eitaa logo
بسیج دانشجویی خراسان‌شمالی
1.3هزار دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
772 ویدیو
184 فایل
🔷انعکاس اخبار دانشگاهی، تحلیل‌های دانشگاهیان و رویدادهای تشکلی؛ با اولویت بوم خراسان شمالی 📲جهت ارتباط (ادمین) :⬇️ @hadis_tofigh
مشاهده در ایتا
دانلود
📌همایش روابط دختر و پسر با حضور دکتر علیرضا لاور مدیر آموزش بنیان ملی خانواده در کشور 🔹زمان و مکان: دوشنبه 7 آذر ساعت ۱۸ تا ۲۰ سالن همایش دانشکده فنی‌و‌حرفه‌ای دخترانه انقلاب بجنورد 🇮🇷@bso_nkh
📌 بسیج دانشجویی با مشارکت "کانون نوآوری زنان و خانواده" و "کانون یاریگران زندگی" برگزار می‌کند: جلسه نقد و مباحثه با موضوع : 💠 روابط دختر و پسر قبل از ازدواج 💠 🔰 با حضور مدعو کشوری : دکتر علیرضا لاور؛ مدیر آموزش بنیان ملی خانواده در کشور ⏰ زمان : دوشنبه 7 آذر ساعت 15 🏢 مکان : سالن اجتماعات دانشگاه 🇮🇷@baso_nkh
ویژه برنامه هیئت دانشجویی علمدار کربلا دانشگاه علوم‌پزشکی بجنورد 📌نشست صمیمی راهی نور «جایگاه نسل Z در هویت سازی اجتماعی» 👤با حضور دکتر لاور، معاون آموزشی بنیاد ملی خانواده 🕗دوشنبه ساعت ۲۰ 🕌مسجد امام علی علیه‌السلام دانشگاه 🍵به صرف پذیرایی 🇮🇷@bso_nkh
📌تاملی درباره شاخص فلاکت 📝یادداشت اقتصادی از سجاد اسدی، مدیر جنگ اقتصادی بسیج دانشجویی خراسان‌شمالی 🇮🇷@bso_nkh
📌دوره تشکیلاتی و تربیتی مثـــل چمــــران ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد بجنورد 📍همـراه با ارائه گواهـی حضـور در دوره و ویـژه بـرنامه های فرهنگـی 📎 بازه برادران: پنجشنبه و جمعه ۱۰و۱۱آذرماه 📎بازه خواهران: پنجشنبه و جمعه ۱۷و۱۸آذرماه ❗️مهلت ثبت نام تا چهارشنبـ 9آذرـه 🔸جهت ثبت نام وکسب اطلاعات بیشتر به آیدی زیر پیام دهید. ▫️برادران: @solider_s313 09384631515 ▫️خواهران: @aynhby_a 09936609647 🇮🇷@bso_nkh
📌شاهد شهید پیشرفت ♦️امروز هفتم آذر ماه، دومین سالگرد شهادت دکتر محسن فخری‌زاده توسط مزدوران رژیم صهیونیستی است. او، عهد خود با پروردگار متعال را صادقانه به سرانجام رساند و پاداش مجاهدت پنجاه ساله را گرفت. 🔹این دانشمند برجسته که از پایه‌گذاران برنامه هسته‌ای ایران بود، دست‌کم به مدت دو دهه، هدف ترور سیا و موساد بود. چرا که هر خدمتش، شتاب تازه ای به حرکت کاروان اقتدار و پیشرفت ایران می‌داد. ♦️فراتر از برنامه هسته ای، آن شهید والامقام، حکیمی ذوالفنون (فراتر از یک شاخه علمی ‌و فنی) به شمار می‌رفت. از فلسفه و ادبیات تا فیزیک و از ابداع پدافند هسته‌ای، شناسایی پرنده‌‌های دشمن از طریق غیر رادار و استفاده از لیزر در پدافند هوایی و سرانجام تولید کیت تشخیص کرونا و تدارک فاز اول آزمایش انسانی واکسن کرونا در ماه های پیش از شهادت در هفتم آذر ماه ۱۳۹۹. 🔹آنها که دستور ترور محسن فخری زاده را به جوخه های ترور دادند، بی تردید در پستوهای خود در تل آویو و واشنگتن از او می ترسیدند؛ وگرنه سال ها به کمین نمی‌نشستند و بارها نقشه ترورش را به اجرا نمی‌گذاشتند. ♦️یادش گرامی و راه نورانی اش، پر رهرو باد. 🇮🇷@bso_nkh
📌کارگاه مهارت زندگی رِل بزنیم...❗️ 🔰 باحضور : دکتر علیرضا لاور •دکترای روان‌شناسی •مشاوربرتر حوزه خانواده در کشور •کارشناش برنامه محبوب زوجی‌‌نو •مدیر اموزش بنیان ملی خانواده در کشور 🔻سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ _ ساعت ۱۲ 🔗سالن دفاعیه (بالای بوفه) دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد 🇮🇷@bso_nkh
بسیج دانشجویی خراسان‌شمالی
#کلیپ 📌هفته استارت‌آپ مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین با همکاری پارک علم و فناوری استان خراسا
📌دومین گام از رویداد آشنایی با استارتاپ و ایده های نو 📣📣 با حضور دکتر صالح محمدی  💁🏻‍♂ 🔻 رئیس هیئت مدیره نوین نانو نگاشت 🔻 رئیس هیات مدیره شرکت آریدان محل برگزاری : سالن آمفی تئاتر (مهرگان) مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین تاریخ برگزاری : ۱۲ آذر ماه ساعت برگزاری: ۱۰ لغایت ۱۳ 🔹(برای حضور، همراه داشتن کارت دانشجویی الزام است.) 🔹برای افرادی که در رویداد حضور داشته باشند ، گواهی داده می شود. 🇮🇷@bso_nkh
📌فروپاشیِ جنبش دانشجوییِ تجدّدی 📍۱- دانشگاه و دانشجو، یک کلّیّت یکپارچه و همگون نیست و نباید دربارۀ آن، قضاوت‌ عام کرد. دست‌کم می‌توان سه لایه را در دانشگاه شناسایی کرد: یکی «لایۀ بی‌طرف‌ها و وسط‌نشینان» که همیشه بوده‌اند و نوپدید نیستند و به فراتر از زندگی روزمرّۀ خویش نمی‌اندیشند و بیش از خود را نمی‌بینند؛ دیگری «لایۀ نیروهای تجدّدی و غرب‌اندیش» که از اوایل دهۀ هفتاد، به وجود آمدند و هویّت خویش را در هندسۀ درآمیختن سنّت و تجدّد تعریف کردند و حتّی در قالب لیبرالیسم و مارکسیسم و فمینیسم و قومیّت‌گرایی، به‌کلّی از سنّت دینی بریدند؛ و سرانجام، «نیروهای مؤمنِ انقلابی» که همزاد انقلاب هستند و به همان اصالت‌های اوّلیّه و روایت نخستین از انقلاب و ارزش‌های آن معتقد هستند و یک هویّتِ ریشه‌دارِ مستمر داشته‌اند. 📍۲- جنبش دانشجوییِ تجدّدی، دچار «انسداد فکر و نظریه»، «فقدان رهبر و مغز طرّاح»، و «فقر هوادار و بدنۀ دانشجویی» شده است. ‌چیزی در دست ندارد جز «چاقو» و «انگشتش به‌مثابه نشانۀ جنسی»، و سخنی هم ندارد جز «فحاشی‌های بی‌سابقه» و «رکیک‌گویی‌های بی‌شرمانه»، و آینده‌ای هم تصوّر نکرده است جز «ابتذال اخلاقی» و «ولنگاری جنسی». البتّه از ابتدا نیز تا حدی این‌چنین بود و می‌کوشید با ترجمه و تقلیدِ دست‌چندمِ شبه‌روشنفکرانه، ضعف خویش را پنهان کند، امّا امروز، حتّی توان گرته‌برداریِ طوطی‌وار را نیز ندارد. همچنان که جریان «اصلاحاتِ تجدّدی»، مُرده و می‌خواهد با کج‌روایت، خود را زنده و بانشاط نشان بدهد، شاخۀ دانشجویی آن نیز که مقلّد و دنباله‌رو بود، از رمق افتاده و دیگر بضاعتی ندارد. نه‌فقط «زایش فکری» ندارد، بلکه قادر به «تکرار گذشته» نیز نیست. اینان از آرمان‌های معطوف به ایدئولوژیِ لیبرال-دموکراسی در دهۀ هفتاد و هشتاد که بر روی «آزادی» و «مردم‌سالاری» و «حقوق فردی» و «گفتگوی جهانی» و ... بود، به مطالبۀ «کشف حجاب» و «غذاخوری مختلط» و ... رسیده‌اند. این سقوط، نه‌تنها «سقوط اخلاقی و معنوی» است، بلکه «انحطاط فکری» و «تنزّل ایدئولوژیک» نیز هست. سقفِ آرمان‌های اینان، این اندازه کوتاه و خواسته‌های‌شان حقیر و پَست شده است. «خیابانی‌شدن» به معنی هرزه و هرجایی شدن، مفهومی است که می‌تواند هویّت فرهنگیِ این پاره از جنبش دانشجویی را توصیف کند؛ نوعی لمپنیسمِ عریان و به‌شدّت مبتذل، همۀ وجود آنها را درگیر خود کرده و از آنها، چهرۀ «اراذل و اوباش» یا «ناکسانِ بی‌ریشه» را ساخته است. 📍۳- در مقابل، پارۀ انقلابی از جنبش دانشجویی به کمال و وزانت بیشتر رسیده است. کلان‌مسأله‌های جنبش دانشجوییِ انقلابی، «انقلابی‌گری» و «مقاومت» و «عدالت» و «جهادی‌اندیشی» و «پیشرفت» و «ایران قوی» و «حلقه‌های میانی» و «روایت» و «تمدّن‌سازی» و «پیچ تاریخی» است و کلان‌مسأله‌های جنبش دانشجوییِ تجدّدی، «کشف حجاب» و «بدن‌نمایی» و «برهنگی» و «غذاخوریِ مشترک» و «فحاشی» و «هم‌باشی» و «هم‌جنس‌بازی». تاریخِ «حیاتِ هویّتی» این دو بخش، به این «نقطۀ شفاف» رسیده است و اکنون بیش از هر زمان دیگری می‌توان به قضاوت نشست. جنبش دانشجوییِ انقلابی از آیت‌الله خامنه‌ای الهام گرفت و اندیشه‌اش را شنید و پی گرفت و «دغدغه‌های متعالی» و «آرمان‌های تمدّنی» دست یافت، و جنبش دانشجوییِ تجدّدی، آن بیراهه را رفت و این‌گونه خوار و زار شد. در یک سو، «قانون» و «شرع» و «اخلاق» و «واقعیّت» قرار دارد و در سوی دیگر، «اغتشاش» و «سکولاریسم» و «برهنگی» و «کج‌روایت». در یک سو، «تبیین» و «مباحثه» و «مناظره» و «گفتگو» وجود دارد و در سوی دیگر، «کُشته‌سازی» و «انسان‌سوزی» و «فحاشی» و «دروغ‌پراکنی». 📍۴- جریان اغتشاش، «ظرفیّت اجتماعیِ» جنبش دانشجوییِ تجدّدی را آشکار کرد و ما اینک از حدس‌ها و گمانه‌زنی‌ها فراتر رفتیم و دریافتیم که «واقعیّتِ نهان» چیست. آن‌همه غوغا و هیاهوی روایی، با این‌چنین استقبال بی‌مایه و نحیفی روبرو شد؛ چنان‌که در دانشگاه‌های چند هزار نفری، تنها جماعت‌هایی با حجم پانصد نفر به جریان اغتشاش پیوستند. این «واقعیّتِ آشکارشده»، بسیار تعیین‌کننده است و نشان می‌دهد «روند عمومیِ دانشگاه»، چه سمت‌وسویی دارد و چه رویش‌ها و ریزش‌هایی رخ داده است. اینک مشخص شده است که ما با یک «اقلّیّتِ پُرمدعا» روبرو هستیم که فقط «صدای بلند» دارند و می‌خواهند با «نعره‌زدن»، خود را غالب کنند و اگر به نعره‌های‌شان بی‌اعتنایی شد، «رکیک‌گویی» کنند و حرمت اخلاق را نادیده بگیرند و زشت‌ترین و بی‌سابقه‌ترین فحاشی‌ها را در دانشگاه به نمایش بگذارند. به‌این‌ترتیب، هم «اقلّی» و «اندک» بودن‌شان نمایان شد و هم «هتاک» و «بی‌اخلاق» بودن‌شان. آیا نظام جمهوری اسلامی باید تسلیم این «اقلّیّتِ مطلق» شود و در برابر «مطالبه‌های فرومایه»، سر تعظیم فرو آورد؟! 📝یادداشت از مهدی جمشیدی 🇮🇷@bso_nkh
36.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌در اجتماع ۱۰۰۰ نفری دانشجویان بسیجی خراسان‌شمالی "پیشگامان رهایی" در روز ۱ آذر چه گذشت؟ 🇮🇷@bso_nkh