eitaa logo
شیخ حسین بلبل زاده
833 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
19 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
▫️قیمت بلیط کنسرت سالگرد مهسا امینی ؛ بین ۵۰ تا ۲۵۰ دلار بسته به خواننده‌ و مکان !!! کثیف‌ترین اپوزیسیون تاریخ بشر . والله این میزان بی شرفی طبیعی نیست ... 🔺کانال https://eitaa.com/bolbolzadeh
♦️پیش‌نویس قانون جنسیت در آلمان تهیه شد!! 🇩🇪 در این قانون در نظر گرفته شده که هر فرد می‌تواند  خود را خودش تعیین کند!! 🔹وای به حال که در چنین جوامعی بزرگ خواهند شد! 🔹بسیاری از آلمانی‌ها مخالف جریان‌های اخیر در این کشور هستند ولی جرأت ابراز نظر نداشته، هر لحظه می‌توانند به دلایل واهی مورد اتهام قرار بگیرند ... 🔺کانال https://eitaa.com/bolbolzadeh
»»» آیه ی روز : ********** وَلَوْ يُؤَاخِذُ اللَّهُ النَّاسَ بِظُلْمِهِم مَّا تَرَكَ عَلَيْهَا مِن دَابَّةٍ وَلَكِن يُؤَخِّرُهُمْ إِلَىَ أَجَلٍ مُّسَمًّى فَإِذَا جَاءَ أَجَلُهُمْ لَا يَسْتَأْخِرُونَ سَاعَةً وَلَا يَسْتَقْدِمُونَ نحل - ٦١ و اگر خداوند مردم را بخاطر ظلمشان مجازات می‌کرد، جنبنده‌ای را بر پشت زمین باقی نمی‌گذارد؛ ولی آنها را تا زمان معیّنی به تأخیر می‌اندازد. و هنگامی که اجلشان فرا رسد، نه ساعتی تأخیر می‌کنند، و نه ساعتی پیشی می‌گیرند. ********** نکته ها: گرچه قانون كلّى خداوند، تأخیر عذاب است، امّا گاهى خداوند، ستمگران را گوشمالى مى دهد تا عبرتى براى دیگران باشد، نظیر آنچه بر سر قوم لوط و نوح و ثمود آمد. سؤال: چرا آیه مى گوید؛ با گناهِ انسان، همه جنبنده ها نابود مى شوند!؟ پاسخ: مراد از دابّة در این آیه، یا فقط انسان ها هستند، نظیر آیه؛ «انّ شرّ الدّواب عنداللَّه الصمّ البكم»(20) و یا بخاطر آن است كه با هلاكت نسل بشر، آنها نیز از بین مى روند، زیرا آفرینش آنها براى انسان بوده است. از امام معصوم سؤال شد كه چرا بعضى مردگان، چشمشان باز است و بعضى بسته است؟ حضرت در پاسخ فرمودند: چون آنها كه چشمشان باز بوده فرصت بستن پیدا نكرده اند و آنها كه بسته بوده فرصت بازكردن نداشته اند. «لا یستأخرون ساعة و لایستقدمون» خطر و اثر برخى ظلم ها، فراگیر است و شامل همه جنبنده ها از انسان و حیوان مى شود، چنانكه مى فرماید: «واتّقوا فتنة لاتصیبنّ الّذین ظلموا منكم خاصة» بترسید از گناهانى كه آثار شوم آنها تنها دامن ستمگران را نمى گیرد. ----- 20) انفال، 22. ********** پیام ها: - كیفر الهى، بر اساس ظلم خود ماست. «یؤاخذ اللَّه ...بظلمهم» - ستم، خانمانسوز است و هستى نسل بشر را تهدید مى كند. «بظلمهم ما ترك علیها من دابّة» - سنّت خداوند بر مهلت دادن و تأخیر كیفر است. «یؤخرهم» در كار خداوند، اِمهال هست، امّا اهمال نیست. كیفر الهى دیر و زود دارد، امّا سوخت و سوز ندارد. - مهلت خداوند، اجل و سرآمدى دارد. «یؤخرهم الى اجل مسمّى» - مهلت خداوند بر اساس لطف او و براى توبه و جبران است، پس به آن مغرور نشوید. «و لو یؤاخذ ... ما ترك علیها من دابة ولكن یؤخرهم...» - رها بودن و آزاد بودنِ ستمگران در اعمالشان، نشانه اى بر حقانیّت آنها نیست. «یؤخرهم» - اجل انسان قابل تغییر نیست. «لا یستأخرون ساعة و لا یستقدمون» ********** 🔺کانال https://eitaa.com/bolbolzadeh
قالَ الامام الْحُسَيْنُ (عليه السلام): لَوْلَمْ يَبْقَ مِنَ الدُّنْيا إلاّيَوْمٌ واحِدٌ لَطَوَّلَ اللّه ُ عَزَّوَجَلَّ ذلِكَ الْيَوْمَ حَتّى يَخْرُجَ رَجُلٌ مِنْ وُلْدى، فَيَمْلاَءُها عَدْلاً وَقِسْطاً كَما مُلِئَتْ جَوْراً وَظُلْماً، كَذلِكَ سَمِعْتُ رَسُولَ اللّه ِ صلي الله عليه و آله يَقُول. . امام حسين (عليه السلام) فرمودند: اگر از دنيا به‌جز يك روز باقى نمانده باشد، خـداوند آن روز را طـولانى خواهـد كـرد تا اينكه مردى از خاندان من ظهور كند، و دنـيا را پـر از عـدل و داد كند همانگونه كه از ظلم و ستم پر شده است، از رسول خدا (صلي الله عليه و آله) چنين شنيدم. . كمال الدين، ص317 ـ بحارالانوار، ج51، ص133 🔺کانال https://eitaa.com/bolbolzadeh
💠حکم قرض گرفتن 💬قرض کردن، حتی در صورت نیاز هم مکروه است. اما کراهتش از حالت عدم نیاز کمتر است. موارد وجوب و واجب بودن قرض گرفتن البته گاهی نیاز آن­قدر زیاد است که قرض کردن واجب می‌شود و آن مواردی است که حفظ جان یا آبرو و امثال آن، منوط به قرض کردن باشد. موارد حرمت و حرام بودن قرض گرفتن کسی­ که نمی­‌تواند تأمین ادای قرض کند و امید آن را نیز ندارد، نباید قرض کند؛ مگر ضرورت باشد یا قرض دهنده از حال او آگاه باشد. 🔺کانال https://eitaa.com/bolbolzadeh
. کرایه رفت تا مرز با زائر کرایه مرز تا نجف با زائر کرایه هتل نجف و کربلا با زائر پذیرایی غذا میان راه با عراقی ها کرایه برگشت تا مرز با زائر کرایه مرز تا شهر خود با زائر کرایه پارکینگ بیابانی مرزها با زائر بلیط اتوبوس و هواپیما با قیمت چندبرابر با زائر موکب های ایرانی ۹۹ درصد مردمی دقیقا میتونید بفرمایید دولت چه هزینه ای از بیت المال میکند که اینقدر شما اذیت شدید؟ گرچه ما معتقدیم دولت باید بودجه فرهنگی خودش را در جایی مثل اربعین هزینه کند که نوع مردم ایران با آن همراهند و تاثیر بالایی دارد ولی نه مسئولین ما چنین تدبیری دارند که از جمعیت میلیونی اربعین برای اعتلای فرهنگ شیعی در جامعه استفاده کنند نه مخالفین ما عقل درستی دارند که بفهمند، مردم برای عشق امام حسین(ع) جونشون میدن و کسی بخاطر مسائل مادی، کربلا نمیرود. یاعلی... 🔺کانال https://eitaa.com/bolbolzadeh
🔰قدیم ندیما می گفتند گرفتار دوا و درمان نشید! امروزه باید گفت گرفتار آموزش و پرورش نشید و البته چند جای دیگه😁 الان بیش از ۱۰ روزه دنبال برداشتن یک تیک (به قول خودشون )از جلوی اسم فرزندم هستم برای ثبت نامش و تا الان موفق نشدم نه نظارتی هست و نه مدیتی 💠چه میکنه این مدیر آموزش و پرورش بروجرد😉 🔺کانال https://eitaa.com/bolbolzadeh
