🔸#یادداشت ا #مناظره
💠 "در اسارت تفکر ترجمهای"
✳️ پاسخهای مهدی جمشیدی به ادعاهای مهرآئین
📝 موارد زیر برخی از ادعاهای مطرح شده توسط آقای مهرآئین میباشد که توسط آقای جمشیدی پاسخ داده شده است:
📌 نظام، همواره خودش را فقط مشتمل بر مجموعهای فضایل و خدمات میداند و به هیچ خطایی اعتراف نمیکند.
📌 نظام بهدلیل دوپارگی هویّتیاش، از یک سو ناچار است جانب ایدئولوژی خودش را بگیرد و در پی هدفهای جهانی و آرمانهای منطقهای و فراملّی باشد؛ و از سوی دیگر، به زندگی و معیشت مردم بپردازد، اما این وضع، نارضایتی اجتماعی در پی داشته است.
📌 مدیریت جامعه بهدست نیروهای امنیتی افتاده و ازاینرو، امکان گفتگو از دست رفتهاست.
📌 نظام در پی متفاوتستیزی است و تکثّرها را برنمیتابد.
📌 نظام جمهوری اسلامی، عناصری از تمامیّتخواهی را دارد و آنگاه نیز تعداد زیادی از مؤلفههای دولت توتالیتر را بر نظام، منطبق کردند.
📌 سنّت ما، ناعقل است و تجدّد، عقل؛ به این معنی که سنّت ما بهدلیل خدا بنیانی، یا استدلال عقلی را برنمیتابد و یا ضد عقلی است.
📌 نظام، مردم را ملامت و تحقیر میکند و آنها را فتنهگر و اضافی و زائد میشمارد و میخواهد مردم را از معادله سیاسی، حذف کند.
👇شما عزیزان و همراهان کانال میتوانید:
➕پاسخهای مهدی جمشیدی را «وبگاه فکرت» بخوانید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸#انتخابات ا #محفل
☑️ آیا آیتالله مصباح رای مردم را زینتی میدانست؟
🎙 حجتالاسلام دکتر الهیراد، عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره)
✔️کسی که رای مردم را زینتی میداند باید انتخابات را تحریم میکرد و نباید خود در انتخابات کاندیدا میشد تا از سوی مردم رای بگیرد. بارها پیش آمده در جمهوری اسلامی کسانی برسرکار آمدند که قطعا اینها مورد نظر آقای مصباح نبودند اما آقای مصباح از رای مردم تمکین کردند.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸#انتخابات ا #محفل
☑️ بازخوانی اندیشه آیتالله مصباح یزدی(ره) نسبت به مقوله مردم سالاری دینی
🎙 حجتالاسلام دکتر الهیراد، عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره)
✔️در اندیشه علامه مصباح (ره) موضوع حکومت اسلامی «مردم مسلمان» هستد.
✔️موضوع مردم سالاری دینی «انسان» است. انسانی که ابدیت در پیش دارد.فهم اندیشه سیاسی آیتالله مصباح مبتنی بر این است که نوع اندیشه ایشان در مورد انسان را بفهمیم.
✔️در اندیشه علامه مصباح یزدی «جمهوری اسلامی» در حقیقت دین است و قابل انفکاک نیست که دقیقا امام هم همین نگاه را داشتند.
➕این گفتوگو را از «یـوتـیـوب» و «آپـارات» فکرت تماشا کنید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت ا رادیو فکرت
📌 «جامعه اسلامی جز با حضور مردم ایجاد نمیشود»
👤 شریف لکزایی: عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:
💠 به نظر بنده جمهوریت در همه دنیا، یک وجود بیشتر ندارد؛
🔸 یعنی جمهوری ما که با ایران اسلامی پیوند خورد از لحاظ وجودی با همه جمهوریهایی که در همه جا هست واجد ویژگیهای یکسانی است.
⚠️ ولی آنچه که بین این جمهوریها، تمایزاتی را ایجاد میکند، وجه ماهیتی است که هر کدام از آنها دارند؛
🔹 مانند جمهوری اسلامی در ایران یا جمهوریهای لیبرال دموکراسی در غرب.
✴️ آنچه که به صورت عام از مفهوم جمهوری برداشت میشود نوع خاصی از حکومت است که مردم نقش اساسی و مهمی در تعیین سرنوشت کشورشان دارند،
⬅️ به تعبیر دیگر، یکی از ابزارهای مهم این جمهوریها آن است که مردم مستقیم یا غیرمستقیم مناصبی را در اختیار افراد خاص و برگزیده قرار میدهند تا آنها کشور را اداره کنند.
✅ چیزی که در انقلاب اسلامی هم به آن از سوی امامین انقلاب اشاره شده است این است که حضور مردم، اساسی است و امروز هم به این تداوم حضور نیاز داریم.
💢 در مباحث حکمی و سیاست متعالیه ما چارهای از اینکه به مردم بپردازیم و به آنان نقش بدهیم نداریم.
👈 یعنی اگر بخواهیم فضای متفاوتی در جامعه شکل بگیرد و تدام یابد، حضور مردم میتواند باعث گشایش بیشتر و رونق فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی شود و پیشرفتهای بیشتری را شاهد باشیم.
🔰 مطالعه و دسترسی بیشتر به متن این گفت و گو از طریق لینک زیر:
🔗fekrat.net/article/lnk/48649
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت ا رادیو فکرت
فیلسوفان، فوتبال را چگونه میبینند؟
ارسطو
فوتبال را بیشتر از شطرنج دوست دارد؛ چرا که بیش از هر ورزش دیگری نشانههای فضیلتطلبی در فوتبال نمود دارد. برای ارسطو موفقیت در بهکارگیری همزمان و بیوقفه ذهن و جسم در طول یک بازی مهمتر از برنده شدن در بازی است. با این وصف تیم بهتر در نگاه ارسطو لزوما تیم برنده نیست؛ تیمی است که تکتک بازیکنان آن طبیعت بشری را به بهترین شکل ممکن به نمایش گذاشته باشند.
سورن کیرکگور
شاید تنها تماشاچی فوتبال باشد که از تماشای ضربات پنالتی لذت میبرد. چرا؟ بازیکنی که پشت توپ ایستاده بهترین تمثیل از «اضطراب» کیرکگور است؛ وقتی که او اضطراب را به نوعی سرگیجه تشبیه میکند که از نگاه کردن به ژرفای آینده سرچشمه میگیرد.
افلاطون
در زمین فوتبال طرفدار تیمی است که طبیعت دوگانه بازی را به حد کمال برساند: از فرصتهایی که در اختیار دارد، بهترین استفاده را ببرد و هرگز هم گل نخورد. با ایدهآلهای افلاطونی هیچ دو تیم فوتبالی اصلا نمیتوانند داخل مستطیل سبز شوند.
امانوئل کانت
اگر قرار باشد فوتبال ببیند در جایگاه ویژه مینشیند و به بازی فوتبال همچون یک اثر هنری از جنبه زیباییشناسی نگاه میکند؛ بدون آن که درباره بهتر یا بدتر بودن یک بازی زیبا قضاوت کند. لذت یا رنجی که تماشاچیان از تماشای بازی تیم محبوب خود میبرند، مبنای قضاوت جناب کانت قرار میگیرد.
ژان پل سارتر
در بازی فوتبال حواسش تمام و کمال با داور است. به جای تماشای بازی، حرکات و تصمیمهای داور را دنبال میکند که در تصمیمی که میگیرد هم آزاد است و هم مسئول. هیچکس نمیتواند به او بگوید چه تصمیمی بگیرد و مسئولیت هر پیامدی فقط برعهده خود اوست.
فردریش نیچه
اگر امروز زنده بود، احتمالا طرفدار سرسخت تیم آرسنال بود. نیچه فوتبال را وقتی میپسندد که هنرمندانه بازی شود. به روشی خلاقانه، مثبت و رویایی که زیبایی بالقوه بازی را به فعل درآورد و در یک کلام «با شکوه» باشد؛ همان ویژگیهایی که آرسنال دارد.
تامس هابز
در بازی فوتبال انگیزهای به نام نوعدوستی را جایز نمیداند. هر انگیزهای در نهایت خودمحورانه و منفعتطلبانه است. پس اگر بازیکنی بهترین فرصت گلزنی را به بازیکن همتیمیاش میبخشد، هدفش خدمت به او نیست بلکه میخواهد لذت «بازیکن در خدمت تیم بودن» را برای خودش بخرد.
جرمی بنتام
خطای فنی در یک بازی فوتبال را توجیه میکند! خطای یک مدافع از آن رو که به سایر همبازیهایش خیر میرساند مجاز است. اخلاقی هم هست؛ چرا که در نگاه بنتام بازیکن خطاکار خود را برای منفعتی بالاتر به خاطر بازیکنان همتیمیاش فدا میکند.
جان استوارت میل
گل قرن را، همان گلی که مارادونا در جام جهانی ۱۹۸۶ با انگلستان زد، نمونه اعلای نبوغ انسانی در سایه آزادی میداند. لابد میل حرکت مارادونا را طغیان خلاقیت، پیروزی شخصیت انسانی و تجلیل از عمل انتخاب میداند و از آن لذت میبرد.
