eitaa logo
کافه فکر | دانیال بصیر🇵🇸
1.1هزار دنبال‌کننده
270 عکس
204 ویدیو
7 فایل
✅محفلی برای اندیشیدن دغدغه‌های ذهنی و فکری دانیال بصیر دانشجوی دکتری فِرَق تشیع فقه و عرفان فلسفه و کلام تاریخ و سیاست کمی هم رسانه ارتباط: @danial_basir لینک: https://eitaa.com/joinchat/3961913545Cb5ab2d2c5e
مشاهده در ایتا
دانلود
دوستان خواب بعد از موشک مستحبه😂
راستی شوال سال پنجم هجری جنگ احزاب رخ داد؛ در همین ماه، یهود دوبار سیلی از جبهه اسلام خورده است. اولی به دست امیرالمومنین علی بن ابیطالب‌ و دومی به دست فرزند عزیزش سید علی خامنه‌ای.
واکنش یک کاربر لبنانی به حملات ‎ایران: ایرانیان فقط به هدفْ قرار دادنِ سفارتخانه‌شان در ‎دمشق پاسخ ندادند ، بلکه حتی به یهودیانی که در زمان پیامبر بر در خانه‌ی ایشان زباله می‌انداختند نیز پاسخ دادند😂😂😂😂😂
‌مگسی بر پرِکاهی نشست که آن پرکاه بر ادرار خری روان بود. مگس مغرورانه بر ادرار خر کشتی می‌راند و می‌گفت: من علم دریانوردی و کشتی‌رانی خوانده‌ام. در این کار بسیار تفکر کرده‌ام. ببینید این دریا و این کشتی را و مرا که چگونه کشتی می‌رانم. او در ذهن کوچک خود بر سر دریا کشتی می‌راند آن ادرار، دریای بی‌ساحل به نظرش می‌آمد و آن برگ کاه کشتی بزرگ, زیرا آگاهی و بینش او اندک بود. جهان هر کس به اندازه ذهن و بینش اوست. آدمِ مغرور و کج اندیش مانند این مگس است. و ذهنش به اندازه درک ادرار الاغ و برگ کاه. آن مگس بر برگ کاه و بول خر همچو کشتیبان همی افراشت سر گفت من دریا و کشتی خوانده‌ام مدتی در فکر آن می‌مانده‌ام اینک این دریا و این کشتی و من مرد کشتیبان و اهل و رای‌زن بر سر دریا همی راند او عمد می‌نمودش آن قدر بیرون ز حد بود بی‌حد آن چمین نسبت بدو آن نظر که بیند آن را راست کو عالمش چندان بود کش بینشست چشم چندین بحر همچندینشست صاحب تاویل باطل چون مگس وهم او بول خر و تصویر خس گر مگس تاویل بگذارد برای آن مگس را بخت گرداند همای آن مگس نبود کش این عبرت بود روح او نه در خور صورت بود @cafe_fekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹تصاویر بی‌نظیر از اقامه نماز عید فطر روستای دواس، استان حجه. یمن @cafe_fekr
من کراراً این را گفته‌ام که ما چه کشته بشویم و چه بکشیم پیروزیم. •امام‌خمینی‌رحمة‌الله‌علیه• @cafe_fekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢حقوق بشر نزد غربیها🤢 فیلمی از شیوه برده داری فرانسوی ها در ویتنام ! در این فیلم دو زن فرانسوی در ویتنام به صورت ناشایست و دور از شأن انسان، غلات و... را روی زمین می ریزند تا مردم گرسنه ویتنام از آن ها استفاده کنند!! @cafe_fekr
4dfbc489-801d-4743-b01f-6ce565c00a90.mp3
26.98M
ای بی‌کفن حسین.. من کسیو جز تو اینجا ندارم فامیلِ من.. حسین.. روضه/زمینه @cafe_fekr
mahmoud_karimi_enghadr_khastam.mp3
8.1M
هرجا که سخت عرصه به من تنگ شد فقط، دیدم برای یاری‌ام آنجا حسیـن‌ علیه السلام است... @cafe_fekr
