eitaa logo
کافه عدالت
2.2هزار دنبال‌کننده
83 عکس
50 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
انا لله و انا الیه راجعون بار دیگر حادثه تروریستی در ملت ایران را عزادار کرد. دشمن برای برهم زدن آرامش کشور دست از توطئه برنمی‌دارد. از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون بعنوان یک راهبرد خصمانه شیطانی بوده است. ملت شهادت طلب و بصیر ایران در برخورد با این اقدامات تجربه‌ها دارد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 ا ✅ مقاومت؛ از تهران تا غزه ▪️نشست تحلیلی-تاریخی به‌مناسبت سالروز تسخیر لانه جاسوسی؛ بررسی ابعاد راهبردی مقاومت در مواجهه با جریان‌های استکبار و ضد حقوق بشری و نگاهی به تاریخ خشونت در غرب و شرق با حضور: 👤حجت الاسلام دکتر سید عبدالمجید اشکوری؛ عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) 📥 فایل کامل نشست را در سایت آپــارات و یــوتیــوب مشاهده کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 ا ☑️ زیست رسانه‌ای نسل جوان 🎙حجت الاسلام محمدحسین پیشاهنگ، مدرس سواد رسانه‌ای ▪️زیست رسانه‎ای یکی از شقوق زیستی یک انسان بود، یعنی رسانه یکی از بخش‌های زندگی ما بود. رسانه یک زمانی کانال ارتباطی بود برای حوزه زیست طبیعی انسان. ▪️امروز رسانه دیگر از شقوق زیست طبیعی و زیست اجتماعی انسان نیست خودش یک ساحت زیستی است. ▪️یکی از مهمترین عوامل زیستی که در چرخه زیستی معنا پیدا می‌کند بحث رشد است. شما در بحث زیست رسانه‌ای رشد خواهید داشت. ▪️حکمرانی بر رسانه و فضای مجازی یعنی حکمرانی ملت ایران و خانواده‌های ایرانی برای حفظ نسل و امنیت و زیست حقیقی خودشان. 🔻شما مخاطبین گرامی می‌توانید فایل کامل این گفت‌وگو را در آپارات و یوتیوب فکرت تماشا کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 ا ☑️ توصیه‌ای برای بقاء ▪️دکتر محمد علی رامین در برنامه رینگ فکرت، یهودیان مومن و بنی اسرائیل را توصیه می‌کند تا متوجه خطراتی که این اسرائیل برای آینده قوم یهود به وجود آورده بشوند و خودشان اعتراض و ورود کنند و سردمدار نجات بشریت از شر اسرائیل شوند، و اجازه ندهند که این اسرائیل جنایتکار به نام آنها آدم کشی کند. ▪️او می‌گوید که اسرائیلی‌ها امیدشان به این است که اینقدر آدم بکشند و وحشت ایجاد کنند تا همه جهانیان تسلیم آنها بشوند ولی این خیال خام است و فطرت بشر علیه آنها قیام خواهد کرد. 🔻شما مخاطبین گرامی می‌توانید فایل کامل این گفت‌وگو را در آپارات و یوتیوب فکرت تماشا کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وبگاه ا فکرت | مدرسه فکرت
📝 | ☑️ انقلاب اسلامی چه افقی را ترسیم می‌کند؟ و به دنبال رقم زدن چه اتفاقی است؟ 🎙حجت‌الاسلام فلاح شیروانی: ▪️افق و تراز انقلابی بودن، افق برخورداری از همه کمالاتی است که اسلام به انسان تعارف می‌کند. ▪️ما باید تمام آمال بشر را در این افق دنبال کنیم و اساسا انقلابی‌گری یعنی دغدغه‌های بشری را از روی زمین برداشتن و به آسمان رساندن، انقلابی آن کسی است که در شکوفایی بشر هیچ گونه تخفیفی را قائل نیست، شما یک کمال را نمی توانید پیدا کنید که حضرت آقا به آن بی‌مهر باشند. ▪️به نام انقلابی‌گری ضرورت خیلی زیاد است اما این هدف را باید داشته باشیم که تقریری از انقلاب و انقلابی‌گری و انقلابی بودن یک طلبه می‌خواهیم ارائه بدهیم که وصف آن این باشد که انقلاب را ما از بالاترین توان معرفتی مکتب اهل بیت(علیهم السلام) استفاده کردیم. ▪️انقلاب باید اینگونه نزد من طرح بشود که تمام خوبی ها زیر این جمله جمع شده است: . ▪️ انقلاب جامع تمام کمالات است، ذیل این جمله سطور معرفتی بیابید. اصلا نباید به دل اجازه داد که کمالی را یک جایی تصور بکند که در پیشنهاد انقلاب نباشد. 🔗@fvtt_ir 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
☑️ چالش‌های مهم علوم انسانی_اسلامی 🌕 عناوین مهم سخنان دکتر احمد واعظی؛ رئیس دفتر تبلیغات اسلامی در نشست «چالش‌های حوزه و دانشگاه در مسیر اسلامی‌سازی علوم انسانی»: ▪️علوم انسانی اسلامی نه تبدیل به فرهنگ علمی در مراکز علمی شده است و نه چرخه تولید دانش را بر محور خود قرار داده است زیرا آن ساحت فکر، تنقیح و نهادینه نشده است. ▪️بنده اصلی‌ترین چالش را در علوم انسانی_اسلامی این می‌دانم که ساحت فکر آن منقح و نهادینه نشده است؛ زیرا اگر چیزی در حد فکر بماند و در جامعه نهادینه نشود و جان مخاطبان به‌وسیله آن فکر تسخیر نشود حرکت و چرخه تولید علم هم شکل نخواهد گرفت. ▪️اینکه گفته شود ما می‌خواهیم علوم مدرن را اسلامی کنیم نتیجه بدفهمی و کژتابی در فهم است؛ زیرا مبنا و بنیاد آن فرق دارد. ▪️چالش دیگری که واقعاً مانع برای توسعه ایده علوم انسانی اسلامی شده است؛ تلقی سیاسی از علوم انسانی اسلامی است؛ به هر دلیل موجه و یا ناموجهی بخش قابل توجهی از مخالفان علوم انسانی اسلامی، این ایده را مقابله انقلاب اسلامی با استکبار و نوعی می‌دانند. ▪️چالش دیگر عدم توازن میان تولید دانش درجه اول در علوم انسانی با مطالعات درجه دوم است، ما بیش از آنکه دانش درجه اول در علوم انسانی اسلامی تولید بکنیم حرف درباره آن زده‌ایم. علوم انسانی در مدیریت کشور جایگاه رفیعی ندارد. ▪️چالش دیگر، جدی‌نگرفتن در حوزه علوم انسانی است؛ در خود حکمرانی علم هم مشکل داریم و آن وجود نگاه اقتدارگرایانه و پروژه‌ای دانستن علوم انسانی اسلامی است. ▪️مشکل بنیادی و اصلی در علوم انسانی_اسلامی این است که ما در برزخ بی‌مبنایی به سر می‌بریم و ساحت فکری که مولد تمدن و علم متناسب با این تمدن است تولید نشده است و در برزخ تعلق‌خاطر به سنت و مدرنیته گیر کرده‌ایم. 🔻مطالعه کامل گزارش در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 ا ☑️ اسرائیل و کشتی با خدا ▪️دکتر محمد علی رامین در برنامه رینگ فکرت می‌گوید که این داستان را باید در تورات خواند آنجا که حضرت یعقوب پدر بزرگ این قوم اسرائیل نامیده شد. این نام‌گذاری در مبارزه تن به تنی بود که یعقوب با خدا داشته است که او با خدا کشتی می‌گیرد و اسرائیل یعنی کسی که با خدا مبارزه کرد و بر او پیروز شد. 🔻شما مخاطبین گرامی می‌توانید فایل کامل این گفت‌وگو را در آپارات و یوتیوب فکرت تماشا کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وبگاه ا فکرت | مدرسه فکرت