#فوتبال
#ایران
#ژاپن
@cafe_fekr
🌕خودباوری؛ مبنای انقلاب اسلامی
🖋دکتر محسن ردادی
✔️خودباوری ملی این است که ملتی خودش را دارای خصیصه و ویژگی خاص و ممتاز از دیگران دیده و به آن افتخار کند.
✔️در انقلاب اسلامی ایران، مردم، خود را به عنوان ملتی توانمند که قادر به انجام هر کار جمعی است، شناختند. این خودباوری، متکی بر قدرت مردم به وجود آمد که سبب پیروزی سیاسی و ایستادگی در مقابل تمام دنیا بود.
✔️با نگاه کارکردگرایانه میشود به خودباوری نگاه کرد. خودباوری سبب تقویت هویت ملی کشور شد. هر کشور و ملیتی به ماهیتش زنده است. هویت ملی در دوره قاجار و پس از آن در دوره پهلوی بدون هیچ اغراقی ضعیف شده و از هویت ایرانی چیزی باقی نمانده بود.
✔️نتیجه مهم دیگر خودباوری، خلاقیت است. برای اینکه شخصی در حوزه فردی یا اجتماعی بخواهد دست به اقدام جدید و کار خلاقانهای زده و عرصههای جدیدی را فتح کند، به نوعی خودباوری نیاز داریم.
✔️انقلاب اسلامی سبب شد مفهوم خودباوری ملی و بازگشت به خود که در سالهای ابتدایی از سوی رهبران انقلاب مطرح شد، تبدیل به یکی از خصوصیات فرهنگی مردم ایران شود.
🔰 مطالعه و دسترسی بیشتر به متن این گفت و گو از طریق لینک زیر:
🔗 fekrat.net/article/lnk/50027
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت ا رادیو فکرت
📢📢 مجموعه خانه فرهنگ شیعه مستقر در قم جذب نیرو فرهنگی می کند
💰حقوق و مزایا
🛑حقوق بسیار بالا
🛑درصد پروژه های سرمایه گذاری فرهنگی
📌شرایط
✅سابقه کار خیریه و جذب مالی در سطح وسیع یا استعداد بالا در جذب مالی و...
✅جدیت در کار و وقت کافی
📞برای کسب اطلاعات بیشتر به آی دی زیر پیام بدید
@khaneshia
✅تماس
۰۹۰۲۱۱۲۲۱۴۵
🔸#عکس_نوشت ا #انتخابات
☑️ نگاه واقعی به مردم
🖋محمدصادق ترابزادهجهرمی، پژوهشگر هسته عدالت اجتماعی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
✔️مشارکت مردم در اداره و پیشبرد امور جامعه، نه با نگاهی «ابزارگونه» به مردم بلکه با نگاهی «اصیل» به مردمی بودن اداره درست جامعه، نیازمند بازتعریف است. زمانی میتوان از مشارکت حقیقی مردم سخن گفت که نسخه درست جامعهسازی را صرفا در ماهیت مردمی و سازوکارهای مردمی اداره جامعه ببینیم؛ یعنی پردازش و ساخت درست جامعه را وابسته به حضور موثر و حداکثری مردم ببینیم؛ و الّا شاهد همان نگاه ابزاری خواهیم بود.
➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸#پرونده_تا_انتخاب ا #مدار
☑️ الزامات خطبههای اجتماعی
🔻واکاوی سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور
🎙حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی، امام جمعه پردیسان قم
✔️ حضور در انتخابات هم تکلیف و هم حق مردم است. حضور مردم در انتخابات به معنای حقیقی کلمه لازم است؛ انتخابات صرفاً تکلیف نیست بلکه حق مردم است که بتوانند قانونگذاران، مجریان قانون و یا اعضای مجلس خبرگان را انتخاب کنند.
➕مدار دوازدهم را در «یـوتـیـوب» و «آپـارات» فکرت تماشا کنید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت ا رادیو فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸#گزارش_تصویری ا #نمایشگاه_رسانه
☑️ حضور وزیر محترم کشور، آقای وحیدی در غرفه رسانه فکرت، مجله خردورزی و دیدهبان اندیشه در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانههای ایران
✔️WWW.FEKRAT.NET
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
🔸#عکس_نوشت ا #انتخابات
☑️ خودآگاهی تمدنی شرط تحقق مردمسالاری دینی
🖋حجت الاسلام دکتر امیرمحسن عرفان، عضو هیأت علمی دانشگاه معارف اسلامی
✔️ما اگر میگوییم خودآگاهی تمدنی، به این معناست که موقعیت تمدنی که در آن هستیم را توجه داشته باشیم. اساسا انتخابات و تجلی مردمسالاری دینی برای خلق دستور کار مشترک تمدنی مهمترین راهکار است. چیزی که اساسا در خیلی از انتخابات توسط نمایندههای مجلس و نامزدهای ریاست جمهوری به آن توجه نمیشود.
➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🎙#پادکست ا #صوت
☑️ "جریانشناسی فکری قانونگذاران دورۀ مشروطه"
🔸جلسه دوم از سلسله نشستهای «بـنیـان قـانـون»
با حضور:
👤 حجتالاسلام دکتر ابوطالبی، عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🎧 (بـشـنـویـد)
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 «وظـیفـه سـنـگیـن خـواص»
حجت الاسلام والمسلمین فلاح شیروانی تبیین کرد:
◽️ معجزه مشارکت بالا
◽️اگــر غـفـلـت کـنــیـم، ممکـن اسـت ضـربـهای سـنـگـیـن بـخـوریـم!
◽️هزینه ناشیاز کوتاهی خواص اهل حق در طول تاریخ
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت | مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸#انتخابات ا #من_شرکت_میکنم
☑️ به چه کسی رأی دهیم؟!
🎙حجتالاسلاموالمسلمین نجف لکزایی، رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
✔️خداوند کریم در قرآن میفرماید: «إِنَّ اللَّهَ يَأمُرُكُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلىٰ أَهلِها» امانتها را به کسانی بسپارید که صلاحیت و شایستگی لازم را دارند.
✔️بنابراین ضمن شرکت در انتخابات باید کسی کنیم به کسی رأی دهیم که از شایستگیهای لازم برخوردار باشد.
امانتدار و متعهد و متخصص باشد.
✅ در یک کلام به کسی رأی دهیم که برای اقامه دین تلاش کند.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
📲وبگاه| فکرت | مدرسه فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸#کلیپ ا #بنیان_قانون
✔️گزیدهای از جلسه سوم از سلسله نشستهای بـنیـان قـانـون؛ جریانشناسی فکری قانونگذاری در دورهی معاصر
☑️ جریانشناسی فکری قانونگذاران مجلس خبرگان قانون اساسی
🎙حجت الاسلام دکتر محمدی کرجی
✔️یک از مواردی که ابر قدرتها در همه جای دنیا تا جایی که بتوانند سعی در دخالت در آن را دارند «قانون اساسی» است. قانون گذاری ریل گذاری است. اگر در ریل گذاری خللی وجود داشته باشد مصداق همان ضرب المثل است که گفت: خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍جلوی "دینبازها" و سکولاریزم گرایشی را بگیرید| شأن پیشساخته برای روحانیت درست نکنید
◀️ حجت الاسلام قنبریان| فلسفه تاریخ
📚||مدرسـهی علـوم انسـانی فکـرت||
@fekrat_sch
@fekrat_sch
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
اللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضی مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِیَ مِنْهُ ..
خدایا اگر در آن قسمت از ماه شعبان که گذشت ما را نیامرزیدهای ، در آن قسمت که از این ماه مانده بیامرزمان !
#مناجات
#رمضان
#حاج_محمود_کریمی
@cafe_fekr
🌙#ماه_رمضان | #کتاب_خوانی
☑️ بازخوانی تحلیلی کتاب طرح کلی در اندیشه اسلامی در قرآن
🔸«پخش اختصاصی در ماه مبارک رمضان»
با ارائه:
👤حجتالاسلام نجف لکزایی
✔️زمان انتشار: روزهای فرد از کانال فکرت بهصورت فایل صوتی.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
#پخش_زنده | فصل برکت 1️⃣
☑️ «فصل بـرکت»
✔️ روایتِ قرآن
🔸سلسله نشستهای اندیشهورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان
1️⃣ شاخصههای زبان قرآن تا برداشتهای متعدد با حضور استاد ابوالفضل ساجدی، عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی (ره)
ساعت ۱۵
2️⃣ مفهوم شناسی دعا در قرآن با حضور استاد محمد غفورینژاد، مدیر گروه تاریخ تشیع دانشگاه ادیان و مذاهب
ساعت ۱۵:۳۰
3️⃣ مساله عصمت انبیا در قرآن با حضور استاد سید محمد نقیب، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم
ساعت ۱۶
4️⃣ تاریخمندی؛ توهمی بر اندیشه صحیح قرآنی با حضور استاد محمد عربصالحی، رئیس پژوهشکده حکمت و دینپژوهی
ساعت ۱۶:۳۰
⏰ چهارشنبه ۲۳ اسفند ۲ رمضان ساعت ۱۵ تا ۱۷
💠 اتاق نشست:
لینک ورود به نشست
🔻جهت ثبتنام به آیدی @madrese_fekrat پیام بدهید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت