eitaa logo
بنیاد صحیفه سجادیه
2.7هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
129 ویدیو
146 فایل
این کانال جهت افزایش"معرفت"به محتوای کتاب شریف "صحیفه سجادیه"این یادگارجاودان امام سجاد(ع)و طرح"صحیفه سجادیه خوانی»درمساجد کشورایجاد شده. این بنیادبه عنوان یک تشکّلی مردمی،مشتاق دریافت پیشنهادات محبت آمیز شماست ادمین: https://eitaa.com/mohammad_roshan
مشاهده در ایتا
دانلود
(دعای48 بند 6_ صحیفه سجادیه) 🔹اللَّهُمَّ  لَا تُخَيِّبِ الْيَوْمَ ذَلِكَ مِنْ رَجَائِي ، 🌹خدایا! امیدم را در این روز، به "ناامیدی" تبديل مکن. ✅_لایخیب:ناامید مکن eitaa.com/bonyadsahife t.me/bonyadsahife http://instagram.com/sahifhe135
✅(دعای 48 بند 9 صحیفه سجادیه) ❄️خدایا! این جایگاه "اقامۀ نماز عید قربان و جمعه" که ویژۀ "اوصیا و برگزیدگانت و جایگاه امنای" توست، در مرتبه بلندی است که آن را ویژۀ آنان قرار دادی؛ 🔹ولی" غاصبان و غارتگران" ، این مقام را از آن‌ها به غارت بردند و تو تقدیر کنندۀ آنی. فرمانت مغلوب کسی نشود؛ و از‌ تدبیر حتمی‌ات هر گونه که بخواهی و هر زمان ‌که بخواهی، فراتر نتوان رفت؛ ❄️ به سبب این‌که تو آگاه‌تر به اموری و نسبت به آفریدنت و اراده‌ات متهم نیستی؛ 🔹کار این غارت‌گری نسبت به "جایگاه عظیم عید و جمعه" تا آنجا رسید که برگزیدگانت و اوصیائت، مغلوب و شکست‌خورده و حقوقشان به غارت رفت. ❄️می‌دیدند که حکم و فرمانت تغییر یافته؛ کتابت دور انداخته شده؛ واجباتت از مسیر شرایعت به دست تحریف افتاده؛ و سنّت‌های پیامبرت متروک مانده است. eitaa.com/bonyadsahife t.me/bonyadsahife http://instagram.com/sahifhe135
دعای 27 صحیفه سجادیه 5 آذر پسر پوراکبر.m4a
21.88M
✅شنبه_ 6 آذر 1400 (نمازمغرب) مسجد_ امام زمان عج(دباغ خانه پیش) 🔹دعای27_صحیفه سجادیه (دعای مرزداران) 🔹حجةالاسلام"جناب آقای محمد پوراکبر" eitaa.com/bonyadsahife t.me/bonyadsahife http://instagram.com/sahifhe135
شرح صحیفه - حجت الاسلام اعوانی.mp3
6.97M
✅شهادت در " صحیفه سجادیه" قم_جمکران: آذرماه 1400 🔹حجةالاسلام جناب آقای اعوانی eitaa.com/bonyadsahife t.me/bonyadsahife http://instagram.com/sahifhe135
✅آشنایی با "صحیفه سجادیه" 🌹هفتهٔ دوم_دعای هشتم 🔹وَ کَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَیْهِ السّلَامُ فِی الِاسْتِعَاذَةِ مِنَ الْمَکَارِهِ وَ سَیّئِ الْأَخْلَاقِ وَ مَذَامّ الْأَفْعَالِ 🌹دعای آن حضرت در "پناه بردن به حق" از ناملایمات و اخلاق سوء و کارهای ناپسند.
🌹اللّهُمّ إِنیّ أَعُوذُ بِکَ مِنْ هَیَجَانِ الْحِرْصِ، وَ سَوْرَةِ الْغَضَبِ، وَ غَلَبَةِ الْحَسَدِ، وَ ضَعْفِ الصّبْرِ، وَ قِلّةِ الْقَنَاعَةِ، وَ شَکَاسَةِ الْخُلُقِ، وَ إِلْحَاحِ الشّهْوَةِ، وَ مَلَکَةِ الْحَمِیّةِ وَ مُتَابَعَةِ الْهَوَى، وَ مُخَالَفَةِ الْهُدَى، وَ سِنَةِ الْغَفْلَةِ، وَ تَعَاطِی الْکُلْفَةِ، وَ إِیثَارِ الْبَاطِلِ عَلَى الْحَقّ، وَ الْإِصْرَارِ عَلَى الْمَأْثَمِ، وَ اسْتِصْغَارِ الْمَعْصِیَةِ، وَ اسْتِکْبَارِ الطّاعَةِ. وَ مُبَاهَاةِ الْمُکْثِرِینَ، وَ الْإِزْرَاءِ بِالْمُقِلّینَ، وَ سُوءِ الْوِلَایَةِ لِمَنْ تَحْتَ أَیْدِینَا، وَ تَرْکِ الشّکْرِ لِمَنِ اصْطَنَعَ الْعَارِفَةَ عِنْدَنَا أَوْ أَنْ نَعْضُدَ ظَالِماً، أَوْ نَخْذُلَ مَلْهُوفاً، أَوْ نَرُومَ مَا لَیْسَ لَنَا بِحَقّ‌ٍ، أَوْ نَقُولَ فِی الْعِلْمِ بِغَیْرِ عِلْمٍ‌ وَ نَعُوذُ بِکَ أَنْ نَنْطَوِیَ عَلَى غِشّ أَحَدٍ، وَ أَنْ نُعْجِبَ بِأَعْمَالِنَا، وَ نَمُدّ فِی آمَالِنَا وَ نَعُوذُ بِکَ مِنْ سُوءِ السّرِیرَةِ، وَ احْتِقَارِ الصّغِیرَةِ، وَ أَنْ یَسْتَحْوِذَ عَلَیْنَا الشّیْطَانُ، أَوْ یَنْکُبَنَا الزّمَانُ، أَوْ یَتَهَضّمَنَا السّلْطَانُ‌ وَ نَعُوذُ بِکَ مِنْ تَنَاوُلِ الْإِسرَافِ، وَ مِنْ فِقْدَانِ الْکَفَافِ‌ وَ نَعُوذُ بِکَ مِنْ شَمَاتَةِ الْأَعْدَاءِ، وَ مِنَ الْفَقْرِ إِلَى الْأَکْفَاءِ، وَ مِنْ مَعِیشَةٍ فِی شِدّةٍ، وَ مِیتَةٍ عَلَى غَیْرِ عُدّةٍ. وَ نَعُوذُ بِکَ مِنَ الْحَسْرَةِ الْعُظْمَى، وَ الْمُصِیبَةِ الْکُبْرَى، وَ أَشْقَى الشّقَاءِ، وَ سُوءِ الْمَ‌آبِ، وَ حِرْمَانِ الثّوَابِ، وَ حُلُولِ الْعِقَابِ‌ اللّهُمّ صَلّ عَلَى مُحَمّدٍ وَ آلِهِ، وَ أَعِذْنِی مِنْ کُلّ ذَلِکَ بِرَحْمَتِکَ وَ جَمِیعَ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ، یَا أَرْحَمَ الرّاحِمِینَ.
🌹ترجمه: 🔹بار خدایا به تو پناه می آورم از طغیان آز، و تندی خشم و چیره گی حسد، و سستی صبر، و کمی قناعت، و بدی اخلاق، و زیاده روی در شهوت، و پافشاری در عصبیت، و پیروی هوا و هوس، و مخالفت با هدایت، و خواب غفلت، و کوشش بیش از اندازه، و انتخاب باطل بر حق، و پافشاری بر گناه، و کوچک شمردن معصیت، و بزرگ شمردن طاعت، و فخر و مباهات با ثروتمندان، و تحقیر تهی دستان، و کوتاهی در حق زیردستان خود، و ناسپاسی نسبت به آن که به ما خوبی کرده، یا آنکه ستمگری را یاری کنیم، یا ستمدیده ای را تنها گذاریم، یا آنچه را که حق ما نیست بخواهیم، یا از آنچه را که نمی دانیم دم زنیم. و پناه می بریم به تو از اینکه نیت داشته باشیم