eitaa logo
کافه مهران
74 دنبال‌کننده
36 عکس
91 ویدیو
1 فایل
تحلیل مباحث روز و معارف دین و پاسخ به شبهات
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسمت ششم توضیح پیرامون عالم ذر و چگونگی تعیین سرشت انسان برای ورود به دنیا @cafemehran313
اگر کسی در جمهوری اسلامی مسئولیت بگیرد ولی به اصول انقلاب پایبند نباشد؛ درآمدش حرام خواهد بود!
هدایت شده از خانواده ایرانی
🌼مسابقات قرآن کریم🌼 ویژه کارکنان و خانواده ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینکه چه تفاوتی بین این دو وجود دارد را با بیانی ساده بشنوید @cafemehran313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسمت هشتم پیرامون زندگی انسان روی زمین و مواجهه با دو جریان خیر و شر @cafemehran313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چون در قسمت هشتم هستی شناسی از دو جریان خیر و شر صحبت شد ممکن است کسی گرفتار شبهه ثنویت و دوگانگی در مبدأ آفرینش بیفتد @cafemehran313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ی مستعمره شدن ایران توسط روسیه کسانی که غربگرا هستند؛ هروقت دولت یا مجلسی سرکار میاید که راهبردش نزدیک شدن به آمریکا نباشه؛ فریاد مستعمره شدن ایران توسط روسیه را سر میدهند تا با طرح این دروغ؛ روی تصمیم ارکان حکومت اثر بگذارند @cafemehran313
☀️رهبر معظم انقلاب شرح حدیثی از امام باقر علیه السلام: بهترین بندگان خدا بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم الحمدلله رب العالمین عَن أَبِی جَعفَرٍ مُحَمَّدِ بنِ عَلِیٍّ بَاقِرِ عَلَیه‌ِالسَّلَام قَال سُئِلَ رَسُولُ الله صَلَّی الله عَلَیهِ وَ آلِه عَن خِیارِ العِباد؛ (الامالی شیخ صدوق، صفحه‌ی ۶۰) بهترین بندگان چه کسانی هستند؟ این را از پیغمبر اکرم کسی سؤال کرد؛ فَقَال أَلَّذِینَ [حضرت در پاسخ فرمودند: بهترین بندگان کسانی هستند که:] إِذَا أَحسَنُوا إِستَبشَرُوا وقتی کار نیک می‌کنند خوشحالند که کار خوب کرده‌اند. این خوشحالی ارتباطی ندارد به اینکه انسان غرور پیدا کند و عُجب به کار خیر پیدا کند. این دو چیز است. اینها را از هم تفکیک کنیم. یک‌وقت انسان دو رکعت نماز که می‌خواند خیال می‌کند در یک مرتبه‌ی عالی [قرار دارد]. عُجب یعنی خودشیفتگی، خودفریفتگی، خودشگفتی به انسان دست می‌دهد؛ این مذموم است. وَ إِذَا أَسَاءُوا إِستَغفَرُوا در مورد اسائه -کار بد انجام دادن- به این اکتفا نشده است که بگوییم وقتی [کسی] کار بد انجام داد ناراحت باشد، نه، ناراحتی کافی نیست؛ عملی هم دنبالش لازم است و آن عمل عبارت است از استغفار؛ از خدای متعال عذرخواهی کند، وقتی کار بدی کرد -استغفار یعنی عذرخواهی کردن- از خدا عذرخواهی کند، معذرت‌خواهی کند. وَ إِذَا أُعطُوا شَکَرُوا وقتی خدای متعال به او چیزی می‌دهد، او سپاسگزار باشد؛ یعنی وقتی نعمت‌های الهی را متذکر می‌شود، نعمت‌های الهی را می‌بیند یا نعمت جدیدی به او داده می‌شود، او شکرگزار باشد، غافل نباشد از اینکه خدای متعال این نعمت را به او داده است. وَ إِذَا ابتلوا صَبرُوا وقتی هم که یک ابتلایی در زندگی اینها پیش آمد، مشکلی برایشان پیش آمد، در آن هم صبر کنند. وَ إِذَا غَضِبُوا غَفَرُوا وقتی از کسی خشمگین شدند، از او بگذرند، او را بیامرزند؛ البته طبیعی است که این غضب لله نیست، این غضب لِشخص است. واِلّا غضب لله را ما حق نداریم به خاطر اهواءِ خودمان یا به خاطر چیزی، وقتی یک جایی لله غضب کردیم، اینجا آن غضب را باید ادامه بدهیم، باید حفظ کنیم. ☀️نشر با منبع ☀️جامعترین کانال معرفی امام خامنه ای ☀️ @emamkhameneii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسمت یازدهم پیرامون تاریک و نورانی شدن نفس در اثر ارتباط با قدرتهای نوری و تاریک و توضیحاتی پیرامون طهارت و نجاست و طلسم و سحر و ... @cafemehran313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسمت دوازدهم چگونگی اثرپذیری نفس از نیت و اعمال و تشکیل صورت نوری یا ناری نفس که بهشت و جهنم انسان است @cafemehran313
هدایت شده از درس اخلاق
روایت 286 کتاب جهاد.mp3
8.61M
✨✨ 📚 🎧👆 ✨ جلسه ۴۴ ✨موضوع: ، رمز صعود به سوی خداوند. مفهوم و انواع . 🔊 : 📚 شرح روایات کتاب الجهاد اثر شیخ (ره) ✨ ✅ ارسال به دیگران فراموش نشود 🙏 ═══✼🍃🌹🍃✼══ 🔲 کــانال درس اخلاق ✨✨✨✨ 🆔 @dars_akhlaq
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسمت سیزدهم تشکیل پنج قاره ی معنوی و چگونگی جنگ یا صلح بین حق و باطل @cafemehran313
⁉️متن شبهه: 👇👇👇 در کتاب کافی روایت داریم هر پرچمی قبل از ظهور امام زمان (عج)طاغوت است، این یعنی تشکیل هرگونه حکومت اسلامی قبل از قیام امام مهدی (عج)باطل است. ✅ پاسخ شبهه: 👇👇👇 🔹 روایتی به مضمون فوق در برخی کتب حدیثی وجود دارد اما همانطور که بارها گفته‌ام، در استناد به احادیث لازم است فرآیندی شامل ۴ مرحله طی شود: ۱) بررسی سندی: اگر روایتی سند صحیحی نداشته باشد چندان قابل اعتناء نیست. مگر اینکه مضمون آن توسط آیات و روایات صحیح تایید شود. ۲) عدم مخالفت با قرآن و سنت قطعی اسلام: طبق روایات متعدد و بلکه طبق حکم عقل، اگر روایتی بر خلاف قرآن باشد، حتی اگر از سند صحیحی برخوردار باشد، قابل اعتنا نیست. ۳) مفهوم‌یابی: با توجه به گذشت زمانی و تفاوت فرهنگی زنان صدور روایات با زمان ما، ممکن است مفهوم برخی روایات با معنایی که در وهله اول به ذهن خطور می‌کند، متفاوت باشد. به این منظور معنای لغات در صدر اسلام، حقیقت، مجاز، کنایه، استعاره و... سایر صنایع ادبی رایج در گفتار و همچنین شرایط فرهنگی و سیاسی عصر ائمه اطهار مورد بررسی قرار می‌گیرد تا نزدیک‌ترین معنا به منظور روایت کشف شود. ۴) بررسی سایر روایات همسان: در صورتی که روایتی هم از نظر سند صحیح باشد و هم مخالفتی با مسلمات اسلامی نداشته باشد، مجموعه روایات مطرح در موضوع مدنظر بررسی می‌شود و از مجموع آن‌ها نظر اسلام به دست آید. بنابراین کسی نمی‌تواند به صرف اینکه در یک کتاب حدیثی (ولو معتبر) فلان روایت وجود دارد، نتیجه‌گیری کند. بلکه لازم است که تک تک مسائل با فرآیند یاد شده مورد بررسی دقیق علمی قرار گیرد. (قابل توجه کسانی که فکر می‌کنند چه نیازی به حوزه و آخوند داریم!) با این مقدمه به پاسخ شبهه می‌پردازیم اول اینکه روایت فوق از سند صحیحی برخوردار نیست چون در سند روایت کسی به نام حسین بن مختار وجود دارد، که وثاقتش در کتب رجالی رد شده است! (📚رجال شیخ طوسی) دوم اینکه این روایت با مسلمات اسلامی از جمله لزوم امر به معروف و نهی از منکر و قیام علیه ظلم و جور مخالف است. سوم اینکه روایات متعددی در تایید برخی قیامهای قبل از ظهور وجود دارد که با مضمون روایت مذکور در تعارض است. مثلاً قیام شهید فخ، یا قیام سید خراسانی یا سید یمانی. همچنین در روایتی آمده عده ای از مشرق قیام می کنند و زمینه ساز ظهور امام مهدی عجل الله فرجه خواهند شد. یا در روایت دیگری به طور خاص به قیامی که منشأ آن شهر است اشاره شده است. بحارالأنوار ج ۵۱ ص ۸۷ ؛ بحارالأنوار/ ۵۷ ۲۱۶ ) از این رو اگر از سند این روایت چشم‌پوشی کنیم، باید گفت منظور از آن قیام‌هایی مانند قیام بنی‌عباس یا ابومسلم خراسانی بوده که به اسم اهل بیت علیهم‌السلام اما با اغراض شخصی صورت می‌گرفته است. که در روایت صحیحی که از امام صادق علیه‌السلام نقل شده به این موضوع اشاره شده است. (وسائل الشیعة، ج۱۵، ص۵۰) احتمال دیگر این است که منظور از کلمه (قبل) در روایت مذکور، (مقابل) باشد و معنا است می‌شود که هر گروهی که در مقابل امام زمان علیه‌السلام قرار گیرد طاغوت است. یعنی در زمان ظهور حضرت حق چنان آشکار است که مقابله با ایشان از روی جهل و نادانی نیست، بلکه از سر طغیان و سرکشی در برابر حق است. نکته آخر اینکه همین روایت در برخی از نسخه‌های قدیمی چنین آمده است: مَن رفعَ رَايَةَ ضَلَالَةٍ فَصَاحِبُهَا طَاغُوتٌ ؛ یعنی هر کس پرچم گمراه کننده‌ای را بلند کند، صاحب آن طاغوت است. در این صورت اساساً این روایت هیچ دلالتی بر نهی از قیام نمی‌کند! کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا، بله و سروش t.me/mobahesegroup eitaa.com/mobahesegroup ble.ir/mobahesegroup sapp.ir/mobahesegroup www.instagram.com/mobahesegroup2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسمت چهاردهم بحث پیرامون دنیای پس از ظهور و رشد عقلی انسان و رجعت و... @cafemehran313