tarjomeh-173_624599377117184807.mp3
889K
ترجمه صوتی صفحه ۱۷۳ قرآن کریم
🍀 اَللّهُــمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّــکَ الفَــــرَج 🍀
🕋 بوستان گلهای قرآنی 🕋
@boostan_qorani
🔹علامه آيتالله حسنزاده آملي فرمودهاند: گوشتان به دهان رهبر باشد. چون ايشان گوششان به دهان حجتبنالحسن(عج) است. اين جملات وقتي بيشتر معنا پيدا ميكند كه بدانيم صاحب تفسير الميزان، علامه طباطبايي درباره علامه حسنزاده فرمودهاند: حسنزاده را كسي نشناخت جز امام زمان(عج). 🔹
✅ پس در این روزها که اوضاع وخیم تر شده و حضرت آقا پس از تأکید بر لزوم رعایت موارد بهداشتی جهت پیشگیری از این ویروس منحوس کرونا دعای هفتم صحیفه سجادیه را دعایی مناسب برای دفع این بلا دانستند و فرمودند: دعای بسیار خوب و خوش مضمونی است که میتوان با این الفاظ زیبا و با توجه به معانی آن با پروردگار سخن گفت.
🔼 پس گوشمان به دهان ایشان باشد و مقید باشیم تا هر روز این دعا را که چند دقیقه بیشتر طول نمیکشد بخوانیم تا... 🔽
🍀 اَللّهُــمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّــکَ الفَــــرَج 🍀
🕋 بوستان گلهای قرآنی 🕋
@boostan_qorani
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
233579_718-1_5800650570754689553.mp3
6.77M
🔹دعای هفتم صحیفه سجادیه🔹
🔽با صدای حاج محمود کریمی🔼
میتونید صوت را همراه با متن عربی و ترجمه فارسی آن در زیر گوش کنید و حتما با مداح تکرار و زمزمه کنید
🍀 اَللّهُــمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّــکَ الفَــــرَج 🍀
🕋 بوستان گلهای قرآنی 🕋
@boostan_qorani
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
❇️ #دعای_هفتم_صحيفه_سجاديه
یَا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَکَارِهِ، وَ یَا مَنْ یَفْثَأُ بِهِ حَدُّ الشَّدَائِدِ، وَ یَا مَنْ یُلْتَمَسُ مِنْهُ الْمَخْرَجُ إِلَى رَوْحِ الْفَرَجِ. ذَلَّتْ لِقُدْرَتِکَ الصِّعَابُ، وَ تَسَبَّبَتْ بِلُطْفِکَ الْأَسْبَابُ، وَ جَرَى بِقُدرَتِکَ الْقَضَاءُ، وَ مَضَتْ عَلَى إِرَادَتِکَ الْأَشْیَاءُ. فَهِیَ بِمَشِیَّتِکَ دُونَ قَوْلِکَ مُؤْتَمِرَةٌ، وَ بِإِرَادَتِکَ دُونَ نَهْیِکَ مُنْزَجِرَةٌ. أَنْتَ الْمَدْعُوُّ لِلْمُهِمَّاتِ، وَ أَنْتَ الْمَفْزَعُ فِی الْمُلِمَّاتِ، لَا یَنْدَفِعُ مِنْهَا إِلَّا مَا دَفَعْتَ، وَ لَا یَنْکَشِفُ مِنْهَا إِلَّا مَا کَشَفْتَ وَ قَدْ نَزَلَ بِی یَا رَبِّ مَا قَدْ تَکَأَّدَنِی ثِقْلُهُ، وَ أَلَمَّ بِی مَا قَدْ بَهَظَنِی حَمْلُهُ. وَ بِقُدْرَتِکَ أَوْرَدْتَهُ عَلَیَّ وَ بِسُلْطَانِکَ وَجَّهْتَهُ إِلَیَّ. فَلَا مُصْدِرَ لِمَا أَوْرَدْتَ، وَ لَا صَارِفَ لِمَا وَجَّهْتَ، وَ لَا فَاتِحَ لِمَا أَغْلَقْتَ، وَ لَا مُغْلِقَ لِمَا فَتَحْتَ، وَ لَا مُیَسِّرَ لِمَا عَسَّرْتَ، وَ لَا نَاصِرَ لِمَنْ خَذَلْتَ. فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ افْتَحْ لِی یَا رَبِّ بَابَ الْفَرَجِ بِطَوْلِکَ، وَ اکْسِرْ عَنِّی سُلْطَانَ الْهَمِّ بِحَوْلِکَ، وَ أَنِلْنِی حُسْنَ النَّظَرِ فِیمَا شَکَوْتُ، وَ أَذِقْنِی حَلَاوَةَ الصُّنْعِ فِیمَا سَأَلْتُ، وَ هَبْ لِی مِنْ لَدُنْکَ رَحْمَةً وَ فَرَجاً هَنِیئاً، وَ اجْعَلْ لِی مِنْ عِنْدِکَ مَخْرَجاً وَحِیّاً. وَ لَا تَشْغَلْنِی بِالِاهْتِمَامِ عَنْ تَعَاهُدِ فُرُوضِکَ، وَ اسْتِعْمَالِ سُنَّتِکَ. فَقَدْ ضِقْتُ لِمَا نَزَلَ بِی یَا رَبِّ ذَرْعاً، وَ امْتَلَأْتُ بِحَمْلِ مَا حَدَثَ عَلَیَّ هَمّاً، وَ أَنْتَ الْقَادِرُ عَلَى کَشْفِ مَا مُنِیتُ بِهِ، وَ دَفْعِ مَا وَقَعْتُ فِیهِ، فَافْعَلْ بِی ذَلِکَ وَ إِنْ لَمْ أَسْتَوْجِبْهُ مِنْکَ، یَا ذَا الْعَرْشِ الْعَظِیمِ.
ترجمه دعای هفتم؛ نیایش آن حضرت در کارهای مهم: ای آنکه گرهِ کارهای فرو بسته به سر انگشت تو گشوده میشود، وای آن که سختیِ دشواریها با تو آسان میگردد، وای آن که راه گریز به سوی رهایی و آسودگی را از تو باید خواست. سختیها به قدرت تو به نرمی گرایند و به لطف تو اسباب کارها فراهم آیند. فرمانِ الاهی به نیروی تو به انجام رسد، و چیزها، به ارادهی تو موجود شوند. و خواستِ تو را، بی آن که بگویی، فرمان برند، و از آنچه خواستِ تو نیست، بی آن که بگویی، رو بگردانند. تویی آن که در کارهای مهم بخوانندش، و در ناگواریها بدو پناه برند. هیچ بلایی از ما برنگردد مگر تو آن بلا را بگردانی، و هیچ اندوهی بر طرف نشود مگر تو آن را از دل برانی.ای پروردگار من، اینک بلایی بر سرم فرود آمده که سنگینیاش مرا به زانو درآورده است، و به دردی گرفتار آمدهام که با آن مدارا نتوانم کرد. این همه را تو به نیروی خویش بر من وارد آوردهای و به سوی من روان کردهای. آنچه تو بر من وارد آوردهای، هیچ کس باز نَبَرد، و آنچه تو به سوی من روان کردهای، هیچ کس برنگرداند. دری را که تو بسته باشی. کَس نگشاید، و دری را که تو گشوده باشی، کَس نتواند بست. آن کار را که تو دشوار کنی، هیچ کس آسان نکند، و آن کس را که تو خوار گردانی، کسی مدد نرساند. پس بر محمد و خاندانش درود فرست.ای پروردگار من، به احسانِ خویش دَرِ آسایش به روی من بگشا، و به نیروی خود، سختیِ اندوهم را درهم شکن، و در آنچه زبان شکایت بدان گشودهام، به نیکی بنگر، و مرا در آنچه از تو خواستهام، شیرینیِ استجابت بچشان، و از پیشِ خود، رحمت و گشایشی دلخواه به من ده، و راه بیرون شدن از این گرفتاری را پیش پایم نِه؛ و مرا به سبب گرفتاری، از انجام دادنِ واجبات و پیروی آیین خود بازمدار.ای پروردگارِ من، از آنچه بر سرم آمده، دلتنگ و بیطاقتم، و جانم از آن اندوه که نصیب من گردیده، آکنده است؛ و این در حالی است که تنها تو میتوانی آن اندوه را از میان برداری و آنچه را بدان گرفتار آمدهام دور کنی. پس با من چنین کن، اگر چه شایستهی آن نباشم،ای صاحب عرش بزرگ
🍀 اَللّهُــمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّــکَ الفَــــرَج 🍀
🕋 بوستان گلهای قرآنی 🕋
@boostan_qorani
🥀 جرعه ای از زیارت عـاشور 🥀
⏪ قسمت 8⃣3⃣
✅..درس هایی که می توانیم از زیارت عاشورا بگیریم، مواردی را اشاره کردیم
8⃣ - نکوهش و محکوم کردن قتل و خشونت علیه انسانیت و بشریت
👈 قتل و خشونت از دیدگاه اخلاق دینی امری ناپسند و ضد انسانی❌ است که در چندین موضع از زیارت عاشورا به شدت محکوم می شود و عاملین آن مورد لعن و انزجار💥 قرار می گیرند «وَ لَعَنَ اللّٰهُ أُمَّةً قَتَلَتْكُمْ وَ لَعَنَ اللّٰهُ الْمُمَهِّدِينَ لَهُمْ بِالتَّمْكِينِ مِنْ قِتالِكُمْ»
9⃣ - آشتی پذیری و منش مسالمت آمیز با خوبان
🌹 فرهنگ دینی بر منش اخلاقی، جاذبه و محبت ورزی نسبت به خوبان تأکید دارد، چرا که این فضیلت ارزشمند ویژگی انسان های بزرگ است. در زیارت عاشورا در این خصوص می خوانیم ✨«إِنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَكُمْ، وَحَرْبٌ لِمَنْ حارَبَكُمْ»
👌 یعنی عملا باید آشتی پذیری و
منش مسالمت آمیز با خوبان را داشته باشیم اخلاق نیکو، رفتار خوب. و بتوانیم در بینش ها و منش ها و 📑فرهنگ سازی در جامعه یک فرهنگ دینیِ با اخلاق و با محبت را داشته باشیم و امروزه هم نسبت به امام زمان(عج) خودمان که امام خوبیهاست ما هم بتوانیم منش امام خوبی ها را در زندگی داشته باشیم.
🔟 - آموختن کرامت در پرتو معرفت امام حسین (ع)
🔸کرامت از بزرگترین و عالی ترین سجایای اخلاقی است که دستیابی به آن کار سخت و نیازمند واقعا یک مجاهدت علمی📚 و عملی فراوانی است، چرا که منشاء همه ی خطاهای انسان لئامت و احساس حقارت و یا کوچک انگاری خودش است. 💭شهید مطهری می فرماید؛ در اخلاق اسلامی یک موضوعی است که میتوان آن را پایه و محور همه ی تعلیمات اخلاقی اسلامی قرار بدهیم.
⤵️ لذا کسب این فضیلت اخلاقی راه های متعددی دارد که زیارت عاشورا یکی از مهمترین راه های آن را ″شناخت و معرفت امام حسین و پیروی از ایشان″ مطرح میکند ✨«فَأَسْأَلُ اللّٰهَ الَّذِی أَكْرَمَنِی بِمَعْرِفَتِكُمْ وَمَعْرِفَةِ أَوْلِيَائِكُمْ» و در جای دیگر میفرماید «فَأَسْأَلُ اللّٰهَ الَّذِی أَكْرَمَ مَقامَكَ، وَأَكْرَمَنِی بِكََ»✨
💢 یعنی عملا بیاموزیم کرامت را، آن هم در پرتو معرفت به امام حسین و امروزه معرفت نسبت به امام زمان(عج) را، که پیامبر (ص) می فرماید: «مَنْ ماتَ وَ لَمْ يَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً» ان شاءالله معرفت عمیق پیدا کنیم.
