eitaa logo
کانون اندیشه جوان
304 دنبال‌کننده
907 عکس
514 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @canoonandishehjavan
مشاهده در ایتا
دانلود
14.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چرا دانشگاه‌های ما مستقل نیستند؟ 🔰 مسئولین دانشگاه‌ها، ادعای مستقل بودن دانشگاه را دارند، اما روایت دانشجویان این‌چنین نیست... #ویدئو #تشکل_ها_دانشجویی ~~~~~ 🔺 کانون اندیشه جوان 🔻 @canoon_org
28.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آسیب‌شناسی دانشگاه‌های پولی 🔰 احداث پردیس‌های دانشگاهی؛ توهم گسترش فضای آموزشی در وزارت علوم #ویدئو #تشکل_ها_دانشجویی ~~~~~ 🔺 کانون اندیشه جوان 🔻 @canoon_org
15.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 وضعیت علمی اساتید در دانشگاه‌ها 🔰 خلاصه‌ای از دومین نشست گفت‌وگوی تشکل‌های دانشجویی #ویدئو #تشکل_ها_دانشجویی ~~~~~ 🔺 کانون اندیشه جوان 🔻 @canoon_org
نشست سوم تشکل‌های دانشجویی.mp3
35.89M
🎧 کامل "اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی" 👆 🎥 فیلم کامل نشست👇 ◽️ yon.ir/qIm2Y 📸📝 خبری و تصویری نشست سوم از سلسله گفت‌وگوهای را در لینک زیر ببینید.👇 ◽️ yon.ir/UDEw8 🔺 با حضور سعید پهلوان‌زاده، کیامحمد صرفی، علی اسکندری و علیرضا مرکزی 💠 @canoon_org‌
🔰 #نشست جنبش محرومان و مطالبه عدالت اجتماعی 🔻با حضور محمدعلی مهتدی، محمدمهدی امیرکمالی و صلاح فحص 🗓 دوشنبه ۱۵ بهمن ۹۷ 🕑 ساعت ۱۰ 🔺 قم، جامعه المصطفی، سالن جلسات #کانون_اندیشه_جوان #آنان_که_می_اندیشند ▪️ @canoon_org
🎧 صوت جلسات #متن_خوانی در پیام‌رسان تلگرام و بله کانون اندیشه جوان ▪️تلگرام: t.me/Canoon_org ▫️بله: ble.im/canoon_org ➖ صوت جلسه دوم حلقات ✔️ حلقه مطالعاتی آشنایی با طلایه‌داران اندیشه اسلامی | محمدرضا یقینی ✔️ جمهور افلاطون | سیدمهدی ناظمی قره‌باغ ✔️ تمهیدات عین‌القضات همدانی | مهدی فدایی مهربانی ✔️ نظریه عدالت جان رالز | مصطفی زالی ✔️ تاریخ بیهقی | کوروش علیانی 🔺 صوت جلسات بعدی در روزهای آینده منتشر می‌شود. ▪️ @canoon_org
🔰 تشکل‌های دانشجویی از ابتدای انقلاب تا کنون 🔹نشست چهارم از سلسله گفت‌وگوهای تشکل‌های دانشجویی 🔻با حضور نائمه علی‌نژاد، پویا سلیمانی و محمد آبشاری 🗓 سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۹۷ 🕑 ساعت ۱۴ 🔺 خیابان وصال، کوچه فرهنگی، پلاک۱۹، ▪️ @canoon_org
📝 #نشست جنبش محرومان و مطالبه عدالت اجتماعی ➖ گزارش خبری نشست چهارم از سلسله نشست‌های همایش امام موسی صدر را در لینک زیر ببینید.👇👇 yon.ir/ansZu 🔻 تصاویر نشست را در لینک زیر مشاهده کنید👇 yon.ir/lNNh9
📚 «انقلاب اسلامی چرا؟» 🔹 سیدمجید حسینی در گفتگویی درباره کتاب خود می‌گوید: در این کتاب سعی من این بود بر پایه شیوه تحلیل گفتمان به تبیین این مساله بپردازم که چرا انقلاب اسلامی سویه گفتمان اسلامی پیدا کرد و به عنوان مثال چرا مارکسیستی نشد و چرا طرفداران مجاهدین، فدائیان، نهضت آزادی، جبهه ملی و... نهایتا وارث انقلاب نشدند، انقلاب بهمن ٥٧ چرا مثل انقلاب چین پیش نرفت، چرا مثل انقلاب نیكاراگوئه یا فرانسه نشد و چرا لیبرال‌ها در آن راه به جایی نبردند و در یک کلام چرا انقلاب، انقلاب اسلامی شد؟ 🔹به گفته حسینی شیوه اصلی این کتاب برای پژوهش استفاده از روش لاکلا و موف است که مبتنی بر تحلیل گفتمان انتقادی است. #معرفی_کتاب 🔺انتشارات #کانون_اندیشه_جوان 🔻 @canoon_org
📝 #نشست تشکل‌های دانشجویی از ابتدای انقلاب تاکنون ➖ گزارش خبری نشست چهارم از سلسله گفت‌وگوهای تشکل‌های دانشجویی را در لینک زیر ببینید.👇👇 yon.ir/zBrN2 🔻 تصاویر نشست را در لینک زیر مشاهده کنید👇 yon.ir/3Wk8j
⭕️ شناخت نرم‌افزاری عصر انقلاب اسلامی 🔰 اولین حوزه‌ای که قبل از هر تحول انقلابی به صورت مؤثری فعال می‌شود و عمل موتور محرکه شکل‌گیری شرایط بسترساز گفتمان در دسترس انقلابی را انجام می‌دهد،‌ حوزه نیروی انسانی است. این مجموعه متشکل از کانون‌های انسان‌ای است که بین حرکت خود و گفتمان انقلابی نسبت خوبی ایجاد و مجدانه و به شکل‌های مختلف فعالیت کرده‌اند؛ نیروی انسانی‌ای که می‌توان آن را حوزه نرم‌افزاری شرایط گفتمانی نامید. 🔹 حوزه نرم‌افزاری در حقیقت حوزه پرحجم حضور نیروی انسانی به معنای عناصر فعال و مؤثر در تحولات انقلابی است. فوکو در بحث خود درباره‌ی چگونگی‌ شکل‌گیری «ابژه‌های گفتمانی» بر تشکیل کانون‌های اجتماعی ابژه‌های گفتمانی تأکید می‌کند. او معتقد است که در این کانون‌ها هنجارهایی وجود دارند که بر اساس آنها تصمیم گرفته می‌شود که ابژه‌ها چیستند. او همچنین در این کانون‌های اجتماعی بر سه موضوع تأکید می‌کند: ۱- هنجارهای ابژه‌ساز همان‌طور که گفته شد بستر تشکیل ابژه‌ها هستند. ۲- افراد صاحب اختیار و اقتدار که جامعه این حق را به آنها می‌دهد که ابژه‌ها را تعیین کنند؛ مثلاً زندانیان سیاسی را در بستر‌های گفتمانی متفاوت این دسته از صاحبان اختیار تعیین می‌کنند. ۳- نوع رفتار و خصوصیاتی که از افراد خاص سر می‌زند و آنها را به موضوع بحث در گفتمان تبدیل می‌کند. 🔹 هرچند بیان فوکو در این زمینه کمی پیچیده به نظر می‌رسد، تا حدودی با توجه به نظریه وی می‌توان روابط درونی و کارکرده‌های حوزه نرم‌افزاری شرایط بسترساز گفتمان را توضیح داد. کانون‌های انسانی در هر تحول انقلابی هنجارهای نسبتاً مشخص، مرجعیت اقتدار کاملاً معین، رفتارها و خصوصیات رفتاری موضوع بحث در گفتمان انقلابی دارند. در واقع، حوزه نرم‌افزاری حوزه پیچیده‌ای از مسائل انسانی است که نهایتاً با ابژه‌های گفتمانی ارتباط برقرار می‌کند و فقط در صورتی که بخواهیم وجوه تحولات انقلابی در ایران را از دیدگاه گفتمانی توضیح دهیم باید به تحلیل و بررسی دقیق حوزه نرم افزاری بسترساز و ابژه‌پرور گفتمان بپردازیم. هنجارهای انقلابی، مراجع انقلابی، ادبیات انقلابی و حوادث انقلابی در حوزه نرم‌افزاری با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و در حقیقت معنا می‌یابند. 🔹‌ از دیدگاه فوکو حوزه نرم‌افزاری در واقع حوزه تشکیل ابژه‌های گفتمانی‌ای است که در سه سطح هنجارهای ابژه‌ساز، افراد و صاحبان اقتدار در تعیین ابژه‌ها و حوادث و خصوصیات و رفتار موضوع بحث گفتمان ارزیابی می‌شود. ابژه‌های گفتمانی در گفتمان انقلابی در چنین بستری رشد می‌کنند و نتیجه لازم را در ساختار گفتمان به دست می‌دهند. 📚 برگرفته از کتاب «انقلاب اسلامی چرا؟»، سیدمجید حسینی، کانون اندیشه جوان ◇◇◇◇◇ 🔻همراه ما باشید... 🔺 @canoon_org
✔ پیشنهاد کتاب به مناسبت ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 📚 کتاب «فرهنگ، جامعه، انقلاب» از مجموعه کتاب‌های پرسمان، انتشارات کانون اندیشه جوان. 🔻 @canoon_org