eitaa logo
کافه عدالت
2.2هزار دنبال‌کننده
83 عکس
50 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
آیت الله جوادی آملی: رغبت یعنی میل نه آرزو. لیله الرغائب به معنای شب آرزوها نیست، بلکه شب رغبت‌ها و گرایش‌ها و مجذوب‌شدن‌هاست لذا آن انجذاب و گرایش و میل و شوق را می‌گویند رغبت، در برابر رهبت. خدای سبحان جنّاتی دارد که ما را به آنها ترغیب کرده و برای روح ما هم بهشتی دارد که ما را به آن هم ترغیب کرده است. @cafe_fekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دورویی پاکستان در مسئله حمایت از تروریسم قوم‌گرا برای امروز و دیروز نیست و این کشور سالهاست که مأمنی برای تروریست‌های بنیادگرا و قوم‌گرا بوده و همیشه در مقابل درخواست‌های ایران برای مقابله واقعی و جدی با تروریست‌ها طفره رفته است. @cafe_fekr
🔸رسانه فکرت برگزار می‌کند؛ ☑️ مردم سالاری دینی در بستر تمدن اسلامی با حضور: 👤دکتر سیدضیاءالدین میرمحمدی، عضو هیات علمی دانشگاه معارف اسلامی 👤دکتر امیرمحسن عرفان، عضو هیئت علمی دانشگاه معارف اسلامی ⏰ چهارشنبه ۴ بهمن، ساعت ۱۰. 🏢 قم، خیابان هنرستان، ساختمان فکرت. 📍لوکیشن 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
ولادت علی بن ابی طالب علیه السلام درون کعبه ابوالثناء شهاب الدین سید محمود آلوسی(1217_1270 هـ ) از معروفترین مفسران اهل سنت می باشد. وی آثار متعددی از جود به جا گذاشته است. یکی از این آثار کتاب « سرح الخریدة الغیبیة فی شرح القصیدة العینیة» می باشد. وی در این کتاب به قصیده معروف« عبدالباقی العمری» شاعر اهل موصل را که پیرامون امیرالمومنین علی بن أبی طالب می باشد،شرح کرده است. در صفحه 15 این کتاب می نویسد: «و فی کون الأمیر کرّم الله وجهه ولد فی البیت أمرٌ مشهورٌ فی الدنیا و ذکر فی کتب الفریقین السنة و الشیعة» «جریان ولادت حضرت امیر المومنین در کعبه امر مشهوری در دنیا است و در تألیفات علمای سنی و شیعه این مسئله بیان شده است» @cafe_fekr
🌕 ا ☑️ تحلیل جامع میلاد استثنایی «امام علی علیه السلام» 🖋سید محمدتقی قادری، مبلغ نخبه و استاد حوزه های علمیه 🔸در اینکه راز و فلسفه این تولد استثنایی در داخل خانه خدا(کعبه مکرمه) چه بوده است؟ هرچند کشف اسرار الهی و آنچه که جنبه قدسی و لاهوتی دارد فراتر از استعداد بشری است ولی با تامل در گزارش می توان به برخی از این اسرار دست یافت که دراینجا اشاره خواهیم داشت؛ ۱) ولادت علی عليه السلام در درون خانه خدا رمز و رازش اين است كه بدانيم قلب خانه خدا و توحيد را ولايت و امامت علی تشكيل می دهد. ۲) راز و سرّ تولد حضرت أمیرالمومنین علیه السلام در کعبه شاید از این جهت باشد تا مسلمین که پنج بار به هنگام نماز توجه به کعبه می نمایند، توجه به امام علی علیه السلام نمایند که مظهر و تجلی اسماء الحسنای الهی است و توجه به ان اسوه قراردادن مسلک و رفتار در زندگی فردی و اجتماعی است. ۳) راز و سر دیگر تولد امام علی علیه السلام در داخل کعبه از این جهت بود که سند آشکار برحقانیت وفصلیت وی باشد که هیچ یک از اصحاب رسول الله صلی الله علیه وآله از آن برخوردار نمی باشند. ➕مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
علامه حسن زاده آملی (ره): علی و آل پاکش را پذیرفتم پذیرفتم فلانی و فلانی را نمیخواهم نمیخواهم طراح: سید محمدرضا موسوی @Mohebdesign @cafe_fekr
🔳 ا ☑️ موقعیت زینب‌گونگی 🖋مهدی تکلو ▪️بعد از کربلای شصت و یک، بار تاریخ بیش از گذشته به دوش زنان افتاده است. زینب کبری (س) نور پنهان فاطمه زهرا (س) را دوباره نمایان کرد و این نور دیگر خاموش شدنی نیست. «موقعیت زینب‌گونگی» یک شاهراه زنانه است و پس از زینب کبری (س) هر زنی بخواهد بار تاریخ را به دوش بکشد به این ریسمان چنگ می‌زند. این تمسک چگونه است؟ ▪️اینگونه که زنان وقتی شکوفا می‌شوند تلاش می‌کنند به هر بهانه‌ای خود را در یکی از چهره‌ها و موقعیت‌های زینبی نشان بدهند و با حضرتش مواسات و یگانگی کنند. این عمیق‌ترین اتصال است. این نوعی از مقام فناست. اینجا گویا زنان کربلایی خود را در رسالت زنانه‌ی زینبی منحل می‌کنند و در پروژه‌ی زینب کبری (س) ذوب می‌شوند. ▪️ظرفیت‌های شکوفا نشده‌ی روضه و هیئت تنها با زنان و نگاه‌های زنانه شکوفا می‌شوند. مردان نمی‌توانند این موهبت را به اوج برسانند. اینجا ماجرای درهم‌آمیزی عقل و عاطفه‌ی زنانه در منتهی‌الیه خودش است و این کار از مردان برنمی‌آید. زنان بدون آنکه به لحاظ اجتماعی مسئولیت و جایگاه نبوت داشته باشند می‌توانند بار پیامبری و احیاگری را تکویناً به دوش بکشند. ▪️اگر می‌خواهید روضه‌های حسین عالم‌گیر بشود باید این صدا از حنجره‌های زنانه به گوش عالم برسد و اگر می‌خواهید عالم را بر محور ولایت الله ببینید باید زاویه‌های کمتر گفته‌‌شده زنان را بشنوید. روضه و هیات حتی بیش از نهاد خانه موقف شکوفایی زنان است. من این را از زندگی‌نامه‌ی زینب کبری (س) می‌فهمم. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
وضعیت کودکان غزه در چادرها و غزه مظلوم کماکان پر از درد است.... @cafe_fekr
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 ا ☑️ مدار مردم 🔻واکاوی سخنان رهبر انقلاب در دیدار با مردم قم 🎙آیت‌الله عباس رفعتی نائینی ▪️در گفتمان امام(ره) و رهبری راهبرد اصلی نقش مردم است. امام واقعا براساس مبانی فقهی و روایی معتقد بودند که مردم نقش آفرین هستند. واقعا امام می‌فرمود میزان رای ملت است. و دشمن نیز این را به‌خوبی فهمید که برای ضربه زدن به نظام باید مردم را از صحنه بیرون کرد. ➕فایل کامل مدار یازدهم را در «آپارات» و «یوتیوب» فکرت تماشا کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🌕 ا ☑️ روش‌های گفتمان سازی در نظام اسلامی 🖋هانی ایرانمنش، مدیر مرکز راهبردی جبهه فکری انقلاب اسلامی ▪️روش موج به موج؛ یکی از روش‌های گفتمان سازی روش موج به موج است که خود مقام معظم رهبری مداوم از آن استفاده می‌کنند؛ در جوامع موج‌های اجتماعی وجود دارد و برای بسط یک گفتمان خلق یک موج مبتنی بر موج سابق لازم است. اینکه چگونه می‌توانیم به نقطه موج به موج برسیم، یک روش خاص ندارد بلکه هر جامعه نسبت به جامعه دیگر متفاوت است و باید ببینیم در جامعه ما چه موج زنده ای وجود دارد و این موج زنده را چگونه می‌شود مدیریت کرد. ▪️روایت سازی؛ حرکت‌های عمومی جهانی در نقاط مختلف دنیا با روایت‌ها شکل گرفته اند، ما باید فناوری‌های روایتگری، جنگ روایت‌ها و تنازع روایت‌ها را بلد باشیم، گاهی اوقات یک تغییر روایت جامعه را زیر و رو می‌کند و تبدیل به افتخار تاریخی می‌کند. ▪️ایجاد امت پیشران؛ برای ایجاد امت پیشران باید از ظرفیت نوجوانان استفاده کنیم و نوجوان پیشران بسازیم؛ تربیت نوجوان پیشران با روش‌های تربیتی ما یک تفاوت جدی دارد و باید نوجوان پیشران را در قالب مسئولیت‌های اجتماعی تربیت کنیم. ➕مطالعه گزارش در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 ا 💠 گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی 📍این هفته با عنوان: ☑️ کارکرد ذهن نمایشی در نویسندگی 🔻همراه با یادداشت‌خوانی با حضور: 👤مجید رنگی، کارشناس نمایش خلاق 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 ا ☑️ عقلانیت، انتخابات، مردم 🔻بررسی نقش نخبگان حوزه و دانشگاه در مشارکت حداکثری مردم 👤محمدباقر خراسانی؛ پژوهشگر حوزه و دانشگاه، مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی ✔️انواع نگاه به مردم و جایگاه آنها از نظر سیاسیون را می‌توان این‌گونه دسته‌بندی کرد؛ نگاه ویترینی و دکوری، نگاه داربستی و ابزاری، نگاه تشریفاتی، نگاه مقطعی و نگاه دائمی.رکن رکین نگاه امام و رهبری به مردم همین نگاه آخری هست؛ یعنی مردم ستون اساسی این خیمه نظام هستند. ➕این گفت‌وگو را از «یـوتـیـوب» و «آپـارات» فکرت ببینید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 ا ☑️ مردم سالاری دینی؛ متناقض نمایی بی‌پاسخ 🔻بازخوانی اندیشه آیت‌الله مصباح یزدی(ره) به مقوله مردم سالاری دینی با حضور: 👤 حجت‌الاسلام دکتر الهی‌راد، عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) ✔️مردم سالاری دینی اگر با محوریت توحید نباشد یک دروغ بزرگ است. دوگانه مردم و دین وقتی ایجاد می شود که پیش فرض این باشد که مردم کافر هستند و حال آنکه در نگاه امامین انقلاب و علامه مصباح مردم مسلمان هستند و رویکرد توحیدی دارند. 📍فایل کامل محفل پانزدهم به‌زودی از پیام‌رسان‌های رسانه‎ فکرت منتشر خواهد شد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔸 ا 💠 "در اسارت تفکر ترجمه‌ای" ✳️ پاسخ‌های مهدی جمشیدی به ادعاهای مهرآئین 📝 موارد زیر برخی از ادعاهای مطرح شده توسط آقای مهرآئین می‌باشد که توسط آقای جمشیدی پاسخ داده شده است: 📌 نظام، همواره خودش را فقط مشتمل بر مجموعه‌ای فضایل و خدمات می‌داند و به هیچ خطایی اعتراف نمی‌کند. 📌 نظام به‌دلیل دوپارگی هویّتی‌اش، از یک سو ناچار است جانب ایدئولوژی خودش را بگیرد و در پی هدف‌های جهانی و آرمان‌های منطقه‌ای و فراملّی باشد؛ و از سوی دیگر، به زندگی و معیشت مردم بپردازد، اما این وضع، نارضایتی اجتماعی در پی داشته است. 📌 مدیریت جامعه به‌دست نیروهای امنیتی افتاده و ازاین‌رو، امکان گفتگو از دست رفته‌است. 📌 نظام در پی متفاوت‌ستیزی است و تکثّرها را برنمی‌تابد. 📌 نظام جمهوری اسلامی، عناصری از تمامیّت‌خواهی را دارد و آن‌گاه نیز تعداد زیادی از مؤلفه‌های دولت توتالیتر را بر نظام، منطبق کردند. 📌 سنّت ما، ناعقل است و تجدّد، عقل؛ به این معنی که سنّت ما به‌دلیل خدا بنیانی، یا استدلال عقلی را برنمی‌تابد و یا ضد عقلی است. 📌 نظام، مردم را ملامت و تحقیر می‌کند و آنها را فتنه‌گر و اضافی و زائد می‌شمارد و می‌خواهد مردم را از معادله سیاسی، حذف کند. 👇شما عزیزان و همراهان کانال می‌توانید: ➕پاسخ‌های مهدی جمشیدی را «وبگاه فکرت» بخوانید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 ا ☑️ آیا آیت‎الله مصباح رای مردم را زینتی می‎دانست؟ 🎙 حجت‌الاسلام دکتر الهی‌راد، عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) ✔️کسی که رای مردم را زینتی می‌داند باید انتخابات را تحریم می‎کرد و نباید خود در انتخابات کاندیدا می‌شد تا از سوی مردم رای بگیرد. بارها پیش آمده در جمهوری اسلامی کسانی برسرکار آمدند که قطعا اینها مورد نظر آقای مصباح نبودند اما آقای مصباح از رای مردم تمکین کردند. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 ا ☑️ بازخوانی اندیشه آیت‌الله مصباح یزدی(ره) نسبت به مقوله مردم سالاری دینی 🎙 حجت‌الاسلام دکتر الهی‌راد، عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) ✔️در اندیشه علامه مصباح (ره) موضوع حکومت اسلامی «مردم مسلمان» هستد. ✔️موضوع مردم سالاری دینی «انسان» است. انسانی که ابدیت در پیش دارد.فهم اندیشه سیاسی آیت‌الله مصباح مبتنی بر این است که نوع اندیشه ایشان در مورد انسان را بفهمیم. ✔️در اندیشه علامه مصباح یزدی «جمهوری اسلامی» در حقیقت دین است و قابل انفکاک نیست که دقیقا امام هم همین نگاه را داشتند. ➕این گفت‌وگو را از «یـوتـیـوب» و «آپـارات» فکرت تماشا کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت ا رادیو فکرت
📌 «جامعه اسلامی جز با حضور مردم ایجاد نمی‌شود» 👤 شریف لکزایی: عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی: 💠 به نظر بنده جمهوریت در همه دنیا، یک وجود بیشتر ندارد؛ 🔸 یعنی جمهوری ما که با ایران اسلامی پیوند خورد از لحاظ وجودی با همه جمهوری‌هایی که در همه جا هست واجد ویژگی‌های یکسانی است. ⚠️ ولی آنچه که بین این جمهوری‌ها، تمایزاتی را ایجاد می‌کند، وجه ماهیتی است که هر کدام از آن‌ها دارند؛ 🔹 مانند جمهوری اسلامی در ایران یا جمهوری‌های لیبرال دموکراسی در غرب. ✴️ آنچه که به صورت عام از مفهوم جمهوری برداشت می‌شود نوع خاصی از حکومت است که مردم نقش اساسی و مهمی در تعیین سرنوشت کشورشان دارند، ⬅️ به تعبیر دیگر، یکی از ابزارهای مهم این جمهوری‌ها آن است که مردم مستقیم یا غیرمستقیم مناصبی را در اختیار افراد خاص و برگزیده قرار می‌دهند تا آنها کشور را اداره کنند. ✅ چیزی که در انقلاب اسلامی هم به آن از سوی امامین انقلاب اشاره شده است این است که حضور مردم، اساسی است و امروز هم به این تداوم حضور نیاز داریم. 💢 در مباحث حکمی و سیاست متعالیه ما چاره‌ای از اینکه به مردم بپردازیم و به آنان نقش بدهیم نداریم. 👈 یعنی اگر بخواهیم فضای متفاوتی در جامعه شکل بگیرد و تدام یابد، حضور مردم می‌تواند باعث گشایش بیشتر و رونق فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی شود و پیشرفت‌های بیشتری را شاهد باشیم. 🔰 مطالعه و دسترسی بیشتر به متن این گفت و گو از طریق لینک زیر: 🔗fekrat.net/article/lnk/48649 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت ا رادیو فکرت
فیلسوفان، فوتبال را چگونه می‌بینند؟ ارسطو فوتبال را بیشتر از شطرنج دوست دارد؛ چرا که بیش از هر ورزش دیگری نشانه‌های فضیلت‌طلبی در فوتبال نمود دارد. برای ارسطو موفقیت در به‌‌کارگیری همزمان و بی‌وقفه ذهن و جسم در طول یک بازی مهم‌تر از برنده شدن در بازی است. با این وصف تیم بهتر در نگاه ارسطو لزوما تیم برنده نیست؛ تیمی است که تک‌تک بازیکنان آن طبیعت بشری را به بهترین شکل ممکن به نمایش گذاشته باشند. سورن کیرکگور شاید تنها تماشاچی فوتبال باشد که از تماشای ضربات پنالتی لذت می‌برد. چرا؟ بازیکنی که پشت توپ ایستاده بهترین تمثیل از «اضطراب» کیرکگور است؛ وقتی که او اضطراب را به نوعی سرگیجه تشبیه می‌کند که از نگاه کردن به ژرفای آینده سرچشمه می‌گیرد. افلاطون در زمین فوتبال طرفدار تیمی است که طبیعت دوگانه بازی را به حد کمال برساند: از فرصت‌هایی که در اختیار دارد، بهترین استفاده را ببرد و هرگز هم گل نخورد. با ایده‌آل‌های افلاطونی هیچ دو تیم فوتبالی اصلا نمی‌توانند داخل مستطیل سبز شوند. امانوئل کانت اگر قرار باشد فوتبال ببیند در جایگاه ویژه می‌نشیند و به بازی فوتبال همچون یک اثر هنری از جنبه زیبایی‌شناسی نگاه می‌کند؛ بدون آن که درباره بهتر یا بدتر بودن یک بازی زیبا قضاوت کند. لذت یا رنجی که تماشاچیان از تماشای بازی تیم محبوب خود می‌برند، مبنای قضاوت جناب کانت قرار می‌گیرد. ژان پل سارتر در بازی فوتبال حواسش تمام و کمال با داور است. به جای تماشای بازی، حرکات و تصمیم‌های داور را دنبال می‌کند که در تصمیمی که می‌گیرد هم آزاد است و هم مسئول. هیچکس نمی‌تواند به او بگوید چه تصمیمی بگیرد و مسئولیت هر پیامدی فقط برعهده خود اوست. فردریش نیچه اگر امروز زنده بود، احتمالا طرفدار سرسخت تیم آرسنال بود. نیچه فوتبال را وقتی می‌پسندد که هنرمندانه بازی شود. به روشی خلاقانه، مثبت و رویایی که زیبایی بالقوه بازی را به فعل درآورد و در یک کلام «با شکوه» باشد؛ همان ویژگی‌هایی که آرسنال دارد. تامس هابز در بازی فوتبال انگیزه‌ای به نام نوع‌دوستی را جایز نمی‌داند. هر انگیزه‌ای در نهایت خودمحورانه و منفعت‌طلبانه است. پس اگر بازیکنی بهترین فرصت گلزنی را به بازیکن هم‌تیمی‌اش می‌بخشد، هدفش خدمت به او نیست بلکه می‌خواهد