الاسلام پناهیان (رویداد توانمندسازی دستیار استانداران در امر مردمی‌سازی دولت -۱۴۰۱/۱۲/۲۱) @bitafavotnabashiiim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 پاسخی متفاوت برای این سوال که اصلا «چرا باید روزه بگیریم؟» @bitafavotnabashiiim
«به نام خدا» 📍وقتی خبر قطعی شهادت حاج احمد آمد، طنین صدایش تمام وجودم را فرا گرفت، آنجا که میگفت: «برای آنچه اعتقاد دارید ایستادگی کنید حتی اگر هزینه اش تنها ایستادن باشد…» ❤️ @bitafavotnabashiiim
💢 بنده هم نسبت به خیلی مواضع، انتقادات ریز و درشتی داشته و دارم اما این توئیت 👆 واقعیتِ وجودیِ یک عده سیاست بازِ کثیف در ایران را به درستی تبیین کرده است و حقاً که چه کثافاتی هستند این قشر کثیف. @bitafavotnabashiiim
«به نام خدا» ⚜️ آقا سید اینجوری می‌گفت: 📍 دیندار آن است که در کشاکش بلا دیندار بماند، وگرنه در هنگام راحت و فراغت و صلح چه بسیارند اهل دین. این روزها بیشتر درک میکنم که انگار آقا سید درست می‌گفت... «۲۰ فروردین، سالروز شهادت گرامی باد» @bitafavotnabashiiim
«به نام خدا» حضرت عشق ❤️ سلام من از آداب مهمان داری ات چیزی نمیدانم، اما در شهر ما رسم است که مهمان را در آغوش میگیرند و می بوسند... اگرچه بد، اما همواره مهمان شماییم و این شب ها بیش از پیش محتاج آغوشت... پس حضرت عشق، میهمانت را بپذیر 🤲 ما را در آغوش بگیر 🤲 کمِ ما را زیاد کن 🤲 ما را ببخش 🤲 ما را بخر 🤲 @bitafavotnabashiiim
«به نام خدا» حضرت موسی در كوه طور در مناجات خود عرض كرد: یا اله العالمین ! جواب آمد : لبیك ! سپس عرض ‍ كرد: یا اله المطیعین ! جواب شنید: لبیك! سپس ‍ عرض كرد: یا اله العاصین ! این دفعه سه بار شنید: لبیك،لبیک؛ لبیك ! موسی عرض كرد: حكمتش چیست كه این دفعه سه بار شنیدم كه فرمودی لبیك؟ به او خطاب شد: عارفان به معرفت خود، نیكوكاران به كار نیك خود، و مطیعان به اطاعت خود، اعتماد دارند، ولی گنهكاران، جز به فضل من، پناهی ندارند، اگر از درگاه من ناامید گردند، به درگاه چه كسی پناه ببرند؟! @bitafavotnabashiiim
📍پیشنهادی جهت خودسنجی عملیاتی هیئات مذهبی 💢 بازنشر به مناسبت راهپیمایی روز جهانی قدس ۱۴۰۲ 💢 به نام خدا در سال های اخیر، هریک از هیئات مذهبی کوچک و بزرگ براساس شاخص هایی از قبیل مداح معروف، خطیب توانا، تعداد مستمع، سبک سینه زنی، فضای فیزیکی، برخی فعالیت های جهادی و خیریه و حتی گاهاً بر اساس نوع پذیرایی در ذهن مردم جای گرفته اند. فارغ از اثرات فردی که ذکر و یاد حضرت باریتعالی و ائمه معصومین علیهم السلام بر جسم و جان تک تک مخاطبین آن اجتماع مذهبی بر جای می گذارد اما سوال اینجاست که چگونه می توان اثرات چنین اجتماعات مذهبی را در میدان و در فرآیندهای اجتماعی/سیاسی مورد ارزیابی جدی و عملیاتی قرار داد؟ به عنوان مثال، در هیئتی فرضی که پانصد نفر در کنار هم به سخنان خطیبی خوش بیان گوش فرا می دهند و باهم بر مصیبت های آل الله (ع) بخاطر مظلومیت کلمه حق، به سر و سینه می کوبند و می گریند و نهایتا قرآن نیز به سر می گیرند، آیا اگر فراخوانی برای شرکت در یک تجمع مقابله با ظلم و اجتماعی فسادستیز مرتبط با شرایط امروز شهر و یا امت اسلام، همچون راهپیمایی روز قدس یا سالروز پیروزی انقلاب اسلامی داده شود، چند درصد از مستمعین آن هیئت، ندای لبیک سر می دهند و بصورت جمعی (نه انفرادی) در قالب هیئت مذهبی خود، در تجمع و راهپیمایی مربوطه شرکت می کنند؟ پیشنهاد می شود که هیئات مذهبی که بعضاً در تعداد طبل و سِنج و ابزار آلات صوتی و بنر تبلیغاتی و شهرت سخنران و مداح و کلیپ های تدوین شده در فضای مجازی باهم رقابت می کنند، یکبار خود را در معرض چنین رقابتی قرار دهند؟ بدیهی است هیئتی که در این میدان، بازنده شود و نتواند مستمعین جلساتش را به پای دفاع از حق مظلومینِ حال حاضرِ عالَم همچون مظلومین فلسطین بیاورد، یا نتواند در مقابل بی‌کفایتی یا فساد یک مسئول شهری متحد شوند، طبیعتا باید در همه ارکان خود تجدید نظر نماید، زیرا براساس کلام رهبر معظم انقلاب «هیئتها نمیتوانند سکولار باشند؛ ما هیئتِ امام حسینِ سکولار نداریم! هرکس علاقه مند به امام حسین است، یعنی علاقه مند به اسلام سیاسی است، اسلام مجاهد است، اسلام مقاتله است، اسلام خون دادن است، اسلام جان دادن است؛ معنای اعتقاد به امام حسین این است». حال باید منتظر ماند و دید که آیا هیئات مذهبی، حاضر خواهند بود که خود را در معرض چنین آزمونی قرار داده و ازین پس، از مبدا هیئت (مسجد، حسینیه، تکیه، امامزاده، کانون، ...) و بصورت جمعی در راهپیمایی ها و تجمعات مختلف، همچون راهپیمایی روز قدس، در زیر سایه عَلَمِ هیئت خود در کوچه و خیابان های شهر حضور یابند؟ و یا به این وظیفه دینی/سیاسی/فرهنگی/اجتماعی خود تن نخواهند داد و کما فی السابق نسبت به تاثیرات و برآیندهای جمعی و اجتماعی فعالیت های مجموعه منسوب، بی توجه مانده و نقش «کبریتِ بی خطر» را در زیست بوم خود ایفا خواهند نمود؟ 📝 ح. چ ۱۴۰۰/۲/۷ @bitafavotnabashiiim
«به نام خدا» جانان من برخیز و بشنو بانگ چاووش آنک امام ما علم بگرفته بر دوش تکبیرزن، لبیک‌گو، بنشین به رهوار مقصد دیار قدس، همپای جلودار ... @bitafavotnabashiiim