eitaa logo
کانون اندیشه جوان
307 دنبال‌کننده
870 عکس
489 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @canoonandishehjavan
مشاهده در ایتا
دانلود
49.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰مجموعه کتاب «آنان که می اندیشند» 📚مجموعه ده جلدی پیرامون نقد و بررسی آرا و اندیشه های اندیشمندان معاصر که نگاهی متفاوت به مقوله غرب و غرب شناسی داشته اند... 🕌از غرفه کانون اندیشه جوان تهیه کنید: نمایشگاه کتاب، شبستان، راهرو۷, غرفه ۳۵ 📌@canoon_org
50.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰پرده سیاه 🔶آیا سینما، ابزار مناسبی برای بازنمایی واقعیت های اجتماعی یا طبقات اجتماعی یک جامعه است؟ 🔷طبقه اجتماعی در سینمای ایران چگونه برساخت یا بازنمایی شده است؟ 💢آیا آنچه که اکنون بر روی پرده سینمای ایران به نمایش گذاشته می شود، تصاویری حقیقی از واقعیت های جامعه می باشد یا تصاویری انحرافی مبتنی بر سیاه نمایی؟ 📌@canoon_org
پرده سیاه.mp3
8.13M
🎧 صوت کلیپ «پرده سیاه» را بشنوید. 📌@canoon_org
🔶روایات وارده از معصومین(ع) به این حقیقت اشاره دارد که مؤمنانی که در دام گناهان و تعلقات گرفتارند، با تفاوت و مراتب و شدت و ضعف رنگها، در قیامت در موقف یا موقف ها، توقف ها خواهند داشت تا با رهیدن و پاک شدن از آلودگی ها و دلبستگی ها به بهشت و بهشت ها وارد شوند. حفص بن غیاث از یاران امام جعفر صادق (ع) به نقل از ایشان می گوید:«به حساب خود برسید قبل از آنکه به حسابتان برسند؛ چرا که حقیقت آن است که در قیامت ۵۰ موقف وجود دارد که موقف آن مانند هزار سال است که می شمارید» 🔷سپس امام صادق(ع) این آیه را تلاوت فرمودند: «فرشتگان و روح در روزی که مقدارش پنجاه هزار سال است به سوی او بالا می روند» پس هر که در اینجا به هر اندازه که خود را محاسبه کرده و از آلودگی ها، رنگها و تعلق ها تطهیر سازد، به همان اندازه از مواقف رهایی خواهد یافت. امام صادق(ع) می فرماید: حضرت علی (ع) تفسیر آیه یاد کن روزی را که پرهیزگاران را به سوی خدای رحمان گروه گروه و در حالی که به مرکب های به خصوصی سوارند، محشور میکنیم را از رسول خدا (ص) پرسید. 💢رسول خدا در مقام پاسخ دهی به توصیف این گروه که با چنین حالتی به سوی خداوند جبار می روند پرداخت تا به این فراز رسید که فرمود: خداوند جبار به ملائکه ای که همراه متقیان هستند، می فرماید: «اولیای مرا در بهشت محشور کنید. پس آنها را با مخلوقات دیگر متوقف نسازید، رضا و خشنودی من از آنها قبلاً گذشته است» یعنی در زندگی دنیوی، رضای حق را تحصیل کرده اند و رحمتم برای آنها واجب است؛ پس ملائکه این گروه را به سوی بهشت سوق داده و هدایت می کنند. 📖کتاب به قلم استاد 📌@canoon_org
🔰در حال عبور از رمان غربی به رمان اسلامی هستیم 🔷 نشست گپی با نویسنده با موضوع نقد و بررسی «کتاب سیر تطور اکنون و آینده رمان» با حضور حامد رشاد «پژوهشگر حوزه ادبیات داستانی» به همت کانون اندیشه جوان برگزار شد. 🔶 برای مطالعه متن کامل گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید. 🌐 https://canoon.org/%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D8%A7%D9%84-%D8%B9%D8%A8%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%BA%D8%B1%D8%A8%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C/ 📌@canoon_org
51.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰نیاز ضروری تشکل ها 🔶پوست اندازی در تشکل های دانشجویی یک ضرورت است اما چه عواملی این مهم را باعث شده است؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت شصت و پنج برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
