eitaa logo
💥 قرارگاه بصیرتی شهید مهدی کوچک زاده
2.1هزار دنبال‌کننده
52.1هزار عکس
34هزار ویدیو
212 فایل
از ۹ آذر ۱۳۹۴ در فضای مجازی هستیم.. #ایتا #سروش_پلاس #هورسا #تلگرام #اینستاگرام #روبیکا جهت تبادل بین کانال ها : @Yacin7 کانال دوم ما در #ایتا ( قرارگاه ورزشی ) @Vshmk33 کانال سوم ما در #ایتا ( قرارگاه جوانه ها ) @Jshmk33
مشاهده در ایتا
دانلود
☑️ او را نمی‌بینید 💠💠💠 🌟امام هادی‌علیه السلام فرمودند: «جانشینِ من، پسرم حسن‌علیه السلام است ولی چگونه خواهید بود با جانشین او؟ عرض شد: جانمان فدایت باد! منظور شما چیست؟ فرمود: چون او را نمی‌بینید. 📚 غیبت شیخ طوسی: 122 https://eitaa.com/bshmk33
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. یادۍ کنیم از مصاحبه‌ۍِ مدافع حرم شهیــد جواد محمدے در رابطه با : 👇🏻 . اگر خدا شهادت رو نصیبمون کرد بنده از شهدایی هستم که حتما یقه‌ی بی‌حجاب ها رو میگیرم اون دنیـــا... . 🌹 https://eitaa.com/bshmk33
⭕️از علیهم‌السلام نباید دست برداشت! 🔷 و اهل‌بیت علیهم‌ السلام ادا‌ کردن اجر رسالت است. چه ذکر فضائل اهل‌بیت (ع) و چه ذکر مصائب اهل‌بیت (ع) باشد؛ همۀ این‌ها است؛ تثبیت‌ کردن مردم بر است. چرا؟ برای‌ اینکه در قرآن هست: «إلاّ المَوَدَّة فِی القُرْبَی؛ [از شما برای رسالت پاداشی نمی‌خواهم] مگر مودت و دوستی نزدیکانم». اگر کسی بگوید: ما قرآن را می‌خواهیم و می‌گیریم، اما به کاری نداریم، چه‌کار داریم به اهل‌بیت؟! «حَسْبُنَا کِتَابُ اللهِ؛ کتاب خدا ما را بس است». می‌گوییم: کتاب الهی که در آن «إلاّ المَوَدَّةَ فِی القُرْبَی» هست، آن را می‌گویی؟! آیا می‌شود آن‌ ‌‌وقت بگوییم کاری به علیهم‌ السلام نداریم؟! کتاب‌الله که در آن آیۀ «اَکمَلْتُ لَکمْ دِینَکُم و اَتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتِی؛ دین شما را کامل کردم و نعمتم را بر شما تمام نمودم» هست، آن را می‌گویی؟! پس آیا می‌شود بدون اکمال و بدون ؟! آن قرآنی را می‌گویید که در آن آیۀ «إِنَّما وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلاة وَ یُؤْتُونَ الزَّکاة وَ هُمْ راکِعُون؛ همانا ولیّ شما خدا و رسول او و کسانی هستند که نماز به پا می‌دارند و در حالی‌ که در رکوع‌اند، زکات می‌دهند» هست؟! یا نه، در قرآن شما این آیه‌ها نیست؟! 🔷پس باید بدانیم که یک بر دوش همه است، معلمین با تعلیم و مادحین (مداحان) با عمل، به این‌ها بفهمانند که از علیهم‌السلام نباید دست برداشت، همه‌چیز توی محبت است. اگر ما را دوست می‌داشتیم، آیا ممکن بود را دوست نداشته باشیم؟ آیا ممکن بود اعمالی را که او دوست می‌دارد، دوست نداشته باشیم؟ آیا چنین چیزی می‌شود که کسی دوست خدا باشد، اما دوستِ دوستان خدا نباشد؟ دوست اعمالی که خدا دوست دارد، نباشد؟ دوست اعمالی که خدا دشمن دارد، باشد؟ آیا چنین چیزی می‌شود؟! قهراً کسی که گفته: «حَسْبُنَا کِتَابُ اللهِ»؛ نه وصیتی است و نه هیچ چیز دیگری لازم است، و آشکار [گفته] است؛ مثل اینکه در روز بگوید حالا شب است، یا در شب بگوید حالا روز است. این مثل این است که بگویند: ما نصف قرآن را قبول داریم، نصف دیگرش را قبول نداریم. اگر بنا باشد بر تبعیض، اکثر مردم اصلاً خداپرست نیستند، اکثر مردم بت‌پرست‌اند. دین خدا تبعیضی نیست؛ یا باید همه‌اش را بگیری یا هیچ چیزش را نگیری.   منبع: وبسایت‌مرکزتنظیم‌ونشرآثار ‌آیت‌الله‌ العظمی‌ بهجت https://eitaa.com/bshmk33
☀️☄☀️☄☀️☄☀️☄☀️ ☄ ⭕️به چه عشق هایی، و مجازی می گویند؟ 🔷در و مادّىِ نامقدّس، انسان ديوانه وار به چيزى علاقه پيدا مى كند و هر چه دارد در پاى آن مى ريزد. در واقع، منظور از عشق در اين جا، جاذبه نيرومندى است كه دو انسان را به و آلودگى و سقوط در لجنزارِ عصيان مى كشاند و هر چه در نكوهش آن گفته شود، كم است. اين جاذبه سركش، را ويران مى كند و از كار مى اندازد و انسان بر اثر آن دست به كارهاى جنون آميزى مى زند. نخستين خطر آن، پرده افكنى بر عيب ها، نقص ها و زشتى ها است. اين گونه عاشقانِ بى قرار، حتّى بدترين عيوب را با تفسيرهاى شگفت آور حُسن معرّفى مى كنند! نه اندرزى مى پذيرند و نه گوش به نصيحت ناصحان مى دهند و حتّى گاه به ستيز در برابر اندرزگويان بر مى خيزند. 🔷اشخاصى كه گرفتار چنين عشق هاى داغ و مادّى مى شوند، پيش خود فكر مى كنند در پرتو اين عشق، دركى پيدا كرده اند كه ساير مردم از آن محرومند و معتقدند: "اگر بر ديده مجنون نشينى / به غير از خوبى ليلى نبينى. اين عاشقانِ خسته دل، در عالمى از خيال و اوهام غوطه ورند و همه ارزش ها در نظر آنها جابجا مى شود. آنها تنها با زبان عشق سر و كار دارند و از كسانى كه با زبان علم و منطق با آنها سخن مى گويند، بيگانه اند. اين عشق هاى آتشينِ مجازى، غالباً با يك آميزشِ جنسى خاموش مى شود! يكباره پرده ها كنار مى رود و چشمِ واقع بين، باز مى شود، گويى از يك بيدار شده و گاه آن عشق پرشور جاى خود را به نفرت و بيزارى مى دهد؛ چرا كه مى بيند همه چيز خود را در پاى معشوق نثار كرده و از دست داده است. 🔷اين گونه عشق هاى سركش، غالباً به مى كشد. همان رسوايى كه بعد از بيدارى و هوشيارى قابل جبران نيست. بسيارى از جدايى ها، فرارها و انتحارها، ناشى از عدم انطباق ، با زندگى واقعى انسان ها است. نه تنها عشق هاى آتشينِ جنسى، بلكه عشق به مال و مقام و جاه و جلال و زرق و برق جهان مادّى نيز، همين پيامدها را دارد. حديثى كه از امام صادق (ع) درباره عشق نقل شده است، ناظر به همين معنى است: «يكى از يارانِ آن حضرت مى گويد: درباره عشق [و عاشقان] از او سؤال كردم، فرمود: «قُلُوبٌ خَلَتْ عَنْ ذِكْرِ اللهِ، فَأَذَاقَهَا اللهُ حُبَّ غَيْرِهِ؛ دلهايى است كه از ياد خدا خالى شده و خداوند محبّت غير خود را به آنها چشانيده است». 🔷امام علی (ع) در خطبه ۱۰۹ «نهج البلاغه» می فرماید: «مَنْ عَشِقَ شَيْئاً أَعْشَى بَصَرَهُ، وَ أَمْرَضَ قَلْبَهُ، فَهُوَ يَنْظُرُ بِعَيْنٍ غَيْرِ صَحِيحَةٍ، وَ يَسْمَعُ بِأُذُنٍ غَيْرِ سَمِيعَةٍ؛ هر كس به چيزى عشق ورزد، نابينايش مى كند و قلبش را بيمار مى سازد سپس با چشمى معيوب مى نگرد و با گوشى ناشنوا مى شنود». [۱] در حديث ديگرى كه از امام علی (ع) درباره ناتوانى عاشق از ديدن حقايق نقل شده، مى خوانيم: «عَيْنُ المُحِبِّ عَمِيَّةٌ عَنْ مَعَايِبِ الْمَحْبُوبِ، وَ أُذُنُهُ صَمَّاءُ عَنْ قُبْحِ مَسَاوِيهِ؛ چشم مُحب و عاشق، از ديدن عيوب محبوب، نابينا، و گوشش از شنيدن كاستى هاى او ناشنواست»؛ [۲] و اينكه در بعضى از احاديث از رسول خدا (ص) آمده است: «مَنْ عَشِقَ فَعَفَّ ثُمَّ مَاتَ، ماتَ شَهِيداً؛ كسى كه عاشق شود و عفّت پيشه كند، سپس [با همين حالِ پارسايى] از دنيا برود، شهيد از دنيا رفته است»، [۳] اشاره به همين گونه عشق هاى آلوده مجازى است. همچنين حديث ديگرى كه از آن حضرت نقل شده است كه فرمود: «مَنْ عَشِقَ وَ كَتَمَ وَ عَفَّ وَ صَبَرَ، غَفَرَ اللهُ لَهُ، وَ أَدْخَلَهُ الْجَنَّةَ؛ كسى كه عاشق شود و كتمان كند و پارسايى و شكيبايى پيشه كند، خداوند گناهان او را مى بخشد و او را وارد بهشت مى كند». [۴] [۵] پی نوشت: [۱] علل الشرائع‏، ابن بابويه، ج ۱، ص ۱۴۰، (باب علة عشق الباطل) [۲] غرر الحكم و درر الكلم‏، تميمى آمدى، عبد الواحد بن محمد، محقق / مصحح: رجائى، سيد مهدى‏، ص ۴۶۵، (حکمت ۲۹) [۳] كنز العمال في سنن الأقوال و الأفعال، متقي هندي، محقق: بكري حياني، صفوة السقا، ج ۳، ص ۶۶۴، حديث ۶۹۹۹ [۴] كنز العمال في سنن الأقوال و الأفعال، همان، ص ۶۶۶، حديث ۷۰۰۲ [۵] گردآوری از کتاب پيام امام امير المؤمنين(ع)‏، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: جمعى از فضلاء، ج ۴، ص ۵۶۶ منبع: وبسایت آیت الله مکارم (بخش آئین رحمت) https://eitaa.com/bshmk33
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سفر در زمان برای دیدن دوباره پدر ! ▪️وقتی رونالد مالت فقط ۱۰سال داشت، پدرش در اثر حمله قلبی درگذشت. بعد از این اتفاق بود که رونالد تصمیم گرفت سفر در زمان رو برای دیدن دوباره پدرش کشف کنه! مالت با پشتکار زیاد دکتری فیزیک گرفت و استاد دانشگاه شد، از اون زمان تا حالا هم در حال کار بر روی برنامه‌هایی برای ساخت ماشین زمانه! + چیه این عشق به پدر و مادر که میتونه مسیر زندگی آدما رو عوض کنه😍 https://eitaa.com/bshmk33
‏‌پیشنهاد ساخت اتوبان مشهد - مکه با عبور از کربلا در مذاکرات اخیر ایران و سعودی مطرح شده و دو طرف از آن استقبال کردند. https://eitaa.com/bshmk33
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یه نوع ماهی عجیب، که میتونه پرواز کنه و حشرات رو شکار کنه!!! ولی خب، گاهی هم روی هوا خودشو شکار میکنن! https://eitaa.com/bshmk33
تاج آقامحمدخان در موزه لوور! شاهان قاجار تاجی موسوم به تاج کیانی میگذاشتند که ۱۸۰۰مروارید سفید داشت! ‏تاج ⁩سلطنتی در خزانه نگهداری میشد و شاهان قاجار بدون اجازه نمیتوانستند بردارند! https://eitaa.com/bshmk33
هر ساله در جزیره کریسمس (واقع در اقیانوس هند) جاده ها به دلیل سیل مهاجرت خرچنگهای قرمز به اجبار بسته میشوند. https://eitaa.com/bshmk33
الکساندر مدوید قهرمان افسانه‌ای کشتی جهان، که در رقابت‌ های جهانی تولیدو، توانست بر تختی غلبه کند، درباره مسابقه معروفش با جهان پهلوان چنین میگوید: قبل از آنکه تختی را بطور کامل بشناسم و او را بهترین رفیق ورزشی خود بدانم، به او فقط بعنوان یک رقیب و مدعی احترام می‌گذاشتم تا اینکه آن ماجرای معروف پیش آمد... من از ناحیه پای راست آسیب دیده بودم و تختی در حال عبور از رختکن به چشم دید که پزشک تیم شوروی در حال بانداژ پای مصدومم است. همان لحظه دکتر به من گفت: کارت تمام است، حریف فهمید پای راست تو آسیب دیده و راحت شکستت میدهد. حتی سرمربی تیم از من خواست انصراف بدهم و کشتی نگیرم اما من روی تشک حاضر شدم و تختی حتی یکبار هم به پای آسیب دیده من دست نزد. او کشتی را با نتیجه مساوی و بخاطر وزن بیشتر به من باخت، اما برنده واقعی او بود. اینک، سالها از آن ماجرا میگذرد، ولی خاطره آن جوانمردی در حرفه‌ای ترین میدانهای رقابتی جهان، به حدی در دل و جان مدوید اثرگذار بود که بعدها، حتی برای بزرگداشت سالروز درگذشت تختی نیز به ایران آمد و یاد رقیب و دوست دیرینش را گرامی داشت. روحش شاد. https://eitaa.com/bshmk33
طبق یک طرح جدید در سن‌فرانسیسکو افرادی با میزان درآمد بالاتر از ۱۰۰ هزار دلار در سال برای ورود به مناطق پرتردد در ساعات پیک ترافیکی (همون مناطق طرح ترافیک خودمون) باید عوارض بیشتری نسبت به افراد کم درآمدتر پرداخت کنند! در این طرح نیز عبور مرور برای افراد با درآمد زیر ۴۶ هزار دلار رایگان است. + به این میگن عدالت اجتماعی.. https://eitaa.com/bshmk33
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از عجیب‌ترین ابزار به جا مانده از قوم آزتک که دارای مکانیزم عجیبی نیز هست "سوت مرگ" نام دارد که در مراسم عزاداری از آن استفاده می شد! هنگام دمیدن در آن صدای جيغ زدن یک انسان تولید میشود! https://eitaa.com/bshmk33
خانم میشه شعر نگید 😐😂 من خر من احمق 😂👌 https://eitaa.com/bshmk33
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‏ نامه عاشقانه از خانمی با تحصیلات ششم ابتدایی که ۱۱۵ سال پیش به شوهر پزشکش نوشته . نامه خواندنی وعاشقانه از یک زن خانه‌دار یزدی که برای همسرش که در خارج ازکشور، درس پزشکی می خوانده، چنین نوشته است. (این نامه، درکتابخانه وزیری یزد، نگهداری می شود.) *بسم المعطّرٌ الحبیب* تصدقت گردم، دردت به جانم، من که مُردم و زنده شدم تا کاغذتان برسد. این فراقِ لاکردار هم مصیبتی شده زن جماعت را، کارِ خانه و طبخ و رُفت و روب و وردار و بگذار نکُشد، همین بی‌همدمی و فراق می‌کُشد. مرقوم فرموده بودید به حبس گرفتار بودید. در دلمان انار پاره شد. پری‌دُخت تو را بمیرد که مَردش اسیر امنیه‌ چی‌ها بوده و او بی‌خبر در اتاق شانهٔ نقره به زلف می‌کشیده..!!! حیّ لایموت به سر شاهد است که حال و احوال دل ما هم کم از غرفهٔ حبس شما نبوده است. اوضاع مملکت خوب نیست، کوچه به کوچه مشروطه‌ چی چنان نارنج‌ هایی چروک و از شاخه جدا بر اشجار و الوار در شهر آویزانند و جواب آزادیخواهی، داغ و درفش است و تبعید و چوب و فلک..!!! دلمان این روزها به همین شیشهٔ عطری خوش است که از فرنگ مرسول داشته‌اید. شب به شب بر گیس می‌مالیم...!!! سَیّد محمود جان، مادیان یاغی و طغیان‌گری شده‌ام که نه شلاق و توپ و تشر آقا جانمان راممان می‌کند و نه قند و نوازش بیگم باجی. عرق همه را در آورده‌ام و رکاب نمی‌دهم، بماند که عرق خودم هم در آمده. می‌دانید سَیّدجان، زن جماعت بلوغاتی که شد، دلش باید به یک‌ جا قُرص باشد، صاحب داشته باشد، دلِ بی‌صاحاب، زود نخ‌کش می‌شود، چروک می‌شود، بوی نا می‌گیرد، بید می‌زند، دل ابریشم است. نه دست و دلم به دارچین‌ نویسی روی حلوا و شُله‌ زرد می‌رود، نه شوق وَسمه و سرخاب و سفیدآب داریم. دیروزِ روز بیگم باجی، ابروهایمان را گفت پاچهٔ بُز، حق هم دارد، وقتی آنکه باید باشد و نیست، چه فرق دارد، پاچهٔ بُز بالای چشم‌مان باشد یا دُم موش و قیطانِ زر. به قول آقا جانمان دیده را فایده آن است که دلبر بیند. شما که نیستید و خمرهٔ سکنجبین قزوینی که باب میلتان بود بماند در زیر زمین مطبخ و زهر ماری نشود کار خداست. چلّه‌ها بر او گذشته، بر دل ما نیز. عمرم روی عمرتان آقا سَیّد. به جدّتان که قصد جسارت و غُر زدن ندارم، ولی به واللّه بس است. به گمانم آنقدری که در فالکوتهٔ طب پاریس، طبابت آموخته‌اید که به علاج بیماری فراق حاذق شده باشید، بس کنید، به یزد مراجعت فرمایید و به داد دل ما برسید، تیمارش کنید و بعد دوباره برگردید. دلخوشکُنکِ ما همین مراسلات بود که مدّتی تأخیر افتاد و شیشهٔ عطری که رو به اتمام است. زن را که می‌گویند ناقص‌العقل است، درست هم هست. عقل داشتیم که پیرهن‌تان را روی بالش نمی‌کشیدیم و گره از زلف وا کنیم و بر آن بخُسبیم. شما که مَردید، شما که عقل‌تان اَتّم وُ اَکمل است، شما که فرنگ دیده‌اید و درس طبابت خوانده‌اید، مرسوله مرقوم دارید و بفرمایید چه کنم...؟؟؟ تصدّقت پری‌دُخت بوسه به پیوست است . با خواندن این نامه ، هر کس می‌اندیشد نویسنده ، دکترای ادبیات فارسی داشته ، اما اسناد و مدارک ، نشان می‌دهد این خانم تنها ششم ابتدایی آن زمان (مشروطه) را دارا بوده است . 👆: مقصود بنده از ارسال این نامه برای سروران دو چیز است : اول : یادآوری سطح سواد و قدرت نگارش و انشای آن زمانها و دوران قدیم و مقایسه آن با زمان خودمان . و دوم ، مقدار استحکام خانواده و میزان وفاداری ، ایستادگی ، عشق فطری خدادادی و صمیمیت بین زوجین و مقایسه اش با زمان کنونی است . https://eitaa.com/bshmk33
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‏🔺ابطحی: میرحسین موسوی رفع حصر نصفه و‌نیمه را نپذیرفته! ➕ ‏خوبی که از حد بگذرد، نادان خیال بد کند؛ هدف این صحبت جناب ابطحی و پرداختن برخی رسانه‌های اصلاح طلب به آن، برپا نگه داشتن دکان حصر، کمرنگ کردن صحبتهای چند روز پیش کروبی (راجع به اهمیت حفظ نظام)، ممانعت از ایجاد چند دستگی بین اصلاح طلبان، دلجویی از طیف براندازشان، تطهیر سران فتنه و در جایگاه قربانی نشاندنِ آنهاست! https://eitaa.com/bshmk33