eitaa logo
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی عج استان مازندران
2.8هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
847 ویدیو
211 فایل
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی عج استان مازندران، برگزار کننده کلاسهای مهدویت ویژه تمام رده های سنی آی دی ادمین کانال: @bonyadmahdaviat_maz فروشگاه محصولات و کتاب های بنیاد حضرت مهدی استان مازندران https://eitaa.com/ketab_bonyad_maz
مشاهده در ایتا
دانلود
📖🔹📖🔹📖🔹📖 ⛅️(عج)در روز جمعـہ ✍جمعه روز حضرت صاحب الزمان (عج) وبنام آن حضرت است و همان روزی است که ایشان در آن روز ظهور خواهند فرمود .🌼 💠السَّلامُ عَلَیْكَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ اللَّهِ فِی خَلْقِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا نُورَ اللَّهِ الَّذِی یَهْتَدِی بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ یُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْوَلِیُّ النَّاصِحُ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا سَفِینَةَ النَّجَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ الْحَیَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ عَجَّلَ اللَّهُ لَكَ مَا وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الْأَمْرِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا مَوْلایَ أَنَا مَوْلاكَ عَارِفٌ بِأُولاكَ وَ أُخْرَاكَ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى بِكَ وَ بِآلِ بَیْتِكَ وَ أَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَ ظُهُورَ الْحَقِّ عَلَى یَدَیْكَ. 🔰وَ أَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ یُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ یَجْعَلَنِی مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ لَكَ وَ التَّابِعِینَ وَ النَّاصِرِینَ لَكَ عَلَى أَعْدَائِكَ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْكَ فِی جُمْلَةِ أَوْلِیَائِكَ یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ هَذَا یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ یَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فِیهِ ظُهُورُكَ وَ الْفَرَجُ فِیهِ لِلْمُؤْمِنِینَ عَلَى یَدَیْكَ وَ قَتْلُ الْكَافِرِینَ بِسَیْفِكَ وَ أَنَا یَا مَوْلایَ فِیهِ ضَیْفُكَ وَ جَارُكَ وَ أَنْتَ یَا مَوْلایَ كَرِیمٌ مِنْ أَوْلادِ الْكِرَامِ وَ مَأْمُورٌ بِالضِّیَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ فَأَضِفْنِی وَ أَجِرْنِی صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِكَ الطَّاهِرِینَ. 📖🔹📖🔹📖 ︽︽︽︽︽︽︽ @bonyadsari
( ) عبارت یازدهم، معرفی امام زمان ارواحنافداه در خطبه ی غدیر خم «ألَا إنَّهِ وَارِثُ کُلَّ عِلمٍ وَ المُحِیط بکل فهم». « بدانید او وارث تمامی علم است و به تمامی فهم و ادراک احاطه دارد.» اگر کسی بخواهد جانشین مدیر یک مجموعه و یا خلیفه ی کسی باشد، می بایست امتیازاتی را داشته باشد. امضای جانشین باید همان اعتبار را داشته باشد و لزوم اطاعتش دقیقا همان لزوم باشد.. امام زمان ارواحنافداه خلیفه الله است تنها جانشین الهی بر کره ی خاکی که توحید و عدل را بر سراسر زمین تجلی خواهد داد.. لازمه ی این عمل عظیم علم و درک متصل به علم الهی است اولین امتیازها بعد از حیات و زندگی، دو امتیازِ علم و قدرت است که از فضایل و کمالات انسانی می باشند. پیامبران و ائمه (علیهم السّلام) که انسان های برتر هستند؛ علم و قدرت جزء برترین فضائلشان است، به طوری که به این دو صفت بیشتر از صفات دیگرشان اهمیت داده اند.پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در خطبه ی غدیر راجع به امیرالمؤمنین (علیه السّلام) می فرمایند: « وَ مَا مِن عِلمٍ إِلَا وَ قَد عَلَّمتُهُ عَلِیَّاً» هیچ علمی وجود ندارد مگر آن که آن را به علی یاد داده ام. یا می فرمایند: «النُّورُ مِنَ اللهِ عَزَّ وَجَلَّ فِیَّ مَسلُوکٌ ثُمَّ فِی عَلِی» یا در ابتدای قسمت ششم می فرمایند: «آمِنُوا بِاللهِ وَ رَسُولِهِ وَ النُّورِ الَّذِی أُنزِلَ مَعَهُ» خداوند متعال نیز می فرماید: (وَ کُلَّ شَیءٍ أَحْصَینَاهُ فِی إِمَامٍ مُبِینٍ) ( و هر چیزی که ما داشتیم در امام مبین احصا کردیم که امام مبین را اهل بیت و حجت هر زمان تفسیر شده است ) «أَلَا إِنَّهُ وَارِثُ کُلِّ عِلم» یعنی امام زمان (ارواحنافداه) وارث تمامی دانش های آفرینش، شامل علم آدم ابوالبشر (علیه السّلام) تا خاتم الانبیاء (صلی الله علیه و آله و سلم) و علم امیرالمؤمنین (علیه السّلام) تا امام حسن عسکری (علیه السّلام) و تمامی علم علما و دانشمندان هستند. در طول تاریخ هر کسی هر دانشی دارد، آن دانش نزد امام زمان (ارواحنافداه) است.... یکی از مهمترین دعاهای منتظران باید درخواست درک و باور این کلام (محیط به کل فهم ) از خداوند متعال باشد ... امام مظهر تمامی صفات الهیست ..یعنی امام فهم و درکش به همه ی انسانها از رگ گردن به آنها نزدیکتر است.... و چه پیامی بالاتر از این برای منتظران که امام زمان ارواحنافداه احاطه ی کامل بر فکر و عمل تمام لحظات و حالت تمامی بشر دارد....