🟡 پرفروش های بخش حضوری غرفه کانون اندیشه جوان 🔴 📚 کتاب انسان میمون نیست! بررسی و نقد داروینیسم؛ ✍🏻 اثر دکتر ‼️🔰 شما هم دعوتید به بازدید از غرفه مشترک و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🔹 در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 🕌 مصلی تهران، شبستان اصلی، راهرو ۷، غرفه ۳۵ 📆 ۲۰ لغایت ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰مجموعه کتاب «نقد گفتمان» 📚دو جلد پیرامون نقد و بررسی جریانات و گفتمان های رایج فکری معاصر 🕌از غرفه کانون اندیشه جوان تهیه کنید: نمایشگاه کتاب، شبستان، راهرو۷, غرفه ۳۵ 📌@canoon_org
🔰چرا «سید قطب» بخوانیم؟ 🔶آشنایی با یکی از نظریات مهم طرح تشکیل حکومت اسلامی 🔷آشنایی با تفکر انتقادی متفکران مسلمان به جهان مدرن 🔶اطلاع از شیوه پرداخت سیاسی و اجتماعی سید قطب به اسلام 🔷تاثیر پذیری نظری و عملی متفکران و کنش‌گران اسلام‌گرای معاصر از سید قطب 💢برای تهیه این کتاب به غرفه کانون اندیشه جوان در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به نشانی: مصلی تهران، شبستان اصلی، راهرو ۷، غرفه ۳۵ مراجعه کنید. 📌@canoon_org
🔰گزارش تصویری هفتمین روز غرفه کانون اندیشه جوان در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 🔶غرفه کانون اندیشه جوان با تازه های نشر و بیش از 400 عنوان کتاب میزبان شما خواهد بود. 📌علاقمندان می توانند در ساعات بازدید به آدرس: مصلی امام خمینی (ره) شبستان، راهرو 7، غرفه 35 مراجعه نمایند. 💢منتظر دیدارتان هستیم. 📸برای دیدن تصاویر بیشتر به سایت کانون اندیشه جوان مراجعه کنید. 🌐 https://canoon.org/%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%b4-%d8%aa%d8%b5%d9%88%db%8c%d8%b1%db%8c-%d9%87%d9%81%d8%aa%d9%85%db%8c%d9%86-%d8%b1%d9%88%d8%b2-%d8%ba%d8%b1%d9%81%d9%87-%da%a9%d8%a7%d9%86%d9%88%d9%86-%d8%a7%d9%86%d8%af/ 📌@canoon_org
🔶از مهمترین مبانی اندیشه متفکران مکتب ، نقد فرهنگی است. اصطلاح صنعت فرهنگ سازی را آدورنو و در زمینه نقد فرهنگی وضع کرده و بکار بردند. البته آنها صنعت را نه به معنای معمول بلکه به معنای یکسان سازی و فردیت کاذب محصولات فرهنگی و عقلانی شدن روش های توزیع و تبلیغ می گیرند. 🔷 سعی دارد مردم را تابع شرایط موجود کند. معتقد است این صنعت نمی گذارد انسانها جهان دیگری جز آنچه هست را برای خود متصور شوند و از ابزاری استفاده می کند که شرایط فعلی را بهترین وضعیت ممکن معرفی کند. مثلا از مهمترین ابزارهای یاری دهنده صنعت فرهنگ می باشد که سعی دارد مسائل و مشکلات جامعه را بی اهمیت جلوه دهد و این فکر را القا کند که غلبه بر این مشکلات، راحت است. 💢در نظام سرمایه داری، های ورزشی و بازتاب رسانه ای آنها نیز از مهمترین عناصر صنعت فرهنگ به شمار می روند تا جاییکه از نظر آدورنو اگر کسی بخواهد مهمترین گرایش های فرهنگ توده ای معاصر را جمع بندی کند، به سختی می تواند مقوله ای حساس تر از پیدا کند. 📖کتاب به قلم 📌@canoon_org
🔰گزارش تصویری هشتمین روز غرفه کانون اندیشه جوان در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 🔶غرفه کانون اندیشه جوان با تازه های نشر و بیش از 400 عنوان کتاب میزبان شما خواهد بود. 📌علاقمندان می توانند در ساعات بازدید به آدرس: مصلی امام خمینی (ره) شبستان، راهرو 7، غرفه 35 مراجعه نمایند. 💢منتظر دیدارتان هستیم. 📸برای دیدن تصاویر بیشتر به سایت کانون اندیشه جوان مراجعه کنید. 🌐 https://canoon.org/%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%b4-%d8%aa%d8%b5%d9%88%db%8c%d8%b1%db%8c-%d9%87%d8%b4%d8%aa%d9%85%db%8c%d9%86-%d8%b1%d9%88%d8%b2-%d8%ba%d8%b1%d9%81%d9%87-%da%a9%d8%a7%d9%86%d9%88%d9%86-%d8%a7%d9%86%d8%af/ 📌@canoon_org
🔰چرا «سید احمد فردید» بخوانیم؟ 🔶تاثیر فردید در خلق مفهوم غرب زدگی 🔷اطلاع از بخش مهمی از جریان های فکری معاصر 🔶طرح انديشه های هايدگر توسط وی برای نخستین بار در ایران 🔷تاثیر اندیشه فردید در شکل گیری انقلاب اسلامی 💢برای تهیه این کتاب به غرفه کانون اندیشه جوان در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به نشانی: مصلی تهران، شبستان اصلی، راهرو ۷، غرفه ۳۵ مراجعه کنید. 📌@canoon_org