به کسی خیانت ورزیم، و در کردارمان خودپسندی نمائیم، و آرزوهای خود را دور و دراز سازیم. و به تو پناه می بریم از زشتی باطن، و ناچیز شمردن گناه، و از چیره گی شیطان در وجودمان و از اینکه روزگار ما را به سختی دراندازد، یا سلطان بر ما جور و ستم روا دارد. و به تو پناه می بریم از آلوده شدن به اسراف، و بلای تنگ دستی. و به تو پناه می بریم از سرزنش دشمنان، و نیازمندی به همنوعان، و از زندگی در سختی، و از مرگ ناگهانی و بدون توشه. و به تو پناه می بریم از حسرت و اندوه بزرگ، و مصیبت سترگ، و از بدترین تیره بختی، و از بدفرجامی، و ناامیدی از ثواب، و فرود آمدن عذاب. بارخدایا_ بر محمّد و آلش درود فرست، و مرا از همه این امور در پناه رحمتت جای ده و نیز همه و مردان و زنان مومن را، ای مهربان ترین مهربانان
✅توضیحات کوتاه (دعای هشتم صحیفه سجادیه) 🔹امام علیه السلام ازشر 44 چیز به خداوند پناه می برد، که 18 مورد آن به طور مستقیم ریشه در کانون وجودی انسان دارند و از اقتضاهای روح غریزه هستند که باید بوسیله روح فطرت مدیریت شوند والاّ ابتدا خطر هستند. و سپس به خصلت فعال تبدیل شده خطرناک می شوند. (یعنی منفی بالقوّه هستند که اگر مدیریت نشوند، منفی بالفعل) ✅1- هیجان الحرص: 🔹هیجان: تحرّک افراطی، تحرک طوفانی که قاعده مند نباشد. تحرّکی خارج از کنترل عقلانی 🔹حرص و طمع از غرایز انسان است و حکمت وجودی آن در وجود انسان، «حفظ خود» است. اگر انسان از اصل و اساس فاقد حرص باشد برای بقای خود فعالیت نمی کند. پس اصل وجود آن در انسان لازم است. و لذا امام علیه السلام از اصل وجود آن در انسان، به خدا پناه نمی برد، بلکه از" هیجان" آن به خدا پناه می برد «اللَّهُمَّ إِنيِّ أَعُوذُ بِكَ مِنْ هَيَجَانِ الْحِرْص» ✅2- وَ سَوْرَةِ الْغَضَبِ 🔹اصل غضب نیز در وجود انسان هست، زیرا در صورت فقدان آن فاقد دفاع و دافعه می شود و در حفاظت خود و مکتبش کوشا نمی گردد. 🔹آنچه امام علیه السلام از آن به خدا پناه می برد، اصل غضب نیست، «سوران غضب» است. 🔹سَوْرَةِ: فراز آمدن، بالا رفتن چیزی که چیزهای دیگر را (باصطلاح) تحت الشعاع خود قرار دهد. به قلعه نیز «سور» می گویند که دیوارش بالا رفته و محیطی را در تحت احاطۀ خود قرار می دهد. 🔹سورۀ غضب، یعنی غضب فراز آید و نیروهائی از قبیل: بردباری، صبر و تعقل را تحت الشعاع خود قرار دهد. امام صادق علیه السلام: «الْغَضَبُ مَمْحَقَةٌ لِقَلْبِ الْحَكِيمِ وَ مَنْ لَمْ يَمْلِكْ غَضَبَهُ لَمْ يَمْلِكْ عَقْلَه» غضب عقل فرزانه را تباه می کند، و هر کس نتواند غضبش را کنترل کند، نمی تواند از عقلش بهرمند شود.