کُفر متحرک به اسلام می رسد، ولی «اسلام راکد» پدر بزرگ کفر است. سلمان ها در حالی که کافر بودند، حرکتشان آن ها را به رسول منتهی کرد و زبیرها در حالی که با رسول بودند رکودشان آن ها را به کفر پیوند زد. کُفری که با حرکت ما همراه باشد، وحشتی ندارد. وحشت آن جایی است که با رکودها پیوند خورده باشیم. @cafe_fekr
پرچم مقاومت در دانشگاه‌های آمریکا @cafe_fekr
اگر میخواید بدونید این حوادث (اعتراضات دانشگا‌های آمریکا) چقدر مهم است، به توییت براندازها توجه کنید :) در حال سکته مغزی هستند😁 @cafe_fekr
آزادی بیان با طعم گلوله! @cafe_fekr
غيرت از اصالت و شجاعت از ایمان سرچشمه می گیرد… @cafe_fekr
محمود+کریمی-+مردی+غروب+کرد-+شهادت+امام+صادق.mp3
2.5M
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الصَّادِقِ خَازِنِ الْعِلْمِ الدَّاعِی إِلَیْکَ بِالْحَقِّ النُّورِ الْمُبِینِ اللَّهُمَّ وَ کَمَا جَعَلْتَهُ مَعْدِنَ کَلامِکَ وَ وَحْیِکَ وَ خَازِنَ عِلْمِکَ وَ لِسَانَ تَوْحِیدِکَ وَ وَلِیَّ أَمْرِکَ وَ مُسْتَحْفَظَ [مُسْتَحْفِظَ] دِینِکَ فَصَلِّ عَلَیْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَصْفِیَائِکَ وَ حُجَجِکَ إِنَّکَ حَمِیدٌ مَجِیدٌ. @cafe_fekr
اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْکو إِلَیْک فَقْدَ نَبِیِّنَا وَ غَیْبَهَ وَلِیِّنَا وَ کثْرَهَ عَدُوِّنَا وَ قِلَّهَ عَدَدِنَا وَ شِدَّهَ الْفِتَنِ بِنَا وَ تَظَاهُرَ الزَّمَانِ عَلَیْنَا... @cafe_fekr
ابن ابی الحدید معتزلی شارح نهج البلاغه قصیده عینیه‌ی در وصف امیرالمومنین علیه السلام دارند که شامل ۸۰ بیت است. وقتی بزرگان خواستند اشعاری را بالا ضریح مطهر امیرالمومنین را حک کنند اشعاری بهتر از این اشعار پیدا نکردند. امروز وقتی به حرم أميرالمؤمنين مشرف می‌شوید، در بالای ضريح، می‌بينند كه اشعار ابن ابی الحديد المعتزلی را در آنجا حک شده است: يا برق! إن جئت الغري فقل له                           أتراك تعلم من بأرضك مودع؟ فيك إبن عمران الكليم و بعده                            عيسي يقفه و أحمد يتبع بل فيك جبرئيل و ميكائيل و إسرافيل                 و الملأ المقدس أجمع بل فيك نور الله جل جلاله                                    لذوي البصائر يستشف و يلمع فيك الأمام المرتضي، فيك الوصي                     المجتبي، فيك البطين الأنزع هذا ضمير العالم الموجود عن عدم و سر وجوده المستودع لولا حدوثك قلت إنك جاعل الأرواح في الأشباح و المستنزع لولا مماتك قلت إنك باسط الأرزاق تقدر في العطاء و توسع @cafe_fekr