🔶پژوهش های فلسفی تاریخ به دو شاخه معرفتی درجه اول و درجه دوم تقسیم می شود؛ یعنی از دو منظر «هستی شناسانه و معرفت شناسانه» درباره تاریخ مطالعه و تأمل می کند: دانش اول، نوعی درک هستی شناسانه است که به دنبال فهم هستی تاریخ، سیر تحول آن و کشف معانی نهفته در روندها و رویدادهای کلی تاریخ است. 🔷فهم هستی شناسانه کمک می کند قانونمندی حاکم بر تاریخ را در صورت وجود کشف کنیم. به این نگرش از تاریخ «فلسفه نظری تاریخ» یا «فلسفه تاریخ» می گویند. دانش دوم، نگرشی معرفت شناسانه است که به امکان شناخت، پرداختن به تاریخ و نحوه و جدود آن توجه دارد. به این نگرش از تاریخ «فلسفه تحلیلی تاریخ» یا «فلسفه انتقادی تاریخ» می گویند. 💢در معنای هستی شناختی، تاریخ مانند واقعیت است و در معنای معرفت شناختی مانند دانش. تاریخ به معنای هستی شناختی فرایندی مستقل از ذهن است و مانند طبیعت (جدا از آنکه آن را مانند یک « ابژه» و موضوع مورد تأمل قرار دهیم یا نه) جریان دارد. اما تاریخ به معنای معرفت شناختی، به مطالعه رفتار انسانها در گذشته می پردازد. 📖کتاب به قلم 📌@canoon_org
🔰چرا «هانری کربن» بخوانیم؟ 🔶تاثیر وی در ورود اندیشه های شیعی در غرب 🔷آگاهی از ظرفیت حکمت شیعی در حل مسائل دنیای امروز 🔶بازیابی نقاط قوت اندیشه اسلامی ایرانی 🔷آشنایی با روند برجسته کردن موضوع تشیع در مطالعات شرق‌شناسی 💢برای تهیه این کتاب به غرفه کانون اندیشه جوان در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به نشانی: مصلی تهران، شبستان اصلی، راهرو ۷، غرفه ۳۵ مراجعه کنید. 📌@canoon_org
🔰چرا «میشل فوکو» بخوانیم؟ 🔶آشنایی با یکی از نظریات اساسی در جهت فهم و تفسیر مدرنیته 🔷نقد وی بر پایه‌های بنیادین مدرنیته از جمله سوبژکتیویسم 🔶آشنایی با برخی مفاهیم مهم علوم انسانی مانند گفتمان، تبارشناسی و دیرینه شناسی 🔷تحلیل‌های عمیق فوکو درباره ماهیت انقلاب اسلامی 💢برای تهیه این کتاب به غرفه کانون اندیشه جوان در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به نشانی: مصلی تهران، شبستان اصلی، راهرو ۷، غرفه ۳۵ مراجعه کنید. 📌@canoon_org
🔰گزارش تصویری نهمین روز غرفه کانون اندیشه جوان در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 🔶غرفه کانون اندیشه جوان با تازه های نشر و بیش از 400 عنوان کتاب میزبان شما خواهد بود. 📌علاقمندان می توانند در ساعات بازدید به آدرس: مصلی امام خمینی (ره) شبستان، راهرو 7، غرفه 35 مراجعه نمایند. 💢منتظر دیدارتان هستیم. 📸برای دیدن تصاویر بیشتر به سایت کانون اندیشه جوان مراجعه کنید. 🌐 https://canoon.org/%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D9%86%D9%87%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%BA%D8%B1%D9%81%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%86-%D8%A7%D9%86%D8%AF%DB%8C/ 📌@canoon_org
🔰هرمنوتیک روش شناختی در تفسیر 🔷 نشست گپی با نویسنده با موضوع نقد و بررسی کتاب «اصول فقه و هرمنوتیک روش شناختی» با حضور مسعود فیاضی «هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی» به همت کانون اندیشه جوان برگزار شد. 🔶 برای مطالعه متن کامل گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید. 🌐 https://canoon.org/%d9%87%d8%b1%d9%85%d9%86%d9%88%d8%aa%db%8c%da%a9-%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%ae%d8%aa%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d9%81%d8%b3%db%8c%d8%b1/ 📌@canoon_org
