eitaa logo
اخبار بسیج
225 دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
4.5هزار ویدیو
74 فایل
اخبار محلی و اطلاعیه ها و رخدادها و گزارشات خود را جهت انعکاس عمومی برایمان ارسال کنید: ارتباط باما : عضویت در کانال: https://eitaa.com/bsjtakestan
مشاهده در ایتا
دانلود
یکی از ابزارها و ترفند های انگلیس در نابودی و تضعيف برخی کشورهای قوی یا نوظهور و قد علم شده در مقابل خود، ايجاد فقر و بیکاری و قحطی و تحریم و تورم از صد و پنجاه سال پیش است؛ مانند تبدیل کردن خانواده گسترده در ژاپن به خانواده کوچک، تورم شدید در آلمان و چین و شوروی سابق بعد از جنگ جهانی دوم با مقروض شدن و کاهش ارزش پولی و همچنین در سال‌های اخیر تورم شدید و سرسام‌آور و افسار گسیخته و بالا نرفتن حقوق کارگران و کارکنان در کشور ونزوئلا باعث شد که مردان جویای شغل با چند شغلی شدن باعث نارضایی خانواده ها و همچنین فروپاشی نظام خانواده و فساد اخلاقی در زنان شد؛ و این واقعیت در ایران نیز اتفاق افتاده و از ابتدای انقلاب مخصوصا با شروع تحریم ها تورم و بی ثباتی قیمت ها شروع شد و از سال ۹۱ به بعد به اوج خود رسید و مخصوصا در سال‌های اخیر با بالا رفتن قیمت ها و ثابت ماندن حقوق کارگران و کارکنان دولت، مجبور به انتخاب چند شغلی و یا تغییر شغلی شده و باعث نارضایتی خانواده ها شده و با کم رنگ شدن وجود پدر در خانواده، مادر الگوی خانواده به لجن کشیده شده و به فساد اخلاقی گرفتار شده و منجر به طلاق و از هم پاشیدگی خانواده شده و هم اکنون ۱۲ استان کشور، از هر دو ازدواج یکی به طلاق می‌رسد و بسیار نگران کننده است و هدف اصلی مزدوران و وطن فروشان از تورم در ایران، اول نابودی بنیان خانواده (با به لجن کشیدن زن) است و سپس فقر، اعتياد، دزدی قتل و جنایت، بی‌سوادی و بی فرهنگی وووو. در نهايت تبدیل شدن به یک کشور ضعیف و توخالی مثل افغانستان که همیشه شاهد جنگ های داخلی باشیم.
🔴 در سازمان ملی زمین و مسکن 🔹بر اساس گزارش سازمان حسابرسی برخی کارکنان سازمان ملی زمین و مسکن در دولت قبل 🔹با مکاتبات اداری و تبانی اقدام به واگذاری غیرقانونی زمین به‌غیر کرده‌اند. 🔻بررسی صورتجلسه تحویل و تحول اراضی در سال‌های گذشته حاکی از آن است که در واگذاری‌های قبلی منابع طبیعی، مستثنیات و واگذاری‌های در جریان از مساحت پلاک‌ها کسر نشده و بخشی از پلاک‌های موصوف شامل ۱۷ هزار و ۵۳ هکتار به‌تصرف اشخاص حقیقی و حقوقـی مختلف درآمده که ضمن عدم کسر از پلاک‌های مزبور مبالغ آنها نیز مشخص نیست/تسنیم 🦋کانال الله اکبر @allahoak_bar
باسمه تعالی مدیران مسئول روزنامه های هم میهن، سازندگی، مردم سالاری، خراسان، ابتکار و آرمان ملی با سلام اینکه جشن میلیونی غدیر مردم ایران را سانسور میکنید و در صفحه اول روزنامه هایتان هیچ خبر و تصویری از آن را منتشر نمی کنید قبل از اینکه نشان دهد سوء نیت یا غرض دارید، نشان می دهد حتی حرفه ای هم نیستید! وقتی رویدادی که میلیون ها نفر از مردم ایران را به خودش مشغول کرده کوچکترین بازتابی در صفحه اول رسانه های شما ندارد یعنی شما در دنیای دیگری زندگی می کنید، دنیایی که با مردم ایران متفاوت است. ضمنا عدم توفیق معنوی در پرداختن به این رویداد دینی نیز مساله دیگری است که علت آن را خودتان باید پیدا کنید. با احترام @Sabeti
💢🔹فکر می‌کنید چرا از برگزاري اين جشن بزرگ و این ناراحت و عصبانی هستند؟ خب ساده‌ست، اینها سالها هزینه می‌کنند، رسانه به خط می‌کنند، سلبریتی اجیر می‌کنند، تا بگن مردم از دین زده شدند و نظام اسلامی به آخر خط رسیده، و هربار که مردم اینطور با حضور پررنگ در مراسم دینی… ✍️ علی مختارزاده 🇮🇷
اگر میخواید آرامش واقعی به زاهدان برگرده باید سرِ فتنه رو قطع کرد. تا کی این سرکرده اجیر شده داعشی باید به تحریک مردم زاهدان بپردازد .تا کی باید به همه ارکان نظام حمله کند و مردم را نسبت به انقلاب بدبین کند .تا کی شورش تا کی نا آرامی تا کی ترور مخالفانش تا کی اغتشاش یارانش تا کی حملات تروریستی به بانیان امنیت چرا در برخورد با این مزدور خائن اینقدر بی عرضه هستید ....
16.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آقا فرمودند خرمشهر ها در پیش داریم یعنی چه ؟ سخنرانی سردار حاج سعید قاسمی در همایش بزرگ اعتراض به لایحه عفاف و حجاب: 🔹از نظر من یعنی (در فتنه اخیر) خرمشهری فتح شد که مثل فتنه های گذشته عوامل داخلی و خارجی داشت. از نظر من پیچیده تر از داعش خارجی ، داعش داخلی داریم ؛ اتوکشیده ، یقه سه سانتی ، عبا عمامه ، سردار ، دکتر ..... سید مرتضی آوینی می گه نبرد آخرالزمانی ما نه با آمریکا و اسرائیل بلکه با اسلام آمریکائی است که اگر این اسلام آمریکائی به ۱۰۰۰ شب هم بیانجامد به شب قدری به غیرت انقلابی شما فرو خواهد ریخت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸️ تحلیلگر بی‌بی‌سی؛ عملیاتی نکردن مکانیزم ماشه توسط غربی‌ها به خاطر ترس از واکنش‌های ایران است!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اعتراف به ناامیدی دو طرفه غرب و اپوزیسیون از یکدیگر توسط کارشناس ضد ایرانی اینترنشنال!
⁉️راز شکست پروژه‌های پیچیده دشمن 🔹️دشمن درصدد است با تصویرسازی‌ غلط و کژ روایت‌ها، جامعه ایرانی را دین‌گریز نشان‌دهد. گواهش چند قاب‌تصویر از زنان مکشوفه است که آگاهانه/ناآگاهانه به نمایش خیابانی آمده‌اند. امّا جوشش مردم برمدار ولایت علی‌(ع) در جشن‌ غدیر، باطن‌ دینی جامعه را به‌تصویر کشاند. این معنویت‌اجتماعی و دینداری‌مردم، واقعیت جامعه‌ایرانی است. منتظر تحلیل جامعه‌شناسان غربگرا هستیم تا ببینیم وقتی از چندروسری سوزاندن، بی‌دینی جامعه را نتيجه میگیرند، از حضور میلیونی مردم ایران در جشن ولایت چه تفسیری خواهند داشت!؟ 📍اگرچه بازهم نبینند و چیزی نگویند! امّا حقیقت آن است که جامعه ایرانی دیندار و عاشق اهل‌بیت(س) است و این همان راز شکست پروژه‌های پیچیده دشمن است! ✍دکتر علی قاسمی @Akhbarevijeh1
🔻روزی که تهران به خود ندیده بود! 🔸فیلم‌های عجیبی از دیروز تهران درحال دست به دست شدن است. مردم با تیپ‌های مختلف آمده‌اند و دارند از هم پذیرایی می‌کنند. 🔸آش نیکو صفت در حال پخش آش صلواتی است. یک آبمیوه فروش دارد آب پرتغال صلواتی می‌دهد. افرادی مشغول آرایش‌گری هستند، افرادی دیگری درحال ماساژ، یک نفر دیگر نقاشی روی صورت. 🔸بی‌ام‌و سواری دارد ساندویچ پخش می‌کند و.... عجیب طوفان به پا کردند مردم تهران. حقا که دیروز محبت مولا در تهران زبانه کشید و بزرگ‌ترین جشن غدیر تاریخ را ایرانی‌ها رقم زدند. 🔻به
دلیل کنش های رسانه ای عجیب اصلاح طلب همه چیزدان! 🔹‌ ‏اهل رسانه این نکته را درباره عباس عبدی خوب میدانند که شرط میگذارد که باید فلان تومان پول بدهید تا مصاحبه کنم یا یادداشت بنویسم. 🔹‌ طبیعتا چنین کسی اگر بخواهد هم نمیتواند بفهمد که بانی برگزاری چنین مراسم هایی خود مردم هستند و بودجه عمومی لازم ندارد. امثال عبدی دنیایشان فقط مادیات است. |صدای ایران 🇮🇷 VOI| 🎙@VOINEWS|@VOINEWS
🔴چطوریه که دقیقا چند ساعت قبل از حادثه تروریستی زاهدان این همچین پستی رو می‌ذاره؟ 👈 تروریست‌ها چهار نفر نبودن، پنج نفر بودن. نفر . 🦋کانال الله اکبر @allahoak_bar
حفظ وحدت کن مشو بازیچه خط یزید دشمنان دین و میهن پست هستند و پلید مملکت داده برای امنیت خیلی شهید توبه کن از کارهایت مولوی عبدالحمید اهل سنت در بلوچستان مرید رهبرند عاشق پیغمبر و هم دوستدار حیدرند هم برادرهای ما هستند و هم تاج سرند توبه کن از کارهایت مولوی عبدالحمید از مدارای نظام هرگز خیال بد مکن دست وحدت را ز دست اهل قرآن رد مکن آنچه دشمن می پسندد از تو صددرصد مکن توبه کن از کارهایت مولوی عبدالحمید اهل سنت احترامت را نگه دارند و هم صبرشان حدی ولی دارد چو دل پر شد ز غم مثل سابق پس نگردی نزد آنها محترم توبه کن از کارهایت مولوی عبدالحمید بوسه بر دست برادرهای سنی می زنم از برادرهای سنی بنده خواهش می کنم پس به آن آقا بگویید چونکه هست ایران حرم توبه کن از کارهایت مولوی عبدالحمید اهل سنت در بلوچستان غیورند و بصیر قلب‌شان دریایی و در استقامت چون کویر بر علیه دشمن ایران به وقتش مثل شیر توبه کن از کارهایت مولوی عبدالحمید شهر لندن مرکز توهین به اهل سنت است انگلیس پس دشمن ایران و خصم وحدت است حرف های ضد وحدت خدشه بر امنیت است توبه کن از کارهایت مولوی عبدالحمید 📝 علی شیرازی l🚩السلام علیک یا أباعبدالله 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻آبروریزی برای جریان صدر 🔻جاسوس اسرائیلی إليزابيث تسوركوف که اخیرا توسط کتائب حزب‌الله عراق بازداشت شده و خشم نتانیاهو را برانگیخت، از حامیان مقتدی صدر بوده و در مصاحبه های تلویزیونی خود از مقتدی صدر تمجید کرده و با مسئولان جریان صدر دیدار داشته است
🔴فردای غدیر به کلانتری ۱۶ زاهدان حمله کردن و شهید گرفتن! ‏تعجب کردین؟! ‏اینا کسایی هستن که اجدادشون هیزم به دوش، خونه‌ی وحی رو آتیش زدن ...
💢چند میلیون ایرانی اومدن دور هم، با پول خودشون، همت و کار خودشون جشن گرفتن شما چرا سوختید ؟؟؟؟ خسته نشدید از بس یاس و ناامیدی تزریق کردید جواب نداد!!! از شادی مردم ناراحتید ؟؟!!!! از دینداری مردم عذاب میکشید ؟؟!!!! ما ملت علوی و حسینی هستیم 💪 👈۱۴۰۰ ساله بعضیا با شنیدن نام علی و غدیر خوشحال میشن، بعضیا ناراحت ببین تو جز کدوم دسته ای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ناراحتی کارشناس بی‌بی‌سی از بر عهده گرفتن حمله امروز زاهدان توسط "جیش‌‌العدل"؛ سناریوی فضاسازی علیه جمهوری اسلامی بر باد رفت! 🔹عبدالستار دوشوکی، فعال تروریست و تجزیه طلب بلوچ: فضا داشت علیه جمهوری اسلامی پیش می‌رفت که متأسفانه "جیش‌العدل" با بیانیه نابجای خود کار را خراب کرد! @mhdiyar 🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃
صحبت‌های تفرقه‌آمیز؛ جهت‌دار و بعضا دروغ عبدالحمید زهی خودش عامل ایجاد بستر برای حرکات خشونت‌آمیز و ناامنی در مناطق مرزیه! رسانه‌های سعودی انگلیسی آمریکایی هم سریع برای گم کردن این خط؛ برائتش را پررنگ میکنن. خودتونید عزیزان... لینک ویراستی پوریا فاضل: https://virasty.com/Monzermedia/1688818635468051158 منذرمدیا👇 https://eitaa.com/joinchat/2160263397C85eb9fad7c
🔴 آقای عبدالحمید! شما مسئول بسترسازی برای عملیات تروریستی امروز هستید 🔹اعلام نگرانی و برائت عبدالحمید، پیش از اینکه نشان‌دهنده نیت خیرخواهانه او در آرام کردن اوضاع و اذهان باشد، نشان‌دهنده دستپاچگی وی از این است که آرام آرام نتیجه التهاب‌آفرینی در ماه‌های گذشته را می‌بیند و می‌داند مردم خطبه‌های التهاب‌آفرین او در نماز جمعه را با اقدامات تروریستی اخیر بی‌ارتباط نمی‌دانند. 🔹عبدالحمید پس از حادثه حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان در ۸ مهر ۱۴۰۱ که در ادامه منجر به شهادت تعدادی از نمازگزاران در مصلی شد، بلندگوهای مسجد مکی را با فرکانس‌ کانون‌های ضدانقلاب همسو کرد.  🔹او اگر در توصیه به مردم برای دعوت به آرامش و خویشتنداری صادق بود،‌ این آرامش و خویشتنداری و متانت را ابتدا باید از خود شروع می‌کرد. 🔹زمانی که بارها نمایندگان رهبر انقلاب برای پیگیری ویژه و فوری به زاهدان آمدند و بی‌توجهی کرد. برکناری و محاکمه مقصران حادثه مهرماه زاهدان را دید و ترجیح داد بر آتش فتنه و التهاب بدمد. 🔹نتیجه حرف‌هایش را هم امروز با ناامنی بیشتر استان و حتی حمله تروریستی نزدیک مسجد مکی دید.
🔴پهلوی پدر با زور وارعاب میخواست به چادر پایان دهد پهلوی پسر با اشاعه فحشا واقدامات نرم به دنبال حذف حجاب بوداما هر دو شکست خوردند 🔹هدف دولت پهلوی مبارزه با حیات دینی مردم ایران بود واگر کسی گمان کند شاه پدر به دنبال کشف حجاب و شاه پسر به دنبال آزادی مردم بود،این یک دروغ جدی است.پهلوی پسر برای مبارزه با زیست عفیفانه جلوه خشن مبارزه را کمتر و به جای آن به طور جدی به دنبال گسترش فواحش در کشور بود او در کتاب «ماموریت برای وطنم» که در سال ۱۳۴۱ نوشته شده است، می‌گوید: «مسئله کشف حجاب نمونه‌ای از اقدامات اصلاحی پدرم بود و همین که پدرم از ایران خارج شد در اثر پاشیدگی اوضاع در دوران جنگ، بعضی از زنان مجددا به وضع اول خود برگشتند و از مقررات مربوط به کشف حجاب عدول کردند ولی من و دولت من از این تخطی چشم‌پوشی کردیم و ترجیح دادیم که این مسئله را به سیر طبیعی خود واگذاریم و برای اجرای آن به اعمال زور متوسل نشویم. امروز در شهرها و قصبات ایران زنان با حجاب دیده می‌شوند ولی روز به روز از عده این زنان می‌کاهد و به تدریج از میان می‌رود.» پس هدف پهلوی دوم مبارزه نرم با حجاب بوده است‌. 🔖اهم فعالیت های ضد حجاب محمدرضا پهلوی 📌استفاده از سینما و فرهنگ به جای قوای قهریه _ازدیاد سینماها با فیلم های مستهجن و کم کردن خط قرمز های سانسور فیلم های مستهجن _اختصاص سردرسینماها به تصاویر زنان بازیگر با پوشش های نامتناسب و تخریب زیست عفیفانه اجتماع _شکستن تمام حریم های اخلاقی با زنان عریان در تئاترها و جشن های هنر شیراز که در این مورد حتی غربی ها هم از این همه افراط شاه متعجب شده و تذکراتی داده اند _ممنوعیت استفاده از چادر برای دانش آموزان و دانشجویان وکارمندان دولتی ⏪آنچه که باید همه بدانیم این است که ملت ایران هم جنگ سخت وهم جنگ نرم مبارزه با حجاب را پشت سر گذاشته ودر همان تاریخ منحوس پیروزی بزرگ‌انقلاب اسلامی را رقم زده اند منبع :کافه تاریخ ✍عالیه سادات ___________________ به ما بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2336751715C0fba986b70
⚪️🟡⚪️بررسی عملکرد میان‌دار تمامی اختلافات صنفی سال‌های اخیر/ چرا عسگرپور به بازی «تشدید دوقطبی» بازگشت؟ (۱) سیاست دوگانه سازی میان ارشاد و ساترا بر اساس آنچه حول مسائل خانه سینما پس از سال 88 رخ داد، در حال تکرار شدن است با این تفاوت که فاصله‌گذاری میان ارشاد و ساترا از سوی مدیران پلت‌فرم‌ها اجرایی می‌شود. سرویس فرهنگ و هنر مشرق - براساس مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حوزه نظارتی برای تولید و ساخت آثار نمایش در شبکه نمایش خانگی به سازمان صدا و سیما سپرده شد. موضوعی که در هفته‌های گذشته منجر به باب شدن جدل‌هایی رسانه‌ای شد. اما یکی از فعالان صنفی که فعالیت محوری را در مواجه با این مصوبه را دنبال می‌کند، «محمدمهدی عسگرپور» پرحاشیه‌ترین فعال صنفی در ۴۰ سال اخیر است. عسگرپور شدن از کجا آغاز شد؟ عسگرپور پس از سال ۱۳۸۸ ریل‌گذاری‌ سیاسی‌اش را تغییر داد و تبدیل به یک فعال صنفی آلترناتیو شد. مدیرعامل فعلی خانه هنرمندان فارغ‌التحصیل سینما از دانشکده صدا و سیماست و برخی چهره‌های سیستمی از بدو امر در سیستم فرهنگی کشور مدیر بوده‌اند و این موقعیت در دولت‌های مختلف صورت استمراری دارد. کارگردان فیلم ارگانی«مهمان داریم» فعالیتش را با معاونت بخش جنگ بنیاد سینمایی فارابی آغاز کرد.این سرآغاز فعالیتی برای چهره‌ای است که هم اکنون به عنوان یک فعال صنفی مستقل شناخته می‌شود. او مدتی سرپرستی مرکز سینمای تجربی را بر عهده داشت و در راستای زیست همواره مدیریتی‌اش، مدتی بعد مدیریت گروه کودک و نوجوان شبکه را برعهده گرفت. پس یک دوره مدیریتی در سیما ، در ابتدای نیمه دهه هشتاد مدیرعاملی بنیاد سینمایی فارابی را برعهده گرفت. وقتی از مدیرعاملی بنیاد سینمایی فارابی کنار رفت، در سمت معاونت هنری شهرداری تهران به کار گمارده شد، در حالیکه او سال‌ها به عنوان یکی از اعضای فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی شناخته می‌شد، سال‌های پرحاشیه‌ای را در مقام معاونت فرهنگی هنری شهرداری تهران پشت سر گذاشت و به صورت همزمان دبیر اولین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران شد. ۱۴ مهر ۱۳۸۶ وقتی از این سمت کنار گذاشته شد، روزنامه کیهان دوران مدیریت او را پرحاشیه توصیف کرد. نایب رئیس فدراسیون بین‌المللی انجمنهای تهیه کنندگان فیلم (FIAPF) مدیری است که در بدنه حاکمیت با ظاهری مشابه سایر مدیران سیستمی توانسته بود مشاغل مدیریتی تاثیرگذاری را تجربه کند و در فواصل روزهای انفصال از یک پست دولتی موثر، به صورت مکرر برای صدا و سیما سریال ساخته و با پشتوانه‌ها و اتصالات دولتی و حکومتی چند فیلم ارگانی را در کارنامه‌اش ثبت کند. محتوای آثار او پر از شعارهای گل درشت سیستمی است و خوشبختانه در دوران کنش‌های صنفی عسگرپور او نتوانسته در مقام مولف آثار نمایشی رشد پلکانی خود را در موقعیت‌های دولتی و حاکمیتی انکار کند. او در حوزه مدیریتی، فیلمسازی و سریال‌سازی همواره بهره‌مندترین چهره‌ حاکمیتی بوده است. کارگردان فیلم «اقلیما» در رده مدیریتی همواره یک چهره وفادار محسوب می‌شد تا اینکه به عنوان مدیرعامل خانه سینما برگزیده شد و شکاف این نهاد صنفی در همان مقطع با حاکمیت افزایش یافت . بر اساس رویکردهای وی که کارگردانی یک فصل از سریالی به نام «تنش‌های خانه‌سینما» را کارگردانی می‌کرد، شکاف با رئیس سازمان سینمایی وقت افزایش یافت و به تعطیلی خانه سینما منتهی شد. حرکت در ریل‌های متفاوت از سوی عسگرپور در دوره احمدی نژاد با یک شیب آرام آغاز شد و پس از سال ۱۳۸۸ فاصله‌ گفتمانی مدیرعامل وقت خانه سینما با حاکمیت افزایش یافت. چرا مدیریت سینما پس از سال 88 دچار تنش شد؟ گفت‌وگوی علیرضا رئیسیان در برنامه سی‌وپنج با اجرای فریدون جیرانی به واکاوی بخشی از نحوه فاصله گرفتن مدیرعامل فعلی خانه هنرمندان با مدیران سینمایی دولت دهم می‌پردازد. کارگردان «دوران عاشقی» در این در این گفت و گو اشاره کرد:« سال ۸۸ زمانی که انتخابات برگزار شد، سیدمحمد حسینی هنوز برای رای اعتماد به مجلس نرفته بود. یک ملاقاتی را یکی از بچه‌هایی که الان هم در راس خانه سینما فعالیت دارد، ترتیب داد و برای افطاری رفتیم به دانشگاه پیام نور و در آنجا قرار بود بحث این باشد که عسگرپور معاونت سینمایی را بپذیرد. پیش از آن هم در کانون چنین بحثی مطرح شد و من گفتم آقای عسگرپور اگر شما نسبت هماهنگی با این مجموعه نداشتید اصلا این حرف پیش نمی‌آمد، بنابراین شما از این پیشنهاد دور نیستید و از آن طرف نیز پذیرفتنی هستید. رییسیان برای مستندتر شدن ادعاهایش در این گفت‌وگو اشاره می‌گوید: «در آن جلسه به غیر از من و آقای عسگرپور، فرهاد توحیدی، امین تارخ و محسن هاشمی حضور داشتند اما آنها هم با وجود اینکه این جلسه به منظور مشخص شدن معاون سینمایی تشکیل شده بود، ترجیح دادند سکوت کنند و کسی را معرفی نکنند.» ادامه صفحه ۲👇👇👇
(۲) وی در ادامه می‌گوید: «در دو سال اول آن دوره دولت مشکلی با خانه سینما نداشت و در کنار خانه سینما بود، اما در جریان بسته شدن خانه سینما عسگرپور با نوشتن نامه‌ای بسیار تند و هتاکانه به وزیر ارشاد اولین تیر را شلیک کرد.حتی در جلسه‌ای شمقدری قسم جلاله خورد که من در جریان این تصمیم گیری نبودم. این اتفاق در شورای فرهنگ عمومی افتاد که خیلی از آقایانی که از پشت مدافع خانه سینما بودند در آنجا رای داده بودند و دفتر حقوقی این طرح را به شورای فرهنگ عمومی می‌برد.» هر چند عسگرپور جوابیه تند و تیزی به رییسیان منتشر کرد اما این ادعاها توسط افراد دیگر به صورت شفاهی و مکتوب مطرح شده و اغلب تحلیل‌ها به این نتیجه گیری ختم می‌شود که چالش خانه سینما در دولت دهم با دولت و جدال رئیس وقت سازمان سینمایی با مدیرعامل وقت خانه سینما کاملا شخصی بوده است. این جدال و شکاف میان گفتمان وضع موجود سبب شد عسگرپور تبدیل به برندینگ رادیکالیسم در فضای صنفی شود، هر چند که سفره مدیریتی سیستم فرهنگی را ترک نکرد. دوران روحانی و بازگشت به تنظیمات کارخانه با دبیری جشنواره جهانی فجر با آغاز به کار دولت روحانی برای مدتی به تنظیمات کارخانه بازگشت. در اوایل دهه نود او با حوزه هنری که در عدم نمایش برخی فیلم‌های سینمایی تبدیل به سازمان آلترناتیو شمقدری شده بود، همکاریش را آغاز کرد و از آخرین اثرش، فیلم مبهم، گنگ و ضعیف «مهمان داریم» را در دولت روحانی رونمایی کرد. مدتی با تلویزیون همکاری کرد و پس از ساختن چند سریال فعالیتش را با دبیری جشنواره جهانی فجر ادامه داد تنها حاشیه او در تمام این سال‌ها جدل لفظی‌اش با جمیله‌ دارالشفائی نویسنده سریال «رهایم نکن» بود. با تغییر دولت عسگرپور دوباره لباس مخالف خوانی بر تن کرد با تغییر دولت و با توجه به برخی محاسبات مدیرعامل سابق خانه سینما دوباره به بازی دوقطبی صنفی بازگشت. او در ابتدای دولت سیزدهم به طرز شگفت‌آوری بدون تجربه فعالیت در پلت‌فرم‌ها وحتی داشتن یک اثر موفق در شبکه نمایش خانگی به فاصله یک ماه پس از انتخاب در تاریخ ششم تیرماه ۱۴۰۰ به عنوان دبیر جدید «انجمن صنفی شرکت های نمایش ویدیوی آنلاین» کشور معرفی شد. در کمتر از سه ماه بعد در تاریخ ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ به عنوان رئیس هیات مدیرخانه سینما انتخاب شد. هر چند شائبه‌هایی بر سر نمایندگی او و انتخاب شدنش در این مقام مطرح می‌شود اما تقریبا مشخص بود که او به بازی «تشدید بدخیم‌ دوقطبی‌» مشابه اتفاقات سال ۱۳۸۸ خوش بازگشته است. از زمانی که او در مقام دبیر جدید انجمن صنفی شرکت های نمایش ویدیوی آنلاین فعالیتش را آغاز کرد، حرکت برخی پلت‌فرم‌ها از مدار نظارت خارج شد. این اتفاق از زمانی تشدیدتر شد که پیمان جبلی ریاست سازمان صدا و سیما را بر عهده گرفت و سعید مقیسه ریاست ساترا را بر عهده گرفت. با اعلام مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره واگذاری نظارت بر شبکه‌نمایش خانگی دو نهاد تحت مدیریت او نسبت به این مصوبه واکنش نشان داده و بیانیه صادر کردند و دور جدید اظهارنظرهای سریالی‌اش را آغاز کرد. دبیر انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدئویی برخط، دراین‌باره این مصوبه به «شرق» گفت: «وقتی درباره این موضوع صحبت می‌کنیم، باید نکته‌ای را در نظر داشت. گاهی اوقات برخی افراد و نهادها تلاش می‌کنند اظهارنظرهای موافق یا مخالف در هر حوزه‌ای را که ممکن است تبدیل به چالش شود، ساده‌سازی کنند. ساده‌سازی‌کردن در کشور ما معمولا از سوی برخی نهادها تکلیفش روشن است. اینکه گفته می‌شود افرادی که انتقاد می‌کنند یا نقدی دارند، سرسپرده هستند. یا در سطح پایین‌تر مثل روزنامه‌نگاری که باقی روزنامه‌نگارها را متهم به پول‌گرفتن از پلتفرم‌ها می‌کند. این داستان تقریبا همیشگی است.» اما چیزی که معمولا نادیده گرفته می‌شود و از بین می‌رود، بحث‌های کارشناسی دقیق است. قطعا در این میان یک‌سری بحث هیجانی یا شعاری اتفاق می‌افتد اما بحث کارشناسی کمتر شکل می‌گیرد. او در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «ما درباره حوزه‌ای صحبت می‌کنیم که قبل از اینکه مفهومش تعریف شود، قانون‌گذاری آن شکل می‌گیرد. درحال‌حاضر واژه صوت و تصویر فراگیر تعریف نشده است و برخی وارد مصادیق آن شدند. انگار عجله داشتند. خسته شدند از اینکه متوجه شدند این واژه را نمی‌توان تعریف کرد.من با بسیاری از این دوستان هم‌جلسه‌ای بودم. متوجهم برخی از آنها از ارائه تعریف مناسب و به‌دردبخور که حتی خودشان را راضی کند، خسته یا عاجز شدند. برخی از آنها هم معتقدند که این واژه توسط افرادی ابداع شده، بدون اینکه بدانند درباره چه چیزی صحبت می‌کنند. ادامه صفحه ۳👇👇👇
(۳) عسگرپور همواره یک کلید واژه طلایی در چالش‌های معروف صنفی‌اش دارد و همواره با اظهارنظرهایی از این جنس یک دوگانگی ایجاد می‌کند در حالیکه دیگر مشروعیت سکوی نظارتی از سوی ساترا از تعاریف واژه صوت و تصویر فراگیر،در مصوبه اخیر صرفا ملاحظات نظارتی بر تولیدات داخلی و بخش تامین خارجی است. عسگرپور در بخشی از سخنانش به این نکته اشاره می‌کند:در مقطعی تاریخی خاص با پخش زنده روبه‌رو بودیم، دوستان نمی‌دانستند با این پدیده چگونه رفتار کنند، چراکه پخش زنده همواره در صداوسیما معنا پیدا می‌کرده است. بعد سکوهایی به وجود آمدند که می‌توانستند از فضای اینترنت استفاده کنند و پخش زنده داشته باشند. برای اینکه واژه پرطمطراقی هم پیدا کرده باشند، اسم صوت و تصویر فراگیر را روی آن گذاشتند. بدون اینکه آن را درست فهم کرده باشند. اصلا کدام صدا فراگیر است؟ چقدر باشد مصداق فراگیری است؟ ۱۰۰ نفر یا دو هزار نفر؟ یا اساسا از طریق چه مدیومی پخش شود، فراگیر است؟ آیا همین که در بستر اینترنت باشد فراگیر محسوب می‌شود؟». عسگرپور ادامه داد: «آیا وقتی کسی در خانه شخصی‌اش کاردستی درست می‌کند یا آشپزی می‌کند و از خودش فیلم می‌گیرد و روی پلتفرمی می‌گذارد، این صوت و تصویر فراگیر است یا نیست؟ اگر پنج یا صد نفر ببینید، فراگیر است؟ اگر کسی در خیابان موزیک می‌زند و می‌خواند و در اطراف مخاطبانی شنونده او هستند، این تصویر فراگیر است یا نیست؟ هزار و یک سؤال ممکن است دراین‌باره ایجاد شود که در اینجا نهادهای آیین‌نامه‌نویس و قانون‌گذار از این مرحله عبور کرده‌اند. با خودشان می‌گویند این مباحث را رها کنیم و برویم سر اصل مطلب. رئیس هیات مدیره خانه سینما در ادامه اشاره می‌کند: سریال‌سازی یعنی چه؟ از اول همین را می‌گفتید. چرا با واژه‌ها بازی کردید. چرا جلسات متعدد گذاشتید؟ چرا شورای عالی فضای مجازی درگیر این کار شد؟ چرا شوراهای مختلف تشکیل شد؟ چرا حکم به شورای عالی فضای مجازی داده شد که خودشان این کار را انجام دهند ولی وسط راه از آنها هم گرفتید و باز خسته شدید و احساس کردید که این مسیر انگار شما را زودتر به هدف نمی‌رساند». کارگردان فیلم «میهمان داریم» ادامه داد: «به عنوان فردی که سال‌هاست در این حوزه کار می‌کنم، به جرئت می‌گویم امثال ما تشنه مباحث این‌چنینی هستیم. اینکه حاکمیت اجرائی فضایی ایجاد کند که ما بتوانیم به این کلیات بپردازیم. به جای اینکه به سرعت وارد این مباحث شویم که کدام نهاد باید ممیزی انجام بدهد. به نظرم تا به امروز هم موضوع ساده‌سازی شده است؛ یعنی همین که وقتی از فیلم سینمایی صحبت شده آن را به ارشاد مرتبط دانستند و وقتی از سریال حرف به میان آمده، صداوسیما را مسئول آن می‌دانند. چون سریال‌سازی در تلویزیون انجام می‌شود. متأسفانه به همین شکل موضوع را حل کردند. درصورتی‌که اصلا متوجه نشدند که با یک عرصه کاملا جدید و مدرن طرف هستند. در تمام دنیا مثال بارز این ماجرا وجود دارد که درباره پدیده‌ای جدید نمی‌توان با نهادهای سنتی که مسائل قدیمی خودشان را پیگیری می‌کنند و حتی به روز هم نشده‌اند، یک جریان تنظیم‌گری مدرن طراحی کرد. نکته مهم این است که مصوبه اخیر الزام تاکیدآوری بر پخش زنده ندارد و مشی اصلی مصوبه اخیر الزام نظارت با محوریت سریال‌سازی را دنبال می‌کند. وقتی دومین همایش انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدئوی برخط در سال گذشته تشکیل شد و تصویر محمدجواد شکوری مقدم در کنارعسگرپور و علی سرتیپی در کنار هم منتشر شد، غوغاسالاری و ایجاد کشمکش و تنش میان شبکه نمایش خانگی و ساترا با صدور رای قرار منع تعقیب «فیلیمو» و «فیلم‌نت» مشخص بود وارد فازهای سخت‌تری شد. تصویر درج شده در بالا در شرایط کنونی جنبه نمادینی به خود پیدا کرده است. اگر راهبرد عسگرپور را در مورد خاص چالش خانه سینما با شرایط کنونی قیاس کنیم سیاست دوگانه سازی بیشتر هویدا می‌شود. پس از اعلام مصوبه شورای عالی انقلابی فرهنگی تصاویری تبلیغاتی از آخرین سریال رضاعطاران با عنوان دفترچه یادداشت منتشر شد. «احسان رستگار» از فعالان فرهنگی حامی ساترا با انتشار این تصویر نوشت: وقتی می‌گوییم یک جنگ تمام‌عیار نمایان علیه یکپارچگی در حکمرانی فرهنگی⁩ برپاست و نباید نظارت و تنظیم‌گری ‌ صداو سیما⁩ را تضعیف کرد، یک نمونه‌اش می‌شود همین «دفترچه یادداشت» که هنوز تولیدش تمام و منتشر نشده، حتی تیزرش هم فریاد اعتراض همه را بلند می‌کند! دوگانه سازی با هدف شکاف میان ارشاد و صدا و سیما در کمتر از هفتاد و دو ساعت که از مجادلات رسانه‌ای حول پوستر و آنونس تبلیغاتی سریال می‌گذشت، تصویری از علی سرتیپی و رضا عطاران از جلسه تعاملی‌اشان با ساترا منتشر شد و همین نهاد ساترا با کیارش اسدی‌زاده مصاحبه تفصیلی و حمایتی را در ستایش از جایگاه قانونی ساترا منتشر کرد. ادامه صفحه ۴👇👇👇
(۴) علی سرتیپی مدیر فیلم نت در نشستی که چند هفته پیش با موضوع چالش‌های شبکه نمایش خانگی در دانشگاه تهران برگزار شده بود گفته است: با توجه به این‌که ما در نظام جمهوری اسلامی کار می‌کنیم، اعتقاد داریم که قوانین اسلامی در این کشور حاکم و در نتیجه موضوعی به نام محتوا مهم است و ما بحث رگولاتوری و ممیزی و تنظیم‌گری را قبول داریم. این اتفاق در حالی افتاد که سرتیپی، مدیرعامل پلتفرم فیلم‌نت در نشست آسیب‌شناسی تنظیم‌گری در حوزه وی‌اودی‌ها با به چالش کشیدن جایگاه قانونی ساترا گفت:‌مشکل ما این است که ساترا یی مسئول و نظارت‌گر ما شده متاسفانه رقیب ماست. من فکر نمی کنم رئیس سازمان صدا و سیما حالش از اینکه مردمی یک سریال خوب در VOD ‌ها ببیند، خوب شود. هر چقدر هم دوستان شعار بدهند و بگویند این طور نیست ، انی در ذات قضیه است و نمی‌تواند غیر از این باشد. روز چهاردهم تیرماه اخباری در رسانه‌های منتشر شد که سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جلسه ای با سکوهای نمایش خانگی برگزار کرده است. جام‌جم در این رابطه می‌نویسد: در این جلسه اولین سخنران بعد از جانشین محترم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدجواد شکوری‌مقدم مدیرعامل موسسه صبا ایده و مدیر فیلیمو است که تا کنون بیشترین تخلفات را از منظر انتشار محتوای بدون مجوز داشته است و اخیراً هم پس از انتشار سریال رهایم کن با حجم گسترده اعتراضات مردمی مواجه شد. شخصی که در کنار جانشین محترم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صدر جلسه نشسته است و جزو برگزار کنندگان و مدیران جلسه است، محمد رحمتی معاون سازمان سازمان سینمایی در دولت قبل است و جزو بانیان وضع موجود تلقی می‌شود. جام‌جم در ادامه این گزارش اشاره می‌کند: طبق ویدیویی که ساعاتی بعد از جلسه توسط سایت سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) منتشر شد، سید رامین موسوی، یکی از اشخاصی که در خبر منتشر شده توسط برخی خبرگزاری ها در این نشست اعلام کرده است که مخالف تنظیم گری ساترا است اما در شورای راهبری مجمع رصتا اعلام کرده‌ است: ساترا در سه سال اخیر نشان داده است که تجربه خیلی خوبی در تنظیم گری نمایش خانگی دارد. حالا سیاست دوگانه سازی میان ارشاد و ساترا(صدا و سیما) بر اساس آنچه حول مسائل خانه سینما پس از سال 88 رخ داد، در حال تکرار شدن است با این تفاوت که فاصله‌گذاری میان ارشاد و ساترا از سوی پلت‌فرم‌ها کارگردانی می‌شود. دوگانگی سازی در بدنه حاکمیتی به جایی رسید که تعطیلی خانه سینما و بازگشایی به یک چالش بزرگ سیاسی و حاکمیتی تبدیل شد. در واقع مدیران پلت‌فرم‌ها بر اساس یک راهبرد از پیش‌ تعیین شده یک کنش دوگانه طراحی شده را پیش می‌برند تا اجرای مصوبات در حالت تعلیق قرار داده باشد و به صورت راهبردی اجرایی نشود. پایان
نقش «عبدالحمید» در حمله اخیر زاهدان چیست؟ امام جمعه مسجد مکی زاهدان این حمله را محکوم و از عوامل و دلایلش اظهار بی‌اطلاعی کرده اما مسلم است که عبدالحمید اسماعیل زهی با دمیدن در آتش فتنه، مستقیم و غیر مستقیم در وقایع زاهدان نقش دارد. به گزارش مشرق، حمله مسلحانه امروز به کلانتری ۱۶ زاهدان، امتداد آتش همان فتنه‌ای است که برخی در پاییز ۱۴۰۱ روشن کرده بودند؛ شبهه‌افکنی، ملتهب‌کردن فضا و روانه‌سازی افرادی مسلح به‌سمت کلانتری زاهدان که فرجامی جز ریخته‌شدن خونشان نداشت و حالا به نحو دیگری این سناریو تکرار شده؛ سرازیر شدن چند تروریست مسلح به سمت کلانتری، به شهادت‌رساندن دو مامور، تیراندازی و تلاش برای تصرف برجک و در نهایت به هلاکت رسیدن همه تروریست‌ها. هر چند واقعه امروز تفاوت‌هایی با حادثه هشتم مهر زاهدان دارد اما ریشه‌هایش مشترک و مربوط به غبارآلود کردن فضا توسط عده‌ای است. از پاییز سال گذشته و با نقش‌آفرینی مستقیم عبدالحمید و عواملش در انتساب جرم تجاوز به عوامل انتظامی استان و همزمانی این مسئله با غائله ژینا، فضای اجتماعی زاهدان به سمت رادیکال‌شدن حرکت کرد؛ انگشت اتهام‌ به سمت نیروهای حافظ نظم و امنیت نشانه رفت و امام‌جماعت مسجد مکی قبل از بررسی صحت و سقم ادعاهای منتسب به عوامل انتظامی و عیارسنجی اتهام تجاوز توسط مراجع صالحه، موجب تحریک برخی افراد و حمله به کلانتری ۱۶ شد و عجیب اینکه او پس از این واقعه همچنان در خطبه‌های هفتگی‌اش بر این خط مشی خود اصرار می‌ورزد؛ برای عبدالحمید افترا و توهین به نظام ارجحیت دارد نه تعهد به حقیقت؛ او با چشمانی بسته و دهانی باز هر واقعه‌ای داخلی یا بین‌المللی را دستاویزی برای متهم‌کردن نظام و حمله قرار می‌دهد و در این مسیر تا جایی پیش رفته که روی بدیهیات فقه اهل سنت و حتی شعائر دینی هم پا گذاشته است. برای واکاوی واقعه تروریستی امروز باید منتظر ماند؛ امام جمعه مسجد مکی زاهدان این حمله را محکوم و از عوامل و دلایلش اظهار بی‌اطلاعی کرده اما مسلم است که عبدالحمید اسماعیل زهی با دمیدن در آتش فتنه، مستقیم و غیر مستقیم در وقایع زاهدان نقش دارد. او برای برخی اهالی آن منطقه، چهره‌ای دژخیمی از نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی ترسیم کرده و در تریبون نماز جمعه منادی نفرت و دروغ شده است و خروجی این سم‌پاشی‌ها چیزی نیست جز تندشدن فضا و تحت‌تاثیر قرار گرفتن عده‌ای برای اقدامات افراط‌گرایانه. هنوز ۲۴ ساعت از بهتان‌های هفتگی‌ عبدالحمید به نظام نگذشته بود که برخی اسلحه به دست روانه کلانتری زاهدان شدند و البته فرجامی جز به هلاکت رسیدن نصیبشان نشد اما این واقعه و اتفاقات مشابهی که پیش از این رخ داده بود مسئله مهمی را آشکار می‌سازد. آزادی‌بیان و شعارهای زیبایی از این دست قرار نیست مرزهای امنیت را درنوردد و کسانی که سیستان و بلوچستان را ملک‌طلق خود می‌دانند، به خود اجازه اقدامات خودسرانه و بازجویی می‌دهند، با لشکر خدم و حشم و شاسی‌بلندهای میلیاردی و مسلح خود در شهر تردد می‌کنند و همواره سم‌پاشی می‌کنند، باید بدانند که درب همیشه بر این پاشنه نمی‌چرخد؛ اراده‌اش باشد و زمانش که برسد، بساط این اتهامات دروغین، تندکردن فضا و فتنه‌گری‌ها برچیده خواهد شد! منبع: الف
پاسخ به سوالات دختران فعال بسیج قوچان_1.mp3
49.7M
🎙پاسخ به سوالات دختران فعال بسیج قوچان 📍شنبه 10 تیرماه ➖➖➖➖ کانال سخنرانی جهاد تبیین | حمایت مالی 🆔 @Tablighgharb
از بحران کشف حجاب تا براندازی سپاه قوچان_1.mp3
33.33M
🎙از بحران کشف حجاب تا براندازی در جمع سربازان و کادر سپاه قوچان 📍شنبه 10 تیرماه ➖➖➖➖ کانال سخنرانی جهاد تبیین | حمایت مالی 🆔 @Tablighgharb
راه کارهای فعال سازی جهاد تبیین در جمع مسولین شهرستان قوچان_1.mp3
9.05M
🎙 راه کارهای فعال سازی مردم در «جهاد تبیین» 📍در جمع مسولین شهرستان قوچان 📍شنبه 10 تیرماه 📼ادامه سخنرانی به علت تمام شدن باتری ضبط نشده... ➖➖➖➖ کانال سخنرانی جهاد تبیین | حمایت مالی 🆔 @Tablighgharb
فتنه کشف حجاب در جمع دختران حاج قاسم قوچان_1.mp3
34.58M
🎙 از فتنه «کشف حجاب» تا براندازی 📍در جمع دختران حاج قاسم قوچان فعالین بسیج دانش آموزی خواهران 📍شنبه 10 تیرماه ➖➖➖➖ کانال سخنرانی جهاد تبیین | حمایت مالی 🆔 @Tablighgharb