eitaa logo
نعیم
28 دنبال‌کننده
189 عکس
207 ویدیو
2 فایل
ارتباط : @B_Shakoorzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 روز 💠 💎 چگونه بدانم عملم خالص است؟ 🔻امام جعفر صادق (علیه‌السلام): اَلْعَمَلُ الْخالِصُ الّذی لاتُریدُ اَنْ یَحْمَدَكَ عَلَیْهِ اَحَدٌ إلاَّ اللهَ عَزَّوَجَلَّ ❇️ عمل آن عملی است که دوست نداری درباره آن، احدی جز خدای سبحان از تو تعریف و تمجید کند. 📚 الكافي : 2/16/4 ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈• @HawzahNews
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یه جوری زندگی کنید که علی علیه‌السلام برات دعا کنه ! حال دلت خوب شد برا مریضها دعا کن. 🆔 @baseratelahe
امام صادق (علیه السلام): 🔹شيعَتُنَا اَلَّذِينَ إِذَا خَلَوْا ذَكَرُوا اَللَّهَ كَثِيراً . 🔸شیعیان ما کسانی هستند که در تنهایی و خلوت خداوند را بسیار یاد می‌کنند. 📚اصول کافی (باب ذکر الله) جلد ۲ صفحه ۴۹۹ 📚 @HadithNegar
نکاتی درباره برنامه حسینیه معلی 🔹حسینیه معلی برنامه‌ای نو در عرصه مداحی در رسانه است؛ مخصوصا اینکه نگاهش فقط به مراسم عزاداری نبوده و مولودی‌های شاد را نیز در ایام سرور اهل بیت علیهم‌السلام لحاظ کرده است. 🔹این برنامه در مجموع مصداقی از تعظیم شعائر است که در جهت ترویج محبت و ولایت معصومین علیهم‌السلام حرکت می‌کند و ارتباط خوبی هم با مخاطبین برقرار کرده است. 🔹حسینیه معلی جنبه کارشناسی دارد و نکات قابل استفاده‌ای از سوی مداحان در حوزه ستایشگری مطرح می‌شود. این نکات، هم شامل مسائل تخصصی مرتبط با مداحی است و هم بعضی اوقات نکات بصیرتی بیان می‌شود. 🔹شناساندن سبک و نوع مراسمات اقوام و گویش‌های مختلف ایران در حوزه ستایشگری از نکات مثبت دیگر این برنامه است. 🔹تجلیل از پیرغلامان عرصه مداحی و دعوت از شخصیت گرانقدری مثل شیخ زکزاکی و مراسم عمامه‌گذاری توسط ایشان از جمله ویژگی‌های فاخر این برنامه است. 🔸با وجود این محاسن و چه بسا ویژگیهای پسندیده دیگر، یک نکته به عنوان پاشنه آشیل این برنامه خودنمایی می‌کند و آن، بی‌توجهی یا کج‌سلیقگی در اجرای برخی اجراها است که موسیقی‌ آن اگر حرام نباشد، در خوشبینانه‌ترین حالت شبهه جدی دارد. اینگونه مسائل سازگاری با شأن اهل بیت علیهم‌السلام ندارد و می‌تواند ناخواسته حرمت‌شکنی کند. 🔸ممکن است که این انتقاد به مزاج برخی خوش نیاید و درصدد توجیه برآیند؛ ولی بپذیریم که شادی هم مرز دارد و به هر وسیله‌ای دنبال شادی آفرینی نباشیم. همچنانکه مثلا در موضوع شوخی و مطایبه، تا زمانی پسندیده است که آمیخته به توهین و تمسخر و... نباشد. حیف است که ساحت برنامه‌ای با این همه مزایا‌، خدشه‌دار شود. https://eitaa.com/bshn60/712
تعبیر بلندی درباره حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام از علیه‌السلام نقل شده که ایشان "ممسوسٌ فی ذاتِ الله" است؛ یعنی مجذوب و شیفته‌ که ظاهرا شیفتگی خاصی است. این عبارت درباره علیه‌السلام نیز وارد شده. همین جمله اوج معنویت ایشان را می‌رساند.