🔷سینما بخشی از فرهنگ ماست و قدرت ویژه آن ناشی از این نکته است که فیلم مانند ماهیگیری و بیس بال، نوعی فرهنگ ناب است؛ یک واقعیت فرهنگی است که هنوز جزء مقولات هنر جا نگرفته است. سینما همواره ما را به بیرون از محدوده هنر می راند و این امر، یکی از ویژگی های آن است. سینما اساسا هنر فضاسازی است. بدون ساخت فضایی عینی که بازیگران و داستان در آن باشند، اصلا فیلمی شکل نخواهد گرفت که بخواهیم درباره هنر سینما صحبتی به میان آوریم. 🔶به بیان دیگر، سینما خود فضا می‌آفریند و ما را وادار می‌کند که در فضای او زیست کنیم، سیاست‌ورزی کنیم، لحظات عاطفی خلق کنیم و حتی بمیریم. کتاب به کوشش در چهار فصل، به بررسی و تبیین مفهوم فضا در دنیای مدرن و در بستر سینما می پردازد؛ فضایی که در نسبیت مفهوم فضا – زمان در سینمای حاضر، حضور پرقدرتی دارد. 💢عناوین و سرفصل های کتاب حاضر که محصول نشر کانون اندیشه جوان می باشد، به شرح زیر است: 🔹فصل اول: انسان مدرن و فضا 🔸فصل دوم: سینما و فضا 🔹فصل سوم: فضای معمارانه و سینما 🔸فصل چهارم: کنترل فضای ذهنی در فیلم با استفاده از ابزارهای معمارانه 📌@canoon_org
🔰گزارش تصویری دهمین روز غرفه کانون اندیشه جوان در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 🔶غرفه کانون اندیشه جوان با تازه های نشر و بیش از 400 عنوان کتاب میزبان شما خواهد بود. 📌علاقمندان می توانند در ساعات بازدید به آدرس: مصلی امام خمینی (ره) شبستان، راهرو 7، غرفه 35 مراجعه نمایند. 💢منتظر دیدارتان هستیم. 📸برای دیدن تصاویر بیشتر به سایت کانون اندیشه جوان مراجعه کنید. 🌐 https://canoon.org/%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%b4-%d8%aa%d8%b5%d9%88%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%af%d9%87%d9%85%db%8c%d9%86-%d8%b1%d9%88%d8%b2-%d8%ba%d8%b1%d9%81%d9%87-%da%a9%d8%a7%d9%86%d9%88%d9%86-%d8%a7%d9%86%d8%af%db%8c/ 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶ای فاطمه (معصومه)! برای من در بهشت شفاعت کن که تو را در پیشگاه خداوند منزلت بزرگی است. 📜 زیارتنامه حضرت معصومه (س) 🌺ولادت حضرت معصومه (س) مبارک باد🌺 📌@canoon_org
🔰تجربه فرهنگی امام موسی صدر در لبنان 🔷 نشست گپی با نویسنده با موضوع نقد و بررسی کتاب «سید موسی صدر» با حضور شریف لک‌زایی «عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی» به همت کانون اندیشه جوان برگزار شد. 🔶 برای مطالعه متن کامل گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید. 🌐 https://canoon.org/%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D9%85%D9%88%D8%B3%DB%8C-%D8%B5%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D9%84%D8%A8%D9%86%D8%A7%D9%86/ 📌@canoon_org
🔷«مجردات» به چیزی گفته می شود که دارای اجسام و لواحق آن مانند جهت، مکان و زمان نباشد. معنای فلسفی «مادی» متضمن معنای اضافه و نسبت و نزدیک به معنای واژه مایه در زبان فارسی است؛ به عبارت دقیق تر، واژه مادی در اصطلاح فلاسفه در مورد اشیائی به کار می رود که نسبتی با ماده جهان داشته، موجودیت آنها نیازمند ماده و مایه قبلی باشد. 🔶مادی، گاهی به معنای عام تری به کار می رود که شامل خود ماده هم می شود. از نظر استعمال، تقریباً مساوی با کلمه جسمانی است. روشن ترین ویژگی جسم، امتداد آن در سه جهت است و این ویژگی لوازمی دارد؛ از جمله آنها اینکه عقلاً در سه جهت تا بی نهایت قابل انقسام است، دیگر آنکه مکان دار است ولی نه به این معنا که مکان، فضایی است مستقل از اجسام که به وسیله آنها پر می شود. 💢سوم آنکه چنین موجودی طبعاً قابل اشاره حسی است؛ زیرا اشاره حسی با توجه به مکان انجام می گیرد و هرچه مکان دار باشد، قابل اشاره حسی هم خواهد بود. سرانجام موجود جسمانی دارای امتداد چهارمی است که از آن به «زمان» تعبیر می شود. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
31.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰جمع تشکلی! 🔶جنس رشد تشکل ها چیست و در جمع بودن برای یک عضو تشکلی چه مزیتی دارد؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت شصت و چهار برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org