eitaa logo
کافه فکر | دانیال بصیر🇵🇸
1.3هزار دنبال‌کننده
249 عکس
192 ویدیو
5 فایل
✅محفلی برای اندیشیدن دغدغه‌های ذهنی و فکری دانیال بصیر دانشجوی دکتری فِرَق تشیع فقه و عرفان فلسفه و کلام تاریخ و سیاست کمی هم رسانه ارتباط: @danial_basir لینک: https://eitaa.com/joinchat/3961913545Cb5ab2d2c5e
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 این نزدن‌ها نشانه‌ی نمی‌توانیم‌ها نیست؛ نشانه‌ی تدبیر است. ▪️انتقاد از انتقام سخت حاج قاسم سلیمانی اگر نشانه‌‌ای از یاس و مرعوب شدن داشته باشد، بی‌انصافی است. نزدن، همیشه نشانه نتوانستن نیست. 🎙حجت‌الاسلام محسن قنبریان در محفل چهاردهم فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
تصویر این خبرنگار غمزده فلسطینی خلاصه تمام داستان جنايتکاری رژيم آپارتايد اشغالگر و نسل کشی سازمان یافته در غزه است. در یک ماه اخیر همسر، دختر، پسر و نوه‌ و فیلمبردارش را رژیم صهیونیستی به شهادت رسانده و دیروز هم پسرش را.... @cafe_fekr
دکتر رهدار در مناظره دیشب، خوب و مصمم و مسلط و قوی ظاهر شد. ای کاش طلاب و حوزویان از ایشان دفاع رسانه‌ای کنند. در مقابل، اکبرنژاد در قامت یک شخص یک: بی‌نظمی و پراکندگی ذهنی و دو: هم‌صدایی با جریان غیر همسو و مخرج مشترک پیدا کردن با سخن دشمن، ظاهر شد. @cafe_fekr
امروز قصه پر غصه ما این است آنجایی که منویات رهبری و تصمیمات نظام با رای و نظر ما موافق باشد، نقش اندیشمندِ متجددِ پاریس‌نشین را بازی کرده و همانند روشنفکران دوره قجریه و پهلویه، تمجیدگویان از ایده و نظریات تصمیمِ مختار سخن گفته البت بدون هیچ اندیشهِ دانشی و علمی؛ و اگر تصمیمی مخالف رای ما باشد، با تفکر طالبانیستِ کابل‌نشین، تیغ اوکامی در دست گرفته تا ذبح تصمیم اتخاذ شده جلو می‌رویم؛ و آن نیز بدون پشتوانه علمی و دانشی. اصلا نه التفاتی به تفکر و گفتمان انقلاب اسلامی به عنوان ضلع سوم مقابل تحجر و تجدد داریم و نه قائلیم به آنیم... @cafe_fekr
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین حسین آرام‌جانم🍀 @cafe_fekr
برداشتی از مناظره امشب رئوفی و اکبرنژاد در مناظره امشب، اکبرنژاد را خالی از مباحث "تئوریک و نظری" و حتی بحث‌های "مقدماتی" دیدم. نقایض تاریخی و انقلابی در مباحثش خیلی در ذوق می‌زد تا جایی که رئوفی چندین مصداق تاریخی را مثل آورد ولی به صورت ماهرانه‌ای از پاسخگویی طفره رفت. امشب معلوم شد نقطه ضعف اکبرنژاد، قواعد و مبانی نیست، بلکه "مصادیق تاریخی" و "نمونه‌های عینی" است. رئوفی نیز به خوبی از اینجا شروع کرد و چه عالمانه در موضع حمله قرار گرفت. امشب اکبرنژاد را در تطبیق مباحثش به مسائل روز و انقلاب اسلامی، ترکیبی از نواخباریگری با رویکرد تجددگرایانه دیدم با تکراری از نصیری و شهاب الدین حائری. @cafe_fekr
یا مَنْ هُوَ شَدیدُ الْعِقَاب @cafe_fekr
سلام بر شهید تهرانی مقدم، هر زمان که آسمان مقاومت با موشک روشن می‌شود. @cafe_fekr
در پاکستان شمع‌ها روشن شد:)) @cafe_fekr
آیت الله جوادی آملی: رغبت یعنی میل نه آرزو. لیله الرغائب به معنای شب آرزوها نیست، بلکه شب رغبت‌ها و گرایش‌ها و مجذوب‌شدن‌هاست لذا آن انجذاب و گرایش و میل و شوق را می‌گویند رغبت، در برابر رهبت. خدای سبحان جنّاتی دارد که ما را به آنها ترغیب کرده و برای روح ما هم بهشتی دارد که ما را به آن هم ترغیب کرده است. @cafe_fekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دورویی پاکستان در مسئله حمایت از تروریسم قوم‌گرا برای امروز و دیروز نیست و این کشور سالهاست که مأمنی برای تروریست‌های بنیادگرا و قوم‌گرا بوده و همیشه در مقابل درخواست‌های ایران برای مقابله واقعی و جدی با تروریست‌ها طفره رفته است. @cafe_fekr
رحمت خدا بر فرمانده شهیدی که ‏بعد از شهادت هم تا چند ساعت، ‏هنوز اسم دقیقش رو کسی نمیدونست! (گمنام بودی که شهید شدی) ‏صادق، یوسف، حجت الله… @cafe_fekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علویِ بروجردی تلاش و تمایل دارد که خود را یک فقیهِ نواندیش و خوش‌فکر نشان دهد؛ اما، حیف که درون‌مایه و جوهره‌اش را ندارد. فقاهت‌اش که موردِتردید است و هیچ پژوهش‌ِ اجتهادیِ قابلِ‌اعتنایی ندارد و؛ با دانش‌های جدید نیز صرفاً درحدِ شنیدن از مریدان آشنا است. @cafe_fekr
ولادت علی بن ابی طالب علیه السلام درون کعبه ابوالثناء شهاب الدین سید محمود آلوسی(1217_1270 هـ ) از معروفترین مفسران اهل سنت می باشد. وی آثار متعددی از جود به جا گذاشته است. یکی از این آثار کتاب « سرح الخریدة الغیبیة فی شرح القصیدة العینیة» می باشد. وی در این کتاب به قصیده معروف« عبدالباقی العمری» شاعر اهل موصل را که پیرامون امیرالمومنین علی بن أبی طالب می باشد،شرح کرده است. در صفحه 15 این کتاب می نویسد: «و فی کون الأمیر کرّم الله وجهه ولد فی البیت أمرٌ مشهورٌ فی الدنیا و ذکر فی کتب الفریقین السنة و الشیعة» «جریان ولادت حضرت امیر المومنین در کعبه امر مشهوری در دنیا است و در تألیفات علمای سنی و شیعه این مسئله بیان شده است» @cafe_fekr
علامه حسن زاده آملی (ره): علی و آل پاکش را پذیرفتم پذیرفتم فلانی و فلانی را نمیخواهم نمیخواهم طراح: سید محمدرضا موسوی @Mohebdesign @cafe_fekr
وضعیت کودکان غزه در چادرها و غزه مظلوم کماکان پر از درد است.... @cafe_fekr
برردیم😍😍😍😍😍 جانم ایران🇮🇷🇮🇷🇮🇷
فیلسوفان، فوتبال را چگونه می‌بینند؟ ارسطو فوتبال را بیشتر از شطرنج دوست دارد؛ چرا که بیش از هر ورزش دیگری نشانه‌های فضیلت‌طلبی در فوتبال نمود دارد. برای ارسطو موفقیت در به‌‌کارگیری همزمان و بی‌وقفه ذهن و جسم در طول یک بازی مهم‌تر از برنده شدن در بازی است. با این وصف تیم بهتر در نگاه ارسطو لزوما تیم برنده نیست؛ تیمی است که تک‌تک بازیکنان آن طبیعت بشری را به بهترین شکل ممکن به نمایش گذاشته باشند. سورن کیرکگور شاید تنها تماشاچی فوتبال باشد که از تماشای ضربات پنالتی لذت می‌برد. چرا؟ بازیکنی که پشت توپ ایستاده بهترین تمثیل از «اضطراب» کیرکگور است؛ وقتی که او اضطراب را به نوعی سرگیجه تشبیه می‌کند که از نگاه کردن به ژرفای آینده سرچشمه می‌گیرد. افلاطون در زمین فوتبال طرفدار تیمی است که طبیعت دوگانه بازی را به حد کمال برساند: از فرصت‌هایی که در اختیار دارد، بهترین استفاده را ببرد و هرگز هم گل نخورد. با ایده‌آل‌های افلاطونی هیچ دو تیم فوتبالی اصلا نمی‌توانند داخل مستطیل سبز شوند. امانوئل کانت اگر قرار باشد فوتبال ببیند در جایگاه ویژه می‌نشیند و به بازی فوتبال همچون یک اثر هنری از جنبه زیبایی‌شناسی نگاه می‌کند؛ بدون آن که درباره بهتر یا بدتر بودن یک بازی زیبا قضاوت کند. لذت یا رنجی که تماشاچیان از تماشای بازی تیم محبوب خود می‌برند، مبنای قضاوت جناب کانت قرار می‌گیرد. ژان پل سارتر در بازی فوتبال حواسش تمام و کمال با داور است. به جای تماشای بازی، حرکات و تصمیم‌های داور را دنبال می‌کند که در تصمیمی که می‌گیرد هم آزاد است و هم مسئول. هیچکس نمی‌تواند به او بگوید چه تصمیمی بگیرد و مسئولیت هر پیامدی فقط برعهده خود اوست. فردریش نیچه اگر امروز زنده بود، احتمالا طرفدار سرسخت تیم آرسنال بود. نیچه فوتبال را وقتی می‌پسندد که هنرمندانه بازی شود. به روشی خلاقانه، مثبت و رویایی که زیبایی بالقوه بازی را به فعل درآورد و در یک کلام «با شکوه» باشد؛ همان ویژگی‌هایی که آرسنال دارد. تامس هابز در بازی فوتبال انگیزه‌ای به نام نوع‌دوستی را جایز نمی‌داند. هر انگیزه‌ای در نهایت خودمحورانه و منفعت‌طلبانه است. پس اگر بازیکنی بهترین فرصت گلزنی را به بازیکن هم‌تیمی‌اش می‌بخشد، هدفش خدمت به او نیست بلکه می‌خواهد لذت «بازیکن در خدمت تیم بودن» را برای خودش بخرد. جرمی بنتام خطای فنی در یک بازی فوتبال را توجیه می‌کند! خطای یک مدافع از آن رو که به سایر هم‌بازی‌هایش خیر می‌رساند مجاز است. اخلاقی هم هست؛ چرا که در نگاه بنتام بازیکن خطاکار خود را برای منفعتی بالاتر به خاطر بازیکنان هم‌تیمی‌اش فدا می‌کند. جان استوارت میل گل قرن را، همان گلی که مارادونا در جام جهانی ۱۹۸۶ با انگلستان زد، نمونه اعلای نبوغ انسانی در سایه آزادی می‌داند. لابد میل حرکت مارادونا را طغیان خلاقیت، پیروزی شخصیت انسانی و تجلیل از عمل انتخاب می‌داند و از آن لذت می‌برد. @cafe_fekr
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سیّد جلیل علىّ بن طاوس در مصباح الزّائر در یكى از زیارات حضرت موسى بن جعفر علیه السلام این صلوات را بر آن حضرت نقل كرده: اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَاَهْلِ بَیْتِهِ وَ صَلِّ عَلى موُسَى بْنِ جَعْفَرٍ ... السَّحَرِ بِمُواصَلَةِ الاِْسْتِغْفارِ حَلیفِ السَّجْدَةِ الطَّویلَةِ وَالدُّموُعِ سحر و پیوسته مشغول استغفار بود، همدم و رفیق سجده هاى طولانى و اشكهاى الْغَزیرَةِ وَالْمُناجاتِ الْكَثیرَةِ وَالضَّراعاتِ الْمُتَّصِلَةِ وَ مَقَرِّ النُّهى ریزان و مناجات بسیار و زارى و ناله پیوسته بود، و هم او مقر عقل و خرد وَالْعَدْلِ وَالْخَیْرِ وَالْفَضْلِ وَالنَّدى وَالْبَذْلِ وَمَاءْ لَفِ الْبَلْوى وَالصَّبْرِ و عدالت و نیكى و فضیلت و بخشش و جود و عطا بود و نیز آن حضرت خوگرفته بود به بلا و شكیبائى وَ الْمُضْطَهَدِ بِالظُّلْمِ وَالْمَقْبوُرِ بِالْجَوْرِ وَالْمُعَذَّبِ فى قَعْرِ السُّجوُنِ و پایمال ظلم و ستم گشت و به ظلم و جور در قبر رفت و در سیاه چالهاى زندان وَظُلَمِ الْمَطامیرِ ذِى السّاقِ الْمَرْضُوضِ بِحَلَقِ الْقُیوُدِ وَالْجَِنازَةِ وسلولهاى تاریك تحت شكنجه و عذاب بود آن بزرگوارى كه ساق پایش از فشار حلقه هاى كُند و زنجیر شكسته و خرد شد و صاحب آن الْمُنادى عَلَیْها بِذُلِّ الاِْسْتِخْفافِ وَ الْوارِدِ عَلى جَدِّهِ الْمُصْطَفى جنازه مقدسى كه جلوش جار مى زدند با كمار خوارى و سبكى و آنكه درآمد بر جدش مصطفى @cafe_fekr
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
هوا دل‌پذیر شد، گل از خاک بردمید پرستو به بازگشت زد نغمه‌ی امید به جوش آمده‌ست خون، درون رگ گیاه بهار خجسته‌فال، فراوان رسد ز راه بهار خجسته‌فال، فراوان رسد ز راه به خویشان، به دوستان، به یاران آشنا به مردان تیزخشم که پیکار می‌کنند به آنان که با قلم، تباهی دهر را به چشم جهانیان پدیدار می‌کنند بهاران خجسته باد، بهاران خجسته باد و این بند بندگی، و این بار فقر و جهل به سرتاسر جهان، به هر صورتی که هست نگون و گسسته باد، نگون و گسسته باد. @cafe_fekr
مصطفا اندر جهان آن گه کسي گويد که عقل آفتاب اندر فلک آن گه کسي گويد سها @cafe_fekr