eitaa logo
اخبار بسیج
227 دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
4.5هزار ویدیو
74 فایل
اخبار محلی و اطلاعیه ها و رخدادها و گزارشات خود را جهت انعکاس عمومی برایمان ارسال کنید: ارتباط باما : عضویت در کانال: https://eitaa.com/bsjtakestan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥چه زیبا قرائت میکند و مستمع به وجد می آید. 🔹احتمالا ما آخرین نسلی هستیم که شاهد مجالس قرائتی بزرگتر از کنسرت های امروزی بودیم. 🔹حتی در خود مصر هم دیگر این مجالس به رونق قبل نیست. غرب و فرهنگ مستهجنش در حال له کردن تمامی فرهنگ های دیگر است. ❤️ 🤲 @shahde_shirine_shahadat🇮🇷🚀🇮🇱
توجه توجه اصلاحیه 🎉🎉 بمناسبت عید سعید غدیر خم با حضور مسولان و میهمانان شهرستانی و اهالی روستای داغلان🕴: با اجرای: امیر حسین خدابنده مدیحه سرایی : کربلایی علی اکبر شهبازی سخنران : جناب سرهنگ برین معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر عج قزوین زمان🕗: پنجشنبه ۱۵ تیر ماه 1402📅 بعد از نماز مغرب و عشاء مکان: 🕌مسجد زینبیه روستای داغلان همراه با ضیافت ولیمه غدیر در طرح اطعام ۱۰۰۰ نفری ویژه ولی نعمتان و عموم مردم منتظر حضور گرم شما عزیزان هستیم💚 دهیاری و شورای اسلامی روستای داغلان، پایگاه های بسیج خواهران ، گروه جهادی نورا ، پایگاه بسیج برادران روستای داغلان 📝کانال ↙️ ➥ @bsjghaghazan1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
افسردگی آنقدر شدید است که داروی ضد افسردگی مصرف میکند. انسان با هیچ چیز بجز آرام نمی شود. معنی «اَلا بذکر الله تطمئن القلوب» این نیست که دل ها با یاد خداوند آرام می شود. بلکه وقتی کلمه «بذکر» مقدم شده است بر فعل و فاعل و مفعول ، معنایش این است که دل آدمی فقط و فقط با یاد خدا آرام می شود. حالا شما جون بکن پول در بیار بشو ایلان ماسک! چه فایده 😏 مرد شماره یک دنیا هم باشی ، دنیا در دستانت هم باشد ، تا وقتی به منبع عالَم وصل نباشی ، هیچ و کمتر از هیچی ! آمار و تحقیقات ثابت کرده انسان‌های حالات روحی بهتر و پایدارتری دارند. عضو شوید 👈 @sheikh_farhad_fathi 🔰 کانال شیخ فرهاد فتحی 🔰
🔴ماکرون رئیس جمهور فرانسه: ما با نگرانی آنچه را که در مرز بین اسرائیل و لبنان اتفاق می افتد دنبال می کنیم، زیرا ممکن است منطقه در معرض تشدید ناخواسته قرار گیرد. ✍🏻تو به فکر اوضاع خراب کشورت باش، اتفاقات فلسطین اشغالی به تو یکی ربطی نداره ـــــــــــــــــــــــ پایگاه خبری صابرین نیوز↙️ 🆘@sabreenS1_official
🛑‏زمزمه هایی وجود دارد که دولتهای غربی میخواهند برخی عناصر اپوزیسیون را کت بسته به جمهوری اسلامی تحویل دهند؛ این است مرام غربیها؛ این است عاقبت غرب لیسی؛ باور کنید به روسیه و چین پناهنده میشدند، نهایتا اجازه فعالیت مخرب نمیدادند، اما هرگز با آنها چنین نمیکردند که غربیها میکنند! ـــــــــــــــــــــــ پایگاه خبری صابرین نیوز↙️ 🆘@sabreenS1_official
🔺کدام کشور رتبه‌دار مصرف داروهای ضدافسردگی است؟ 🌸🍃 کانال تربیتی همسران خوب http://eitaa.com/joinchat/3451518976C471922bdf6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️‌  عبدالحمید از سلاطین تناقض 🔹‌ ‌ عبدالحمید امسال: کاش علما گرسنگی تحمل میکردن و پول نمیگرفتن! 🔹‌ ‌ عبدالحمید پنج سال پیش: هر نفر یک ران گوشتی و صدهزارتومن پول در روز عید قربان بیاورد! 🚨به لشکر سایبری قدس بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/542441666C7e7c280a3b
🔴گوسفندان باید قربونی بشن❓ بخوریمشون نه نخوریموشن😰 یه پیج حمایت از محیط زیست عکس یه آهو گذاشته بود که از تشنگی مرده بود. بعد نوشته بود به‌جای قربانی کردن گوسفند در عیدقربان به فکر محیط زیست باشیم، تا این حیوانات از تشنگی نمیرن. یا مثلا بجای قربانی، درختی بکاریم. این حجم از بی‌ربط گویی و ارتباط دادن شقیقه به اون یکی بی‌سابقه بود. بعد یه سری هم اومده بودن میگفتن احسنت چه پیشنهاد انسان دوستانه‌ای، یه سری کمپین نه به خشونت علیه گوسفندان راه انداخته بودن و میگفتن انسانیت کجا رفته. 