eitaa logo
بنیانا :: BONYANA
503 دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.5هزار ویدیو
266 فایل
نهضت ادامه دارد... همه ثواب فعالیت کانال به ساحت مقدس امام محمد بن علی بن موسی (ع) (امام نهم شیعیان) پیشکش میشود 💚 کانالها: 1- @bonyana 2- @nojavania 3- @hijab_one مسئول @alo_hi لینک کانالها+حمایت bonyana.com/feeds . صد کانال برتر: @sadbartar
مشاهده در ایتا
دانلود
🔔 برای ‎نسل اینستاگرام که تتلو خواننده‌اش باشد و روحانی رئیس جمهورش، باید هم آقامیری شارح شرع گردد 📝 متنی که در ادامه می خوانید به قلم آقای احمد قدیری در کانال ایشان در ایتا منتشر شده است. آقای قدیری دانش آموخته حقوق بین الملل هستند. یادداشت ایشان درباره برخی پخش زنده های اینترنتی بر بستر شبکه های اجتماعی است که برخی افراد با بیان حرف های اشتباه در این پخش زنده ها مخاطبین زیادی جذب کرده اند: در بنیانا بخوانید » 📎 https://bonyana.com/20775/
متنی که در ادامه می خوانید به قلم آقای احمد قدیری در کانال ایشان با شناسه @ghadirinetwork در ایتا منتشر شده است. آقای قدیری دانش آموخته حقوق بین الملل هستند. یادداشت ایشان درباره برخی پخش زنده های اینترنتی بر بستر شبکه های اجتماعی است که برخی افراد با بیان حرف های اشتباه در این پخش زنده ها مخاطبین زیادی جذب کرده اند: 📱 نسل اینستاگرام ‏نمی‌دانم آقامیری دقیقا چه چیزی را بساط کاسبی قرار داده! نص صریح آیات و روایات که توبه را راه بخشش ‎ گناهی ذکر کرده. اگر بحثش این است که چرا ‎ نمی‌بخشد، جهت اطلاع: بازیگران، ساواک و ارتشی‌های پیوسته به انقلاب مشغول به کار هستند و افراد بریده از نفاق نیز زندگی خود را دارند. ‏واقعا حرف حساب او چیست؟ عقاب الهی را رد می‌کند یا مجازات قضایی را؟ جز دکلمه‌ای احساسی چه حرف منطقی یا حتی جدیدی داشته؟ ظاهرا آن شیخ شهرت‌طلب نیز مانند عناصر خشونت طلب دیروز و اصلاح‌طلب امروز نظیر تاجزاده، گنجی و مخملباف، راه فریب افکار عمومی را پیدا کرده؛ گرچه قدری دیر، اما موفق! ‏واقعیت این است که بیشترین تقصیر متوجه متولیان فرهنگ و آموزش کشور است. تا طالب یک شئ باشد، کاسب آن نیز هست. تنزل نسل و عوام شدن عموم، علت و یا معلول واقعیتی چون تغییر سبک زندگی است. برای ‎ که تتلو خواننده‌اش باشد و روحانی رئیس‌جمهورش، باید هم آقامیری شارح شرع گردد. ⚖️ ضمیمه | توبه و عفو در قانون مجازاتِ اسلامی نظام جمهوری اسلامی ‏ماده ۱۱۴: در جرائم موجب حد [زنا، لواط، مساحقه، تفخیذ، قوادی، شرب خمر، سرقت، سب النبی، بغی و افساد فی الارض] به استثنای قذف و محاربه هرگاه متهم قبل از اثبات جرم، ‎توبه کند و ندامت و اصلاح او برای قاضی محرز شود، حد از او ساقط می‌گردد. همچنین اگر جرائم فوق غیر از قذف با اقرار ثابت شده باشد، در صورت توبه مرتکب حتی پس از اثبات جرم، دادگاه می تواند عفو مجرم را توسط رئیس قوه قضاییه از مقام رهبری درخواست نماید. تبصره: توبه محارب قبل از دستگیری یا تسلط بر او موجب سقوط حد است. ‏ماده ۱۱۵: در جرائم تعزیری درجه شش، هفت و هشت چنانچه مرتکب توبه نماید و ندامت و اصلاح او برای قاضی محرز شود، مجازات ساقط می‌شود. در سایر جرائم موجب تعزیر دادگاه می‌تواند مقررات راجع به تخفیف مجازات را اعمال نماید. ‏ماده ۹۶: عفو یا تخفیف مجازات محکومان، در حدود موازین اسلامی پس از پیشنهاد رئیس قوه قضائیه با مقام رهبری است. ماده ۹۷: عفو عمومی که به موجب قانون در جرائم موجب تعزیر اعطاء می‌شود، تعقیب و دادرسی را موقوف می‌کند. در صورت صدور حکم محکومیت، اجرای مجازات موقوف و آثار محکومیت نیز زائل می‌شود. @bonyana
