eitaa logo
اخبار بسیج
227 دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
4.5هزار ویدیو
74 فایل
اخبار محلی و اطلاعیه ها و رخدادها و گزارشات خود را جهت انعکاس عمومی برایمان ارسال کنید: ارتباط باما : عضویت در کانال: https://eitaa.com/bsjtakestan
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از  🔵#گام_دوم_انقلاب🔵
سلام علیکم. ببخشید شخصی وارد شدم. غرض فقط بیان مطلب زیر است: ان شاالله که خداوند قبول کند؛ این حقیر برای صدهها فعال مجازی و گروه و کانال جهت نشر حداکثری و جهت روشنگری و در راستای جهاد تبیین، استخراج شده از منابع معتبر و افراد نخبه و کارشناس شناخته شده؛ محتوا ارسال میکنم و احتمالا برخی بزرگواران هم کمی دلخور باشند و ما را حلال میکنند. فلذا اگه بتونیم خودجوش ادمین ها و فعالان انقلابی و ولایی که ارتباطات نزدیک با مساجد و هیاتها و محله ها و بسیج ادارات دولتی و بازار و اصناف و .... تمام استانها و شهرها را با هم در نشر حداکثری و روشنگری در خصوص رسوایی و آشکار کردن جریانات و چهره های 👈نفاق و نفوذ و فتنه و عوامل سیاهنمایی 👉 از منابع و سایت های معتبر و تحلیل کارشناسان شناخته شده و نخبه به هم مرتبط کنیم و آنها هم در سطوح مختلف اعم از دوستان و بستگان و همکاران به انحاء خلاقانه در کف جامعه و حوزه های فرهنگ، ورزش، سینما، اقتصاد، سیاست و آموزش، صنعت و اصناف و ...با عقلانیت عملا فعالیت و مسائل را تبیین کنند؛ حتما در آینده مردم آگاهانه وارد انتخابات و پذیرش تکلیفی سایر موارد حاکمیتی میشوند و فریب غربزده های مفتخور مرفه و سلبریتی پولکی بیسواد و رسانه های مزدور مجازی و حقیقی غرب را نمیخورند و قطعا سواد رسانه ای آنها بالا میرود. باید خالصانه از خودمان هزینه و ایثار کنیم و فقط رضایت خدا و ولی خدا معیارمان باشد. بچه ها انقلاب نیاز به پوست اندازی دارد و ما در حال گذار هستیم. به قول حضرت آقا در انتها یا در مسیر سخت پیچ هستیم(تعبیر این حقیر است. آقا فرمودند ما در پیچ و گذار از آن هستیم) ما وارد مرحله تشکیل دولت اسلامی شدیم. نظام سازی(تشکیل نظام اسلامی) را امام ره به انجام رساند. در سه دهه گذشته و پس از جنگ، تمام اشخاص مطرح انقلاب و نحله های فکری و حزبی درون حاکمیت و سیستم اجرایی کشور صاحب قدرت و صندلی بودند و نظام به همه آنها فرصت عرض اندام و مدیریت داد و هیچ جای گله و بهانه ای ندارند. علارغم توصیه اکید امام ره و رهبری نظام که انصافا نوابغ تاریخ شیعه هستند؛ در این سه دهه عده زیادی روی سفره انقلاب متمول شدند و توهم زده در نیمه راه به دامان تفکرات و همکاری همه جانبه با غرب گرویدند و رودست خوردند و عده کثیری متدینین و انقلابی هم انگار به مرخصی رفته و یا فکر میکنن بازنشسته شدند و کار جهاد را تمام شده میدانند و محتطاطند و یا هم دست به عصا بخاطر حفظ موقعیت خود مماشات می کنند و یا فقط به فکر محافل ادعیه و زیارات و مجالس ندبه و روضه و .... خانگی خود هستند و از سیاست دوری کرده و گاهی هم نق میزنند (که البته لازم و خوب است ولی کافی نیست) و البته عده قلیلی هم شجاعانه هنوز عملا پای کارند و جهادی هزینه میدهند. این انقلاب و نظام به رهبری سید علی پس از تثبیت و تکامل👈 دولت اسلامی👉در میان مدت و بلند مدت منتظر تشکیل حکومت اسلامی به زعامت ولی عصر عج خواهد بود. ان شاالله که آن زمان با عاقبت بخیری، سید علی و ما هم باشیم و آنان که مقابلش ایستادند رسوا شوند. هر چند آرزوی درک ظهور را داریم ولی هر قدمی که برای تحکیم و زمینه سازی انقلاب امام‌ زمان عج برداریم و تکلیف محور عمل کنیم و با زبان و قلم و مال و جان خود کاری برای ظهور و حفظ نظام و آرمانهای امام ره و تبعیت مطلق از سید علی و روشنگری در این راستا کنیم؛ اگر هم در زمان تشریف فرمایی امام عصر عج در این دنیا نباشیم به امر خدا و وجود قایده الهی رجعت ان شاالله اگر لایق باشیم؛ آن حاکمیت بزرگ الهی را درک خواهیم کرد. به شرط اینکه فقط و فقط رضایت خداوند معیار کارمان باشد ولا غیر. گروه روشنگری و تبیین روایت ها 👈 گام دوم انقلاب 👇 https://eitaa.com/joinchat/1198194870Cc4637fb806 👇کانال گام دوم‌ انقلاب👇 https://eitaa.com/joinchat/869073078C29271ed308 در صورت تمایل در این کانال و یا گروه همراه هم باشیم؛ برای دفاع از انقلاب و نظام و رهبری و ولایت و داشتن ایرانی قوی با همه مشکلات و زمینه ساز ظهور منجی. هر کدام از بزرگواران صلاح میداند و تمایل دارد شماره این حقیر را جهت جلوگیری از اخطار مسدودی ایتا ذخیره کند. چون بزرگوارانی که هرزنامه ایتای خود را فعال کنند در صورت دریافت پیام از طرف کسانی که در لیست مخاطبینش نباشند؛ گزارش و تذکر دریافت می کند. ان شاالله عاقبت بخیر شویم التماس دعا اسکندری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید مدافع حرم جواد محمّدی و حجاب «اگر خدا لطف کرد و شهادت را نصیبم کرد، بنده از آن شهدایی هستم که حتما یقه بی‌حجاب‌ها را خواهم گرفت». بمناسبت هفته حجاب و عفاف 📝کانال ↙️ ➥ @bsjghaghazan1
  🔶♦️🔶کلاه اوباما بس نبود که می‌خواستید ترامپ را هم امتحان کنید؟! یک دیپلمات سابق و غربگرا گفت: سیاست خارجی ما نامتوازن است و ما امتحان نکردیم که ببینیم با ترامپ به توافق می‌رسیم یا نه. کوروش احمدی به سایت اجاره‌ای «انتخاب» گفته است: سیاست خارجی هر کشوری باید بر مبنای تامین منافع ملی و امنیت ملی کشور استوار باشد. تنها در این صورت است که سیاست خارجی کشور برای همه جهانیان قابل درک و پیش‌بینی‌پذیر خواهد بود و از آنجا که در چنین صورتی رفاه مردم باید قاعدتا در درجه اول اهمیت قرار گیرد و الزامات جغرافیای سیاسی کشورها تقریبا ثابت است، سیاست خارجی کشورها نیز کم و بیش ثابت است و با تغییر دولت‌ها چندان دستخوش تغییرات اساسی نمی‌شود. در چنین صورتی، دیگر کشورها براساس مولفه‌ها و عواملی که برایشان روشن و قابل درک است، وارد تعامل با کشور مدنظر می‌شوند. دوم اینکه سیاست اعم از داخلی و خارجی یعنی کار در حوزه ممکنات! یعنی دامنه خواسته‌ها و اهداف هر کشور در روابط بین‌الملل باید متناسب با امکانات و مقدورات کشور باشد. اهدافی که مقامات ما برای سیاست خارجی کشور، به‌ویژه در سطح منطقه تعریف کرده‌اند، تناسبی با امکانات کشور ندارد. سوم اینکه ثابت‌ شده که سیاست خارجی بدون توازن راه به جایی نخواهد برد. سیاست خارجی ما بسیار نامتوازن است و از این نظر و به‌ویژه با توجه به مشکلات فزاینده روسیه، شرایط به‌گونه‌ای رقم خورده که چین عملا به تنها مفر ما تبدیل شده است.  وی درباره زیان‌های سیاست خارجی گفت: بزرگ‌ترین فاجعه‌های ملموس و مشهود در سیاست خارجی هر کشوری یکی اشغال کشور است، یکی تحریم کشور. ما اشغال را در اوائل انقلاب شاهد بودیم که شاید می‌شد با استفاده از اهرم‌های دیپلماتیک و سیاسی جلوی آنها گرفت. تحریم ایران نیز نباید تا این حد به طول می‌انجامید. در یک مقطع مقامات انعطاف نشان دادند و برجام عملی شد. ترامپ اگرچه غیرمتعارف‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا بود، اما ما نیز امتحان نکردیم که ببینیم می‌توانیم با او به یک توافق حداقلی برسیم یا خیر. در دوره بایدن نیز من واقعاً درک نمی‌کنم که چرا نتوانستیم با او به تفاهمی برسیم و برجام را احیا کنیم. هر تحریمی اگر دوام پیدا کند، می‌تواند عوارض درازمدت غیرقابل جبرانی برای کشور داشته باشد. وی در پایان گفت: فکر می‌کنم مجموعه‌ای از انگیزه‌ها در کار است. هم انگیزه‌های ایدئولوژیک و هم اقتصادی. البته شاید بی‌اطلاعی و نشناختن جهان و توهمات و تصورات ساده و نپخته مهم‌تر باشد. اگرچه «کاسبان تحریم»  قطعاً مؤثرند، فکر نمی‌کنم که آنها تعیین‌کننده باشند. تصمیم را مقامات باید بگیرند و می‌گیرند و این کاسبان در غیاب یک پایگاه اجتماعی درخور اعتنا، ناچار به تبعیت خواهند بود. در بی‌سوادی- یا غرض‌ورزی- دیپلمات سابق، همین بس که عدم توافق با دولتمرد آمریکایی ابطال‌کننده برجام را نکوهش می‌کند و درباره بایدن هم که حاضر نشد تعهد و تضمین درباره لغو پایدار تحریم‌ها و عدم تکرار عهدشکنی موجود را بدهد، به‌جای تخطئه طرف آمریکایی، طرف ایرانی را سرزنش می‌کند. او توضیح نمی‌دهد که برای چه باید مجددا با ترامپ توافق می‌کردیم و امتیاز مجدد می‌دادیم، در حالی که غربگرایان می‌گفتند با توافق برجام شق‌القمر و فتح‌الفتوح بزرگ قرن را کرده‌اند و آمریکا نمی‌تواند توافق را زیر پا بگذارد؟! در موضوع قابل پیش‌بینی شدن سیاست خارجی هم باید گفت که غربگرایان با همین ادعا، ریل‌گذاری برجامی را پذیرفتند و سپس اذعان کردند که آماده واگذاری امتیاز‌های بیشتر با برجام دو و سه هستند. این در حالی بود که تمام پیش‌بینی‌ها یا تصویر‌سازی موهوم همین جماعت درباره رفتار سازنده و توأم با حسن‌نیت برعکس از آب درآمد و معلوم شد آمریکا و اروپا به‌واسطه برخی دلالان و نفوذی‌ها کلاهبرداری کرده‌اند. در موضوع مقدورات و ممکنات سیاست خارجی هم باید توجه داشت که تولید و صیانت از منابع قدرت ملی شرط توافق قدرتمندانه و معتبر است و برعکس، واگذاری یک‌سویه منابع قدرت صرفا در مقابل وعده‌های نسیه حریف، همچنان که موجب باج‌گیری افزون‌تر طرف مقابل می‌شود، نشانه ساده‌لوحی یا بازی گویندگان گزاره مذکور است. هم‌میهن: عربستان فهمیده که باید با ایران قوی کنار بیاید روند قدرت‌افزایی ایران و تضعیف موقعیت غرب، عربستان را به این تلقی رساند که به جای تقابل با ایران، مسیر تعامل را در پیش بگیرد. روزنامه هم میهن از قول « علم صالح» استادیار مطالعات خاورمیانه دانشگاه ملی استرالیا نوشت: روند و اتفاقات اخیر، دلایل و ریشه‌های تاریخی دارد که منجر به تحولی با عنوان عادی‌‌سازی روابط ایران و عربستان شده است. ادامه ص ۲
🔶♦️🔶 ۲ این تحول فقط به دلیل ازسرگیری روابط دیپلماتیک ایران و عربستان حائز اهمیت نبوده و برای اولین‌ بار می‌بینیم کشورهای منطقه تا حدود زیادی به‌تنهایی مسیر راهبردی خود را بدون در نظرگرفتن قدرت غربی پیش می‌برند. در سطح کلان بین‌المللی، شاهد تغییر در معادلات قدرت در سطح جهانی هستیم و قدرت‌های نوظهوری در جهان رو به رشد هستند که قدرت غرب یا قدرت‌های سنتی غربی را که تا به حال تعیین‌کننده شکل و شمایل سیاست جهانی بودند، به چالش کشیده‌اند؛ قدرت‌هایی مانند چین، روسیه، هند، برزیل و آفریقای جنوبی و در سطح منطقه‌ای و قدرت‌هایی مانند ایران موفق شدند تا سلطه یا هژمونی غرب را به چالش بکشانند. در سطح منطقه‌ای حداقل طی ۲۰ سال اخیر شاهد منازعات بسیار تلخی بودیم که در نهایت تا حدودی به آغازی بر پایان سلطه غرب در خاورمیانه منجر شد و دلایلش را می‌توان در مصادیقی چون خروج آمریکا از افغانستان، عراق، سوریه، یمن و حتی لیبی شاهد باشیم و تا حدود زیادی شاهدیم که غرب حداقل به اهداف استراتژیک خود در این کشورها یا منطقه نرسید، ولی این تحولات باعث شد کشورهای منطقه دیدگاه‌های استراتژیک خود را تغییر دهند، بهبود ببخشند یا نوعی دیگر فکر کنند. برای اولین بار می‌بینیم کشوری مانند عربستان به آمریکا «نه» می‌گوید و این «نه» چندین بار درخصوص مسائل بسیار مهمی تکرار می‌شود. به‌طور قطع ایران همیشه در سیاست‌هایش موضوع عدم حضور آمریکا در منطقه را دنبال کرده و این امر جدیدی نیست؛ اما این همسویی یا نزدیک شدن اهداف و دیدگاه‌های عربستان و ایران درباره دوران پساآمریکایی در منطقه یک امر جدید است. چیزی که ما را نسبت به آینده خاورمیانه جدید که منظور خاورمیانه پسامنازعاتی و پساآمریکایی است امیدوار می‌کند این است که تغییراتی که در ایران و عربستان افتاده، تغییرات ساختاری است و تغییرات ساختاری اموری نیستند که به‌راحتی و به‌زودی تغییر کنند. برای مثال در تغییرات ساختاری در ایران دو چیز را می‌شود نام برد که یکی استقلال سیاسی و دیگری قدرت نظامی است و اینها اموری نیستند که به‌زودی تغییر کنند و عربستان هم این دو را می‌داند و متوجه این واقعیت می‌شود که ایران قدرت موشکی است. عربستان به یک بلوغ سیاسی رسیده که بتواند برای خودش تعیین‌تکلیف کند و امنیت خود را از یک امنیت وابسته به غرب و مخصوصاً آمریکا به یک امنیت پایدار برساند. برزیل، ایران و آفریقای جنوبی کشورهایی هستند که می‌توانند جایگزین باشند. این دقیقاً همان کاری است که ایران می‌کند و منجر به این تحول شده که ۱۰ سال است که غرب مجبور است پای ایران بنشیند و درباره کوچک‌ترین خواسته‌هایش مذاکره کند و بعضاً ماه‌ها مجبور است با دیپلمات‌های ایران صحبت کند و چانه‌زنی شود تا امتیازی بگیرد یا امتیازی بدهد؛ چیزی که قبل از این انجام نمی‌دادند و سنت این بود که فقط بگویند چه کاری باید انجام شود و تنها زبان تهدید وجود داشت. عربستان هرگونه تلاشی که می‌توانست برای تضعیف ایران انجام دهد را عملیاتی کرد و به‌هیچ‌کدام از اهداف خود نه‌تنها نرسید، بلکه نتایج عکس گرفت. ریاض خواست آمریکا از برجام خارج شود و شد و عربستان و اسرائیل دو کشور منطقه‌ای بودند که در این مورد خیلی پرکار بودند. با این حال خروج از برجام نه‌تنها رفتار ایران را تغییر نداد، بلکه موجب شد ایرانی که سه، چهار درصد اورانیوم غنی‌‌سازی می‌کرد به توان غنی‌‌سازی ۸۴ درصد برسد و آمریکا هم هیچ کاری نکند. همچنین کمپین فشار حداکثری نه‌فقط قدرت موشکی ایران را تضعیف نکرد، بلکه قدرت موشکی و پهپادی ایران به گفته و اعتراف خود غربی‌ها بسیار پیشرفته شده است. درخصوص حمله به آرامکو هم شاهد بودید که به‌‌رغم آن‌که عربستان انگشت اتهام را به سمت ایران گرفت، واکنش مورد خواست ریاض از سوی واشنگتن صورت نگرفت؛ موضوعی که عربستان و اسرائیل را به‌شدت نگران کرد که در نهایت امر آیا آمریکا می‌تواند به عنوان یک متحد قابل اعتماد باشد یا آمریکا امکان وارد شدن به جنگ با کشوری مثل ایران را دارد؟ آمریکایی که از طالبان شکست خورده که تکنولوژی ساخت یک تفنگ بادی را هم ندارد، چگونه می‌تواند با قدرتی که ماهواره به فضا پرتاب می‌کند، موشک‌ها و پهپادهای پیشرفته دارد و در آستانه اتمی شدن است، وارد جنگ شود؟ عربستان به این نتیجه رسید که رضایت و مخالفتش در مورد مسیری که ایران در پیش می‌گیرد تاثیرگذار نیست و بهتر است با چنین کشوری کنار بیاید و مسیر خودش را برود. عربستان به این نتیجه رسید که مخالفتش و بهایی که برای رودررویی با ایران می‌پردازد در مقابل چیزی که به‌دست می‌آورد نه‌تنها ناچیز است، بلکه خیلی چیزها مانند امنتیش و امنیت سرمایه‌گذاری را از دست می‌دهد. ادامه ص ۳
🔶♦️🔶 ۳ بی‌بی‌سی: شورش‌های فرانسه فوران می‌کند چون قرار نیست مشکلات حل شود شبکه دولتی انگلیس ضمن طرح این پرسش که چرا شورش حومه‌های شهری در فرانسه دائما فوران می‌کند؟ نوشت: معضلات منتهی به آشوب در فرانسه قرار نیست به این زودی‌ها حل شود و ریشه چندده ساله دارد. وب‌سایت بی‌بی‌سی می‌نویسد: آتش گسترده‌ شورشی که فرانسه را فرا گرفت، وضعیتی استثنایی نیست. شعله این اعتراض‌ها با قتل نائل ۱۷ ساله، از سوی پلیس روشن شد. این تراژدی بار دیگر مناطقی در فرانسه را که اصطلاحا «بانلیو» خوانده می‌شوند به مرکز توجه همگان آورده است، مناطقی در حومه شهرهای فرانسه که با موج دیگری از شورش روبه‌رو بوده‌اند. اولین شورش بانلیوها سال ۱۹۷۹ در وو اون پیلن، حومه‌ای فقیر در لیون اتفاق افتاد. دو سال بعد سرقت یک خودرو جرقه چندین روز شورش را در ونسیو زد. مرگ دو جوان در همین منطقه در سال ۱۹۹۰ و ۱۹۹۳ به اتفاقات مشابهی منجر شد. بدترین ناآرامی که تاکنون رخ داده است، سال ۲۰۰۵ بود. دو نوجوان در حالی که پس از فرار از پلیس در یک ایستگاه برق پنهان شده بودند، جان باختند. حومه‌های شهری همه‌جای کشور شعله‌ور شدند. خودروها به آتش کشیده شدند، مغازه‌ها غارت شدند و به پلیس حمله شد. این ناآرامی‌ها به سه هفته وضعیت اضطراری منجر شد. از نگاه بعضی، خشونت نتیجه فقر و تبعیض است؛ بیماری‌های عمومیت یافته اجتماعی که برای مناطق مسکونی فلاکت‌زده در فرانسه، تقدیری جز ماندن در شکل حلبی‌آباد باقی نمی‌گذارد. دیگران شورش‌ها را در اساس معضل نظم و قانون می‌دانند؛ دار و دسته‌های تبهکار و مجرمان خرده‌پایی که از خشم عمومی علیه مرگی تراژیک، بهانه‌ای برای گستراندن بذر هرج‌ومرج می‌سازند. اما هر نگاهی که به بانلیوهای فرانسه داشته باشید، معضلات آنها مدت‌های طولانی است که از سوی مقامات این کشور به رسمیت شناخته شده است و بنا نیست به‌زودی حل شوند. طی ۲۰ سال گذشته بیش از ۶۰ میلیارد یورو برای طرح عظیم نو‌سازی بلوک‌های ساختمانی و ساختن خانه‌های جدید و همچنین تقویت امکانات و زیرساخت‌های بانلیوها هزینه شد. اما نتیجه این اقدامات دولتی چندان چشمگیر نبود. فقیرترین محله‌ها که اکنون برچسب «محله‌های دارای اولویت» را بر خود دارد، خانه‌ بیش از ۵ میلیون انسانی است که یا مهاجرند یا نسل سوم یا چهارم آنها را تشکیل می‌دهند. براساس یافته‌های اندیشکده مونتان، احتمال بیکاری ساکنان این محلات سه برابر بیشتر از نقاط دیگر است. رابطه با پلیس مشکل بزرگ دیگری است. بسیاری از مردانی که پیشینه خانوادگی در میان مهاجران دارند، از هدف قرار گرفتن به دلایل نژادی و تبعیض از سوی افسران پلیس شاکی هستند. تنش‌های دیرینه به چرخه‌ای غم‌انگیز دامن می‌زنند؛ هر مرگ به انفجار خشونت منجر شده و پاسخ پلیس هرچند ضروری باشد، بذرهای بی‌اعتمادی بیشتری را می‌کارد. شاید بتوانیم نتیجه بگیریم که تمام اقدامات برای آوردن حومه‌ها به جریان اصلی زندگی اقتصادی و اجتماعی، تلاش‌هایی پرخرج و طولانی بود که به شکست انجامید. آنها که در این مناطق مانده‌اند باید میزان زیادی از فقر، بیکاری و خشونت را تحمل کنند. احتمال اینکه این افراد سروکارشان به نیروهای اعمال قانون بیفتد دو تا سه برابر بقیه فرانسوی‌ها است. آنها تنها می‌توانند به این امید زندگی کنند که پیش از فرا رسیدن موج بعدی شورش‌ها، از این محلات خارج شده باشند. پایان
https://fatehe-online.ir/340708 این فاتحه آنلاین طراحی شده برای آقا احمدرضا صفدری لطفا روی لینک بزنید👆🙏
🟦♦️🟨 قیام گوهرشاد ۱ در این نوشته سعی شده تا با استناد و برمبنای مقالاتی که به دبیرخانه «اولین همایش ملی قیام گوهرشاد» ارسال و در سال 1395 توسط معاونت فرهنگی شهرداری مشهد در کتابی با نام «گوهرشاد» جمع‌آوری شده است، مجموعه‌ای فراهم شود تا قسمتی از داستان گوهرشاد بازخوانی شود. بنابراین از چکیده و اجماع نظر 35 مقاله آن استفاده گردید و اگر توفیق باشد ادامه مقالات آن نیز در فرصتی دیگر بررسی و ارائه می‌گردد. روی سخن این وجیزه با دختران و زنان سرزمینی است که نجابت و همت و حیاء و طهارتشان، همیشه تاریخ مورد رشک و حسد و عناد دشمنان بوده و باور نویسنده و گواه تاریخ پر فراز و نشیبی که نمی‌گذارد غیر از این ‌اندیشید نیز، همین است. و این بدین معنا نیست که زنان و دختران سایر بلاد، نامحترم‌اند، هرگز. ولی مرور ‌اندیشه‌ها و نگاشته‌های مورخان ایرانی و غیر ایرانی دلیلی بر ویژه بودن زنان ایرانی است و اینکه بزرگان ادب ما در آثارشان زنان را برخلاف بسیاری از منابع ادبی جهان، موجود شرور و فتانه نمی‌دانند و این اعتقاد را پیوسته در ‌اندیشه ایرانی می‌نگارند که در مقابل زنانی که آفت بوده‌اند، زنان شریف و عفیف و عزیز بسیاری قرار داشته‌اند که هرگز نباید به آتش بدها سوزانده شوند. این شیرزنان گاهی توانسته‌اند در شجاعتی که به حیا پیچانده‌اند، از مردان نیز پیشی گرفته و خود، محور تحولات و اتفاقات مهم و مثبت جامعه شوند. دلیل تمرکز عجیب رسانه‌های غربی بر زن و خانواده ایرانی و نوع برخوردشان با آنها که حتی با سایر زنان مسلمان دیگر نیز که همه عزیزند، متفاوت است، گویای ویژگی زنان ایرانی است که خار چشم دشمنان و لقمه گلوگیر مستکبران شده‌اند. و ما اگر زنان کهن را ندیده و تنها در ادبیات فاخر خود خوانده‌ایم ولی امثال فرنگیس حیدرپور و مادران شهدا و همسران جانبازان را که هنوز می‌توانیم ملاحظه کنیم و درس بگیریم. مادر شهید عجمیان و مادر شهید سجاد امیری که صداقت و سادگی را با طهارت به هم آمیخته و سخنانی می‌گویند که حتی بزرگ‌تر از دهان مردان مدعی وطن‌پرستی است، و نیز دخترانی که زیر فشار تبلیغاتی سخت و سهمگین دشمن، در میدان‌های علمی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی از حجاب و نماز و روزه خود کوتاه نمی‌آیند، نمونه‌های اخیر پیش چشم ماست. و ما در برابر این بزرگان، کوچکیم. قسمتی از تاریخ ویل دورانت که به تاریخ تمدن‌ها پرداخته است به رویکرد آنها به زن ‌اشاره کرده و جایگاه زنان را در هرکدام شناسانده است که گاهی افراد ناشی، با خواندن آن ناباورانه کتاب را بسته و یک بار دیگر عنوان کتاب و نویسنده را می‌خوانند تا مطمئن شوند که مبادا یک متعصب یا مسلمان باشد که این‌گونه تاریخ تمدن غرب را به چالش کشیده است. ولی چه می‌شود کرد که اینها مدعای دانشمندان غربی است که با انکارش، خود را انکار کرده و با اعتراف به صداقتش، ریشه مسائل تأسف‌بار امروز خود را یافته‌اند. علاوه‌بر تاریخ، آنچه امروزه می‌بینیم نیز گواه صداقت این مدعاست که از نظر جهان معاصر، زن، جنس دوم و دم‌دستی است که یا در خدمت مرد و خواسته‌های اوست و یا در خدمت شرکت‌های تجاری و مدلینگ و عروسک بازی. و این سخن هرگز متعصبانه و کور نیست. اثبات این نکته نیز تقلا نمی‌خواهد، تمرکزی می‌خواهد که دیده شود چرا حجاب زنان سرزمین حجاز و عراق و لبنان و مالزی و ‌اندونزی و حتی زنان صهیونی که پوشیه و برقع می‌زنند و راهبه‌های مسیحی و حتی زنان منافق اردوگاه آلبانی مورد هجمه نیست ولی برای چادر و حتی یک تکه پارچه مانده بر سر برخی دختران ایرانی، خود را پاره پاره می‌کنند؟ این همه شرارت رسانه‌های غربی علیه زن و دختر ایرانی برای چیست؟ دلیل اهمیت و برتری زنان ایرانی نسبت به زنان سایر کشورها چیست؟ و چرا دشمن از زنان ما می‌ترسد؟ شاید بررسی تاریخ معاصر ما از دوره رضای پهلوی بتواند کمی روشنگری کرده و نفرت دیوانه‌وار مستکبران از زنان ایرانی را ریشه‌یابی کند. پهلوی اول پس از آنکه در ابتدا به علماء و ظواهر دین، تظاهر به ارادت کرد و حکومتش را تثبیت کرد، همزمان پروژه پنهانی و سفارشی انگلیس را پیگیری نمود و با استفاده از ‌اشراف‌زادگان تحصیلکرده در فرنگ، تأسیس کانون‌ها و انجمن‌های روشنفکری، تغییر نظام آموزشی، اجباری کردن استفاده از کلاه شاپو، محدود کردن فعالیت روحانیون به بهانه نظام‌مند کردن آنها و... و تبدیل کردن روسری زنان به کلاه در 6 دیماه 1307یا برگزاری کنگره زنان شرق در 1311 زمینه تحقیر نمادهای ملی و مذهبی را برای زدن ضربه نهایی به فرهنگ اصیل ایرانی فراهم نمود. رضاشاه در اصل، جای عناصر هویتی را به عناصر وارداتی داد و همزمان با شعار ملی‌گرایی و باستان‌گرایی، با جدیت و خشونت تمام، تغییر لباس و هویت ایرانیان و غربی شدن اجباری آنان را نه از روی درک عمیق بلکه از سطحی نگری دنبال کرد. ادامه ص ۲
🟦♦️🟨 ۲ هویتی که از مهم‌ترین شاخصه‌های تمایز و جدا‌سازی گروه‌ها و اقوام است مورد هجوم رضا پهلوی قرار گرفت. اقدام نابخردانه رضاشاه در مردم‌ستیزی و هویت‌سوزی ایرانیان، واکنش و مقاومت جامعه متدین در مقابل حکومت، فشرده شدن نیروهای اجتماعی با فشار پهلوی، رویارویی علنی علماء و مردم با غربزده‌ها را به دنبال داشت و شاید دلیلی شد برای بروز سیاسی بیش از پیش علماء و متدینین. اگر در تجربه تحریم تنباکو مردم در مقابل قرارداد استکباری مقاومت کردند و در مشروطه نظاره‌گر بودند ولی در داستان کشف حجاب، خود را سرباز این جبهه و جهاد دانستند و در واقعه گوهرشاد، اولین تجربه جدی دوران خود را در بذل جان و عزیزانشان تجربه کردند و از 17دی1314 تا زمان اخراج رضاشاه، دفاع مقدس هفت ساله فرهنگی را مدیریت کردند. تأثیر کشف حجاب بر اقتصاد و بازار نیز در برخی استان‌های آن زمان قابل ارزیابی است. وقتی که حجاب، مقدمه حضور مؤثر زنان در اجتماع است، با حذف مقدمه، در اصل زنان از حضور در اجتماع به عنوان یک انسان نه به عنوان یک مؤنث، محروم می‌شوند و به تبع آن، بازار نیز از رفت و آمد و خرید آنها محروم می‌شود. اقدام اجباری و دیکتاتوری رضاشاه که در ابتدا برای خودش مشروعیت‌زدا شد، اگرچه با سکوت یا تأیید بسیاری از روشنفکران غربزده- که بعضاً از حمایت خود بازگشتند- مواجه شد ولی دلیل دیگری برای اثبات این نکته شد که روشنفکران در شعار خود که مبارزه با استبداد و دیکتاتوری بود، دچار چالش هویتی و نفاق هستند و هویت مستقلی برای ایرانیان قائل نیستند. در کنار این چالش بزرگ، شکاف عمیقی بود که رضاشاه با کشف حجاب در بافت اجتماعی و یکدستی و اتحاد کشور ایجاد کرد و آن، رودررو قرار دادن زنان بی‌حجاب، در مقابل زنان متدین و روشنفکران، در مقابل علماء و روحانیون؛ و غربزده‌ها در مقابل متدینین بود. سیاستی که اکنون و پس از حدود 10 سال، زمینه‌سازی، از آزادی‌های یواشکی و چهارشنبه‌های سفید و آغوش رایگان و... پاییز 1401 که اوج آن بود رسید و تاکنون به صورت جدی در سطوح مختلف اجتماعی ایران توسط دشمنان درحال پیگیری است. نتیجه اقدامات رضاشاه، تفکیک و تجزیه ایران بود که پس از آن نیز توسط محمدرضای پهلوی پیگیری شد و با انقلاب اسلامی متوقف شد و در اغتشاشات سال گذشته دشمنان، سلطنت‌طلب‌ها و منافق‌ها، به وضوح از آن سخن گفتند و برایش دعوت به آشوب کردند. نکته مهم دوران دیکتاتوری رضاشاه، همراهی مجلس ملی دهم و اثبات فرمایشی بودن نمایندگی آن دوران است که در مدت 71 جلسه‌ای که مصادف با واقعه مسجدگوهرشاد و اعلام اجباری شدن کشف حجاب بوده، هیچ سخنی در مورد این دو اقدام مهم در مجلس ایراد نشده است. در کنار این دست‌نشانده‌ها، بهائیان اولین گروهی بودند که به حمایت از کشف حجاب پرداختند و آن را ترویج کردند نکته دردناک این است که رضاشاه، بهائیان را وسیله مناسبی برای سرکوبی نهادهای دینی و روحانیون و مردم ایران می‌دانست. غیر از حضور علماء و بنیه اعتقادی مردم‌، عامل دیگری که طرح یکدست کردن لباس و کشف حجاب را به شکست رساند این بود که این طرح‌ها بر مبنای خواست و نیاز مردم و ضرورت اجتماعی نبود بلکه اجرائی کردن طرح انگلیسی بود که با سفر رضاشاه به ترکیه آغاز شد. او پیشرفت را نه در علم و دانش و نظم و تلاش و استقلال، که در غربی شدن و سنت‌ستیزی و تغییر لباس اجباری زنان و مردان می‌دید. در اصل، قیام مسجد گوهرشاد تلاش و مبارزه مردم ایران برای حفظ هویت ملی و دینی خود بود و پیامد آن را در تثبیت این هویت می‌توان دید. هویتی که پیشینه‌اش می‌گوید زنان ایرانی در طول تاریخ، هرگز برهنه نبوده و در همه زمان‌ها پوشیدن موی سر و داشتن لباس‌های بلند و شلوار و چادر و پرهیز از اختلاط‌های آلوده رایج بوده است، به گونه‌ای که برخی محققان، پوشش اسلامی را نتیجه تعامل فرهنگی بین اعراب و ایرانیان می‌انگارندکه مهر تأیید اسلام را خورده است. محمدهادی صحرایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 منطق شدیدترین فتنه 💢 چرا برخی محبین اهلبیت(ع) مقابل امام زمان(عج) می‌ایستند؟ 💠 کانال حجت الاسلام پناهیان 🆔 @panahiian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 فیلمی کم نظیر از قلعه خیبر که توسط امیرالمومنین علی علیه السلام فتح شد و یهودیان را تسلیم امر اسلام 👌 کانال حرفه‌ای‌ها http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اینو ببینید حالتون خوب بشه.. فوق‌العاده است 😭 👌 کانال حرفه‌ای‌ها http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃اینجوری از خدا چیزی بخواه‼️ ⛰روایت بسیار شنیدنی👌 🎙استاد پناهیان ═ೋ❅🖋☕️❅ೋ═ ❥↬ 💠 کانال حجت الاسلام پناهیان 🆔 @panahiian
شاهکار جدید از مدارس غربی ✍ روزنامه تلگراف انگلیس: آنچه به فرزندان ما در مدرسه آموزش داده می‌شود. 🔻 در قسمتی از مقاله آمده است: 🔸مادر یکی از کودکان در مدرسه ایالتی لندن می‌گوید معلمان به فرزندش درمورد خودارضایی در سال آخر دبستان آموزش داده‌اند. او گفت: «من خودم سابقه تدریس دارم و می‌دانم این‌ها چیزی است که پدوفیل‌ها می‌گویند.» 🔸در برخی از مدارس، از کودکان ۱۲ساله پرسیده شده است که درمورد رابطه نامتعارف چه احساسی دارند. 🔸یکی از مادران در مدرسه‌ای مستقل در ایست میدلندز می‌گوید: «به فرزند ۱۳ساله من آموختند که ۱۰۰ جنسیت مختلف وجود دارد.» (ارواح ملکه الیزابت توی گور لرزیده). 🔸نمایندگان مجلس پیام‌های زیادی از والدین نگران دریافت می‌کنند که می‌گویند نمی‌دانند در این خصوص به کجا مراجعه کنند. 💢 پ‌ن: حتی غربی‌ها هم نمی‌توانند این همه بی‌شرافتی و فساد را در حق کودکانشان تحمل کنند. 🔸 قرار بود سند ۲۰۳۰ ما را هم به اینجا بکشاند؛ همان سندی که رئیس‌جمهور سابق گفت: «از هر چه بگذرم، از این سند نمی‌گذرم!» ! 🆔 @Violet_Key
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نگاه حیرت انگیز، عمیق و دقیق قرآن به موضوع حقوق زن و مرد ▪️بی سبب نیست که قرآن، دلها و خردهای متفکران جهان را به خود جذب می کند. ! 🆔 @Violet_Key
🔰 اغتشاش در جنوب کشور به خاطر آب ‼️ 💠 واقعا اسیر دولتی شدیم که دغدغه مردم را ندارد ‼️ 👈 امروز مردم آبادان، به خاطر شورشدن آب اَروند و بهمن‌شير و نرسيدن آب شيرين به وسيله تانكرها، اغتشاش راه انداخته‌اند و خسارات زيادي به مؤسسات دولتي و مغازه‌ها وارد كرده‌اند. به خاطر خشكسالي، آب‌كارون كم شده و فشار آب دريا، وضع آب اَروند و بهمن‌شير را خراب كرده و دولت هم پيش‌بيني درستي نكرده است. 👆👆 تعجب نکنید ‼️ 🔰 این ها خاطرات آقای هاشمی رفسنجانی است در تاریخ 15 تیر 1379 ‼️ یعنی سه سال از دولت گذشته است و کشور چنین بحران هایی داشت ‼️ 👈 اما از بس تاریخ دولت ها را برای جوانان و نوجوانان عزیز نگفتیم ، اصلاح طلبان با دروغ پردازی و آمارهای غلط ، دوران را بهشت روی زمین معرفی می کنند تا جایی که گویا همه آرزو دارند دوباره او بیاید ‼️ 👈 همین دورغ پردازی ها را کردند که توانست در هفته آخر انتخابات سال 92 ، با چاپ عکسش کنار خاتمی و هاشمی ، از احساسات مردم سوء استفاده کند و رای بیاورد. ❌ اگر تاریخ را برای نسل جوان و نوجوان کنونی نگوییم ، باز هم از این سوء استفاده ها خواهد بود ، هم برای مجلس امسال ، هم برای ریاست جمهوری بعدی ، نگاهی به کانال های اصلاح طلب بیاندازید متوجه منظور بنده می شود ، تا هست تعریف و تمجید از و دولت او ‼️‼️‼️ ✅ از آنجایی که هاشمی مدام در پی این بود که خودش را بهترین فرد نشان دهد ، ضعف های دولت خاتمی را مکرر در مکرر در کتاب خاطرات خود آورده است ، پس می توان از آن استفاده کرد . هاشمی هم که مورد تائید اصلاحات فعلی است ، هر چند زمانی شدیدترین بلاها را سر او آوردند. فعلا کتاب خاطرات ایشان تا سال 79 چاپ شده است و کانال خاطرات هاشمی در تلگرام هم هر روز خاطره همان روز را تا سال 79 می گذارد ، پس می شود بدون خرید کتاب هم به این خاطرات دسترسی داشت ! 🆔 @Violet_Key
حمید رسایی : 🔰 مهمانی دهها کیلومتری غدیر؛ نشانه‌ای از دیندارترشدن ایرانیان 🔸بررسی نسبت متقابل مناسک جمعی و اجتماعات دینی با دینداری مردم ✍️علیرضا معاف 🔹آیا می‌توان گرایش و کشش فزاینده توده های مردم به راهپیمایی اربعین، مهمانی ده کیلومتری غدیر و نمازهای عید فطر و مراسمهای شبهای قدر و مراسم دهه اول محرم را ملاکی بر موفقیت نظام جمهوری اسلامی در افزایش گرایش مردم به دین و دینداری و توسعه ولایت اهل بیت دانست؟ سوال روشن آن است که آیا مردم در ۴۵ سال اخیر دیندارتر شده‌اند یا بی‌دین‌تر شده‌اند؟ 🔹جمهوری اسلامی دانسته، خواسته و البته توانسته با توجه به مناسک جمعی و اجتماعات دینی، گرایش مردم به دین را افزایش دهد. مطابق روایات محبت به اهل بیت یک شاخص دینداری است؛ با این ملاک، گرایش مردم به راهپیمایی اربعین و جشن غدیر یکی از مهمترین شاخصها در فهم میزان دینداری مردم است. 🔹إنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ»(حجرات:۱۰)؛ مفهوم «اخوّت»، بعنوان یک امر اصیل در جامعه دینی، یک شاخص دین‌داری است. آیا برای اخوت، تجلی بالاتر از حرکتهای مردمی شیعیان در مواکب مردمی اربعین و غدیر و محرم می توان یافت؟ 🔹امام حسین(ع) در ضمن نقدی که از جامعه زمانه خود دارند، شاخص دینی هم ارائه می دهند: «... اَلنَّاسَ عَبِيدُ اَلدُّنْيَا وَ اَلدِّينُ لَعْقٌ عَلَى أَلْسِنَتِهِمْ يَحُوطُونَهُ مَا دَرَّتْ مَعَايِشُهُمْ فَإِذَا مُحِّصُوا بِالْبَلاَءِ قَلَّ اَلدَّيَّانُونَ»؛ در این منطق، «آمادگیِ جان‌فشانی برای دین» شاخص است؛ یعنی جامعه‌ای که آمادگی جان فشانی برای دین خدا داشته باشد، جامعه دینی است و از این منظر، ایثار و شهادت‌طلبی ـ که در زمانه و جامعه ما در رزمندگان و شهدای مدافع حرم تجلی یافته است. شاخص محوری تحقق جامعه دینی است؛ اگر امام حسین(ع) امروز حضور داشتند، شهید حاج ‌قاسم سلیمانی و یاران شهیدش را ملاک قرار می دادند برای اینکه ثابت کنند جامعه ایرانی یک جامعه دینی است. 🔹با «سنجه‌های سکولار» نمی‌توانیم دینداری جامعه را بسنجیم. روایت سکولار، به «مناسک‌سازی» اعتراض می‌کند، درحالیکه اساساً در سنت نبوی، مناسک‌سازی هم طریقیت و هم موضوعیّت دارد. چرا دین‌داری را در قالب جامعه شناسیِ مرسوم و سکولار می‌سنجند درصورتی‌که اساساً جمهوری اسلامی تعریفی از تشیع ارائه نموده است که یک وجه سیاسی-‌اجتماعی مهم دارد که در علوم سکولار از آن عبور شده یا مغفول مانده است. 🔹روایت سکولار، تعبیر «ظاهرگرایی» یا «قشری‌گرایی» را برای «مناسک» بکار می برد، درحالیکه قرآن کریم تعظیم شعائر دینی را نشانه تقوای قلب می داند. روایت سکولار، تصور می کند جمهوری اسلامی از مناسک دینی نفع می‌برد و در مقابل از چهارشنبه سوری هراس دارد. اما واقعاً اینگونه نیست؛ برخی از همان کسانی که در چهارشنبه سوری از روی آتش می پرد، در شب حضرت علی اصغر(ع)، نذری می‌دهند. 🔹چرا اسکیت سواری دویست دختر و پسر در شیراز مسئله جامعه شناسان می‌شود و از این اتفاق، ده ها ادعا پیرامون نسل بی دین و نسل ضداسلام و ضد انقلاب و...، بیرون می آید؛ اما جمعیت میلیونی تشییع حاج قاسم، اربعین، غدیر و ... که گرایش واضح ارزشی مردم را نشان می‌دهد، با «تفسیرهای سکولار» حاشیه‌‍رانی می شود؟ 🔹برخی افراد دو دهه است که با مشاهده ظواهر برخی جوانان، جوانان را دین گریز و معنویت ستیز و قرآن پرهیز تلقی می کنند؛ اما در هر رویداد بزرگی نظیر راهپیمایی اربعین یا مهمانی میلیونی غدیر تحلیلهای سکولارها به هم می ریزد. 🔹شاخص های دینداری مردم باید از متون دینی استخراج شود و این زوایه دید متفاوت، از تحلیل اندیشه دینی یا نظریه‌های معرفت دینی برمی خیزد و سطح و نوع دینداری در رویکرد درون دینی طبعاً با ملاکهای متفاوتی ارزیابی می شود. متن کامل در لینک زیر: https://dana.ir/2021947 🔻به کانال هفته‌نامه ۹دی بپیوندید🔺 http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a 🔰تصویر واقعی فرانسه! 🔸فراگیرشدن عکس خوشحالی یک زن فرانسوی هنگام دزدی از برند مشهور 🔹این روزها فرانسه درگیر آشوب و شورش و اعتراض است و رسانه ها هر روز تصاویر و اخباری از حوادث فرانسه منتشر می کنند؛ هرچند رسانه های جریان اصلی دنیا تلاش می کنند روایت خود از فرانسه را هماهنگ با روایت دولت فراانسه و نظام صهیونیستی حاکم بر رسانه ها منتشر کنند و در اولویت دهی و ضریب دادن به اخبار فرانسه، نظر جریان سرمایه داری حاکم بر فرانسه را تامین کنند. اما شبکه های اجتماعی در فضای مجازی فرصتی در اختیار عموم مردم قرار داده که می توانند علی رغم اعمال محدودیتها و فیلترینگهای هوشمند، بالاخره راهی برای بیان واقعیتها پیدا کنند.
واکنش جریان غربگرا در برابر رفتار این دو دسته را با هم مقایسه کنید؛ جمعیت میلیونی مهمانی غدیر اکثریت است یا اندک اغتشاشگران و آشوبگران پائیز ۱۴۰۱؟ از نظر جریان غربگرا در مقام شعار و حرف، حق با اکثریت است اما در عمل، حق با اقلیتی است که نظرشان با غربگراها یکی باشد؛ ولو این اقلیت، جماعت مزدور تجزیه طلب و اراذل قاتل جان مردم باشند. 🔻دروغ سوم؛ جمهوری اسلامی با شادی و نشاط مردم مخالف است 🔹سالهاست جماعت غربزده روشنفکرنما در رسانه ها و تریبونهای خود فریاد می زنند که اسلام دین گریه است! جمهوری اسلامی فقط برای گریاندن و عزاداری برنامه دارد! جمهوری اسلامی در حال سرکوب شادی جوانان است و دهها ادعای مشابه اینها. 🔹حالا پس از سالها یک قوه عاقله در حاکمیت با پیشنهاد مجموعه های مردمی، تصمیم گرفته از برپایی باشکوه یک جشن مذهبی مردمی با ابعاد ملی، حمایت کند. میلیونها نفر ایرانی آمده اند در یک جشن، بدون هیچ گونه هنجار شکنی و بدون عبور از خط قرمزهای اجتماعی و قانونی، یک خاطره جمعی ماندگار در اذهان خود و جامعه ثبت کرده اند؛ طبیعتا کسانی که آن ادعاهای ذکر شده را مطرح می کردند، اکنون باید از این جشن و شادی، استقبال کنند. اما نه تنها استقبال نکردند بلکه تا توانستند علیه آن فضاسازی کرده و وارونه نمایی کردند. روایت غربگراها از مهمانی غدیر، روایت تلخ کامی، بی نظمی، کثیفی، بی برنامگی و کلافگی بود. 🔻دروغ چهارم؛ مردم ایران غم زده، ناراحت و افسرده هستند 🔹در ادامه ادعای قبلی، جریان غربگرا مدعی است، جمهوری اسلامی کاری کرده که مردم ایران جزو غمگین ترین و افسرده ترین مردم در دنیا باشند. اکنون که میلیونها ایرانی در یک راهپیمایی و جشن بزرگ، جمع سالم شاد خانوادگی و مردمی را تجربه کرده اند و از کودک و بزرگ سر از پا نمی شناسند، غربزده ها، از این شادی، عصبانی شده اند و عمدا این شادیها را نمیبینند؛ احتمالا شادی از نظر این مدعیان مسلمانی، صرفا محدود بر مستی و عربده کشی در خیابان، رقص دختران و زنان نیمه عریان در کنار مردان، رفتن به کازینو و بار و دیسکو و رفتارهایی شبیه به اینهاست! 🔻دروغ پنجم؛ جمهوری اسلامی، مردم و جوانان را دین گریز کرده است 🔹از بدیهی ترین گزاره هایی که مراسماتی مانند مهمانی ده کیلومتری غدیر، آن را اثبات می کنند، رد نظریات جامعه شناسان سکولار درباره دین گریز شدن مردم و جوانان ایرانی طی چهار دهه گذشته است. حضور عاشقانه میلیونها ایرانی در یک جشن دینی به عشق امیرالمومنین، در کنار بروز و ظهور رفتارها و کنشهای متنوع دین مدارانه، جز نشانه دینداربودن این مردم، معنای دیگری ندارد. ظهور همدلی مومنانه و اخوت جوانمردانه و بروز محبت عاشقانه به اهل بیت در این جشن بزرگ، در واقع بروز و ظهور ملاکهای دینداری و دین‌ورزی است؛ آن هم از سوی تیپهای شخصیتی متنوع و مختلف مردم. 🔹طبیعتا باز هم می توان به این دروغها، مواردی را اضافه کرد؛ اما نکته مهم این است که مهمانی غدیر، همچون خود حادثه غدیر، توانست پرده‌های نفاق را کنار بزند و ذات و واقعیت جماعتی مسلمان‌نما را آشکار کند. 🔺برای دیدن یادداشت‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 https://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
🔹هفته گذشته تصویر یک زن سفیدپوست فرانسوی با ظاهر کاملا اروپایی در حال غارت لباس از فروشگاه یک برند مشهور، در فضای مجازی فراگیر شد. زنی که از خوشحالی فریاد می زند و زن فرانسوی دیگری با نگاه به او لبخند بر لب دارد. این تصویر، گرچه یک قاب لحظه ای، کوچک، محدود و گذرا از واقعیت این روزهای خیابانهای فرانسه را روایت می کند، اما حاوی نکات مهمی است که باید به آن توجه کرد. 🔹این تصویر، روایت پوشالی غربزده های داخلی از وضعیت رفاه رویایی ساکنان کشورهایی مثل فرانسه را با چالش جدی مواجه می سازد. هر دو زن داخل تصویر، نه سیاهپوست هستند و نه ظاهرشان به مهاجرین فرانسه می خورد. خوشحالی و لبخند هر دو از انجام دزدی یا دست یابی به پوشاک گران قیمت، حاوی پیامهای متعدد درباره وضعیت اقتصادی، رفاه و شرایط فرهنگی حاکم بر جامعه فرانسه است. 🔹نظم ظاهری حاکم در کشورهای اروپایی عمدتا مبتنی بر تکنولوژی است و زمانی که این تکنولوژی نظارت و مانیتورینگ، از کار می افتد، مانند زمانهای آشوب، حوادث طبیعی یا قطعی برق، باطن جامعه که هیچ نظارت و کنترلی بر خود نمی بیند، خودش را نشان می دهد. از این روست که در اوقات اینچنینی، دزدی و غارت و آشوبگری در کشورهایی مثل فرانسه، انکلیس و امریکا زیاد دیده می شود. 🔹مدتی قبل بود که یکی از سینه چاکان ایرانیِ غرب، با انتشار ویدیویی خوشحالی وصف ناپذیری از قدرت خرید در فرانسه داشت و با نشان دادن یک اسکناس ۵۰ یورویی حقارت شخصیتش را به رخ می کشاند. تصویر خوشحالی زن فرانسوی، مهر ابطالی بر آن تصویر خیالی است که یک دختر ایرانی خود حقیرپندار، از فرانسه برای هموطنانش به نمایش گذاشته بود. 🔹وضعیت این روزهای فرانسه محدود به این تصویر نیست؛ محدودیتهای جدی ای که برای شبکه های اجتماعی ایجاد کرده اند؛ تعابیر خشن و توهین آمیزی که مقامات فرانسوی درباره مردم حاضر در خیابان به کار می برند (مانند: حیوانات موذی و وحشی ها)، اعمال جریمه و مجازات حبس برای والدین نوجوانانی که در خیابان هستند و سخنان مکرون درباره ریشه این شورشها که آن را به بازیهای رایانه ای و نوجوانان ربط داده بخش دیگری از وضعیت فرانسه امروز است. در حالی که ریشه این وقایع را باید در بی عدالتی ذاتی حاکم بر نظام سرمایه داری دید؛ تبعیض نژادی ریشه دار در نظام اجتماعی فرانسه، اختلاف طبقاتی وحشتناک که محصول نظام اقتصادی آن است و رفتارهای فرهنگی ضد خانواده که سالهاست میلیونها فرانسوی معترض را هر از چندی به خیابانها می کشاند اما در سکوت رسانه ای هیچ تصویری از انها مخابره نمی شود. 🔹باطن غرب همین تصویری است که این زن فرانسوی به دنیا ارئه داد؛ نه رفاه دارند و نه فرهنگ متمدنانه؛ تنها یک ابزار دارند به نام رسانه که با آن هر چه بخواهند و هر طور بخواهند، به دنیا نشان می دهند. 🔻به کانال هفته‌نامه ۹دی بپیوندید🔺 http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a 💠وقتی مهمانی ده کیلومتری غدیر، ۵ دروغ تاریخی جریان غربگرا را برملا می‌کند! ✍️حسین نقی 🔻دروغ اول؛ مردم دوستی و طرفداری از مردم 🔹جریان پرهیاهوی غربگرا همیشه مدعی طرفداری از مردم هستند و از طرف دیگر، جریان انقلابی حامی نظام را مقابل مردم، روایت می کنند. حالا به این صحنه دقت کنید: مطابق آمار رسمی حدود ۶ میلیون ایرانی نوروز امسال به مشهد مقدس سفر کرده اند؛ هر ساله بیش از ۴ میلیون ایرانی به راهپیمایی اربعین می روند؛ میلیونها ایرانی همین جمعه گذشته در جشنهای متعدد عید غدیر در سراسر کشور با طیب خاطر شرکت کرده اند؛ از همه طیفها، سلیقه ها و تیپهای شخصیتی و اجتماعی هم در بین این جمعیت چندین میلیونی حاضر بوده است. طبیعتا جریانی که خود را طرفدار مردم ایران می داند باید از این کنش جمعی میلیونها ایرانی استقبال کند، خوشحال باشد! اما واکنش رسانه ها و چهره‌های جریان غربگرا به این حضورهای میلیونی؛ در بهترین حالت سکوت بود و در اکثر موارد تیترها و نوشته هایی علیه این اتفاقات. 🔹آیا اکنون ادعای مردم دوستی از سوی این جماعتِ مخالف مردم، پذیرفتنی است؟! شاید از نظر این جماعت غربزده، میلیونها ایرانی حاضر در جشن غدیر یا مراسم اربعین، جزو مردم محسوب نمی شوند! 🔻دروغ دوم؛ حق با اکثریت است 🔹چندین دهه است که اصلاح طلبان شعار میدهند «حق با اکثریت است»؛ اکنون در یک رویداد بی نظیر، میلیونها نفر در یک رخداد اجتماعی شرکت کرده اند؛ در مقابل، جماعت اندکی از مردم - که بخش قابل توجهی از همان جماعت اندک هم مردم نبودند بلکه اغتشاشگران تجزیه طلب بودند-، در اغتشاشات پاییز گذشته دست به شورش زدند و امنیت جامعه را بر هم‌زدند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 به یاد شهدای تشنه لب عملیات رمضان 💦 🔵 صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین قربان شهدای تشنه لب کربلا شهدا رایادکنیم باذکر صلوات وَعَجِّلْ‌فَرَجَهُم 📝کانال ↙️ ➥ @bsjghaghazan1
دروغ بزرگ؛ پوشش در دنیا قانون ندارد حجاب اصل پوشش در همه‌جا قانونی و لازم‌الاجراست و فقط اختلاف در حدود آن وجود دارد. به گزارش مشرق، قوانین مربوط به پوشش در همه جای دنیا وجود دارد و با یک جست‌وجوی ساده می‌توان محدودیت‌ها و حد و مرزهایی را که برای پوشش در هر کشوری وجود دارد، بررسی کرد. از این قوانین، چند نکته را می‌توان برداشت کرد؛ اول آنکه، اصل پوشش در همه‌جا قانونی و لازم‌الاجراست و فقط اختلاف در حدود آن وجود دارد. دوم آنکه، تقاضا برای بدون پوشش بودن و برهنگی، انتهایی ندارد و در کشورهای غربی هم اعتراضاتی علیه این قوانین شکل گرفته است؛ به‌طوری که در این کشورها، با وجود آنکه اکثرا پوشش آزاد است، اما بازهم برای برهنه‌شدن کامل و نمایش بخش‌های حداقلی از بدن که ممنوع است، اعتراض می‌کنند. نکته قابل توجه دیگر، این است که حکومت‌ها با این قبیل اعتراضات، مقابله و حتی معترضان را دستگیر می‌کنند. به‌عبارتی دیگر، صرف آنکه عده‌ای تقاضای برهنه‌شدن کامل را مطرح کنند، قانون ممنوعیت برهنگی کامل تغییر نمی‌کند و دولت‌ها، بر حفظ آن پافشاری می‌کنند؛ حتی فراتر از حکومت‌ها، مدیران شبکه‌های اجتماعی همچون فیسبوک و اینستاگرام نیز بیش از یک‌دهه نسبت به تغییر قانون ممنوعیت برهنگی کامل، مقاومت نشان دادند و آن را به‌دلیل خواست و اعتراض عده‌ای، آزاد نکردند. اما در نهایت برای حفظ کاربران خود، بخشی از این محدودیت‌ها و نه همه آن را، کاهش دادند. مرور برخی از خبرها درباره برخورد پلیس در کشورهای غربی با کسانی که هنجارهای پوشش را در این کشورها رعایت نمی‌کنند، جالب و مورد توجه است. برخورد با نیلوفر فولادی‌ در هلند نیلوفر فولادی ‌زاده سال ۱۳۶۹ در تهران است که با کشف حجاب در یکی از خیابان‌های انقلاب و برهنه شدن در تجمعات اعتراضی به مرگ مهسا امینی در هلند نامش بر سر زبان‌ها افتاد. برهنه‌شدن نیلوفر فولادی در تجمع اعتراضی چندین نفره در هلند که به بهانه حمایت از اعتراضات تهران در پی فوت مهسا امینی تشکیل شده بود، با برخورد پلیس این کشور و همچنین با واکنش‌های منفی بسیاری در شبکه‌های اجتماعی همراه شد. برخی کاربران به عدم‌برهنگی کامل فولادی اشاره داشتند و آن را به‌دلیل وجود قوانین پوشش در هلند دانستند که در تناقض با خواسته امثال فولادی‌ است. احمد دستاران در این‌باره در توئیتر نوشت: «می‌دونید چرا کامل لخت نشده؟ به‌خاطر قانون حجاب اجباری هلند. در هلند برهنگی کامل جرم است. پلیس هم با مجرم برخورد قانونی و درصورت مقاومت، برخورد خشن می‌کند.» نکته قابل توجه اینجاست که نیلوفر فولادی در هلند برهنه شد که به ممنوعیت لخت‌شدن در ایران اعتراض کند، ولی توسط پلیس هلند به‌دلیل لخت شدن بازداشت شد. برخورد پلیس آلمان با تجمعات اعتراضی همراه با برهنگی سال ۱۴۰۰ و در کوران انتخابات ریاست‌جمهوری بود که ۳عضو گروه فمن که با شعار بایکوت انتخابات در مقابل سفارت ایران در برلین برهنه شدند و اعتراض کردند، توسط پلیس آلمان بازداشت شدند. فمن، گروهی متشکل از زنان فعال فمینیست است که به‌خاطر اعتراض‌های برهنه خود در نقاط مختلف جهان شهرت دارند. اعضای این گروه در تجمعات دیگر خود نیز که با برهنگی همراه بوده است، توسط پلیس بازداشت شده‌اند. نمونه دیگر بازداشت ۳تن از این گروه در جریان سفر پوتین به آلمان است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در جریان سفر به آلمان وقتی به همراه صدراعظم آلمان از نمایشگاه بازرگانی هانوفر دیدار می‌کردند با اعتراض ۳زن برهنه مواجه شدند. این معترضان شعارهایی را با الفبای روسی علیه ولادیمیر پوتین روی بدن‌های خود نوشته بودند. این ۳زن موفق شده بودند خود را به نزدیکی ولادیمیر پوتین و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان برسانند، اما به‌سرعت توسط پلیس دستگیر و از محل دور شدند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین این زنان را «اوباش معمولی» خواند و خواستار «تنبیه» آنان در همه جای دنیا شد. رئیس‌جمهوری روسیه در این‌باره طی کنفرانسی خبری گفت: در حقیقت درست نشنیدم که این معترضان چه چیزی را مطرح می‌کردند؛ چراکه مأموران امنیتی به‌شدت با آنها برخورد کردند. به‌نظر من این کار درست نبود و آنها می‌توانستند بسیار ملایم‌تر با آنها برخورد کنند. رئیس‌جمهوری روسیه گفت: اعتراضات توسط فعالان فمنیست «فمن» چیز جدیدی نیست. وی افزود: اگر فردی می‌خواهد درخصوص سؤالات سیاسی مذاکره کند، بهتر است که لباس بر تن داشته باشد؛ چراکه به نتیجه بهتری می‌رسد! چند نمونه در آمریکا
در اکثر ایالت‌های آمریکا، قانون دولتی و ممنوعیت‌هایی برای پوشش وجود دارد؛ برای مثال در اکثر ایالت‌ها برهنگی یک جرم جنایی است که جریمه نقدی یا حبس یا ثبت شدن فرد به‌عنوان مجرم جنسی و الزامات و محدودیت‌های بعدی را برای او به همراه خواهد داشت. در برخی از ایالت‌ها، دولت‌های محلی مجازند که مجموعه استانداردهای محلی را تدوین کنند. در این‌باره می‌توان به تابلوی ورودی شهر کریاس جوئل در آمریکا اشاره کرد. بر تابلوی این شهر نوشته شده است: «براساس سنن و رسوم مذهبی خود، از شما خواهشمندیم تا هنگام بازدید از اجتماع ما به‌گونه‌ای عفیف لباس پوشیده و رفتار کنید. این امر شامل موارد زیر می‌شود: پوشیدن دامن یا شلوار بلند، پوشیده ‌بودن سینه‌ها، پوشیدن لباس‌های آستین‌دار حداقل تا آرنج، استفاده از الفاظ مناسب، رعایت تفکیک جنسیتی در تمام اماکن عمومی. از احترام شما به ارزش‌های ما سپاسگزاریم؛ از بازدید خود لذت ببرید!» تذکر به آدم‌برفی به‌عنوان مثال دیگر، مسئله پوشش در آمریکا تا جایی مورد توجه است که بی‌بی‌سی تیتر عجیبی با عنوان «پلیس آمریکا آدم‌برفی برهنه را توبیخ کرد» زد. این شبکه سلطنتی نوشت: پلیس آمریکا به سازنده یک آدم‌برفی که به شکل پیکره برهنه الهه ونوس بود، تذکر داد که به‌خاطر اعتراض همسایه‌ها بدن آدم‌برفی خود را بپوشاند. مأمور پلیس به سازنده این آدم‌برفی گفته است که همسایگان برهنگی ونوس برفی را «جلف» توصیف کرده‌اند. برخورد با عروس و داماد برهنه نمونه دیگر، دستگیری عروس و داماد برهنه آمریکایی، در خیابان توسط پلیس است. این عروس و داماد عجیب در اعتراض به قانون ممنوعیت برهنگی در خیابان‌ها و مکان‌های عمومی در شهر سانفرانسیسکو بعد از مراسم ازدواجشان به‌صورت کاملا برهنه وارد خیابان شده و به جشن و پایکوپی پرداختند، اما عروس و داماد برهنه آمریکایی در خیابان توسط پلیس دستگیر شدند. به‌گفته خبرنگاران، این عروس بعد از دستگیری توسط پلیس به خبرنگاران و افرادی که در محل حاضر بودند، گفت: این مراسم اعتراض به قانون منع برهنگی در اجتماع است. هرکس حق دارد آنطور که دوست دارد وارد خیابان شود. من مطمئنم مردم سانفرانسیسکو از ما حمایت خواهند کرد. مأموران پلیس این شهر بلافاصله با حضور در محفل این عروس و داماد که در حال رقص در پیاده‌رو بودند با پتو بدن آنها را پوشانده و سپس آنها را به بازداشتگاه منتقل کردند. لازم به ذکر است که از سال ۲۰۱۲میلادی برهنگی در خیابان، وسایل نقلیه و مجامع عمومی در شهر سانفرانسیسکو آمریکا ممنوع بوده و با قانون‌شکنان برخورد می‌شود. برخورد با تجمعات برهنگی در سایر نقاط دنیا شاید برایتان تعجب‌برانگیز باشد، اما با تجمعاتی از این دست در کشوری مانند برزیل هم برخورد شده است. احتمالا شنیده‌اید که این کشور، از نظر اخلاقی و پوششی، سطح بسیار نازلی دارد؛ به‌طوری که حتی جمعیت زیادی از کشورهای اروپایی، سالانه برای حضور در کارناوال‌های برزیلی، در این کشور حضور می‌یابند. با این حال، برهنگی کامل در سواحل برزیل ممنوع است و اعتراض به پوشش، علیه قانون ممنوعیت برهنگی در سواحل بود که بی‌بی‌سی آن را پوشش داده است. حتی در شهر سانفرانسیسکو که یکی از شهرهای بزرگ و مشهور ایالات‌متحده آمریکاست، برای برهنگی کامل اعتراضاتی شکل گرفته است. به گزارش نشریه انگلیسی گاردین، «در پی اعتراض علیه ممنوعیت برهنگی کامل در سانفرانسیسکو، ۳نفر دستگیر شدند.» شبکه آمریکایی CNN نیز در گزارشی گفت: «پس از آنکه قانونگذاران سانفرانسیسکو ممنوعیت برهنگی کامل در محیط عمومی را تصویب کردند، معترضان لباس‌های خود را درآوردند.» اما با این حال قانون ممنوعیت برهنگی پا برجا ماند و متخلفان از این قانون، جریمه شدند. رسانه آمریکایی «سی نت»، هم در گزارشی اعلام کرد که «ده‌ها نفر در اعتراض به قانون ممنوعیت برهنگی کامل در شبکه‌های اجتماعی، مقابل دفتر فیسبوک، برهنه شدند.» در آرژانتین نیز تجمعاتی در اعتراض به ممنوعیت برهنگی برگزار شد که در آن، زنان خواهان آزادی برهنگی بالاتنه شدند. نکته قابل توجه این است که پلیس این کشور، زنان نیمه‌برهنه را از ساحل اخراج کرد. در نهایت باید گفت با توجه به شواهدی که تلاش کردیم در این گزارش به آنها اشاره کنیم، هر کشوری برای خود محدودیت‌ها و قوانینی را برای پوشش قائل است که هرگونه اعتراض نسبت به این قوانین را برنمی‌تابد و تخطی از این قوانین، برخورد پلیس و جریمه را به همراه دارد. لباس پوشیدن قانون دارد علاوه بر نمونه‌های گفته شده کشورهای مختلف قوانینی هم برای پوشش دارند. به‌عنوان مثال پوشیدن لباس کوتاه حتی در مغازه‌تان باعث می‌شود جریمه شوید. پلیس انگلیس هم برای پوشش مردم قوانین وضع می‌کند؛ برای نمونه رانندگان حق ندارند برخی از لباس‌های زمستانی یا راحتی را هنگام رانندگی بپوشند.