📌نشست *"مردم بر چه گریستند؟ "*
🔰گفتگو درباره مردم؛ اشکی که میریزند و سیاستی که میورزند
🔸با حضور :
🔹سید علی سیدان
🔹سجاد صفار هرندی
🔹اسماعیل نوده فراهانی
به میزبانی : حمیدرضا میررکنی
🗓 شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳
🕔 ساعت ۱۷
🔺 خیابان وصال شیرازی. کوچه دکتر فرهنگی (بهنام). پلاک۱۹. کانون اندیشه جوان
#شهید_جمهور
#خادم_الرضا
#شهید_ابراهیم_رئیسی
#شهدای_خدمت
#سید_علی_سیدان
#سجاد_صفار_هرندی
#اسماعیل_نوده_فراهانی
#حمیدرضا_میررکنی
📌 @canoon_org
🔷 شاعران #انقلاب به عنوان شاعران متعهد به ارزش های #دفاع_مقدس، لحظات باشکوه و وصف ناشدنی ای از جنگ را در سروده های خود ثبت کرده و از انسانهایی سروده اند که خود را نادیده گرفته و به پاداش آن به مقام #فنای_فی_الله دست یافتند.
🔶 مقوله شهید و شهادت و مرگ در منظومه های شاعران انقلاب بسامد بالا داشته و آن را به #موتیو و موضوع متکرر و بس گفته بدل ساخته است و می توان گفت در این مقوله از همه شعرایی که بر اشعار ایشان تکیه شده است در این زمینه ابیات معتنابهی وجود دارد.
💢 بیشترین اشعاری که شعرای انقلاب در وصف عظمت و شکوه حرکت شهیدان سروده اند در قالب رباعی و غزل است؛ اما از قالب نو و نیمایی نیز که در دوران آغازین انقلاب چندان کاربردی نداشته استفاده کرده و آن را نیز به زینت شهید و شهادت آراسته اند.
📖 کتاب #سفر_از_زرد_به_سرخ اثر #رضا_جلیلی از انتشارات کانون اندیشه جوان در سیزده گفتار به مسئله #شهید و #شهادت در #شعر انقلاب اسلامی به رشته تحریر در آورده است.
#معرفی_کتاب
📌 @canoon_org
🔰 رئیس جمهور باید کسی باشد که بتوانیم دوستش بداریم
🔷 نشست «مردم بر چه گریستند؟» با حضور اسماعیل فراهانی, سجاد صفارهرندی, سیدعلی سیدان و به میزبانی سید حمیدرضا میررکنی در کانون اندیشه جوان برگزار شد.
🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید.
🌐 https://www.canoon.org
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔶 #پساساختارگرایان با این ایده پیش آمدند که تحلیل متون ادبی، همچون بررسی متون علمی و مبانی نظری زبانی نیست؛ و در آن، مضامین اخلاقی و مسائل معنوی و فلسفی دخیل است. طبق نظر آنها، زبان تنها یک نظام معنوی است؛ و عامل اصلی شکل دهنده کلیه جریان ها و پدیده های جهانی نیست.
🔷 در حقیقت اساس و شالوده تئوری پساساختارگرایان بر پایه ناپایداری و نارسایی زبان استوار گشته است تئوری مشهور #دریدا به نام «#تفاوت»، اثبات کرد که معنا وابسته به نشانه های زبانی نیست.
پساساختارگرایان در تلاشی مضاعف، بر آن شدند که تلفیقی میان عقاید #مارکس، #فروید و #سوسور پدید آورند.
♨️ آنها به شدت با عقاید #اگزیستانسیالیست ها که می گفتند: «هر انسان، دست پرورده آن که خود آفریده است»، مخالف بودند. آنان به تأثیر بسزای جامعه فرهنگ و سنن، در شکل گیری شخصیت وجودی انسان ها واقف هستند، و بـر ایــن باورند که انسان هیچ گونه نظارتی بر جریان های #روان_شناسی، #جامعه_شناسی و #زبان_شناسی ندارد.
⭕️ #میشل_فوکو، مورخ و فیلسوف فرانسوی توانست مهم ترین مباحث پساساختارگرایان را مطرح سازد او پذیرفته بود که زبان و جامعه، توسط یک نظام قانون مند شکل می گیرند اما نتوانست دو نقطه نظر ساختارگرایان را پذیرا باشد:
🔸ساختار مدون و بنیادینی وجود دارد که میتواند شرایط و موقعیت انسان را توصیف کند.
🔹نظام نشانه ها، نظام تعیین کننده و بنیادین درک حقایق است. میشل فوکو بر این باور نیست که ساختار مدونی وجود دارد که بتواند شرایط انسانی را تفسیر کند در عین حال که او اظهار داشت:
«غیر ممکن است که از دور دستی بر آتش داشت و توانست موقعیت ها و تمامی پدیده ها و شواهد جهان متن را تحلیل کرد».
💢#رولان_بارت، این تلاش #ساختارگرایان را که می خواهند برای تمامی آثار و پدیده ها، ساختاری واحد بنیان کنند، بی ثمر و کمی خنده آور توصیف کرد او به اصل لذت بردن از متن معتقد است؛ و این حق را به خواننده می دهد تا آزادانه و به هر نحو که دوست دارد متون و جهان هستی را استنباط کند.
📖کتاب #هویت_شناسی_ادبیات_و_نحله_های_ادبی_معاصر به کوشش #کامران_پارسی_نژاد
#آموزش_مفاهیم
📌@canoon_org
46.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰چالش های یک تداوم
💢 همواره یکی از مهمترین بخشهای دانشگاه، تشکلها و گروههای سیاسی فعال در دانشگاه بودهاند. تشکل هایی که ریشه بعضی از آنها به پیش از انقلاب و فضای سیاسی آن زمان باز میگردد. تشکل هایی که با مرور سالیان با چالش های جدی مواجه هستند و نتوانسته جایگاه خود را میان مردم و حاکمیت بازیابند...
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به دوازدهمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
#کالک
#دانشجو
#دانشگاه
#ارشا_نامدار
#سهراب_فرزانپور
#گفتگوی_تشکل_های_دانشجویی
#بسیج_دانشجویی_دانشگاه_امیرکبیر
#انجمن_اسلامی_آزادی_خواه_دانشگاه_شهید_بهشتی
📌@canoon_org
🔷نوعی تنهایی است که در #فلسفه #اگزیستانسیالیستی مطرح می شود و تمامی انسان ها در آن مشترک هستند و به « #تنهایی_بنیادین » مشهور است که به معنای جدایی زندگی هر انسان از دنیای اطراف است که امری اجتناب ناپذیر است و به عقیده این دست از فیلسوفان در هیچ شرایطی از بین نمی رود و به رغم رضایت بخش ترین روابط با دیگران همچنان باقی خواهد ماند.
🔶انسان ممکن است در مواقع بحرانی مانند هنگام بیماری و هنگام فکر کردن به مرگ متوجه این نوع از تنهایی گردد و در نتیجه احساس تنهایی در او به وجود آید؛ بنابراین می توان این نوع از تنهایی را یکی از عوامل ایجاد احساس تنهایی قلمداد کرد که بعداً در مورد آن توضیحی خواهیم داد.
💢 هیچ کدام از مفاهیم به جز احساس تنهایی به خودی خود بد نیست و مشکلی ایجاد نمی کند فقط احساس تنهایی است که شما را رنج خواهد داد و پیامد های ناگوار خواهد داشت....
📖 کتاب #تلاطم_خاموش به کوشش #روح_الله_خوشنود
#معرفی_کتاب
📌 @canoon_org
🎥 فیلم نشست «مردم بر چه گریستند؟»
💢گفتگو درباره مردم؛ اشکی که میریزند و سیاستی که میورزند
🔸با حضور :
🔹سید علی سیدان
🔹سجاد صفار هرندی
🔹اسماعیل نوده فراهانی
🔶به میزبانی : حمیدرضا میررکنی
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون بخش اول _ بخش دوم ببینید.
#خادم_الرضا
#شهید_جمهور
#شهدای_خدمت
#حمیدرضا_میررکنی
#سید_علی_سیدان
#سجاد_صفار_هرندی
#شهید_ابراهیم_رئیسی
#اسماعیل_نوده_فراهانی
📌 @canoon_org
کانون اندیشه جوان
🎥 فیلم نشست «مردم بر چه گریستند؟» 💢گفتگو درباره مردم؛ اشکی که میریزند و سیاستی که میورزند 🔸با حض
مردم بر چه گریستند؟.mp3
41.83M
🎧صوت نشست «مردم بر چه گریستند؟» را بشنوید.
