eitaa logo
اندیشه برتر
13.5هزار دنبال‌کننده
12.9هزار عکس
5.9هزار ویدیو
32 فایل
مفتخریم که همراه شما هستیم ❤️ کارشناسان ما در زمینه احکام، اعتقادات، ادیان، مشاوره خانواده و... پاسخگوی سوالات هستند. کانال های دیگر ما: @ahkamdin @pasdar_eshgh شناسه دریافت سوال: @pasokhgo313 ✅ ارتباط با ادمین: @ahkam1375
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از 
🌷 زیبا ویژه است 📡 حداقل برای یک☝️نفر ارسال کنید.
👇👇👇 ‼️خطبه غدیر و پیش‌بینی غصب خلافت 💥با تأمل در چند جمله از خطبه غدیر که در ادامه آورده می‌شود، قضاوت کنید که آیا مقصود پیامبر از ولایت، محبت به علی (علیه السلام) بوده یا منصب امامت و ولایت؟! 👈«آنچه را بايد تبليغ كنم تبليغ كردم و اين حجت است براى هر حاضر و غايب و بر هر كس چه‏ در اينجا حاضر است و چه حاضر نيست و هنوز متولد نشده است. همانا شاهدان به غايبان تبليغ كنند و پدران به فرزندان تا روز قيامت تبليغ كنند، و به زودى اين موضوع را غصب مى‏‌كنند و به صورت پادشاهى در مى‏‌آورند و در آن صورت «اى گروه جن و انس! به زودى به حساب شما مى‌‏رسيم. و خداوند بر شما شراره‏‌هاى آتش و مس گداخته فرو مى‏‌فرستد، تا هيچ نصرت و نجاتى نيابيد.» ❇️روشن است تنها، حکومت و سرپرستی است که می‌تواند غصب شده و به پادشاهی تبدیل شود؛ نه محبت و دوست داشتن! 🌎منبع: yon.ir/Oi4c0 💥کانال اندیشه برتر ♨️ @andisheyehbartar 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️میزبان باشیم 👌 بسیار شنیدنی 🎤حجت الاسلام 📡حداقل برای یک☝️نفر ارسال کنید. 🔴بهترین سخنرانی های روز ♨️ @andisheyehbartar 👈
هدایت شده از 
🌷 زیبا ویژه است 📡 حداقل برای یک☝️نفر ارسال کنید.
👇👇👇 💥نظر اهل تسنن درباره آیه تبلیغ ✍️آیه تبلیغ یکی از آیاتی است که در واقعه نازل شده است خداوند متعال در این آیه می‌فرماید: 🍃«يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِين[مائده/67] 🍃 اى پيامبر، آن‌چه از جانب پروردگارت به سوى تو نازل شده ابلاغ كن و اگر این کار را نكنى، پيامش را نرسانده‏‌اى و خدا تو را از [گزند] مردم نگاه مى‌دارد، خداوند گروه كافران را هدايت نمى‌كند». 💥ابن عساکر یکی از برجسته‌ترین علمای اهل تسنن با سند صحیح نقل می‌کند: «آيه «يا ايها الرسول بلغ ...» در غدير خم بر رسول خدا(صلی‌الله‌‌علیه‌وآله) و در شأن علی‌بن‌ابی‌طالب(علیه‌السلام) نازل شده است».[تاریخ دمشق،ج42،ص237] 👈علاوه بر ایشان افراد شاخص دیگر از اهل تسنن مانند: حاكم حسكانی[شواهد التنزيل،ج 1،ص250]،سیوطی[الدر المنثور، ج 2، ص 298]، شوکانی[فتح القدير،ج 2، ص 60]، و ... همین روایت را از ابی‌سعيد خدری نقل کرده‌اند. 💥کانال اندیشه برتر ♨️ @andisheyehbartar 👈
