eitaa logo
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی
830 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
36 ویدیو
43 فایل
اطلاع رسانی اخبار و فعالیت ها و برنامه های بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی تهران (وابسته به قوه قضاییه_مرجع تربیت قضات آینده) 💻 سایت : bsujsas.com 📱 كانال تلگرام و بله : t.me/bsujsas 🌐 صفحه اينستاگرام : Instagram.com/khat_beheshti
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹"گزارش تصویری مناظره تحلیل حقوقی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب" 🔸باحضور: 👤دکتر امیرحسین بانکی‌پور. نماینده مجلس شورای اسلامی و طراح لایحه حمایت از عفاف و حجاب 👤دکتر علی نجفی توانا، وکیل دادگستری و رئیس اسبق کانون وکلای مرکز 🆔 @bs_ujsas
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی
📌اندیشکده قسط دانشگاه علوم قضایی برای اولین بار برگزار می‌کند 🔹مسابقه شبیه سازی(موت کورت) دادگاه کی
اندیکشده قسط بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی برگزار می نماید : ⚖مرحله حضوری و اختتامیه مسابقه شبیه سازی دادگاه کیفری۱ 🔰به همراه تجلیل از تیم های برتر 🔸️شروع مسابقه : ۷:۳۰ 🔹️اختتامیه : ۱۴ 🗓پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه 🏢دانشگاه علوم قضایی - سالن عدالت 👤جهت اعلام حضور نام و نام خانوادگی خود را به شناسه @Ali_dhghn601 ارسال نمایید .
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی
⚖قاضی تراز در ترازوی علی (ع)⚖ ❇️شرح نامه ۵۳ نهج البلاغه (فراز مربوط به قضات) 💠به کلام: حجت الاسلا
⚖️قاضی تراز در ترازوی علی علیه السلام⚖️ جلسه نخست حجت الاسلام محسن قنبریان ⭕ فراز مربوط به قضات در نامه 53 نهج البلاغه شریف در این جلسه به دو نکته مهم ناظر به فرمایش حضرت درباب قضات می پردازیم: - شرایط ۱۴گانه قاضی - کارکرد اصلی دستگاه قضایی • برای درک شرایط سخت گیرانه قاضی باید اول تعلیلی که ذیل فراز آمده خوب بررسی شود: فَانْظُرْ فِي ذَلِکَ نَظَراً بَلِيغاً، فَإِنَّ هَذَا الدِّينَ قَدْ کَانَ أَسِيراً فِي أَيْدِي الاَْشْرَارِ، يُعْمَلُ فِيهِ بِالْهَوَى، وَتُطْلَبُ بِهِ الدُّنْيَا: در اين كار [انتخاب و بررسی کار قضات]، نيكو نظر كن كه اين دين در دست بدكاران اسير است. از روى هوا و هوس در آن عمل مى كنند و آن را وسيله طلب دنيا قرار داده اند.! ❓نظر بلیغ در انتخاب قاضی، تعاهد و بررسی مدام کار او، چه ربطی به "اسارت دین به دست اشرار" دارد؟! ❓اصلا "اسارت دین" یعنی چه؟! مگر دین اسیر می شود؟! • اسارت دین دین مراتب چندگانه ای دارد: - وجود نفس الامری و عنداللهی (که مصون از گزند است) - وجود کتبی و شفاهی دین (قرآن و سنت) این مرتبه، ممکن است احادیث دچار جعل شوند. - وجود ذهنی دین: همان ذهنیت و برداشت ها از دین. مثلا ممکن است از بعض اخبار و آیات، جبرگرایی یا تفویض برداشت شود یا برداشت های صحیح صورت گیرد - وجود فرهنگی و تمدنی دین: آن برداشت ها، در سبک زندگی و آثار زندگی و تمدنی بروز می یابد. برداشتی موجب مساجد ساده صدر اسلام و برداشت دیگر موجب مساجد اشرافی می شود... ⬅️ وجود ذهنی دین دچار مرگ، اسارت و شهادت می شود! اقبال لاهوری و شهید مطهری از "احیای تفکر دینی" گفتند چون ذهنیت و تفکر دینی گاهی می میرد. دینی که حیات بخش است (استجیبوا لله و للرسول اذا دعاکم لما یحییکم) گاهی با برداشت ایستا و مرده موجب بی تحرکی و نردگی و عقب ماندگی جامعه اسلامی می شود (ر.ک: بحث احیای تفکر دینی شهید مطهری) - در زیارت ناحیه درباره سید مظلومان می خوانیم: قد قتل بقتلک الاسلام! با کشتن تو اسلام کشته شد! ذهنیتی از دین، حسین(ع) را به مذبح و یزید را بر امارت می نشاند. قبل از حسین(ع) اسلام اصیل کشته شده که چنین اتفاقی می افتد. ⬅️ اینجا حضرت امیر(ع) از اسارت دین می گوید! دین آمده هوی را اسیر کند و انسان را آزاد کند و دنیایی نو بسازد. اگر هوی، امیر شد و براساس هوی و هوس، دین را معنا کرد، دین اسیر شده است. دین ابزاری می شود برای طلب همین دنیای مادی و تکالب برآن. از همین رو قرآن از "دین بازی" در کنار "دینداری" سخن می گوید! 51 اعراف (الَّذِينَ اتَّخَذُوا دِينَهُمْ لَهْوًا وَلَعِبًا وَغَرَّتْهُمُ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا ۚ فَالْيَوْمَ نَنْسَاهُمْ كَمَا نَسُوا لِقَاءَ يَوْمِهِمْ هَٰذَا وَمَا كَانُوا بِآيَاتِنَا يَجْحَدُونَ) (70 انعام) و (57 مائده) ❓ این اسارت دین چه ربطی به قضات و دستگاه قضایی دارد که حضرت ذیل فراز مربوط به آنها هشدارش را می دهد؟! در جامعه دینی و حکومتی که به نام دین است، دنیا طلبان با دین (دین بازی) طلب دنیا می کنند. چون دین و مقدسات نرخ رایج است در پناه مقدسات و دین، فسادها شکل می گیرد. با خیریه پولشویی می شود. بنام مذهب اشرافیت رسمیت می گیرد! و... چنانچه در دوره اموی چنین شد و حضرت هشدار آن را به قضات حکومت خود می دهد ⬅️ لذا کارکرد اصلی دستگاه قضایی علوی، آزاد کردن دین از اسارت دنیا طلبان و دین بازان است! معلوم می شود در خطبه ۱۸ هم که در مذمت احتلاف نظر قضات قبل از حکومت خویش است، اختلاف براساس دستگاه استنباطی متفاوت نیست بلکه بیشتر اختلاف بخاطر همین مطامع مادی است. • شرایط ۱۴ گانه قاضی با این تعلیل در ذیل شرایط بهتر تعابیر شرایط قاضی معنا می شود:  《براى داورى در ميان مردم، يكى از افراد رعيت را بگزين كه: - در نزد تو برتر از ديگران بود. - از آن كسان، كه كارها بر او دشوار نمى آيد و از عهده كار قضا برمى آيد. - مردى كه مدعيان با ستيزه و لجاج، رأى خود را بر او تحميل نتوانند كرد - و اگر مرتكب خطايى شد، بر آن اصرار نورزد - و چون حقيقت را شناخت در گرايش به آن درنگ ننمايد - و نفسش به آزمندى متمايل نگردد - و به اندك فهم، بى آنكه به عمق حقيقت رسد، بسنده نكند.  - قاضى تو بايد، از هر كس ديگر موارد شبهه را بهتر بشناسد - و بيش از همه به دليل متكى باشد - و از مراجعه صاحبان دعوا كمتر از ديگران ملول شود - و در كشف حقيقت، شكيباتر از همه باشد - و چون حكم آشكار شد، قاطع رأى دهد. - چرب زبانى و ستايش به خودپسنديش نكشاند. - از تشويق و ترغيب ديگران به يكى از دو طرف دعوا متمايل نشود. چنين كسان اندك به دست آيند. پس قضاوت او را زیاد جستجو و بررسی کن!》
🔸مرغ دلم راهی قم می شود 🔸در حرم امن تو گم می شود ❇️مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) 💠به کلام: حجت الاسلام عابدین زاده 💠با نوای: ذاکرین اهل بیت 💥همراه با محفل قرآنی و جوایز ارزنده دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه از ساعت ۲۰:۳۰ خوابگاه دانشجویی انقلاب 📍جلسه متبرک به سفره اطعام کریمه اهل بیت می باشد. ❌به زمان و مکان جلسه توجه بفرمایید.
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی
🔹 بازتاب رسانه‌ای مناظره "بررسی حقوقی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب" توسط خبرگزاری رجانیوز در لینک زیر: https://www.aparat.com/v/WBFtD
⚖قاضی تراز در ترازوی علی (ع)⚖ ❇️شرح نامه ۵۳ نهج البلاغه (فراز مربوط به قضات) 💠به کلام: حجت الاسلام محسن قنبریان 🔸۱۴ شاخصه قاضی وارسته در بیان امیرالمومنین 🔸جایگاه سیاسی قاضی در جامعه 🔸ولایت و استقلال در مقام قضاوت 🔺 *جلسه دوم*، چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه، ساعت ۱۳ 🔻دانشگاه علوم قضایی، سالن شهید سلیمانی ❌به زمان و مکان جلسه توجه بفرمایید. 🆔 @bs_ujsas
📌شکرچی زاده، مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی شد 🔸با حکم علیرضا نوران مسئول ناحیه بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران بزرگ، برادر محمدمهدی شکرچی زاده، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری شد. 🆔 @bsujsas
💠در پی سانحه هوایی ایجاد شده برای رئیس جمهور مردمی جمهوری اسلامی ایران و همراهان، دعای حضرت زین العابدین (ع) جهت اجابت دعا را قرائت بفرمایید... 🔸إِلٰهِى كَيْفَ أَدْعُوكَ وَأَنَا أَنَا؟ وَكَيْفَ أَقْطَعُ رَجائِى مِنْكَ وَأَنْتَ أَنْتَ؟ إِلٰهِى إِذا لَمْ أَسْأَلْكَ فَتُعْطِيَنِى، فَمَنْ ذَا الَّذِى أَسْأَلُهُ فَيُعْطِينِى؟ إِلٰهِى إِذا لَمْ أَدْعُوكَ فَتَسْتَجِيبَ لِى، فَمَنْ ذَا الَّذِى أَدْعُوهُ فَيَسْتَجِيبُ لِى؟ إِلٰهِى إِذا لَمْ أَتَضَرَّعْ إِلَيْكَ فَتَرْحَمَنِى، فَمَنْ ذَا الَّذِى أَتَضَرَّعُ إِلَيْهِ فَيَرْحَمُنِى؟ 🔸إِلٰهِى فَكَما فَلَقْتَ الْبَحْرَ لِمُوسىٰ عَلَيْهِ السَّلامُ وَنَجَّيْتَهُ، أَسْأَلُكَ أَنْ تُصَلِّىَ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ وَأَنْ تُنَجِّيَنِى مِمَّا أَنَا فِيهِ وَتُفَرِّجَ عَنِّى فَرَجاً عاجِلاً غَيْرَ آجِلٍ، بِفَضْلِكَ وَرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ.