eitaa logo
کانون اندیشه جوان
302 دنبال‌کننده
882 عکس
498 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @canoonandishehjavan
مشاهده در ایتا
دانلود
کانون اندیشه جوان
🔷جنسیت تمام عرصه اجتماعی روابط زن و مرد را در بر میگیرد و به آن معنا می بخشد؛ از کوچک ترین واحد اجتماعی، یعنی خانواده گرفته تا بزرگترین سازمانهای اجتماعی، همه تحت تأثیر الگوهای جنسیتی مستقر در جامعه هستند. فردی و اجتماعی، شیوه های تقسیم کار طبقه بندی های گروهی و.... همه تحت تأثیر جنسیت قرار می گیرند و معنای خاصی می یابند در میان شناخته شده، به عنوان یک نسبت به دیگر هنرها و نیز به سبب امکانات ویژه اش برای نمایش مناسبت های مربوط با جنسیت به مثابه یک نمونه برای تحقیق درباره نابرابری ها و تفاوت های جنسیتی به ما رخ می نمایاند. 🔶 مناسبت های جنسیتی تنیده شده در فضای دراماتیک فیلم های ،اشکالی را سامان داده است که در بستر تحول های اجتماعی، بار و را به دوش میکشند صورت پدرسالارانه در روابط جنسیتی سنت دیرینه سینمای ایران از زمان ظهور اولین فیلم های آن بر پرده بوده است. از نظر در فرهنگ عامه و رسانه های توده ای معمولاً زنان به عنوان یا موجودی ابزاری و حاشیه ای بازنمایی میشوند فمینیست ها اعتقادی به نقش های جنسیتی ندارند و میگویند همه انسان ها چه زن و چه مرد همه نقش ها را می توانند تجربه کنند. 💢 پدر در مقام مدیر خانواده می تواند اقدام به انتخاب سبکهای تربیتی در محیط خانواده نماید. تحقیقات علمی نشان میدهد هر اندازه نقش تربیتی و نظارتی پدر تقویت شود آمار طلاق و اختلاف های زناشویی فرزندان در آینده کمتر خواهد بود در فضای سینمای ایران با اتخاذ رویکردهای فمینیستی فیلمهای همچون ،، ، ، و... باعث تغییر معنادار بسیاری از الگوهای سنتی در فیلمهای سینمایی ایرانی شده و حکایت گر برهم خوردن موازنه قدرت جنسیتی در آنها بوده است. 📖 کتاب به کوشش و 📌 @canoon_org
🔶 برخی اندیشمندان معتقدند که با نفی حدوث زمانی جهان، آن را از خدا بی نیاز می کنند. به قول : «اگر جهان ابتدایی می داشت، می توانستیم خالقی فرض کنیم؛ اما اگر خودکفا باشد و مرزی یا کرانه ای نداشته باشد و نه ابتدا داشته باشد نه انتها، بلکه صرفا وجود داشته باشد، در این حالت چه جایی برای خالق هست؟» 🔷 اما فیلسوفان مسلمان معتقدند که ازلی بودن یا ازلی نبودن عالم، تأثیری در نیاز آن به خالق ندارد. به قول : «چرا ما برویم سراغ روز اول، بگوییم در یک لحظه عالم به وجود آمده است؟ عالم در تمام لحظاتش در حال حادث شدن است. هیچ چیزی در لحظه در عالم باقی نیست. تمام عالم دائما در حال حادث شدن است» 💢 بعضی افاضل و نیز متذکر شده اند خلقت، لزوما به معنای خلقت در زمان نیست، بلکه حاکی از وابستگی به خداست. این دیدگاه ها شباهت هایی با دیدگاه دارد که معتقد بود جهان در هر لحظه دوباره خلق می شود. ملاصدرا، ابتدایی برای جهان در نظر نگرفت. او معتقد بود که فیض غیر منقطع الهی، مستلزم ابدی بودن خلقت است. 📖 کتاب به قلم 📌 @canoon_org
📝 متن کامل نامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به دانشجویان باوجدان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا. ۱۴۰۳/۰۳/۰۵ 📌@canoon_org