📖 تقویم شیعه ☀️ امروز: شمسی: جمعه - ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ میلادی: Friday - 16 August 2019 قمری: الجمعة، 14 ذو الحجة 1440 🌹 امروز متعلق است به: 🔸صاحب العصر و الزمان حضرت حجة بن الحسن العسكري عليهما السّلام 💠 اذکار روز: - اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ (100 مرتبه) ❇️ وقایع مهم شیعه: 🔹بخشیدن حضرت رسول فدک را به حضرت زهرا سلام الله علیها، 7ه-ق 🔹افشاء سر ولایت توسط عایشه و حفصه، 10ه-ق 📆 روزشمار: ▪️1 روز تا ولادت امام هادی علیه السلام ▪️4 روز تا عید الله الاکبر، عید سعید غدیر خم ▪️16 روز تا آغاز ماه محرم الحرام ▪️25 روز تا عاشورای حسینی ▪️40 روز تا شهادت امام سجاد علیه السلام 💥کانال اندیشه برتر ♨️ @andisheyehbartar 👈
👇👇👇 💥احکام عقد اخوت و برادری 👈1- این عقد، فقط میان دو مرد یا دو زن بسته می‌شود و هیچ زن و مردی نمی‌توانند این عقد را بین خود جاری کنند و خواهر و برادر شوند. (‌در اسلام چیزی به نام صیغه خواهر برادری نداریم) 👈2-این عقد تعهداتی همچون ارث و محرمیت افراد وابسته به طرفین ایجاد نمی‌کند. بنابراین این افراد از هم ارث نمی‌برند و هیچ‌گونه رابطه محرمیت میان وابستگان آن‌ها ایجاد نمی‌شود. 👈3- لازم نیست صیغه عقد اخوت حتماً به عربی خوانده شود، بلکه اگر آن را به فارسی یا زبان دیگری هم جاری کنند صحیح است؛ اما باید الفاظی را بکار برند که معنی این عقد را برساند.(رجوع به مفاتیح) ❇️با توجه به نکات گفته شده مضمون این عقد رعایت برخی امور معنوی نسبت به یکدیگر در دنیا و پس از مرگ است. مثلاً برادران متعهد می‌شوند که در دنیا همدیگر را از دعا فراموش نکنند و در آخرت هم اگر از اهل نجات و شفاعت باشند، همدیگر را شفاعت کنند. 🔹شیوه برقراری: دو برادر یا دو خواهر دست راست خود را به هم می‌دهند و یکی از آنان صیغه عقد اُخُوَت را می‌خواند و دیگری مفاد آن را قبول می‌کند. 📚مفاتیح الجنان، اعمال روز عید غدیر #غدیر_حقیقت_دین #عید_غدیر #غدیر 🌷عید غدیر مبارک🌷 ♨️ @andisheyehbartar 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🗓 امروز 25 مرداد 98 🌷 تا عید بزرگ غدیر😍 🌸افضل الاعیاد امٺ چهار روز دگر ✨روز عهدم با امامٺ چهار روز دگر 🌸تا غدیرخم بہ عیدالله اڪبر کہ خدا ✨داده بر اعمال،قیمٺ چهار روز دگر ♨️ @andisheyehbartar 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥مولودی زیبای حاج به صورت اکولایزر مناسب استفاده در پیج های اینستاگرام و شبکه های پیام رسان 💐ناد علی یا علی ♨️ @andisheyehbartar 👈
🌷کاربران گرامی: ✍️با مراجعه به لینک های زیر می توانید به کلیه محتواهای متنی و چند رسانه ای درباره دسترسی داشته باشید. 💥آدرس صفحه در سایت: https://www.welayatnet.com/fa/ghadir 💥آدرس صفحه در توئیتر: https://twitter.com/andisheyebartar 💥آدرس صفحه در اینستاگرام: https://www.instagram.com/andisheyehbartar/ 💥آدرس صفحه در ایتا: https://eitaa.com/andisheyehbartar 💥آدرس صفحه در تلگرام: https://t.me/andisheyehbartar 💥آدرس صفحه در سروش: http://sapp.ir/andisheyehbartar 💥آدرس صفحه در آپارات: https://www.aparat.com/andisheyehbartar ♨️ @andisheyehbartar 👈