🔻انقدر بحث‌ها عجیب بود که گوسفندا هم تعجب کرده بودن، تا جایی که یه گوسفند، اینستاگرام نصب کرده بود و به نمایندگی از گسافند(جمع مکسر گوسفند) اومده بود کامنت گذاشته بود که: آقااا اینطوری که میگید هم نیستا، ما راضی‌ایم مارو بُکُشید بخورید. اصلا ما برای همین خلق شدیم، چون نه بار می‌کشیم مث خر، نه می‌تونید سوارمون بشید مثل اسب، نه هاپ هاپ میکنیم مثل سگ، که نگهبانی بدیم براتون😃. ما فقط احوالپرسی میکنیم و میگیم بَع بع درکنارش پشگل هم تولید می‌کنیم، دلمون خوش بود شما مارو می‌کُشید و میخورید، احساس مفید بودن می‌کردیم. شماهم احتمالا بیکار نیستید ماهارو نگهداری کنید زیاد بشیم بعد خودمون بمیریم. اگه نگهداریمونم نکنید، گرگا میخورنمون. حداقل شما بخورید. 1⃣ اصلا اگه گوسفندا رو نکشیم و نخوریم و اینا به مرگ طبیعی از بین برن که محیط زیست رو گند برمی‌داره. درضمن باید قبرستونم بزنیم براشون، تو این گرونی زمین به یکی‌شون گفتم اگر گوسفند و مرغ و این چیزا رو نکشید، دیگه نمیتونید کباب و جوجه و ماهیچه بخوریدا، فکراتونو کردید؟😐 گفت الانم نمی‌خوریم، چندین ساله گیاه‌ خواری و میوه‌خواری می‌کنیم. گفتم خب دلت میاد گیاه یا میوه زبون بسته رو با خشونت بکَّنی و بخوری؟ گفت اتفاقا برخی از دوستانمون بخاطر اینکه گیاهان رشته عصبی دارن، برای این‌که دردشون نیاد، گیاه هم نمی‌خورن، فقط حبوبات مثل عدس و لوبیا و نخود می‌خورن. یعنی این حجم از لطافت واقعا بی‌سابقه بود. اصلا ازکجا معلوم عدس و لوبیا دردشون نمیاد؟ 😩 🔻ولی تصور کن صبحونه نخود لوبیا بخوری، ناهار و شام هم عدس و لپه و لوبیا بخوری، چی می‌شه؟ اصلا آدم یه‌جورایی یک بمب متحرک میشه😷 گاز نخود خیلی قویه، در حد اورانیوم ۲۰ درصد غنی شده‌س، راحت میشه از این افراد بعنوان سانتریفیوژ در تولید انرژی هسته‌ای استفاده کرد 2⃣ اگه گوسفندو قربونی نکنیم، نسلشون منقرض میشه. چطوری؟ ببینید وقتی نخوایم گوسفندو قربونی کنیم، دیگه کسی گوسفندارو نگهداری نمیکنه. همینطوری درحالت عادی گوسفندا با چوپان و سگ گله و کلی مراقبت، گرگ حمله میکنه یه گله رو میترکونه. چه برسه نه چوپان باشه نه سگ گله. گوسفندم که نه سرعت داره نه قدرت. تا گرگ و شیر و پلنگ رو ببینه مث بُز تو چشماشون نگاه میکنه فقط میگه بَ بَ، اینطوریم نیست که گرگه هم بگه بَه بَه آقا گوسفنده، چطوری داداش، ارادت. بیا باهم دوست باشیم. انسانیت مهمه نه اقا دوسوته گرگا همه گوسفندارو تیکه تیکه میکنن و نسلشون به سال نکشیده منقرض میشه. پس قربانی کردن و خوردن گوسفندا کمک میکنه نسلشون بمونه 3⃣ آقااا خشونت چیه؟ مگه هر خون ریختنی خشونته؟ مثلا مادری که حامله‌اس و باید شکمش شکافته بشه بچه بیاد بیرون، این خشونته؟ شکمو پاره نکنیم که بچه بمونه اون تو بمیره؟ 🔻یه صحبتی هم با دوستان گیاه‌خوارنما داشته باشم یارو فقط روزی چند کیلو گوشت به اون سگش میده، بعد اومده میگه: به جای قربانی کردن گوسفند درختی بکاریم. حتما بعدش می‌خواد تنه درخت بُکُنه تو حلق سگش😃 من نمیدونم کل سال هی میگن روزه نگیرید، حج نرید، هیأت نگیرید به‌جاش به فقرا کمک کنید. حالا یه عید قربان که مردم گوشت قربونی میکنن و میرسونن دست فقرا، میگن قربونی نکنید به‌جاش درخت بکارید. بالاخره تکلیفمونو نفهمیدیم 🔻اصلا بنظرم خود گياهخوارها هم خيلی بيرحم هستن، خیلی به گوسفندا ظلم میکنن. هی گیاه میخورن، گیاهی که غذای گوسفندای زبون بسته و مظلوم هستش، حالا ماها که گوشت میخوریم، نهايت غذای گرگارو ميخوريم..😂😂😂 4⃣ راستی دوستان حامی حیوانات لطفا لباس‌ها، کیف‌ها، کفش‌ها و مبل‌های چرمی خود رو بندازید دور، همچنین لباسهایی که از پشم حیوانات گرفته میشه رو و خیلی چیزای دیگه متن زیبا از 👇 ✍ | عضوشوید 👇 http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
🔷 تصویری از اولین و آخرین حضور مقام معظم رهبری در مراسم معنوی حج در سال ۱۳۵۸، جالب اینکه حضور ایشان در مقابل خانه خدا با حضور انقلابیون در مقابل خانه شیطان در تهران (سفارت آمریکا) و تصرف آن همزمان شد و خبر این اقدام انقلابیون در آن لحظه به ایشان و جناب هاشمی رفسنجانی داده شد. 🔸رهبر معظم انقلاب: «تا به ياد دارم از سال های دور جوانی هرگز دل خود را از آتش اين اشتياق رها نيافته‌ام. هيچ رئيس كاروانی از ترس ساواک شاه، نمی توانست و جرأت نمی كرد نام مرا در فهرست حاجی های خود، چه رسد به عنوان روحانی كاروان بگذارد. 🔸بله، حتی در آن دوران سخت هم دلم از اميد زيارت كعبه و بوسه زدن بر جای پای پيامبر (ص) در مكه و مدينه خالی نمانده بود و اين اميد، اگرچه با حج ده روزه‌ سال ۵۸ كه به فضل شهيد محلاتی قسمتم شد برآورده گشت، اما آتش آن شوق سوزنده‌تر و مشتعل‌تر شد. 🔸در سال های رياست جمهوری چشم اميد به پس از آن دوران دوخته بودم اما امروز...؟ شور و اشتياقی بی سكون و اميدی تقريبا فرو مرده تنها تسلا به خواندن اینگونه سفرنامه‌ها يا شنيدن آنها است كه خود بازافزاينده‌ شوق نيز هست.» 👇 @ravayatefathavini
🔷 و سلام بر آن که خود را قربانی کرد تا ما قربانی نشویم... ♦️شهید آوینی: «دعای فتح مکه، نشانه‌ پیوندی است که بین ما و تاریخ صدر اسلام وجود دارد. اگر این پیوند حفظ شود ما نیز هسته‌ نخستین تمدنی خواهیم شد که همه‌ جهان را تسخیر کرده و زمینه‌ ظهور دولت جهانی عدل را فراهم خواهد آورد.» 👇 @ravayatefathavini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 برشی فوق العاده زیبا برای از مستند «روایت فتح» با صدای شهید آوینی در خصوص هجرت امام حسین (ع) از مکه به کربلا ♦️واقعا با دیدن این کلیپ روح انسان تازه می شود و همه سختی ها را فراموش می کند. 👇 @ravayatefathavini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من خاک پای شما متحصنین را می بوسم / اگر لایحه حجاب و عفاف برخلاف اسلام تصویب شود، من استعفا می دهم. دوشنبه روز چهارم تحصن روبروی مجلس نماینده مردم ملکان از استان آذربایجان شرقی با حضور در تحصن و حمایت قاطع از متحصنین ▪️ کانال اطلاع رسانی تحصن را دنبال کنید و انتشار مطالب را آتش به اختیار و جهادی انجام دهید. 🔴 غیرتی های عصر تردید...... وقتی اکثریت خواص دچار انفعال و تردید و سستی شدند ، تنها جمع کوچک و محدودی هستند که با تمام دار و ندار و خانواده و فرزند خود در میدان مانده اند..... خدا قوت مجاهدین عصر تاریک فتنه ها و تردیدها.....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴دختر ایرونی با دقت این کلیپ رو ببین که چطور استایل شهروند‌های چرک اروپا رو به اسم مد به خورد ذهنت دادن🤦‍♂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مدیر مدرسه سگ به بغل میاد. انتقادی وارد به آموزش پرورش و مدارس. خانم دکتر معصومی ما معلم ها اعلام می کنیم یک وزیری می خواهیم که مدل قرآن، آموزش و پرورش را اداره کند. @Roshangaree1
44.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سیدعلی خامنه‌ای کیست؟ درباره‌ رهبر ایران بیشتر بدانید کانال بـیـت رهـبرعضوشوید🇮🇷 @khakrize_farhangi313
🔴 کیلین امباپه ستاره تیم ملی فرانسه نوشته که خشم مردم رو درک میکنه ولی شکل اعتراض رو نه و این اموالی که تخریب میکنند رو اموال خود مردم دونسته 🔹‌ دعوت به آرامش سلبریتیهای اونا رو مقایسه کنین با سلبریتیهای ما که بنزین روی آتش میریختن تا بیشتر دیده بشن •┈┈┈••@TOLUE_OMID••┈┈┈• ▪️ یک پله بالاتر از آگاهی ▪️ ♦️ پایگاه خبری تحلیلی طلوع امید♦️ •┈┈┈••@TOLUE_OMID••┈┈┈•
🔴 سانسور شدید حوادث ‎فرانسه در رسانه های اصلاح طلب! 🔹‌ صد خبر آخر یک کانال مطرح جریان اصلاحات که مربوط به سه روز متوالی این کانال بود را تک به تک بررسی کردم، حتی یک خبر از ‎بحران فرانسه پیدا نشد! 🔹‌ در حالی که همین هفته ی قبل غائله واگنرها در روسیه را بصورت لحظه ای منتشر میکردند!‏ ‌ •┈┈┈••@TOLUE_OMID••┈┈┈• ▪️ یک پله بالاتر از آگاهی ▪️ ♦️ پایگاه خبری تحلیلی طلوع امید♦️ •┈┈┈••@TOLUE_OMID••┈┈┈•
هدایت شده از کانال قزوین سلام 💠
🔴عربستان سعودی قصد دارد تهران و ریاض را از طریق راه آهن به یکدیگر متصل کند. 🔺خط آهن جدید از مدینه و مکه در عربستان سعودی و همچنین از کویت و بصره عراق عبور خواهد کرد. 🔹این پروژه بزرگ نشان دهنده مرحله جدیدی در روابط عربستان سعودی و ایران است که قبلاً توسط طرفین به عنوان "مرحله طلایی" توصیف شده بود. 🔸 تمایل کشورها برای اتصال به یکدیگر از طریق اتصالات ریلی اقتصاد خاورمیانه و قفقاز را متحول خواهد کرد . 🔘 قزوین سلام 🇮🇷 🌐به کانال 🔷️قزوین سلام 🔷️ @qazvinsalam ┄┅┅❅🌸🌺🌸❅┅┅┄ بپیوندید
🟨🔶🟨 بازی 2 سر باخت در لایحه عفاف! ۱ لایحه عفاف و حجاب ضمن آن که نقش قابل قبولی در پیشگیری از بی‌حجابی ندارد، مسیر ارتکاب این جرم را هموارتر نیز می‌کند و در دیگر سوی، از هنگامی که خبر تهیه این لایحه مطرح شده است، همان برخورد نیم‌بندی که بر اساس قوانین موجود با پدیده کشف حجاب صورت می‌گرفت نیز کاهش چشمگیری داشته است! فارس‌پلاس؛ حسین شریعتمداری در یادداشتی در خصوص لایحه عفاف و حجاب نوشت: ۱- یک ماه و چند روز قبل، وقتی در یادداشتی با عنوان «‌لایحه‌عفاف یا گسترش بی‌حجابی؟!‌» به ارزیابی لایحه موسوم به «‌حجاب و عفاف‌» پرداختیم و با بررسی مستند برخی از مواد آن نتیجه گرفتیم که این لایحه نه فقط از پدیده پلشت بی‌حجابی جلوگیری نمی‌کند، بلکه به گسترش بی‌حجابی نیز دامن می‌زند، شماری از مسئولان و دوستان دلسوز گلایه کردند که تند رفته‌اید! و حال آن که یادداشت مورد ‌اشاره با استناد به متن لایحه عفاف نوشته شده بود و... امروزه اما، اگرچه لایحه یاد‌شده هنوز به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسیده است ولی انتشار متن لایحه می‌توانست و البته توانست به این تلقی دامن بزند که گویا اراده چندانی برای پیشگیری از پدیده عفت‌سوز و خانواده‌برانداز کشف حجاب، وجود ندارد!و نتیجه، آن شد که این روزها همانگونه که پیش‌بینی شده بود شاهد گسترش محسوس بی‌حجابی هستیم. در این‌باره از دستگاه محترم قضایی که لایحه را تهیه کرده است و از دولت محترم که آن را تایید کرده و به مجلس فرستاده است و از نمایندگان محترم مجلس که لایحه را در دست تصویب دارند، پرسش‌هایی در میان است که انتظار می‌رود برای آن پاسخ قانع‌کننده‌ای داشته باشند. بخوانید! ۲- ابتدا به بخشی از یادداشت مورد ‌اشاره کیهان با عنوان «‌لایحه‌عفاف یا گسترش بی‌حجابی؟!» که جان مایه آن یادداشت بوده است توجه کنید؛ «‌بر اساس قوانین موجود، کشف حجاب در اماکن عمومی «جرم مشهود» است و مقابله با آن وظیفه قانونی و تعریف‌شده ضابطان قضایی (اعم از نیروی انتظامی و بسیج و...) است. توضیح آن که جرم مشهود به جرایمی گفته می‌شود که در آن عمل مجرمانه (در این‌جا کشف حجاب‌) در مکان عمومی رخ بدهد یا به‌گونه‌ای باشد که وقوع جرم توسط نیروی انتظامی یا مردم دیده شود و یا وقوع جرم و متهم آن، محرز و آشکار باشد. مطابق قوانین موجود (که بدیهی نیز هست‌) مأمورین انتظامی به محض اطلاع از وقوع یک جرم مشهود باید به مقابله با آن برخیزند و از وقوع آن جلوگیری کرده و در صورت لزوم، مجرم را همراه با مستندات جرم به مراجع قضایی تحویل بدهند. حالا به مفاد ماده یک لایحه عفاف و حجاب توجه کنید. در آن آمده است که ماموران نیروی انتظامی در صورت مشاهده کسانی که کشف حجاب (جرم مشهود) کرده‌اند «‌در مرتبه اول از طریق مقتضی با استفاده از فناوری‌های نوین و سامانه‌های هوشمند مانند ارسال پیامک تذکر دهد. در صورت تکرار این رفتار در مرتبه دوم از طریق سامانه‌های مذکور معادل یک دهم جزای نقدی درجه هشت و در مرتبه سوم معادل یک پنجم جزای نقدی درجه هشت جریمه نماید و در مرتبه چهارم مرتکب را جهت تعقیب کیفری و اعمال مجازات موضوع ماده(۲) به مراجع قضایی ذی‌صلاح معرفی کند‌»! به بیان دیگر، 🔵 اولاً؛ وظیفه تصریح شده مقابله با جرم مشهود از ماموران سلب شده است! 🔵 ثانیاً؛ مجازات کشف حجاب، از دایره جرایم کیفری حذف شده و به جرایمی از نوع «تخلف‌»! آن‌هم با مجازات نقدی تقریباً ناچیز (حداکثر ۲ میلیون تومان) تبدیل شده است! 🔵 ثالثاً؛ امکان برخورد با این پدیده عفت‌سوز از سایر نهادهای ضابط قضایی مانند بسیج و سپاه گرفته شده و حال آنکه برخورد آنان با جرایم مشهود یک ماموریت قانونی و مصوب مجلس و فرماندهی کل قواست! 🔵 رابعاً مردم از انجام تکلیف دینی و قانونی امر به معروف و نهی از منکر نه فقط منع شده‌اند، بلکه اقدام آنها در این زمینه به‌گونه‌ای یک اقدام مجرمانه نیز تلقی شده است! و مثلاً حق ندارند از تردد کشف‌حجاب‌کنندگان در معابر عمومی و انظار عامه جلوگیری کنند! و اما، حالا به شاه بیت! ماده یک این لایحه نظری بیندازید! چه می‌بینید؟! مطابق این ماده، نیروی انتظامی در صورت مشاهده جرم‌مشهود کشف حجاب، حق کمترین برخورد و ممانعتی ندارد! خُب، باید چه کند؟‌ باید برای کشف‌حجاب‌کننده پیامک بفرستد و به او تذکر بدهد! اگر مراعات نکرد چه؟ پیامک دوم! اگر بازهم... پیامک سوم! و‌... خودتان قضاوت کنید. آیا این فرمول پیشنهادی در لایحه یاد‌شده غیر‌از رها کردن پدیده خانمان‌برانداز و عفت‌سوز کشف حجاب و تشویق دشمن به بهره‌گیری از زنان فریب‌خورده برای ادامه این راه پلشت، مفهوم و معنای دیگری دارد؟! ادامه صفحه ۲👇👇👇
۲ ۳- فرض محال که محال نیست! حالا فرض کنید که در جامعه‌ای «سرقت‌» شیوع پیدا کرده و سارقان نیز شناخته شده هستند ولی برای پیشگیری از جرم و مقابله با سارقان اقدامی صورت نمی‌پذیرد! از مسئولان ذی‌ربط سؤال می‌کنید که چرا با سارقان و تجاوز‌کنندگان به اموال مردم برخورد نمی‌کنید؟! پاسخ می‌دهند که برای مقابله با سارقان لایحه‌ای تهیه کرده و برای تصویب به مجلس فرستاده‌ایم! می‌پرسید؛ مگر سرقت جرم نیست؟ آیا برای مقابله با سارقان هیچ قانونی ندارید؟! پاسخ می‌شنوید که سرقت جرم است و برای مقابله با آن نیز قوانین مشخص و تعریف‌شده‌ای داریم! می‌پرسید؛ چرا با استناد به همان قانون از سرقت جلوگیری نمی‌کنید؟! پاسخی نمی‌شنوید! از مجلس می‌پرسید که شما در کسوت نمایندگان مردم چرا مسئولان و مراکز دست‌اندر‌کار را برای مقابله با سرقت، ملزم به اجرای قوانین موجود نمی‌کنید؟! پاسخ‌های متفاوت می‌شنوید، عده‌ای با شما همراهند و تعدادی هم، سکوت را ترجیح می‌دهند! حالا در این تمثیل، جای «سرقت» را با «کشف‌حجاب» عوض کنید! آیا بی‌اعتنایی به کشف حجاب که به فرموده حکیمانه رهبر معظم انقلاب «‌هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی» است، با آنچه در این تصویر و تمثیل فرضی آمده است کمترین تفاوتی دارد؟! لطفاً از کوره در نروید! اگرچه بسیاری از کشف‌حجاب‌کنندگان از واقعیت پلشت این پدیده خبر نداشته و فریب خورده‌اند و به قول حضرت آقا اگر بدانند که حقیقت ماجرا چیست، از آن دست می‌کشند، ولی اولاً در مثل مناقشه نیست و ثانیاً، کشف حجاب پدیده‌ای عفت‌سوز و خانواده‌برانداز است و از این منظر، اگر پلیدتر از سرقت نباشد، دست‌کمی هم از آن ندارد! بر فرض که تهیه و تدوین قانون تازه‌ای برای حجاب ضرورت داشته باشد! سؤال این است چرا مادام که قانون جدید به تصویب نرسیده است، این پدیده پلشت و خسارت‌آفرین به حال خود رها شده و برای پیشگیری از آن به قوانین موجود عمل نمی‌شود؟ آیا این بی‌توجهی مصداق صریح قانون‌شکنی و «‌ترک فعل‌» نیست؟! بدیهی است که هست. ۴- شاید این احتمال را بد‌بینانه تلقی کنید! ولی درباره تهیه و تدوین لایحه حجاب نکاتی هست که علت و چرایی آن را در ‌هاله‌ای از ابهام فرو برده است. از جمله آن که؛ 🟢 الف: با توجه به قوانین روشن و تعریف‌شده‌ای که در نظام حقوقی کشور برای مقابله با کشف‌حجاب وجود دارد، چه نیازی به تهیه و تدوین لایحه جدید بوده است؟! 🟢 ب: ممکن است گفته شود در قوانین موجود نواقص و کمبودهایی بوده است که باید اصلاح می‌شد! خُب، از آنجا که حجاب علاوه‌بر حکم شرع، یک ضرورت بنیادین در حفظ عفاف و بنیان خانواده است، قانون جدید باید در مقایسه با قانون موجود از تلاش و اهتمام بیشتری برای حفظ حجاب و نجات جوانان از چنبره فریب دشمنان و بد‌اندیشان برخوردار باشد. که متاسفانه این‌گونه نیست. بنابر‌این لایحه جدید برای چیست؟! 🟢 ج: لایحه عفاف و حجاب همان‌گونه که به آن ‌اشاره شد، ضمن آن که نقش قابل قبولی در پیشگیری از بی‌حجابی ندارد، مسیر ارتکاب این جرم را هموارتر نیز می‌کند و در دیگر سوی، از هنگامی که خبر تهیه این لایحه مطرح شده است، همان برخورد نیم‌بندی که بر اساس قوانین موجود با پدیده کشف حجاب صورت می‌گرفت نیز کاهش چشمگیری داشته است! چرا؟! آیا این حرکت مصداق «‌بازی دو سر باخت‌» نیست؟! ۵- بدیهی است صف عوامل وابسته به سرویس‌های بیگانه که کشف حجاب را به عنوان یک ماموریت انجام می‌دهند و برخی از آنها نیز دستگیر شده‌اند، از صف دختران و خانم‌های فریب‌خورده و جو‌زده جداست. مسئولان محترم باید طیف فریب‌خورده را از افتادن در گردابی که دشمن برای آنها تدارک دیده است، نجات بدهند. البته برخورد با هرکدام حساب جداگانه‌ای دارد ولی پیشگیری از کشف حجاب در هر دو طیف ضروری است. مقابله با عوامل وابسته و مامور برای پیشگیری از ‌اشاعه عامدانه بی‌حجابی و جلوگیری از کشف‌حجاب فریب‌خوردگان با انگیزه و هدف نجات آنها. پایان پیام/ت
🟣🟢🟣 فصل ناتمام حذف بهزاد از جبهه اصلاحات علی شکوری‌راد، عضو کادر حزب اتحاد ملت و سخنگوی جبهه اصلاحات به تازگی در یادداشتی به ستایش "بهزاد نبوی" پرداخته و تلاش کرده روایت خودش را از علت کنار رفتن بهزاد از ریاست جبهه اصلاحات و جانشین شدن خانم آذر منصوری (دبیر کل فعلی حزب اتحاد) مطرح کند. به گزارش اعتمادآنلاین، او نوشته است: در دو سال گذشته بهزاد رییس اجماعی جبهه اصلاحات و محور انسجام آن بوده است. او به‌رغم داشتن نقش منحصر به فرد در این مقام و موقعیت، به دلیل کهولت سن و عوارض آن در میانه دوره قصد کناره‌گیری داشت اما با اصرار پذیرفت یک دوره یکساله دیگر ادامه بدهد و به‌رغم سختی‌ها این‌بار را بر دوش کشید اما به دلیل مجادلات جلسات مجمع که از شأن و حوصله او خارج بود، یک هفته به پایان دوره از سمت ریاست جبهه استعفا داد تا با جدیت اعلام کرده باشد که در دوره بعد این مسوولیت را نخواهد پذیرفت. متاسفانه برخی دوستان بدون ملاحظه عوارض سالخوردگی و مشقتی که بر او تحمیل می‌شود تلاش کردند تا او را وادار به پذیرش این سمت و مسوولیت کنند و فشار بر او را از حد گذراندند تا آنجا که او دچار تردید شد که مبادا شانه خالی کردن از زیر بار مسوولیت موجب عواقبی بشود که او نتواند پاسخگوی آن باشد. اما او نشان داد که همچون همه شرایط دشواری که با صلابت از سرگذرانده است به‌رغم فشارها اصول خود را حفظ و تصمیمی همه‌جانبه و در تراز بهزاد می‌گیرد. شکوری‌راد همچنین می‌افزاید: او ارتفاع گرفت و از افقی بالاتر از همه با کنشی اثرگذار نه تنها انصراف قطعی خود را از قبول ریاست جبهه اصلاحات در عمل نشان داد بلکه با درایت و سعه صدر مثال‌زدنی همه شرایط را برای برگزاری انتخابات هیات رییسه و در نتیجه سپرده شدن ریاست جبهه اصلاحات با رای بالای مجمع عمومی به نفر بعد، بانویی شایسته که علاوه بر خاک خوردن در عرصه کشاورزی که معیشت او را تامین می‌کند، خاک خورده عرصه سیاست و پله پله رشد کرده در مدارج حزبی و دارای تجربه‌های ارزشمند در اداره نشریه و عضویت در شورای شهر و آزموده در کنش‌های سیاسی سرافرازانه و هزینه داده بابت آنهاست، فراهم نمود. اوج‌گیری بهزاد در آخرین جلسه مجمع عمومی جبهه اصلاحات موجب شد تا این سرمایه نمادین برای اصلاح‌طلبان و ملت ایران ارتقا یابد.[6] *ما به لحاظ ساختارمند بودن سیاست، موظف و مکلفیم که روایت شکوری‌راد بعنوان سخنگوی جبهه اصلاحات را بپذیریم و طبق قاعده عقلانیت نباید این ژست عوامانه را مطرح کنیم که لابد در پشت پرده خبرهای دیگری هست! لکن سؤال پرسیدن و تفلسف ایرادی ندارد. و سؤال اینکه چرا شکوری‌راد در روایت خود اشاره‌ای به اختلاف مبنایی بهزاد نبوی با قاطبه جبهه اصلاحات مبنی بر نامشروع بودن تحریم انتخابات نکرده است!؟ چرا شکوری‌راد توضیح نداده که تکلیف این اختلاف به کجا ختم شد و نقش آن در رفتن یا ماندن بهزاد نبوی چه بوده است؟ ماجرای مخالفت بهزاد با اغتشاش خیابانی و سردادن شعار علیه نظام چه!؟ آیا این اختلاف نظر بهزاد با اصلاح‌طلبانی که صراحتا بر گزینه خیابان و شکار بودن نظام برای شکارچیان خیابانی اصرار دارند؛ از دلایل رفتن او نبوده است!؟ از طرف دیگر همه می‌دانند که حزب اتحاد ملت از اصلی‌ترین ارکان اردوگاه جناح چپ در پافشاری بر تحریم انتخابات است و شخص خانم منصوری هم بعنوان پیرو حجاریان بر "مشارکت مشروط" تأکید دارد. آیا ما نباید بپرسیم که چرا دبیر کل همین حزب بعنوان جانشین بهزاد انتخاب شده و آیا آن جمع جبهه اصلاحات که حتی بهزاد نبوی را هم مجبور کرد پای بیانیه تحریم را علیرغم مخالفتش امضا کند؛ نقشی در این مهره‌چینی داشته یا نداشته!؟ اینها سؤالاتی است که آقای شکوری‌راد نمی‌تواند با تمجید از بهزاد نبوی از پاسخگویی به آنها طفره برود. خاصّه اینکه بر اساس اسناد موجود؛ جبهه اصلاحات در قبال انتخابات آینده هم قصد تحریم دارد. از اصول ساختارمندی سیاست، پایبند بودن رجال سیاسی به عقلانیت و حقیقت است. بدین معنی که انتظار بود آقای شکوری‌راد در پیوست روایت خود از کنار رفتن بهزاد نبوی، به سؤالات مطروحه نیز پاسخ دقیق بدهد. ***
🔵🟣🟢اولین مناظره تند انتخاباتی بین باهنر و حجاریان سایت خبری نامه به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با محمدرضا باهنر، فعال اصولگرا و از نمایندگان مبرّز ادوار مجلس شورای اسلامی از وی پرسیده است: اصلاح طلبان شروط 6 گانه ای را برای حضور در عرصه انتخابات گذاشتند اما اخیرا آقای حجاریان مصاحبه کرد و گفت "دولت آقای رئیسی هر چه زودتر استعفا بدهد و برود بهتر است" به عبارت دیگر او گفته اگر آن 6 شرط هم نشد، دولت آقای رئیسی استعفا دهد ما می‌آییم. نظرتان درباره این شرط چیست؟ باهنر در پاسخ گفته است: این نوعی هنجارشکنی است. رفتن و آمدن دولت سازوکار دارد. همین مجلس یازدهم وقتی شروع کار کرد برخی از نمایندگان دنبال عدم کفایت سیاسی آقای روحانی بودند. حتی یادم هست سال 90 که آقای احمدی نژاد 10 روزی خانه نشینی کرد برخی دوستان دو آتیشه او در مجلس پیش من آمدند و موضوع در دستور قرار گرفتن عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور را خواستار شدند که من خیلی با آنها برخورد کردم و گفتم «از خیلی رفتارهای احمدی نژاد خوشم نمی آید اما عدم کفایت سیاسی کار کوچک و ساده ای نیست». معتقدم از این اصل قانون اساسی ما یک مرتبه درباره بنی صدر استفاده کردیم و امیدواریم و دعا می کنم که دیگر تا انقلاب حضرت مهدی (عج) دیگر لازم نباشد که از این اصل استفاده کنیم. عزل شدن، حق بنی صدر بود اما بعد آن خسارات زیادی همچون حوادث تروریستی هفتم تیر و هشتم شهریور و جنگ های خیابانی به کشور وارد شد. در مجموع اینکه برخی برای آمدن به صحنه انتخابات شرط می گذارند، معنا ندارد. آقای حجاریان برای آمدن شما حاکمیت شرط می گذارد، نه آنکه شما برای حاکمیت شرط بگذارید. اگر خواستید وارد انتخابات شوید یکسری شرط و شروط است، اینها را بپذیرید بعد تشریف بیاورید. "[1] *اشاره سایت نامه و پاسخ مهندس باهنر به مصاحبه اخیر حجاریان با روزنامه اعتماد است که حجاریان طی آن ضمن تعیین 6 شرط برای حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات سال جاری اما عنوان می‌کند که در صورت استعفای رئیسی از سمت ریاست‌جمهوری به دلیل ناکارآمدی؛ آنگاه اصلاح‌طلبان می‌توانند به آمدن یا نیامدن بیشتر فکر کنند. [2] این اظهارات حجاریان که در ادامه پروژه شریرانه "مشارکت مشروط" و "تحریم انتخابات" بیان شده اما یک وجه خطرناک دیگر نیز داشت و آن "ساختار شکنی" بود. در واقع یک نیروی سیاسی همواره باید از ساختار دفاع کند تا شاکله اصلی کشور حفظ شود. و مسئله بی‌کفایتی رئیس‌جمهور و لزوم استعفای وی به دلیل ناکارآمدی؛ مسئله‌ای است که فقط و فقط در شرایط خاص و بسا در شرایطی که ارتباطات خارجی برای رئیس‌جمهور اثبات شود باید به آن پرداخت. وگرنه باید این قضاوت را مطرح کرد که ارزش ساختار اجرایی که رئیس‌جمهور در رأس آن قرار دارد بیشتر از مشکلات روزانه‌ی یک کشور است که اغلب به دلیل ناکارآمدی یک دولت ایجاد می‌شود. در ورای این سخن اما جهاد تبیین مهندس باهنر و قیام یکتای او علیه توطئه خطرناک حجاریان جای تقدیر و خرسندی دارد. چه اینکه متأسفانه طی 4 سال گذشته که پروژه تحریم انتخابات از سوی اصلاح‌طلبان رسما به اجرا گذاشته شد و عملا صندوق رأی مردم را در دو انتخابات 98 و 1400 ذبح کرد؛ کمتر دیدیم کسی از رجال یا رسانه‌ها متوجه این پروژه باشد و علیه آن قیام کند. سخنان صحیح مهندس باهنر در به شکستن کشاندن پروژه مشارکت مشروط و تحریم انتخابات بایستی چراغ راه هرآنکه باشد که قصد دارد برای ایجاد مشارکت حداکثری در انتخابات تلاش کند. شرط‌گذاری یک عده رجل یا حزب سیاسی برای حضور در انتخابات یک رذیلت سیاسی و هموارسازی مسیر در جهت ایجاد آشوب خیابانی و جنگ مسلحانه است. زیرا جریانی که از صندوق رأی عبور می‌کند؛ در واقع قصد دارد علیه نظام سیاسی اسلحه بردارد. این مسئله واضح است که حضور و فعالیت یک جریان سیاسی در داخل یک کشور به معنی پذیرش ساختارها و قوانین آن کشور است. اما هنگامی که آن جریان سیاسی وانمود می کند که ساختارها و قوانین را قبول ندارد؛ یعنی وارد فاز خشونت و براندازی شده است. *** این مسیر به گرانی بیشتر ختم می‌شود آقای علی‌آبادی! وزیر صمت در سودای "بازار رقابتی" بدون دخالت دولت .
🟡🟤🟡 تاجیک: اصلاح طلبان در حوزه نظریه‌ پردازی کپی کاری می‌کنند  فعال سیاسی اصلاح‌طلب: مفهومی چون «بناپارتیسم» و «نئوبناپارتیسم» یک درون‌مایه خاصی دارد. به راحتی نمی توان مفاهیم را از یک ساخت نظری جدا کرده و در یک ساحت نظری متفاوت بنا نهاد. سرویس سیاست مشرق- بررسی آخرین دیدگاه‌های محمدرضا تاجیک از تئوریسین‌های جریان اصلاحات بیانگر آن است که وی ضمن انتقاد از کپی کاری محض ایده ها و تئوری های غربی از جانب اصلاح طلبان برای شرایط امروز ایران تاکید می کند، شرایط کنونی پیروی از «تقدم عمل بر نظر» را برای جریان اصلاحات گوشزد می کند. تاجیک با طرح ایده «تقدم عمل بر نظریه» با این تبیین که روشنفکران که پیش از این برای توده‌های مردمی نقشه راه تعیین می‌کردند، آن را پایان یافته می‌داند و می‌گوید این توده‌ها هستند که کنش به تناسب خواست عمومی جامعه را خلق می‌کنند. تاجیک معتقد است که سوژه‌های سیاسی نیازمند آوانگارد نیستند و سیکل پیشروی را در درون خود آنها می‌بندند و به نخبگان و روشنفکران نگاه نمی‌کنند که چه می‌گویند. این تحلیل‌گر سیاسی معتقد است که روشنفکران جامعه باید تلاش کنند میان خودشان یک رابطه تفاهمی ایجاد کنند، در غیر این صورت نمی‌توان از این روشنفکر انتظار حل مسائل جدی جامعه را داشت. وی با انتقاد از اصلاح طلبان مبنی بر تاختن به پوپولیسم نگاه آنان به این موضوع متصلب و انجماد یافته در تئوری های دهه ۳۰ و ۴۰ و متاثر از ادبیات مارکسیستی دانسته و تاکید می کند بسیاری از دوستان ما به لحاظ ذهنی و فکری در یک جایی دچار قفل شدند. فکر می‌کنند این فهم از پوپولیسم است بنابراین هیچ وقت تلاش نکردند که یک نوع همگرایی نظری و عملی ایجاد کنند. در نگاه این دوستان هر چقدر فاصله با توده‌ها بیشتر بوده -این نظر مبتنی‌بر تغییر- اصیل‌تر است. در فضای زبان و بیان اصلاح‌طلبی هم تلاش نشده که با زبان و بیانی سخن گفته شود که توده‌ها آن را فهم کنند. تاجیک همچنین با انتقاد از اصلاح طلبانی که مدعی ظهور بناپارتیسم در جامعه ایرانی هستند، تصریح می کند مفهومی چون «بناپارتیسم» و «نئوبناپارتیسم» یک درون‌مایه خاصی دارد. به راحتی نمی توان مفاهیم را از یک ساخت نظری جدا کرده و در یک ساحت نظری متفاوت بنا نهاد و این موجب یک نوع آنارشی مفهومی و ذهنی می‌شود. به‌زعم من هیچ یک از این دو که بعضاً هم بر الگوهای چینی، کامبوج و دیکتاتوری‌های شرق آسیاست، راهکار جامعه ما نیست. جامعه ما به لحاظ فرهنگی، تمدنی، گرایش‌های دینی و تنوع قدیمی، زبانی، فرهنگ عمومی و خصوصی مردم بسیار متفاوت است بنابراین نمی‌توان تحت تدبیر این دو مفهوم آن را تحلیل کرد. به باور این فعال سیاسی اصلاح طلب، در یک شرایطی همان بناپارتیسم توانسته پیاده شود اما در فرانسه بعد از همان مرحله هم قابل پیاده کردن نیست، چه رسد به اینکه آن الگو را بیاوریم و در جامعه بسیار متفاوتی چون ایران پیاده کنیم.