🔶تفکر اصلاح شده از طرف متفکران غربی مورد انتقادهای فراوان واقع شده است. از آنجا که یک متن کلاسیک برای بررسی اندیشه نحله معرفت شناسی اصلاح شده مغرب زمین وجود ندارد، این مکتب در معرض تفسیرها و تعبیرهای متعددی قرار گرفته است. 📖 کتاب به برخی از این تفسیرها پرداخته و به دلیل حفظ جهت بحث، افکار را محور بحث قرار داده است؛ چراکه برخی معتقدند هیچ فیلسوف مسیحی در بیست سال اخیر به این اندازه از عقلانیت مسیحیت دفاع نکرده است. 💢 این کتاب نوشته ی ، به بررسی و نقد اندیشه معرفت شناسان نحله معرفت شناسی اصلاح شده مغرب زمین می پردازد. نقل و ارزیابی انتقادها نیز بخشی از رویکرد این نوشتار خواهد بود. در این میان، نقدهای نگارنده نیز که از زاویه ای خاص به مسائل می نگرد، به انتقادهای متفکران دیگر افزوده شده تا نوشتار از نوآوری و ابداع خالی نباشد. ♨️ این کتاب توسط انتشارات کانون اندیشه جوان در سه بخش با عناوین: تحولات اندیشه پلانتینگا - تفسیر های مختلف دیدگاه پلانتینگا - انتقاد ها منتشر گردیده است. 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید... 🔸در مشایعت پیکر یک شهید، تفاوت هایی است با حضور در تشییع یک متوفی؛ از جمله اینکه این حضور یک انتخاب سیاسی است. اما چه معانی و اهدافی در پس این انتخاب و کنش وجود دارد؟ 💢 حمیدرضا میررکنی، میزبان نشست «مردم بر چه گریستند؟» در اینباره می گوید‌. 🗨در ویدئوهای روزهای آینده، گفتارهایی از مهمانان این نشست منتشر خواهد شد‌. 📌 @canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔶 را می توان پدر علم سیاست مدرن دانست در واقع در آراء ماکیاولی، ، چکیده و روح حاکم بر سیاست مدرن غربی به روشنی و با صراحت توصیف شده است. جوهر پلید و رذالت باری که در آراء ماکیاولی هست و چهره او را منفور کرده است ریشه در پلیدی و رذالت ذاتی سیاست مدرن دارد که ماکیاولی تا حدودی با صراحت و فارغ از پرده پوشیهای مرسوم از آن سخن گفته است. ماکیاولی در سال ۱۴۶۹م به دنیا آمد و در سال ۱۵۱۳م کتاب معروف «» را نوشت. مدتی بعد هم کتاب گفتارها را به رشته تحریر درآورد. مؤلفه های اصلی اندیشه سیاسی ماکیاولی در این دو اثر ظاهر گردیده است ماکیاولی به سال ۱۵۲۷م درگذشت. 🔷 در آراء ماکیاولی به روشنی تفسیر اومانیستی از انسان (به عنوان موجودی استیلاطلب با محرک ها و اغراضی که در پیش گفتیم) ارائه می شود. ماکیاولی به عنوان پدر سیاست استکبار غرب مدرن از مروجان اومانیستی بود. مفهوم مرکزی مورد توجه ماکیاولی تعریف مدرن قدرت به عنوان ابزاری برای رسیدن به اغراض نفسانیت مدارانه است. تعریف ماکیاول از سیاست که (حول هسته مفهومی قدرت استیلا طلب خودبنیاد سوژه نفسانی مدرن سیر می کند و از جهاتی، صورت بسط یافته تفسیر از نسبت میان انسان و هستی است) در تمام تاریخ غرب مدرن از زمان او تا امروز مقبول همۀ ایدئولوگ ها، فیلسوفان و سیاست مداران واقع گردیده و کلیت نظام سیاست مدرن بر محور آن چرخیده است. 💢مفهوم ماکیاولی سیاست (که باطن و جان و حقیقت سیاست مدرن است) در و مدرن همان قدر اصالت و موضوعیت دارد که در ، ، و ... پس از توصیف اهمیت و میزان تأثیرگذاری آراء ماکیاولی در اندیشه سیاسی رنسانس و نیز غرب مدرن در توضیح «پرنس» به عنوان سیاست مدار مطلوب ماکیاولی می نویسد: «شهریار (پرنس) نمونه انسان جدید زمان ماکیاول است. او می داند در جست وجوی چیست و چه میخواهد با سرسختی هدف خود را دنبال می کند؛ به طور آشکار مادی است؛ به دنیای دیگر که از معتقدات ذهنی قرون وسطاست عقیده ندارد؛ سود و فایده اساس و محور نظرات او را تشکیل می دهد؛ مقاصد او دنیایی و غیر مذهبی است؛ دولتی خلق میکند که منحصرا به این دنیا توجه دارد .... شخصیت شهریار (پرنس) کاریکاتور و تصویر ناقصی از دوران ماکیاول نیست؛ بلکه در حقیقت راهنمای آیندگان است.» 📖 کتاب به قلم 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️ سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) تسلیت باد. 📌@canoon_org
47.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰صحنه ایستادگی 🔶 «روی پای خود ایستادن» بخشی از تصویری است که در روزهای گرامیداشت و بزرگداشت شهدای خدمت، مردم ایران آن را قاب کردند. 🔷 اما آنچه حضور مردم به ما نشان داد، این است که این مسیر باید امتداد پیدا کند و این امتداد امری شدنی و دست یافتنی است. 💢اسماعیل نوده فراهانی در اینباره می گوید... 📌 @canoon_org
46.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰چالش های یک اصلاح 💢صدا و سیما به عنوان پرمخاطب ترین سازمان رسانه ای کشور، همواره با چالش های از قبیل تولید جامع، کیفی و موثر در حوزه تقویت گفتمان و هویت ایرانی اسلامی، ضعف تکنولوژیک، نیروی انسانی فرسوده و فقدان توجه به سرمایه انسانی، و... مواجه بوده است. چالش هایی که امکان اصلاح پذیری را دشوار و پیچیده کرده است... 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به دهمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔷 حضرت (ره) راه رسیدن به کمال انسانی به طور فردی و اجتماعی را در عمل به موعظه خداوند متعال می‌دانست، به بیان ایشان از تمام موعظه‌ها، خدای تبارک و تعالی انتخاب کرده این یک موعظه را: قل انما اعظکم بواحده؛ 🔶 یعنی همین یکی را من موعظه می‌کنم، چون همه چیز تو اینجاست، همه چیز در قیام لله است. ، معرفت الله می‌آورد. قیام لله فدایی برای الله می‌آورد. قیام لله فداکاری برای اسلام می‌آورد. همه چیز در این قیام لله است، و لهذا تنها موعظه‌ای که انتخاب کرده خدای تبارک و تعالی از بین موعظه‌ها، همین موعظه است که آن تقوموا لله مثنی و فرادی، اجتماعی و انفرادی قیام الله بکنید. انفرادی برای وصول به معرفت الله اجتماعی برای وصول به مقاصد الله . 💢حضرت امام به طور مشخص برای سلوک فردی و اجتماعی نیز راه را قیام لله دانسته است و در نامه به پسرشان احمد آقای خمینی، فرموده است: « میزان در اول سیر، قیام لله است، هم در کارهای شخصی و انفرادی و هم در فعالیتهای اجتماعی، سعی کن در این قدم اول موفق شوی که در روزگار جوانی آسانتر و موفقیت آمیز تر است.» 📖ماهنامه زمانه شماره ۲۱ و ۲۲ 📌@canoon_org
◾️سالروز قیام ۱۵خرداد با یاد و خاطره شهدای گرانقدر آن روز گرامی باد. 📌@canoon_org
44.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰مردم و نانماینده ها! 🔶روایتی از نانماینده ها و‌ خیانت گروه های سیاسی به رای، انتظارات و مطالبات مردم که باعث پراکندگی آنها می شود. ‼️اما راه عبور از این پراکندگی چیست؟ 💢سید علی سیدان در اینباره می گوید... 📌 @canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔷 امام، در اظهارات آن مقطع (بعد از فاجعه ۱۵ خرداد)، تقيه و سكوت در مقابل رژيم شاه را گناه كبيره می‌دانست و شديدا از سران و مراجع اسلام برای دفاع از اسلام، استمداد می‌طلبید: «والله گناهكار است كسی كه داد نزند؛ والله مرتكب كبيره است كسي كه فرياد نزند. ای سران اسلام، به داد اسلام برسيد. اي علمای نجف، به داد اسلام برسيد. اي علمای قم، به داد اسلام برسيد؛ رفت اسلام....حضرات آقايان توجه دارند اصول اسلام در معرض خطر است، قرآن و مذهب در مخاطره است، با اين احتمال تقيه حرام است و اظهار حقايق واجب است (ولو بلغ ما بلغ).» 🔶 گفتنی است فاجعه ۱۵ خرداد نيز سبب گشت مرجعی مانند شريعتمداری، كه فقط در برهه‌ای كوتاه به صحنه نهضت آمده بود، به طور كلی خطش را از مبارزه امام جدا نمايد و به سوی رژيم پهلوی متمايل گردد. با شروع دوران تبعيد امام در نجف، ايشان، با عمل به وظيفه شرعی، از فراخوانی مراجع به قيام و مبارزه بازنمی‌ايستاد و آن‌ها را به اعتراض و برداشتن مُهر سكوت دعوت می‌كرد، زيرا از ديد وی سكوت به معناي تاييد اعمال خائنانه رژيم پهلوی بود. 💢ايشان می‌فرمود: «من احساس تكليف می‌كنم كه در بعضی فرصت‌ها راجع به گرفتاری‌های مسلمين تذكراتی بدهم... علما و روحانيون ايران، كه فعلا پنجاه‌هزار نفر معمم در ايران دارد و آن همه مُلا و مرجع و حجت‌الاسلام و آيت‌الله دارد، اگر اين‌ها اعتراض كنند و مُهر سكوت را، كه امضا حساب مي‌شود، بردارند و دسته‌جمعی اعتراض كنند، همه را از بين مي‌برند؟ اگر می‌خواستند از بين ببرند، بهتر بود كه اول كار، مرا از بين می‌بردند، اما ديديم كه از بين نبردند، صلاحشان نمی‌دانند. اي كاش از بين می‌بردند ولي صلاحشان نيست... . در برابر اين گرفتاری‌ها و مصايبی كه بر مسلمين وارد شده است، من چه كنم؟ به شما درس اخلاق بگويم در شرايطی كه مسلمين و اسلام را دارند از بين می‌برند؟ اساس اسلام و مسلمين را دارند از بين می‌برند، بنشينم تهذيب نفس بگويم؟ مهذب نيستم كه در فكر اسلام و امت اسلام نيستم، اگر مهذب بوديم، در فكر بوديم.» 📖بخشی از مقاله «روحانیت، امام (ره) و انقلاب اسلامی»، «»، ماهنامه زمانه شماره ۵۷ 📌@canoon_org
41.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰بازطراحی انقلابی رسانه ملی 💢 با ظهور انقلاب اسلامی ایران، بخش های فرهنگی مختلف، هویتی جدید یافتند. هویتی که از آن پس، با مولفه های انقلابی - اسلامی باز تعریف می شد. صدا و سیما به عنوان رسانه ملی و مهمترین تریبون رسانه ای کشور از موثرترین نهاد های فرهنگی محسوب می شود که در دهه های مختلف با چالش های هویتی گوناگون مواجه بوده است. چالش هایی که لزوم بازنگری و باز طراحی را بیش ازهر زمان دیگر ضروری می سازد ... 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به دهمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📌@canoon_org
47.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰اخلاقِ سیاست حرفه ای 🔹سیاست حرفه ای چیست و چه نسبتی با اخلاق دارد؟ 🔸آیا نیکی و پوپولیسم دارای رابطه اند؟ 🔹آقای رئیسی چگونه سیاست حرفه ای را نمایندگی می کرد؟ 💢 سجاد صفار هرندی به این سوالات پاسخ می دهد. 📌 @canoon_org
🔷 ضرورت آگاهی از تاریخ در فهم آیه ها، موضوعی مهم است؛ زیرا برخی آیه های درباره حوادث گذشته به ویژه درباره تحولات عصر نزول سخن میگوید. به همین دلیل همان روزهای نخستین نزول آیه ها، سبب نزول نیز در کنار آن مطرح شد. 🔶 یکی از مشکلاتی که ریشه آن به زمینه های تاریخی در فهم آیات الهی بر میگردد، این است که گروهی برای آگاهی از آیه های مربوط به امتهای گذشته، به اهل کتاب مراجعه می کردند؛ این مراجعه را می توان یکی از عوامل مهمی دانست که باعث نفوذ در تفسیر قرآن شده است، بنابراین استفاده از منابع تاریخی درست در این موضوع اهمیت ویژه ای دارد علاوه بر آن استفاده از منابع تاریخی برای فهم و تفسیر آیات، باید به اندازه ای باشد که مشکلات فهم را بر طرف کرده و مراد واقعی آیه را به ما بفهماند؛ زیرا افراط در پرداختن به جزئیات و نکته های فرعی باعث قصه پردازی می شود. 📖 کتاب به کوشش 📌@canoon_org
🔷نگاه به مذهب باید جامع و با روش علمی باشد. به صورت ضمنی سخن از مفاهیم دینی مانند: آخرت، روح، ثواب، شب اول قبر، منازل آخرت و مطالب علمی و دقیق فلسفی و نیز مسائل فقهی و کلامی دین را مذمت کرده تنها سلوک مبارزاتی ابوذرگونه را می پسندد؛ در حالی که اسلام شیعی، ابتدا مكتب ،علم، معرفت و آگاهی بخشی و سپس مکتب مبارزه است. این روش در زندگی پیامبر و ائمه نیز جاری بوده است. پیشوایان معصوم دین، از آگاهی بخشی و هدایت علمی آغاز کردند و تا ضرورت حیاتی ایجاب نکرد به مبارزه و قبضه شمشیر دست نبردند. 🔶به عبارت دیگر شریعتی از شیعه تنها جنبۀ مبارزه و انقلاب آن را برگزیده است. او شیعه را تنها به مکتب «نه» و «مبارزه توصیف کرده است؛ در حالی که تشیع حقیقی هم، «نه» است و هم «آری»؛ هم انقلاب اسـت هـم اصلاحات؛ هم فرهنگ است و هم ایدئولوژی؛ هم نهضت است و هم نظام؛ هم علم است هم عمل عمار در صحنه جنگ نیز به روشنگری و تبیین حقایق می پرداخت و حر با آگاهی یافتن به حقایق توسط امام، «حر» شد. 💢هیچ مبارزه ای بدون مبانی علمی و آگاهی ثبات و دوام نمی یابد و نمی توان آن را مبارزه دانست هیچ شیعۀ علوی از آگاهی و معرفت بی نیاز نیست و تنها انتقاد و مبارزه کافی نیست. 📖کتاب ، دین و جامعه: نقد و ارزیابی دیدگاه های دین شناختی دکتر علی شریعتی به کوشش و 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️امام جواد علیه السلام : ◾️چنانچه افراد جاهل، ساكت باشند، مردم دچار اختلافات نمی شوند. 📜كشف الغمّه، ج ۲ ، ص ۳۴۹ 🏴شهادت امام جواد علیه السلام تسلیت باد🏴 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 پیامبر اکرم صلی علی علیه و آله: 🔶 اگر علی (ع)نبود هرگز همتایی برای فاطمه (س) وجود نمی‌داشت. 📖 بحارالانوار، ج ۴۳، ص ۵۸. 🌸سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه (س) خجسته باد🌸 📌@canoon_org
🔷 همواره یکی از راه‌های در نظر خداباوران فطرت آدمی بوده است. در واقع ریشه‌های خداخواهی و خداجویی و خداشناسی را می‌توان در فطرت ادمی جستجو کرد. اما اینکه فطرت چیست؟ غریزه چیست؟ طبیعت یا سرشت آدمی چیست؟ تفاوت اینها کدام است؟ آیا فطرت یک معنا دارد؟ یک نوع است؟ و پرسش‌های دیگری از این دست، مباحث اصلی کتاب حاضر را تشکیل داده و پاسخ ‌هایی به تمامی پرسش‌های مطرح شده ارائه می‌دهد. 📖 کتاب به قلم به تقریر های ، دیدگاه ، برهان فطرت در بیان ، بیان استاد ، دیدگاه استاد و … می‌پردازد. این اثر که به همت به چاپ رسیده، در شش فصل گردآوری شده است: ♨️ در فصل اول این کتاب مفهوم فطرت و تعریف لغوی و اصطلاحی آن ارائه می شود. غریزه، تفاوت ها، حرکات انعکاسی و عادی، برهان فطرت و براهین اخلاقی از دیگر مفاهیمی است که در این فصل تعریف می شود. 💢 پنج فصل دیگر این کتاب به بررسی این مفهوم و تقریرها و برداشت های پنج تن از صاحبان اندیشه در حکمت الاهی از برهان فطرت می پردازد. 📌 @canoon_org
🔶 فرد از راه پیروی از مد خود را متفاوت و تازه حس می‌کند و هم سعی می‌کند مورد تأیید آنان و ایمنی ظاهری قرار گیرد و هم سعی می‌کند مهر تأیید اکثر افراد را، که مانند او رفتار می‌کنند، داشته باشد. 🔷 به گفته «مد گرايش به همسان‌شدن و منفردشدن، يعنی انگيزش تقليد و برتری بر ديگران را همزمان ابراز و بر آن تأكيد می‌كند. مد از يكسو عرصه تقليد عمومی، شنا در عريض‌ترين جريان اجتماعی و برداشتن بار مسئوليت در انتخاب ذائقه و رفتار از دوش افراد است و از ديگر سو متمايزشدن، تأكيد و آرایش فردی شخصيت است. برای هر دسته از انسان‌ها، البته احتمالاً برای هر فرد، رابطه كيفی معينی بين گرايش به فردی شدن و گرايش به زيرسطح رفتن و گم‌شدن ميان جمع وجود دارد؛ به‌طوری كه وقتی در عرصه معينی از زندگی، تحقق يكی از گرايش‌ها منع می‌شود، آن گرايش در جست‌وجوی عرصه ديگری به تكاپو می‌افتد كه در آن، به اندازه مورد نياز، خود را محقق می‌كند». 💢 بنابراین مد نهاد اجتماعی مهمی است که بین میل به هم‌رنگی با دیگران و تأیید آن‌ها و ایمنی از یک‌سو و ممتاز بودن و خاص بودن از سوی دیگر تعادل نیکویی در درون فرد به بار می‌آورد و به اصطلاح حادثه بی‌خطری را فراهم می‌سازد. با وجود این تجزیه و تحلیل، مشاهدات گذشته مد را دیدگاهی می‌پندارد که مطالعه آن اساساً کار فردی است، درحالی‌که بررسی این پدیده به‌عنوان پدیدارهای اجتماعی با محتویات و آهنگ انتشار آن نشان می‌دهد که این پدیده در حوزه قرار دارد. 📖ماهنامه ، شماره ۶۲ 📌 @canoon_org
43.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰چالش های پیوند آسان 💢 دانشجویان بازوان سازندگی و پیشرفت کشور محسوب می شوند؛ از همین رو تحکیم روابط زناشویی آنان بسیار اهمیت دارد. ازدواج دانشجویی از اقداماتی است که عموما در جهت آسان‌سازی و بهبود ازدواج جوانان رقم می خورد؛ ازدواجی که این روز ها با چالش ها و مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کند... 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به نهمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📌@canoon_org