eitaa logo
قرارگاه مسجد ولی عصر(عج)اعظم سده لنجان
221 دنبال‌کننده
12.9هزار عکس
2.6هزار ویدیو
158 فایل
اطلاع رسانی برنامه های پایگاه امیرالمومنین(ع) و مسجد اعظم (ولی عصر(عج) شهر سده لنجان عملیات تبیینی ثامن ******************************* ارتباط با ما از طریق سامانه پیامک 6600030637 می باشد .ارتباط با amare313@
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 💠موضوع: معرفی کتاب عدالت و عدالت خواهی در اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای 🔹-🔸🌹🔹-🔸 🔹چرا باید عدالت خواه باشیم؟ 🔸برای تحقق عدالت چه باید کرد؟ 🔹چگونه عدالت خواهی کنیم؟ 🔸بایدها و نبایدهای عدالت خواهی؟
🌀 💠حضرت آیت‌الله خامنه‌ای :«در بُعد مسائل داخلی کشور؛ امام طرف‌دار جدی حمایت از محرومان و مستضعفان بود؛ امام نابرابری اقتصادی را با شدت و حدت رد میکرد؛ اشرافیگری را با تلخی رد میکرد؛ به معنای واقعی کلمه امام طرف‌دار عدالت اجتماعی بود.» ۹۴/۳/۱۴
هدایت شده از نشست روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 «نارضایتی این حقیر از کارکرد عدالت در کشور نباید به این معنی گرفته شود که برای استقرار عدالت کار انجام نگرفته است. واقعیّت آن است که دستاوردهای مبارزه با بی‌عدالتی در این چهار دهه، با هیچ دوره‌ی دیگر گذشته قابل مقایسه نیست.» مقام معظم رهبری ۱۳۹۷٫۱۱٫۲۲ 🔹-🔸🌹🔹-🔸 🌀 💠موضوع: چی بودیم و چی شدیم ...
VID_20201111_092713_453.mp3
1.08M
💠مشروعیت من و شما وابسته به مبارزه با فساد، مبارزه با تبعیض و عدالت خواهی است. رهبر معظم انقلاب ۱۳۸۲/۰۶/۰۵ 🔹-🔸🌹🔹-🔸 ✅ 💠موضوع: عدالت و مبارزه با فساد
هدایت شده از نشست روشنگری
پرده نگار+درس نامه عدالت.pdf
4.06M
💠«پرده نگار و درس نامه » مجموعه ای گردآوری شده از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که نگاهی به جایگاه « و » در اندیشه معظم له دارد.این پرده نگار با رویکرد کاربردی تدوین شده و در آن سعی شده به مسائل عینی و سوال های مهم در حوزه بحث عدالت خواهی از منظر رهبر انقلاب اسلامی مسائلی مانند اهمیت عدالت و عدالت خواهی، عرصه های تحقق عدالت، چگونگی عدالت خواهی پاسخ دهد. 🔹-🔸🌹🔹-🔸 ✅ 💠موضوع: عدالت و مبارزه با فساد
✨شما به مجلس دوستانه روشنگرانه مجازی دعوتید✨ 🗒موضوع: عدالت و مبارزه با فساد 🎙با سخنرانی هادیان سیاسی ⏰روز شنبه ۹۹/۸/۲۴ ساعت ۱۲ 🍃🌺حضور و همراهی شما عزیزان ،، موجب دلگرمی و افتخار ماست🌺🍃 📌سوالات خود را تا ساعت ۱۳ به آدرس: @amare313 ارسال کنید . 🌱با هم ،در کنار هم ، برای اعتلای کشورمان ...
بسمه تعالی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما جلسه نشست روشنگری را آغاز می کنیم
fesa1.wav
451K
نشست روشنگری مجازی ☘️ سخنرانی:فساد و معانی آن و تحلیل گر : مجتبی صالحی ♦️رزمایش مجازی طرح ثامن 4♦️ قسمت اول
feasd2.wav
1.07M
نشست روشنگری مجازی ☘️ سخنرانی: انواع فساد و راهکارهای مقابله با آن و تحلیل گر : مجتبی صالحی ♦️رزمایش مجازی طرح ثامن 4♦️ قسمت دوم
fesad3.mp3
12.12M
نشست روشنگری مجازی ☘️ سخنرانی: عدالت در بیانیه گام دوم و تحلیل گر :مجتبی صالحی ♦️رزمایش مجازی طرح ثامن 4♦️ قسمت سوم
لطفا سوالات خودتون را به ادمین زیر ارسال فرمایید 👇👇👇👇👇 @amare313
آیا داشتن سهمیه اعضای هئیت علمی که برای فرزندان خود (برای ورود به دانشگاه)دارند بر اساس عدالت است؟ چرا باید این گونه باشد؟ مگر چه فرقی بین فرزندان اعضای هیئت علمی و دیگران وجود درد؟ جواب ما از قوانین و مقررات مربوط به ورود فرزندان اعضای هیئت علمی به دانشگاه ها اطلاعی نداریم . در این خصوص با مراکز و نهاد های مربوطه تماس بگیرید . در ضمن این گونه نیست که فرزندان اعضای هیئت علمی بدون شرایط و مقررات وارد دانشگاه شوند. جمهوری اسلامی در این خصوص شرایط و مقررات دارد . شاید یکی از مقررات و شرایط این باشد - که جهت ارج نهادن به جایگاه علم در جامعه - ورود فرزندان اعضای هیئت علمی به دانشگاه ، اولویت داشته باشد.
آیا سهمیه های خانواده ی شهدا و جانبازان از روی عدالت است؟ آیا لزومی دارد به خانواده شهیدی این مزایا داده شود؟ 🔮این مطلب دروغ نیست که خانواده محترم ایثارگران سهمیه دارند ولی؛ 1️⃣ این سهمیه جدای از سهمیه دانشگاه هاست و مخصوص آنها است. یعنی اگر ظرفیت دانشگاهی 1000 نفر باشد مثلاً‌ 10 نفر به آن مازاد بر سهمیه قرار می دهند به عنوان خانواده ایثارگران و اگر این سهمیه پر نشود از سهمیه اصلی کم نمی شود. 2️⃣هر کس از خانواده ایثارگران باید حداقل حد نصاب نمره قبولی را در رشته یا دانشگاه کسب کند تا بتواند از سهمیه خود استفاده کند. مثلاً کسی که نمره قبولی او در حد پیام نور است مسلماً در دانشگاه تهران قبول نخواهد شد. حتی اگر خانواده ی ایثارگر باشد. 3️⃣ بسیاری از فرزندان شاهد اهل تلاش و رتبه علمی بالا هستند و قبولی در دانشگاه حق آنهاست. 4️⃣ تعدادی از فرزندان شاهد و ایثارگر حتی از سهمیه پدر خود استفاده نکرده اند. 5️⃣تعداد زیادي از دانشجویان شاهد به خاطر تلاش علمی رتبه های بالای علمی دانشگاه را دارا می باشند. 6️⃣فرزندان شاهد رو به اتمام هستند و دیگر به ندرت فرزند شهید و ایثارگر برای استفاده از سهمیه وجود دارد ولی در پایان آیا اگر کسی پدرش از 5 تا 18 سال در اسارت باشد یا جانبازی که بیست و چند سال است با درد و رنج خود و خانواده اش در عذاب دائمی هستند،‌ یا فرزند شهیدی که درد بی پدری به خاطر حفظ آب و خاک، استقلال و ناموس و دین این کشور مردم فدا کرده، حق استفاده از یک سهمیه ناچیز را ندارند و باید بیکار باشند. امام علی (علیه السلام) به خانواده شهدا و یتیمان رسیدگی می کردند و در کشورهای مسیحی و یهودی و بی دین، هنوز به بازماندگان جنگ احترام می گذارند و به آنها امتیازات ویژه می دهند.