چند کتاب برای آشنایی با فرق تشیع به مناسبت برپایی نمایشگاه کتاب این چند کتاب برای آشنایی کلی و جامع از فرق تشیع مفید است؛ دوستانی که علاقه‌مند به مطالعه فرق تشیع هستند می‌توانند این کتب را از نمایشگاه تهیه کنند: 1. تاریخ فرق اسلامى دو جلدی از دکتر حسین صابری، نشر سمت. البته جلد دوم این اثر به فرق شیعی و فرقه‌های منسوب به شیعه پرداخته است. 2. درآمدی بر فرق تشیع از دکتر فرمانیان، نشر دانشگاه ادیان. 3. ترجمه فرق الشیعه، نوبختی از انتشارات علمی و فرهنگی. البته این کتاب یه خرده تخصصی است. 4. آیت الله سبحانی در بحوث في الملل و النحل که ترجمه شده بنام فرهنگ عقاید و مذاهب اسلامی در جلد 7 و 8 به زیدیه و اسماعیلیه و دیگر فرق پرداخته است. در مورد زیدیه این آثار برای مطالعه اولیه مناسب است: 1. تاریخ و عقاید زیدیه اثر دکتر سلطانی نشر ادیان 2. درسنامه تاریخ و عقاید زیدیه از استاد موسوی نژاد. در این کتاب موضوعات بسیار مناسب دسته بندی شده است. 3. زیدیه در ایران اثر دکتر حسن انصاری. یک کتاب فوق العاده و عالی. انتشارات علمی 4. برای آشنایی کلی از انصارالله یمن کتاب حوثیان یمن اثر سید محمد طباطبایی فر، پیشنهاد می‌شود. در مورد اسماعیلیه این کتب پیشنهاد می‌شود: 1. درسنامه تاریخ و عقاید اسماعیلیه، اثر دکتر فرمانیان 2. فرقه اسماعیلیه، مارشال‌گودوین‌سیمز هاجسن، نشر علمی و فرهنگی 3. کتاب خوب و مناسب البته یه خرده تخصصی، کتاب اسماعیلیه و ایران اثر فرهاد دفتری است که نشر فرزان روز چاپ کرده پیشنهاد می‌شود. @cafe_fekr
انصاف یک نویسنده عبدالحسین زرین کوب در چاپ نخست از کتاب دو قرن سکوت از ایران باستان مبالغه آميز دفاع کرد به طوریکه باعث خوشحالی و همراهی برخی زرتشتیان و باستان ستاهای افراطی شد اما شش سال بعد، در سال ۱۳۳۶ ضمن اصلاح و نوشته‌ی پیشین، در مقدمه‌ی چاپ دوم، به بازگشت از موضع قبلیش تصریح کرد. در مقدمه (ص ۱۹- ۳۰) چنین می‌گوید: " در جایی که سخن از حقیقت جویی است چه ضرورت دارد که من بیهوده از آنچه سابق به خطا پنداشته‌ام دفاع کنم و عبث لجاج و عناد ناروا ورزم؟ از اینرو، درین فرصتی که برای تجدید نظر پیش آمد، قلم برداشتم و در کتاب خویش برهرچه مشکوک و تاریک و نادرست بود، خط بطلان کشیدم بسیاری از این موارد مشکوک و تاریک جاهایی بود که من در آن روزگار گذشته، نمی‌دانم از خامی یا تعصب، نتوانسته بودم به عیب و گناه و شکست ایران به درست اعتراف کنم. در آن روزگاران، جنات روح من از شور و حماسه لبريز بود که هرچه پاک و حق و مینوی بود از آن ایران می‌دانستم و هرچه را از آن ایران - ایران باستانی را می‌گویم - نبود، زشت و پست و نادرست می‌شمردم. در سالهایی که پس از نشر آن کتاب بر من گذشت و در آن مدت، دمی از کار و اندیشه و در باب همین دوره از تاریخ ایران، غافل نبودم، در این رای ناروای من چنان که شایسته است، خللی افتاد. خطای این گمان را که صاحب نظران از آن غافل نبودند دريافتم و درین فرصتی که برای تجديد نظر در کتاب سابق دست آمد لازم دیدم که آن گمان خطای تعصب آمیز را جبران کنم " پ‌ن: البته امروز عده‌ای هستند که همچنان به نسخه اول دو قرن سکوت احتجاج می‌کنند و در برابر اینکه خود مولف به اشتباه خود واقف بوده است، سخت مقاومت می‌کنند. منبع: مقدمه دوقرن سکوت، عبدالحسین زرین کوب @cafe_fekr