👌بیش از 150 اختصاصی و ویژه عید بزرگ تقدیم به عاشقان مولا امیرالمومنین علی (ع) 💥لطفا برای دریافت به کانال زیر مراجعه کنید. 👇👇👇 https://eitaa.com/stick3rgram
💥اعمال مستحبی روز عید غدیر خم (1) 👈1. روزه گرفتن: روزه گرفتن در این روز بسیار پرفضیلت شمرده شده است. در برخی روایات بیان شده که هر کس این روز را روزه بگیرد مانند کسی است که تمام عمر دنیا را روزه گرفته باشد. ✍️شایان ذکر است کسی که روزه قضای ماه رمضان بر عهده دارد نمی‌تواند روزه مستحبی بگیرد و باید به جای نیت روزه مستحبی، نیت روزه قضا کند. 📚مفاتیح الجنان – اعمال روز عید غدیر #غدیر_حقیقت_دین #عید_غدیر #غدیر 💥کانال اندیشه برتر ♨️ @andisheyehbartar 👈
🌷امشب ای دل، مرا شب شادی است 🌷در کف ما برات آزادی است 🌷باب رحمت ز هر طرف شد باز 🌷شب میلاد حضرت هادی است 🌸 #میلاد_امام_هادی (ع) مبارک 🌸 ♨️ @andisheyehbartar 👈
👇👇👇 💥دنیا از منظر امام هادی (ع) ✍️امام هادى (عليه السلام) در حدیث شریفی می فرمایند: «الدنيا سوقٌ، رَبِحَ فيها قومٌ و خَسِرَ آخَرونَ. دنيا بازارى است كه گروهى در آن سود مى برند و گروهى زيان مى بينند».[1] 👈این انسان است که در سر دو راهی تصمیم می گیرد در بازار دنیا با چه کسی معامله کند، قبل از اینکه به سود و ضرر انسان ها در دنیا بپردازیم با مراجعه به نهج البلاغه می بینیم تعبیرات دوگانه ای نسبت به دنیا شده است. 👈در برخی از تعابیر حضرت (علیه السلام) به شدت از دنیا تعریف می کنند. به عنوان نمونه نقل شده كه مردى در حضور اميرالمؤمنين (عليه السلام) از دنيا بدگويى كرد. حضرت (علیه السلام) در پاسخ او مطالبى را در محاسن دنيا بيان فرموده‌ اند كه قابل توجه است: «ای کسی که مذمت می کنی دنيا را؛ در حالی که فريب دنيا را خورده‌ ای! چه می گويی؟ محققاً دنيا سراى راستى است براى كسى كه با آن راست بگويد، و سراى ايمنى (از عذاب الهى) است براى كسى كه آن را درست فهم كند، و سراى توانگری است براى كسى كه از آن توشه بردارد و سراى پند است براى كسى كه از آن پند گيرد. 👈جاى عبادت و بندگى دوستان خدا، و جاى نماز گزاردن فرشتگان خدا، و جاى فرود آمدن وحى خدا، و جاى بازرگانى دوستان خدا است كه در آن، رحمت و فضل الهى را به دست آورده و سودشان بهشت خواهد بود. پس كيست كه دنيا را نكوهش مى‌ كند؟ در حالى‌ كه دنيا مردم را به دورى خود آگاه ساخت و به جدايى خويش ندا در داد و خبر فناپذيرى و مرگ خود و اهلش را به آنان داد».[2] 👈و در جایی دیگر و در مذمت دنیا می فرمایند: «بندگان خدا شما را سفارش مى‌كنم به ترک اين دنيايى كه شما را رها مى‌ كند».[3] و در تعبیری بسیار تند می فرمایند: «به خدا سوگند اين دنياى شما در چشم من خوارتر و پست‌ تر است از استخوان خوكى كه در دست انسانى مبتلا به جذام باشد».[4] ‼️حال با چنين تعبيرها و سخنانى واقعاً تكليف ما در برابر دنيا چيست و چگونه بايد رفتار كنيم؟ ✍️اما تعبیر به بازار که از امام هادی (علیه السلام) راجع به دنیا شده است در تعابیر دیگر روایی نیز آمده است و این حاکی از آن است که انسان در دنیا در حال معامله است. همانگونه که هدف از رفتن به بازار نیز معامله است، حال این معامله دو صورت دارد: یا با سود همراه است و یا با ضرر و هر دو طرف به اختیار مشتری است که با چه کسی معامله کند. 👈آدمیزاد در دنیا اگر با خدا معامله کند قطعا سود کرده است چرا که قرآن می فرماید: «فَاسْتَبْشِرُوا بِبَيْعِكُمُ الَّذِي بَايَعْتُمْ بِهِ وَ ذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ [توبه/111] پس به اين معامله‏ اى كه با او كرده‏ ايد شادمان باشيد و اين همان پيروزي بزرگی (برای شما) است». 👈ما اگر بخواهيم به لذت‌ ها و نعمت‌ ها و بهشت آخرت برسيم راهى جز زندگى در اين دنيا و استفاده از آن نداريم، بنابراین انسان با دو نگاه می تواند در دنیا از سود بهره مند شود و یا دچار خسران شود: 👈اگر نگاه ابزاری به دنیا داشته باشد و از دنیا به عنوان مرکب خود استفاده کند می تواند بوسیله همین دنیا به بهشت و بهشت آفرین برسد. 👈و اگر ما تمام توجهمان معطوف به خود دنيا و لذت‌ هاى آن شد و اصلا فراموش كرديم كه آخرتى هم در كار است، اين جا است كه دنيا مايه فريب و متاع الغرور است. چنين دنيايى مذموم است، و این همان معامله ی با شیطان است که جز خسران و ضرر محصولی ندارد. چرا که او هم دشمن قسم خورده و هم زخمی و هم با تجربه ای ست که جز ضرر رساندن به بندگان کاری را انجام نمی دهد. 💥نتیجه اینکه آنکه دنيا به مثابه عينكى است كه انسان بر چشم مى‌ زند. عينک براى آن است كه انسان بهتر ببيند. راه بهتر ديدن با عينک هم آن است كه از پشت شيشه‌ هاى آن به اشياء و دنياى اطرافمان نگاه كنيم. اگر كسى به جاى نگاه از پشت عينک، به خود عينک و شيشه‌ هاى آن خيره شود چه خواهد شد؟ آيا چيزى و كسى و جايى را خواهد ديد؟ 💥در نهایت اینکه سود و ضرر هر کسی را جزء خودش رقم نمی زند. البته اگر سودی کرده با فضل و عنایت الهی همراه است ولی ضرر انسان بوسیله خودش است و باید خود را سرزنش کند و در صدد جبران بر آید. 📚پی نوشت: [1]. نهج‌البلاغه، ترجمه و شرح فيض الاسلام، خطبه 133. [2]. همان خطبه 98. [3]. همان، كلمات قصار، كلمه 228. [4]. بحار الأنوار. علامه مجلسی، ج 75، ص 366. 💥کانال اندیشه برتر ♨️ @andisheyehbartar 👈
👇👇👇 💥دنیا از منظر امام هادی (ع) ✍️امام هادى (عليه السلام) در حدیث شریفی می فرمایند: «الدنيا سوقٌ، رَبِحَ فيها قومٌ و خَسِرَ آخَرونَ. دنيا بازارى است كه گروهى در آن سود مى برند و گروهى زيان مى بينند».[1] 👈این انسان است که در سر دو راهی تصمیم می گیرد در بازار دنیا با چه کسی معامله کند، قبل از اینکه به سود و ضرر انسان ها در دنیا بپردازیم با مراجعه به نهج البلاغه می بینیم تعبیرات دوگانه ای نسبت به دنیا شده است. 👈در برخی از تعابیر حضرت (علیه السلام) به شدت از دنیا تعریف می کنند. به عنوان نمونه نقل شده كه مردى در حضور اميرالمؤمنين (عليه السلام) از دنيا بدگويى كرد. حضرت (علیه السلام) در پاسخ او مطالبى را در محاسن دنيا بيان فرموده‌ اند كه قابل توجه است: «ای کسی که مذمت می کنی دنيا را؛ در حالی که فريب دنيا را خورده‌ ای! چه می گويی؟ محققاً دنيا سراى راستى است براى كسى كه با آن راست بگويد، و سراى ايمنى (از عذاب الهى) است براى كسى كه آن را درست فهم كند، و سراى توانگری است براى كسى كه از آن توشه بردارد و سراى پند است براى كسى كه از آن پند گيرد. 👈جاى عبادت و بندگى دوستان خدا، و جاى نماز گزاردن فرشتگان خدا، و جاى فرود آمدن وحى خدا، و جاى بازرگانى دوستان خدا است كه در آن، رحمت و فضل الهى را به دست آورده و سودشان بهشت خواهد بود. پس كيست كه دنيا را نكوهش مى‌ كند؟ در حالى‌ كه دنيا مردم را به دورى خود آگاه ساخت و به جدايى خويش ندا در داد و خبر فناپذيرى و مرگ خود و اهلش را به آنان داد».[2] 👈و در جایی دیگر و در مذمت دنیا می فرمایند: «بندگان خدا شما را سفارش مى‌كنم به ترک اين دنيايى كه شما را رها مى‌ كند».[3] و در تعبیری بسیار تند می فرمایند: «به خدا سوگند اين دنياى شما در چشم من خوارتر و پست‌ تر است از استخوان خوكى كه در دست انسانى مبتلا به جذام باشد».[4] ‼️حال با چنين تعبيرها و سخنانى واقعاً تكليف ما در برابر دنيا چيست و چگونه بايد رفتار كنيم؟ ✍️اما تعبیر به بازار که از امام هادی (علیه السلام) راجع به دنیا شده است در تعابیر دیگر روایی نیز آمده است و این حاکی از آن است که انسان در دنیا در حال معامله است. همانگونه که هدف از رفتن به بازار نیز معامله است، حال این معامله دو صورت دارد: یا با سود همراه است و یا با ضرر و هر دو طرف به اختیار مشتری است که با چه کسی معامله کند. 👈آدمیزاد در دنیا اگر با خدا معامله کند قطعا سود کرده است چرا که قرآن می فرماید: «فَاسْتَبْشِرُوا بِبَيْعِكُمُ الَّذِي بَايَعْتُمْ بِهِ وَ ذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ [توبه/111] پس به اين معامله‏ اى كه با او كرده‏ ايد شادمان باشيد و اين همان پيروزي بزرگی (برای شما) است». 👈ما اگر بخواهيم به لذت‌ ها و نعمت‌ ها و بهشت آخرت برسيم راهى جز زندگى در اين دنيا و استفاده از آن نداريم، بنابراین انسان با دو نگاه می تواند در دنیا از سود بهره مند شود و یا دچار خسران شود: 👈اگر نگاه ابزاری به دنیا داشته باشد و از دنیا به عنوان مرکب خود استفاده کند می تواند بوسیله همین دنیا به بهشت و بهشت آفرین برسد. 👈و اگر ما تمام توجهمان معطوف به خود دنيا و لذت‌ هاى آن شد و اصلا فراموش كرديم كه آخرتى هم در كار است، اين جا است كه دنيا مايه فريب و متاع الغرور است. چنين دنيايى مذموم است، و این همان معامله ی با شیطان است که جز خسران و ضرر محصولی ندارد. چرا که او هم دشمن قسم خورده و هم زخمی و هم با تجربه ای ست که جز ضرر رساندن به بندگان کاری را انجام نمی دهد. 