eitaa logo
آرشيو مطالب سیاسی فرهنگی دانشگاه انقلابيون اصيل
228 دنبال‌کننده
304 عکس
37 ویدیو
20 فایل
1
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از سخنرانی و تدریس دکتر بشیری🇵🇸
371.2K
هدایت شده از سخنرانی و تدریس دکتر بشیری🇵🇸
520.1K
هدایت شده از سخنرانی و تدریس دکتر بشیری🇵🇸
248.2K
هدایت شده از سخنرانی و تدریس دکتر بشیری🇵🇸
635.2K
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸اگر مردم ما عادت کنند که از این وقتهاى ضایع‌شونده براى مطالعه‌ى استفاده کنند، جامعه خیلى پیش خواهد رفت و فرهنگ کشور، خیلى ترقّى خواهد کرد. 💎امام خامنه ای ۱۳۷۵/۰۲/۲۲ 📚📚📚 گروه دانشگاه انقلابیون اصیل در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی؛ اقدام به برگزاری جلسات نموده است. 🎁🎁🎁 همراه با جوایز هفتگی 🕘زمان: سه‌شنبه‌ها؛ ساعت ۲۱ ⚜مکان: گروه دانشگاه انقلابیون اصیل باما همراه باشید در👇 ابرگروه دانشگاه انقلابیون اصیل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚📚📚📚📚📚 کتاب توجیه المسائل کربلا از (پژوهشگر دینی) است که در به چاپ رسیده است. کتاب با تعریف معنا و مفهوم توجیه شروع می‌شود و در ادامه به توجیهات کسانی که امام حسین(علیه‌السلام) را یاری نکردند می‌پردازد. متن کتاب ساده و خودمانی نگارش شده است و در بخش هایی از کتاب برای شرح کامل تر موضوعات از بیانات مقام معظم رهبری (حفظه‌الله)استفاده شده است. 📕۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚📚📚📚📚📚 زبان کتاب: فارسی تاریخ اولین چاپ: ۱۳۹۳ شمارگان:۳۰۰۰ نوع جلد: جلد نرم قطع: پالتویی تعداد صفحات: ۱۶۴ ناشر:بسیج‌دانشجویی‌دانشگاه‌امام‌صادق نویسنده: سید علی‌اصغر علوی دسته‌بندی :امام حسین و عاشورا (3-4) 📕۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چه شد که گروهی از مردم با وجود داشتن ارادت به خاندان اهل بیت(علیهم‌السلام) و شخص امام حسین(علیه‌السلام) از حضور در میدان کربلا و یاری ولی خدا سرباز زدند و جز جاماندگان و حسرت‌خورندگان شدند؟ کتاب «توجیه المسائل کربلا» نوشته حجت‌الاسلام علی‌اصغر علوی برای پاسخ به همین پرسش مهم نوشته شده است. کتابی که با بررسی بهانه‌های و توجیهات گروه‌های مختلف مردم دلیل عدم حضور این افراد در کنار امام حسین(علیه‌السلام) را بیان کرده است. 📕۳
نویسنده در توضیح دلایل و چگونگی نگارش این کتاب در مقدمه ابتدایی خود آورده است:          «یکی از سنت‌های الهی، سنت امتحان و ابتلاء است. بر اساس این سنت، همه بشر باید امتحان شوند تا معلوم شود که عیار خلوص شان چه قدر است. به عبارت دیگر، چه قدر قول و فعل شان با هم یکی است. 📕۴
در این کتاب، ابتدا معنا و مفهوم توجیه را بررسی می‌کنیم. در ادامه به انواع و اقسام توجیه می پردازیم. سپس مهمترین مطلب این کتاب، یعنی توجیهات کسانی که امام حسین را یاری نکردند، مد نظرتان قرار می‌گیرد. توجیهات را در سه دسته بررسی می‌کنیم:            *توجیهات کسانی که با امام همراه نشدند.    *توجیهات کسانی که امام را ترک کردند.       *توجیهات کسانی که مقابل امام ایستادند.»   📕۵
👆👆👆 درواقع نویسنده با بررسی این سه دسته توجیه ، به شکلی جامع به شرح و تفسیر منطقی و موشکافانه دلایل عدم حضور گروه‌های مختلف مسلمانان در قیام امام حسین(علیه‌السلام) و تنها ماندن ایشان و در نهایت شهادت مظلومانه‌شان در صحرای کربلا می‌پردازد.  📕۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: انجام تکلیف و هزینه‌های بزرگ در بخشی از این کتاب ؛ ✨امام خامنه‌ای بیان می‌کنند: اگر امام حسین مانند انسان‌های ظاهربین متشرع می‌خواست عمل کند، به هیچ وجه نباید قیام می‌کرد! ایشان در این باره می‌فرمایند: «امام حسین(علیه‌السلام) ابتدا در مقابل آن حرکت، مواجه با مشکلاتی شد که یکی پس از دیگری رخ نمود. ناگزیریِ خروج از مکه، بعد درگیری در کربلا و فشاری که در حادثه کربلا بر شخص امام حسین(علیه‌السلام) وارد می‌آمد، از جمله این مشکلات بود. یکی از عواملی که در کارهای بزرگ جلو انسان را سد می‌کند، عذرهای شرعی است. انسان، کار واجب و تکلیفی را باید انجام دهد؛ ولی وقتی انجام این کار مستلزم اشکال بزرگی است ،احساس می‌کند که دیگر تکلیفی ندارد. شما ببینید در مقابل امام حسین (علیه‌السلام ) از این گونه عذرهای شرعی که می‌توانست هر انسان ظاهر بینی را از ادامه راه منصرف کند، چقدر بود! یکی پس از دیگری، رخ می‌نمود.👇 📕۷
آرشيو مطالب سیاسی فرهنگی دانشگاه انقلابيون اصيل
#پرده_اول: انجام تکلیف و هزینه‌های بزرگ در بخشی از این کتاب ؛ ✨امام خامنه‌ای بیان می‌کنند: اگر ام
👈اول اعراض مردم کوفه و کشته شدن مسلم پیش آمد. 👈دوم، حادثه کربلا و وقوع عاشوراست. 👈یا بعد از آن که در روز عاشورا حمله دشمن آغاز گردید و عده زیادی از اصحاب امام حسین(علیه‌السلام) به شهادت رسیدند - یعنی مشکلات، بیشتر خود را نشان داد - آن بزرگوار می‌توانست بگوید: «اکنون دیگر معلوم شد که نمی‌شود مبارزه کرد و نمی‌توان پیش برد». آنگاه خود را عقب بکشد. آن هنگام که معلوم شد امام حسین(علیه‌السلام) شهید خواهد شد و بعد از شهادت او، آل الله - حرم امیرالمؤمنین و حرم پیغمبر(ص) - در بیابان و در دست مردان نامحرم، تنها خواهند مانند - این جا دیگر مسئله ناموس پیش می‌آید - به عنوان یک انسان غیرتمند، می‌توانست بفرماید: «دیگر تکلیف برداشته شده است. تکلیف زنان چه می‌شود؟ اگر این راه را ادامه دهیم و کشته شویم، زنان خاندان پیغمبر و دختران امیرالمؤمنین(ع) والسّلام و پاکیزه‌ترین و طیب و طاهرترین زنان عالم اسلام، به دست دشمنان - مردان بی‌سرو پایی که هیچ چیز از شرف و ناموس نمی‌فهمند - خواهند افتاد. پس تکلیفی برداشته شد». استقامت امام حسین در مقابل عذرهای شرعی بود که حادثه عاشورا را آفرید تا بعد از هزاران سال هم چنان اثرگذاری خودش را ادامه می دهد. رهبر معظم انقلاب در مورد استقامت امام حسین(علیه‌السلام) می‌فرمایند: « مطلب مهمی است که در واقعه کربلا از این دیدگاه دقت شود که اگر امام حسین(علیه‌السلام) می‌خواست در مقابل حوادث بسیار تلخ و دشواری مثل شهادت علی اصغر، اسارت زنان، تشنگی کودکان، کشته شدن همه جوانان و حوادث فراوان دیگری که در کربلا قابل احصاست، با دیدِ یک متشرع معمولی نگاه کند و عظمتِ رسالتِ خود را به فراموشی بسپارد، قدم به قدم می‌توانست عقب نشینی کند و بگوید: «دیگر تکلیف نداریم. حال با یزید بیعت می‌کنیم. چاره چیست؟!» اما امام حسین(علیه‌السلام) چنین نکرد. این، نشانگر استقامت آن حضرت است. 📕۸
آرشيو مطالب سیاسی فرهنگی دانشگاه انقلابيون اصيل
👈اول اعراض مردم کوفه و کشته شدن مسلم پیش آمد. 👈دوم، حادثه کربلا و وقوع عاشوراست. 👈یا بعد از آن ک
👆👆👆 استقامت یعنی این! استقامت، همه جا به معنای تحمّل مشکلات نیست. تحمّل مشکلات برای انسان بزرگ، آسان‌تر است تا تحمل مسائلی که بر حسب موازین - موازین شرعی، موازین عرفی، موازین عقلی ساده - ممکن است خلاف مصلحت به نظر آید. تحمل این ها، مشکل‌تر از سایر مشکلات است».  اگر امام حسین می‌خواست توجیه بکند، دیگر حادثه کربلایی اتفاق نمی‌افتاد. حتی می‌توان گفت که دیگر اسلامی نبود!        توجیه نکردن امام حسین(علیه‌السلام) دین را نجات داد... استقامت در برابر ظاهربینی‌ها و توجیهات شرعی و عقلی باعث شد که دین اسلام بماند... حسین توجیه نکرد. کاش دیگران هم توجیه نکرده بودند تا... 📕۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: توجیهاتی‌برای‌باحسین‌نبودن! { اسلام به من نیاز داشت  }         عده‌ای در کربلا حاضر نشدند و بهانه‌شان این بود که اگر در کربلا بیاییم ، کشته می‌شویم. درحالی که در این شرایط اسلام به افرادی مثال ما نیاز دارد. ما باید باشیم تا بتوانیم آیات و احادیث را زنده نگه داریم. باید ترویج علم کنیم و... مگر اسلام امام حسین با اسلام شما فرق می‌کرد! اسلام حسین برای این که زنده بماند، نیاز به جهاد داشت، نیاز به فداکاری داشت، نیاز به خون داشت...            بعضی وقت‌ها اثر خون خیلی بیشتر از اثر علم است. پس این توجیه درست نیست که به بهانه تحصیل علم و یا تدریس علم، جبهه جهاد علیه باطل را خالی کرد.      امام حسین رفت تا به خدا برسد، رفت تا جانش را نثار کند، اسلام به امام حسین(علیه‌السلام) نیاز داشت، ولی به خون او نیاز داشت ... { از دشمن می‌ترسیدم  } شیعیان، گرفتار ظلم یزید بودند. امام را به فریادرسی خواندند. امام هم در پاسخ آنان راهی کوفه شد. خود امام، در راه از اشخاص مختلف مدد خواست. بعضی ندایش را پاسخ داده به او پیوستند، مانند زهیر بن قین، برخی هم عذر و بهانه آوردند و اوضاع بحرانی کوفه را یادآور شدند. امام به آنان می فرمود: اگر یاری نمی‌کنید، لااقل از این منطقه دور شوید، چرا که هر که فریاد دادخواهی ما را بشنود، ولی به یاری نیاید. گرفتار دوزخ خواهد شد. 📕۱۰
آرشيو مطالب سیاسی فرهنگی دانشگاه انقلابيون اصيل
#پرده_دوم: توجیهاتی‌برای‌باحسین‌نبودن! { اسلام به من نیاز داشت  }         عده‌ای در کربلا حاضر نشدن
ندای «هَل مِن ناصِرٍ» امام حسین(علیه‌السلام) نیز در روز عاشورا، خطاب به همه کسانی بود که یارای دفاع از حریم و حرم اهل بیت را داشتند. فریاد استغاثه آن حضرت که به «هَل مِن مغیثٍ» و «هل مِن ذابٍ» بلند بود، از همه آیندگان، لبیک اجابت می‌طلبد.   بسیاری از بزرگان تنها به دلیل ترس نیامدند از پسر فاطمه حمایت کنند. یزید قدرت و هیمنه پوشالی عجیبی داشت و ترسناک هم بود. 📕۱۱