1⃣1⃣ - دوست شناسی و دشمن شناسی
☝️یکی از لوازم اخلاقی برای طی مسیر حق در زندگی و مصونیت از انحراف، شناخت دوست و دشمن است.⚠️
🔻زیارت عاشورا در این خصوص نیز با محور قرار دادن محبت و پذیرش ولایت امام حسین (ع)✨ معیار انتخاب دوست و شناخت دشمن را در اختیار زائرین سیدالشهداء قرار داده و می فرماید «وَوَلِیٌّ لِمَنْ والاكُمْ وَعَدُوٌّ لِمَنْ عاداكُمْ»
2⃣1⃣ - اعلام نارضایتی از ظلم ظالمین
📖 زیارت عاشورا به ما می آموزد اگر کسی به جنایات و ظلم دشمنان خدا و اهل بیت راضی باشد❌ در عمل آنها شریک است و زائر برای اعلام عدم رضایت و بلکه خودش را دوری بدهد از آنها، می گوید آنها را لعن کنیم. لذا باید نسبت به ظلم ظالمین نارضایتی خود را رسما اعلام کنیم.
#متن_جرعه_ای_از_زیارت_عاشورا ۳۸
🎤 استاد نصوری،معاونت ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم
🍀 اَللّهُــمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّــکَ الفَــــرَج 🍀
🕋 بوستان گلهای قرآنی 🕋
@boostan_qorani
🔹زندگینامه استاد محمداحمدبسیونی🔹
استاد محمداحمدبسیونی در سال ۱۳۳۰ه.ش در
کشور مصر به دنیا آمد و با کمک پدر از کودکی به آموزش علوم قرآنی پرداخت . او در سن ده سالگی حافظ قرآن شد . سرانجام پس از آموزش ابتدایی وارد دانشگاه الازهر شده در دانشکده علوم دین به تحصیل پرداخت و پس از فارغ التحصیل شدن در همان جا به تدریس علوم دینی همت گماشت . استاد بسیونی از همان سن ۱۲ سالگی قرائت و تلاوت قرآن را در مجالس و محافل آغاز کرد . او در سن ۲۴ سالگی وارد صدا و سیمای کشور مصر شده و اکنون حدود ۱۳ سال است که در دانشگاه الازهر به تدریس اشتغال دارد .ایشان در سخنان خویش به این نکته اشاره داشتند که قاریان ایرانی از حیث تلاوت قرآن بسیار زیبا تلاوت می کنند اما نکته ای که مورد توجه قرار دهند این است که در راستای تمرینات خویش از حفظ قرآن نیز غفلت نورزند . استاد همچنین در سخنان خویش به قاریان قرآن توصیه کردند از نکاتی که برای صوت شخص مضر می باشد پرهیز کنند . از جمله این نکات چیز های بسیار گرم و بسیار سرد است . همچون نوشابه سرد در روزهای تابستان یا منتقل شدن به صورت ناگهانی از یک مکان سرد به یک مکان گرم .
ایشان در رابطه با استفاده موسیقی در قرآن عقیده داشتند که باید بر طبق معانی از موسیقی مشابه معنا استفاده کرد . فی المثل در آیات وعید دستگاه صبا مناسب است . زیرا این دستگاه با حزن همراه می باشد و این حزن باعث می شود که مستمع در صورت گناهکار بودن از خوف و عذاب الهی اشک بریزد . یعنی میان آهنگ قرآن و معانی هماهنگی و تناسب ایجاد کند . البته چنین مسئله ای در رابطه با تمام دستگاه های قرآنی صدق می کند .
استاد می گوید : « اسامی این دستگاه ها بر اساس تناسب با صدای قاری از لحاظ طبقات صوتی فرق دارد . بنابر این قاری کسی است که بتواند پس از شناخت خوب و دقیق دستگاه ها آن ها را به نحوی صحیح وحکیمانه در جای خود ارائه نماید و این طبیعتاً به وضعیت روحی افراد بستگی دارد . اجرای این دستگاه ها باید به گونه ای باشد که اگر قاری در یک دستگاه معینی به تلاوت پرداخت مستمع خسته نشود و حتی اشتیاق آن داشته باشد که یک بار دیگر بدان گوش فرا دهد . چنین امری طبیعتاً مستلزم تلاش و وقت زیادی است .
باید به گونه ای عمل کرد که قاری وضعیت خود را سنجیده و سپس مطابق با آن در طبقات بالا به تلاوت بپردازد . قاری باید چنان تلاوت کند که اگر در یک دستگاه به تلاوت بپردازد تنوع و نظم خاص را در آن دستگاه رعایت کند » . استاد اضافه می کند : « مجموع آن دستگاه ها ۸ دستگاه می باشد و چنانچه قاری قرآن ۳ تا ۴ دستگاه را در یک تلاوت پیاده کند مکفی است . چنانچه با دستگاهی تلاوت خود را آغاز می کنیم بهتر است با همان دستگاه نیز به پایان رسانیم تا آنکه تناسب در تلاوت رعایت شود » .
ایشان در ادامه سخنان خود پیرامون مهارت اساتید مصر در زمینه موسیقی قرآن می گوید : « اکثر آنها دستگاه های موسیقی را به خوبی می دانند و تواشیح تاثیر بسیار در موسیقی دارد. امثال شیخ احمد نداء شیخ طه الفشنی مهارت بسیار در موسیقی دارند . همچنین استاد فقید شیخ مصطفی اسماعیل در این زمینه استاد بودند » .
وی می گوید قرآن کریم در تمام دنیا دارای اهمیت و ارزش خاصی است . ایشان به کشورهای اروپایی از جمله ایرلند شمالی و جنوبی لندن و کشورهای دیگر مسافرت کرده اند . و در سال ۱۳۶۸ به همراه استاد راغب مصطفی غلوش برای اولین بار به ایران مسافرت کرده در شهرهای مختلفی به تلاوت پرداختند . در سال ۶۹ استاد مجدداً به ایران مسافرت کردند و او همواره از عشق وعلاقه وافر مردم ایران به قرآن یاد می کند . ایشان می گویند : عزیزان ایرانی درست به همان دستگاهی که قاری تلاوت می کند به همان دستگاه وی را مورد تشویق قرار می دهند و این از مواردی است که در کشورهای دیگر به چشم نمی خورد . استاد همواره از خاطرات سفر خود به ایران به عنوان بهترین خاطرات زندگی خویش یاد می کند .
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
🍀 اَللّهُــمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّــکَ الفَــــرَج 🍀
🕋 بوستان گلهای قرآنی 🕋
@boostan_qorani
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
8.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⬅️مقطع تصویری بسیار زیبا
🔹قاری: استاد محمد احمد بسیونی
🔹سوره: حمد
🔹مدت مقطع: ۳دقیقه و ۲۹ثانیه
🔹مکان اجرا: مصر، محفل خصوصی
📣شنونده این مقطع ماندگار و زیبا باشید.
-🍃-🍃-🍃-🍃-🍃-🍃
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
🍀 اَللّهُــمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّــکَ الفَــــرَج 🍀
🕋 بوستان گلهای قرآنی 🕋
@boostan_qorani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎈 بچه مذهبی چه جوری باید باشه؟
استاد پناهیان
🍀 اَللّهُــمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّــکَ الفَــــرَج 🍀
🕋 بوستان گلهای قرآنی 🕋
@boostan_qorani