»»» آیه ی روز : ********** وَلَا تَتَمَنَّوْا مَا فَضَّلَ اللَّهُ بِهِ بَعْضَكُمْ عَلَىَ بَعْضٍ لِّلرِّجَالِ نَصِيبٌ مِّمَّا اكْتَسَبُوا وَلِلنِّسَاءِ نَصِيبٌ مِّمَّا اكْتَسَبْنَ وَاسْأَلُوا اللَّهَ مِن فَضْلِهِ إِنَّ اللَّهَ كَانَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمًا نساء - ٣٢ برتریهایی را که خداوند برای بعضی از شما بر بعضی دیگر قرار داده آرزو نکنید! (این تفاوتهای طبیعی و حقوقی، برای حفظ نظام زندگی شما، و بر طبق عدالت است. ولی با این حال،) مردان نصیبی از آنچه به دست می‌آورند دارند، و زنان نیز نصیبی؛ (و نباید حقوق هیچ‌یک پایمال گردد). و از فضل (و رحمت و برکت) خدا، برای رفع تنگناها طلب کنید! و خداوند به هر چیز داناست. ********** نکته ها: آیات قبل، از حرام خوارى نهى فرمود، این آیه به ریشه ى حرام خوارى اشاره مى كند كه طمع، آرزو و رقابت است. عدالت، غیر از تساوى است. عدالت همه جا ارزش است، ولى تساوى گاهى ارزش است و گاهى ظلم. مثلاً اگر پزشك به همه مریض ها یك نوع دارو بدهد، یا معلّم به همه شاگردان یك نوع نمره بدهد، تساوى هست، امّا عدالت نیست. عدالت، آن است كه به هر كس بر اساس استحقاقش بدهیم، گرچه موجب تفاوت شود، زیرا تفاوت گذاشتن بر اساس لیاقت ها و كمالات حقّ است، امّا تبعیض باطل است. تبعیض آن است كه بدون دلیل و براساس هواى نفس یكى را بر دیگرى ترجیح دهیم، ولى تفاوت آن است كه بر اساس معیارها یكى را بر دیگرى ترجیح دهیم. بنابراین باید آرزوى عدالت داشت، ولى تمنّاى یكسان بودن همه چیز و همه كس نابجاست. اعضاى یك بدن و اجزاى یك ماشین از نظر جنس و شكل و كارایى متفاوتند، امّا تفاوت آنها حكیمانه است. اگر خداوند، همه را یكسان نیافریده، طبق حكمت اوست. بنابراین در امورى كه به دست ما نیست، مثل جنسیّت، زیبایى، استعداد، بیان، هوش، عمر و... باید به تقسیم و تقدیر الهى راضى بود. ما كه خدا را عادل و حكیم مى دانیم، اگر در جایى هم دلیل و حكمت چیزى را نفهمیدیم نباید قضاوت عجولانه و جاهلانه همراه با سوءظن یا توقّع نابجا به خداوند حكیم داشته باشیم و یا بر دارندگان این نعمت ها حسد ورزیم، چرا كه با فزونى هر نعمتى، مسئولیّت بیشتر مى شود و با آمدن هر نعمتى، غم از دست دادنش همراه است. این حقیقت را در نهج البلاغه مى خوانیم. در موارد اختیارى، باید با كوشش و تلاش و پرهیز از كسالت و تنبلى، در رقابتى سالم به قوّت و كثرت و استقلال رسید و اجازه ى استثمار و استعمار به دیگران نداد و در مواردى كه بدست ما نیست، باید تفاوها را دلیل رشد و آزمایش و تحرك و تعاون و پیوستگى جامعه دانست، زیرا كه اگر همه مردم داراى امكانات یكسان باشند، صفات انسانى از قبیل سخاوت، شجاعت و ایثار در انسان رشد نمى كند. انسان در لابلاى فراز و نشیب ها خود را نشان مى دهد، حركت مى كند و با دیگران به خاطر نیازش پیوند مى خورد. امام صادق علیه السلام در پاسخ از آیه فرمودند: كسى به همسر و فرزند دیگران چشم داشت نداشته باشد، ولى همانند آن را از خداوند بخواهد.[268] زمانى كه این آیه نازل شد، اصحاب پیامبراكرم گفتند: مقصود از فضل در «واسئلوا اللّه من فضله» چیست؟ قرار شد تا على ع ********** پیام ها: - به داده هاى الهى راضى باشیم و حسودانه، آرزوى برتریهاى دیگران را نداشته باشیم. «ولا تتمنوا» - در اسلام مسائل اقتصادى واخلاقى بهم آمیخته است. «لاتأكلوا...بالباطل... ولاتتمنّوا» - تبعیض ها وبرترى هاى استثمارگرانه و ظالمانه، از حساب برترى هاى خداداد، جداست. «فضل اللّه به بعضكم على بعض» - تفاوت هاى زن و مرد از نظر خلقت و طبیعت، از نمونه هاى برترى دادن خداوند در آفرینش است. «فضل اللّه... للرجال... للنساء» - هر یك از زن و مرد، نسبت به دستاوردهاى خود به طور مساوى مالكند. «للرّجال نصیب، للنساء نصیب» - به جاى تمنّاى آنچه دیگران دارند، در پى كسب وتلاش باشیم. «نصیب ممّااكتسبوا...» - انسان، تنها مالك بخشى از دست رنج خود است. «ممااكتسبوا» بخش دیگر سهم فقرا و حكومت اسلامى است. - هم كار، هم دعا. «اكتسبوا... واسئلوا اللّه» - به جاى چشمداشت به داشته هاى دیگران به فضل و لطف خدا چشم داشته باشید. «ولا تتمنّوا... واسئلوا اللّه» - به خصلت ها جهت صحیح بدهیم. آرزو در انسان هست، امّا جهت این آرزو را درخواست نعمت از خدا قرار دهیم، نه سلب نعمت از دیگران. «لاتتمنّوا... و اسئلوا اللَّه من فضله» - اگر خداوند، چیزى به كسى داد یا از او گرفت، حكیمانه و آگاهانه است. «بكل شى ء علیماً» (ایمان به علم خداوند سبب بازداشتن انسان از طمع و چشم داشت است.) ********** 🔺کانال https://eitaa.com/bolbolzadeh
قال امیرالمومنین (علیه السلام): إِذَا كَمُلَ الْعَقْلُ نَقَصَتِ الشَّهْوَةُ چون عقل کامل شود، خواهش ها کاسته خواهد شد. تصنیف غرر/ حدیث ۳۷۶ 🔺کانال https://eitaa.com/bolbolzadeh
11.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥عاقبت جهالت مذهبی های صورتی🤔 🔸️🔹️🔸️🔹️🔸️🔹️🔸️🔹️🔸️🔹️🔸️🔹️🔸️ حکایت جماعتی که ( با فهم غلط،مبتنی بر هوای نفس از احکام دین ) و شاید ( با توهم جذب و رسیدن به محبوبیت در بین قشر خاصی از جامعه) ناخواسته در زمین دشمن بازی می‌کنند و ره صد ساله دشمن برای ایجاد انحراف در دین و جامعه را، یک شب طی می‌نمایند!!! این جماعت،قطعا بی دین و ضد انقلاب نیستند و خوبی های فراوانی هم دارند اما صد افسوس که در مواقع ضرور ،با اظهارات نسنجیده شان، پازل دشمن را تکمیل می‌نمایند!!! 🔹️مشاهده و انتشار این کار بسیار مهم، ضروری است🙏 🔺کانال https://eitaa.com/bolbolzadeh
💠 چند بار حرف زدن در نماز به صورت سهوی 💬سوال: اگر کسی در چند جای نماز سهوا حرف بزند،آیا باید برای هر مورد یک سجده سهو بجا آورد؟ ✅ جواب: 🔹 : اگر عمدی نباشد، برای هر مورد کلام بیجا باید دوسجده سهو بجا آورد. 🔹 آیت الله شیرازی: اگر در نماز چند كلمه يا چند جمله بگويد بطورى كه از صورت نمازگزار خارج نشود و همه آن يكى حساب شود، دوسجده سهو براى همه‏ كافى است. 📚 پی‌نوشت: استفتا از سایت آیت الله خامنه ای / شماره استفتاء: ym۹۲۹۶w استفتا از سایت آیت الله مکارم / کد رهگیری : 140009210072 🔺کانال https://eitaa.com/bolbolzadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 بیژن مرتضوی وسط لس آنجلس سر قبر زنش قرآن پخش میکنه، اون وقت برانداز دوزاری اینجا سر قبر رفقاشون شجریان و آهنگ میذارن 😄 🔺کانال https://eitaa.com/bolbolzadeh