🔸با حضور :
🔹سید علی سیدان
🔹سجاد صفار هرندی
🔹اسماعیل نوده فراهانی
🔶به میزبانی : حمیدرضا میررکنی
📌@canoon_org
🔶صدرالمتالهین هدف نهایی بعثت انبیا را رسیدن به خدا می داند و سپس بیان میکند که این مقصد، در زندگی دنیا قابل دسترسی است. او با استفاده از حدیث نبوی (اَلدُّنیا مَزرَعَهُ الآخِرَه) ذکر می کند که لازم است درباره نفوس و اموال انسانها به گونهای تدبیر شود که منجر به معرفت و تقرب به خداوند گردد.
🔷 به نظر صدرا غایت بعثت انبیا، معرفت الهی است پس هر چیزی که مانع آن شود، گناه کبیره است. او مرتبه ی گناهان را با توجه به مقدار مانعیت آنها از هدف نهایی تعیین می کند. به اعتقاد او انسان مسافری است به سوی خداوند. در این سفر منزل هایی است که یکی از آنها دنیاست و انسان باید از همه منازل، از جمله دنیا بگذرد.
💢 حاصل سخن اینکه رویکرد ملاصدرا در مسائل مربوط به دنیا بر دو اصل مبتنی ست:
🔹 انسان موجودی است که از حیات دنیوی و اخروی برخوردار است و دنیای او کشتگاه آخرت اوست.
🔸هدف نهایی انسان، رسیدن به قرب الهی است.
⭕️ پس هر نظریه ای که در آن به حیات دنیوی انسان اصالت داده شود و دنیا را از جایگاه مقدمه بودنش خارج سازد، مقبول صدرا نخواهد بود.
📖 کتاب #عقل_و_عشق به کوشش #محمد_تقی_سهرابی_فر
#دنیا
#آخرت
#ملاصدرا
#صدر_المتالهین
📌 @canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔷جنسیت تمام عرصه اجتماعی روابط زن و مرد را در بر میگیرد و به آن معنا می بخشد؛ از کوچک ترین واحد اجتماعی، یعنی خانواده گرفته تا بزرگترین سازمانهای اجتماعی، همه تحت تأثیر الگوهای جنسیتی مستقر در جامعه هستند. #هویت فردی و اجتماعی، شیوه های تقسیم کار طبقه بندی های گروهی و.... همه تحت تأثیر جنسیت قرار می گیرند و معنای خاصی می یابند در میان #رسانه_های_جمعی شناخته شده، #سینما به عنوان یک #هنر_برتر نسبت به دیگر هنرها و نیز به سبب امکانات ویژه اش برای نمایش مناسبت های مربوط با جنسیت به مثابه یک نمونه #ایدئال برای تحقیق درباره نابرابری ها و تفاوت های جنسیتی به ما رخ می نمایاند.
🔶 مناسبت های جنسیتی تنیده شده در فضای دراماتیک فیلم های #سینمای_ایران ،اشکالی را سامان داده است که در بستر تحول های اجتماعی، بار #سنت و #مدرنیته را به دوش میکشند صورت پدرسالارانه در روابط جنسیتی سنت دیرینه سینمای ایران از زمان ظهور اولین فیلم های آن بر پرده بوده است. از نظر #فمینیست_ها در فرهنگ عامه و رسانه های توده ای معمولاً زنان به عنوان #ابژه یا موجودی ابزاری و حاشیه ای بازنمایی میشوند فمینیست ها اعتقادی به نقش های جنسیتی ندارند و میگویند همه انسان ها چه زن و چه مرد همه نقش ها را می توانند تجربه کنند.
💢 پدر در مقام مدیر خانواده می تواند اقدام به انتخاب سبکهای تربیتی در محیط خانواده نماید. تحقیقات علمی نشان میدهد هر اندازه نقش تربیتی و نظارتی پدر تقویت شود آمار طلاق و اختلاف های زناشویی فرزندان در آینده کمتر خواهد بود در فضای سینمای ایران با اتخاذ رویکردهای فمینیستی فیلمهای #موج_نویی همچون #قرمز ،#شوکران، #سگ_کشی، #واکنش_پنجم، #زیر_پوست_شهر و... باعث تغییر معنادار بسیاری از الگوهای سنتی #روابط_جنسیتی در فیلمهای سینمایی ایرانی شده و حکایت گر برهم خوردن موازنه قدرت جنسیتی در آنها بوده است.
📖 کتاب #تاریک_روشن به کوشش #نادر_طالب_زاده و #ابوالفضل_اشجع
📌 @canoon_org