سوال *بیمارستانها لبریزند و مساجد خالی!* *کدام یک ارزش هزینه کردن را داشت؟!* پاسخ 1️⃣در شبهات دینی که مطرح می شود، نکته مهمی که باید توجه کرد، این است که، مبنای فکر افراد ضددین که شبهات را مطرح می کنند این هست که، فقط ظاهر، مادیت و جسم را نگاه میکنند و کاری به باطن، معنویت و روح ندارند و به دنبال آن، فقط به دنیا توجه دارند و کاری به آخرت ندارند. درحالیکه در اسلام اصل بر روح، معنویت و آخرت هست، وقتی شبهه های این افراد رو نگاه میکنیم کاملا این نکات مشهود است. 2️⃣فارغ از اینکه این شبهه اطلاعات غلط می دهد چرا که مساجد تعطیل نشده بلکه آن ها در حال فعالیت های جهادی و حل مشکلات مردم هستند؛ این شبهه به امور ظاهری و دنیایی توجه کرده. چرا که هیچ کس در هیچ زمانی مسجد را به عنوان بیمارستان معرفی نکرده و مسجد اصلا برای مسائل مادی نیست، بلکه اصل کارکرد مسجد برای معنویت است و از دیدگاه اسلام و انسان های دیندار، اصل بر معنویت و توجه به روح هست. 3️⃣بله بیمارستان تعطیل شود، مردم میمیرند، خیلی بیمارستان مهم هست، ولی مقایسه مسجد و بیمارستان یک قیاس مع الفارق هست. هر دو مهم هستند و وجود هرکدوم منافاتی با وجود دیگری ندارد، هرکدام کارکرد خودشان را دارند. بیمارستان برای درمان بیماری جسمی هست و مسجد و حرم برای مسائل روحی. برای همین کسی که فقط به دنیا و ماده توجه دارد مشخص است که متوجه کارکرد اماکن مقدس نمی شود. البته اگر تعطیلی اماکن مقدس طولانی شود کم کم خلا وجودی آن ها نیز در جامعه مشخص خواهد شد وقتی که جامعه کم کم از اخلاق و معنویت خالی شود آن وقت دیگر امنیت اخلاقی و روانی لازم برای زندگی اجتماعی از بین خواهد رفت. 4️⃣متدینین ذهن خود را درگیر این *«این بهتر است یا آن»،* یا *«این به جای آن»* نمی‌کنند و فریب شیاطین را برای انجام دادن کار خیر نخواهند خورد و سعی می‌کنند با اخلاص و بصیرت، از هر صوابی (کار خیری) بهره‌ای ببرند؛ چه برای کمک به مسجد و حسینیه و سفر حج و اربعین باشد، و چه برای کمک به مدرسه و دانشگاه و درمانگاه و بیمارستان و راه و جاده و آبسرد کن و حمام و توالت عمومی و غیره.
هدایت شده از نشست روشنگری
چرا رهبر انقلاب عدالت را از مردم خواستار هستند عدالت اجتماعی که پایه‌ای‌ترین موضوع نظام اقتصادی است، تأثیر خود را در تمامی بخش‌ها،‌ روابط و نیز تنظیمات اقتصادی نشان خواهد داد و از آنجا که توسعه اقتصادی در بستر اجتماع، تکوین واقعی و عینی می‌یابد، اهمیت پرداختن به عدالت اجتماعی در تدوین اصول، اهداف، راهبردها و روش‌های توسعه اقتصادی، ‌به خوبی مبرهن و واضح خواهد بود.
هدایت شده از نشست روشنگری
عدالت فردی به چه معناست عدالت امری دوسويه است که به سه دسته تقسيم می شود: 1- عدالت ميان خدا و خلق ؛ 2- عدالت ميان بندگان ؛ 3- عدالت ميان زندگان و مردگان
هدایت شده از نشست روشنگری
اول: عدالت ميان خالق و مخلوق، حقى واجب از براى خدا بر بندگان ثابت است، كه بايد به ازاى آن، عدالت ‏فى الجمله حاصل شود، زيرا كه: از هر كه فيضى و نعمتى به ديگرى رسد، و او درمقابل نوع مكافاتى (10) به عمل نياورد، البته ظالم خواهد بود، و ليكن مكافات ‏نسبت ‏به اشخاص مختلف مى‏شود. بر بندگان واجب است كسب معرفت و تحصيل محبت او، و سعى در بجاآوردن فرمان، و تلاش در اطاعت پيغمبران او. و گردن نهادن احكام شريعت و امتثال آداب ‏دين و ملت، هر چند كه توفيق اينها نيز از جمله نعمتهاى اوست. از دست و زبان كه بر آيد كز عهده شكرش به در آيد (پس عدالت ميان خدا و بندگان آن است که خدا به اندازه توان بندگان آنان را مواخذه نمايد و بندگان نيز او را به خاطر نعمتهای وی، به قدر توانش شناخته، اطاعت نموده و محبت ورزد)
هدایت شده از نشست روشنگری
دوم: عدالتى كه در ميان مردم است، از ادا كردن حقوق و رد امانات، و انصاف دادن در معاملات، و تعظيم بزرگان، و احترام پيران، و فرياد رسى مظلومان و دستگيرى ضعيفان. و مقتضاى اين قسم از عدالت، آن است كه: آدمى به حق خود راضى بوده و ظلم به ‏احدى روا نداشته باشد، و به قدر استطاعت و امكان، حقوق برادران دينى خود را بجا آورد، و بداند كه هر كسى را از جانب پروردگار حقى لازم است، و به اداى آن بشتابد. و در حديث «نبوى‏» وارد شده كه: از براى برادران مؤمن بر يكديگر سى حق است كه آدمى برى‏ءالذمه نمى‏شود مگر با بجا آوردن آنها، و يا آنكه از او عفو نمايد و از تقصير او در اداء حقش در گذرد. (پس عدالت ميان همنوعان را می توان همان آداب معاشرت و رعایت حقوق شهروندی دانست که مهترين آنها همان 30 موردی بود که در کلام پيامبر بدان اشاره شد.)
هدایت شده از نشست روشنگری
سيم: از اقسام عدالت، عدالتى است كه ميان زندگان و ذوى الحقوق ايشان است ازاموات، مثل اينكه قروض مردگان خود را ادا كنند، و وصيتهاى ايشان را به جا آورند وايشان را ياد كنند به تصدق و دعا. (پس عدالت میان خود و درگذشتگان آن است که به سفارشهای آنان عمل کنمی و برایشان خیرات کرده، آنها را یاد از یاد نبریم. )
انقلاب اسلامی تا چه میزان در تحقق عدالت اجتماعی موفق بوده است پاسخ از استاد امین زاده عدالت به عنوان یكی از اهداف اجتماعی- فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: عدالت دارای ابعاد اجتماعی و اقتصادی است. من فكر می كنم در زمینه عدالت اجتماعی تلاش های بسیاری صورت گرفته و ما نیز در این زمینه موفق تر از تحقق عدالت در مفهوم اقتصادی آن بودیم. اگر چه در زمینه عدالت اقتصادی تلاش های بسیاری صورت گرفت اما بسیاری از آنها دارای نواقص بودند. به عنوان مثال پرداخت یارانه به یك میزان و بین همه عادلانه نبود و به نظر من پرداخت یارانه به افراد دارا مثل ندار عین بی عدالتی محسوب می شود. از طرفی بی توجهاتی كه به تولید های داخلی و تجهیزات داخلی صورت گرفت سبب گردید بسیاری از آنها در رقابت با تولید كننده های خارجی عقب بمانند. دلیل این امر هم به این بر می گردد كه حركت هایی كه در زمینه اقتصادی صورت گرفت حساب شده نبود و در جهت تولید و توانمندی افراد نبود. به نظر من در این مورد هنوز خیلی جای كار داریم. اكرمی در این خصوص گفت: اگرچه به لحاظ تدوین برنامه و ذكر اهداف روی كاغذ مشكلی وجود ندارد اما به عمل درآوردن اهداف مد نظر، دشوار است و مردم باید در جهت عملی ساختن آن تلاش نمایند. اصولا جمهوری اسلامی بر اساس خانواده شكل گرفته یعنی ما در حدود 20 میلیون خانواده داریم. بنابراین در جهت تحقق اهداف و آرمان های عدالت محور ابتدا باید خانواده را مد نظر داشته باشیم و بعد به سراغ دانشگاه ها و در گام بعدی به سراغ آموزش و پرورش و دیگر ارگان ها و نهادها برویم تا همه با تلاش هم زمینه تحقق این اهداف را فراهم كنیم.
سوال :موانع تحقق عدالت چیست پاسخ از مجتبی صالحی ✍️ از موانع تحقق عدالت اجتماعی توجیه رفتارهای نادرست است، هر دولتی که می‌آید خطاهایی دارد که دولت بعدی باید آن‌ها را بگیرد، یعنی خود آن دولت قادر به گرفتن خطاهای خود نیست و تا کی قرار است تجربه‌های نادرست داشته باشیم، اگر اشتباه کرده‌ایم رسماً بگوییم اشتباه کرده‌ایم و صاحب‌نظران و متفکران ایده‌هایشان را بگویند و راه‌حل نشان دهند ✍️یکی دیگر از موانع تحقق عدالت اجتماعی، دشواری اجرای عدالت برای فرمانروایان و تحمل تحقق آن از سوی فرمانبرداران است، تا این قسمت از صحبت، مطالب متوجه دولتمردان بود، اما نباید از فرهنگ، انتخاب آرزوها و نیز آرمان‌های مردم که در تحفقق عدالت اجتماعی مؤثر است، غافل بود. بعد از پیامبر اکرم(ص) که رسول خداست و اصل دین را برای ما آورده است و در فاصله ۱۳ سال توانسته جامعه شرک را به جامعه ایمانی تبدیل کند، از زمان آن حضرت که بگذریم عادلانه‌ترین حکومتی که در جامعه اسلامی تحقق پیدا کرد به ادعای آشنا و غریبه، حکومت علی(ع) بود.
هدایت شده از نشست روشنگری
جدی چه داستانیه؟ زمان شاه ● هر موقع جنسی گرون می شد علما و آخوندها فتوا می دادن مردم نمی خریدن جنس ارزون می شد! ●سود بانکی زیاد می شد علما و آخوندها فتوا می دادن سود وام های بانکی با همکاری مردم و آتش زدن اموال دولتی دوباره سودها به سرجاش بر می گشت. ●بنزین گرون می شد علما و آخوندها فتوا مردم پمب بنزین هارو آتیش میزدند و بنزین ارزان میشد ● بلیت اتوبوس گرون علما و آخوندها فتوا مردم اتوبوسهارو آتیش میزدند و بلیت ارزون میشد ● توتون گرون علما و آخوندها فتوا مردم همه ترک سیگار میکردن و نمیخریدن ● قند گرون علما و آخوندها فتوا قند نجس و مردم قند استفاده نمیکردن! ● هر مشکلی که پیش میومد علما و آخوندها فتوا میدادند ومردم یکپارچه عمل میکردند. الان چی شده که صدای علما و ملایان در نمی یاد؟ ‏چرا یکدفعه همگی مراجع سکوت کرده اند و فتوا نمیدهند که تامین نیازهای مردم در دوران قرنطینه بر دولت اسلامی واجب است؟؟؟؟ چرا برای گرانی ها فتوا صادر نمیشه ؟ چرا دیگه چیزی نجس و حرام نیست؟ خدا عوض شده یا دین خدا؟! پاسخ : 🔹کی گفته هر وقت جنس گرون می‌شد علما فتوا می‌دادند حرام است؟ مگه فتوا دادن الکیه؟ بله تو قضیه تنباکو چون ماجرا استعماری بود فتوا داده شد، اما دم به راه که فتوا نمی‌دن. در مورد سود بانکی هم باید گفت برخی از اقسام آن حلال است (موارد که به صورت عقود مشارکتی است، البته به شرطی که کاملا مفاد آن رعایت شود)، و اقسامی از آن حرام است. که بارها و بارها مراجع در مورد حرام آن هشدار داده اند (و بسیاری از افراد متدین به همین دلیل از گرفتن وام های بانکی اجتناب می‌کنند.) اما این دولت‌ها هستند که با توجیهاتی (مثلاً شرایط اقتصادی مناسب نیست، در حال مطالعات پژوهشی هستیم و....) از رعایت مسائل شرعی خودداری می‌کنند. اما در مورد شرایط اقتصادی کنونی هم دولت تمهیداتی اندیشیده مانند وام یک میلیون تومانی، تاخیر اقساط بانکی و... مراجع تقلید هم توصیه های لازم را به به دولت داشته‌اند، اما دولت ادعا دارد بیش از این توان اقتصادی کشور اجازه نمی‌دهد. بررسی صحت این ادعا به جای خود، اما انتظار فتوا دادن انتظار بی‌جایی است. مضافاً اینکه اصولاً مجتهد حکم کلی را بیان میکند و تطبیق آن بر شرایط وظیفه مومنان (اعم از مردم یا مسئولان) است. مثلاً مرجع تقلید فتوا می‌دهد که روزه ضرر دارد حرام است، اما اینکه واقعا روزه ضرر دارد یا خیر، وظیفه خود شخص است.
🔴 جماعتی که این روزها از آمدن بایدن ابراز خوشحالی می‌کنند به این سؤال بسیار ساده و همه فهم پاسخ بدهند که دلیل خوشحالی آنها چیست؟! مگر جو بایدن با ترامپ چه تفاوتی دارد که آنها اینقدر از پیروزی او ابراز خوشحالی می‌کنند؟! 🔵 سه نکته و یافتن پاسخ سوال فوق: 1️⃣ شکست ترامپ در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا که با افتضاح و رسوایی این «احمق درجه یک» همراه بود، بی‌تردید رخدادی مسرت‌بخش و بایسته شادمانی است. ترامپ در دوران ۴ ساله ریاست خود بر کاخ‌سفید هیچ فرصتی را برای دشمنی و کینه‌توزی علیه جمهوری اسلامی ایران و مردم این مرز و بوم از دست نداد و یکی از وحشیانه‌ترین جنایات او ترور ناجوانمردانه و منجر به شهادت سرداران رشید اسلام، شهید سلیمانی و ابو‌مهدی المهندس بود که انتقام خون پاک آنان هرگز از فهرست اقدامات ضروری و غیر‌قابل انصراف نظام و ملت غیرتمند این مرز و بوم پاک نمی‌شود. همین یک نمونه از جنایات دونالد ترامپ کافی است تا همه ملت‌های مسلمان (غیر از دو فرقه شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی) از شکست توأم با خواری و ذلت او شادمان باشند و پیشانی شکر بر زمین بسایند، اگرچه داغ شهادت سردار سلیمانی و همرزم پاکباخته‌اش سردار ابو‌مهدی جز با قصاص خون آن عزیزان و بر زمین ریختن خون ناپاک ترامپ از دل‌ها زدوده نمی‌شود. 2️⃣ و اما، به همان ‌اندازه که شادی ملت‌ها و مخصوصاً ملت شریف ایران از شکست مفتضحانه ترامپ، طبیعی و بایسته است، شادی و کف و سوت جماعت غربزده برای پیروزی جو بایدن، مضحک و غیر‌قابل توجیه و شانه به شانه بلاهت است. این ابراز خوشحالی از جانب هواداران جو بایدن و برخی از کشورهای اروپایي می‌تواند تا حدودی قابل توجیه باشد چرا که احمق درجه یک، بسیاری از مناسبات تعریف شده آمریکا با اروپا و شماری از کشورهای دیگر را برهم زده و فروریخته بود اما، ابراز خوشحالی مدعیان‌اصلاحات و برخی از دولتمردان با هیچ منطقی سازگار نیست چرا که جو بایدن در تمامی دوران مسئولیت خود، چه هنگامی که معاونت اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را بر عهده داشت و چه طی ۳۰ سالی که یکی از سناتورهای مطرح و فعال بود، هیچ فرصتی را برای مقابله و دشمنی با ایران اسلامی از دست نداده است و بسیار بدیهی است که در جایگاه جدید یعنی ریاست جمهوری آمریکا از اهرم‌های فراوان دیگری که پیش از این در اختیارش نبود برای مقابله با نظام و ملت ایران استفاده خواهد کرد. جماعتی که این روزها از آمدن بایدن ابراز خوشحالی می‌کنند باید به این سؤال بسیار ساده و همه فهم پاسخ بدهند که او با ترامپ چه تفاوتی دارد؟ تنها تفاوتی که برخی از ذوق‌زدگان به آن اشاره می‌کنند این است که ترامپ قاتل شهدای بزرگوارمان سردار سلیمانی و ابو‌مهدی است که به یقین می‌دانند جو بایدن بعد شهادت آن عزیزان ضمن حمایت از جنایت ترامپ، تاکید کرد که هیچ آمریکایی از کشته شدن آنها متاسف نیست! و باید کشته می‌شدند! و... کاش آقایان سرمست از پیروزی بایدن فقط به یکی از تفاوت‌های بایدن و ترامپ در مقابله با ایران اشاره می‌کردند و سپس به سوت و کف خود برای روی کار آمدن او ادامه می‌دادند! 3️⃣ بسیار بعید به نظر می‌رسد که جماعت یاد شده -برخی از مدعیان اصلاحات و شماری از دولتمردان- از هویت جو بایدن و کینه عمیق و بارها اعلام شده او علیه ایران اسلامی و مردم این مرز و بوم بی‌خبر باشند و پرسش این است که با وجود اطلاع از خباثت بایدن چرا اصرار دارند آمدن او را به فال نیک! بگیرند؟! *تنها پاسخ این سؤال (تاکید می‌شود که تنها پاسخ این سؤال) آن است که قصد دارند از این رهگذر، بر ناکارآمدی هفت سال و چند ماهه خود در اداره امور کشور و خسارت‌های فراوانی که به ملت تحمیل کرده‌اند سرپوش بگذارند و همه مشکلاتی که آفریده‌اند را به حساب ترامپ فاکتور کنند!* البته داستان به این نقطه ختم نمی‌شود و از اظهارات گاه و بیگاه آنها می‌توان حدس زد *درپی آنند که بار دیگر پای مذاکره با آمریکا را پیش بکشند و فاجعه دیگری نظیر برجام را به ملت تحمیل کنند!* که در این خصوص باید گفت آب در ‌هاون می‌کوبند، چرا که مذاکره با آمریکا به هیچ‌وجه اتفاق نخواهد افتاد و بازگشت آمریکا به برجام که بعضاً به آن دل‌بسته‌اند تنها با سه شرط امکان‌پذیر خواهد بود؛ اول آنکه تمامی تحریم‌ها لغو شود و ثانیاً دارایی‌های بلوکه ایران بازگردانده شود و ثالثاً خسارت‌های وارده جبران شود، یعنی آنچه از برجام انتظار می‌رفت و بدون آن اساساً برجامی وجود ندارد و مانند امروز فقط یک جسد متعفن است. و صد البته مجازات قصاص برای ترامپ و سایر عوامل شهادت شهید سلیمانی و شهید ابو‌مهدی که جای خود دارد و هرگز صرفنظر کردنی نیست. شریعتمداری کانال بصیرت،پ
سوال«۱»:کلمه عدالت چه آثاروویژگی هایی دارد؟؟ جواب:«کلمه عدالت یکی ازمقدس ترین واژه هااست که باعث امیدبخشی به مردم میشودوهمچنین ازنظرروانی به مردم انرژی مثبت منتقل میکند،کلمه عدالت باعث میشودمردم به یادانصاف وبرابری بیفتندواحساس کننددرنزد حاکمان ارزش دارندوحس رضایت مندی ازمسؤلان درمردم به وجودمی آید