eitaa logo
نعیم
25 دنبال‌کننده
207 عکس
235 ویدیو
2 فایل
ارتباط : @B_Shakoorzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥یک رویای صادقه و فوق العاده عجیب و شگفت انگیز از زبان استاد قرائتی 🔴سفارش امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) به یک شهید... @BisimchiMedia
♦️ در عظمت پنج تن آل عبا♦️ در جنگ جهانی اول(1916م) هنگامی که عده‌ای از سربازان انگلیسی در چند کیلومتری بیت‌المقدس مشغول سنگرگیری و حمله بودند، در دهکده کوچکی به نام "اونتره" یک لوح نقره‌ای پیدا کردند که حاشیه‌اش به جواهرات گرانبها مرصّع و در وسطش خطوطی به حروف طلایی نگارش یافته بود. این لوح را نزد فرمانده خود بردند و او هر چه تلاش کرد، نفهمید که چه چیزی نوشته شده است؛ در نهایت این لوح به باستان شناسان بریتانیا سپرده شد. پس از پایان جنگ، درباره لوح مذکور به تحقیق و بررسی پرداختند و کمیته‌ای تشکیل دادند که اساتید شناخت زبان‌های باستانی بریتانیا، آمریکا، فرانسه، آلمان و سایر کشورهای اروپایی جزء آن کمیته بودند. پس از چند ماه بررسی و تحقیق، در سوم ژانویه 1920معلوم شد که این لوح مقدس است به نام «لوح سلیمانی» و سخنانی از حضرت سلیمان را در بر دارد که به الفاظ عبرانی قدیم نگارش یافته است. ترجمه این لوح عبارت بود از:  "الله، احمد، ایلی، باهتول، حاسن، حاسین[علیهم‌السلام]" ای احمد! به فریادم رس یا علی! مرا مدد فرما ای بتول! نظر مرحمت فرما ای حسن! کرم نما ای حسین! خوشی بخش اعضای کمیته وقتی بر مضمون نوشته لوح اطلاع یافتند، هر یک با تعجب به دیگری نگاه می‌کردند؛ پس از تبادل نظر، قرار شد که لوح در موزه سلطنتی بریتانیا گذاشته شود. وقتی این خبر به اسقف اعظم انگلستان(LORD BISHOP) رسید، یک فرمان محرمانه‌ای به کمیته نوشت که خلاصه‌اش چنین است: 🔷️«اگر این لوح در موزه گذاشته شود و در دیدگاه مردم قرار بگیرد، اساس مسیحیت متزلزل خواهد شد و سرانجام خود مسیحیان جنازه مسیحیت را بر دوش بلند نموده، در قبر فراموشی دفن خواهند کرد؛ لذا بهتر آن است که لوح مذکور در رازخانه کلیسای انگلستان گذاشته شود و جز اسقف و اهل سرّ کسی آن را نبیند.»🔷️ کسانی که این لوح را دیدند و بینشی داشتند، گرایشی عجیب به اسلام پیدا کردند و همان وقت، بین دو نفر از دانشمندان، پیرامون لوح گفت‌وگوهایی انجام شد که به اسلام آوردن هر دو انجامید. منبع: سرگذشت‌های پنج تن آل عبا/ص55 به نقل از کتاب علی [علیه‌السلام] و پیامبران/حکیم سیالکوتی/ ص27 تا 34 و کتاب Wonderful Stories af Islam چاپ لندن ص249 https://eitaa.com/bshn60/413
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عدم بیعت با یزید، دعوت کوفیان و امر به معروف و نهی از منکر ، دلایل قیام امام حسین علیه‌السلام است. امر به معروف و نهی از منکر از دلایل کلیدی و مهم قیام امام حسین علیه‌السلام بوده و اگر دو دلیل دیگر هم نبود، باز حضرت ساکت نمی‌نشست و قیام می‌کرد. البته عامل عدم بیعت و امر به معروف و نهی از منکر در مجموع یک چیز است و آن فسق و فجور و بی‌دینی حاکم وقت(یزید) و به طور کلی در خطر بودن اصل اسلام بود؛ چرا که در طول 50 سالی که از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله می‌گذشت، امت اسلامی به قدری دچار انحراف شده بود و آن‌قدر بدعت‌ها در دین وارد شده بود که تقریباً می‌توان گفت که از اسلام به جز اسمش چیزی باقی نمانده بود. زُهری می‌گوید: بر انس بن مالک -که خادم پیامبر صلی الله علیه و آله بود- وارد شدم و او داشت گریه می‌کرد! به او گفتم چرا گریه می‌کنی؟ انس گفت: از آموزه‌های دینی که درک کرده بودم و می‌دانستم هیچ چیزی را نمی‌شناسم، مگر نماز که آن هم ضایع شد! صحیح (بخاری/ج1/ص134) منع نقل حدیث پیامبر صلی الله علیه و آله که بعد از رحلت ایشان شروع شد، بدعت‌هایی که غاصبین خلافت در دین وارد کرده بودند، تبلیغات مسموم معاویه بر علیه امیرالمؤمنین و امام حسن علیهما‌السلام، منع نشر مناقب اهل بیت علیهم‌السلام به خصوص علی علیه‌السلام و بایکوت عملی ایشان، جعل احادیث بسیار و دروغ بستن بر نبی اکرم صلی الله علیه و آله در زمان معاویه از جمله مواردی بود که وضعیت اسلام را بحرانی کرده بود و با حکومت رسیدن شخصیت هوسبازی مثل یزید که اعتقادی به اسلام نداشت و علناً مرتکب فسق و فجور می‌شد، شرایط را به‌گونه‌ای کرد که امام حسین علیه‌السلام حاضر نبود حتی از روی اکراه و تقیه هم که شده تن به بیعت بدهد و برای اصلاح امت جدش و اقامه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.
يکی از درس‌ها و عبرت‌های عاشورا، فرجام حرام‌خواری و تأثير سوء آن در عاقبت انسان است. امام حسين علیه‌السلام در روز عاشورا بارها با سپاهيان عمر سعد احتجاج کرد و آنها را موعظه نمود؛ ولی گوش شنوايی نبود که حضرت را اجابت کند. امام علیه‌السلام صراحتاً به سپاهيان عمر سعد که سخن حضرت را نمی‌شنيدند فرمود: "شکم‌های شما از حرام پر شده و به قلب‌های شما مهر زده شده است." حقیقتا اگر انسان به این نکته بیندیشد، پی می‌برد که مال حرام چه اثر فاجعه‌آمیزی در زندگی انسان می‌گذارد که موعظه فرزند رسول خدا، امام معصوم و حجت الهی را برنمی‌تابد و به هیچ عنوان تاثیر نمی‌پذیرد! و اساسا پذیرش حق در کالبد حرام برای او سخت و ناشدنی می‌گردد! از اینجا می‌فهمیم که چرا تا این اندازه بر کسب حلال توصیه شده و جزء پایه‌های بندگی به حساب می‌آید.
 تلنگری از نهضت عاشورا "این نامه‌ای است به حسین بن علی علیهما‌السلام از طرف شیعیان مؤمن و مسلمان او. پس از حمد و ثنای پروردگار، به سرعت به نزد ما بشتاب؛ زیرا مردم چشم به راه تو هستند و اندیشه‌ای جز تو ندارند. پس بشتاب، بشتاب، بشتاب، والسلام؛ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ إِلَى الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ مِنْ شِیعَتِهِ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُسْلِمِینَ أَمَّا بَعْدُ فَحَیَّهَلَا فَإِنَّ النَّاسَ یَنْتَظِرُونَکَ لَا رَأْیَ لَهُمْ غَیْرُک فَالْعَجَلَ الْعَجَلَ ثُمَّ الْعَجَلَ الْعَجَلَ وَ السَّلَامُ". این یکی از نامه‌هایی است که از سوی برخی کوفیان برای امام حسین علیه‌السلام فرستاده شد. فراز دوم نامه برای زمانه و عصر ما بسیار آشناست. اگر کسی از ابتدا نداند که این نامه کوفیان در قرن اول هجری است، تصور می‌کند که نجوایی از شیعیان با حضرت مهدی موعود در عصر حاضر است. کلمات «انتظار» و «عجل» کلید واژه این نامه است. اینجاست که جا دارد تلنگر و نهیبی به خود بزنیم که تا چه اندازه نسبت به ادعایی که داریم صادق هستیم! آیا واقعا منتظر امام زمان(عج) هستیم و درخواست تعجیل از روی صداقت است یا اینکه همچون کوفیان زمان امام حسین علیه‌السلام، حرف و عمل، فاصله زیادی با هم دارند و فقط لقلقه زبانی است! کوفیان همان چیزی را می‌گفتند که ما الان از آن دم می‌زنیم، به مناسبت‌های مختلف دعای فرج می‌خوانیم و ادعای منتظر بودن داریم. البته که باید اهل دعای فرج باشیم و منتظر امام زمان؛ ولی سخن در این است که نباید به این مقدار بسنده کنیم؛ بلکه باید عبرت پذیر باشیم و فکر نکنیم که به صرف ادعای منتظر بودن و زمزمه دعای فرج، حقیقتا منتظر و سینه چاک حجت خدا خواهیم بود. واقعا معلوم نیست که اگر امام زمان(عج) ظهور کند و ما را به یاری بطلبد چه موضعی را اختیار خواهیم کرد و در کدام جبهه قرار خواهیم گرفت. شاید این نامه کوفیان و عملکرد نهایی آنان تا حدودی مسئله را برای ما روشن کند که با وجود این همه مدعی انتظار و دعای فرج خوان، چرا امام زمان علیه‌السلام هنوز ظهور نکرده است. شاید یکی از دلایل اصلی همین مسئله باشد و کُمیت خیلی از ما در عمل لنگ می‌زند. نهضت عاشورا عبرت‌های زیادی دارد و از ابعاد گوناگونی می‌تواند مورد بررسی قرار بگیرد. ترس از فرجام کار و اینکه انسان چقدر در ادعایش صادق است یکی از عبرت‌های این نهضت استراتژیک است. بیان معروف امام حسین علیه‌السلام در مسیر کربلا به نوعی ترس از فرجام را در وجود انسان زنده می‌کند؛ آنجا که فرمود: «إِنَّ النَّاسَ عَبِیدُ الدُّنْیَا وَ الدِّینُ لَعْقٌ عَلَى أَلْسِنَتِهِمْ‏ یَحُوطُونَهُ مَا دَرَّتْ مَعَایِشُهُمْ فَإِذَا مُحِّصُوا بِالْبَلَاءِ قَلَّ الدَّیَّانُونَ؛ مردم بندگان دنیا هستند و دین تنها بر زبانشان جاری است، تا زمانی که زندگیشان بچرخد دین‌گرا هستند، ولی هنگامی که در امتحان قرار گرفتند دین داران واقعی کم می‌شوند.» https://eitaa.com/bshn60/419
📌 درباره ◀️مشهور است که ۱۲هزار نامه برای امام حسین(ع) نوشته شده و او را به کربلا دعوت کردند، اما طبق شواهد تاریخی ۱۵۰ نامه فرستاده شد و ۱۲هزار نفر با مسلم در کوفه بیعت کردند. ◀️مشهور است که امام (ع) خود را ناتمام گذاشتند، درحالی که امام حسین(ع) برای حج محرم نشده بودند و مفرده بجاآورده بودند. ◀️نقل می‌کنند که اصحاب امام (ع) شب عاشورا پراکنده شدند در حالی که طبق روایت امام معصوم(ع) این گونه نبوده است. ◀️تنها رفتن حضرت (ع) برای آوردن آب مشهور غیرمستندی است؛ زیرا هر دو برادر با هم بودند، یعنی امام حسین(ع) نیز همراه با حضرت عباس(ع) بودند. ◀️ بر بدن امام حسین(ع) و یاران ایشان از مشهورات غیرمستند است. ◀️حضرت سید الشهدا(ع) دعای را چند روز قبل از واقعه عاشورا قرائت نکرده‌اند، بلکه در سال‌های قبل قرائت شده است. ◀️ حضرت (ع)، حضور و در و همچنین از خود بی خود شدن حضرت (س) بعد از دیدن سر حضرت امام حسین(ع) بر ، از دیگر مشهورات غیرمستند عاشورا است. 📌برای مطالعه بیشتر: 📚مهدی پیشوایی و همکاران، مقتل جامع سیدالشهدا، ج۲. 👇👇 🌻 @ahlebait110
13.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑🎥 مگه خود امام حسین نمیدونست که اگه بره کربلا شهید میشه؟ پس چرا رفت؟ 🔝پاسخ خوب سید کاظم‌روحبخش http://eitaa.com/joinchat/3298492416Cc8880c401c اولین و بزرگترین کانال خبری قم
با فوت عده‌ای احمق و بی‌عقل، نور خدا خاموش نخواهد شد. "تا کور شود هر آنکه نتواند دید"
روزی مردی به حضور امام حسین علیه‌السلام آمده و گفت: من مردی گنه‌کارم و نمی‌توانم از معصیت خودداری کنم مرا موعظه‌ای کن و شیوه‌ای یاد بده تا بتوانم در مقابل گناهان و وسوسه‌های شیطانی مقاومت کنم. قال‌الحسین علیه‌السلام: «افْعَلْ خَمْسَةَ اشْیاءٍ وَاذْنِبْ ما شِئْتَ فَاوَّلُ ذلِک: لاتَأْکلْ رِزْقَ اللَّهِ وَاذْنِبْ ما شِئْتَ وَالثَّانی: اخْرُجْ مِنْ وِلایةِ اللَّهِ وَاذْنِبْ ما شِئْتَ وَالثَّالِثُ: اطْلُبْ مَوْضِعَاً لا یراک اللَّهُ وَاذْنِبْ ما شِئْتَ وَالرَّابِعُ: اذا جاءَ مَلَک الْمَوْتِ لَیقْبضَ روُحَک فَادْفَعْهُ عَنْ نَفْسِک وَاذْنِبْ ما شِئْتَ وَالْخامِسُ: اذا ادْخَلَک مالِک فی النّارِ فَلا تَدْخُلْ فی النَّارِ وَاذْنِبْ ما شِئْتَ»بحارالانوار،ج75،ص120 پنج دستور را عمل کن بعد از آن هر چقدر دلت می خواهد به سوی گناه برو؛ 1- روزی خدا را نخور و هر قدر می خواهی گناه کن؛ 2- از تحت حکومت خداوند بیرون برو و هر چه دلت می خواهد نافرمانی کن؛ 3- جایی پیدا کن که خدا تو را نبیند و هر چقدر دوست داری گناه کن؛ 4- عزرائیل را موقع جان دادن از خودت دور کن و هر چه می‌خواهی گناه نما؛ 5- اگر خواستند تو را به آتش جهنم ببرند نرو! آنگاه هر قدری می خواهی معصیت نما!
از شور تا شعور شعور حسینی در عزاداری سالار شهیدان از نکات مهمی است که باید در اولویت قرار بگیرد و محبین آن حضرت از آن غافل نباشند. یکی از اساسی‌ترین مصادیق شعور حسینی این است که انسان محبت خود را عملا هم ثابت کند و این امر فراهم نمی‌شود مگر با تمسک به اوامر و نواهی امام حسین و سایر معصومین علیهم‌السلام. به عبارت دیگر انجام واجبات و ترک گناهان، تکمیل محبت به حضرات معصومین است. خداوند متعال در قرآن کریم خطاب به نبی اکرم صلی الله علیه و آله می فرماید: «قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُوني‏ يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ وَ يَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحيمٌ؛ بگو: اگر خدا را دوست مى‏داريد، از من پيروى كنيد! تا خدا شما را دوست بدارد و گناهانتان را ببخشد و خدا آمرزنده مهربان است.» (آل عمران/31) طبق فرمایش قرآن کریم ، لازمه محبوب خدا شدن، تبعیت از رسول خدا صلی الله علیه و آله است. تبعیت از نبی اکرم صلی الله علیه و آله ابعاد مختلفی دارد؛ یکی از این مصادیق پیروی از عترت ایشان و محبت داشتن به این ذوات مقدسه است. طبیعی است که پیروی از این بزرگان همان انجام واجبات و ترک محرمات الهی است که مصادیق مختلفی دارد؛ از ادای فرایض دینی مثل نماز و روزه گرفته تا حفظ حجاب و ترک محرماتی مثل غیبت ، دروغ ، نگاه حرام و ... . بنابراین جا دارد که برپا کنندگان عزای حسینی به این نکته توجه داشته باشند و صرفا به اقامه عزا اکتفا نکنند. مجلس امام حسین علیه‌السلام برکات فراوانی دارد و در طول تاریخ افراد زیادی بوده‌اند که به برکت این مجالس توبه نصوح کرده‌اند و از شور حسینی به شعور حسینی رسیده‌اند و عاقبت به خیر شده‌اند. امثال رسول ترک‌ها و برخی از شهدای دفاع مقدس نمونه‌هایی از این برکات هستند. https://eitaa.com/bshn60/424
13.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑🎥عاقبت دشمن مجالس عزاداری چه شد؟ http://eitaa.com/joinchat/3298492416Cc8880c401c اولین و بزرگترین کانال خبری قم
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: «هر مردى که راضى است همسرش خود را بیاراید و از خانه بیرون برود، آن مرد، دیوث است و هر کس او را دیوث بنامد گناه نکرده است. هرگاه زن، آرایش‌کنان و عطرزنان، از خانه‌اش خارج شود و شوهرش به این کارِ او راضى باشد، به ازاى هر قدمى که بر می‌دارد، براى شوهر او، خانه‌اى در جهنّم بنا می‌شود». 📚جامع الاخبار/ص 158 https://eitaa.com/bshn60/426
37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑🎥 ظهر عاشورای امسال و ظاهر شدن رگه‌های خون در سنگ‌هایی که در حفاری چند سال پیش قتلگاه سیدالشهدا علیه السلام خارج شده بود اخبار مهم را در قم‌آنلاین ببینید👇 http://eitaa.com/joinchat/3298492416Cc8880c401c اولین و بزرگترین کانال خبری قم
سختی کسب حلال امام صادق علیه‌السلام به غلام خود که مصادف نام داشت هزار دینار داد و برای تجارت به شهری فرستاد. مصادف اجناسی خرید و با عده‌ای از تجار راهی سفر شدند. نزدیک شهر که رسیدند به قافله‌ای برخورد کردند که از شهر خارج شده بودند و متوجه شدند اجناسی که به همراه دارند مورد احتیاج مردم آنجا است. کاروانیان با یکدیگر هم‌قسم شدند و پیمان بستند که هر دینار را به یک دینار سود بدهند. پس از فروش پول خود را برداشته و به طرف مدینه رفتند. مصادف خدمت امام آمد و دو کیسه زر داشت، هر کدام هزار دینار. عرض کرد فدایت شوم این کیسه اصل سرمایه است و این کیسه سود آن است. امام فرمود: این سود زیاد است؛ شما مگر در آن جنس چه کردید؟ جریان را شرح داد که چگونه قسم خوردند. حضرت فرمود: سبحان‌الله هم‌قسم می‌‌شوید که در مقابل هر دینار یک دینار سود بگیرید از مسلمانان. حضرت کیسه هزار دینار را برداشت و فرمود من احتیاج به چنین سودی ندارم. سپس فرمود: مصادف! پیکار با شمشیر ساده‌تر از بدست آوردن نان حلال است!(کافی/ ج5/ ص162)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹🔷 وام اربعین 🎧 بیانات مدیر محترم ستاد ترویج احکام کشور، حجةالاسلام والمسلمین در مورد شرایط و حکم شرعی دریافت وام اربعین ✅پیشنهاد دانلود👌 📣نشر حداکثری با شما🙏👌👌 ━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━ 📲کانال ما در ایتا: ⬇️⬇️⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/2028667027Ce4532d7cae ━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━
⭕️ ۱۲۰۰۰ نتیجه کشف حجاب 👈 فقط در همان ماه اول، تنها در تهران! 🔰 از یک منبع بی‌طرف بشنوید: پس از اینکه رضاخان پروژه را اجرا کرد، دیری نپایید که آثار خانمانسوز آن مثل فروپاشی نظام خانواده و کاهش عفت عمومی آشکار شد. در این زمینه کافی است، نگاهی به کتاب «تاریخ اجتماعی تهران در قرن سیزدهم» اثر جعفر شهری بیندازیم که با تأسف فراوان می‌نویسد: به محض اجرای کشف حجاب، نسبت طلاق به ازدواج، ۶۰۰ به ۱۰۰ فزونی گرفت، به صورتی که: 🔹 "در برج اول اعلام آزادی زنان، بیش از ۱۲ هزار زن، تنها در تهران از شوهرانشان جدا شده و راهی خیابان‌ها گردیدند"... خلاصه، "از آزادی زن چیزی که عاید شد اینکه میزان فروش پودر، ماتیک و لوازم توالت و البسه بدن‌نما و اسباب قر و فر به مقدار قابل توجهی سیر صعودی در پیش گرفت و مردانی که راه خیانت و ناراستی و دزدی و تقلب آوردند"... شگفتی ماجرا زمانی روشن می‌شود که این آمار را نه با وضعیت امروز تهران، بلکه با جمعیت پایین تهران در آن روزگار محاسبه کنیم که به گفته برخی منابع به ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار نفر نمی‌رسید! 📚جعفر شهری، تاریخ اجتماعی تهران، ج۳، ص۵۸۸_ ۵۸۸ 👇👇 🌻 @ahlebait110
💠 غیبت و حلالیت طلبیدن 💬اگر گوینده یا شنونده غیبت باشیم، باید از غیبت شونده حلالیت بطلبيم؟ 🔹 آيات عظام: امام، تبريزي، صافي، فاضل و سیستانی: لازم نيست. 👌 تبصره: آية الله سيستاني: اگر غیبت دارای توهین باشد بنابر احتیاط، لازم است حلالیت بگیرد با دو شرط 1. حلالیت جبران هتک حرمت و توهین را کند 2. حلالیت طلبیدن مفسده نداشته باشد. 🔹 آيات عظام: خامنه‌اي، مكارم، نوري، بهجت و وحید:‌ اگر امكان ندارد (مثلا آدرس غیبت شونده را ندارد یا وفات کرده) یا مفسده دارد (باعث ايجاد اختلاف، ناراحتي و تيرگي روابط، مي‌شود یا غیبت شونده نامحرم باشد) لازم نيست ولی در صورتیکه امكان دارد و مفسده ندارد بايد از غيبت شونده حلاليّت بطلبد. 👌 تبصره: 🔹 آية الله وحيد: بنا براحتياط واجب حلالیت بگیرد. 🔹 آیت الله مکارم: گوینده باید حلالیت بگیرد ولی شنونده مستحب است حلالیت بگیرد. 📚 امام، استفتائات ج2 ص620 س16 و21 و ج3 ص588 س58 و59؛ خامنه‌اي، رساله آموزشي ج2 درس 19؛ صافي، رساله م2826؛ تبريزي، رساله م2824 و استفتائات ج1 س1004 و 1006؛ فاضل،‌ استفتائات ج1 س982؛ نوري، استفتائات ج2 س530؛ بهجت، جامع المسائل ج2 ص471 و استفتائات ج4 س6475 و 6478؛ سيستاني، رساله ج1 م 2271؛ وحيد، رساله م 2078؛ مكارم، احكام ويژه م11 و انوار الفقاهه، كتاب تجارت ص292 و جامع المسائل، طلب حلالیت شنونده غیبت. 🔰علاقمندان به احکام دین می توانند روی لینک کانال《احکام-دین》بزنند و وارد کانال بشوند👇 https://eitaa.com/joinchat/804061385C4d4b905f05 🏴 انتشار پست حتی المقدور با لینک باشد.
زیارت اربعین؛ رسانه؛ هدایتگری در زیارت اربعین می‌خوانیم که امام حسین علیه‌السلام خون قلبش را بذل کرد تا بندگان خدا را از جهالت و حیرت گمراهی نجات دهد. ( بَذَلَ مُهجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الجَهالَهِ وَ حِیرَهِ الضَّلالَه)؛ این عبارت نشان از اهمیت بالای قیام امام حسین علیه‌السلام و شهادت آن حضرت دارد و گویا ریخته شدن خون حضرت و شهادت ایشان از خود قیام مهم‌تر است که چنین اثری را به همراه دارد؛ یعنی نجات بندگان از جهالت و گمراهی. در اینجا نقش هدایتگری حضرت نمایان می‌شود. مجالس امام حسین علیه‌السلام، هر ساله با شکوه و عظمت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برگزار می‌شود و این روند با عنایت خداوند همچنان ادامه خواهد داشت. در این مجالس چه بسیار افراد آلوده و گنه‌کاری که توبه می‌کنند و چه افراد گمراهی که در مسیر هدایت و پیروی از اسلام ناب واقع می‌شوند و در زمره صالحان قرار می‌گیرند. یکی از نمادهای هدایتگری امام حسین علیه‌السلام، به خصوص در این سال‌های اخیر، زیارت اربعین است که راهپیمایی عظیم و بی‌نظیری را رقم زده است و خیل گسترده‌ای از ارادتمندان و محبین آن حضرت را روانه کربلای معلی کرده است. ایجاد وحدت، تکریم  و تعاون مؤمنین به یکدیگر در این سفر معنوی کاملا مشهود و ملموس است. آیا این عظمت نمی‌تواند نماد هدایتگری باشد؟ در این سال‌های اخیر که راهپیمایی اربعین با عظمت خاصی در جریان است، رسانه ملی در رونق این شور و شکوه حسینی نقش زیادی داشته و مشوق خوبی برای ایرانی‌های مشتاق زیارت بوده است. حالا اگر این سیل عظیم دوستداران سیدالشهداء در عصر حاضر که عصر ارتباطات و رسانه است توسط رسانه‌های مهم دنیا مخابره شود، خواهیم دید که تا چه اندازه این راهپیمایی شکوهمند می‌تواند در گسترش تشیع و گرویدن عده قابل توجهی به این مذهب حقه ایفای نقش کند. این‌ها همه نشان از هدایتگری سیدالشهداء علیه‌السلام دارد. افسوس که خیلی از رسانه‌های دنیا نمی‌خواهند این عظمت را ببینند و موضوع به این مهمی و با این حجم گستردگی را بایکوت خبری می‌کنند که گویا هیچ اتفاقی در این منطقه جغرافیایی نیفتاده است. این در حالی است که همین رسانه‌ها گاهی یک تجمع ده‌ها نفری و بی‌اهمیت را  بزرگ جلوه می‌دهند و  به تحلیل‌های مختلف هم در مورد آن  می‌پردازند؛ ولی جمعیت میلیونی راهپیمایی اربعین را نمی‌بینند  و منعکس نمی‌کنند. اگر هم چیزی در این باره بگویند، سعی می‌کنند که با دروغ‌پردازی و شبهه‌اندازی، اذهان عمومی را نسبت به این حرکت بزرگ مذهبی منحرف کنند و باعث بدبینی شوند. دشمنی آن‌ها با اصل دین و ترس از گسترش شیعه، از دلایل مهم این تبلیغات رسانه‌ای است. سردمدار این حرکت شوم نیز رسانه‌های فارسی زبانی مثل "من و تو"ی بهایی و "ایران اینترنشنال" هستند که اصولا کارشان سم‌پاشی بر علیه عقاید دینی و هویت ایرانی اسلامی مردم ایران هست. به هر حال در عصر حاضر علاوه بر مجالس عزاداری سیدالشهداء، راهپیمایی زیارت اربعین آن حضرت نیز نقش زیادی در هدایت بندگان دارد و مصداقی از همان عبارت زیارت اربعین است. https://eitaa.com/bshn60/433
امر به معروف و نهی از منکر مسئله‌ای عقلانی است. کسانی که نسبت به این موضوع در امور شرعی گارد می‌گیرند، خودشون در موضوعات مختلف امر و نهی می‌کنند. مثلا : محیط زیست را آلوده نکنید! همدیگر را قضاوت نکنیم! به بزرگترها احترام بگذارید! و... اینها اگر امر به معروف و نهی از منکر نیست؛ پس چیست؟
درباره پیاده‌روی اربعین ممکن است برخی شبهه کنند که این مطلب در احادیث ذکر نشده و چه بسا فضیلت این کار را زیر سوال ببرند. پاسخ این است که درست است در احادیث اشاره‌ای به پیاده‌روی اربعین نشده، ولی اصل فضیلت پیاده رفتن به حرم سید‌الشهداء از بدیهیات و قطعیات فرهنگ شیعه است. در سال‌های اخیر امکان پیاده‌ رفتن به حرم امام حسین علیه‌السلام در ایام نزدیک به اربعین فراهم شده است و بهترین فرصت برای کسب ابن فضیلت است؛ بنابراین جای هیچگونه‌ خدشه‌ای به استحباب و فضیلت این پیاده‌روی وجود ندارد. https://eitaa.com/bshn60/435
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تحلیلی از حجت الاسلام عباسی ولدی در مورد تمدن غرب، با تأمل در داستان پینوکیو.