✅3- وَ غَلَبَةِ الْحَسَد:  اصل حسد نیز در وجود انسان قرار داده شده تا همیشه در مسیر رقابت باشد. این غریزه نیز اگر بوسیله روح فطرت مدیریت شود در قالب «غبطه» عمل می کند، والاّ هم فاسد می شود و هم مفسد. امام علیه السلام از «غلبۀ حسد» به خدا پناه می برد. 🔹امام صادق علیه السلام: «إِنَّ الْمُؤْمِنَ يَغْبِطُ وَ لَا يَحْسُدُ وَ الْمُنَافِقُ يَحْسُدُ وَ لَا يَغْبِط»: مؤمن غبطه می خورد و حسد نمی کند، و منافق حسد می کند و غبطه نمی خورد. ✅4- وَ ضَعْفِ الصَّبْر: خدایا، از ضعف صبر به تو پناه می برم. 🔹سه مورد قبلی- یعنی هَيَجَانِ الْحِرْصِ، وَ سَوْرَةِ الْغَضَبِ، وَ غَلَبَةِ الْحَسَدِ قابل کنترل نیستند. مگر با صبر و تحمل و مقاومت. 🔹 بدیهی است که اگر صبر قوی نباشد، دچار شدن به هر سه حتمی است. 🔹تعاطی: میان صبر و عقل تعاطی است: اگر عقل نباشد، صبر هم نیست. و اگر صبر نباشد، عقل هم نیست. و اگر عقل باشد، صبر هم می آید. و اگر صبر باشد، عقل هم می آید. و هر دو همدیگر را تقویت می کنند. ✅5- وَ قِلَّةِ الْقَنَاعَة: 🔹قناعت یعنی «قانع بودن= زیاده خواه نبودن». مراد از قانع بودن و زیاده خواه نبودن، چیست؟ این مسئله در دو محور قرار دارد: الف: محور «رابطۀ انسان با خدا»: قناعت در این محور یعنی به آنچه خدا داده راضی بودن. و- نعوذ بالله- خدا را متهم نکردن. ب: محور اخلاق و حقوق: به حق خود راضی بودن و به حقوق مادی و معنوی دیگران تجاوز نکردن= حلال و حرام را مراعات کردن.  🔹قانع= شاکر: شکر بر سه نوع است: شکر شفاهی شکر عملی شکر شفاهی و عملی هر دو با هم 🔹شکر و قناعت لازم و ملزوم همدیگرند؛ کسی که قانع باشد حتماً شاکر هم هست. گرچه به زبان شکر نگوید. و هر کس شاکر باشد(به هر کدام از شکرهای سه گانه) بی تردید قانع هم هست و شخص قانعِ شاکر به"حرام"نمی افتد.
✅6- وَ شَكَاسَةِ الْخُلُق: و(به تو پناه می برم) از شکاست برخورد. 🔹لغت_شکاسه: خسیس بودن در برخورد- سختگیری بر دیگران (البخل و العسر و الشُوم) کسی که از خوشروئی خست بورزد. حضورش برای دیگران نامبارک باشد_ برخورد گزنده. 🔹توضیح: در این جمله، مراد از «خلق»، حضور و برخورد با دیگران است، نه خلق به معنی اخلاق که «ساختار شخصیتی هر کس» است. 🔹در فرهنگ عمومی _اخلاق در یک چیز خلاصه می شود و آن عبارت است از «چگونگی برخورد با دیگران» حتی به فردی که همۀ رذایل را دارد اما با تملق و چرب زبانی برخورد می کند، می گویند اخلاقش خوب است. در حالیکه برخورد خوب یا بد یکی از مولّفه های اخلاق است. و همانطور که می بینیم در بیان امام شکاسة الخلق یکی از نواقص اخلاقی است، و شکاسه نبودن خلق، یکی از کمالات اخلاقی است آنهم بشرط این که خالی از تملق و چرب زبانی و ریا باشد. 🔹امام باقر علیه السلام: «أَتَى رَسُولَ اللَّهِ (صَ) رَجُلٌ فَقَالَ: يَا رَسُولَ اللَّهِ أَوْصِنِي فَكَانَ فِيمَا أَوْصَاهُ أَنْ قَالَ الْقَ أَخَاكَ بِوَجْهٍ مُنْبَسِطٍ» با برادر خود با روی باز برخورد کن.- با برادران دینی با روی بشّاش برخورد کن. 🔹«قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِه): يَا بَنِي عَبْدِ الْمُطَّلِبِ إِنَّكُمْ لَنْ تَسَعُوا النَّاسَ بِأَمْوَالِكُمْ فَالْقَوْهُمْ بِطَلَاقَةِ الْوَجْهِ وَ حُسْنِ الْبِشْرِ» ای آل عبد المطلب، شما نمی توانید همۀ مردم را با اموال تان بنوازید، پس با آنان با چهرۀ باز و روی خوش برخورد کنید. ✅7- وَ إِلْحَاحِ الشَّهْوَة  و (به تو پناه می برم) از مبالغه در طلب لذات. 🔹لذایذ بر دو نوع است لذایذ غریزی، و لذایذ فطری. به لذایذ غریزی «شهوت» گفته می شود و از همین لفظ است اشتها بر غذا و بر دیگر لذایذ غریزی. در اسلام هیچ شهوت و لذتی «تابو» نیست، آنچه لازم است قاعده مند شدن اقتضاهای غریزی بوسیلۀ روح فطرت است، و اگر این قاعده مندی نباشد، شهوت دچار افراط و الحاح می گردد که بیماری است.  رسول خدا (ص) می فرمود:  «حُفَّتِ الْجَنَّةُ بِالْمَكَارِهِ وَ حُفَّتِ النَّارُ بِالشَّهَوَات" بهشت در گرو زحمت ها، و دوزخ در گرو شهوت هاست.
08.mp3
852.7K
✅عربی_ صوت "دعای هشتم" صحیفه سجادیه eitaa.com/bonyadsahife t.me/bonyadsahife http://instagram.com/sahifhe135
✅8- وَ مَلَكَةِ الْحَمِيَّة: و (به تو پناه می برم) از سلطۀ تعصّب. - ملکه: صیغۀ صفت مشبهه، مانند «حسنة»، به معنی خصلتی که در روح انسان جای گرفته و به صورت «خصلت ثابت» در آمده است. 🔹تعصب: تعصب نیز بر دو نوع است: الف: تعصب غریزی مانند تعصب فامیلی، نژادی، خاکی و تعصب رنگ پوست؛ یعنی آنچه امروز «ناسیونالیسم» نامیده می شود. این نوع تعصب در اسلام نکوهیده و محکوم است. و از همین نوع است «تعصب به اعتقادات باطل». و این یکی از محورهائی است که روح غریزه بشدت در برابر روح فطرت مقاومت و عصیان می کند و از مدیریت آن سر باز می زند. 🔹ب: تعصب فطری: انسان، انسان است و باید نسبت به انسانیت تعصب داشته باشد، والاّ انسان نیست. اگر روح فطرت نسبت به اصول و فروع انسانیت متعصب نباشد، همۀ آنها را به آسانی از دست خواهد داد. 🔹در آیۀ حمية نیز یک نکته هست: می فرماید کافران با انگیزۀ حمیت در مقابل اسلام مقاومت می کردند، سپس بلافاصله نوع این حمیت را مشخص می کند: «حمية الجاهلية»؛ یعنی حمیّتی از نوع جاهلی آن ✅9- وَ مُتَابَعَةِ الْهَوَى: (خدایا به تو پناه می برم از) پیروی هوی. امام صادق علیه السلام: «احْذَرُوا أَهْوَاءَكُمْ كَمَا تَحْذَرُونَ أَعْدَاءَكُمْ فَلَيْسَ بِشَيْ‏ءٍ أَعْدَى لِلرِّجَالِ مِنِ اتِّبَاعِ أَهْوَائِهِمْ وَ حَصَائِدِ أَلْسِنَتِهِم»[34]: از هواهای نفس تان بر حذر باشید چنان که از دشمنان تان حذر می کنید، برای انسان ها چیزی دشمن تر از پیروی هواهای شان و ریخته های زبان شان نیست ✅11- وَ سِنَةِ الْغَفْلَة: (خدایا، به تو پناه می برم از) چُرت غفلت.
استاد قدسی.2آذر.mp3
6.3M
🗂 شرح "دعای 24 صحیفه سجادیه" 🔊 حجةالاسلام‌والمسلمین قدسی 🗓 ٢آذر ۱۴۰۰ 🕌 قم_ جامع المصطفی_ مسجد مجتمع امام خمینی(ره) eitaa.com/bonyadsahife t.me/bonyadsahife http://instagram.com/sahifhe135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فرازهایی از دعای هفتم صحیفه سجادیه با تصویرگذاری متفاوت. 🔷 مقام معظم رهبری(مدظله العالی): به شما "جوانان" توصیه می کنم، بروید صحیفه سجادیه را بخوانید و در آن تدبر کنید.... eitaa.com/bonyadsahife t.me/bonyadsahife http://instagram.com/sahifhe135
هدایت شده از بنیاد صحیفه سجادیه
🔷 مقام معظم رهبری(مدظله العالی): به شما "جوانان" توصیه می کنم، بروید صحیفه سجادیه را بخوانید و در آن تدبر کنید.... ✅هر "سه شنبه" با صحیفه سجادیه ✅هر "خانه ای" یک صحیفه سجادیه ✅هر "مهمانی" 5 دقیقه با صحیفه سجادیه ✅هفته ای "یک شب" در مساجد با صحیفه سجادیه ✅هر هنرمندی، خلق یک "اثر" هنری با موضوع صحیفه سجادیه 🕋 بنیاد صحیفه سجادیه @bonyadsahife