☑️ علم و دین در تفکر اسلامی درهم‌تنیده است 🌕 عناوین مهم سخنان حجت‌الاسلام دکتر حمید ؛ در نشست علمی «جامعه‌شناسی دین و جامعه‌شناسی دینی»: ▪️جریان حکمت مدنی در جهان اسلام که با فارابی آغاز شد، خودش یک است؛ فارابی بیش از دیگران نظریه اجتماعی خود را با دین درهم تنیده است و مدینه فاضله و فاسقه، ضاله و جاهله او کاملاً با دین در هم آمیخته است. ▪️متفکرین مسلمان _دین دارند ولی نظریات آنان با جامعه‌شناسی دین مدرن، تفاوت بنیادین دارند و این به روش‌شناسی علوم اجتماعی در جهان اسلام بازگشت دارد. ▪️ یکی از مسائلی که بقیه فرهنگ‌ها از جمله فرهنگ اسلامی و ایرانی با آن مواجه شدند، روبرویی با مفاهیم مدرن بود البته فرهنگ ایرانی به خاطر عقبه معرفتی و علمی قوی تاریخی ابژه را در چارچوب ذهنی خود می‌شناخت و با آن ارتباط برقرار می‌کرد. ▪️باید ببینیم نسبت جامعه‌شناسی با دین چیست؟ اگر جامعه‌شناسی را دانش(ساینس) با معنای کانتی قرن بیستم در نظر بگیریم، نسبت بین این دو نسبت سوژه و ابژه است؛ ابژه هویت معرفتی دارد ولی این هویت هرمنوتیکی است یعنی علم نیست. جامعه‌شناسی دین در اینجا آگاهی درجه دوم است ولی علم نیست بلکه فرهنگ و زبان است. ▪️ در غرب هم اندیشمندانی داریم که در قرن ۲۰، را نقد کردند ولی در حوزه علوم اجتماعی وجود نداشت و شاید در دوره وبر با بحث قفس آهنین به این مسئله و مدل عقلانیت جهان اسلام پرداخت البته این جریانات وارد حوزه کلاسیک و مدرن نشدند. ▪️جامعه‌شناسی دینی بحث جامعه‌شناسی و یک مکتب است و نه در ذیل جامعه‌شناسی. در ابتدای قرن ۲۰ «دینی» صفتی بود که به موصوف نمی‌چسبید زیرا علم وصف دینی و غیردینی نداشت، گرچه جامعه‌شناسی پدیدارشناختی و پراگماتیستی و ... وجود داشت ▪️از منظر برخی فلاسفه غربی، دین دو کارکرد دارد؛ اول و دیگری و شناساندن جهان؛ بنابراین مرحله اول، مرحله تفکر و معرفت دینی است و آن را در این مرحله علم نمی‌دانند ولی در مرحله بعد آن را واجد نظم عقلانی می‌دانند. ◾️نسبت میان جامعه‌شناسی با دین نسبت دو حوزه معرفتی است یعنی یکی معرفتی است که است و دیگری معرفتی غیرعلمی است، نسبت جامعه‌شناسی با دین نسبت علم با قلمرویی است که ساینس نیست بلکه معرفت از سنخ است و انسان‌ها با اراده خود آن را می‌سازند 🔻مطالعه کامل گزارش 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 ا ☑️ عدالت جهانی ▪️استاد مرتضی مطهری معتقد است که بیشتر از هر عصر دیگری، بشر ثابت کرده که این انسان دانشمند و همه چیز فهم، قادر به اجرای عدالت نیست و هرگز از منافع خودش نمی‌گذرد. ایشان لازمه برقراری عدالت جهانی را در چه چیز می‌داند؟ 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه |مدرسه فکرت | رادیوفکرت
✔️ ا ☑️ ویژگی‌های هویتی مردم ایران از نگاه علامه مصباح ▪️دکتر ابراهیمی‌پور، عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) در مصاحبه با رسانه فکرت به عوامل پویایی هویت ایرانی بعد از انقلاب از نگاه علامه مصباح اشاره کرده و علل این پویایی را چنین عنوان کرد: ▪️علامه مصباح جامعه‌ی ایران پس از انقلاب را یک جامعه‌ای می‌دانند که در آن عنصر ، حاکمیت پیدا کرده و براساس آن یک نسل ولایی شکل گرفته که هویت کاملا ویژه‌ای دارد و همچنین در فرهنگش، تحول بنیادین رخ داده است. ▪️هرچند ظرفیت‎های فرهنگ معاصر قبل از انقلاب نیز- وجود داشته است، لذا یک فرهنگ بسیار غنی و دارای ثبات و پایداری را شاهدیم؛ اما بالفعل شدن بخش‎هایی از این ظرفیت مربوط به پس از انقلاب است. ▪️ایشان با توجه به نقشه‌های دشمن برای نابودی هویت ایرانی پس از انقلاب، تحلیل علامه مصباح را نگاهی دقیق دانسته و نقش ایشان را در خنثی سازی آنها بسیار موثر خواند و نسبت به واکنش روشنفکران افزود: در واقع آنان تلاش کردند با الفاظ خاصی مثل توهم توطئه و توهم تهاجم یا غیر علمی خواندن تهاجم فرهنگی یا از آن سخیف‌تر، با نقدهایی مثل اینکه بگویند تهاجم فرهنگی، معادل انگلیسی یا فرانسوی در ادبیات جامعه شناختی ندارد، تهاجم فرهنگی را انکار کنند. 🔳 شما مخاطبین فرهیخته فکرت می‌توانید متن کامل این گفت‎وگو را در «وبگاه فکرت» مطالعه نمایید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه |مدرسه فکرت | رادیوفکرت
🔘 ا ☑️ مایکل سندل در کتاب «چه چیز را با پول میتوان خرید»: در این روزگار منطق خرید و فروش نه فقط بر کالاهای مادی که بر کل زندگی ما حاکم شده است. این کالایی‌سازی دو ضرر دارد: ۱- گسترش نابرابری و فساد ۲- از بین رفتن ارزش بعضی مسائل که ذاتا مادی و کالا نیستند. ✍️ محمدامین رضایی 🖇 ویراستی فکرت را دنبال کنید 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه |مدرسه فکرت | رادیوفکرت
☑️ تفکر حاکم بر مقاومت مبتنی بر ایمان، یقین و تفکر است 🌕 عناوین مهم سخنان حجت‌الاسلام دکتر نجف ؛ در نشست علمی «مبانی حکمرانی مقاومت در قرآن»: ▪️ راهبردی نیاز به راهبری دارد، در این نوع مقاومت ابتدا باید مراقب باشیم که به اشغال دشمن(شیطان) در نیاییم، و اگر کسی به اشغال دشمن درآمد باید رفع اشغال کند. ▪️گاهی انسان مورد اشغال دشمن قرار می‌گیرد و به نوعی اشغال معرفتی و اخلاقی صورت می‌گیرد، به عنوان نمونه برخی کشورها با تدریس دروس علوم انسانی الحادی و غربی در دانشگاه‌های خود، در حقیقت ظلم، سلطه و تسلیم در برابر طاغوت را به نام واقعیت تئوریزه می‌کنند. این اشغال جز سخت‌ترین نوع اشغال‌ها می باشد. ▪️سخت‌ترین کار این است که با این علوم انسانی بخواهید علیه دشمن مبارزه کنید، مثلا ضد دین است، اگر ما در جبهه اسلامی از مارکسیست علیه طاغوت استفاده کنیم، قطعا در این صورت راه را اشتباه خواهیم رفت. ▪️حضرت وقتی مبارزه علیه رژیم طاغوت را شروع کرد، فرمودند، آمریکا، شوروی و انگلیس همه دشمن ما هستند، ولی مساله ما امروز آمریکاست، ایشان با توجه به آن مبانی که داشتند از واقعیت دشمنی ها غافل نبودند. ◾️اگر کسی در جریان مقاومت گرایش ناسیونالیستی داشته باشد و بگوید فقط دنبال دفاع از کشور و جغرافیای خود هستم، مخالف قران عمل کرده است، زیرا به تعبیر قران کریم، دین اسلام جهانی است و مقاومت هم باید به صورت جهانی تعریف شود. ▪️تمام این اشغالگری‌ها باید در دیده شود، اگر مقاومت را راهبردی جهانی کردیم آن زمان، سطوح پایین برای ما بیشتر جا می افتد، بنابراین، در جامعه سازی باید به فکر ساخت جامعه مقاوم باشیم. ▪️در انقلاب اسلامی، نظام استکبار و اسلام ناب با هم تقابل دارند، تفکر حاکم بر مقاومت مبتنی بر ایمان، یقین، عقل و تفکر است و یک مقاومت احساسی و تک بعدی نیست. ◾️نظام فقهی، حقوقی و تقنینی ما باید این راهبرد جهانی‌نگری را داشته باشد، در کنارسطوح خرد باید به سطح کلان نیز توجه داشته باشیم و اگر فاقد این نگاه باشیم اشغالگری دشمن را نمی بینیم. 🔻مطالعه کامل گزارش در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟡 ا ☑️ دانشجوی در قله ▪️۱۶ ‌آذر به‌‎عنوان روز مبارزات قشر فرهیختۀ دانشجو با آمریکا و استکبار جهانی شناخته‌ می‌شود و حالا بعد از گذشت ۷۰ سال از آن واقعه، دانشجو و دانشگاهِ ما کماکان در مسیر صعود به قله‌های دانایی در حرکت است. ▪️رهبر ‌معظم ‌انقلاب، بهترین نگاه را نسبت به شأن و منزلت دانشجو داشتند و در دیدارهای مختلف توصیه‌های مهمی داشتند. برخی از این توصیه‌ها را می‌توانید در این کلیپ تماشا کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔸 ا 🌕 به زودی از آپارات و یوتیوب فکرت... ☑️ «راهبرد جمهوری اسلامی ایران برای حل مسئله فلسطین» ▪️برنامه رینگ با حضور دکتر سعدالله زارعی؛ استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی و کارشناس مسائل بین‌الملل 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وبگاه ا فکرت | مدرسه فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 ا ☑️ جنبش دانشجوئی در کشور ما، همیشه ضد استکبار، ضد سلطه، ضد استبداد، ضد اختناق و بشدت بوده است. ۱۶ آذر برای دانشجوی ضد آمریکا و ضد سلطه است. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وبگاه ا فکرت | مدرسه فکرت
🔘 ا 🌕 چکیده‌ای از دیدگاه‌های دکتر عزیزالله فهیمی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه قم در خصوص بایسته‌های جنبش‌های دانشجویی به مناسبت شانزدهم آذرماه؛ ▪️باید مراقب بود که جنبش دانشجویی قربانی اغراض و مطامع احزاب و جناح‎های سیاسی نشود. ▪️شانزدهم آذرماه نقطه عطف بسیار مهمی در جریان دانشجویی کشور به شمار می‎رود، چرا که در این روز حرکت جنبش دانشجویی در ریل انقلابی‌گری و مبارزه با و قرار گرفت و شهدای این واقعه به الگوی دانشجویان تبدیل شدند. ▪️بر این اساس آن چه حائز اهمیت است این که ظرفیت دانشجویی کشور در راستای گفتمان عدالت خواهی، حقیقت‌گرایی و مبارزه با مورد استفاده قرار گیرد. ▪️امروز به طور خاص انتظار می‌رود که دانشجویان در عرصه تقویت جامعه و تزریق روح تحرک و امید و تحول به معنای واقعی کلمه پیش قراول باشند چرا که در این صورت می توانند توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان را خنثی کرده و به تحقق اهداف نظام و انقلاب اسلامی کمک نمایند. ▪️به لطف الهی و به برکت ، دانشجویان مؤمن و انقلابی با روحیه بسیجی در عرصه‌های مختلف سازندگی کشور فعالانه حضور دارند و از سویی در بحث مطالبه گری و پیگیری حل مشکلات مردم در خط مقدم قرار دارند که اینها واقعاً برای جامعه ما ارزشمند است و باید این رویه و خط را حفظ و تقویت کرد. 📍مطالعه گفت‎وگو در «سایت فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔘 ا 🍃دانشجوی ایرانی می‌تواند کاری کند که دنیا «زبان فارسی» را یاد بگیرد. 💠 رهبر انقلاب همواره بر نقش و هویت تمدنی و علمی دانشجویان تأکید دارند. 🖇 ویراستی فکرت را دنبال کنید 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وبگاه ا فکرت | مدرسه فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 برنامه تلویزیونی ☑️«جهان عرب و مساله فلسطین» با حضور: 👤دکتر احمد دستمالچیان، سفیر سابق ایران در لبنان و اردن 👤میزبان: حسین کاوه ⏰جمعه ۱۷ آذر، ساعت ۱۲ 🔸پخش از آپارات و یوتیوب فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت
🔸 ا 🗞مروری بر گزیده مطالبی که در هفته گذشته «فکرت» بدان‌ها پرداخت: ✔️مینیاتوری از نظام اسلامی در رشت 📑لینک مطلب ✔️سنت‌اندیشیِ متجددانه عبدالکریمی 📑لینک مطلب ✔️الگوی وصل 📑لینک مطلب ✔️جلال و روشنفکری 📑لینک مطلب ✔️توصیه‌ای برای بقاء 📑لینک مطلب ✔️چالش‌های مهم علوم انسانی_اسلامی 📑لینک مطلب ✔️اسرائیل و کُشتی با خدا 📑لینک مطلب ✔️علم و دین در تفکر اسلامی درهم‌تنیده است 📑لینک مطلب ✔️ دانشجوی در قله 📑لینک مطلب ✔️عقلانیت‌مداری، آزادگی و دغدغه‌مندی 📑لینک مطلب ✔️دانشجو، ضدّ استکبار است 📑لینک مطلب 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وبگاه ا فکرت | مدرسه فکرت
🔸برنامه تلویزیونی ☑️«جهان عرب و مساله فلسطین» با حضور: 👤دکتر احمد دستمالچیان، سفیر سابق ایران در لبنان و اردن 👤میزبان: حسین کاوه 🔸 تماشا از آپارات و یوتیوب فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت |مدرسه فکرت
🔘 ☑️در هم تنیدگی اخلاق، ورزش، سیاست 🌕 عناوین مهم مدار هشتم فکرت، در گفت‎وگو با دکتر رسول حسن‎یزدی؛ استاد دانشگاه و فعال عرصه ورزش: ▪️شاید بعد از و افسانه هولوکاست و دروغ بزرگ آن، بزرگ‌ترین دروغ این باشد که ورزش و سیاست از هم جدا هستند. ▪️آیا میادین ورزشی، در قبل و بعد از واقعه طوفان الاقصی در روز ۱۵ مهر یا ۷ اکتبر، برای رژیم صهیونیستی یکی است؟ قطعاً اینطور نیست. ▪️از ورزش به‌عنوان یک ابزار خوب در ارائه فرهنگمان باید استفاده کنیم در صورت عدم استفاده از این فرصت، باید چقدر رایزن فرهنگی به کشورهای مختلف بفرستیم و چقدر هزینه و زمان صرف کنیم تا دنیا متوجه شود، که مثلاً زن ایرانی به‌معنای زن مسلمان، این تقیّدها را دارد. ▪️در مورد ژاپن، بر خلاف آنکه می‌گوییم ژاپن خیلی دین و ایمان آن‌چنانی ندارد، بودایی و لائیک هستند، ژاپن وقتی تیم اعزام می‌کند، نیروی عقیدتی زیادی هم اعزام می‌کند. جزء لاینفک کارشان است که بگویند ژاپن چقدر ارزشمند است. و از این فرصت استفاده‌کنند تا ژاپن را به دیگران بشناسانند. 📱گزارش کامل نشست در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖥 ا ☑️ دود روشنفکری در چشم هویت ایرانی ▪️فتوایی که روزی حکم به تحریم استعمار داده بود، به اجتهاد تقی‌زاده‌ها، ملغی شد تا با شعار پیشرفت، چوب حراج بر پیکر استقلال فکری و فرهنگی ملت بزند. اکنون، ۴۴ سال از انقلاب اسلامی گذشته است. ▪️گویا دوباره تقی‌زاده‌ها، ملکم خان‌ها و آخوندزاده‌ها از انزوایی که انقلاب اسلامی برای آنها درست کرده بود، برخاستند تا دود سیگار روشنفکریشان را در هوای آزاد ملت ایران، پراکنده کنند. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 دومین برنامه «» ☑️ آسیب‌شناسی دولت‌سازی اسلامی در عصر مشروطه 🔺با تاکید بر نظریات میرزای نائینی و شیخ فضل‌الله نوری 👤ارائه دهنده: حجت الاسلام جواد کاوندی؛دانش‌پژوه دکتری جامعه‌شناسی سیاسی 👤مشاور: حجت الاسلام محمد متقیان؛ عضو گروه پژوهشی فقه سیاسی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) 👤مجری کارشناس: علیرضا داودی؛ دکتری مطالعات سیاسی 📆 شنبه ۱۸ آذر۱۴۰۲ 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 ا ☑️ بشر در تهدید جهل مدرن 🎙دکتر محمد حسنی، دکترای علوم ارتباطات و مدیرعامل نشر جمکران ▪️فضای مجازی چیست که جهل در کنار آن قرار می‌گیرد؟! ▪️با یک مسئله‌ای مواجهیم که کنترل بنیان‌های آن دست ما نیست که ناخواسته و یا خواسته، آن عدم کنترل را در تناسب با جهل می‌بینیم. ▪️فضای مجازی یک جهلی را به ما منتقل می‌کند که با داده، بشر را جاهل می‌کند. در حقیقت، داده‌هایی که جهل می‌آفرینند. 🔻فایل کامل این گفت‌وگو را در سایت آپارات و یوتیوب فکرت تماشا کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
☑️ عقلانیت و اجتهاد دینی از قدرت سخت تا قدرت نرم 🌕 عناوین برگزیده از سخنان حجت الاسلام سیدسجاد ایزدهی: ▪️تا قدرت نرم و باورِ موجه و باور پذیری اتفاق نیفتد، طبیعتاً استمراری در قدرت هم باقی نخواهد ماند. عقلانیت و اجتهاد و مصلحت و ولایت، مهم‌ترین بخش‌های حفظ قدرت، در سایه قدرت نرم هستند. ▪️اسلام، اجتهادی دارد که می‌تواند متناسب با مکان، مسائل و زمانه، خودش را باز تولید کند و به نوعی موتور محرک شیعه در مواجهه با مشکلات است. ▪️بر خلاف دین اسلام، در ادیان دیگر، آنها در حوزه اجتماعی، حکومت و نیازهای اجتماعی ورود نمی‌کنند و تنها در حوزه عقاید و شخصیت و مسائل شخصی فعال هستند. در ادیان شرقی هم روند به همین صورت است. ▪️دین اسلام از آغاز، با وجود اینکه قدرت سخت را مد نظر قرار داده است اما استفاده از این قدرت، هیچ گاه پایایی و بقا و استمرار نداشته است مگر اینکه پشتوانه‌ای از «قدرت نرم» داشته باشد و بتواند مشروعیت خود را از این طریق تضمین کند. ▪️منابع ما مانند نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، که بسیار باور پذیر هم هستند در زمره قدرت نرم ما قرار می‌گیرند. در عین حال، بخش دیگر مربوط به قدرت نرم ما، الگوهای شخصیتی مان در زندگی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به اهل بیت (ع) اشاره کرد. 🔸مطالعه گفتگو در«وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت