eitaa logo
پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی
3هزار دنبال‌کننده
414 عکس
412 ویدیو
4 فایل
*مدیریت @Admin_modiriat
مشاهده در ایتا
دانلود
الزام اول اُرمَوی : یعنی در باید برای فرد و جامعه توامان باشد و به همین دلیل، جامعه هدف مشخصی دارد که عبارت است از بانوان بازمانده از ازدواج. قطعا این نگاه به یک نگاه حداقلی است، اما اولین و مهمترین الزام توفیق در همین امر است که تعبیر زیبای امیر مومنان در مورد خودشان به عبارت (شوی بانوان درمانده) مویِّد عمل به این نگاه حداقلی است. در حقیقت، از جهتی وجود آمار بالای بازماندگان از ازدواج در بین مومنات که برای جامعه علی الخصوص مردان تکلیف‌آور است(تفصیلا و بارها در این مورد، آمارها را بیان کرده‌ام) و از جهتی دیگر حضور در آخرالزمان و در تزاحم وظائف خودمان و تناوب فتنه‌های پی‌در‌پی و از جهتی دیگر زیاده‌خواهی روز افزون زنان، حتی زنان مدّعی دینداری، همه و همه ما را به این نتیجه می‌رساند که تنها راه موفقیت در رعایت این الزام است. پ.ن: مدعیانی وجود دارند که میگویند بدون رعایت این الزام نیز در میتوان موفق بود. منکر نیستم که در طول تاریخ موارد بسیاری بدون رعایت این الزام توفیق داشته‌اند، اما در عصر حاضر حتی یک مورد ندیده‌ایم که بدون رعایت این الزام، منجر به تشکیل خانواده‌ای شده باشد که حداقل‌های موفقیت را کسب کرده باشند. مدعیان هم هیچگاه به صورت شفاف، ارائه الگو نداشته‌اند. @Chandhamsari_Ormavi
الزام دوم اُرمَوی : همه میدانیم بر طبق دین ما، در ازدواج‌مجدَّد مرد مسلمان، اجازه هیچکس شرط نیست، چه برسد به اجازه‌دادگاهی... اما از باب تجربه عرض میکنم: در یکی از مهمترین الزامات آن است که وجود نداشته باشد. مثلا اگر آقا، متاهل است، حتما و حتما باید همراه یا حداقل راضی‌ بوده و اِقناع شده باشد و اجازه‌دادگاهی لازم جهت تعددزوجات صادر گردد. یا اگر آقا مجرد است، پدر و مادر را همراه یا حداقل راضی نماید. پ.ن: یادآور میشوم اینکه در ذهن برخی وجود دارد که فرهنگ ایران هم است را قبول ندارم... البته قبول دارم چقدر فضای عجیب و غریبی در جهان ازدواج داریم. در بلاد کفر، مهریه و اجرت المثل‌ که نیست، معمولا مخارج زندگی هم بین آقا و خانم تقسیم میشود. ولی در ایران اسلامی، از احکام اسلام: مهریه و نفقه و اجرت المثل و... را اجرا می‌کنند، به تعددزوجات که یک حکم الهی و سنت نبوی علوی است که میرسد میگویند فرهنگ ایران مانع است. این یعنی یک بام و دو هوا، که اگرچه ظاهرا آقا مظلوم واقع میشود، اما قطعا در ادامه ضرر اصلی را همسر اول خواهد کرد... به هر حال هیچ‌یک از این‌ها نیست و اصل بحث در آقایان متاهل به همراهی و در آقایان مجرد به همراهی برمی‌گردد... @Chandhamsari_Ormavi
الزام سوم اُرمَوی: یعنی در عصر باید و باید . یعنی فرد بداند چرا و چگونه این امر انجام میشود... مشکلات بر سر راه فراوان است. از نگاه بد جاهلان یا خنّاسان بگیرید تا سوالات ذهنی دوستان یا آشنایان... فضای غریبانه‌ای است. افراد مختلف به اختلاف قلب و ذهن خود، قضاوت‌های نادرست مختلفی در مورد شما و خانواده‌تان ارائه می‌دهند... هر یک از اعضای خانواده (همسر یا فرزند) هم هر روز با این امور مواجه میشود. در نتیجه مرد که مدیر زندگی است و همسرانش که یاوران او هستند باید در مورد و موضوع پر ابهام آن هم در این زمین و زمانه کاملا توجیه باشند... #پ.ن: این الزام در باید در کارگاه های مهارت‌افزایی آموزش و پرورش داده شود... البته به شرط اینکه این کارگاه‌ها و مباحث خاص آن در بوق و کرنا نشود. @chandhamsari_Ormavi
اُرمَوی: اینکه میگوئیم برای موفقیت در باید همسر اول راضی یا همراه باشد، امر مهمی است. اما این رضایت یا همراهی نباید به قیمت باج دادن به همسر اول به دست بیاید. برای نمونه در طی این چند سال چندین خانم که زن دوم شده اند مراجعه کرده اند و گلایه داشته اند که شوهر ما برای کسب رضایت همسر اول مجبور شده به او امتیازاتی بدهد که این امتیازات گاهی حتی در حیطه شخصی زن دوم هم بوده... متاسفانه برخی آقایان با اینکه در زندگی روزمره خود بسیار زرنگ هستند، ولی در تعامل با زنان به شدت سفیهانه رفتار میکنند. @chandhamsari_ormavi
در چند ماه اخیر به دلائلی سرم شلوغ شده... در این شلوغی‌ها، هفته قبل با تماس یک برای یک سری توضیحات در مورد به یکی از نهادهای نظارتی احضار شدم و با سعه صدر به ابهامات پاسخ داده ام که البته اینطور که به مشام میرسد داستانش ادامه دار خواهد بود. به اینگونه امور عادت کرده ام و چیز جدیدی نیست. تقریبا این احضارها هر از چندگاهی اتفاق می افتد و به فضل الهی تاکنون سر خم نکرده ایم. مضاعف بر اینها، چند روزی است که همسر دوم در بیمارستان بستری است. چون همسر چهارم در مسافرت بودند، وظیفه نگهداری دو فرزند همسر دوم بین دو همسر اول و سوم تقسیم شد. در این چند روز آنچه سختی ها را برایم آسان کرده نوع برخورد همسران با دو کودک خردسال همسر دوم است. در نبود مادر، مادری میکنند و خردسالانم را تر و خشک میکنند... الحمدلله همسر چهارم هم با اطلاع از این وضعیت خود را به جمع ما رسانده و حالا او مسئولیت دو فرزند همسر دوم را به عهده گرفته و صحنه های زیبای دیگری را رقم میزند... به کوری چشم شیطان رجیم و سربازان انسی و جنّی او، این چهار همسر در کنار هم آرمان را به پیش میبرند و من این را فقط و فقط لطف خدا میبینم و بس... این وضعیت طلایی، در میان ازدحام مشکلاتی به وجود آمده که همواره توسط دیگران برای ما ایجاد شده و میشود... از چشم زخم افراد عادی بگیرید تا بدخواهی و سحر و طلسم دشمنان که بارها و بارها خودشان به آن اعتراف کرده اند تا کج‌فهمی و بدسلیقگی نهادهای گوناگون حکومتی و حاکمیتی که همه اینها برای ادامه مسیر خانواده ما سنگلاخی را طراحی میکند که جز عنایت خداوند متعال و اولیاء او نمیشود چیز دیگری را عامل حفظ و حراست این خانواده دانست... @chandhamsari_ormavi
اُرمَوی: خیلی ها سوال میکنند چرا با اینکه شرعا رضایت همسر اول شرط تعددزوجات نیست، شما بر آن تاکید دارید؟ جواب را بارها و بارها در همین رسانه کوچک موسسه چندهمسری اسلامی مطرح کرده ایم، با این حال چون عده ای باز اشکال میگیرند دوباره عرض میکنم: زن اول و زن های بعدی هیچ فرقی با هم ندارند و رضایت همسر اول در ازدواج مجدد شوهرش شرعا شرط نیست و بحث ما در مورد بحث فقهی یا حتی حقوقی نیست... بلکه بحث میدانی و واقعیت خارجی اقتضا میکند آنچه در موفقیت ازدواج مجدد دخیل است را با توجه به قوانین فعلی خانواده در بیان نمائیم... ما به دنبال تعددزوجات موفق هستیم و البته تعددزوجات نا موفق و شکست خورده چیزی نیست که هدف عقلاء قرار گیرد و ما برایش وقتمان را تلف کنیم. مثالی میزنم تا مطلب روشن شود: تصور کنید یک آقایی همسرش وفات یافته و چند فرزند ۱۰ تا ۱۵ ساله ای هم برایش به جا مانده است. این آقا میخواهد ازدواج کند. قطعا رضایت این فرزندان شرعا در ازدواج پدر شرط نیست، اما برای موفقیت او در میدان عمل لازم است... پ.ن: در قوانین فعلی خانواده، در بحث ازدواج مجدد شرط شده رضایت همسر اول توسط دادگاه احراز شود که این نکته نیز از همین باب که توضیح دادیم اهمیت دارد، یعنی برای موفقیت میدانی در تعددزوجات چنین شرطی برای قانون گذار مطرح است تا شوهر و همسر اول و فرزندان به دور از تلاطم وارد تعددزوجات شوند. @chandhamsari_ormavi
اُرمَوی: قاعده الهی، تقبیح حسادت است. قاعده الهی، تقبیح غیرت زنانه است. غیرت زنانه به بیان شیوای امیرمومنان علی علیه السلام کُفر است و به بیان زیبای رئیس مذهب امام جعفر صادق علیه السلام زنان مومنه، غیرت نمی ورزند. اما چه کنیم با دانشگاهی‌های آخوند که می روند از یک گوشه ای روایت: (ذلک من الحُبّ) را پیدا می کنند که غیرت زنانه از محبت و عشق نشات می گیرد و همان را به عنوان نظر دین قالب میکنند... در حالیکه در این روایت به هر دلیلی فقط مَنشَا غیرت زنانه در برخی حالات بیان شده و حُسن مَنشَا دلالت بر حُسن مُنشَا نداشته و ندارد و این برای همه واضح و روشن است. محبت که در این روایت به عنوان مَنشا حسادت و غیرت زنانه بیان شده نمی تواند بر حُسن این غیرت کفرآمیز دلالت نماید... این مطلب واقعا روشن است، ببینید همین غیرت زنانه چه جنایت ها که رقم نزده، از اذیت شوهر و فرزند بگیرید تا قتل نفس... در همه این جنایت ها شریکند آخوندهایی که دین را سانسور شده تحویل مخاطب داده اند.‌‌.. @chandhamsari_Ormavi
ارتباط با ادمین فعال شد
اُرمَوی: معتقدم اگر بیاید، یک نفر کار صدها نفر و یک مجموعه کوچک کار صدها مجموعه بزرگ را انجام می دهد... اما از کجا می آید؟ به نظرتان واقعا از کجا می آید؟ @chandhamsari_Ormavi
اُرمَوی: اگر یک مرد بتواند را با انجام دهد، مطمئنا ، او را احاطه خواهد کرد. نکته این است که اخلاص و برای خدا بودن تشکیکی و ذو مراتب است و ممکن است شخصی فقط برای دوری از پرتگاه گناه این امر را انجام دهد و ممکن است شخص دیگری با اینکه در پرتگاه گناه نیست، با اهدافی دیگر که احتمال دارد متعالی‌تر باشند، تعددزوجات را انجام دهد. اصل نزول در قطعی است، اما اینکه شخص کدام مرتبه از اخلاص را کسب کند نیازمند تلاشی قلبی است. @chandhamsari_Ormavi