eitaa logo
کانون اندیشه جوان
303 دنبال‌کننده
872 عکس
496 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @canoonandishehjavan
مشاهده در ایتا
دانلود
💭 تنها زمانى صبور خواهى شد، كه صبر را يک قدرت بدانی نه يك ضعف... #لحظه_ای_تفکر ~~~~~ 🔻کانون اندیشه جوان ... ▫️ @Canoon_org
📚 انقلاب اسلامی و نسبتش با انقلاب فرانسه ... ! 🔻رهبران اصلی انقلاب فرانسه، یعنی اعضای مهم کلوپ‌های ژیروندن و ژاکوبن، از اعضای لژهای فراماسونری بودند و شعار اصلی انقلاب فرانسه برگرفته از آموزه‌های فراماسونری بود. 🔸 آرای لیبرالی فرانسوا ماری ولتر و شارل منتسکیو الهام‌بخش اصلی شعارها و اندیشه حاکم بر انقلاب فرانسه شد. ژان ژاک روسو، فیلسوف فراماسونر رادیکال مبلغ دموکراسی اومانیستی، بر پایه مفهوم اراده جمعی نیز از وجهی دیگر بر انقلاب فرانسه تأثیر گذاشت که این تأثیرگذاری بیشتر از مجرای ژاکوبن‌هایی چون ربسپیر بود. 🔸ادبیات حاکم بر انقلاب فرانسه تماما اومانیستی و مدرنیستی بود و ایدئولوژی اصلی تأثیرگذار و الهام‌بخش آن، لیبرالیسم کلاسیک بود. طیف اصلی رهبران آن نیز، فراماسونرهایی بودند که به دنبال تأسیس یک رژیم سیاسی منطبق با افق سرمایه‌داری مردن بودند. شعار محوری این انقلاب نیز برگرفته از آموزه‌های فراماسونری بود. 🔸 آنچه رهبران انقلاب تحت عنوان «اعلامیه حقوق بشر و شهروند» منتشر کردند نیز برخلاف شعارهای پرطمطراق بشردوستانه‌اش، اساسا بر پایه نحوی تفسیر اومانیستی از انسان و فراتر از آن بر اساس نحوی تفسیر لیبرالیستی از بشر به عنوان یک اتم قائم به خود که با نیازها و اتقضائات نفسانی‌‌اش تعریف می‌شد و به عبارتی تجسم سوبژکتیویسم هابزی-دکارتی بود، قرار داشت. 🔸وقتی از مفهوم «بسط» صحبت می‌شود و انقلاب اسلامی به عنوان بسط انقلاب فرانسه و انقلاب روسیه مطرح می‌شود، در واقع از نحوه سنخیت ذاتی میان دو انقلاب نام برده می‌شود. میان یک انقلاب اومانیستی-لیبرالیستی که با رهبری فراماسونرها و تحت هدایت شعارهای فراماسونی به منظور بر سر کار آوردن یک رژیم سیاسی لیبرالی و گشودن فضا برای تحکیم و بسط سرمایه‌داری مدرن در سالهای اوج عصر ظلمانی به اصطلاح روشنگری صورت گرفته است، با انقلاب اسلامی ایران که طلیعه‌دار عبور تاریخی از عصر سیطره اومانیسم و مدرنیته است، سنخیت ذاتی وجود ندارد که بتوان دومی را بسط اولی انگاشت. ♨️ 📚 [گفتگو با امروز | شهریار زرشناس | کانون اندیشه جوان] ~~~~~ ◽️ کانون اندیشه جوان👇 ▪️تلگرام: t.me/Canoon_org ▫️ایتا: Eitaa.ir/Canoon_org ▪️سروش: Sapp.ir/Canoon_org ▫️آی‌گپ: Igap.net/Bashgah_net ▪️بله: lish.ir/KoP‌
💭 آدمیان در راه کسبِ ثروت هزار بار بیشتر می‌کوشند، تا در راه کسبِ فرهنگ؛ آنچه هستیم بیشتر موجب سعادتمان می‌شود, تا آنچه داریم! #لحظه_ای_تفکر ~~~~~ 💠 کانون در پیام‌رسان‌ها👇 🔻 @Canoon_org
🔰روی خوش نیچه به قدرت‌گرایی 🔻نیچه هدف نهایی اخلاق را قدرتمند ساختن انسان می‌داند. هدف نهایی در اخلاق قدرت، ساختن انسانی است که نگاهی بدبینانه به زندگی مادی و دنیایی نداشته باشد. این امر، ایده‌آل حضور یا ظهور انسان یا تمدنی سرشار از قدرت و فارغ از همه ضعف‌ها و نقصان‌هاست. این نقصان‌ها زاییده اخلاقی است که با طرح مفهومی توهمی به نام خداوند در انسان و جامعه به وجود می‌آیند. با طرد چنین اخلاقی خود به خود انسان به زندگی باز می‌گردد و از ضعف‌ها و انفعال‌ها و قواعد گوسفندپرور که خاص اخلاق مسیحی است، نجات پیدا می‌کند و این یعنی ابَر انسان. 🔸نیچه می‌گوید: ابَر انسان پدید نخواهد آمد مگر آنکه افراد برتر دلیری کنند و همه ارزش‌ها را واژگون کنند و لوح‌های کهن ارزش‌ها را بشکنند، به ویژه لوح‌های مسیحی را و از درون زندگانی و قدرت سرشار خود، ارزش‌های تازه بیافرینند. ارزش‌های تازه به انسان والا جهت و هدفی خواهد بخشید که ابر انسان به اصطلاح، مظهر شخصی آن است. 🔸یکی از مشکلات اساسی این نظریه آن است که نیچه لذت را امری حاشیه‌ای برای حس قدرت تلقی می‌کند. در حالی که اگر در کنار قدرت احساس لذت وجود نداشته باشد، انسان هرگز به دنبال قدرت نمی‌رود. اساسا انسان موجودی لذت‌طلب است و تا در جایی و در امری از امور دنیایی لذتی را سراغ نداشته باشد، به دنبال آن نمی‌رود. بنابراین باید نظریه قدرت نیچه را به نظریه لذت فروکاهید. 🔸مشکل دیگری که این رویکرد دارد به نظریه متافیزیکی آن برمی‌گردد که قائل به مرگ خداست. اینکه یا ماوراء طبیعت را حذف کنیم و یا حتی با فرض وجودش آن را در زندگی بی‌ارتباط و بی‌ارزش بشماریم و انسان را به قدرت و لذت دنیایی مشغول داریم، مسأله‌ای است که ابتدا باید از طریق استدلال و برهان منطقی و فلسفی به اثبات آن بپردازیم. اگر در این فرایند تحلیل منطقی و فلسفی به بن‌بست رسیدیم و اثبات خدا و ماوراء طبیعت امکان نداشت، آن وقت می‌توان از دنیا و جایگزینی آن برای آخرت، خدا و ماوراء طبیعت سخن گفت. 🔸اما خوشبختانه نظام‌های محکم فلسفی وجود دارند که توانسته‌اند به ماوراء طبیعت بپردازند و از ارتباط آن با انسان و معناداری زندگی و شوریدگی و عشق آدمی در مواجهه با این بخش از هستی سخن بگوید. بنابراین خدا آنگونه که نیچه تلقی می‌کند برای زندگی خطرناک نیست بلکه در رأس هرم هستی قرار دارد. ♨️ 📚 بخشی از کتاب [اخلاق دین‌مدار و دنیاگرا | بهروز محمدی منفرد، بیژن منصوری | انتشارات کانون اندیشه جوان] ~~~~~ به کانون اندیشه جوان بپیوندید! 👇 ▪️تلگرام: t.me/Canoon_org ▫️ایتا: Eitaa.ir/Canoon_org ▪️سروش: Sapp.ir/Canoon_org ▫️آی‌گپ: Igap.net/Bashgah_net ▪️بله: lish.ir/KoP‌
💭 کسی که بینایی را خلق کرده، یقینا بیناست... یک کور نمی‌تواند بینایی را خلق کند؛ پس او تو را می‌بیند، از او کمک بخواه...! #لحظه_ای_تفکر ~~~~~ 🔻کانون اندیشه جوان👇 ◽️ @canoon_org
🔰 ابن سیرین كسی را گفت: چگونه‌ای؟! گفت: چگونه است حال كسی كه پانصد درهم بدهكار است، عیالوار است و هیچ چیز ندارد؟ ابن سیرین به خانه خود رفت و هزار درهم آورد و به وی داد و گفت: پانصد درهم به طلبكار بده و باقی را خرج خانه كن و لعنت بر من اگر پس از این حال كسی را بپرسم! گفتند: مجبور نبودی كه قرض و خرج او را بدهی. گفت: وقتی حال كسی را بپرسی و او حال خود بگوید و تو چاره‌ای برای او نیندیشی، در احوالپرسی منافق باشی... ~~~~~ 🔹 کانون در پیام‌رسان‌ها... ➕ @canoon_org
🔰 سینما زبان خود را دارد! 🔹 زبان مشترک در سینما زبان داستان است. زبان داستان در سینما گوشه‌ها و زاویه‌های عجیبی ندارد زیرا زبان نوپایی است و از عمق زیادی بهره‌مند نیست، به‌خصوص در مورد سینمای ما که در تلاشیم به یک زبان بومی برسیم. 🔹 در جهان، زبان سینما عمری نزدیک به ۱۰۰ سال دارد و حالا حالاها باید کار و تلاش شود تا به یک زبان عمیق برسد. درست است که زبان سینما با زبان داستان، تئاتر و موسیقی اشتراکاتی دارد اما در عین حال هیچ کدام از آن‌ها نیز نیست. با اینکه زبان سینما نسبت به هنرهای دیگر اغواکنندگی بیشتری دارد و به تکامل نیز نرسیده است، نسبت به دیگر زبان‌های هنری گسترش، برد و جذابیت بیشتری دارد. مثلا ما در شعر و صنایع ادبی به ابداعات زیادی دست یافته‌ایم اما صنایع و بدایع سینما هنوز به پای تحولات و کاوش‌های درونی شعر نرسیده و با توجه به زمان پیدایش آن نیز نباید انتظار فراوانی از آن داشت. 🔹 سینما بیشتر بر اساس جذابیت‌های ظاهری بنا شده است. مثلا برنامه‌هایی که براساس جذابیت انتقادی بنا شده و اگر انتقاد را حذف کنند دیگر جذابیتی برایشان باقی نمی‌ماند، سینما هم همینطور است. سینما عناصر گوناگونی دارد، مثلاً جذابیت اکشن، جذابیت معمایی و از همه سختتر جذابیت شناخت که جذابیت در شخصیت‌پردازی و شناخت آدمی است و به جرات می‌توان گفت که اگر خوب پرداخت بشود، مردم‌شناسی و آدم‌شناسی از همه جذابتر است و این نکته یک کشش در آدمی است. 🔹 شما مسئلة جذابیت را می‌توانید به خوبی در کتاب‌های روانشناسی حس کنید. مردم به برخی از این کتاب‌ها، که به تحلیل شخصیت آدم‌ها می‌پرد‌ازد، بسیار علاقه‌مندند زیرا به کشش درونی آن‌ها نزدیک‌تر است، در سینما هم باید به این موارد توجه کرد. 📰 بخشی از مقاله "جذابیت پاک در سینما" | رقیه پرند‌آور | ۱۲۸و۱۲۹ ➖➖➖➖➖ ◽️ کانون اندیشه جوان👇 ▪️تلگرام: t.me/Canoon_org ▫️ایتا: Eitaa.ir/Canoon_org ▪️سروش: Sapp.ir/Canoon_org ▫️آی‌گپ: Igap.net/Bashgah_net ▪️بله: lish.ir/KoP‌
‌ ‌ ‌ ♨️ #نشست "بررسی جامعه شناختی وضعیت دین‌داری در ایران" 🔻با حضور جبار رحمانی و صابر جعفری 🗓 چهارشنبه ۲۰ تیر ۹۷ 🕧 ساعت ۱۵ الی ۱۶:۳۰ 🔺خیابان وصال شیرازی، کوچه دکتر فرهنگی(بهنام)، پلاک ۱۹، کانون اندیشه جوان، سالن اجتماعات ♦️ @Canoon_org
‌ دو دسته از مردم همیشه در بدبختی به سر می‌برند، آن‌هایی که حرف هیچکس را گوش نمی‌دهند «افراد خودرای»؛ آن‌هایی که به حرف هـمـه گوش می‌دهند «افراد دهن‌بین» #لحظه_ای_تفکر ~~~~~ 🔺همراه ما باشید‌... ✖️ @canoon_org
💭 انسان نباید هیچوقت از اینکه در اشتباه بوده است، خجل و شرمسار باشد، هر چه باشد، امروز عاقل‌تر از گذشته شده است. #لحظه_ای_تفکر ~~~~~ 🔻 کانون اندیشه جوان... ◽️ @canoon_org
‌ ‌ ‌ ♨️ #نشست "جایگاه زن در اقتصاد ایران اسلامی" 🔻با حضور سیده‌فاطمه مقیمی و لیلاسادات زعفرانچی 🗓 دوشنبه ۲۵ تیر ۹۷ 🕧 ساعت ۱۰ صبح 🔺خیابان وصال شیرازی، کوچه دکتر فرهنگی (بهنام)، پلاک ۱۹، کانون اندیشه جوان، سالن اجتماعات ♦️ @Canoon_org
🔰 فرهنگ جدید؛ محصول مشترک سنّت و مدرنیته! 🔹 واقعیت خشن عصر ما آن است كه دیگر در هیچ كشوری نمی‌توان از فرهنگ اصیل و ملّی و سنّت پیشین، همچون واقعیت‌هایی دست‌نخورده و تام‌وتمام، سخن گفت؛ زیرا فرهنگ و سنّت در اختلاط با مدرنیته متحول می‌شوند، ولی این تحول فقط در فرهنگ ملّی و سنّت پدید نمی‌آید. 🔹 در واقع به همین شكل مدرنیته نیز واقعیت پیشین، یعنی تماماً غربی خود را از دست می‌دهد. این تحول اهمیت فراوان دارد و اغلب از دید پژوهشگران پنهان می‌ماند. در واقع تركیب‌های نو مجموعه‌ای جدیدند كه از پیش وجود نداشته‌اند؛ نه فرهنگ ملّی به معنای اصیل است نه مدرنیته به معنای غربی، بلكه تركیب هر دوی آنهاست. 🔹 در این تركیب، هم فرهنگ ملّی وجود دارد و هم مدرنیته، اما هر دوی آنها در فضایی جدید، به شکلی جدید پدیدار می‌شوند. 🔹 در طرح تركیب‌های جدید، از نظریۀ هولیسم (Holism) كه نظریه‌ای فلسفی است استفاده شده است. براساس این نظریه «تمام»، جمع سادۀ اجزای تشكیل‌دهندۀ آن نیست، بلكه چیزی بیش از آن است. به عبارت دیگر، هولیسم بر آن است كه هر یك از اجزای تشكیل‌دهندۀ یك كل، از هنگامی كه در آن كل قرار می‌گیرند، به واقعیت جدیدی بدل می‌شوند كه واقعیت آن كل است. اجزا در ترکیب وضعیت و كیفیت پیشین خود را از دست می‌دهند؛ زیرا در كل معادلۀ جدیدی از زیست را می‌پذیرند كه از مجموعۀ آن كل ملهم می‌شود. هرچند آن معادله قوانین خود را از اجزای تشكیل‌دهنده‌اش می‌گیرد، امر قرار گرفتن چند جزء در كنار هم در یك كل، سازمانی از روابط را پدید می‌آورد كه كاركرد پیشین هر یك از اجزا را متحول می‌كند. در نتیجه قانون كل برتر از قوانین هر یك از اجزاست. 🔹 بنابراین ملاحظه می‌شود كه مسئله آن نیست كه در مقابل ورود مدرنیته به ایران، فرهنگ ملّی یا حتی سنّت از بین می‌رود، بلكه مسئله آن است كه این فرهنگ و آن سنّت شکل جدیدی به خود می‌گیرند، به پدیدۀ مقاومتی بدل می‌شوند، و خودبه‌خود و به‌ناگزیر به تركیبی جدید با اجزای وارداتی مدرنیته وارد می‌گردند. 📰 بخشی از مقاله "مدرنیته‌ای که به ما رسید" | حمید آفاق | ۷۰ ➖➖➖➖➖ ◽️ کانون اندیشه جوان👇 ▪️تلگرام: t.me/Canoon_org ▫️ایتا: Eitaa.ir/Canoon_org ▪️سروش: Sapp.ir/Canoon_org ▫️آی‌گپ: Igap.net/Bashgah_net ▪️بله: lish.ir/KoP‌
💭 تعصب چشم‌های بینا را نابینا و گوش‌های شنوا را ناشنوا می‌کند. #لحظه_ای_تفکر ~~~~~ 🔻کانون اندیشه جوان... 🔺 @Canoon_org
🔰 فردا میزبان شماییم... ♨️ جایگاه زن در اقتصاد ایران اسلامی 🔹دکتر سیده‌فاطمه مقیمی 🔹دکتر لیلاسادات زعفرانچی 🕞 فردا ساعت۱۰ صبح 🔺سالن اجتماعات کانون اندیشه جوان @Canoon_org
🖌 بانویی که وصی امام معصوم بود ... 🔻 حُدَیث (حُدَیثه، حربیه، سلسل، سوسن)، همسر امام هادی (ع) و مادر امام حسن عسکری (ع) از مادران ائمه اطهار (ع) بود که نقش اساسی و مهم در جریان‌های سیاسی-اجتماعی پس از شهادت امام (ع) داشت. 🔸بنابر روایات و نقل‌های تاریخی، امام حسن عسکری (ع) تنها حُدیث را وصی خود قرار داد، با آنکه هم فرزند داشت و هم برادرش جعفر در قید حیات بود و قاعدتا باید برادرش را وصی می‌کرد. شایان ذکر است که اموال امام افزون بر خانه آن حضرت، شامل موقوفات و صدقات شیعیان بود که باید صرف امور شیعیان می‌شد و آن حضرت، حُدیث را لایق این مسئولیت دیده بود. 🔸در کمال‌الدین از محمدبن‌الحسین بن شاذویه از محمد حمیری از پدرش از محمدبن جعفر از احمدبن ابراهیم روایت شد که گفت: در سال 262 هـ به خدمت حکیمه خاتون دختر امام محمد تقی(ع) و خواهر امام علی النقی(ع) رسیدم و از پشت پرده با وی سخن گفتم و از عقیده وی درباره امامت استفسار کردم. او هم یکایک ائمه (ع) را شمرد از جمله حجه‌بن‌الحسن (عج) را نام برد. 🔸من گفتم: خدا مرا فدای شما گرداند، آیا حجه‌بن‌الحسن را دیده‌اید و از وی خبر دارید؟ گفت: پدرش نامه‌ای درباره او به مادرش نوشته بود و من از مادرش پرسیدم بچه کجاست؟ گفت : پنهان است. حکیمه در پاسخ گفت که به حجه‌بن‌الحسن اقتدا می‌کند. وی از محل و شخصیت امام زمان (عج) پرسید. حکیمه گفت از دیدگان پنهان است. 🔸احمدبن‌ابراهیم پرسید: پس شیعه به چه کسی پناه ببرد؟ حکیمه پاسخ داد: به جدّه، مادر ابومحمد(ع). او گفت آیا من به کسی اقتدا کنم که یک زن را وصی خود قرار داده است؟ حکیمه با درایت و درک وسیع خود پاسخ داد: به حسین (ع) اقتدا کن که زینب(س) را وصی خویش قرار داد. ♨️ 📚 بخشی از کتاب [غیبت و حیرت | محمود مطهری‌نیا | انتشارات کانون اندیشه جوان] ~~~~~ به کانون اندیشه جوان بپیوندید! 👇 ▪️تلگرام: t.me/Canoon_org ▫️ایتا: Eitaa.ir/Canoon_org ▪️سروش: Sapp.ir/Canoon_org ▫️آی‌گپ: Igap.net/Bashgah_net ▪️بله: lish.ir/KoP‌
🔰 ماموریت کانون اندیشه جوان در بیان مقام معظم رهبری 💠 محسن رحیمی، قائم‌مقام کانون اندیشه جوان در گفت‌وگو با ایکنا مطرح کرد. 🔻متن کامل مصاحبه را در سایت کانون ببینید👇 lish.ir/VGI ✖️ @canoon_org
🔘 ۵۰ درصد جامعه را از اقتصاد محروم نکنیم! #نشست_جایگاه_زن_در_نظام_اقتصادی 🔺#گزارش سخنرانی سیده فاطمه مقیمی در این نشست را، در وب‌سایت کانون اندیشه جوان بخوانید.👇 http://l1l.ir/59-y ➖➖➖➖➖ 💠 @canoon_org
🔘 الگوی کارآمد برای اشتغال زنان نداریم! #نشست_جایگاه_زن_در_نظام_اقتصادی 🔺#گزارش سخنرانی لیلاسادات زعفرانچی در این نشست را، در وب‌سایت کانون اندیشه جوان بخوانید.👇 http://l1l.ir/59-- ➖➖➖➖➖ 💠 @canoon_org
💭 یک دروغ کوچک با خود هزار و یک دروغ دیگر می‌آورد، زیرا تو مجبور می‌شوی از آن دفاع کنی! و از دروغ نمی‌توان با حقیقت دفاع کرد...! #لحظه_ای_تفکر ~~~~~ 🔰 کانون اندیشه جوان👇 🔻 @canoon_org
🔘 وزن دینداری در جامعه کاسته نشده است... 🔺#گزارش_نشست_بررسی_جامعه_شناختی_وضعیت_دینداری_در_ایران را، در وب‌سایت کانون اندیشه جوان بخوانید.👇 http://l1l.ir/5a1l ➖➖➖➖➖ 💠 @canoon_org
🔰 راز رضاشاه ♨️ #نشست "بررسی وضعیت ایران در دوره‌ی پهلوی اول" 🗓 نشست اول، ۶مرداد، ۱۴عصر با حضور عباس سلیمی‌نمین و صادق زیباکلام 🗓 نشست دوم، ۸مرداد، ۱۰صبح با حضور علی‌اکبر رنجبر کرمانی و مسعود کوهستانی‌نژاد 🗓 نشست سوم، ۱۰مرداد، ۱۰صبح با حضور قاسم تبریزی و داوود هرمیداس‌باوند 🔺خیابان وصال شیرازی، کوچه دکتر فرهنگی (بهنام)، پلاک ۱۹، کانون اندیشه جوان، سالن اجتماعات ➕ @canoon_org
🖌تناقض‌گویی کسروی کجا آشکار می‌شود؟ 🔻در چنین روزی در سال ۱۳۲۴ شمسی، احمد کسروی توسط فدائیان اسلام ترور شد. اما تاریخ‌نگاری او تا چه حد صادقانه بود؟ 🔸کسروی در پیشگفتار «تاریخ مشروطۀ ایران» (چاپ‌های کنونی) اصولا فلسفۀ نگارش تاریخ را زمینه‌سازی برای روشن شدن ارج خدمات رژیم پهلوی دانسته و با اشاره به دوران قاجار نوشته‌است:" دسته‌های انبوهی، آن زمان‌های تیرۀ گذشته را از یاد برده‌اند و از آسایشی که امروز می‌دارند خشنود نمی‌نمایند و یک چیزی درباید که همیشه روزگار درهم و تیرۀ گذشته را از پیش چشم اینان هویدا گرداند." 🔸در همان کتاب، ایضا رضاخان را پادشاهی شمرده‌است که «بیست سال با توانایی و کاردانی بسیار فرمانروایی کرد». این سخنان را کسروی در آغاز و پایان کتاب تاریخ مشروطه بیان کرده‌است که مقدمه‌اش بر آن، در تاریخ اوج دیکتاتوری رضاخان است. 🔸کسروی در مقالاتی که پس از عزل و سرنگونی رضاخان نوشته، لحن خود را در ستایش صریح و مطلق از وی، عوض کرده و از استبداد و دیکتاتوری آن شاه ستم‌پیشه سخن به میان آورده‌است: «ده سال در ایران جز هرج و مرج نبود تا شاه پیشین(رضاشاه) برخاست و این نیز به جای هرج و مرج، دیکتاتوری و استبداد را برقرار گردانید.» نیز نوشته‌است: «باید گفت آنچه در آن بیست ساله در ایران روی داده، نه مشروطه با قانون بلکه استبداد و دیکتاتوری بوده و باید کارهای آن زمان، همه را از قانون بیرون شمرد و اثر قانونی به آنها نداد.» 🔸در همین زمینه، کسروی خود تصریح کرده‌است که از سوی دولت رضاخان، «ژاندارمی در پشت سر» وی می‌ایستاد و از او در برابر مردم محافظت می‌کرد. اما بعدها ضمن تغییر لحن خود راجع به رضاشاه، مدعی شد که «در همان زمان رضاشاه که همۀ زبان‌ها بسته بود، من ترس به خود راه نداده، از کوشیدن و نوشتن بازنایستادم...» 🔸کسروی در «تاریخ هجده سالۀ آذربایجان»، میرزا کوچک‌خان و یاران مجاهد او را مردانی «کوتاه‌بین و ساده» شمرده‌است که از «دوراندیشی و شناختن سود و زیان کشور» بی‌بهره بوده‌اند. در «تاریخ پانصد سالۀ خوزستان» نیز، ضمن تجلیل از دیکتاتور پهلوی، میرزا و همرزمان ضد استعمارگر و وطن‌خواه وی را «جزء گردنکشان و خودسران» شمرده و بر سرکوب آنان توسط رضاخان مهر تأیید زده‌است. 🔹بخشی از مقالۀ «کسروی به نرخ روز»، «علی ابوالحسنی». ، شماره ۶۴ ➖➖➖➖➖ ◽️ کانون اندیشه جوان👇 ▪️تلگرام: t.me/Canoon_org ▫️ایتا: Eitaa.ir/Canoon_org ▪️سروش: Sapp.ir/Canoon_org ▫️آی‌گپ: Igap.net/Bashgah_net ▪️بله: lish.ir/KoP‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 راز رضاشاه ! 🎥 #نشست "بررسی وضعیت ایران در دوره‌ی پهلوی" 🔻با حضور: ➖صادق زیباکلام، عباس سلیمی‌نمین ۶مرداد ۱۴عصر ➖علی‌اکبر رنجبر کرمانی، مسعود کوهستانی‌نژاد ۸مرداد ۱۰صبح ➖داوود هرمیداس‌باوند و قاسم تبریزی ۱۰مرداد ۱۰صبح ✖️ @Canoon_org