لذت «بازیکن در خدمت تیم بودن» را برای خودش بخرد. جرمی بنتام خطای فنی در یک بازی فوتبال را توجیه می‌کند! خطای یک مدافع از آن رو که به سایر هم‌بازی‌هایش خیر می‌رساند مجاز است. اخلاقی هم هست؛ چرا که در نگاه بنتام بازیکن خطاکار خود را برای منفعتی بالاتر به خاطر بازیکنان هم‌تیمی‌اش فدا می‌کند. جان استوارت میل گل قرن را، همان گلی که مارادونا در جام جهانی ۱۹۸۶ با انگلستان زد، نمونه اعلای نبوغ انسانی در سایه آزادی می‌داند. لابد میل حرکت مارادونا را طغیان خلاقیت، پیروزی شخصیت انسانی و تجلیل از عمل انتخاب می‌داند و از آن لذت می‌برد. @cafe_fekr
🌕خودباوری؛ مبنای انقلاب اسلامی 🖋دکتر محسن ردادی ✔️خودباوری ملی این است که ملتی خودش را دارای خصیصه و ویژگی خاص و ممتاز از دیگران دیده و به آن افتخار کند. ✔️در انقلاب اسلامی ایران، مردم، خود را به عنوان ملتی توانمند که قادر به انجام هر کار جمعی است، شناختند. این خودباوری، متکی بر قدرت مردم به وجود آمد که سبب پیروزی سیاسی و ایستادگی در مقابل تمام دنیا بود. ✔️با نگاه کارکردگرایانه می‌شود به خودباوری نگاه کرد. خودباوری سبب تقویت هویت ملی کشور شد. هر کشور و ملیتی به ماهیتش زنده است. هویت ملی در دوره قاجار و پس از آن در دوره پهلوی بدون هیچ اغراقی ضعیف شده و از هویت ایرانی چیزی باقی نمانده بود. ✔️نتیجه مهم دیگر خودباوری، خلاقیت است. برای اینکه شخصی در حوزه فردی یا اجتماعی بخواهد دست به اقدام جدید و کار خلاقانه‌ای زده و عرصه‌های جدیدی را فتح کند، به نوعی خودباوری نیاز داریم. ✔️انقلاب اسلامی سبب شد مفهوم خودباوری ملی و بازگشت به خود که در سال‌های ابتدایی از سوی رهبران انقلاب مطرح شد، تبدیل به یکی از خصوصیات فرهنگی مردم ایران شود. 🔰 مطالعه و دسترسی بیشتر به متن این گفت و گو از طریق لینک زیر: 🔗 fekrat.net/article/lnk/50027 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت ا رادیو فکرت
📢📢 مجموعه خانه فرهنگ شیعه مستقر در قم جذب نیرو فرهنگی می کند 💰حقوق و مزایا 🛑حقوق بسیار بالا 🛑درصد پروژه های سرمایه گذاری فرهنگی 📌شرایط ✅سابقه کار خیریه و جذب مالی در سطح وسیع یا استعداد بالا در جذب مالی و... ✅جدیت در کار و وقت کافی 📞برای کسب اطلاعات بیشتر به آی دی زیر پیام بدید @khaneshia ✅تماس ۰۹۰۲۱۱۲۲۱۴۵
🔸 ا ☑️ نگاه واقعی به مردم 🖋محمد‌صادق تراب‌زاده‌جهرمی، پژوهشگر هسته عدالت اجتماعی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) ✔️مشارکت مردم در اداره و پیشبرد امور جامعه، نه با نگاهی «ابزارگونه» به مردم بلکه با نگاهی «اصیل» به مردمی بودن اداره درست جامعه، نیازمند بازتعریف است. زمانی می‌توان از مشارکت حقیقی مردم سخن گفت که نسخه درست جامعه‌سازی را صرفا در ماهیت مردمی و سازوکارهای مردمی اداره جامعه ببینیم؛ یعنی پردازش و ساخت درست جامعه را وابسته به حضور موثر و حداکثری مردم ببینیم؛ و‌ الّا شاهد همان نگاه ابزاری خواهیم بود. ➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت