eitaa logo
✍️ طرلان‌حیدری
4هزار دنبال‌کننده
533 عکس
127 ویدیو
1 فایل
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم... 👈راه ارتباطی @T_H_1355 @cafefact
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بنده خدا یا نمی داند ساختار نظام چیست؟ یا نمی داند ساختارشکنی یعنی چه؟ شاید هم معنی هردورا می داند؛ولی به دنبال تطهیر آن دو دیگر است.الله اعلم ✍️طرلان حیدری 👈به بپیوندید. @cafefact
سال ۱۳۹۵حضرت رهبر حفظه الله پنج شاخص فرد انقلابی را بیان فرمودند. ✔️شاخص اول:پایبندی به مبانی انقلاب ✔️شاخص‌دوم:هدف‌گیری‌‌آرمان‌ انقلاب ✔️شاخص سوم:پایبندی به استقلال ✔️شاخص‌چهارم:حساسیت‌برابردشمن ✔️شاخص پنجم: تقوای دینی‌وسیاسی آیا شاخص های فردانقلابی پس از۷ سال تغییرکرده است؟ ✍️طرلان حیدری 👈به بپیوندید. @cafefact
هر سال ،همه دلتنگ زمستان و برف هستیم. خدایا به حقّ رحمانیتت بباران برف و باران رابراین سرزمین تشنه... ✍️طرلان حیدری 👈به بپیوندید ‌ @cafefact
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دوگانه کار فرهنگی و برخورد سرهنگی!درمواجه با بی حجابی،ازسال گذشته ساحت جامعه را مشوّش کرد.گویی که ما مجبوربودیم یکی از این دوراه رابرگزینیم.دریغ که راه سوّمی نشان جامعه داده نشد. راه سوّم، تلفیق هردوگزینه بود. برای کسانی که آشنایی چندانی با آموزه های دینی نداشتند وعرف وقانون نمی دانستند. با کسانی که عناد داشتند وبا هرچیزی که آزادی بی قیدوشرط آنها را محدود می کرد، مخالف بودند. راه سوم هرچندمنطقی وعقلایی بود.ولی هیچوقت جدّی گرفته نشد.گویی ما فرصت دوباره ای نداشتیم .یابایدمشکل را باسرعت نور حل می کردیم ویا بلافاصله منحل کنیم. امیرالمومنین علی علیه السلام می فرماید:رسول گرامی،مانندیک طبیب دوّار بود. در یک دستش مرهَم ودردست دیگرش مَیسَم (وسیله جراحی، داغ کردن)بود.مرهم برای دوستان ومیسم برای دشمنان ومعاندان.(خطبه ۱۰۸ نهج البلاغه) ✍️طرلان حیدری 👈به بپیوندید. @cafefact
در حديث جالبى از امام صادق(عليه السلام) مى خوانيم كه: «مردى خدمت آن حضرت عرض كرد: شخصى به من مى گويد من تو را دوست دارم چگونه بدانم كه او راست مى گويد و واقعاً مرا دوست مى دارد؟ امام(عليه السلام) در پاسخ فرمود: «اِمْتَحِنْ قَلْبَكَ فَإنْ كُنْتَ تَوَدُّهُ فَإنَّهُ يَوَدُّكَ»؛ (قلب خود را بيازماى اگر تو او را دوست مى دارى او هم تو را دوست مى دارد [قلوب با يكديگر راه دارند])».اصول کافی.ج۲.ص۶۵۲ اين سخن را با حديث ديگرى از امام على بن موسى الرضا(عليه السلام)پی می گیریم: «يكى از ياران آن حضرت به نام «ابن جهم» عرضه داشت: فدايت شوم مى خواهم بدانم من نزد تو چگونه ام؟ امام(عليه السلام) در پاسخ فرمود: «أُنْظُرْ كَيْفَ أَنَا عِنْدَكَ»؛ (نگاه كن ببين من در نزد تو چگونه ام؟( امالی شیخ مفید.صفحه/۲۴۱) ✍️طرلان حیدری 👈به بپیوندید. @cafefact
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آرمانگرایی منهای ملاحظه واقعیت ها مساوی است با خیال پردازی وتوهّم... ✍️طرلان حیدری 👈به بپیوندید. @cafefact
ما در این انبار، گندم می‌کنیم گندمِ جمع‌آمده، گم می‌کنیم می‌نیاندیشیم آخر ما به هوش که‌این خلل در گندم است از مکرِ موش موش تا انبار ما حفره‌ زده‌ است وز فَن‌اش، انبار ما ویران شده است اول ای جان دفع شرِ موش کن وانگهان در جمع گندم، جوش کن گرنه موشی دزد در انبار ماست گندم اعمال چل ساله کجاست ؟ ریزه ریزه صدق هر روزه چرا جمع می ناید در این انبار ما ؟ اگر موش هوا و هوس در انبار قلبمان لانه کرده باشد، هرچه گندم طاعات و عبادات را در آن انبار کنیم؛ آن موش نفسانی می آید و آنها را می دزد و تباه می کند و به تعبیر قرآن دچار “حبط عمل” می شویم. یعنی نفس اماره و شیطان همچون موشی است که به انبار قلبمان نفوذ کرده و طاعات و اعمال حسنه ما را از خلوص خارج می کند. از آن وقت که شیطان مانند موش در انبار قلب ما سوراخ پدید آورده و بدان نفوذ کرده است ، قلب ما از نیرنگ او دچار خرابی شده است . اول می بایست آفت موش نفس اماره را از عرصه قلبمان دفع کنیم و سپس در ذخیره کردن گندم طاعات و عبادات بکوشیم. لُبّ مطلب اینکه؛هر عاملی که موذی باشد، و بخواهد، حقوق مادی و معنوی مارا پایمال نماید،موش سعادت دنیا وآخرت ماست. ✍️طرلان حیدری 👈به بپیوندید. @cafefact
❌حق وباطل تدافع بین حق و باطل،تدافع اهل حق و اهل باطل است. نکته‏ی مهم در این سنت،‏حق‌برباطل در همین دنیاست‏ که البته با شرایطی همراه است؛زیرا جزا و پاداش اخروی در مورد اهل حق و باطل مسأله‏ی روشنی است.در قرآن کریم آمده است: «جاء الحق و زهق الباطل کان زهوقا» [اسراء/81]: حق بیامد و باطل رفت که باطل از میان رفتنی است. عبارت«باطل از میان رفتنی است»در آیه‏ی شریفه،بر سنت‏ امحای باطل دلالت دارد.همچنین،در آیه‏ی دیگری می‏فرماید: «بل نقذف بالحق علی الباطل فیدمغه فاذا هو زاهق» [انبیا/18]: حق را بر باطل می‏افکنیم و(حق)آن را درهم می‏شکند و آن‏ (-باطل)یکباره از میان می‏رود.در آیه‏ی دیگری چنین آمده است: «جاء الحق و ما یبدئ الباطل و ما یعید» [سبأ/49]:حق بیامد و باطل نه(کاری را)آغاز می‏کند و نه دوباره به انجام می‏رساند. در میدان حجت و استدلال و برهان نیز می‏تواند بخشی از پیروزی اهل حق بر باطل باشد.از برخی آیات‏ قرآن نیز این مطلب فهمیده می‏شود و چنان‏که گفته‏اند،شواهدی‏ در این زمینه در دست است‏[مصباح یزدی،1368:425].آیات‏ شریفه زیر از این نمونه‏اند: «و یرد اللّه أن یحق الحق بکلماته و یقطع دابر الکافرین.لیحق‏ الحق و یبطل الباطل و لو کره المجرمون» [انفال/7 و 8]:خدای‏ متعال می‏خواهد که حق را با کلمات خویش استقرا دهد و دنباله‏ی‏ کافران را ببرد تا حق را استقرا دهد و باطل را نابود کند؛هرچند گناهکاران را بد آید. «و یمح اللّه الباطل و یحق بکلماته» [شورا/24]:خدای‏ متعال باطل را نابود می‏سازد و حق را با کلمات خویش استقرار می بخشد. ✍️طرلان حیدری 👈به بپیوندید. @cafefact
پس از اعلام تصمیم خروج انگلیس از خلیج فارس در سال ۱۹۶۸، مذاکرات متعددی برای حل اختلافات مرزی کشور‌های منطقه خلیج فارس و پایان ادعا‌ها درباره جزایر مورد اختلاف بین ایران، انگلیس و حاکم شارجه آغاز شد. براساس یادداشت تفاهم میان ایران و انگلیس در سال ۱۹۷۱ که به تایید حاکم شارجه هم رسید، حاکمیت ایران بر جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک مورد تاکید قرار گرفت و این جزایر که براساس اسناد مختلف در طول تاریخ به ایران تعلق داشت، رسما از اشغال انگلیس خارج شد و ایران قوای نظامی خود را وارد این جزایر کرد. اگر چه سه نظامی ایران هنگام استقرار در جزیره تنب بزرگ در اثر درگیری‌هایی که با پلیس مستقر در این جزیره رخ داد، کشته شدند. تا بیست سال بعد امارات هیچگونه ادعایی در مورد این جزایر نداشت و حتی هنگام آغاز روابط دیپلماتیک دو کشور ایران و امارات، این کشور عربی ادعایی درباره این جزایر نکرد، اما این کشور در سال ۱۹۹۲، ادعا‌هایی در مورد مالکیت بر این جزایر مطرح کرد که البته این ادعا‌ها همواره از سوی ایران رد شد.ایران این جزایر سه‌گانه را جزئی از خاک خود دانسته و اعلام کرده درباره تمامیت ارضی خود حاضر به گفتگو نیست مخصوصا که امارات سند و استناد حقوقی قوی درباره مالکیت بر این جزایر ندارد و در مقابل اسناد تاریخی متعددی مبنی بر تعلق این جزایر به ایران قبل از اشغال انگلیس وجوددارد. ❌نام اصلی و ایرانی جزیره ابوموسی، "بوموسو" است که با دخالت بیگانگان استعمارگر و به تقلید از نوشته‌های عربی "بوموسی" و "ابوموسی" گفته و نوشته شده است. ✍️طرلان حیدری 👈به بپیوندید. @cafefact