کانال نویسنده » https://eitaa.com/ghadirinetwork
🔔 نقد سید حسن آقامیری [ پادکست علی زکریایی + نکاتی درباه پشتوانه تاریخی سخنان آقامیری و شایعات ] 📝 در طول صدها سال گذشته همیشه افرادی بوده اند که برای جذب بیشتر مردم به اطراف خود از تکنیک های مختلف شنیداری استفاده کرده اند . برخی از این افراد پا را فراتر گذاشته و گاهی بدون استناد به منابع تاریخی سخنانی را به زبان می آورند که عواقب بسیاری دارد . فردی که این روزها ... در بنیانا بخوانید » 📎 https://bonyana.com/13269/
🔔 نقد حکیمانه دولت حسن روحانی توسط امام خامنه ای [ ۷ نکته در یادداشتی از دکتر محمدحسین محترم ] 📝 سخنان حضرت آقا در این دیدار را باید بهترین نقد عالمانه و حکیمانه به عملکرد دولت تلقی کرد که الگو و نکات بسیار مهم و راهگشایی برای نقد عملکرد و خبرهای دولت پیش روی رسانه‌ها گذاشتند، از جمله: اهمیت سال آخر دولت حسن روحانی . در بنیانا بخوانید » 📎 https://bonyana.com/20779/
بماند بقیه‌اش… ——— کوتاه کن کلام… بماند بقيه‌اش… مرده است احترام… بماند بقيه‌اش از تيرهاي حرمله يک تير مانده بود آن هم نشد حرام… بماند بقيه‌اش هر کس که زخمي از علي و ذوالفقار داشت آمد به انتقام… بماند بقيه‌اش شمشيرها تمام شد و نيزه‌ها تمام شد سنگ‌ها تمام… بماند بقيه‌اش گويا هنوز باور زينب نمي‌شود بر سينه امام؟… بماند بقيه‌اش پيراهني که فاطمه با گريه دوخته … در بين ازدحام… بماند بقيه‌اش راحت شد از حسين همين که خيالشان شد نوبت خيام…. بماند بقيه‌اش رو کرد در مدينه که يا ايّها الرسول يا فاطمه! سلام… بماند بقيه‌اش از قتلگاه آمده شمر و ز دامنش خون علی‌الدوام… بماند بقيه‌اش سر رفت، آه، بعد هم انگشت رفت، کاش از پيکر امام… بماند بقيه‌اش بر خاک خفته‌اي و مرا مي‌برد عدو من مي‌روم به شام… بماند بقيه‌اش دلواپسم براي سرت روي نيزه‌ها از سنگ پشت‌بام… بماند بقيه‌اش دلواپسي براي من و بهر دخترت در مجلس حرام… بماند بقيه‌اش حالا قرار هست کجاها رود سرش از کوفه تا به شام… بماند بقيه‌اش تنها‌ اشاره‌اي کنم و رد شوم از آن از روي پشت‌بام… بماند بقيه‌اش قصه به «سر» رسيده و تازه شروع شد … شعرم نشد تمام… بماند بقيه‌اش شعر از شاعر متعهد کشورمان آقای محمد رسولی
بازی اروپا برای نگه داشتن ایران در برجام و تلاش برای تمدید تحریم تسلیحاتی اروپا با بازی در پازل آمریکا در پی آن است تا همزمان هم ایران یکطرفه در برجام بماند و هم تحریم‌های تسلیحاتی علیه کشورمان تمدید شود. در هفته‌های گذشته ‌تروئیکای اروپا علی‌رغم اطمینان از رأی منفی چین و روسیه، به قطعنامه ضدایرانی آمریکا درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران رای ممتنع دادند. قطعنامه آمریکا با ۱۱ رأی ممتنع، ۲ رأی موافق و ۲ رأی مخالف به تصویب نرسید. آمریکا و جمهوری دومینیکن به این قطعنامه رأی مثبت دادند، چین و روسیه به آن رأی مخالف دادند و بقیه اعضا از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان رأی ممتنع دادند. تروئیکای اروپا (انگلیس، فرانسه، آلمان) با رأی ممتنع در حقیقت در پازل آمریکا بازی کرده و علیه ایران اقدام کرد. بر اساس برجام و قطعنامه ۲۲۳۱، تحریم تسلیحاتی ایران باید ۲۷ مهرماه ۹۹ پایان یابد. برهمین اساس آمریکا آشکارا توافق هسته‌ای و قطعنامه شورای امنیت را زیر پا گذاشته است. با این‌ حال،‌ تروئیکای اروپا به‌جای مواخذه کردن آمریکا، خود در این قانون‌شکنی و عهدشکنی شریک شد. تروئیکای اروپا (انگلیس، فرانسه، آلمان) در ماه‌های گذشته در شورای حکام آژانس قطعنامه‌ای علیه ایران تصویب کرد. سه کشور اروپایی با اقدام اخیر و رای ممتنع به قطعنامه ضدایرانی، ثابت کردند که حاضر نیستند حداقل حقوق ایران را به رسمیت بشناسند. در حال حاضر برخلاف ادعای برخی دولتمردان و رسانه‌های زنجیره‌ای، در موضوع ایران شکافی میان اروپا و آمریکا ایجاد نشده، بلکه این دو برای یک هدف مشترک، وظایف مختلفی برای خود تعریف کرده‌اند. اروپا بارها تأکید کرده که در پی حفظ برجام است. منظور طرف اروپایی از حفظ برجام، نظارت بر اجرای یکطرفه تعهدات از سوی ایران است. در حقیقت اروپا در رویکردی سلطه‌گرانه خود را در جایگاه ناظر برجام می‌بیند و این ایران است که باید تعهدات را انجام دهد. مأموریت اصلی اروپا در برجام، نگه داشتن ایران در توافق است.
همصدایی اروپا با آمریکا اروپا در پی آن است تا با بازی در پازل آمریکا، همزمان هم دولت ایران را در برجام نگه دارد و هم تحریم‌های تسلیحاتی ایران را تمدید کند. در روزهای گذشته ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه در تماس تلفنی با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود، ضمن اعلام حمایت تروئیکای (انگلیس، فرانسه، آلمان) اروپا از برجام، در اظهارنظری گستاخانه از لغو تحریم‌های تسلیحاتی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران ابراز نگرانی کرد!
تأکید آلمان بر تمدید تحریم تسلیحاتی ایران! در روزهای گذشته، دویچه‌وله آلمان در گزارشی نوشت:‌ هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان و همتای اسرائیلی او، گابی‌اشکنازی در رابطه با تمدید تسلیحاتی ایران ابراز نظر کردند. وزیر امور خارجه آلمان ضمن تأکید بر اینکه با همتای اسرائیلی خود در زمینه تمدید تسلیحاتی ایران هم‌نظر است گفت، آلمان و چند کشور دیگر تلاش می‌كنند برای رفع این مشکل ِ«راه‌حلی دیپلماتیک» بیابند تا موجب تحریم تسلیحاتی ایران در آینده شود. ماس ضمن تأکید بر اینکه «ایران باید رویکرد خود را در منطقه تغییر دهد» مدعی شد: «ما در رابطه با ایران ساده‌لوح نیستیم و می‌دانیم که ایران نقش خطرناکی ایفا می‌کند. تهران باید برنامه توسعه موشک‌های بالستیک و نفوذ در سوریه، عراق و لبنان را خاتمه دهد». وزیر امور خارجه آلمان در عین حال تأکید کرد، برنامه جامع اقدام مشترک با ایران (برجام) که به تهران مشوق‌های اقتصادی در ازای محدود كردن برنامه هسته‌ای وعده می‌دهد، بهترین امکان برای جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به جنگ‌افزار هسته‌ای است. محمدجواد ظریف پیش از این در اظهارنظری گفته بود: «سه کشور اروپایی همدست ‌ترامپ و نتانیاهو هستند». مخالفت اروپا با اقدام آمریکا در مکانیسم ماشه، صرفا یک مخالفت نمایشی و تاکتیکی برای اخلال در دستگاه محاسباتی طرف ایرانی است. در روزهای گذشته نیز اروپا به قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی رای مثبت نداد؛ چون در این صورت کارکرد مهم برجام (معطل نگه داشتن ایران و تداوم یکطرفه تعلیق هسته‌ای) متوقف می‌شد. آمریکا در تقسیم کار با اروپا، از توافق خارج شد و فشار حداکثری را اجرا کرد؛ اروپا نیز وظیفه معطل نگه داشتن ایران در برجام را برعهده ‌دارد. اروپا در مسئله تحریم تسلیحاتی ایران نیز در پی آن است تا از یکسو ایران همچنان در برجام بماند، ثانیا تحریم تسلیحاتی نیز در جای خود باقی مانده و لغو نشود؛ ولو اینکه تحریم‌ها هرچندوقت یک‌بار تمدید شود. یادداشتی که خواندید روز ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ در روزنامه کیهان منتشر شده است.
🔔 بازی اروپا برای نگه داشتن ایران در برجام و تلاش برای تمدید تحریم تسلیحاتی 📝 اروپا با بازی در پازل آمریکا در پی آن است تا همزمان هم ایران یکطرفه در برجام بماند و هم تحریم‌های تسلیحاتی علیه کشورمان تمدید شود. در هفته‌های گذشته ‌تروئیکای اروپا علی‌رغم اطمینان از رأی منفی چین و روسیه، به قطعنامه ضدایرانی آمریکا درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران رای ممتنع دادند. در بنیانا بخوانید » 📎 https://bonyana.com/20791/
🔔 امنیت ایران توسط نیروی پدافند هوایی تکمیل شده است [پیشرفت ۱۶۰۰ درصدی در توسعه پهپادها] 📝 سردار محمد شیرازی رئیس‌دفتر فرمانده معظم کل قوا، طی تماس تلفنی با امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا به مناسبت سالروز پدافند هوایی را قرائت کرد. در بنیانا بخوانید » 📎 https://bonyana.com/20798/
🔔 چله نقاب پویش إکمال حجاب با نقاب در مواسات با حضرت زینب سلام الله علیها [از عاشورای ۱۴۴۲ تا اربعین حسینی] 📝 در چند روز گذشته و از عاشورای سال ۱۳۹۹ پویشی با عنوان ” پویش چله نقاب برای اکمال حجاب با نقاب در مواسات با حضرت زینب سلام الله علیها ” در شبکه های اجتماعی و بعد از آن در فضای واقعی آغاز شده است. این پویش از عاشورای ۱۴۴۲ تا اربعین حسینی ادامه دارد و ان شاالله بعد از آن هم ادامه دار باشد… در بنیانا بخوانید » 📎 https://bonyana.com/20836/
در چند روز گذشته و از عاشورای سال ۱۳۹۹ پویشی با عنوان ” پویش برای با نقاب در مواسات با حضرت زینب سلام الله علیها ” در شبکه های اجتماعی و بعد از آن در فضای واقعی آغاز شده است. این پویش از عاشورای ۱۴۴۲ تا اربعین حسینی ادامه دارد و ان شاالله بعد از آن هم ادامه دار باشد… قصد داریم به بررسی این پویش بپردازیم. برای این کار ابتدا سراغ نکات و متن های اکانت این پویش در شبکه های اجتماعی میرویم و آن‌ها را با هم میخوانیم و بعد از آن به بررسی حمایت و نظرات مردم از این پویش می پردازیم. از همه دختران و پسران مسجدی دعوت میکنیم که همراه ما باشید…
بسم الله الرحمن الرحیم اَعْظَمَ اللهُ اُجُورَنا وَاُجورَكُمْ بِمُصابِنا بِالْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلامُ، وَجَعَلَنا وَاِيّاكُمْ مِنَ الطّالِبينَ بِثارِهِ، مَعَ وَلِيِّهِ الاِْمامِ الْمَهْدِيِّ مِنْ الِ مُحَمَّد عَلَيْهِمُ السَّلامُ.
بانوان اهل بیت، سال‌ها پرده نشین بودند؛ مظهر اسم سرّ خدا بر زمین! حریم‌شان حرم خاص خدا بود که هر رهزنی اذن ورود به محضرشان را نداشت… عصر عاشورا امّا جماعت اعداء پرده‌های خیام سوزاندند و نقاب‌ از روی آن چهره‌های ماه بر‌کشیدند؛ و این سرآغاز مصائب اسارت بود … اکنون ما به یاری خدا چهل روز از عاشورا تا اربعین هم‌راه و هم‌دل با مخدرات اهل‌البیت خصوصا حضرت زینب(س) که عصر عاشورا نقاب از دست دادند با پوشش نقاب مواسات می‌کنیم… (س)
چله نقاب ؛ پویش إکمال حجاب با نقاب در مواسات با حضرت زینب سلام الله علیها
دلایل برتری نقاب در مقایسه با ماسک از نظر فردی هستی شناسی: ایجاد صیرورت و حرکت در حجاب برای ماندگاری و تعمیق و تقویت آن در وجود فرد به جای توقف در حجاب سنتی که فرصت را برای توسعه‌ی بدعت باز می‌گذارد و شل‌حجابی را عادی می‌کند… روان شناسی: هویت بخشی به عنوان شکل کامل‌تر و متفاوتی از حجاب نسبت به چادر سنتی به‌ویژه برای نوجوانان و جوانان که میل به تشخص و هویت مستقل داشته و کمال‌طلب و آرمان‌گراترند. زیبایی شناسی: هماهنگی نقاب از جهت رنگ و فرم با حجاب خانم‌ها به نسبت ماسک که نشان از سلیقه‌ی بهتر در انتخاب پوشش صورت است. تأمین سلامتی بیشتر: تنفس سالم‌تر به دلیل اینکه نقاب ضمن اینکه از اطراف با چادر بسته می‌شود و مانع سرایت ویروس است، ولی گشودگی بیشتری برای تبادل هوای پاک دارد (به خلاف ماسک که با تراکم رطوبت و حرارت و co2 در آن عامل تشدید بیماری و حتی تنگی نفس در خود فرد است) کسب تجربه‌ی زیسته با کمترین هزینه: آزمون نقاب در نسبت با حجاب برای خانم‌ها بدون جلب توجه خاص و با استفاده از فرصت همه‌گیری به ویژه در شهرهای غیر زیارتی و کم‌تر مذهبی تجربیات متفاوتی به همراه دارد که پیش‌فرض‌های رایج نسبت به نقاب را تغییر می‌دهد و ترس‌‌ و اکراه درونی‌ را تعدیل می‌کند. راحتی بیشتر نسبت به ماسک: سهولت بستن و نگه‌داشتن و گشودن نقاب برای خانم‌ها در نسبت با ماسک (آزادی چانه و گوش‌ها و عدم مزاحمت هنگام بستن روسری و پوشیدن اقسام چادر) رفع شبهه‌ی فقهی: منتفی کردن شبهه‌ی لباس شهرت بودن و جلب توجه در شرایطی که همه ناچار به پوشش صورت هستند و به انحاء مختلف این کار را انجام می‌دهند. شما فقط در نحوه پوشاندن صورتتان کمی خلاقانه‌تر و متشرعانه‌تر عمل می‌کنید. مناسک پوشش محرم: تطابق بیشتر نقاب مشکی با لباس ایام عزای محرم و صفر نسبت به ماسک. برچسب ها: (س)
دلایل چله گرفتن با نقاب به شکل یک جریان دسته‌جمعی اصل چله گرفتن، مبنای قرآنی و روایی دارد که همه مستحضرند. هم‌چنین چله گرفتن از عاشوراء تا اربعین بین محبین سیدالشهدا(ع) مرسوم است. و اما درباره‌ی این‌که چرا یک کار فردی را تبدیل به محتوای یک پویش جمعی کرده‌ایم، جریان نقاب زدن زنان و دختران انقلابی را باید با توجه به اثراتش ملاحظه کرد تا جایگاه و اهمیتش روشن شود: نقاب زدن اگر به شکل یک جریان گروهی صورت گیرد و نه صرفا یک حرکت انفرادی شخصی، ۱- حرکت جهادی و پویا است که حجاب را از حالت سنتی و ثابت و یک‌نواخت در جامعه درآورده و جذاب می‌کند. خصوصا برای نوجوانان و جوانانی که دنبال الگوهای بدیع می‌گردند… ۲- نقاب پوشیدن نوعی امر