📌معاشرت اینگونه باشد، بهتره. امام (ع) درباره سیره امیرمؤمنان (ع) فرمود: «روزی مردی امیرمؤمنان علی را به دعوت کرد. آن حضرت فرمود: دعوتت را به مى‏ پذيرم؛ آن مرد گفت: آن سه شرط چیست؟ امام فرمود: 1⃣از بيرون خانه هيچ چیزی را براى ما تهيه نكنى؛ 2⃣از آنچه در خانه‏ دارى دريغ نکرده 3⃣و بر اهل خانه ‏ات تنگ نگيرى؛ آن مرد گفت: پذيرفتم؛ لذا امیرمؤمنان علی دعوت او را پذيرفت.» 📚شیخ صدوق، الخصال، ج1، ص189. 👇👇 🌻 @ahlebait110
مثبت و منفی حسینیه معلی 👇 https://hawzahnews.com/xcHyB
🔻برخی از اسرار غیبت همه اسرار غیبت برای ما مشخص نیست، ولی در روایات بیشتر روی سه موضوع تکیه شده است:   آزمایش مردم   یکی از وجوهی که در روایات برای غیبت ذکر شده است، آزمایش بندگان است. امام موسى بن جعفر علیه‌السلام فرمود: هنگامى که پنجمین فرزندم غایب شد، مواظب دین خود باشید، مبادا کسى شما را از دین خارج کند. او ناگزیر غیبتى خواهد داشت، به طورى که گروهى از مؤمنان از عقیده خویش بر مى‌گردند. خداوند به وسیله غیبت، بندگان خویش را آزمایش مى‌کند... (الغیبة/نعمانی /ص۱۵۴)    حفظ جان امام   تجربه زندگی ائمه اطهار علیهم‌السلام نشان داده است که اگر امام زمان علیه‌السلام از چشم مردم غایب نبود، او را هم به شهادت می‌رساندند.   زراره مى‌گوید: امام صادق علیه السلام فرمود: امام منتَظَر، پیش از قیام خویش مدّتى از چشم‌ها غایب خواهد شد. عرض کردم: چرا؟ فرمود: بر جان خویش بیمناک خواهد بود. (الغیبة/شیخ طوسی/ص۳۳۲)   به دور بودن از بیعت با طاغوت‌های زمان امام عصر علیه‌السلام تحت بیعت هیچ حکومتی نبوده و نخواهد بود و مأمور به تقیه هم نمی‌باشد. حسن بن فضّال مى‌گوید: امام هشتم علیه‌السلام فرمود: گویا شیعیانم را مى‌بینم که هنگام مرگ سومین فرزندم(امام حسن عسکرى علیه‌السلام)، در جستجوى امام خود، همه جا را مى‌گردند؛ اما او را نمى‌یابند. عرض کردم: چرا غایب مى‌شود؟ فرمود: براى این‌که وقتى با شمشیر قیام مى‌کند، بیعت کسى در گردن وى نباشد. (کمال الدین صدوق/ج ۲/ص۴۸۰)    
امام زمان علیه‌السلام و سنت‌هایی از انبیاء علیهم‌السلام سعید بن جبیر می‌گوید: از امام زین العابدین علیه‌السلام شنیدم که می‌فرمود: در قائم‏ ما سنّت‎هایى از انبیاء وجود دارد: سنّتى از پدرمان آدم علیه‌السلام و سنّتى از نوح و سنّتى از ابراهیم و سنّتى از موسى‏ و سنّتى از عیسى‏ و سنّتى از ایّوب و سنّتى از محمّد صلوات اللَّه علیهم. امّا از آدم و نوح، طول عمر؛ از ابراهیم، پنهانى ولادت و کناره‏گیرى از مردم؛ از موسى، خوف و غیبت؛ از عیسى، اختلاف مردم درباره او؛ از ایّوب، فرج پس از گرفتارى و امّا از محمّد صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم خروج با شمشیر است. (کمال الدین/ ج۱/ص۳۲۲)   در بعضی از روایات، سنت حضرت عیسی علیه‌السلام، گردش روی زمین ذکر شده؛ هم‌چنین، سنتی از حضرت یوسف علیه‌السلام هم بیان شده و آن موضوع این بود که حضرت یوسف با برادرانش تجارت می‌کرد ولی آنها او را نمی‌شناختند؛ امام عصر علیه‌السلام هم در میان مردم زندگی می‌کند، ولی آن‌ها او را نمی‌شناسند. (کمال الدین/ ج۱/ص۲۸)  
📌آیا اموات، صدای زنده ها را فقط وقتی به مزارشان بیایند، می‌شنوند؟ اگر پاسخ منفی است، چرا باید به قبرستان برویم؟ 👈پاسخ 1⃣اموات وقتی می‌توانند صدای زنده‌ها را بشنوند که بتوانند از عالم برزخ با عالم مادی ارتباط بگیرند. 2⃣مقدار ارتباط اموات با عالم دنیا تابع ظرفیت وجودی آنها برای برقراری ارتباط است. 3⃣ظرفیت وجودی افراد در عالم برزخ متفاوت است. برخی مومن خالص و برخی کافر خالص و برخی نیز میانه هستند. 4⃣ امامان معصوم علیهم‌السلام به دلیل اینکه در بالاترین مراتب کمال هستند، محدودیتی برای احاطه بر عالم دنیا و شنیدن صدای زنده ها ندارند. ولی روشن است که این امر، درباره همگان صادق نیست. 5⃣انسان در عالم برزخ، اگر مجال و توان ارتباط با عالم دنیا را داشته باشد، صدای زنده ها را می‌شنود، خواه سر قبر او بیاید و خواه در خانه با او صحبت کند. 6⃣تاکید برای رفتن به قبرستان، به جهت آن نیست که انسان در عالم برزخ، فقط در این صورت، صدای زائر را می‌شنود، بلکه به جهت عبرت‌گیری زنده‌ها و نیز احترام به حقداران است. 7⃣در روایات نیز آمده که والدین از آمدن فرزندان بر مزار آنها خوشحال می‌شوند (وسایل الشیعه، ج۲، ص۸۷۸) ✅برای پیوستن به کانال یادداشت‌های اعتقادی از لینک زیر وارد شوید: https://eitaa.com/Faryab110
‌🍃🌸 ﷽🌸🍃 💠 حدیث روز 💠 💎 اظـهار شـادى بخـاطـر گـناه 🔻امام سجاد علیه‌السلام: ⬅️ إيَّاكَ وَ اَلاِبْتِهَاجَ بِالذَّنْبِ فَإِنَّ اَلاِبْتِهَاجَ بِهِ أَعْظَمُ مِنْ رُكُوبِهِ ✍ مبادا به گناهى كه انجام داده‌اى خوشحال باشى، زيـرا اظـهار شـادى بخـاطـر گـناه از انجام آن «گناه» بزرگتر است. 📚 بحارالأنوار، ج ۷۵، ص ۱۵۹ ‌ ‌
فضیلت زیارت امام حسین علیه‌السلام در شب نیمه شعبان از امام صادق علیه‌السلام نقل شده که فرمودند: هنگامى که نیمه شعبان مى‏شود، از افق اعلى منادى نداء مى‏کند: اى زائرین حسین علیه‌السلام! برگردید در حالى که آمرزیده شده‏اید؛ ثواب و اجر شما بر خدا است که پروردگار شما بوده و بر محمّد صلی الله علیه و آله است که پیغمبر شما مى‏باشد. (کامل‌الزیارات/ص179)   در روایت دیگری از امام سجاد و امام صادق سلام الله علیهما وارد شده که هر کسى دوست دارد صد و بیست و چهار هزار پیامبر با او مصافحه کنند، قبر حضرت حسین بن على علیهما‌السّلام را در نیمه ماه شعبان زیارت کند؛ برای آن‌که ارواح انبیاء علیهم السّلام از خدا اذن گرفته تا آن جناب را زیارت کنند، پس به ایشان اذن داده مى‏شود... . (کامل‌الزیارات/ص180)
یکی از اعمال ساده و پرفضیلت شب صد مرتبه گفتن هر یک از تسبیحات اربعه است(صد بار سبحان الله ، صد بار الحمدلله، صد بار الله اکبر و صد بار لا اله الا الله)
📌آیا ادعای کسانی که مدعی ملاقات با امام زمان علیه السلام هستند، پذیرفتنی است؟ 👈پاسخ 1️⃣امام زمان علیه السلام در نامه ای که به آخرین نائب خاص خود نوشتند، تصریح کردند که اگر کسی قبل از خروج سفیانی و صیحۀ آسمانی ادعای ملاقات با ایشان را داشته باشد، او دروغگو و افترازننده است. (کمال الدین، ج2، ص516) 2️⃣از سوی دیگر، حکایتهای فراوانی مبنی بر ملاقات برخی بزرگان و صالحان ـ مانند علامه حلی، مقدس اردبیلی و ... ـ با امام زمان علیه السلام وجود دارد(ر.ک: کتاب نجم الثاقب) آیا بر اساس آن نامه، می توان تمام این حکایتها را دروغ شمرد؟ 3️⃣هم حکایتها صحیح هستند و هم آن نامه. با دو پاسخ: 4️⃣نامۀ امام زمان علیه السلام به آخرین نائب خاص خود است که در آن تأکید بر ختم نبوت خاصه است؛ پس امام علیه السلام آن نحو ملاقاتی را رد کرده که فرد مدعی ملاقات، ادعای نیابت خاصه داشته باشد. حال آنکه در هیچ یک از این حکایتها، ادعای نیابت خاصه از سوی امام زمان علیه السلام مطرح نیست. 5️⃣ادعا کردن، معمولاً آنجا مطرح می شود که فرد مدعی، خودش در میان دیگران مسئلۀ دیدار با امام زمان علیه السلام را مطرح می کند و مدعی ملاقات می شود؛ حال آنکه آن حکایتها اغلب، چنین نبوده و اساساً افراد تشرف یافته ادعایی نداشته اند، بلکه برخی افراد رازدار آنها، متوجه این رازها شده اند و بعداً آن را مطرح کرده اند. 6️⃣بر این اساس، اگر کسی ادعای ملاقات خود را منتشر کند و به این منظور، در پی جمع کردن عده ای دور خود باشد، یا آنکه ادعای ملاقاتی که دربردارندۀ ادعای نیابت خاصه است، داشته باشد، دروغگو است. ✅برای پیوستن به کانال یادداشت‌های اعتقادی از لینک زیر وارد شوید: https://eitaa.com/Faryab110
رأی ندادن خودش یه مدل رأی دادنه! رأی به اینکه دیگران برای من انتخاب کنند! 👇👇 🌻 @ahlebait110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝به طاها به یاسین به معراج احمد... 🎙 نماهنگ زیبا و معروف و دلنشین علی فانی بمناسبت نیمه شعبان 📎 (عج) 📎 📲مرجع رسمی نغمه‌ های ماندگار 🆔 @Nava_iranseda 👈
📌 با ایمان محمدبن أبی عمير مردى پارچه فروش بود، ثروتش به دلایلی از دست رفت و نيازمند گرديد. وی از ذَريح مُحاربى ده هزار درهم داشت. مرد بدهكار كه از وضع ابی عمیر اطّلاع يافت، خود را به ده هزار درهم فروخت و مال را به محمد داد. محمد، مال را ديد و پرسيد: اين چيست؟ او گفت: اين مالى است كه از من ميخواستى. محمد گفت: اين را از كجا آورده‏اى؟ آيا ارثی به تو رسيده است؟ او گفت: نه؛ محمد پرسيد: كسى به تو بخشيده است؟ او پاسخ داد: نه؛ محمد پرسيد: مزرعه‏ اى داشتى و فروختى؟ او گفت: نه؛ محمد پرسيد: پس از كجا است؟ او گفت: خانه‏ اى داشتم كه در آن زندگى میكردم. آن را كه خود را پرداخت كنم؛ محمد گفت: ای ذَريح از امام (ع) شنیدم که فرمود: كسى را براى بدهی، از محلّى كه به دنيا آمده بيرون نمی كنند. اين پول را برگير من به آن نياز ندارم. به خدا سوگند كه اكنون در اين حال من نياز به يك درهم دارم ولى از اين پول يك درهم هم وارد منزلم نخواهد شد. 📚شیخ صدوق، من لایحضره الفقیه، ج3، ص190. 🌻 @ahlebait110
💠 ویژه نامه 🟦 رأی ندادن مساوی با چند رأی است: 1⃣ رأی به اینکه دیگری به جای من دهد. 2⃣ رأی به اینکه هر شخصی سر کار بیاید، من راضی هستم. 3⃣ رأی به اینکه تمام شرایط آینده را به هر شکلی که باشد، می پذیرم. 4⃣ رأی به اینکه حق مخالفت با تصمیمات مجلس رو ندارم. 🌐 https://btid.org/fa 📎 📎 📎 @banketolidat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 دعا در قالب شعر و طنز توسط روحانی یزدی خدایا رحمت شرشر عطا کن ...
