May 11
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#یادواره_شهدای_مدافع_حرم
سخنران :
حجت الاسلام حاج حسن #روحانی
ذاکرین:
حاج میثم #مطیعی
کربلایی محمد #صفری
پنجشنبه ۶اردیبهشت ۹۷
همراه با نماز مغرب و عشاء
بابل_چهار راه شهدا_مسجد شهدا
@bonyad_hayat
#تشکیلات
🔻آدم حزباللهی که وقتش را صرفِ کار تشکیلاتی و ارتباطگیری با رفقا نکند، به امام زمانش کمک نمیکند..
امام زمان(عج) فرمود:
وقتی شیعیان ما جمع شوند و قلباً با هم یکی شوند و ولایتمداری کنند، مژدۀ ملاقات ما بهتأخیر نمیافتد..
(عَلَى اجْتِمَاعٍ مِنَ الْقُلُوبِ؛ احتجاج/۴۹۹/۲)
#استاد_پناهیان
@bonyad_hayat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦اگر غرب را تحقیر کنید، بانوان ما خودشان چادر سر میکنند! نمیشود غرب را مدام تجلیل کنید، و بعد...
🎙استاد #میرباقری
#تمدن
📲 @bonyad_hayat
🚦آقایان! این عصری که شما سنگ آن را به سینه می زنید یکی از اعصار جاهلیت است و تفاوت آن با دیگر اعصار جاهلی در آنجاست که این بار جاهلیت را تئوریزه کرده اند و به آن صورتی عملی بخشیده اند. این عصر، چه قبول بکنید و چه نکنید، عصر خرافات است و ما مأمور به مبارزه با این خرافه گرایی مدرن هستیم… و یکی از بزرگترین خرافه های رایج در این عصر، «نظریه ترقی» است.
📍نظریه ترقی به این فرض که ارتقای تاریخی انسان سیری خطی دارد بنا شده است و از لفظ «ارتقا» نیز صرفاً ملاحظات مادی و حیوانی زندگی بشر را مراد کرده اند، حال آنکه تکامل و تعالی انسان درارتقای مادی، ولنگاری و رفاه بیش تر نیست. کمال انسان در قرب خداست و این قرب، خلاف تصور آقایان، با قناعت بیش تر ملازمه دارد تا اسراف در مصرف و تمتع دیوانه وار. ما کمال بشر را در تکنولوژی پُست مدرن نمی جوییم تا برای دستیابی بدان، خود را به غرب و شرق تسلیم کنیم… و البته از جانبی دیگر، معتقدیم که می توان تکنولوژی را در یک نظام هدایتی مناسب به استخدام کشید – با احتیاط فراوان، چرا که ماشینیسم ذات تکنولوژی است.
✍#شهید_آوینی
مقاله روشنفکران و معاصر بودن
اسفند 1367 دنیای سخن
#تمدن
📲 @bonyad_hayat
💠 عناوین برنامه های رمضان المبارک ۱۴۳۹ #مسجد_شهدا
اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به همراه سخنرانی
🔹حجةالاسلام صبر آمیز
🔻به همراه مناجات خوانی ذاکرین اهل بیت
هرشب رأس ساعت : ۲۱/۳۰
@bonyad_hayat
📎 روم باستان، نمونۀ جامعهای به انحراف رفته
✍#محمد_جبارپور
🔹 روم بعد از مدتی با لشگرکشی به کشورهای اطراف، توانست امپراطوری عظیمی را شکل دهد و به لحاظ فرهنگی هم فرهنگ یونانی را گستراند. برای مثال، چرخۀ نظام اجتماعی پنجاه هزار مردم آزاد را چهارصد هزار برده عهدهدار بودند و از طرف دیگر، چون بُعد روحانی آنها به علت کنارگذاشتن پرستش خدایان مانند یونانیان تضعیف شده بود، با رویآوردن به هیجانات کاذب در صدد رفع این مشکل بودند. از جمله اقدامات رومیان، مبارزات دو به دوی انسانها با هم بود که میبایست یک نفر از طرفین کشته میشد، در غیر اینصورت، هر دو طرف کشته میشدند. مردم با دیدن این صحنهها لذت میبردند و به هیجان میرسیدند.
🔹 یا انحرافهای فرهنگی دیگری که در آن زمان وجود داشت؛ میل به عیاشی و خوردن زیاد بود. به نحوی که برای اینکه سیری مانع خوردن آنها نشود، بعد از خوردن زیاد به کنیزان و خادمان خود دستور میدادند با پرهایی که در گلوی آنها فرو میکردند، غذاهای قبلی را در کاسههایی تخلیه کرده، با خوردن شربتهای اشتهاآور، مجدداً شروع به خوردن غذا میکردند.با بسط حکومت روم، داد و ستد بین نقاط مختلف رونق گرفت. از طرف دیگر، غنیمتهای سرزمینهای تصرف شده، سیلآسا به شهر رم سرازیر میشد. وضع اقتصادی رومیان خوب شد و همه در فکر جمعآوری مال و ثروت بودند. در تجملگرایی و رفاهطلبی رقابت درگرفت و در مسابقات و بازیها و همچنین برای بنای خانهها مبالغ هنگفتی هزینه میشد.
🔹 جامعۀ روم دچار تجملگرایی و لذتطلبی شده بود و رومیها در فرهنگ و تمدن بیش از همه از یونانیها تقلید میکردند و چون قومی قدرتمند بودند، معمولاً تقلیدهایشان از یونانیها، بسیار بزرگتر و وسیعتر از نمونۀ یونانی آن انجام میشد. از جملۀ این تقلیدها، نظام بردهداری بود. در روم هم برده وجود داشت، اما تحتتأثیر یونان نظام اجتماعی، سیاسی و اخلاقی روم به سرعت به یک نظام بردهداری بسیار بزرگتر و بیرحمتر از یونان تبدیل شد. رومیان هر روز قصد سرزمین جدیدی را میکردند و بعد از تصرف هر سرزمین، اسیران جنگی و ساکنان آن سرزمین را به بردگی میگرفتند.
🔸پی نوشت:
1. نیاکان اصلی رومیها اقوام عشایری از نژاد هند و اروپایی بودند که حدود 2000 ق.م از اروپای مرکزی به شمال ایتالیا کوچ کردند. این قبایل کمکم در سایر مناطق ایتالیا پراکنده شدند. زندگی این قبایل در ابتدا از طریق گلهداری میگذشت که بعد از اسکان به کشاورزی پرداختند. تا اینکه حدود سال 1000 ق.م با استفاده از آهن و ساختن ابزارها و سلاحهای محکمتر و بعد از استفاده از آن سلاحها، توانستند بخشهای بیشتری از جنوب ایتالیا را تصرف کنند.
2. بعد از فتح یونان، رفت و آمد فلاسفه به روم زیاد شده و تحت تأثیر این رفت و آمدها، فلسفه یونانیمآب آن روز (فلسفه اپیکوری و رواقی) در روم رواج پیدا کرد. از آنجا که رومیها اندیشه چندان مدونی نداشتند، به سرعت قالب و ظاهر تمدن یونانی را پذیرفتند و مدتی بعد هم به کلی دین سنتیشان دگرگون شد و خدایان دوازدهگانه المپی یونان با دوازده خدای اصلی روم یکی شد.
▫️ با ما همراه باشید:
✅ @bonyad_hayat
ثبت نام طرح تابستانی مهد قرآن حیات آغاز شد.
شماره تماس جهت اطلاعات بیشتر:
09119391091
https://eitaa.com/mq_hayat
راهی که طی شد، راهی که مانده...
بررسی تحلیلی وضعیت کنونی انقلاب اسلامی و ترسیم افق پیش روی آن
با سخنرانی استاد اصغر طاهرزاده
زمان: جمعه (فردا) ساعت 10 الی 12
مکان: بابل _ چهار راه شهدا _ بنیاد علمی و فرهنگی حیات
🚨 #فوری
🚦 دوره تربیتی آموزشی #منادیان_حکمت
🔸ارسال نام، مدرک تحصیلی، دانشگاه و سال تولد به سامانه:
#5000283716
ویا آی دی:
@monadian12
📍مکان: آبعلی ۱۹ الی ۲۶ مرداد
#بنیاد_حیات
@Bonyad_Hayat
🔰هیئت روضه الحسین(ع) بنیاد حیات #تهران
#ویژه_برنامه_دهه_کرامت
#میلاد_امام_رئوف_علی_بن_موسی(ع)
📢تدبر در قرآن/سخنران: #شیخ_مهدی_رجبعلی_نژاد
🎙مداح: #کربلایی_محمد_طه_رضازاده
📍(دوشنبه97/05/01)،
همزمان با اذان مغرب و عشاء
🍲مهمان سفره اهل بیت علیهم السلام هستیم
🏡 #تهران، تقاطع حافظ_طالقانی، خیابان رشت، پلاک13
📲 @bonyadhayat
🚨 #فوری
🚦دوره آموزشی تشکیلاتی
#مسجد_تمدن_ساز
🔸ارسال نام، مدرک تحصیلی، دانشگاه و سال تولد به سامانه:
#09216001703
مشهد مقدس
14 - 16 شهریور 1397
#بنیاد_حیات
📲https://ble.im/bonyadhayat
🚨 #فوری
🚦 دوره آموزشی تشکیلاتی
#مسجد_تمدن_ساز
🔸ارسال نام، مدرک تحصیلی، دانشگاه و سال تولد به سامانه:
#09216001703
📍مکان: مشهد/
14 -16 شهریور ماه 1397
#بنیاد_حیات
📲 https://ble.im/bonyadhayat