به معروف و نهی از منکر در خصوص حجاب، آن هم به نحو و بسیار مؤثر است که واجب کفایی بر گردن همه‌ی ماست. زیرا با ترک عادات بصری و آشنایی زدایی سابق نسبت به حجاب مرسوم، مخاطبین را دوباره با شکل تازه‌ای از حجاب مواجه کرده و تنبه درونی می‌دهد. ۳- کار فرهنگی جدی در تثبیت و تقویت فرهنگ حجاب در است که باعث کامل‌تر شدن حجاب عمومی جامعه می‌شود. هریک از ما اگر یک قدم بالا بیاییم اطرافیانمان اگر بالا نیایند حداقل سرجایشان می‌مانند!! وگرنه ناچار می‌شویم سقوط دخترانمان و ترویج فرهنگ برهنگی در جامعه را تماشا کنیم و دم نزنیم! ۴ – مبارزه‌ی مدنی هنرمندانه با جریان بدعت است که با پویش‌هایی مثل و و … بی‌حجابی را کم‌کم رواج دادند و به وضع امروز رساندند. ۵- باعث و احساس تشخص و تقویت روحیه‌ی دختران انقلابی است که احساس تأثیرگذاری بیشتری در جامعه به دست می‌آورند و به اصطلاح «دیده می‌شوند» بدون آن‌که عفافشان خدشه‌ای بردارد. ۷- مهم‌ترین مانع پیش روی مردم برای حفظ ایمانشان در آخرالزمان ترس از (سرزنش‌های پیاپی) است و ما باید این ترس‌های واهی را بشکنیم تا بتونیم ایمانمان را در بزنگاه‌ها حفظ کنیم. میدان جهاد با نفس برای خلوص تک‌تک ما در برابر سرزنش‌های روزافزون اجتماعی و باعث شکسته‌شدن ترس‌های واهی جماعت مؤمنین در برابر ملامت‌ها و تمسخرهاست… برچسب ها: (س)
دلایل انتخاب چهل روز عاشورا تا اربعین برای پویش اکمال حجاب و چله نقاب جمع بودن چند عامل با هم در این ایام است: فراهم بودن شرایط اجتماعی برای کسب یک با کم‌ترین هزینه‌؛ اغلب مخالفین نقاب چون احساس می‌کنند وجاهت اجتماعی‌شان تهدید می‌شود با آن مخالفند. اما به دلیل لزوم پوشاندن صورت توسط همه‌ی‌ افراد اعم از زن و مرد در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا، اصل پوشش صورت که قبلا ما را متمایز از دیگران می‌کرد، اکنون برای همه الزامی شده و فقط شکل پوشش را باید به سلیقه‌ی خود برگزینید. پس کار در این ایام خیلی ساده شده و وجاهت اجتماعی کسی تهدید نمی‌شود و باید از این فرصت مغتنم استفاده کرد. تأمین سلایق شخصی اکثر افراد؛ مثل هماهنگی رنگ و دوخت و بیشتر نقاب مشکی نسبت به ماسک‌ در که خود می‌تواند یک دلیل همه‌ فهم و قابل طرح برای توجیه اطرافیان باشد. مثلا می‌تونید بگویید نقاب می‌زنم چون هماهنگی بیشتری با لباس مشکی دارد یا زیباتر از ماسک است یا تنفس با آن راحت‌تر است و … عمیق‌ترین دلیل انتخاب این ایام، چهل روز مواسات و هم‌دلی با حضرت زینب(س) است که عصر عاشورا نقاب از دست دادند… روضه‌ی اسارت مخدرات اهل‌البیت علیهم‌السلام را همه شنیده‌ایم… 😭 اگر چهل روز ظاهر زینبی داشته باشیم و دل‌هامان با داغ اسارت ایشان در آن ایام صیقل یابد، باطنمان هم کم‌کم شبیه‌شان می‌شود ان‌شاءالله… برچسب ها: (س)
اقدامات عملی برای چله نقاب در فضای رایان یا عیان فضای رایان: ۱- تغییر آواتار با پوشش نقاب به جای ماسک ۲- هم‌خوان کردن تجربه‌های زیستی در شبکه‌های اجتماعی در مواردی که از نقاب و روبند و پوشیه بهره برده‌ایم. ۳- بازنشر مطالب اینجا در کانال‌ها و گروه‌های دیگر ۴- بازتولید مطالب اینجا و شبیه آن در شبکه‌های اجتماعی دیگر مثل اینستا، توییتر، واتساپ و ایتا و سروش و بله و گپ … و … فضای عیان: ۱- نذر نقاب به جای ماسک و توزیع بین خانم‌ها ۲- دوختن نقاب به جای ماسک زنانه در خیریه‌ها و مساجد ۳- تجربه‌ی عملی نقاب ۴- تبلیغ شفاهی نقاب در معاشرت‌ و تدریس و … ۵- تبلیغ مکتوب نقاب و پوشیه در داستان و شعر و … و… همه‌ی ما بنا به وسع خود می‌توانیم نیت کنیم که یک یا چند مورد از این اقدامات را در مواسات با حضرت زینب(س) و به نیت امر به معروف و نهی از منکر و اقامه‌ی شعائر الهی انجام دهیم. برچسب ها:
متن بالا به صورت کامل از کانال ایتای چله نقاب https://eitaa.com/Niqab_campaign برگرفته و منتشر شده است. در متن بالا منظور منظور از ” فضای رایان ” ، فضای شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها و وب سایت های اجتماعی و… است که بر بستر اینترنت ( موبایل و دسکتاپ ) از آن‌ها استفاده می‌کنیم. و منظور از فضای عیان ، همان مسجد و حسنیه و جلسه خانوادگی و مهمانی و محل کار و تحصیل و… است.
جلب توجه پوشیه یکی از نقاط قوت آن است… تصویر بالا بخشی از مصاحبه یکی از دختران شیعه با سایتی خبری فردا نیوز است. مشروح آن را در این لینک بخوانید» حجاب به روایت دختران ایرانی -۲ | / چادر باید رنگ تیره داشته باشد/ پوشش تاریخی زنان اشراف ایرانی پوشیه بوده است | لینک » https://www.fardanews.com/fa/news/746063
مسئله‌ی شرعی استفاده از نقاب و روبند و پوشیه و چله نقاب برخی استفاده از نقاب و روبند و پوشیه را افراط در می‌دانند. درحالی‌که این تصور بسیار عجیب و غیر علمی است. زیرا هیچ‌یک از مراجع تقلید در شرایط عادی نمایش تمام صورت مقابل نامحرم را واجب یا مستحب نمی‌دانند! که اگر کسی پوشاند افراط باشد!! بلکه مسئله بالعکس است. مراجع تقلید پوشاندن صورت و کفین را در مواردی مستحب و در مواردی واجب دانسته‌اند. این‌که این پوشاندن با روگیری باشد یا نقاب یا … فرقی نمی‌کند. اما نقاب زدن آسان‌تر، کامل‌تر و مستمرتر از روگیری است. در مواردی که خانمی در صورت یا دستان آرایش و زینت دارد یا یقین دارد نامحرم به ‌قصد حرام به صورت یا دستانش نگاه می‌کند واجب است آن‌ها را بپوشاند، و در سایر موارد که غالبا احتمال نگاه نامحرم به قصد ریبه و لذت وجود دارد، پوشاندن صورت و کفین مستحب است. برچسب ها: (س)
کوتاه نوشته هایی درباره چله نقاب و پویش اکمال حجاب و پوشیه زدن و رسانه ها و و.… در کانال ها و صفحات پویش چله نقاب کوتاه نوشته هایی در حد یکی دو پاراگراف درباره چله نقاب و پویش اکمال حجاب با پوشیه و… منتشر شده است که در ادامه با هم میخوانیم. البته این کوتاه نوشته ها با خواندن یادداشت ها و مطالب ابتدای صفحه https://bonyana.com/20836 و در کنار بقیه مطالب بهتر فهم میشوند… جملات و کوتاه نوشته های صفحه مجازی چله نقاب (پویش اکمال حجاب و مواسات با زینب کبری(س)) با برچسب درج شده است و در پی آن متن های جدا که نظرات مردم در شبکه های اجتماعی درباره همان کوتاه نوشته درج شده است. با هم می خوانیم…
تجربه‌ی زیستی إکمال حجاب با و نقاب چهل روز از عاشورا تا هم‌راه و هم‌دل حضرت زینب(س) که عصر عاشورا نقاب از دست دادند با نقاب گرفتن مواسات می‌کنیم…