4_5801138792572126463.mp3
1.08M
🎤 صحیفه سجادیه و شیخ طنطاوی_مفتی اهل سنت مصر_ صاحب کتاب تفسیر قرآن _الجواهر eitaa.com/bonyadsahife t.me/bonyadsahife http://instagram.com/sahifhe135
هدایت شده از بنیاد صحیفه سجادیه
✅جوایز به .... فراخون "هم....نامان " _(همنامان): 🔹سجاد (ع) 🔹زین العابدین (ع) 🔹سیدالعابدین (ع) 🌹57 جایزه و هدیه نقدی(به سال‌های عمر و زندگی_امام سجاد"ع) ✅با هدف: 1_گسترش فرهنگ "ترویج نام نیکو" برای فرزندان. 2_مظلومیت زدائی(از 35 تلاش علمی، عقیدتی، و تربیت انبوه شاگردان توسط امام سجاد"ع) 🌹_برندگان به"قید قرعه" انتخاب می‌شوند. 🌹_برای شرکت در این"فراخوان _فقط_کارت بانکی" یا "تصویر کارت ملی" خود را(که بنام خود ثبت شده) باموبایل عکس گرفته (برای ما) در" ادمین" کانال بنیاد با ذکر 🌈آدرس_ بفرستید. 🌹اهدای جوایز_ در روز میلاد حضرت امام سجاد علیه السلام_ به شماره"کارت بانکی" برندگان_واریز می‌شود. 🌹محدودیتی برای شرایط سنی نیست. ✏️اطلاعیه های بعدی و اسامی برندگان را از همین، همین" کانال بنیاد صحیفه" پیگیری کنید. eitaa.com/bonyadsahife t.me/bonyadsahife http://instagram.com/sahifhe135
کاشان_ حاج محمد اسماعیل دانشمند استاد صحیفه سجادیه
هدایت شده از بنیاد صحیفه سجادیه
AudioMerger_AUD-20211217-WA0017(2).mp3
18.37M
🎤کاشان: حاج محمد اسماعیل دانشمند استاد صحیفه سجادیه ✅شرح"دعای دهم"صحیفه سجادیه ✅ جمعه ۲۶آذرماه۱۴۰۰ بعدازنمازعشاء ✅مسجدفاطمیه رضوی_خ_ امیرکبیر ❎دعای التجاء به خداست_بعد از گریختن از دست شیطان ! 📗تفاوت معنائی"عفو و صفح و غفران" 📗عدل الهی_اگر درمورد اعمال ماعملی شود،از عذاب، گریزی نخواهدبود. اما اگر" فضل خدا" شامل حال شود "بخشش الهی" مارادربر خواهدگرفت و جز این نشاید! 📗دعای قبل از تکبیرةالاحرام نمازرابخوانیم! (در رساله های عملیه هم آمده است)! یامحسن قداتاک المسیء وقدامرت المحسن ان یتجاوز عن المسیء انت المحسن واناالمسیء بحق محمد و آل محمد صل علی محمد وال محمد وتجاوز عن قبیح ماتعلم منی ! 📙یاغنی الاغنیاء... و(ها)انا افقرالفقراء +دعای حضرت موسی -علیه السلام- درزیر سایه درخت ؛ رب انی لماانزلت الی من خیرفقیر! (سوره قصص آیه۲۴) 📗معنای عفوی که جبرئیل- علیه السلام- تعلیم داد باتوجه به آیه قرآنی ( خُذ العَفو وأمربالعرف واعرض عن الجاهلین در آیه ۱۹۹ اعراف چه بود؟) eitaa.com/bonyadsahife t.me/bonyadsahife http://instagram.com/sahifhe135
حجت‌الاسلام احمد قدسی استاد ومحقق صحیفه سجادیه
قدسی 23اذر.mp3
10.95M
🗂 شرح دعای 25_صحیفه سجادیه (دعای برای فرزندان) 🔊 حجةالاسلام‌ احمد قدسی 🗓 23آذر ۱۴۰۰ 🕌قم_ مسجد مجتمع امام خمینی(ره) (جامع المصطفی) eitaa.com/bonyadsahife t.me/bonyadsahife http://instagram.com/sahifhe135