!!!!¸🌴.•°°••🌴°°•.🌴¸!!!! 🗒 🔖ادامہ مبحــــــث قبلــــــــــي ǁǁ⚜ǁǁ⚜ǁǁ⚜ǁǁ⚜ǁǁ مرحوم مظفر در اين باره نوشته است: 👈🏻اهل سنّت عقيده به رجعت را خلاف عقايد اسلامي ميداند و آن را هيچ نمي پسندند.. نويسندگان و شرح حال نويسان آنها معتقدين به رجعت را لعن و طرد كرده و آن را نشانه طرد روايت راوي ميدانند،گويا در نظر آنان عقيده به رجعت در شمار كفر و شرك يا بدتر از آن قرار دارد و به اين بهانه شيعه را ميكوبند و ناسزا ميگويند.. .....::!:: 🌳🌳🌳 🌳::!::...... 🔺🔻بدون شك اين از اقسام دستاويزهاي بي اساس و گمراه كننده اي است كه فرقه هاي اسلامي آن را وسيله اي براي لعن و طرد يكديگر قرار داده اند، ولي هيچ مجوزي كه صحت اين دستاويز را روشن كند وجود ندارد، زيرا اعتقاد به رجعت، نه فقط هيچگونه ايراد و خدشهاي در عقيده به يکتاپرستي و نبوت وارد نميسازد، بلكه به عكس، اين هر دو عقيده را تقويت ميكند، زيرا رجعت مانند حشر و نشر، دليل قدرت كامل خداوند بوده و از امور غيرعادي و معجزهاي از پيامبر صلي‌الله‌عليه‌وآله و اهل بيت او عليهم‌السلام است ıllıllı🌳ıllıllı🌳ıllıllı🌳ıllıllı 🍂🌹🍂 رجعت، در اصل معجزه زنده كردن مردگان است ؛ چنان كه حضرت مسيح عليه‌السلام انجام ميداد، اما اين رساتر، كاملتر و اعجازش بيشتر است به دليل اينكه رجعت در وقتي انجام ميگيرد كه مردگان همه خاك شده اند.. ˜°ºð𺰘¨🔄¨˜°ºð𺰘 📚مًٍنًٍبــــــــــًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍــــــــــــــــًٍعًٍ 📘برگرفته از کتاب درسنامه مهدویت اقای سلیمیان ⚘ ═•═•═•═•═•═•═•═• 🚶🏻♂ادامــــــــــــّـّـّـّـّـّـّـّـّـّـّـّـّـّـّـّـّـّـّـّـّـّــــــــه دارد 🔹🔸🔹🔸 @bonyadsari
ترجمه خطبه غدیر ؛بخش دوم_فرمان الهی برای مطلبی مهم.m4a
4.84M
#فایل_صوتی 📜ترجمه خطبه غدیر ؛ ↩️بخش دوم: فرمان الهی برای مطلبی مهم ؛ ⏱مدت: 05:08 دقیقه ؛ 💿حجم: 4.8 MB 📖منبع: بر کرانه غدیر ؛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#رهبرانـہ|💛| میـٰان‌مآهِ‌مَن🌙 تـٰا‌ماهِ‌گـردون‌تَفاوت‌اَز‌ زمین‌‌تا‌آسمان‌اَست... #حضرت_ماه🌙 #الهـے‌دورتون‌بگردم‌سیدنآ✨ @bonyadsari
( ) عبارت دوازدهم، معرفی امام زمان ارواحنافداه در خطبه ی غدیر خم « أَلَا إِنَّهُ المُخبِرُ عَن رَبِّهِ عَزَّ وَجَل و المشید لامر آیاته» «بدانید او از جانب خدایش خبر می دهد و محکم کننده آیات او است.» خبر دهنده از پروردگار تعابیر متعددی دارد که بهترینش (یعنی حضرت لسان الله است و ای کاش فرصت بود تا فرق بین لسان الله و کلام الله تبیین می شد) «تشیید» یعنی محکم کردن و عبارت فوق یعنی کار آیات خدا را محکم می کند. با این بیان که، آیات خدا دو نوع است: آیات تکوینی و آیات تدوینی. آیات تدوینی یعنی نوشتاری مثل قرآن و حدیث و آیات تکوینی؛ یعنی موجودات عینی که خداوند متعال در آفرینش خلق کرده است. آیات تکوینی- نسبت به انسان- نیز مستقیم می شود به: آیات انفسی و آیات آفاقی، یعنی به آیات درونی و بیرونی. خداوند در قرآن می فرماید: (سَنُرِیهِمْ آیاتِنَا فِی الْآفَاقِ وَ فِی أَنْفُسِهِمْ) ( نشان می دهیم به آن ها، آیات خود را در افق ها و در نفس هایشان (یا درون و جانشان) و این یعنی اینکه ما در افق ها و جان هایشان آیاتی داریم. لذا امام زمان (ارواحنافداه)، هم محکم کننده ی آیات تدوینی و هم محکم کننده ی آیات تکوینی هستند. شاهد ما برای محکم کنندگی آیات تدوینی ایشان آن است که در زیارت آل یاسین می خوانیم: « السلام علیک یا تالی کتاب الله و ترجمانه»؛ « سلام بر تو ای تلاوت کننده کتاب خدا و ترجمه کننده ی آن». یعنی تو ترجمه و تفسیر کننده ی کتاب خدا هستی. مترجم بودن امام زمان (ارواحنافداه) برای آیات خدا به دو مقوله ی ترجمه ی قولی و فعلی تقسیم می شود؛ یعنی امام آیات قرآن را قولاً و فعلاً ترجمه می کند. قولاً، مانند پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) که در خطابه ی غدیر، 100 آیه را ترجمه و تفسیر فرمودند (که حدود 80 آیه از جملات آیات و حدود 20 آیه را در حد اشاره تفسیر نمودند). از طرف دیگر امام زمان ارواحنافداه، مفسر و مؤَوَّل آیات بوده و عملاً نیز مترجم آیات هستند؛ مثل آیاتی که راجع به تقوی، صلاح، دانش، بینش و توحید است، همه را در نفس و اعمال خود پیاده می فرمایند. از طرفی این عبارت از زیارت آل یاسین به حدیث ثقلین نیز اشاره دارد آنجا که پیامبر (صلی الله علیه و آله ) می فرماید: «إنی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی و لن یفترقا حتی یردا علی الحوض». عترت مقوِّم قرآن است. در خطابه ی غدیر نیز آمده است: « فَکُلُّ وَاحِدٍ مُنبِئٌ عَن صَاحِبِهِ وَ مُوَافِقٌ لَه» «هر کدام از این ها (قرآن و عترت) از همراه خود خبر می دهد و موافق با اوست». پس « والمشید لامر آیاته» یعنی حقانیت آیات را با ترجمه ی قولی و فعلی تثبیت می کند. لذا وجود و سکون و زندگی و فریاد و قیام و قعود و گفتارشان ترجمه قرآن است. یکی از شاهکارهای زیارت آل یاسین این قسمت است: « السلام علیک حین تقوم، السلام علیک حین تقعد، السلام علیک حین تقرا و تبین، السلام علیک حین تصلی و تقنت» اگر ما به زمان های نماز و قنوت و حمد و استغفار و الله اکبر و گفتن لا اله الا الله و قیام و قهود امام زمان (ارواحنافداه) سلام می کنیم معنایش این است که تمام این لحظات، لحظات ارزشمندی هستند. به خاطر ارزش دو چیز، یکی خود امام زمان (ارواحنافداه) و یکی کاری که امام زمان انجام می دهند. اگر این کار حضرت، عین حق و حقانیت نباشد، سلام به آن بی معنا خواهد بود؛ ولی چون سلام می کنیم معنایش این است که فعل حضرت عصمت داشته و از هر خطا و اشتباه و ترک اولایی مبرا است و همه آن اعمال زیر نظر خداوند و با تأیید ایشان انجام می شود. در بیان محکم کنندگی آیات الهی توسط امام زمان باید گفت که مثلاً وقتی ما دو قطعه چوب را کنار هم می گذاریم؛ آنها محکم و تشیید می شود و این چنین است وجود امام زمان ارواحنافداه که وقتی کنار آیات قرآن قرار می گیرند. به آنها معنا و استحکام می بخشد و اسرار نهان آن را آشکار خواهد نمود. به عبارت دیگر کتاب تدوین مشتمل بر امام ناطق (ائمه معصومین از امام علی تا امام زمان علیهم السلام) و امام صامت (قرآن کریم) است. از طرف دیگر حق- که خود امام زمان ارواحنافداست- قرآن می باشد و قرآن نیز با حق است؛ لذا وقتی این دو حق با هم آمیختند، آنگاه محکم می شوند. لذا وقتی می گوییم «والمشید لامر آیاته» یعنی یک یک آیات قرآن را امام زمان محکم و حقانیتش را بیان می کند و چون امام زمان (ارواحنافداه) در قول و عمل خود آیات کریمه ی قرآن را تشیید می فرمایند. لذا ما با دیدن هر آیه ای از قرآن وجود امام زمان (ارواحنافداه) را درخواهیم یافت و او را تجسم می کنیم؛ زیرا که حضرت مصداق اتم و اکمل قولی و عملی آیات قرآن می باشند... و بماند که چگونه بزرگترین آیت الهی حضرت علی علیه سلام را برای عالم تبیین و تفسیرو باورها به صراط مستقیم بودنش را محکم می کند...
( ) عبارت سیزدهم ، معرفی امام زمان ارواحنافداه در خطبه غدیر خم « ألَا إِنَّهِ الرَّشِیدُ السَّدِیدُ» «بدانید او رشد یافته و استوار است.» رشد در مقابل «غی» است. در قرآن هم آمده که: (قَدْ تَبَینَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَی (راه روشن و رشد از گمراهی کاملا بیان شد) واژه «سدید» هم به معنی استوار است. وقتی می فرماید: «ألَا إِنَّهُ الرَّشِیدُ» یعنی آگاه باشید که حتماً امام زمان (ارواحنافداه) رشد یافته و راه هدایتش را پیدا کرده است و صراط مستقیم است. نکته دیگر اینکه «ألَا إِنَّهُ الرَّشِیدُ» عبارت دیگری است از: «أنَّا صِرَاطُ اللهِ المُستَقِیمُ الَّذِی أمَرَکُم بِاتِّبَاعِهِ ثُمَّ عَلِیٌّ مِن بَعدِی ثُمَّ وُلدِی مِن صُلبِهِ أئِمَّةُ یَهدُونَ إلَی الحَقّ وَ بِهِ یَعدِلُون» این عبارت از طرف پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله)عصمت امام زمان (ارواحنافداه) و روشنی راه ایشان را تضمین می کند. اما همه ی امامان (علیهم السّلام) معصوم اند؛ ولی به چه دلیلی درباره این امام بیشتر تأکید فرمودند؟ در جواب می گوییم که این تأکید به خاطر این است که امام زمان ارواحنافداه مسئولیت مهم و بسیار بزرگی دارد که آن تشکیل حکومت جهانی و تأیید و تثبیت آن است. لذا کار هر قدر بزرگ تر باشد، احتمال خطای آن نیز بیشتر است و چون برنامه آن حضرت یک برنامه ی استثنایی است که هیچ کدام از پیامبران الهی (علیهم السّلام) و حتی معصومین (علیهم السّلام) برای اجرای آن برنامه مکلف نشده اند لذا پیامبر می فرمایند: « ألَا إِنَّهُ الرَّشِیدُ» تا احتمال وارد شدن هرگونه نقصی در کار آن بزرگوار منتفی شود. اما درباره واژه «سدید» باید گفت که: « ألَا إِنَّهُ السَّدِیدُ» یعنی در کار خودش محکم است، کوتاه نمی آید، سست نیست و تحت تأثیر ملامت کسی قرار نمی گیرد. یکی از صفاتی که امام زمان ارواحنافداه دارند این است که ترجمان آن، همان جمله ای است که پیغمبر (صلی الله علیه و آله) راجع به امیرالمؤمنین (علیه السّلام) فرمودند: « وَ لَا تَأخَذَهُ فِی اللهِ لَومَةُ لَائِم» « او کسی است که ملامتِ ملامت کننده ای در راه خدا دستخوش تغییرش نمی کند» و این مسئله مهم به خاطر این است که آن حضرت هم تکامل دارد و هم محکم است. منتظر واقعی کسی است که بتواند این صفات امام را در خودش ایجاد کند ... که اولین شرط همراهی و نصرت ولی خدا ،ایجاد سنخیت و هم رنگ شدن است ... مگر می شود باسستی و بدون تکامل منتظر محکمترین ایت الهی در تمام عالم هستی بود..
اعلان رسمی ولایت و امامت دوازده امام علیهم السلام.m4a
7.89M
📜ترجمه خطبه غدیر ؛ ↩️بخش سوم: اعلان رسمی ولایت و امامت دوازده امام علیهم السلام ؛ ⏱مدت: 08:23 دقیقه ؛ 💿حجم: 7.5 MB 📖منبع: بر کرانه غدیر ؛ @bonyadsari
↩️دیدار با خویشاوندان ✍حضرت امام على عليه السلام : به راستى كه صله رحم از واجبات اسلام است و خداى سبحان، امر فرموده كه آن را گرامى بدارند و خداوند متعال با هر كس كه صله رحم كند، رابطه برقرار مى كند و با هر كس كه قطع رحم كند، قطع رابطه مى كند و هر كس كه صله رحم را گرامى بدارد، گرامى اش مى دارد . 📚تصنیف غرر‌ الحکم و درر الکلم ،ص۴۰۵
1_95953032.mp3
2.54M
✅مناجات با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف 🗣 بانوای حاج حسین سیب سرخی @bonyadsari
( ) عبارت چهاردهم،معرفی امام زمان ارواحنافداه در خطبه ی غدیر خم «ألَا إِنَّهُ المُفَوِّضُ إِلَیه» « آگاه باشید! او کسی است که امور به او تفویض شده است.» تفویض یعنی واگذاری.. تفویض کارها دو معنا دارد: یک معنا این است که خدا کاری را واگذار کند و خودش دستش بسته شود که این با تفکر توحیدی اسلام سازگاری ندارد؛ زیرا طبق تفکر توحیدی، این خداوند است که جهان، انسان و موجودات را اداره می کند. ارتباط خدا با این جهان ارتباط حکیمانه و تدبیر دائمی و پیوسته با جهان است. باید توجه داشت که معنای غلط تفویض این است که بگوییم: خدا خلق کرده است و دیگر هیچ کاری با جهان ندارد- که این عقیده یهود و مفوضه است-؛ در حالی که معنای صحیح تفویض این است که خودش در اختیار گذاشته و خودش مالک است. پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله ) در خطبه ی غدیر در مورد امام زمان (ارواحنافداه) آن را بیشتر نمایان کرده است، به این دلیل است که در این جا تفویض یکی از اصول اولیه ی شخص امام زمان ارواحنافداست؛ یعنی امام عصرکه تنها مجری به تمام معنا و همه جانبه ی اسلام و قرآن است- باید مفوض الیه باشد؛ یعنی خداوند باید امر دین را به او تفویض کند تا بتواند دین را در گستره ی زمین نشر بدهد. مرحوم کلینی در این مورد ده روایت در کتاب کافی آورده است که یک نمونه را ذکر می کنیم: « عَن أبی إسحَاقَ النَّحوِیِّ قَالَ دَخَلتُ عَلَی أبِی عَبدِ اللهِ (علیه السّلام) فَسَمِعتُهُ یَقُولُ إنَ اللهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَدَبَ نَبِیَّهُ عَلَی مَحَبَّتِهِ فَقَالَ وَ إنَّکَ لَعَلی خُلُقٍ عَظیمِ. ثُمَّ فَوَّضَ إلَیهِ فَقَالَ عَزَّوَجَلَّ وَ ما آتاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ مَا نَهاکُم عَنهُ فَانتَهُوا وَ قَالَ عَزَّ وَجَلَّ مَن یُطِعِ الرَّسُولَ فَقَد أطاعَ اللهَ قَالَ ثَمَّ قَالَ وَ إنَّ نَبِیَّ اللهِ فَوَّضَ إِلَی عَلِیٍّ وَ ائتَمَنَهُ فَسَلَّمتُم وَ جَحَدَ النَّاسُ فَوَ اللهِ لَنُحِبُّکُم أن تَقُولُوا إِذَا قَلنَا وَ أن تَصمُتُوا إذَا صَمَتنَا وَ نَحنُ فِیمَا بَینَکُم وَ بَینَ اللهِ عَزَّوَ جَلَّ مَا جَعَلَ اللهُ لِأَحَدٍ خَیراً فِی خِلَافِ أمرِنَا».. « ابی اسحاق نحوی گوید: وارد شدم بر امام صادق (علیه السّلام) شنیدم که حضرت فرمود: خداوند متعال با روش محبت، پیامبرش را تربیت کرده بود. و آنگاه فرموده است: « تو دارای خلق، اخلاق و آداب بزرگی هستی. سپس به او تفویض نمود (یعنی زمینه تفویض محبت است) سپس گفته است: آنچه پیغمبر (صلی الله علیه و آله ) برای شما می آورد بگیرید و آنچه نهی می کند از آن باز دارید. سپس حضرت صادق (علیه السّلام) فرمودند: پیغمبر خدا امور دین را به علی (علیه السّلام) واگذار کرد و او را امین دانست. آنگاه به ابی اسحاق نحوی می گوید: شما شیعیان، تسلیم شدید و مردم، علی را منکر شدند. به خدا قسم ما دوست داریم، بگوئید؛ موقعی که ما گفتیم و ساکت بشوید؛ موقعی که ما ساکت شدیم و ما واسطه بین شما و خدا هستیم و خدا قرار نداده برای کسی چیزی را برخلاف امر و فرمان و راه ما. [ یعنی کسی که خیر می خواهد، خیرش در این است که راه ما را طی کند.] طبق این کلام باید باور کنیم علت غیبت نداشتن قدرت و یا عدم توانایی حضرت نیست زیرا قدرت.. اصلاح دین و دنیای مردم از طرف خداوند متعال به وجود نازنین حضرت واگذار شده است ... عامل غیبت ،،،غفلت شیعیان از پیام غدیر و عدم امادگی و پذیرش عمومی سطح جهانیست..... نور خورشید را هیچ چیز توان خاموش کردن نیست ..لکه ی سیاه ابر تنها مانع و محروم کردن از نورش می شود.....
4. معرفی و بلند کردن امیرالمؤمنین به دست پیامبر.m4a
3.58M
#فایل_صوتی 📜ترجمه خطبه غدیر ؛ ↩️بخش چهارم: معرفی و بلند کردن امیرالمؤمنین علیه السلام به دست پیامبر صلی الله علیه و آله ؛ ⏱مدت: 03:47 دقیقه ؛ 💿حجم: 3.4 MB 📖منبع: بر کرانه غدیر ؛
( ) عبارت پانزدهم ،معرفی امام زمان ارواحنافداه در خطبه ی غدیر خم «ألَا إِنَّهُ قَد بُشِّرَ بِهِ مَن سَلَفُ بَینَ یَدَیه» « بدانید او کسی است که گذشتگان قرون پیش به او بشارت داده اند.» اعتقاد به مهدویت و وجود مصلح کل، اعتقاد همه ی ادیان، و تمامی سیستم های فکری، حتی نظام های فکری غیر دینی (که اغلب سیستم های فکری سیاسی هستند) می باشد. چون بشر به طورطبیعی و فطری انتظارِحکومت و دنیایی را می کشد که در آن، هیچ بی عدالتی، ظلم و ستمی نباشد تا در آن جا بتواند حکومت کند. در این قسمت، که به اصطلاح، بخش موعود ملل و ادیان است، حضرت می فرمایند: « ... ألَا إِنَّهُ قَد بُشِّرَ بِهِ مَن سَلَفُ بَینَ یَدَیه ...» و نمی فرمایند: تمام انبیا به او بشارت داده اند؛ بلکه می فرمایند: « قد بشّر به من سلف القرون بین یدیه»؛ تمام قرونی که در گذشته بوده اند به او وعده داده اند. منظور حضرت این است که چه نظام های دینی، چه نظام های غیر دینی، چه فکرهای فلسفی و چه فکرهای اجتماعی، تمامشان به مهدی موعود وعده داده اند؛ منتها هر کدام از اینها یک بعد از این موعود را معرفی کرده اند؛ چون اولاً این وعده، فطری است؛ ثانیاً موعود ادیان است؛ ثالثاً تمام نظام های فکری در انتظار چنین حکومتی هستند. پس تشکیل چنین حکومتی که (از نظر عمومی) در آن جا عدل و داد، حکومت کند و پایه این حکومت، خدا باشد، بسیار مطلوب است که این مطلب را برخی از آیات و روایات هم بدان اشاره دارند: (یعْبُدُونَنِی لَا یُشْرِکُونَ بِی شَیئًا) « لَا یَبقَی أَرضٌ إِلَّا نُودِیَ فِیهَا شَهَادَةُ أَن لَا إِلَهَ إِلَا اللهُ وَ أَنَّ مُحَمَداً رَسُولُ الله». این مسأله مورد تأکید آموزه ها و مدارک دینی ما است. پس نکته ی مهم و شاهکار این وعده حتمی و بطلان ناپذیر بودن و قطعی بودن ظهور امام زمان (ارواحنافداه) و غلبه اش بر دنیا است؛ زیرا خداوند فرمود: ( وَ لَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یرِثُهَا عِبَادِی الصَّالِحُونَ) و نیز فرمود: (وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَیسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ ...) که اگر در مدارک دینی ما، پیش گویی های اناجیل اربعه، اسفار تورات، کتاب های زند، پازند و پانیشال های زرتشتی ها و در کتب هندوها، کتب براهمایی ها و نوع کسانی که الان در دنیا اسمی از آن ها هست را مشاهده کنیم- با وجود همه ی تحریفات شان- به آن حضرت (علیه السّلام) وعده داده اند. پس ظهور منجی قطعی در تمام ادیان است و یکی از مشترکات تمام ادیان اعتقاد به موعود مصلح در آخرالزمان است و تنها اختلاف در مصداق این موعود وجود دارد.... باور کنیم روزی خواهد آمد که بنی آدم صبح کنند هیچ گرفتار، مریض ،فقیر و مشرکی در عالم هستی نباشد.... تمام دعایمان درک این ایام باشد .... اللهم انا نرغب الیک فی دوله کریمه...
بخش پنجم_تاکید بر توجه امت به مسئله امامت.m4a
3.08M
#فایل_صوتی 📜ترجمه خطبه غدیر ؛ ↩️بخش پنجم: تأکید بر توجه امت به مسئله امامت ؛ ⏱مدت: 03:16 دقیقه ؛ 💿حجم: 2.9 MB 📖منبع: کتاب بر کرانه غدیر ؛
#رهبرانه جز کوی تو جای من آواره ندارم جولانگه برق است ولی چاره ندارم یک جلوه کند ماه در آیینه صد موج جز نقش تو بر سینه صد پاره ندارم #جانم_فدای_رهبر @bonyadsari
📜 [⏩ادامه پست شماره قبل] 🎙مرحوم علامه طباطبايی نيز جايگاه رجعت در نگاه اهل سنّت را اين گونه بيان كرده است: 📃غير شيعه، يعني اهل تسنن اگر چه به ظهور حضرت مهدی اعتراف كردند و آن را به‌طور متواتر از پيامبر اكرم صلي‌الله‌عليه‌وآله نقل كردند، لكن رجعت را انكار كرده و قول به رجعت را از مختصات شيعه برشمرده اند و در اين ايام بعضي از آنانكه منتصب به شيعه هستند نيز به آنان ملحق شدند. ⏩ادامه دارد.... 📙منبع: برگرفته از کتاب درسنامه مهدویت آقای سلیمیان 💞⚡💞⚡💞 @bonyadsari
بخش ششم؛ اشاره به کارشکنی های منافقین.m4a
5.3M
#فایل_صوتی 📜ترجمه خطبه غدیر ؛ ↩️بخش ششم: اشاره به کارشکنی های منافقین ؛ ⏱مدت: 05:38 دقیقه ؛ 💿حجم: 5.1 MB 📖منبع: بر کرانه غدیر ؛
( ) عبارت شانزدهم، معرفی امام زمان ارواحنافداه در خطبه ی غدیر خم «ألَا إِنَّهُ البَاقِی حُجَّةً وَ لَا حُجَّةَ بَعدَه» « بدانید! او حجت باقی است و هیچ حجتی بعد از او نیست.» زمین لحظه ای بدون حجت خدا نخواهد بود یا ظاهر و آشکار و یا پنهان و ناشناس در بین مردم... لذا حضرت می فرماید این آخرین حجت پایدار خداست؛ یعنی از سال 260 قمری که امام حسن عسکری (علیه السّلام) به شهادت رسیدند، امام زمان (ارواحنافداه) حجت روی زمین هستند. سؤالی که اینجا مطرح می شود این است که اگر پس از آن حضرت حجتی نیست، مسئله رجعت حضرت عیسی (علیه السّلام) و ائمه (علیهم السّلام) چگونه توجیه پذیر است؟ در پاسخ می گوییم روایات زیادی داریم که ائمه معصومین (علیهم السّلام) پس از امام زمان ارواحنافداه باز می گردند و حکومت می کنند. در این که اصل رجعت طبق آیات قرآن جزء ضروریاتِ اعتقادات شیعه است شکی نیست؛ اما تعبیر «لا حجة بعده»، ناظر به عنوان حجت که امامت و مسئولیت است می باشد و نظری به رجعت دیگر امامان ندارد؛ زیرا که آنان حجت های قبلی هستند که دوباره رجعت خواهند کرد؛ مثل حضرت عیسی (علیه السّلام) که می آیند و به عنوان وزیر امام زمان (ارواحنافداه) پشت سر ایشان نماز می گزارند: «.. یُصَلَّی خَلفَه ...»؛ اما حضرت عیسی (علیه السّلام) به تنهایی حجت مستقل نیستند. حجت بودن ایشان تحت حجیت امام زمان (ارواحنافداه) خواهد بود. اگر هم امیرالمؤمنین و امام حسین (علیهما السّلام) تشریف بیاورند،- ولی حکومت به نام امام زمان ارواحنافداست و لذا « ... ألَا إِنَّهُ البَاقِی حُجَّةً وَ لَا حُجَةَ بَعدَه ...» نشان می دهد که ایشان به عنوان آخرین نفر است که حکومت جهانی خدا را تشکیل می دهد و اگر قرار است تا قیامت بقیه ائمه (علیهم السّلام) هم بیایند که می آیند ذیل حکومت امام زمان(ارواحنافداه) هستند؛ نه این که حجیت مستقلی داشته باشند... و معنای حجت یعنی دلیل که خداوند متعال در قیامت بوسیله ی او به ما احتجاج می کند.. برترین انسان ها بعد از انوار مقدس معصومین علیهم السلام مدلول دلیل یعنی حجت و امام زمانشان هستند... دود مدلول آتش..سرسبزی مدلول آب.و کسانی که با دیدنشان به یاد امام زمان می افتیم وجودشان مدلول بر دلیل در عالم هستیست..
( ) عبارت هفدهم، معرفی امام زمان ارواحنافداه در خطبه ی غدیر خم «و لا حق الا معه و لا نور الا عنده» « هیچ حقی نیست مگر همراه اوست و هیچ نوری نیست مگر در نزد اوست.» در عبارت فوق بر سر کلمات «حق» و «نور»، «لا»ی نفی جنس آمده است و می گوید که حق همیشه همراه آن حضرت و نور حقیقی در نزد اوست و با وجود او نه حقی و نه نور حقیقی دیگری وجود دارد. حق کلمه ای است که جمع ندارد و این عبارت نمی خواهد بگوید که چندین حق وجود دارد و حق اصلی، همراه امام زمان (ارواحنافداه) است بلکه می گوید که هر کسی که ادعای حق بودن داشته باشد ادعایش باطل است؛ زیرا که حق یکی است و آن هم همراه امام زمان ارواحنافداست. اما مراد از «حق» چیست؟ در پاسخ عرض می کنیم که در آیات و روایات مراد از «حق» خداوند عزّوجل می باشد. آنجا که خداوند در قرآن می فرماید: ( أَنَّ اللَّهَ هُوَ الْحَقُّ الْمُبِینُ) و نیز در روایات که داریم: « عَن أبِی عَبدِ اللهِ (علیه السّلام) ... أَنَّ اللَّهَ هُوَ الْحَقُّ وَ أَنَّهُ هُوَ رَبُّهُ ... نکته دیگری که در مورد این عبارت قابل توجه است این است که علت اینکه «حق» با اوست، آن است که خروج و ظهور ایشان از جانب پروردگار، حق است آنجا که در روایتی داریم: «عَن أبِی بَصیرٍ عَن أبِی عَبدِ الله (علیه السّلام) قَالَ سَأَلتُهُ عَن قَولِ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ ... ( حَتَّی یَتَبَیَّنَ لَهُم أنَّهُ الحَقُّ) قَالَ خُرُوجُ القَائِمِ هُوَ الحَقُّ مِن عِندِ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ یَرَاَهُ الخَلقُ لَا بُدَّ مِنهُ» «ابوبصیر از امام صادق (علیه السّلام) از این قول خداوند که فرمود ( حَتَّی یَتَبَیَّنَ لَهُم أنَّهُ الحَقُّ)، سؤال کرد. پس ایشان فرمودند که خروج قائم، آن همان حق است در نزد خدای تعالی که خلق آن را خواهند دید و هیچ شکی هم در آن نخواهد بود.» اما نکته دیگری که می توان از این عبارت استفاده کرد این است که خدایی که تنها، او حق است، حقانیت خود را به ولی خود اعطا نموده است و آن را ملازم ایشان گردانیده است تا با این عمل بیان دارد که امر و نهی و رضایت غضب او، امر و نهی و رضایت غضب خدای تعالی است و اطاعت و فرمانبرداری از او تکلیف است. چرا که خداوند در قرآن می فرماید: ( یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ ) حال به واژه «نور» می پردازیم. واژه «نور» در قرآن نیز به کار رفته است، من جمله در آیه نور: (اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ )که در مورد نورانیت خداوند بوده اما اینکه به چه معناست نظرات گوناگونی در این باره مطرح گردیده که به مهمترین انها اشاره میکنیم مراد از نور بودن خداوند چهار حالت است: 1- اینکه خداوند هادی اهل آسمان ها و زمین است. 2- خداوند مدبر آسمان ها و زمین است با حکمت بالغه خود. 3- او نظم دهنده آسمان ها و زمین است. 4- خداوند روشنایی بخش آسمان ها و زمین است که خود سه وجه دارد: اول: او منور آسمان است با ملائکه و روشنایی بخش زمین است با انبیاء. دوم: منور آسمان است با خورشید و ماه و ستارگان. سوم: منور آسمان است با خورشید و ماه و ستارگان و روشنایی بخش زمین است با انبیاء و علماء. حال با توجه به معانی نور که برای خدا متعال در نظر گرفته شده است و از طرفی چون امام زمان (ارواحنافداه) از جانب پروردگار حق است، به حق آمده است و فرمان و اطاعت او فرمان و اطاعت خداوند است لذا همه آن تعابیر و معانی بر امام زمان (ارواحنافداه) هم منطبق است، یعنی امام زمان هم به اذن الله هدایت کننده اهل آسمان ها و زمین است و هم روشنایی بخش آسمان ها و زمین است و هم به اذن خداوند مدبر آسمان ها و زمین است و هم به اذن الله ناظم آسمان ها و زمین است... هر اندازه به حجت خدا متوجه و از او عافل نباشیم به همان اندازه اهل حق و در مسیر نورانیت قرار داریم و باغفلت از معدن نور و حق در مسیر باطل و تاریکی رهسپاریم.....
✍امام صادق صلوات الله علیه با یادآوری مصیبت غیبت حضرت بقیة الله الأعظم صاحب الزّمان عجّل الله فرجه الشریف فرمودند: «آقاى من! غيبتِ تو خواب را از چشمانم بُرده، بسترم را بر من تنگ كرده و راحتِ دلم را رُبوده است...» 📙 کمال الدین، ج ۲، ص ۳۵۳ ❓ آیا ما به عنوان شیعه‌ی امام صادق علیه‌السلام، ذرّه‌ای شباهت به رئیس مکتبمان پیدا کرده‌ایم و از هِجر و فراق پدر مهربانمان بی‌تاب و نالان و محزون که بماند، در گیر و دارِ زندگی روزمرّه‌ی خود، کمی به فکر غربت و نصرت حضرتش بوده‌ایم و تا بحال توانسته‌ایم دلی را به محبّت امام زمانش گره بزنیم؟! @bonyadsari
💠 #زیارت_امام_زمان در روز جمعه ❤️و منتظر ظهورت و ظهور حق به دستان شما هستم 🗓و این روز جمعه است و روزی که ظهور تو در آن انتظار می رود.... #ادعیه_و_زیارات_مهدوی 📖🔹📖🔹📖 @bonyadsari
بوے محرمش همہ جارا گرفتہ اسٺ وقتش رسیده تا دوسہ ماهے صفا ڪنیم زیباترین وضوے #محرم ڪہ گریہ اسٺ بایدڪہ #اشڪ را بہ نظر ڪیمیا ڪنیم #فصل_نوڪرےمحرمہ❣️ #تاهسٺ‌جهان‌شورمحرم‌باقیسٺ❤️🍃 @bonyadsari
7.پیروان اهل بیت علیهم السلام و دشمنان ایشان.m4a
5.63M
#فایل_صوتی 📜ترجمه خطبه غدیر ؛ ↩️بخش هفتم: پیروان اهل بیت علیهم السلام و دشمنان ایشان ؛ ⏱مدت: 05:59 دقیقه ؛ 💿حجم: 5.4 MB 📖منبع: بر کرانه غدیر ؛