#عاشورای_تعددزوجات
#فرزندان_امام_حسین
تعداد دقیق فرزندان امام حسین ( ع ) تا کنون معلوم نشده است و سن برخى از فرزندان امام حسین ( ع ) هم به طور دقیق معلوم نشده است . آن چه براى ما تا به این لحظه روشن شده است به این صورت است :
۱- رقیه
یکى از فرزندان امام حسین ( ع ) دخترى است معروف به رقیه . این دختر چهار سال داشت و در دوران اسارت در شام در جایى که آنها را نگهدارى مى کردند ، وفات کرده است . مأخذ این مطلب عبارت است از کتاب « کامل بهائى » نوشته « حسن بن على بن محمد بن على طبرى » معروف به عماد الدین طبرى . نویسنده این کتاب از علماى مورد اعتماد شیعه است . درباره نویسنده این کتاب مى توانید به کتاب « فوائد رضویه » نوشته شیخ عباس قمى مراجعه بکنید . در ص ۱۱۱ ، حرف ح ، کلمه حسن ، درباره او مطالبى دارد . عماد الدین طبرى ماجراى دختر سه ساله امام حسین ( ع ) را از کتابى به نام « حاویه » ذکر کرده است ( کامل بهائى ، جزء دوم ، فصل سوم ، باب ۲۵ ، ص ۱۷۹ ) « منتهى الآمال » ج اول ، ص ۸۰۷ ، چاپ هجرت ، کتاب « تراجم النساء » ، ج ۲ ، ص ۱۰۳
۲- محسن
امام حسین ( ع ) در میان اسیران همسرى داشت که نامش تا به امروز مشخص نشده است و عده ای از تاریخ نگاران فقط کنیه امّ اسحاق را برای او ذکر کرده اند. این بانو وقتى که اسیران کربلا را به شام مى بردند ، در نزدیک « حلب » در کوه « جوشن » بچه اش زود هنگام به دنیا آمد و در همانجا هم درگذشت . هم اکنون آن محل به نام « مشهد السقط » معروف است و برخى از علماى بزرگ در همان مکان دفن شده اند ( منتهى الآمال ، ج اول ، ص ۷۷۶ ، چاپ هجرت ، چاپ هشتم ) .
پس سن این بچه یک روز بود .
۳- سکینه
یکى از دختران امام حسین ( ع ) سکینه است . نام او آمنه است و در کربلا حضور داشت . مادرش رباب است و امام حسین ( ع ) نسبت به هر دو علاقه زیادى داشت . حضرت سکینه در سال ۶۱ در کربلا بود و در سال ۱۱۷ ه . ق وفات کرده است ، ص ۱۳۳ »
۴- فاطمه
یکى از دختران امام حسین ( ع ) فاطمه است و در کربلا حاضر بود . فاطمه در سال ۱۱۷ ه . ق وفات کرد . در همان سالى که حضرت سکینه وفات کرد ( منتهى الآمال ، ج ۱ ، صص ۸۵۳ - ۸۵۴ ) .
۵- امام زین العابدین
امام سجاد ( ع ) در سال ۳۶ و یا ۳۸ ه . ق به دنیا آمده است ( منتهى الآمال ، ج ۲ ، ص ۲۹ ، چاپ هجرت ، و الانوار النعمانیه ، ج اول ، چاپ تبریز ، ص ۳۷۴ ) .
۶- على اکبر
یکى از فرزندان امام حسین ( ع ) که در کربلا به شهادت رسید على اکبر ( ع ) است . على اکبر در کربلا ۲۷ سال داشت و داراى زن و بچه بود و کنیه اش « ابوالحسن » است ( سخنان حسین بن على ( ع ) ، محمد صادق نجمى ، ص ۳۰۳ ، به نقل از مقتل مقرم ) .
۷- جعفر بن حسین ( ع )
امام حسین ( ع ) پسرى به نام جعفر داشت ( مطالب السئول فى مناقب آل الرسول ، محمد بن طلحه بن محمد قرشى شافعى ، ص ۲۵۷ ، چاپ اول ، بیروت ، مؤسسه البلاغ و بحار الانوار ، ج ۴۵ ، ص ۳۳۰ ، چاپ ایران ) .
جعفر بن الحسین ( ع ) در زمان حیات امام حسین ( ع ) در گذشت ( منتهى الآمال ، ج ۱ ، ص ۸۵۳ و بحار الانوار ، ج ۴۵ ، ص ۳۲۹ ) .
نسبت به سن و سال او اطلاعاتى به دست نیامد .
۸- محمد بن الحسین ( ع )
یکى از فرزندان امام حسین ( ع ) پسرى است به نام محمد ( مطالب السئول ، ص ۲۵۷ و بحار الانوار ، ج ۴۵ ، ص ۳۳۱ ) .
نسبت به سن و سال این بچه هم اطلاعاتى به دست نیامد .
۹- عبدالله بن الحسین ( ع )
امام حسین ( ع ) پسرى داشت به نام عبدالله ( مطالب السئوال ، ص ۲۵۷ ) .
عبدالله در کربلا به شهادت رسید ( بحار الانوار ، ج ۴۵ ، ص ۳۳۰ و ۳۲۹ منتهى الآمال ، ج اول ، ص ۸۵۳ ) .
مادر عبدالله رباب است و شیرخوار بود و او را « على اصغر » مى نامند (ر . ک : تاریخ زندگانى امام حسین ( ع ) ، عماد زاده ، ص ۲۰۲ ، چاپ اول ، انتشارات اسوه ، ۱۳۷۳ ) .
۱۰- زینب بنت الحسین ( ع )
یکى از دختران امام حسین ( ع ) زینب است ( مطالب السئوال ، ص ۲۵۷ ) .
و در باره او هم اطلاعاتى به دست نیامد
🌺 حلال خدا را تقبیح نکنیم 🌺
👇👇👇👇
✅آی دی کانال در پیام رسان های #ایتا #تلگرام #آی_گپ و #گپ:
@Chandhamsari_Ormavi
✅کانال اصلی ما در پیام رسان ایرانی #ایتا است که مطالب برای اولین بار در این کانال منتشر میشود... لینک کانال در پیام رسان ایرانی #ایتا:
https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi
#ضرورت_تعدد_زوجات
#میر_و_علمدار_نیامد
#استاد
عصر عاشورا فرا میرسد و با شهادت یاران امام حسین علیه السلام، کم کم جبهه حزب الله دارد از مردان با غیرت خالی میشود... و چون اینگونه میشود، یزیدیان خبیث دارند خودشان را برای غارت خیام و اسارت خوبان آماده میکنند... زنان و دخترکان چه کنند؟ چه میتوانند بکنند؟ درد من این است که #میر_و_علمدار_نیامد تا حامی ناموس باشد...
و امروزِ من و تو، چقدر شبیه این لحظات است... بسیاری از زنان و دختران شیعه به در خانه چشم دوخته اند تا مردی از راه برسد تا به او دل بسپارند... تا با او، دینشان کامل شود... تا با او، لذت همسر شدن و مادر شدن را بچشند، تا با او، نسل محبین اهل بیت علیهم السلام را تربیت کنند، تا در این آخرالزمان فقط باشند... همین بودن این نسل، خودش جهاد است، چراکه در #جنگ_جمعیت آنچه تعیین کننده است #کمّیت است... از طرفی دیگر مردان مردی هستند که میخواهند علمدار #جنگ_جمعیت باشند... تا همچون امامان معصومشان اولاد فراوان داشته باشند... تا خطاب (تناحکوا تناسلوا تکثروا) روی زمین نماند... افسوس و صد افسوس که جامعه ما، در فکری دیگر است...
و چه می دانیم اگر امروز به فکر #کمّیت نسل شیعه نباشیم، فردا چه خواهد شد... مگر در موصل یا رِقه، کسی فکرش را میکرد که روزی بازار کنیز فروشی راه بیاندازند؟ و ما چه میدانیم که کنیز شدن یک دختر و زن آزاد یعنی چه؟ اگر امروز هشیار نشویم، بدون هیچ درگیری و خونریزی، #جمعیت تعیین کننده را باخته ایم... وقتی مولوی های وهابی چنین تبلیغ میکنند که اگر شده با نان خشک شکم های خود را سیر کنید، زاد و ولد کنید که آینده ایران برای ماست، دیگر چه بهانه ای باقی می ماند؟ آن ها در عمل همینگونه رفتار کرده اند و ما فقط شعار داده ایم...
درد من همین است که #میر_و_علمدار_نیامد تا حامی ناموس باشد...
مگر ما پیرو آن میر و آن علمدار نیستیم؟ ما را چه شده؟ مگر میر ما، حسین بن علی نیست که فقط در کربلا ۳ همسرش یعنی رباب و ام لیلا و ام اسحاق حضور داشته اند؟؟؟ مگر همین ام اسحاق روز عاشورا از امام حسین علیه السلام باردار نبود؟؟؟ مگر...
یائسه شدن بیش از یک میلیون دختر ایرانی بس نیست؟؟؟ دختران شیعه را به اسارت تجرّد گرفته اید تا کار از کار بگذرد و این ها هم به قافله یک میلیونی یائسگان بپیوندند؟؟؟
میگویند پسران مجرد ازدواج کنند... بارها گفته ام که حتی اگر مجردهای معتاد و زندانی و مهاجر به دیگر کشورها هم با دختران مجرد ایرانی ازدواج کنند باز هم جمعیتی حداقل بالغ بر بیش از یک میلیون دختر و زن ایرانی مازاد خواهیم داشت... آمدیم و پسری نخواست ازدواج کند، دختر من و تو باید بسوزد؟؟؟
البته چه بسیارند پسران و دختران مجرّدی که خودشان، خودشان را اسیر تجرّد کرده اند، اما بیشتر باید به پدران و مادران و جامعه نهیب زد، چرا که آنها هستند که میتوانند جوانان را جهت دهی کنند...
آیا وقت آن نرسیده که دل مومنین خاشع شود و نسل شیعه را دریابند؟؟؟
⭕ با انتشار مطالب، ما را در ترویج حلال های الهی یاری کنید.
👇👇👇👇
✅آی دی کانال در پیام رسان های #ایتا #گپ #تلگرام :
@Chandhamsari_Ormavi
✅ لینک کانال در پیام رسان ایرانی #ایتا 👇
https://eitaa.com/Chandhamsari_Ormavi
#تشویق_تعدد_زوجات_اهلسنت
#تقبیح_تعدد_زوجات_شیعه
سال هایی نه چندان دور سیاست کلی نظام اسلامی بر کنترل جمعیت بود و شعار (فرزند کمتر زندگی بهتر) به صورتی عجیب تبلیغ میشد... اگر بخواهم به صورت دقیق بیان کنم باید چنین بگویم: در سال ۱۳۶۷ سیاستهای جلوگیری از موالید در دستورکار دولت قرار گرفت که شامل ارائه خدمات پیشگیری از بارداری رایگان (ارائه کاندوم رایگان در مراکز بهداشت شهری و روستایی، و نیز انجام رایگان عمل وازکتومی) و حذف کلیه سیاستهای تشویقی ۳ اولاد به بالا بود. (قانون حذف سیاستهای تشویقی فرزند سوم به بعد، در سال ۱۳۷۲ رسماً به تایید شورای نگهبان رسید) این اقدامات منجر به سریعترین کاهش ثبت شده در نرخ رشد جمعیت یک کشور شد و نرخ رشد جمعیت ایران را در مدت کوتاهی از ۳٫۲٪ به ۱٫۲٪ در سال رساند. این سیاست حدود بیست و پنج سال به طول انجامید تا اینکه رئیس جمهور وقت محمود احمدی نژاد به عنوان اولین مسئول عالی رتبه صریحا سیاست های کنترل جمعیت را مورد انتقاد قرار داد و بعد از او رهبری به عنوان سکاندار کشتی انقلاب این کلام را در بیانات خود بارها تکرار کرد که سیاست کنترل جمعیت اشتباه بوده و باید متوقف شود. نمونهای از این بیانات را ملاحظه کنید: من معتقدم که کشور ما با امکاناتی که داریم میتواند صد و پنجاه میلیون نفر جمعیت داشته باشد. من معتقد به کثرت جمعیتم. هر اقدام و تدبیری که میخواهد برای متوقف کردن رشد جمعیت انجام بگیرد، بعد از صد و پنجاه میلیون انجام بگیرد...
در طرف مقابل هم حتما شنیده اید که حدود بیست سالی میشود مولوی ها و ماموستاهای اهلسنت با شعار #اربع_نساء_عشرین_اولاد در جای جای وطن عزیزمان ایران به ترویج #تعدد_زوجات و #تکثیر_نسل همت گمارده اند... مولوی.... که امام جماعت مسجد.... اهلسنت زاهدان است، ۴ همسر و بیش از چهل فرزند دارد... البته رکورددار این قضیه یک مولوی دیگر است که مجموعا تا کنون بیش از شصت فرزند از خدا گرفته... بد است؟ نه... خیلی هم خوب است که دارند چنین خستگی ناپذیر برای آینده ایران نسل جوان تولید میکنند... این رشد جمعیت چنان اعجاب برانگیز بوده که در سال ۹۱ رشد جمعیت در استان سیستان و بلوچستان (6/3 درصد) بوده و این رشد جمعیت در مقایسه با دیگر مناطق کشور چیزی در حدود چهار برابر است. اتفاقا از نزدیک که برخورد داشته ام دیده ام که وضعیت تربیتی و حتی جسمی بسیاری از فرزندان آنها بسیار بهتر از فرزندان خانواده های تک فرزند شیعه است. اما یک سوال ذهنم را مشغول کرده... اگر همین تعدد زوجات و تکثیر نسل فزاینده در بین شیعیان، توسط یک روحانی، بلکه یک شخص عادی صورت بگیرد چه اتفاقی میافتد؟ بله، وضعیت قرمز میشود... از #BBC_فارسی تا سلبریتی های وطنی تا فامیل و هم محله ای هایش، همه تقبیح میکردند. چرا؟؟؟ چرا #تعدد_زوجات_اهلسنت دائما تشویق شده و حتی در برخی مناطق از سوی کشورهای حوزه خلیج فارس به آن ها یارانه داده شده، ولی
#تعدد_زوجات_شیعه چنان تقبیح شده که همه به چشم حرام به آن می نگرند؟ جواب روشن است... چون آنچه مورد نظر نظام سلطه و صهیونیزم و وهابیت و داعش وطنی است به زیر کشیدن تنها پرچم برافراشته علی و اولاد علی است... در همین بیست سال اخیر به واسطه افزایش جمعیت تند و تیز اهلسنت، بسیاری از شهرهای شیعی ما توازن جمعیتی قبل از انقلاب خود را از دست داده و به شهرهایی با جمعیت قابل توجه اهلسنت (از سی تا پنجاه درصد) تبدیل شده اند.
🌺 مبلغ فرهنگ ناب #تعدد_زوجات باشید🌺
👇👇👇👇
آی دی کانال در تلگرام و #گپ و #آیگپ و #ایتا:
@Chandhamsari_Ormavi
لینک کانال در پیام رسان ایرانی #ایتا:
https://eitaa.com/Chandhamsari_Ormavi
#ضرورت_ترویج_تعدد_زوجات
#عدالت_در_تعدد_زوجات
⁉ مخاطب:
طرفداران تعدد زوجات،ای کاش آیه۱۲۹ سوره نساء را(ولن تسطیعواان تعدلو بین النسا) به دقت فهم میکردید مبنی براینکه غیراز معصومین کسی توان رعایت عدالت را ندارند ازهمه مهمتر اینکه بزرگان دینی مان مثل رهبری به تک همسری اکتفا کردند پس عاقل باشید و ترویج شهوت رانی نکنید
🌺 ادمین:
اگر اهل انصاف و مطالعه باشید مطلب زیر از آیت الله شبیری زنجانی برای جواب شما کافی است 👇👇👇
✍ در کتاب جرعهای از دریا، ج3، ص593 به نقل از آیتاللهالعظمی شبیری زنجانی چنین آمده:
📝 آقای آشیخ بهاءالدین مهدوی هیدجی (م ۱۳۹۷ه) از علمای هیدج و زنجان، آدم با فضل و با کمالی بود. وی قبلاً ساکن هیدج بود و اواخر عمر به قم آمد و در قم وفات کرد. ایشان نقل میکرد:
من از هیدج به زنجان رفتم تا اجازه عمامه بگیرم. زمان رضاشاه پهلوی بود و در آن زمان عمامه داشتن ممنوع بود و استثناءً به بعضی از روحانیون با شرایطی اجازه عمامه داده میشد. در زنجان به منزل نایبالصدر رفتم. نایبالصدر از اعیان علمای زنجان بود. در آن زمان در شهرها مسافرخانه نبود و مسافران یا به کاروانسراها یا به منزل رجال بزرگ شهر وارد میشدند. منزل نایبالصدر اینگونه بود. رجال سیاسی و علمای بزرگ به منزل نایبالصدر وارد میشدند.
در آن وقت امیر لشکر به منزل نایبالصدر وارد شده بود. رئیس یکی از ادارات (دادگستری یا شهربانی) که متصدی اجازه عمامه بود، برای دیدن امیر لشکر به منزل نایبالصدر آمده بود. در آن مجلس بحث تعدّد زوجات مطرح شد. میگفتند: کسی فلان رساله را در جواز تعدد زوجات نوشته و دیگری در ابطالش رسالهای نگاشته است. رئیس ادارهای که متصدی جواز عمامه بود، گفت: به نظر من در این زمان تعدّد زوجات جایز نیست. چون آیه شریفه میفرماید: «و إن خفتم ألّا تعدلوا فَواحِدة» و بدون تردید الآن با تعدّد زوجات نمیتوان عدالت را مراعات کرد. قهراً شرط قرآن عملی نیست، لذا در این زمان نباید بیش از یک همسر اختیار کرد.
وقتی آن رئيس این مطلب را مطرح کرد، احساس کردم حرف باطلش در جلسه تلقّی به قبول شد، لذا با خود گفتم: هر چه بادا باد، از عمامه صرفنظر میکنم و حرف او را ابطال میکنم. گفتم: به فرمایش جنابعالی ایراد دارم. گفت: ایراد شما چیست؟ گفتم: در روایت آمده است که ابن أبی العوجاء با هشام بن حکم برخورد کرد(رک: کافی، ج۵، ص۳۶۲،ح۱) و به او گفت: در قرآن شما تناقضاتی وجود دارد. مثلاً در یکی از آیات آمده است: «فانکحوا ما طاب لکم من النّساء مثنی و ثلاث و رباع فإن خفتم ألّا تعدلوا فواحدة»؛ پس شرط تعدّد زوجات این است که خوف ظلم نباشد و از این استفاده میشود: گاهی انسان میتواند به عدالت رفتار کند، لذا مجاز است و گاهی هم نمیتواند لذا بیش از یکی مجاز نیست. از طرف دیگر در سوره نساء میگوید: «و لن تستطیعوا أن تعدلوا بین النّساء و لو حرصتم»؛ شما هرگز نمیتوانید عدالت بین زنها را برقرار کنید. هرچند حرص در این امر داشته باشید، این تناقض است. هشام نتوانست پاسخ این شبهه را بدهد.
هشام میگوید: به مدینه رفتم و خدمت امام صادق علیه السلام مشرف شدم. حضرت فرمود: هشام، چه شده که الآن آمدهای؟ الآن نه وقت حجّ است، نه وقت عمره (معلوم میشود که رفتن به عمره هم زمان مشخصی مثل رجب یا ماه رمضان داشت). ماجرا را برای حضرت نقل کردم. حضرت فرمود:
مراد از عدالت در آیه اول، عدالت حقوقی است، یعنی اگر میتوانید نفقه زن را ادا و به او رسیدگی کنید، مجاز هستید تا چهار همسر اختیار کنید. ولی اگر توانایی ندارید، حق ندارید بیش از یک همسر اختیار کنید. ولی در آیه دوم مراد از عدالت، عدالت قلبی است، یعنی شما نمیتوانید در میل قلبی بین زنها عدالت برقرار کنید و ادامه آیه هم مؤید این مطلب است: «فلا تمیلوا کلّ المیل فتذروها کالمعلّقة». پس تناقضی در کار نیست چون وحدت موضوع نیست.
آن رئیس گفت: تفسیر بیاورید. تفسیر آوردند و دیدند که این مطلب در تفسیر نقل شده است. خلاصه من با این حرف او را خراب کردم و نگذاشتم تلقّی به قبول شود. بعد از جلسه ناامید از گرفتن جواز عمامه به اداره آن رئيس رفتم. وقتی وارد شدم، آن رئیس خیلی به من احترام کرد و دستور پذیرایی داد و فوراً با کمال احترام جواز عمامه را تقدیم کرد.
این اثر مجاهده با نفس بود که علاوه بر پاداش اخروی در دنیا هم اثر دارد.
ضمنا با تهمت هایی همچون (ترویج شهوت رانی از طریق ترویج تعدد زوجات) آبروی خود را نبرید و این همه قدر و منزلت خودتان را پایین نیاورید. وقتی شما زاویه دید خودتان به یک مساله را بیان میکنید، در حقیقت، افکار ناخودآگاه خودتان که با آن زندگی میکنید را بازگو میکنید...
🌺 حلال خدا را تقبیح نکنیم 🌺
👇👇👇👇
https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi
هدایت شده از پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی
#تعددزوجات_مخلصانه
اُرمَوی:
اگر یک مرد بتواند #تعدد_زوجات را با #اخلاص انجام دهد، مطمئنا #برکات، او را احاطه خواهد کرد. نکته این است که اخلاص و برای خدا بودن تشکیکی و ذو مراتب است و ممکن است شخصی فقط برای دوری از پرتگاه گناه این امر را انجام دهد و ممکن است شخص دیگری با اینکه در پرتگاه گناه نیست، با اهدافی دیگر که احتمال دارد متعالیتر باشند، تعددزوجات را انجام دهد. اصل نزول #برکات در #تعددزوجات_مخلصانه قطعی است، اما اینکه شخص کدام مرتبه از اخلاص را کسب کند نیازمند تلاشی قلبی است.
@chandhamsari_Ormavi
هدایت شده از پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی
#آگاهانه_شروع_کردیم
اُرمَوی:
بنده از همان روزهای اول تبلیغ #تعددزوجات کاملا متوجه شدم مورد هجوم و بیمهری واقع خواهم شد. هم خودم و هم همسر اولم آگاهانه این مسیر را انتخاب کردیم... به این مسیر به عنوان تنها راهحل بحرانهای متعدد در مورد خانواده اعتقاد داشتم و در این چند سال روز به روز اعتقادم به این مسیر مستحکمتر شده...
@chandhamsari_Ormavi
پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی
#مسکن_در_تعددزوجات #نظرخواهی #استاد_صارمی آیا همسران پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در اتاقهای کنا
#مسکن_در_تعددزوجات
#پاسخ_سوال
#جواب_استاد_صارمی
در زبان عرب هر یک از کلمات «بیت»، «منزل» و «دار» معانی متفاوتی دارند:
البیت اسم لمسقّف واحد له دهليز بخلاف خانه فإنه اسم لكلّ مسكن صغيرا كان أو كبيرا كما في بيع الكفاية، فهو أعمّ من الدار الذي يدار عليه الحائط و يشتمل على جميع ما يحتاج إليه من مساكن الإنسان و الدواب و المطبخ و الكنيف و غيرها، و من المنزل الذي يشتمل على صحن مسقف و بيتين أو ثلاثة. (موسوعة كشاف اصطلاحات الفنون و العلوم، ج1، ص: 351)
یعنی:
بیت: جایی فضای واحدی که مسقف و دارای یک راهرو به داخل میباشد. در حقیقت بیت یک اتاق با یک راهروی ورودی میباشد؛ چه اتاق بزرگ باشد و چه کوچک. این راهروی که فاصله بین درب ورودی و خود اتاق است، اجازه میدهد حریم خصوصی صاحب اتاق بیشتر محفوظ بماند.
دار: فضایی است که دارای دیوار و حیاط و آشپزخانه، اصطبل، سرویس بهداشتی و... است. یعنی دار به منزل ویلایی کامل گفته میشود.
منزل: فضایی است که دارای یک صحن حیاط پوشیده و دو یا سه اتاق میباشد. ولی آشپزخانه و سائر امکانات «دار» را ندارد.
اما پاسخ سوال در مورد معماری خانه همسران پیامبر خدا:
طبق متن صریح حدیث، همسران پیامبر خدا در «بیت»هایی مجاور هم و دیوار به دیوار زندگی میکرند؛ لذا همسران ایشان حیاط و آشپزخانه اختصاصی نداشتند.
اما رسول خدا برای حضرت زهرا سلام الله علیها دنبال «منزلی» در همسایگی خود بودند. چون زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها با شوهر، مستقل از همسران ایشان بود.
🌺 حلال خدا را تقبیح نکنیم 🌺
👇👇👇👇
✅آی دی کانال در پیام رسان های #ایتا #تلگرام #آی_گپ و #گپ:
@Chandhamsari_Ormavi
✅کانال اصلی ما در پیام رسان ایرانی #ایتا است که مطالب برای اولین بار در این کانال منتشر میشود... لینک کانال در پیام رسان ایرانی #ایتا:
https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi
#بیوت_النبی صلی الله علیه و آله
#خانه_چندهمسری
#مسکن_در_تعددزوجات
طبق نقل تاریخ بیوت رسول خدا (محل اسکان همسران ایشان) در مجاورت مسجد النبی قرار داشت. این مسجد در سالهای اول خود ۶۰ ذراع در ۷۰ ذراع یعنی ۳۰ متر در ۳۵ متر بود.
حال تصور کنید که اندازه بیوت همسران رسول خدا چقدر بود؛ با در نظر گرفتن اینکه بسیاری از اصحاب نیز لااقل یک اتاق و خانه در مجاورت مسجد ساخته بودند.
چنانچه گفته شد بیت به معنای فضای مسقف با دهلیز است یعنی یک اتاق کوچک با یک راهرو.
برخی از همسران پیامبر هم علاوه بر بیت یک حجره نیز داشتند. حجره تقریبا به معنای حیاط خلوتی است.
پ.ن.۱: تصویر دوم مربوط به منابع اهل سنت است که مطابق نظر شیعیان می باشد.
پ.ن۲: زندگی رسول خدا صلی الله علیه و آله، با توجه به شرائط زمانه، زاهدانه بود و همسران ایشان با پذیرش این موضوع، به همسری ایشان مشرف شده بودند.
🌺 حلال خدا را تقبیح نکنیم 🌺
👇👇👇👇
✅آی دی کانال در پیام رسان های #ایتا #تلگرام #آی_گپ و #گپ:
@Chandhamsari_Ormavi
✅کانال اصلی ما در پیام رسان ایرانی #ایتا است که مطالب برای اولین بار در این کانال منتشر میشود... لینک کانال در پیام رسان ایرانی #ایتا:
https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی که ترویج و تبیین تعددزوجات که سیره ائمه اطهار سلام الله علیهم بوده خلاف شأن روحانیت تشخیص دادند، لاجرم هم باید مجاز بدانند که آخوند جماعت دلقک تقلید صدای قطار شوند
🌺 پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی 👇
@chandhamsari_ormavi
هدایت شده از پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی
#غیرت_زنانه
#راهکارها
#تعددزوجات_در_حوزه_خواهران
#تربیت_زنان
سلام آقای ابراهیمی
وقت شما بخیر
خانم....... هستم. وکیل دادگستری و متاهل هستم.
چند سالی است در مورد تعدد زوجات مطالعه می کنم
و آرزومندم که این سنت حسنه احیا شود
شما که از حوزه هستید
و سعی در ترویج تعدد زوجات دارید
اهل قم هستید و با طلاب حوزه آشنا
به نظر شما چرا بانوان طلبه تعدد زوجات را نمی پذیرند ؟
من با بانوانی که از اساتید تفسیر بودند صحبت کردم
طبق بیان خودشان میدانند ولی نمی پذیرند؟
من حوزه علمیه را نمی فهمم
خصوصا حوزه علمیه خواهران را!!!
چطور می شود سالها می آموزند ولی نمی پذیرند!!!
تلاش شما چقدر معطوف به حوزه و خواهران طلبه بوده؟
سپاسگزارم
موفق باشید
🌺 نوید ابراهیمی اُرمَوی :
سلام علیکم
این وضعیت تربیتی(حساسیت تا مرز ارتداد در مورد تعدد زوجات یا عدالت بعد از آن) در طول اعصار مختلف وجود داشته
در همان زمان صدر اسلام هم بوده
زنان پیغمبر را ببینید
علنا برخیشان ایشان را متهم به بی عدالتی میکردند...
به طور کلی یکی از امور مهمی که خداوند متعال جنس زنان را با آن مورد امتحان و ابتلاء قرار داده، همین غیرت زنانه هست و در این زمینه کار تربیتی خاصی انجام نمیشود. وقتی هم انسان را در یک زمینه ای تربیت نکنند اطلاعات بیشتر در آن زمینه کمک چندانی نمیکند. حوزوی و غیر حوزوی هم ندارد. زنان مسلمان همه میدانند که مردان طبق نص شریف قرآن میتوانند تا چهار همسر دائمی داشته باشند ولی کمتر عملا قبول می کنند و با بهانه های واهی از جمله عدم عدالت شوهرشان مانع تعدد زوجات میشوند. چرا؟ چون در این زمینه تربیت نشده اند. راهکار اصلی تربیت است که در این زمینه وجود نداشته... همین حوزه خواهران را که نمیفهمیدش اگر بررسی کنید میبینید در متون درسی آن ها یک کلمه در مورد تقبیح غیرت زنانه حرف ندارند. یعنی علاوه بر فقدان تربیت، فقدان اطلاعات هم وجود دارد. حالا ممکن است سوال شود آیا زنان هم اکنون و بعد از عدم تربیت در دوران قبل از جوانی، در این زمینه قابل تربیت هستند؟ جواب مثبت است قطعا. میشود. امکانپذیر است.
پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی
چرا #تعدد_زوجات؟
⁉️بیش از یک میلیون دختر بین ۳۰ تا ۵۰ سال
⁉️بیش از سه میلیون مجرد با سابقه ازدواج(بیوه یا مطلقه)
این زنان معمولا خواستگار مجرد ندارند. چه کنند؟ چرا در مورد #تعدد_زوجات زود قضاوت میکنیم؟
🌺 مبلغ فرهنگ ناب #تعدد_زوجات باشید🌺
👇👇👇👇
✅آی دی کانال در پیام رسان های #سروش #ایتا #تلهگرام :
@Chandhamsari_Ormavi
✅کانال اصلی ما در پیام رسان ایرانی #ایتا است که مطالب برای اولین بار در این کانال منتشر میشود... لینک کانال در پیام رسان ایرانی #ایتا:
https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi
صحبتهای عجیب یک خانم دکتر !
#کاشت_ناخن
#قبلگی_زنان
🌺 پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی 👇
@chandhamsari_ormavi