واژه ها
در متن ها و یادداشت های کانال مدرسه وتر کلمات و واژههایی هست که ممکن است به سبب مطالعه کم، معانی آنها را ندانیم. معنی برخی از این واژه ها در کانال مدرسه وتر نوشته شده است که در ادامه میخوانیم :
نقطهی چاووش:
خروجی روستا، شهر، استان، کشور به سمت عتبات عراق را پایانه یا نقطهی چاووش میتوان خواند. این نقطهی بدرقهی زائران پیاده و سوارهی عتبات و نقطهی نهایت پیادهروی گسسته یا قاصر به طرف عتبهی حسینی کربلاء است…
بیاده:
بیاده معرب پیاده است و عربهای نجف و کربلاء گاه برای اشاره به پیادهروی زیارت عتبات از آن استفاده میکنند. این یعنی پیاده بر معنای طریقی پیاده رفتن دلالت میکند و #بیاده بر پیادهروییی که پیاده رفتن در آن موضوعیت دارد…
واروندرخت اربعین:
تلقی عمومی ایرانیها از مسیر پیادهروی عتبات یک تصور عریض خطی در جادهی کویری میان حرم نجف تا حرم کربلاء است. واقعیت مسیرهای پیادهروی اربعین در عراق و بیرون از آن اما شریانهای عمیق واروندرختی است که از در خانهی زائران شروع میشود…
#ما_ملت_امام_حسینیم
کوتاه نوشته هایی درباره پیاده روی اربعین و کرونا و ایران و عراق و رسانه ها…
در کانال مدرسه وتر کوتاه نوشته هایی در حد یکی دو پاراگراف درباره برگزاری مراسم پیاده روی اربعین منتشر شده است که در ادامه با هم میخوانیم. البته این کوتاه نوشته ها با خواندن دو یادداشت بلند قبلی کانال و در کنار بقیه مطالب بهتر فهم میشوند…
آخرین نقطهی چاووش در شریانهای بیادهی عتبات حرم حضرت عباس است؛ هماین است که آخرین کار در بنای نقطههای چاووش هر روستا و شهر بالا کشیدن پرچم سرخ آن حضرت است…
#شریانهای_شیعی_اربعین #پیاده_ازخانه
#ما_ملت_امام_حسینیم
بیان معصوم مبدأ پیاده رفتن به حرم حضرت حسین را از در خانههای مؤمنین میداند. جریانی که به بهانهی بسته بودن مرز عراق پی تعطیل کردن شعائر اربعین است همآنی است که به خاطر نرسیدن به حائر حسینی از پیاده رفتن به آن پا میکشد…
#اربعین_از_مبدأ #مشهورات_ریشوها
#ما_ملت_امام_حسینیم
شریانهای شیعی اربعین را اگر در تمام پهنای امت اسلام گسترده بدانیم، همآن طور که مقصد در دل کربلاء و اندکی از تمام مسیر در جادهی نجف تا کربلاء است، مقصد و اندکی از تمام مسیر اربعین در شهرها و جادههای عراق است و بسته به تدبیر و تمشیت دولت و ملت عراق…
#اربعین_از_مبدأ #بیاده
#ما_ملت_امام_حسینیم
هنگامی که از هفت قدمی ضریح مطهر حضرت حسین میتوان زیارت کرد و بازگشت، از هفتاد قدمی و هفتهزار قدمی و هفتسدهزار قدمی هم میشود. این یعنی پیاده از خانه باید به عتبهی حسینی قدمشمار کرد، تا هر آن جا که شد…
#اربعین_از_مبدأ #تعظیم_شعائر
#ما_ملت_امام_حسینیم
بدیهی است مدیر پروازی که عراق برایش از فرودگاه بغداد شروع میشود و اربعین از میدان ثورةالعشرین، با بسته شدن مرزهای هوایی و زمینی عراق شعائر اربعین را تعطیل کند. برای کسی که پیاده از خانه به کربلاء میرود اما بسته شدن ورودی شهر یا روستا هم حتا سبب تعطیل پیادهروی اربعین نیست…
#نقطهی_چاووش
#ما_ملت_امام_حسینیم #محرم
هر سال صبح اربعین ممکن است کسانی از رسیدن به حائر حسینی جا مانده باشند. #پیاده_از_خانه اما تا دیوارهای شهر و #نقطهی_چاووش به طرف کربلاء اگر برویم هیچ کس از رسیدن به پیادهروی اربعین جا نمیماند…
#ما_ملت_امام_حسینیم #محرم
ایرانیهایی که اربعین را از مقصد آموختهاند طبیعی است که آن را اتفاقی به تمامی عراقی بدانند و برای تعظیم این شعائر الاهی معطل تدبیر مدیران دولت طاغوت بغداد باشند…
#اربعین_از_مبدأ #مشهورات_ریشوها
#ما_ملت_امام_حسینیم
تعبیر جاماندههای اربعین محصول پادخوانی مناسک اربعین از مقصد است. با اردخواندن #اربعین_از_مبدأ هیچ زائری از پیادهروی اربعین جا نمیماند، اگر چه به هفت قدم یا هفتهزار قدم #پیاده_از_خانه به ابتدای جادهی کربلاء…
#ما_ملت_امام_حسینیم
از بیان معصوم بر میآید که پیادهروی به عتبهی حضرت حسین، در کاملترین شکل خود، از خانهی هر شخص شروع میشود؛ این یعنی هر شیعه یک بار در عمر هم که شده باید بکوشد که پیاده از خانه به کربلاء برود…
#شریانهای_شیعی_اربعین #اربعین_از_مبدأ
#ما_ملت_امام_حسینیم
عراقیهای پیادهروی اربعین و مسیر واروندرختی و مواکب آن را از مبدأ ساختهاند؛ از در خانهشان تا عتبهی حسینی. ایرانیها اما پیادهروی اربعین را از مقصد یافتهاند؛ از نجف، اندکی مانده به کربلاء. اسلوب پیاده از خانه دعوت به پیادهروی از در خانهها است…
#اربعین_از_مبدأ
#ما_ملت_امام_حسینیم #مدرسه_وتر