💥نتیجه اینکه آنکه دنيا به مثابه عينكى است كه انسان بر چشم مى‌ زند. عينک براى آن است كه انسان بهتر ببيند. راه بهتر ديدن با عينک هم آن است كه از پشت شيشه‌ هاى آن به اشياء و دنياى اطرافمان نگاه كنيم. اگر كسى به جاى نگاه از پشت عينک، به خود عينک و شيشه‌ هاى آن خيره شود چه خواهد شد؟ آيا چيزى و كسى و جايى را خواهد ديد؟ 💥در نهایت اینکه سود و ضرر هر کسی را جزء خودش رقم نمی زند. البته اگر سودی کرده با فضل و عنایت الهی همراه است ولی ضرر انسان بوسیله خودش است و باید خود را سرزنش کند و در صدد جبران بر آید. 📚پی نوشت: [1]. نهج‌البلاغه، ترجمه و شرح فيض الاسلام، خطبه 133. [2]. همان خطبه 98. [3]. همان، كلمات قصار، كلمه 228. [4]. بحار الأنوار. علامه مجلسی، ج 75، ص 366. 💥کانال اندیشه برتر ♨️ @andisheyehbartar 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️در امامت چند نفر اعلام شد؟ 👌 بسیار شنیدنی 🎤آیت الله 📡حداقل برای یک☝️نفر ارسال کنید. 🔴بهترین سخنرانی های روز ♨️ @andisheyehbartar 👈
🌷ز سوی عرش رحمن، نوید شادی آمد 🌷بشارت ای محبان، آمد 🌷کجایی یابن زهرا بده عیدی ما را 🌷که روح عشق و ایمان آمد 🌸 (ع) مبارک 🌸 ♨️ @andisheyehbartar 👈
@Andisheyehbartar MiladImamHadi.mp3
4.15M
🌸 (ع) 💐حاجت دلارو خدا با مهر تو داده 💐خنده تو برای ما باب المراده 🎤 👏 💥کانال اندیشه برتر ♨️ @andisheyehbartar 👈
👇👇👇 💥منقلب شده جنیدی متعصب توسط (ع) ✍️امام هادی(علیه‌السلام) دومین امامی است که در دوران کودکی به امامت رسید، هنگامی‌که امام جواد(علیه‌السلام) توسط خلیفه عباسی به شهادت رسید، امام هادی(علیه‌السلام) هشت سال بیشتر نداشت که هدایت و رهبری جامعه را در دست گرفت. 👈به امامت رسیدن امام هادی(علیه‌السلام) در دوران کودکی بر حکمای عباسی گران آمد، از این رو شخصی به نام «ابو عبدالله جنیدی» را که سرآمد دانشمندان آن عصر بود، به عنوان معلم امام معرفی کردند. البته آنان به بهانه تعلیم، امام هادی(علیه‌السلام) را در حصاری قرار دادند و از ارتباط وی با شیعیان جلوگیری کردند، اما اندک زمانی بیشتر نگذشت که امام هادی(علیه‌السلام) آن چنان بر جنیدی اثر گذاشت، که به عظمت امام هادی(علیه‌السلام) اعتراف کرد و در نهایت به امامت وی معتقد شد. 👈مسعودی مورخ معروف می‌نویسد: «پس از رحلت امام جواد(علیه‌السلام) «عمر بن فرج رخجی» پس از ادای مناسک حج به مدینه رفت و عده‌ای از اهل مدینه و دشمنان اهل بیت(علیهم‌السلام) را جمع کرد، و به آن‌ها گفت: فردی به من معرفی کنید که اهل علم، ادب و قرآن باشد، ولی دوست‌دار اهل بیت پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) نباشد، تا این غلام را جهت تعلیم به او بسپارم و به این بهانه، تماس رافضه را با او قطع کنم. آنان دانشمندی به نام «عبدالله جنیدی» را که در فضل و دانش بر اهل مدینه برتری داشت و در دشمنی نسبت به اهل بیت(علیهم‌السلام) سابقه‌دار بود، را به وی معرفی کردند. عمر بن الفرج او را احضار و حقوقی را از طرف سلطان برایش تعیین کرد. 👈وی می‌گوید: «جنیدی پیوسته ملازم و همراه امام هادی(علیه‌السلام) در کاخی واقع در صریا بود و شب هنگام درب را به روی امام می‌بست و کلید‌های آن را همراه خود می‌برد؛ به گونه‌ای که پیروان حضرت از شنیدن سخنان او محروم شده بودند» 👈محمد بن سعید می‌گوید: روز جمعه جنیدی را دیدم. به او گفتم: آن غلام هاشمی که تربیتش را بر عهده گرفته‌ای، چه می‌گوید؟ او نگاه تندی به من کرد و گفت: کودک می‌گویی و شیخ هاشمی نمی‌گویی؟! تو را به خدا سوگند می‌دهم، آیا داناتر از من در مدینه سراغ داری؟ گفتم: نه. گفت: به خدا سوگند، گاه سخنی به او می‌گویم و به نظر خودم تلاش بسیاری کرده‌ام، امّا به گونه‌ای به من پاسخ می‌دهد که از او استفاده می‌کنم. مردم نیز گمان می‌کنند که من به او می‌آموزم، در حالی که به خدا سوگند، من از او بهره می‌برم. 👈محمد بن سعید گوید: سخن او را نشنیده گرفتم و در وقت دیگری او را ملاقات کردم و از حال آن حضرت پرسیدم و اظهار داشتم: حال آن جوان هاشمی چگونه است؟ در پاسخ به من گفت: از این سخن بگذر. 👈«سوگند به خدا که او بهترین فرد روی زمین است و او برترین کسی است که پروردگار آفریده است». او می‌گوید: پس از گذشت چند روز بار دیگر جنیدی را در حالی ملاقات کردم که هدایت یافته و به امامت امام هادی(علیه‌السلام) اعتقاد پیدا کرده بود.[۱] 💥بنابراین همان‌گونه که حضرت به هادی ملقب است، واقعاً هدایت‌گر و هدایت‌کننده است، آن حضرت دل‌سوزانه جنیدی متعصب را تحت تأثیر قرار داد و با نفس الهی و علم خدادی‌اش او را هدایت کرد. هدایت‌گری آن حضرت به این خلاصه نمی‌شود، بلکه او در دوران امامتش با این‌که تحت کنترل شدید خلفای عباسی بود، اما هرگز جامعه و شیعیان را فراموش نکرد و آن‌ها را رهبری می‌کرد. 📚پی نوشت: [۱] مسعودی، اثبات الوصیه، ص۲۳۰-۲۳۱. 💥کانال اندیشه برتر ♨️ @andisheyehbartar 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ روز احسان کردن 👌 بسیار شنیدنی 🎤حجت الاسلام 📡حداقل برای یک☝️نفر ارسال کنید. 🔴بهترین سخنرانی های روز ♨️ @andisheyehbartar 👈
💥سه روز بیعت برای دوستی!؟ ✅کلمه مولا در حدیث غدیر به معنای امامت و رهبری است، زیرا پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) بعد از خواندن خطبه و بیان جانشینی مولای متقیان امام علی(علیه‌السلام) به مدت سه روز از تمام کسانی که در این واقعه عظیم حضور داشتند برای امام علی(علیه‌السلام) بیعت گرفتند. 📚[الإحتجاج على أهل اللجاج،ج1،ص66] 👈اکنون این سوال مطرح است که اگر کلمه مولا به معنای دوست است، چه نیازی به گرفتن بیعت از آن جمعیت عظیم بود!؟ 👈 یا چرا باید سه روز متوالی این جمعیت در هوای گرم معطل شوند!؟ ⁉️ آنهم صرفاً برای اینکه پیامبر بگوید من علی را دوست دارم شما هم دوست بدارید!؟ 💥کانال اندیشه برتر ♨️ @andisheyehbartar 👈