🔻 پيامبر اکرم صلى الله عليه و آله:  لا يَكـونُ الرّجـلُ مِـن المُتَّقينَ حتّى يُحاسِبَ نَفسَهُ أشدَّ مِن مُحاسَبَةِ الشَّريكِ شَريكَهُ ، فَيعْلَمَ مِنْ أينَ مَطْعَمُهُ ؟ و مِن أينَ مَشْرَبُهُ ؟ و مِنْ أينَ مَلْبَسُهُ ؟ أ مِن حِلٍّ أمْ مِن حَرام ؟ 🔻انسان در زمره تقوا پيشگان نمی‌باشد مگر آنگاه كه سخت‌تر از شريك از شريكش، از خود حساب كشد تا بداند كه از كجا خورده ، از كجا آشاميده، از كجا پوشيده است، از حلال يا از حرام؟🔻 (مكارم الأخلاق : ص۴۶۸)
🔰هشت توصیه سلام‌الله‌علیه برای روزهای آخر شعبان: اباصلت می‌گوید:در آخرین جمعه شعبان خدمت امام رضا علیه‌السلام رسیدم.فرمود: ای اباصلت، بیشترِ ماه شعبان سپری شده و امروز آخرین جمعه شعبان است، پس در روزهای باقیمانده کوتاهی‌های روزهای گذشته را جبران بکن و باید به آنچه برایت مهم است اقدام کنی: 🔻۱. زیاد دعا کن. 🔻۲. زیاد استغفار کن. 🔻۳. زیاد قرآن تلاوت کن. 🔻۴. از گناهانت به درگاه خدا توبه کن تا خالصانه به ماه خدا وارد شوی. 🔻۵. هر امانتی که گردنت هست ادا کن. 🔻۶. تمام کینه‌هایی که در دلت نسبت به مؤمنان داری، از دل بیرون کن. 🔻۷. هر گناهی که به آن مبتلا هستی از آن دست بکش و تقوای خدا پیشه کن و در آشکار و پنهان بر خدا توکل کن. 🔻۸. و در روزهای باقیمانده این ماه بسیار بگو: اللَّهُمَّ إِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنَا فِیمَا مَضَی مِنْ شَعْبَانَ فَاغْفِرْ لَنَا فِیمَا بَقِیَ مِنْهُ. خداوندا اگر در روزهای گذشته شعبان ما را نیامرزیدی، پس در روزهای باقیمانده بیامرز.
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑🎥چرا خداوند به شیطان قدرت هر کاری را داده است؟ پاسخ در کلام حجت‌الاسلام محمدی در شبکه قم @Qomonline قم‌آنلاین، کانون اخبار مهم🔝
✍حرمت درخت در اسلام 🔷️ اسلام حرمت خاصی برای درخت قائل است و نمی‌توان نسبت به آن بی‌تفاوت بود. 🔷️ در اهمیت این نکته همین بس که در جلد ۱۹ وسائل الشیعه از امام صادق علیه‌السلام نقل شده که فرمود: «درختان ثمر دهنده را قطع نکنید که خداوند [در صورت قطع] عذاب سختی بر شما فرو می‌ریزد!» 🔷️ در حدیث دیگری که از رسول خدا صلی الله علیه و آله در جلد ۶۳ بحارالانوار نقل شده، فرمودند: «هر کس بی جهت درخت سدری را قطع کند، خدا سرش را در آتش فرو می‌برد!» 🔷️ نکته جالب توجه در سیره نبی اکرم صلی الله علیه و آله که در منابعی همچون "محاسن برقی" و "اصول کافی" آمده این است که وقتی حضرت مسلمانان را به جنگ می‌فرستاد، یکی از توصیه‌هایی که به آن‌ها می‌فرمود این بود که درختی را قطع نکنند، مگر اینکه مجبور به این کار شوند. این هم نکته مهمی است که حضرت در آن شرایط از حفاظت درختان غافل نیست. 🔷️ نکته دیگری که در روایات پیرامون حفاظت از درختان وارد شده این است که از تخلّی (دفع ادرار و مدفوع) در زیر درخت ثمردهنده نهی شده است و نمونه‌ای از این احادیث در کتاب "خصال" و "من لایحضره الفقیه" مرحوم صدوق آمده است. https://eitaa.com/bshn60/736